Українська література 10 клас

12.12.

Сценічне життя драми « Украдене щастя». Богдан Ступка у ролі Миколи у постановці Київського драматичного театру імені Івана Франка.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=an9l8iQC_qc

Вистава «Украдене щастя»:

 ( Вистава Украдене щастя КНУТКіТ  

Домашнє завдання

Прочитайте статтю у підручнику на с. 127-130.

Подивитися виставу, виконати творче завдання (на вибір):

1. Дати відповідь на питання: «Чи зможете ви боротися за своє щастя?».

2. Розгорнута відповідь на питання: «Яким ви уявляєте життя Анни після смерті Михайла?» (створити своєрідний епілог).

3. Написати твір-роздум «Чи може крадене щастя бути справжнім?».


10.12.

Внутрішня й міжособистісна гармонія особистості як ідейна домінанта твору. Засоби художнього вираження почуттів в драмі.  Глибина почуттів і соціальні витоки драми героїв.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=bGrR2J_VDVM

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1L0W9LQwYERNTMM7gdrH3dy6Q8lq9gGlI/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Пісня про шандаря: https://www.i-franko.name/uk/Folklore/1882/ZhinochaNevoljaVPisnjax/PisnjaProShandarja.html

Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=QBVeTNCz0LI&t=105s  

Домашнє завдання

Опрацювати презентацію, виконати вікторину:

https://learningapps.org/33486274  

Результати надсилайте на пошту. 

09.12.

І. Франко «Украдене щастя»: соціально-психологічна драма, найвизначніший сценічний твір митця. Сюжет, головні герої, конфлікт у творі, проблематика.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XUrrTkcVh88

Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=k8HbLzXHCD4

Текст драми: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=653

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=sfBaSFgkgGc

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/1uKO82mTA5po5BwP1SfKOCz-_XIl10tKJ/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитати драму, опрацювати с. 125-129. Доберіть цитати із твору до характеристики головних героїв драми (від 10 цитат письмово).


08.12.

Зв'язок психологічної колізії новели з проблемою гри та природності. Психологічна трансформація персонажа як ствердження думки щодо гідності людини своєму імені.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=2o98TwCYJSI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1xp75ZdYxasam-8Wl1W5SxQoDhQFpbYOM/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте с. 121-123, дайте відповідь на питання 1-8, с. 124.

Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6738807  (відкрито до 15.12)

Виконати завдання на вибір:

1.Напишіть своє продовження новели. Чи з’єднаються долі двох закоханих?  

2. Виконати ІЗ: 

https://drive.google.com/file/d/1VXI02ZGZwNZXkJceJ9RPRf5PkTTPs95n/view?usp=sharing


05.12.

І. Франко «Сойчине крило».

Синтез епосу, лірики й драми в творі. Випробування героїв першим коханням. Пристрасть і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного життя та холодного « естетства».

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=q7lJcSOSsrw

Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=srhF4dAWkOA

https://www.youtube.com/watch?v=kAOvefHh62c

Аудіокнига: YouTube  

Презентація:  https://docs.google.com/presentation/d/1

Переказ новели: https://www.youtube.com/watch?v=ZaXgiwEfH2o

Домашнє завдання

Дочитати новелу «Сойчине крило», виписати цитати до характеристики головних героїв.

Виконати інтерактивну вправу: 

https://learningapps.org/view6133358

03.12.

Франко-перекладач. Переклали творів давньогрецьких поетів,  Дж.Мільтона, Байрона, Гете, Гейне, Гюго, Міцкевича

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7l4M329wEyI

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-ivan-franko-pismennik-ucheniy-gromadskiy-diyach-franko-perekladach-publicist-367225.html

Перекладач: http://www.nbuv.gov.ua/sites/default/files/ex/ex_files/2021-09_field_ex_files/franko_1.pdf

Домашнє завдання

Записати конспект «Постать І. Франка у різних аспектах».

Випереджувальне завдання:

Прочитати «Сойчине крило» І.Франка: 

https://drive.google.com/file/d/1uMIbfzOIs2lN8gidEPLcz-Xkp-EITpQo/view?usp=sharing

02.12.

І. Франко «Зів'яле листя» - «лірична драма». Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів,  піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой  ти, дівчино, з горіха зерня» « Чого являєшся мені…»). Домінантні образи поезії.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=PYdus1Uzwu8

https://youtu.be/telC4jGHcSc

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1yeDaw7O_aHBIvR2elLGw6B1DOAtAfrjh/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника с. 105-110, виконати вправи (за бажання, у електронному чи письмовому варіанті):

https://drive.google.com/file/d/1aK_YYmKskANFj2KeLANNDEQR7bqPkvQ-/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1oUQau23dlBwuCX8TnwxE29W_RVuxHsyE/view?usp=sharing

Вивчити напам’ять  одну поезію на вибір. 


