08.04.
Розвиток мовлення №3.
Робота над проєктом «Памятник улюбленому літературному героєві».
Опрацюйте матеріал у презентації:
Домашнє завдання
За планом скласти опис пам’ятника літературному персонажу та втілити свою
ідею на папері або в будь-якій програмі. Бути готовим презентувати свою роботу на
наступному уроці.
Натхнення!
07.04.
Читацький практикум. Переклад художніх творів. Запозичення світових
сюжетів. Відгук про твір, перекладений українською ( Лесі Українки, Івана
Франка та інших).
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1XhUBRXPAUHW
Конспект: https://docs.google.com/document/d/1LsKWvfNgrtU14JO6P27L
Домашнє завдання
Виконати завдання (на вибір):
• Зробити творчий переклад вірша Дж Байрона „When I dream that you love me”.
• Написати відгук на перекладений вірш.
04.04.
Творчість Лесі Українки в контексті української і західноєвропейської
літератури.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=-xKaKtsJ85Q
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал і записати опорний конспект у вигляді тез,
плану або тематичних виписок.
Виконати вікторину:
https://wordwall.net/uk/resource/52593759/українська-література/леся-українка
03.04.
Етичні, психологічні переживання особистості у час вибору – наскрізна ідея
драми. Елементи автобіографізму у творі. Художні засоби для розкриття
внутрішніх переживань і сумнівів головної героїні.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=gYXxklK7BMQ
«Чи буває правда солодкою?»: https://www.youtube.com/watch?v=mZ3dWIb-vtY
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10nwX0n4S7ESqohtp00AP9jvZzvzxnZ0i/edit
Аналіз твору: https://dovidka.biz.ua/kassandra-lesya-ukra-nka-anal-z-pasport-tvoru/
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал у презентації.
Поміркуйте над питанням «Чи буває правда солодкою? (письмово).
01.04.
Авторська інтерпретація образу античної віщунки Кассандри.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=gYXxklK7BMQ
Текст поеми: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=10382
«Чи буває правда солодкою?»: https://www.youtube.com/watch?v=mZ3dWIb-vtY
Домашнє завдання
Опрацюйте матеріал у підручнику ст. 201-203.
Заповніть таблицю: «Порівняльна характеристика Кассандри міфологічної та
Кассандри з драматичної поеми Лесі Українки».
31.03.
Леся Українка «Кассандра». - новаторство в жанрі драматичної поеми.
Авторська інтерпретація образу античної віщунки Кассандри.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=gYXxklK7BMQ
Текст поеми: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=10382
АУДІОКНИГА: https://www.youtube.com/watch?v=Uy_7rjf9M8E
Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=0S7_B-IdWIE
Аналіз твору: https://dovidka.biz.ua/kassandra-lesya-ukra-nka-anal-z-pasport-tvoru/
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал, с. 200-203, записати аналіз поеми.
Прочитати драматичну поему «Кассандра».
28.03.
Класний контрольний твір
Твір-роздум «Чи можна пробачити зраду?» (за творами Ольги Кобилянської та
Лесі Українки)
Для натхнення: https://www.youtube.com/watch?v=_jBp7XiPNwI
Згадай зміст драми:
Домашнє завдання
Написати твір-роздум, користуючись пам'яткою:
https://www.youtube.com/watch?v=l3P_VjpJP28
Пам’ятайте, що плагіат – наш ворог! Висловлюйте власні думки!
27.03.
Бездуховність і байдужість до краси в образах
матері Лукаша та Килини – антиподах Мавки.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=rrxLLXwxA4E
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1mAzVmCduTYcFGyAQ-N5
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал у презентації. Запишіть порівняльну
характеристику Мавки та Килини. Думки підкріплювати цитатами з твору,
посиланням на епізоди драми-феєрії:
https://drive.google.com/file/d/1W6s03RpsN1S5G38aW8wf2gVouHkQlh0c/view?usp=sharing
25.03.
Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості,
дійсністю і мрією. Роздвоєність душі Лукаша: симбіоз високої духовності і
буденного прагматизму в образі Лукаша.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=dmpprI0btms
Опрацюйте презентацію:
Скорочено твір: https://www.youtube.com/watch?v=1eN6gBsfGVo
https://docs.google.com/document/d/13GtXz3szn5oEygAvB
Домашнє завдання
Опрацюйте матеріал у презентації та законспектуйте основне.
Дати відповіді на питання:
За що варто боротися з долею?
Чи можливе було кохання між Лукашем і Мавкою?
Чи реальна гармонія між людиною і природою?
Хто і що зрадив у драмі-феєрії “Лісова пісня”?
24.03.
Романтично-міфологічний образ Мавки.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=73kcO0P0MHs
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1rAHWO-JMSQLsAiAqhO-_oSyI
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1520P41rr1UapRl8w
Домашнє завдання
Опрацюйте матеріал у презентації. Дочитати драму.
Виконати тести: https://learningapps.org/watch?v=pwv4gjj0316
Підготуватися до характеристики образів Килини та матері Лукаша.
21.03.
Природа і людина у творі. Неоромантичне утвердження духовно-естетичної
сутності людини, її творчих можливостей.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=73kcO0P0MHs
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1rAHWO-JMSQLsAiAqhO-_oSyIW5WWvi74/view?usp=sharing
Характеристика Мавки: https://www.youtube.com/watch?v=oCN1jZi5MIA
Характеристика Дядько Лев: https://www.youtube.com/watch?v=aEyMysKZhdg
"Лісова пісня" в ілюстраціях українських художників:
https://www.youtube.com/watch?v=XquE3HR3YHs
Домашнє завдання
Опрацюйте та законспектуйте матеріал поданий у конспекті.