01.12.

Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя».

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Jr2l6ej-Bkw

Презентація: https://vichne-zhittya-z-poezieyu-zbirki-ziv-yale-listya-dramatizm-lyudskih-stosunkiv-rozdumi-pro-vzaemnist-kohannya-420936.html 

Текст: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5334

Домашнє завдання

Поміркуйте: «Люди завжди бажали отримати «вічне життя»-кожен по-своєму. Але чи варто про це мріяти, чи хоче людина побачити смерть рідних людей, чи готова жити далі, коли їх поруч нема?!».


28.11.

Пролог до поеми – заповіт І. Франка українському народові. Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі. Актуальність  і значення твору в наш час.  Напам’ять.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=K6wriN7lIlg

Пролог до поеми: https://www.youtube.com/watch?v=c4PLK2zbYDg

Презентація:  

https://docs.google.com/presentation/d/1R0iU3UyJBqayynjC8ELw6YyQ8p1fnDgI/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Карта пам’яті: https://coggle.it/diagram/WhAd9PkZeAABVFPl/t/мойсей

Домашнє завдання

Опрацювати презентацію. Дати відповідь на запитання «Чи актуальна поема І. Франка у наш час? Яке враження у вас від прочитання поеми?»(10-15 реч.).

Вивчити напам'ять:

 https://docs.google.com/document/d/1_pvYa__2P4mb4OQTSQC1_eFT8j58To0SOE3_9UdWNBQ/edit?usp=sharing    


26.11.

Біль за рабство свого народу і палка віра у його майбутню свободу як мотиви твору. Алегоричний образ Мойсея як уособлення визначної особистості, провідника нації. Образи Єгошуа, Азазеля, Авірона, Датана.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=PwOb9SdFCpQ

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1qgy_bqDlX8k0x6wtJos2oa6MqXXifzQK/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true  

Мойсей. Характеристика персонажа:  

https://www.youtube.com/watch?v=3YDT4Dzq7z8

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1ujIOUJfLM9eckhOGKdXbRrt5lxe_-TxJ/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал ст. 115-118. Виконати завдання: 

https://learningapps.org/18571950  (надсилати на пошту). 

Визначити загальнодуховні і національні проблеми, навести приклади з твору (заповнити таблицю у зошиті):

Загальнодуховні проблеми

Національні проблеми

 

 


25.11.

І. Франко поема «Мойсей» - філософське осмислення історичного шляху українського народу. Віра в його щасливе майбутнє.  Історія написання, проблематика,  особливості композиції твору. Роль казки –притчи про те, як дерева обирали собі короля.

 Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=A7KX0hNTp4E

Аудіокнига скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=Fc4iQWkYlts

«Мойсей»: https://www.youtube.com/watch?v=NLHlUsMHTxQ

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1bAbaQ0t0L88o690sAYSJM60bQquqccBE/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Конспект: https://drive.google.com/file/d/17AQvJI2o8ufdDdGnmRtJj8SfM7PVBlaF/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника  с. 92-100, 114-118, виконати ІЗ:

 https://wordwall.net/uk/resource/42574044/іван-франко-мойсей

Чекаю на ваші скриншоти на пошті. 


24.11.

Цикл поезій «Україна» зі збірки «З вершин і низин». Патріотизм, національна ідея. «Декадент» - поетичне кредо І. Франка. Життєствердна позиція ліричного героя-митця. Присвята В. Щурату.  Напам’ять.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=9nLQRkdEmGA&t=562s

Фільм «Іван Франко»: https://www.youtube.com/watch?v=HlXnp_pwbC8

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1zc9NNWssLPTD0bMLzUlYRexuLh6mFFEI/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити матеріал за конспектом. Заповнити паспорт поезії: https://drive.google.com/file/d/1t0cRGdaTu4mTNiGjhSpUgQJH-IgrKFDF/view

Вивчити поезію напам’ять! 


21.11.

Тематична й жанрова різноманітність поезії. Ліричний герой громадянської лірики І. Франка – борець  проти соціального і національного гноблення (« Каменярі», « Земле моя, всеплодющая мати»).

"КАМЕНЯРІ": https://www.youtube.com/watch?v=EK6OYOQ9hQ4

«Земле моя, всеплодющая мати»: 

https://www.youtube.com/watch?v=eWA935CohlI

Презентація:  

https://docs.google.com/presentation/d/13wgJlrBfftg85iFk_3NsghebCv4kGNK6/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 94-100.  Записати аналіз поезій.