Заповніть таблицю «Характеристика образів поеми».
20.03.
Фольклорно-міфологічна й філософська основа твору. Єдність трьох світів
( природи, людей та міфологічного) – композиційна особливість твору.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=assLMvwBgJc
Конспект: http://masterpro.dp.ua/wp-content/uploads/2020/04/Лісова-пісня.pdf
Текст твору: https://drive.google.com/file/d/1MTRcGI44VSqd
Фільм за мотивами драми: https://www.youtube.com/watch?v=W2ttQkuegb8
Домашнє завдання
Дочитати твір.
Записати композицію драми-феєрії "Лісова пісня"( пролог, І дія, ІІ дія).
Виписати цитати до характеристики образів твору
18.03.
Новаторство Лесі Українки в драматургії, її інтерпретація образів світової
літератури. Драма-феєрія «Лісова пісня». Оригінальність жанру.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=AABBhjkIHEA
Текст твору: https://drive.google.com/file/d/1MTRcGI44VSqdRUF3te1WF8j
Фільм за мотивами драми: https://www.youtube.com/watch?v=W2ttQkuegb8
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал, с. 203-208.
Прочитати драму-феєрію та записати її аналіз.
Виконайте ІЗ: https://www.liveworksheets.com/uh3187693uy
17.03.
«Слово, чому ти не твердая криця...»: утвердження поетичного слова як
могутнього засобу у визвольній боротьбі. Особливості поетичного стилю
письменниці, її новаторство.
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1QLgzm42FXuyhNt7w
Текст поезії: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=523
Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=Y6J_qbJiYVE
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал у презентації та записати аналіз віршу.
Виконайте завдання на вибір:
2. Складіть самодиктант «Риси індивідуального стилю Лесі Українки».
3. Підготувати повідомлення про образи світової літератури, які використовувала Леся Українка у своєму драматургічному доробку.
14.03.
Громадянська лірика Лесі Українки.
Урок виразного читання віршів Лесі Українки напам'ять.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=GWU18lvOUhk
Опрацюйте презентацію:
https://docs.google.com/presentation/d/17HE-CXvbxMlmySFKUxGmyr1YHLudXwKv/edit#slide=id.p1
Домашнє завдання
Опрацюйте матеріал у підручнику та записати конспект, с. 195-197.
Виконайте вікторину: https://wordwall.net/uk/resource/13259790/леся-українка
13.03.
Утвердження незламності духу й віри людини в життєвих випробуваннях,
\мотив змагання з долею у віршах « Мріє, не зрадь!»,
« Contra spem spero». Алегоричні образи поезій. Романтичний пафос.
Афористичність мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_2FBhlHNVuU
Конспект "Contra spem spero":
https://www.youtube.com/watch?v=sNUUDnbJgyw&t=5s
Аудіовірші: https://www.youtube.com/watch?v=xcnH_D-c1j0
https://www.youtube.com/watch?v=s7_xvxSAW2Q
Домашнє завдання
Опрацюйте теоретичний матеріал с. 197.
Виконати завдання до поезій:
https://www.liveworksheets.com/ml146243xv
Вивчити напам’ять вірш « Мріє, не зрадь!» або « Contra spem spero».
Чекаю відеозвіт до понеділка!
11.03.
Утвердження незламності духу й віри людини в життєвих випробуваннях,
мотив змагання з долею у віршах « Мріє, не зрадь!». Алегоричні образи поезій.
Романтичний пафос. Афористичність мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_2FBhlHNVuU
Аудіовірші: https://www.youtube.com/watch?v=xcnH_D-c1j0
https://www.youtube.com/watch?v=s7_xvxSAW2Q
Домашнє завдання
Опрацюйте теоретичний матеріал с. 193-195 та 197.
Виконати завдання до поезій:
https://www.liveworksheets.com/jr146501jx
Вивчити напам’ять вірш « Мріє, не зрадь!» або « Contra spem spero».
Чекаю відеозвіт до понеділка!
10.03.
ЛЕСЯ УКРАЇНКА. Життєвий і творчий шлях. Основні мотиви поетичної
творчості, її неоромантичний струмінь. Вітаїстична сила, щирість почуттів
ліричного героя Лесі Українки.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=U8kA6mmB4YQ
Цікаво: https://www.youtube.com/watch?v=godMU4pM6Qc
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал с. 187-194.
Заповнити життєву стрічку поетеси:
https://www.liveworksheets.com/sa1421438cq
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
28.02.
Контрольна робота №5 за творчістю О. Кобилянської
Десятикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1761433 (відкрито до 01.03.)
Усім гарних результатів!
Домашнє завдання
Підготувати цікаву інформацію про Лесю Українку.
27.02.
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ №3. О. Кобилянська «Битва».
Виступ на захист природи, її майстерне змалювання в новелі.
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1WsypxwA7
Зміст скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=31H6GEfmIg8
Текст новели:
https://drive.google.com/file/d/1kcCugMcl87uZj9BFKRRXDRVKPZmsyl9-/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал у презентації. Прочитати твір і записати його аналіз.
Підготуйтеся до контрольної роботи.
25.02.
«Читацький практикум». Неоромантичний твір. «Ключі» до прочитання.
Літературний блог як форма рефлексії над прочитаним.
Блог (англ. blog, від web log — «мережевий журнал чи щоденник подій» ) — це веб-сайт,
головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються.
Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості.
Пост — це будь-яка стаття або запис на інтернет сторінці. Назва «пост» походить від
англійського «post», що в перекладі українською мовою означає «розміщувати»,
«публікувати».
Правила ведення блогу
✵ Толерантно відстоювати власну позицію в дискусії;
✵ розрізняти маніпулятивні технології і протистояти їм;
✵ аргументовано і грамотно висловлювати власну думку щодо питань;
✵ уникати дискримінації інших у процесі спілкування;
✵ критично оцінювати тексти соціально-політичного змісту.
Домашнє завдання
Створити літературний блог, сторінку або пост в соцмережах.
Об'єднавшись у групи по 2-3 осіб, створити власний літературний блог
"Неоромантичний твір".
Свої пости прикріпити на сайті: https://padlet.com/cimbalalenka/padlet-ho0ypn24vx5enm2w
Якими постами на тему «неоромантизм» ви можете обмінятися в мережі?
✵ Перегляд уривків екранізацій, епізодів з фільмів, кадрів з них з подальшим обговоренням на блозі (коментарі).
✵ Запропонуйте свій варіант коментаря до прочитаного чи переглянутого епізоду неоромантичного твору.
24.02.
О. Кобилянська у контексті західноєвропейської та української літератури.
Ідеї ніцшеанства у творчості письменниці.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lwRqGStdlJo
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1HNdLSzz0Yor8KbDb2cbEkKgUpoz3c9ge/edit#slide=id.p1
Домашнє завдання
Підготувати матеріал для блогу на тему «Творчість О.Кобилянської та її феміністичні твори».
Випереджувальне завдання: прочитати твір О. Кобилянської «Битва».
21.02.
Тема долі освіченої дівчини, яка не може змиритися з бездуховністю міщанського середовища.
Манера та стиль авторки.
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1Dpw476bm0JQ8o_7z7fe7Vssn4ro4XXeo/edit#slide=id.p1
Домашнє завдання
Опрацювати презентацію.
Скласти порівняльну характеристику чоловікам і жінкам,
основуючись на тексті твору та на власному досвіді, та зробіть висновок.
20.02.
Образ Олени Ляуфлер. Особливості характеротворення.
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1XuZTZnf6_WpvyPaBWbmWcoAViv7jVuov/edit
Переказ: https://www.youtube.com/watch?v=nhAg48_4NeM
Домашнє завдання
Опрацюйте теоретичний матеріал у презентації.
Записати характеристику Олени Ляуфлер:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/zarubizhna-literatura/381417
Підготуйтеся до дискусії: «Чи відстояла Олена власний ідеал людини в собі».
18.02.
«Людина» - перший твір в українській літературі з розкриття ідей
емансипації. Тема долі освіченої дівчини, яка не може змиритися з
бездуховністю міщанського середовища.
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1WTIOBA7DnPg1gEbKG0IlxvKqXix3GdK9
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=RuMDdM2ibSU&t=4s
Текст повісті:
https://drive.google.com/file/d/1J3SqSdqeE11qvrCEf4_ogN5KTLZ0oOm4/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал с. 178-181 та презентацію.
Записати аналіз повісті й цитати для характеристики Олени Ляуфлер.
Творче завдання:
Скласти та розіграти короткі діалоги Олена — мати, Олена — батько, Олена —
Ірина, Олена — Маргарет, Олена — Лієвич, Олена — Фельс і діалог-фантазію
Олена — жінка ХХІ століття.
17.02.
Елементи автобіографічності у творі. Синтез мистецтв у новелі як
композиційний прийом і художній образ.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=qCM8raHeIzs
Аналіз новели «Меланхолійний вальс»:
https://www.youtube.com/watch?v=ltEpSXs7gYA
Прослухайте вальс: https://www.youtube.com/watch?v=SXNRRJ2nRsw
Домашнє завдання
Записати паспорт новели. Випишіть із новели «Valse melancolique» рядки, які,
на ваші думку, могли б стати крилатими висловами.
Випереджувальне завдання:
Прочитати повість «Людина: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1029
https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3327
14.02.
Жінка як взірець нового типу героя: три жіночі образи
( Ганна, Марта, Софія) як три тенденції модерної емансіпації.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=0btH3-TzPq4
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12mBov0OpM7dvXdnv7ztnnK7NlnYvsX
Аналіз твору: https://zno.if.ua/?p=5695 https://www.youtube.com/watch?v=pSe8Ibypt4s&t=32s
Домашнє завдання
Опрацювати конспект та записати аналіз новели.
Створити характеристику до одного жіночого образу на вибір
(письмово чи електронно).
Виконати ІЗ: https://learningapps.org/6765870
За бажанням: створіть асоціативні колажі до образу жінок.
13.02.
О. Кобилянська « Valse melancoligue».
Тема мистецтва та його впливу на людину. Доля талановитого митця в новелі.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=esK9IAcM6AQ
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12mBov0OpM7dvXd
Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=itZxlXyYjEI
Новела скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=3Wr8W_RDCnI
Домашнє завдання
Опрацювати статтю у підручнику с. 181-184,
записати визначення поема у прозі та її ознаки.