Створіть допис для Instagram або Twitter від імені І.Франка на основі вивчених поезій. Поміркуйте, що саме хотів сказати поет сучасникам своєїми творами.

19.11.

ІВАН ФРАНКО. Життя і творчість. Вплив на культурне і політичне життя в Україні. Епістолярії про митця. Шлях І.Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним (Послання М.Вороного «Іванові Франкові»).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=qH_Amu_UMzE

Нобелівська премія для Франка: 

https://www.youtube.com/watch?v=9PfXLB1CPzQ

Послання М. Вороного «Іванові Франкові»: 

https://www.youtube.com/watch?v=u2nrHr6DX-M

Аналіз поезії: https://zno.if.ua/?p=4648

Домашнє завдання

Опрацювати біографію та творчий спадок письменника с. 92-100, підготуватися до написання літературного диктанту.

Створіть портфоліо письменника або сторінку в соціальній мережі: https://drive.google.com/file/d/1CX8HZzE1diUPBRdTKCK2jFdg2o2wbhqB/view?usp=sharing

18.11.

Модернізм як розрив із традицією класичної літератури - пошук нових виражальних засобів: жанри, символічні образи, тип оповіді. Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vJ7UaxEvwdc

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1yDKCcdY4DoA7c6fomVp_cC3dpdVhIbSe/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Напрямки: https://wordwall.net/uk/resource/56218849/світова-література/модернізм

Домашнє завдання

Опрацювати конспект, виконати ІЗ: 

https://wordwall.net/uk/resource/67904424/мистецтво/модернізм

Підготуйте інформацію про «Поетичну суперечку» Івана Франка з М. Вороним. 

17.11.

Модернізм як соціальне бунтарство: ідеї емансипації, ніцшеанства (вдосконалення людини через зміцнення духу і волі), проникнення в глибини психології людини. Герой української літератури 10-х років ХХ ст.: традиційність і новаторство.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vJ7UaxEvwdc

https://www.youtube.com/watch?v=r4b7Gv-jw_Y&t=13s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1_DICk7iA1MSLsArbt7IBIF9tRyjC9_62/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Наслідки заборон української мови: 

https://www.youtube.com/shorts/lLPBvcaekV8 

Домашнє завдання

Опрацювати конспект і с. 82-89., відповісти на питання 1-6, с. 89(усно). Виконати тест:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9622935   (18 питань. відкрито 25.11.)


14.11.

Українська література кінця ХІХ – початку ХХ ст.: основні тенденції розвитку, представники ( народницька і модерністська). Модернізм як реакція на зміни у суспільно-політичному і культурному житті. 

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=GypD3yRunQQ

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1_DICk7iA1MSLsArbt7IBIF9tRyjC9_62/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал на с. 82-89, записати конспект. 

Продовжити речення:

1. Між українцями російської імперії і  західними українцями на поч. ХХ ст. існувала велика…

2. Основними течіями у розвитку української літератури були…

Неонародники виступали за збереження …

3. Прихильники модернізму орієнтувалися на…

4. Б. Грінченко, А. Тесленко, С. Васильченко, В. Самійленко були представниками…

5. М. Черемшина, М. Коцюбинський, В. Винниченко, О. Кобилянська були представниками…

6. Якби ви були письменником початку ХХ ст.,  то яку течію обрали б? Чому?

12.11.

Контрольний твір за творчістю І. Карпенка –Карого , Б. Грінченка.

Написати контрольний твір на одну із тем:

1.     «Чи можливі в сучасному житті такі як Боруля і чому?»

2.     «Тяжкий гріх Петра (за оповіданням Б. Грінченка "Без хліба")»

3.     «Поезія Б. Грінченко «Моє щастя» - життєве й мистецьке кредо автора».

Обсяг роботи- 2-3 сторінки.

Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде просто скопійована з мережі Інтернет.  Пишіть самостійно.  Натхнення!

Домашнє завдання

Написати контрольний твір на обрану тему.

Підготувати повідомлення (презентацію) про модернізм як основну течію розвитку української літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст.

11.11.

«Весняні сонети» -гімн гармонійній єдності природи й душевного стану людини. Образи природи як психологічний паралелізм у літературі романтизму та реалізму.

Прочитати поезії: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=770

«Весняні сонети»: https://www.youtube.com/watch?v=KTCTtx_13ZI

https://www.youtube.com/watch?v=CK0zxRpbrWc

https://www.youtube.com/watch?v=mIoReCWzXgg

https://www.youtube.com/watch?v=j8__sjdfC-I

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1Uo7XyvfbF4jvCV5GUH5OiUUf_MCV287g/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виразно читати сонети. Записати аналіз 1 поезії на вибір у зошиті, використовуючи шаблон: 

https://www.liveworksheets.com/w/uk/literatura/7161426

10.11.