Дочитати повість «Valse melancolique» та виписати
цитати для характеристики жіночих образів.
https://drive.google.com/file/d/1T2Z7spnhpko4C
11.02
ОЛЬГА КОБИЛЯНСЬКА. Огляд життя і творчості.
Особливості світосприймання і світобачення письменниці.
Проблематика, ідеї, жанрова палітра творчості ( поезія в прозі, повісті, роман).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lwRqGStdlJo
Опрацюйте презентацію:
Опрацювати теоретичний матеріал ст. 170-173.
Створіть стрічку часу «Життєвий і творчий шлях О. Кобилянської».
Прочитати повість «Valse melancolique» (Меланхолійний вальс).
10.02.
Неоромантизм як заперечення прози «міщанського» життя, втілення мрії
про сильну, мужню особистість. Стильові особливості неоромантизму
( сюжет, мова, методи зображення дійсності).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5CN2pjcbPKY
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1Nz_rPE30Z
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал у підручнику ст. 170-171.
Оберіть одне із завдань й узагальніть отриману інформацію у доступній для вас
формі:
1. Таблиця «Романтизм — неоромантизм. Спільне і відмінне».
2. Таблиця «Неоромантизм в українській літературі та його представники».
07.02.
Контрольна робота №5 за творчістю В. Стефаника та
М. Коцюбинського.
Десятикласники, повторіть вивчений матеріал і виконайте літературний диктант
(відповіді записуйте у віконечка):
https://vseosvita.ua/test/start/mhb172 (відкрито до 12.02)
Домашнє завдання
Виконати контрольну роботу. Підготувати повідомлення про неоромантизм
(історія, основні риси, представники).
Успіхів!
06.02.
Імпресіоністичний твір. «Ключі» до прочитання повісті.
Есе як форма рефлексії про прочитане ( письмове есе).
Десятикласники, Ви сьогодні матимете змогу побути творцями.
Кожній людині приємно, якщо до її думки прислухаються, вважають її цікавою,
оригінальною і аргументованою. Ваше завдання — написати, яке враження
справила на вас повість М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» у формі есе.
Опрацюйте презентацію «Як писати есе»:
https://docs.google.com/presentation/d/
Домашнє завдання
Написати есе на тему: "Який твір Коцюбинського-імпресіоніста мене найбільше
схвилював".
Підготуватися до контрольної роботи за творчістю В. Стефіника і М.Коцюбинського.
04.02.
Міфічні істоти в повісті. Зображення життя гуцулів, їхніх звичаїв, побуту,
фольклору; показ єдності людини та світу природи. Значення творчої
спадщини М.Коцюбинського для розвитку літератури.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=YCEe1XOn7R0
Опрацюйте презентацію:
https://docs.google.com/presentation/d/1ph718i1aCJqb8D_jnd0EMYlL8k5AIhVd/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=trueДомашнє завдання
Підготуйте презентацію на тему: «Гуцули. Побут, звичаї, обряди».
Бути готовими виступати наступного уроку.
03.02.
Ідея незнищеності духовного начала в житті.
Вплив природи й мистецтва на людину. Фольклорне тло твору.
Художньо-стильові особливості повісті. Екранізація повісті:
«Тіні забутих предків» і українське поетичне кіно (С.Параджанов, І.Миколайчук).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=HRXMNYKmAxo&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=UCUO2UE16ss
Трейлер: https://www.youtube.com/watch?v=YUjYKxO-JRQ
Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=zRzDgB4lHrU
Інтерактивне завдання (усно):
https://learningapps.org/2041879
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал у підручнику
с. 153-155. Перевірте себе 1-7 питання, с. 155-156 (усно).
Заповнити таблицю за зразком:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/narodozavchiy-aspekt-povisti-ti-ni-zabutikh-predkiv/7528408
31.01.
Іван та Марічка – українські Ромео й Джульєтта.
Їхнє кохання, світовідчуття і світоуявлення. Гімн чистоті людських взаємин і почуттів, проблематика твору.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=jP2lVDZY8w0
https://www.youtube.com/watch?v=CzS6WZOa05s&t=31s
Презентація: https://ppt-online.org/1079827
Розлука коханих: https://www.youtube.com/watch?v=VLa5PGK7fLw
Мультик-сюжет: https://www.youtube.com/watch?v=ae0Xji5iS10
Кросворд: https://learningapps.org/16672882
ІЗ (усно): https://wordwall.net/resource/67462310
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал у підручнику с. 148-152.
Записати цитатні характеристики Івана та Марічки ( у будь-якому форматі).
Приклад:
https://drive.google.com/file/d/14WjT7YnqtSRgZYpw
30.01.
Система образів повісті. Образи-символи як засоби індивідуалізації героїв.
Самобутність модерної поетики повісті.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Tmb9LY5gsX0
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=b50HVmymjbg&t=1056s
Короткий сюжет: https://www.youtube.com/watch?v=IjWYXF1xOus
Характеристика Марічки й Івана:
https://www.youtube.com/watch?v=CzS6WZOa05s
Домашнє завдання
Дочитати повість та схарактеризувати систему образів твору, заповнивши таблицю.
Використовуйте цитати із тексту.
28.01.
М.
Коцюбинський « Тіні забутих предків».
Гармонія
людини й природи, краса рідного краю. Поєднання фантастичного й реального,
християнського й язичницького у творі. Поезія народних звичаїв, вірувань,
обрядів , їхній вплив на життя гуцулів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=YCEe1XOn7R0
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/14c6jF9
Текст повісті: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1058
Аудіокнига:
https://www.youtube.com/watch?v=b50HVmymjbg&t=1056s
Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=jLqEcaJ6p9s
Домашнє завдання
Опрацювати
с.148-155; дочитати повість «Тіні забутих предків».
Виконати
тестування: https://learningapps.org/3031554
Робіть
знімки своїх результатів і надсилайте на пошту.
27.01
Фізичне та душевне одужання героя, його наснага до
активної праці й боротьби. Поетика імпресіонізму, глибокий ліризм, інтонаційне
багатство мови, символізм у новелі.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ivHfKh5trbc&t=31s
Домашнє завдання
1. Записати
теоретичний матеріал у презентації «Ознаки імпресіонізму» та «Психологічний
портрет героя» (коротко!).
2.
Складіть 12 тестових питань до твору (можна на будь-які платформі).
3.
Прочитати «Тіні забутих предків»: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1058
24.01.
Зіставлення двох світів: людського, смертоносного і гармонійного,
досконалого, життєствердного світу природи.
Зображення природи як засобу відтворення психологічного стану героя.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=wkAMSZFRisk
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1XqYWUgl4c1UOUkkB4nd3XRroqdwOifSF/edit?usp=sharing&ouid
Конспект: https://osvita.ua/test/training/skorocheni-tvory/82495/
Домашнє завдання
Опрацювати конспект уроку, записати аналіз твору.
Виконати тестування: https://learningapps.org/5869079
23.01.
Жанрова особливість твору: новела з ознаками «поезії в прозі».
Нові художні принципи зображення ліричного героя – від знаковості
сюжету до знаковості мікрообразу.
Переказ новели: https://www.youtube.com/watch?v=xLTCQncABqk
Презентація:
Чому Intermezzo — це круто?
https://www.youtube.com/watch?v=fmZMsnz7-rY
Домашнє завдання
Прочитати новелу "Intermezzo", хто ще не ознайомився з твором.
1. Створити цитатне полотно з цитатами до образів природи (героїв новели).
2. Скласти сенкан "Intermezzo".
21.01.
Михайло Коцюбинський: від реалізму до модернізму.
Загальний огляд життя і творчості. Формування художнього світогляду.
Новела «Intermezzo». Автобіографічна основа твору.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TGmPUBgkw0Y
https://www.youtube.com/watch?v=Vx04sPvaC4s
Презентація: https://novela-m-kocyubinskogo-intermezzo-215433.html
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=h9x1Yokj9XI
Домашнє завдання
Опрацювати сторінки підручника 135-148; прочитати новелу "Intermezzo" https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1065
1. Виписати у зошит терміни "психологічна новела", "поезія в прозі".
2. Виписати з тексту новели «Intermezzo» приклади зорових, слухових,
дотикових образів, пояснити, у чому їх значення.
20.01.
Риси імпресіонізму у літературі: особлива увага до
внутрішнього світу особистості; проголошення самоцінності людини та мистецтва;
надання переваги творчій інтуїції.
Імпресіонізм творчості М. Коцюбинського, М. Черемшини, В. Винниченка.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=AW22qXZGSc0
https://www.youtube.com/watch?v=ivHfKh5trbc
Домашнє завдання
Опрацювати
статтю у підручнику с. 132-134, записати основні риси імпресіонізму.
Підготувати портфоліо письменника
Михайла Коцюбинського (у будь-якому форматі).
27.12.
Підсумковий урок за І семестр. Систематизація знань, умінь, навичок.
Літературний квест за вивченими творами.
Любі десятикласники, ось ми і завершили І семестр. Пропоную вам перевірити
свої знання за допомогою літературного квесту. Будьте уважними!
https://vseosvita.ua/webquest/start?id=12187&id_user=202384&hash=6a6cab4e
Гарного відпочинку!
26.12.
ЛРК №2. Борис Грінченко « Землякам».
Цікаві факти про Б. Грінченка: https://youtu.be/nHNZUFtz3pY
Аудіопоезія: https://youtu.be/Lob5rDptG2o
Читати поезію: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=12814
Домашнє завдання
Опрацювати поданий матеріал. Виразно читати поезію та знати її аналіз.
24.12.
ПЧ № 2. Роман Горак « Тричі мені з'являлася любов».
Огляд повісті-есе: https://www.youtube.com/watch?v=vqwRRSPrxuU
Буктейлер за книгою: https://www.youtube.com/watch?v=XJege1Gj9KY
Текст повісті:
https://drive.google.com/file/d/1odfdVa41SA1t_kq1_69l8AZTrK5JvvPM/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Прочитати повість та скласти два сенкана до поняття кохання та до образу жінки.
23.12.
В. Стефаник «Новина». Життєва основа новели. Реалістичні картини
трагічного життя простих селян. Образ Гриця Летючого. Удосконалення навичок
ідейно-художнього аналізу твору.
Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=wwf00QfljSU
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=51kHWgs7BtI
Читають однолітки: https://www.youtube.com/watch?v=nQEaqI3RlkM
Домашнє завдання
Прочитати новелу «Новина», знати її паспорт. Виконати тестування:
https://vseosvita.ua/test/start/whi335
Чекаю на ваші скриншоти.
20.12.
Трагедії вимушеної еміграції у новелі. Іван Дідух як образ-тип,
у якому втілені риси й переживання багатьох емігрантів.
Особливості композиції твору, довершеність художньої форми.
Багатство мови, мистецтво художньої деталі. Символи в новелі.