Б. Грінченко «Моє щастя» -життєве й мистецьке кредо автора. Маніфест щирих почуттів і відданої праці своєму народові як істинної цінності митця.

Опрацювати презентацію:  

https://docs.google.com/presentation/d/1Uo7XyvfbF4jvCV5GUH5OiUUf_MCV287g/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Прочитати поезії: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=770

«Моє щастя»: https://www.youtube.com/watch?v=rMPq0ktgkmM

Домашнє завдання

Скласти паспорт поезії «Моє щастя». Підготувати до виразного читання одну з поезій «Весняних сонетів» Б. Грінченка.

07.11.

Б. Грінченко «Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина Данила. Реалістичність та актуальність проблематики оповідання.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1AZbhZQ5_82_wJ5vAPItlvcR1ts9yZ1V6/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

«Сам собі пан»)https://osvita.ua/school/literature/g/68284/

https://www.youtube.com/watch?v=QS2B8ybQGhA

Літературний диктант: https://learningapps.org/8269189

Домашнє завдання

Визначити засоби творення характеру Данила в оповіданні Б. Грінченка «Сам собі пан». Результати занесіть до таблиці (слайд 7).

Завдання для допитливих. Випишіть із тексту твору синоніми (зокрема й текстуальні) до дієслова «іти».

05.11.

Б. Грінченко « Без хліба»: почуття власної гідності «маленької людини» як носія етичних чеснот (образ Горпини, дружини Петра).  Образ сільської громади як мудрого й гармонійного середовища у вирішенні морально-етичних проблем.

«Без хліба» (аудіокнига):

 https://www.youtube.com/watch?v=sVpKLGLvgK4

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/16bi3uPZ3P3Gtwq3NqteSuAu1eQEgDb35/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Знати аналіз оповідання. «Заглянь у душу персонажа» (письмово): складіть уявний діалог Петра зі своєю совістю напередодні крадіжки.

Прочитати оповідання Б. Грінченка «Сам собі пан». 

04.11.

БОРИС ГРІНЧЕНКО. Життя митця. Багатогранність творчості, її значення. Б. Грінченко «Без хліба»: морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення  біблійної заповіді «не вкради» в образі селянина Петра.

Біографія митця: https://www.youtube.com/watch?v=kfwHKOL2U90

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/14rSf9aD5RtmV6OEZuRk2hPlsbRNafwAj/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Текст: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=759

Домашнє завдання

Опрацювати життя і творчість письменника с. 75-80, прочитати оповідання «Без хліба» та дати відповідь на питання 1-5, с. 81 (усно). 

Укласти таблицю: «Герої оповідання Б. Грінченка «Без хліба». Провідні риси їхніх характерів».

03.11.

Читацький практикум. Ліричний та ліро-епічний  твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій (письмово).

Презентація:  https://docs.google.com/presentation/d/1_TIBvpS25VJkOfVDiguTLeNfE9PMHiIb/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Рецензія — відгук, розбір та оцінка художнього (літературного, театрального, музичного, кінематографічного та ін.), наукового або науково-популярного твору; жанр літературної критики та газетно-журнальної публіцистики.

У рецензії необхідно проаналізувати твір так, щоб стала зрозумілою його тема, ідейна спрямованість, характер героїв, зміст вчинків, їхній настрій, позиція

автора. Приклад рецензії: https://www.youtube.com/watch?v=fSEIrIgb2Fs

https://www.youtube.com/watch?v=Pzj9dnrmGKA

Домашнє завдання

Напишіть рецензію на трагікомедію «Мартин Боруля» І. Карпенко-Карого (за бажанням можете змонтувати відео).

Підготуйте цікаві факти з життя і творчості Бориса Грінченка (2-3 хв.).

24.10.

Автобіографічність і сюжет  твору. Причини особистої драми Мартина Борулі. Характеристика основних персонажів, їх світогляд та життєві цінності.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=xGZcWEAxGpQ

Переказ: Іван Карпенко-Карий — Мартин Боруля (аудіокнига скорочено)

Характеристика персонажів

Мартин Боруля: https://www.youtube.com/watch?v=eVhT7cL5YVE

Марися Боруля: https://www.youtube.com/watch?v=6SUkskYUH8I

Степан Боруля: https://www.youtube.com/watch?v=FtztowJB3l4

Палажка Боруля: https://www.youtube.com/watch?v=rEqxcmksInE

ІЗ (усно, надсилати не потрібно):

 https://learningapps.org/14843410?fbclid=IwA

https://learningapps.org/22146723

Домашнє завдання

Скласти цитатні грона до головних персонажів твору (в зошиті або за допомогою інтерактивного аркушу):

https://drive.google.com/file/d/1Lg_goEexIVIF8zyBl42CEewXN0oWadx5/view?usp=sharing

22.10.

Трагікомедія «Мартин Боруля» (оглядово): «дворянство як міф про краще життя». Підміна особистісних. етичних цінностей становою приналежністю. Проблематика зміни соціального статусу, яка не пов'язана з походженням людини  у світовій літературі (Мольєр « Міщанин-шляхтич» та інші).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=s3b_O8fMOck

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/15ohapDd08NQPIsEGJfxL20Q6Vgd1dWqG/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=ZqzhP3G8RwU

Аудіокнига «Мартин Боруля» скорочено: 

https://www.youtube.com/watch?v=9Wzk9hyCubk

Домашнє завдання

Прочитати трагікомедію, записати аналіз твору.

Виконати ІЗ: 

https://learningapps.org/8041362  

https://www.liveworksheets.com/va136122jc

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.

21.10.

Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками. Проблема соціально відповідального підприємництва, її актуальність.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=oZWQSRBCIPk&t=2058s

Аналіз комедії: https://zno.if.ua/?p=244

Опрацюйте презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/15Lg58_gtgBawjkPxDQH9Z3c-3eFd-Keo/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Зробити ментальну карту до образу Терентія Пузиря (зразок знайдете у презентації). 

20.10.

Морально-етичні конфлікти в родині Терентія Пузиря. Життєві кредо героїв (Пузиря, Соні).

Вистава: https://www.youtube.com/watch?v=5lj55nLdtQs

https://www.youtube.com/watch?v=lEbAyiBMX_s

"Хазяїн" аудіокнига скорочено:

 https://www.youtube.com/watch?v=twK3Mx41bAU&t=3s

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1bUDvjdEHZZKmrrdOHgOM8nePmue3N1zE/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true 

Український серіал «Хазяїн» за мотивами п’єси: 

https://www.youtube.com/watch?v=gkuMq14CeiU

Домашнє завдання

1.    Опрацювати теоретичний матеріал с. 68-71. 

2.    Скласти життєві кредо Пузиря, Соні (оформіть креативно: малюнки, фото…).

3.    Записати цитати з тексту твору, які характеризують Пузиря та його помічників.

17.10.

І. Карпенко-Карий « Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності  суспільства, у якому одиниці стають мільйонерами, а більшість жебракує. Мамона («багатство, земні блага) як тема, ідея і головний персонаж твору. Терентій Пузир як утілення некерованого прагнення накопичення матеріальних статків.

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1NebbN2nnt9r8LzN8Y1hQAV4r5JAhdgGv/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

"Хазяїн" аудіокнига скорочено:

 https://www.youtube.com/watch?v=twK3Mx41bAU

Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=5CoMizb7A1I

Домашнє завдання

Запишіть морально-етичні конфлікти в родині Терентія Пузиря.

Виконати творче завдання (слайд 13 у презентації). 

15.10.

ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ.

Життєвий і творчий шлях. Багатогранність діяльності. Драматургічне новаторство й жанрова різноманітність творів: трагікомедії, соціально-психологічні драми, історична трагедія (огляд творів).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UkTDiPuxJ78

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-ivan-karpenko-kariy-10-klas-110904.html

Фільм про митця «Гра долі»: 

https://www.youtube.com/watch?v=Q9v23L9vXdU

Домашнє завдання

Скласти  хронологічну таблицю або ментальну карту життя і творчості Івана Карпенка-Карого. Дочитати «Хазяїн».

Переглянути фільм про Івана Карпенка – Карого “Гра долі”.

14.10.

Створення професійного театру в Галичині (1864). Родина Тобілевичів і український театр, його розвиток. Театр корифеїв — перший професійний український театр (1882).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=p0WSZRAl9gc

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1UR724YgIBVskf2yS63XGcHYqFS3fBMf7/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати у підручнику с. 56-70, прочитати комедію «Хазяїн»:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1006

Виконати тестування: https://vseosvita.ua/test/start/fwe086

(результати тестів надсилайте на пошту!)

13.10.