Презентація:
Аналіз та розбір сюжету новели:
https://www.youtube.com/watch?v=b4aQmPRaP88
Домашнє завдання
Написати характеристику Івана Дідуха, використовуючи цитати із твору.
19.12.
В.
Стефаник Новела «Камінний хрест» -
український екзистенційний вибір між життям і смертю як в особистому, так і
національному вимірах.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=w2m6te-iHuk
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=SJL62umgDe4
Фільм: https://megogo.net/ua/view/14935-kaminniy-hrest.html
Опрацювати
матеріал с. 166-169. Прочитати новелу «Камінний хрест» і дати відповіді на
питання 1-7, ст. 170 (усно). Виконати ІЗ: https://learningapps.org/4832651
Застарілі слова та їх різновиди. Архаїзми,
історизми. Загальномовні та авторські неологізми.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=uItAc2QBZOU
Архаїзми, історизми, неологізми – гра: https://www.youtube.com/watch?v=KLolGATKn_E
Вікторина: https://wordwall.net/uk/resource/20248477/активна-і-пасивна-лексика
Домашнє завдання
Опрацюйте §40, вивчити правила с. 108.
Виконати ІЗ: https://wordwall.net/uk/resource/63107389/архаїзми-історизми-неологізми
Повторіть вивчений матеріал і підготуйтеся до контрольної роботи
17.12.
ВАСИЛЬ
СТЕФАНИК: головні етапи життя і творчості. Особливості художнього світогляду
письменника. Участь у діяльності
«Покутської трійці».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=8x6eQwzLFRM
https://www.youtube.com/watch?v=dSf7zPb3WJc
Домашнє завдання
Опрацювати
статтю у підручнику с. 159-166. Визначити і записати ознаки стилю новеліста.
Прочитати новелу «Камінний хрест» та виконати ІЗ: https://learningapps.org/9331588
16.12.
Експресіонізм
як літературно-мистецький напрямок в європейській та українській літературі.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=DMxSTEY_b6I
Домашнє завдання
Прочитайте
статтю у підручнику на с. 156-158. Підготувати літературний
портрет В.Стефаника.
Контрольна робота № 4. УКРАЇНСЬКА
ЛІТЕРАТУРА КІНЦЯ ХІХ - ПОЧАТКУ ХХ ст. МОДЕРНІЗМ. ТВОРЧІСТЬ ІВАНА ФРАНКА.
Десятикласники,
повторіть вивчений матеріал і пройдіть тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6177277 (відкрито до 16.12.)
Домашнє
завдання
Виконати контрольну
роботу. Повторити вивчений матеріал.
12.12.
Сценічне
життя драми « Украдене щастя». Богдан Ступка у ролі Миколи у
постановці Київського драматичного театру імені Івана Франка.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=an9l8iQC_qc
Вистава «Украдене щастя»: https://www.youtube.com/watch?v=v60IRcKbi5c
Прочитайте
статтю у підручнику на с. 127-130.
Подивитися виставу, виконати
творче завдання (на вибір):
1.
Дати відповідь на питання: «Чи зможете ви боротися за своє щастя?».
2.
Розгорнута відповідь на питання: «Яким ви уявляєте життя Анни після смерті
Михайла?» (створити своєрідний епілог).
3.
Написати твір-роздум «Чи може крадене щастя бути справжнім?».
10.12.
Внутрішня
й міжособистісна гармонія особистості як ідейна домінанта твору. Засоби
художнього вираження почуттів в драмі.
Глибина почуттів і соціальні витоки драми героїв.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=bGrR2J_VDVM
Пісня
про шандаря: https://www.i-franko.name/uk/Folklore/1882/ZhinochaNevoljaVPisnjax/PisnjaProShandarja.html
Домашнє завдання
Опрацювати
презентацію, виконати вікторину:
https://learningapps.org/33486274
Результати
надсилайте на пошту.
09.12.
І.
Франко «Украдене щастя»: соціально-психологічна драма, найвизначніший сценічний
твір митця. Сюжет, головні герої, конфлікт у творі, проблематика.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XUrrTkcVh88
Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=k8HbLzXHCD4
Текст
драми: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=653
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=sfBaSFgkgGc
Презентація:
Домашнє завдання
Прочитати
драму, опрацювати с. 125-129. Доберіть цитати із твору до характеристики
головних героїв драми (письмово).
06.12.
Зв'язок
психологічної колізії новели з проблемою гри та природності. Психологічна
трансформація персонажа як ствердження думки щодо гідності людини своєму імені.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=2o98TwCYJSI
Домашнє завдання
1)
Опрацюйте с. 121-123, дайте відповідь на питання 1-8, с. 124.
2)
Напишіть своє продовження новели. Чи з’єднаються долі двох закоханих?
Виконати
ІЗ:
https://drive.google.com/file/d/1VXI02ZGZwNZXkJceJ9RPRf5PkTTPs95n/view?usp=sharing
05.12.
І.
Франко «Сойчине крило».
Синтез
епосу, лірики й драми в творі. Випробування героїв першим коханням. Пристрасть
і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного життя та холодного «
естетства».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=q7lJcSOSsrw
Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=srhF4dAWkOA
https://www.youtube.com/watch?v=kAOvefHh62c
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=osPydfMUrrc
Презентація:
Дочитати
новелу «Сойчине крило», виписати цитати до характеристики головних героїв. Виконати
інтерактивну вправу:
https://learningapps.org/view6133358
Франко-перекладач. Переклали творів
давньогрецьких поетів, Дж.Мільтона,
Байрона, Гете, Гейне, Гюго, Міцкевича
Відеопрезентація: https://www.youtube.com/watch?v=7l4M329wEyI
Домашнє
завдання
Опрацювати
теоретичний матеріал у прецентації.