Драматургічна традиція в Україні.  Новаторський характер української драматургії другої половини ХІХ ст. Соціально- побутові та історичні драми й комедії М. Старицького, М. Кропивницького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного та інших.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=WAJmsps15a0

Конспект: https://docs.google.com/document/d/1IIZnVXk5lugLoltKdrWuFvRYPUaSoFeP/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Інтелект-карка: 

https://drive.google.com/file/d/1cmzHuxktzAaIwReLL1pZAvFhNcgjWyv9/view?usp=sharing

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1qBxrVdwD42tSWQq7adnYDcbMA6VIHSoG/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати конспект, с. 54-55 та створити ментальну карту «Драматургія в Україні».

Підготувати повідомлення (чи презентацію) про діячів «Театру корифеїв».

10.10.

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ№ 1.

Василь Чапленко.

Презентація: https://docs.google.com/document/d/1qH78eGc7GdKOCEIN6N2reuGC-0R1q6Fu/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Збірка «Зойк та інші оповідання»: 

https://drive.google.com/file/d/1X55Z8DWJcPWujnph99aEgdwtIEy0c1lN/view

Домашнє завдання

Вивчити відомості про поета та прочитати оповідання «М’ясозаготівлі» с. 46-51.  Напишіть свої враження від оповідання (7-12 реч.). 


08.10.

Контрольна робота № 2. Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

Десятикласники, сьогодні підводимо підсумки вивчення роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні» Панаса Мирного.

Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал. Виконати контрольну роботу (комбіновані завдання): 

https://docs.google.com/document/d/1HerlhFvP-OeAt6eISllFwtiKWuxhvUaa/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true (виконати до 15.10)

Успіхів!!!

Підготуйте інформаційне повідомлення «Драматургічна традиція в Україні». 

07.10.

РМ №2 (письмово). Над чим змусив мене замислитися роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

Структура твору-роздуму:

https://www.youtube.com/watch?v=R9m0tx9QTkI

Десятикласники, сьогодні пропоную вам поміркувати над проблемним питанням «Над чим змусив мене замислитися роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

Домашнє завдання

Написати твір-роздум «Над чим змусив мене замислитися роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»».

Підготуватися до к.р.

Виражайте свої думки! Натхнення!

06.10.

ПЧ № 1. Світ чоловіка та жінки у романі Панаса Мирного «Повія».

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=imqWUii2jAU

Аналіз роману: 

https://docs.google.com/document/d/1DCQy7YqkFOYG0Xow2QxZPigshuCJe_6Dkk-YwuRpcSs/edit?usp=sharing

Повія (1961) | Драма: https://www.youtube.com/watch?v=FZaTy_RBZz4

Спектакль "Повія": https://www.youtube.com/watch?v=lYUh87aXv0Y

Домашнє завдання

Прочитати роман «Повія» та написати свої враження від твору (10-15реч.). 


03.10.

Читацький практикум. Прозовий епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання й аналізу образно-символічної системи. Літературознавчий аналіз епічного  твору як одна з форм його прочитання.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=38j4COb0y-0&t=7s

Аналіз роману: https://www.youtube.com/watch?v=rnDOYrPP_5E

Презентація:  https://docs.google.com/presentation/d/1em96faeKU5qfsYgWeSnUmXvdKskkt-Ja/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Пригадайте (гра): https://learningapps.org/26683425

Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал  с. 41-53, вміти аналізувати роман.

Виконати тестування: https://learningapps.org/25941535

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.

01.10.

Особливості типізації героїв. Новизна й масштабність  жіночих образів

(Мотря, баба Оришка, Галя, Христя).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=yWbifuuZKmY

Мотря: https://www.youtube.com/watch?v=lo7YRUhPnBM

Баба Оришка: https://www.youtube.com/watch?v=c3crv7nsi5Q

Галя: https://www.youtube.com/watch?v=2jlWpdz8e5Q

Христя: https://www.youtube.com/watch?v=gnwM5dj0sEk

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/11JIFzWW_WLz9K232YT87XDFogXEqW-m2/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

1. Поміркуйте, який образ є втіленням ідеальної української жінки.

2. Заповнити таблицю, характеризуючи жіночі образи з роману (аналогічну, як для чоловічих образів). 

30.09.

Особливості типізації героїв. Новизна й масштабність  чоловічих образів

(Остап Хрущ-Вареник, дід Улас. Грицько, Матня, Лушня, Пацюк та інші).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=38j4COb0y-0

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1mKedvi1BWfjvxlBmyIwyH3CHe_QkHOZ-/edit?slide=id.p10#slide=id.p10

Домашнє завдання

Заповнити таблицю за зразком до кожного чоловічого образу: https://docs.google.com/presentation/d/1mKedvi1BWfjvxlBmyIwyH3CHe_QkHOZ-/edit?slide=id.p10#slide=id.p10 

Підготувати цитати до жіночих образів роману. 

29.09.

Життєвий шлях Чіпки: від правдошукача до злодія. Вихід героя за рамки «родинного кола». Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам під впливом соціальних обставин.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=idkkKr2jbuI

Чіпка Варениченко: https://www.youtube.com/watch?v=eiVeRSCg9yI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1WFL9oc9NAHi-kGCPkApLzC1dBFa3QzQD/edit?slide=id.p1#slide=id.p1 

Домашнє завдання

Написати цитатну характеристику Чіпки. 

26.09.

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - перший соціально-психологічний роман в українській літературі. Сюжет, композиція, історія написання.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ewBL8GxbxvE

Перегляньте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1DZnAJBVAU4hOYhyL6eeUWc8vicZoXK68/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

АНАЛІЗ ТВОРУ: https://www.youtube.com/watch?v=BP21i5FjCfA

Короткий зміст: 

https://www.youtube.com/watch?v=Cp1AiD9-bMAhttps://drive.google.com/file/d/16nNTuIwh7VMflhOG1mZ1YvoUDhLfBYrX/view?usp=sharing

Повний текст роману: 

https://drive.google.com/file/d/1PYjgxG_qCVXk1OO8fR_yxLZvMWXgjntF/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Дочитати роман.  Записати аналіз роману та виписати цитати до образу Чіпки Варениченка. 

24.09

ПАНАС МИРНИЙ ( П. Рудченко).

 Самобутність творчої особистості «першого симфоніста української прози» (огляд життя і творчості митця).   

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=IU4jhOLLxP0

Цікаві факти з життя Панаса Мирного: 

https://www.youtube.com/watch?v=kiTKK_KThAc&t=213s

Аудіо "Хіба ревуть воли, як ясла повні" | Підготовка до ЗНО - YouTube

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменника с. 34-40,  заповнити сторінку письменника у соцмережі.

Зразок: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-instahram-storinky-pysmennykiv-6-klas-807222.html 

Прочитати роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».      

23.09.

Прозовий епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання. Лист другу про прочитане.

Роди і жанр літ. творів: https://www.youtube.com/watch?v=ZsRyN5ulpcc

Як розуміти текст твору: https://www.youtube.com/watch?v=itUfzDkbXaY

Домашнє завдання

Написати лист другу/подрузі про враження від прочитання повісті «Кайдашева сім’я».

Підготуйте усні невеличкі повідомлення про життя і творчість Панаса Мирного (усний виступ до наступного уроку 2-5 хв). 

 22.09.

РМ (усно). Диспут на тему: «Чи можна сказати, що сім’я Кайдашів є типовою українською сім’єю?»

Згадайте зміст твору: 

https://docs.google.com/document/d/1xcEpW1tuNY2vcVlGmjZJvd7WRQldXrmW/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Аналіз повісті: 

https://docs.google.com/document/d/1YNLTzEslUEIPjDlr-2aRpE4kcfOUM3Fo/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитати роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:  https://drive.google.com/file/d/1PYjgxG_qCVXk1OO8fR_yxLZvMWXgjntF/view?usp=sharing

Для учнів, які не були на уроці:

Зробити презентацію на тему «Сім’я Кайдашів – це  типова українська сім’я?» (свою думку аргументуйте прикладами з твору). 



19.09

Контрольна робота №1 «Реалізм. «Кайдашева сім'я» І. Нечуй-Левицький».

      Десятикласники, ось і підійшло до кінця вивчення повісті І. Нечуй-Левицького «Кайдашева сім’я». Сподіваюся ви прочитали її та підняли собі настрій дотепними комічними сценами із життя сім’ї Кайдашів!  

Виконайте контрольну роботу:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1941481

 (відкрито до 30.09)

УСПІХІВ! 

 

17.09

Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору. Ствердження загальнолюдських і національних ціннностей засобами комічного. Сценічне життя повісті.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=CgwRXVknhEM

Тести «СМІХОТЕРАПІЯ»: 

https://docs.google.com/presentation/d/1R6iVQ2dDiYQewuxkOiDiUSmSWOwa88YO/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Театральна постанова: https://www.youtube.com/watch?v=LJhiU3MwcJw&t=1s

Домашнє завдання

Переглянути театральну постанову «Кайдашева сім’я».

Підготуватися до контрольної роботи. 

 

16.09

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Підготовка до НМТ: тестування.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=rz7yapWXl98

Опрацювати презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1JyTmYTR7pbL43SPE6ZJhxdajK7AIIMc4/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Тест НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrlit/tag-ivan_nechuj_levickij_lit

Домашнє завдання

Записати конспект. Виконати літературний диктант: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4853759


15.09

Колоритні людські характери в повісті.  Порівняльна характеристика  жіночих  образів у творі, причини та наслідки їх деградації.