Виконати
завдання: https://www.liveworksheets.com/yr81880gn
Свої відповіді
надсилайте на пошту.
Випереджувальне
завдання:
Прочитати
«Сойчине крило» І.Франка: https://drive.google.com/file/d/1uMIbfzOIs2lN8gidEPLcz-Xkp-EITpQo/view?usp=sharing
02.12.
І.
Франко «Зів'яле листя» - «лірична драма». Широка емоційна гама почуттів
ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой ти, дівчино, з горіха зерня» « Чого являєшся
мені…»). Домінантні образи поезії.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=PYdus1Uzwu8
Домашнє завдання
Опрацювати
матеріал підручника с. 105-110, виконати вправи:
https://drive.google.com/file/d/1aK_YYmKskANFj2KeLANNDEQR7bqPkvQ-/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1oUQau23dlBwuCX8TnwxE29W_RVuxHsyE/view?usp=sharing
Вивчити
напам’ять одну поезію на вибір. Чекаю на
ваші відео!
Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди
про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Jr2l6ej-Bkw
Текст: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5334
Домашнє
завдання
Поміркуйте: «Люди завжди бажали отримати
«вічне життя»-кожен по-своєму. Але чи варто про це мріяти, чи хоче людина
побачити смерть рідних людей, чи готова жити далі, коли їх поруч нема?!».
28.11.
Пролог до поеми – заповіт І. Франка українському народові. Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі. Актуальність і значення твору в наш час. Напам’ять.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=K6wriN7lIlg
Пролог до поеми: https://www.youtube.com/watch?v=c4PLK2zbYDg
Презентація:
Карта пам’яті: https://coggle.it/diagram/WhAd9PkZeAABVFPl/t/мойсей
Опрацювати
презентацію. Дати відповідь на запитання «Чи актуальна поема І. Франка у наш
час? Яке враження у вас від прочитання поеми?»(10-15 реч.).
Вивчити
напам'ять: https://docs.google.com/document/d/1_pvYa__2P4mb4OQTSQC1_eFT8j58To0SOE3_9UdWNBQ/edit?usp=sharing
Чекаю на ваші відео!
26.11.
Біль
за рабство свого народу і палка віра у його майбутню свободу як мотиви твору.
Алегоричний образ Мойсея як уособлення визначної особистості, провідника нації.
Образи Єгошуа, Азазеля, Авірона, Датана.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=PwOb9SdFCpQ
Мойсей.
Характеристика персонажа:
https://www.youtube.com/watch?v=3YDT4Dzq7z8
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1ujIOUJfLM9eckhOGKdXbRrt5lxe_-TxJ/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати
теоретичний матеріал ст. 115-118. Виконати завдання:
https://learningapps.org/18571950
Визначити
загальнодуховні і національні проблеми, навести приклади з твору (заповнити
таблицю):
Загальнодуховні
проблеми |
Національні
проблеми |
|
|
Засіб
творення характеру |
Цитата
із твору |
Змалювання
зовнішності героя (портретна характеристика) |
|
Показ
персонажа в діях і вчинках |
|
Реагування
на життєві події |
|
Індивідуалізація
мови |
|
Розкриття
внутрішнього світу персонажа |
|
Характеристика,
дана героєві іншими персонажами |
|
Маруся Кайдашиха |
Мотря |
Мелашка |
|||
Позитивне в образі |
Негативне в образі |
Спільне в характері |
|
||
|
|
|
|
||
|
|||||
Відмінне в характері |
|
||||
|
|
|
|
||
Омелько Кайдаш |
Карпо |
Лаврін |
|||
Позитивне в образі |
Негативне в образі |
Спільне в характері |
|
||
|
|
|
|
||
|
|||||
Відмінне в характері |
|
||||
|
|
|
|
Період (за історико-хронологічним принципом) |
Літературні напрями і стилі |
Головні риси періоду |
Провідні жанри(твори) |
Прадавня українська література (до XIV ст.) |
Стиль орнаменталізм, монументалізм |
Релігійне світосприйняття, синкретизм мислення, панування жанрового канону |
Легенди, пісні, казки, міфи повчання, літописи, сказання, житійна література. |
Давня українська література (XI-XVIII століття) |
|||
|
x
25.11.
І. Франко поема «Мойсей» - філософське осмислення історичного шляху українського народу. Віра в його щасливе майбутнє. Історія написання, проблематика, особливості композиції твору. Роль казки –притчи про те, як дерева обирали собі короля.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=A7KX0hNTp4E
Аудіокнига
скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=Fc4iQWkYlts
«Мойсей»: https://www.youtube.com/watch?v=NLHlUsMHTxQ
Конспект: https://drive.google.com/file/d/17AQvJI2o8ufdDdGnmRtJj8SfM7PVBlaF/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати
матеріал підручника с. 92-100, 114-118, виконати ІЗ:
https://wordwall.net/uk/resource/42574044/іван-франко-мойсей
Чекаю
на ваші скриншоти.