АНАЛІЗ ТВОРУ: https://www.youtube.com/watch?v=mc_ZdAn-pHg

Мотря Довбишівна: https://www.youtube.com/watch?v=jIHo32JGKYA

Маруся Кайдашиха: https://www.youtube.com/watch?v=I78pkX_EQCs

Мелашка Балашівна: https://www.youtube.com/watch?v=0ksgaemgmRA

Домашнє завдання

Заповнити таблицю «Жіночі образи у повісті» (обов’язково використовуйте цитати з твору).

 

12.09

Колоритні людські характери в повісті.  Порівняльна характеристика , індивідуалізація чоловічих образів у творі.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=MN7b44TTVsw

Аудіокнига скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=7uzTbP2tUpg

Інтерактивна гра: 

https://wordwall.net/uk/resource/3160484/інечуй-левицький-кайдашева-сімя

Хто є хто: 

https://wordwall.net/uk/resource/1974163/герої-з-твору-кайдашева-сімя

Домашнє завдання

Заповнити таблицю «Чоловічі образи у повісті» (обов’язково використовуйте цитати з твору).

Підготувати цитати для характеристики жіночих образів у повісті.


10.09

«Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Історія написання, тема, проблематика  та ідея твору. Прототипи.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=VdXdqMPSsw4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/14gPKJVjoPpc39Kebq_nC5C7epRXsW5Ng/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Переказ: https://docs.google.com/document/41264279&rtpof=true&sd=true

Відтворити сюжет твору: https://learningapps.org/6017803

Домашнє завдання

Записати аналіз твору й підготувати цитати для характеристики чоловічих образів повісті.

 

09.09

ІВАН НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ –«колосальне всеобіймаюче око України» (І.Франко) як явище й новий імпульс української літератури. Життя митця. Загальна характеристика творчості. Тематика творів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3quEo48IaVU

Велич особистості: https://www.youtube.com/watch?v=uJ8PcDlgUJA

Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=BkdObCqMECs&t=4s

Творче завдання (усно): 

 https://wordwall.net/uk/resource/35451058/іван-нечуй-левицький

Домашнє завдання

Зробити за підручником хронологічну таблицю життєвого й творчого шляху письменника (с. 18-23) або створити його портфоліо.

Дочитати повість «Кайдашева сім’я»: 

https://litarchive.in.ua/kaydasheva-sim-ia-ivan-nechuy-levytskyy#i


 08.09

Реалізм в українській літературі 70-90-х років ХІХ ст. 

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tKEDhJNeV_0

Презентація: https://n/prezentaciya-realizm-299548.html

Домашнє завдання

Підготувати повідомлення (презентацію) про життя і творчість І. Нечуя-Левицького.

Випереджувальне завдання:

Розпочати читання повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» І та ІІ розділи: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=907

05.09

Реалізм як літературно-мистецький-напрям в літературі. Історія розвитку. Етапи становлення, ознаки, світоглядні засади, суспільно-історичний контекст становлення реалізму другої половини ХІХ ст.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tKEDhJNeV_0

Презентація: https://n/prezentaciya-realizm-299548.html

Домашнє завдання

Прочитати с.11-17, вивчити стилі української літератури та їх ознаки, дати відповіді на питання с.17 (усно).

Випереджувальне завдання:

Розпочати читання повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» І та ІІ розділи: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=907

 

03.09

Питання періодизації літератури. Особливості періодизації української літератури (головні риси). Стильові особливості літературних періодів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=xh-enfgY_qQ

Конспект: https://svitliteraturu.com/_ld/11/1164_jpg2pdf.pdf 

Домашнє завдання

Вивчити конспект та скласти таблицю:

«Періодизація української літератури  XI — першої половини XIX ст.».

 

02.09

Читання та його види. Особливості читання в епоху цифрових технологій. Діалогічне прочитання художнього твору.

Перегляньте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1ZL-wRXmpUs3MfCO2jJIERZfIlAmb3WZh/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитати й законспектувати с. 8-10.

Напишіть свою формулу ефективного читання (схематично).

 

 

01.09

Вступ. Художня література як один із видів мистецтва. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва. Періодизація української літератури.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vBGtEfVhETQ&t=58s

Періодизація укр. літератури: 

https://docs.google.com/document/d/1XjivtGnsjz3hIgZQga_A6Ggjp-ZOW7sN/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитайте с. 5-7, вивчити всі принципи періодизації літератури. 

Немає коментарів:

Дописати коментар