Цикл поезій «Україна» зі збірки «З вершин і низин». Патріотизм, національна ідея. «Декадент» - поетичне кредо І. Франка. Життєствердна позиція ліричного героя-митця. Присвята В. Щурату. Напам’ять.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=9nLQRkdEmGA&t=562s
Фільм «Іван
Франко»: https://www.youtube.com/watch?v=HlXnp_pwbC8
Презентація:
Домашнє
завдання
Вивчити
матеріал за конспектом. Заповнити паспорт поезії: https://drive.google.com/file/d/1t0cRGdaTu4mTNiGjhSpUgQJH-IgrKFDF/view
Вивчити
поезію напам’ять!
21.11.
Тематична
й жанрова різноманітність поезії. Ліричний герой громадянської лірики І. Франка
– борець проти соціального і
національного гноблення (« Каменярі», « Земле моя, всеплодющая мати»).
"КАМЕНЯРІ": https://www.youtube.com/watch?v=EK6OYOQ9hQ4
«Земле моя, всеплодющая мати»:
https://www.youtube.com/watch?v=eWA935CohlI
Презентація:
Опрацювати
с. 94-100. Записати аналіз поезій.
Створіть
допис для Instagram або Twitter від імені І.Франка на основі вивчених поезій.
Поміркуйте, що саме хотів сказати поет сучасникам своєїми творами.
19.11.
ІВАН ФРАНКО. Життя і творчість. Вплив на культурне і політичне життя в Україні. Епістолярії про митця. Шлях І.Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним (Послання М.Вороного «Іванові Франкові»).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=qH_Amu_UMzE
Нобелівська премія для Франка:
https://www.youtube.com/watch?v=9PfXLB1CPzQ
Послання
М. Вороного «Іванові Франкові»:
https://www.youtube.com/watch?v=u2nrHr6DX-M
Аналіз поезії: https://zno.if.ua/?p=4648
Домашнє завдання
Опрацювати біографію та творчий спадок письменника
с. 92-100, підготуватися до написання літературного диктанту.
Створіть портфоліо письменника або сторінку в соціальній мережі: https://drive.google.com/file/d/1CX8HZzE1diUPBRdTKCK2jFdg2o2wbhqB/view?usp=sharing
18.11.
Модернізм як розрив із традицією класичної літератури - пошук нових виражальних засобів: жанри, символічні образи, тип оповіді. Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=vJ7UaxEvwdc
Напрямки:
https://wordwall.net/uk/resource/56218849/світова-література/модернізм
Домашнє завдання
Опрацювати
конспект, виконати ІЗ: https://wordwall.net/uk/resource/67904424/мистецтво/модернізм
Підготуйте інформацію про «Поетичну суперечку» Івана Франка з М. Вороним.
Модернізм як соціальне бунтарство: ідеї емансипації, ніцшеанства (вдосконалення людини через зміцнення духу і волі), проникнення в глибини психології людини. Герой української літератури 10-х років ХХ ст.: традиційність і новаторство.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vJ7UaxEvwdc
https://www.youtube.com/watch?v=r4b7Gv-jw_Y&t=13s
Наслідки заборон
української мови: https://www.youtube.com/shorts/lLPBvcaekV8
Домашнє
завдання
Опрацювати конспект і с. 82-89., відповісти на питання 1-6, с. 89(усно). Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1426025 (відкрито 20.11.)
14.11.
Українська література кінця ХІХ – початку ХХ ст.: основні тенденції розвитку, представники ( народницька і модерністська). Модернізм як реакція на зміни у суспільно-політичному і культурному житті.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=GypD3yRunQQ
Опрацювати матеріал на ст. 82-89, записати
конспект. Продовжити речення:
1.
Між українцями російської імперії і західними українцями на поч. ХХ ст.
існувала велика…
2.
Основними течіями у розвитку української літератури були…
Неонародники
виступали за збереження …
3.
Прихильники модернізму орієнтувалися на…
4.
Б. Грінченко, А. Тесленко, С. Васильченко, В. Самійленко були представниками…
5.
М. Черемшина, М. Коцюбинський, В. Винниченко, О. Кобилянська були
представниками…
6. Якби ви були письменником початку ХХ ст., то яку течію обрали б? Чому?
Контрольний твір за творчістю І. Карпенка –Карого , Б. Грінченка.
Написати контрольний твір на одну із тем:
ü «Чи можливі в сучасному
житті такі як Боруля і чому?»
ü «Тяжкий гріх Петра (за
оповіданням Б. Грінченка "Без хліба")»
ü «Поезія Б. Грінченко
«Моє щастя» - життєве й мистецьке кредо автора».
Обсяг роботи- 2-3 сторінки.
Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде просто скопійована з мережі
Інтернет. Пишіть самостійно. Натхнення!
Домашнє
завдання
Написати контрольний твір на обрану тему. Підготувати повідомлення
(презентацію) про модернізм як основну течію розвитку української
літератури кінця ХІХ – початку ХХ ст.
11.11.
«Весняні
сонети» -гімн гармонійній єдності природи й душевного стану людини. Образи
природи як психологічний паралелізм у літературі романтизму та реалізму.
Прочитати
поезії: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=770
«Весняні
сонети»: https://www.youtube.com/watch?v=KTCTtx_13ZI
https://www.youtube.com/watch?v=CK0zxRpbrWc
https://www.youtube.com/watch?v=mIoReCWzXgg
https://www.youtube.com/watch?v=j8__sjdfC-I
Презентація
Домашнє завдання
Виразно
читати сонети. Записати аналіз 1 поезії на вибір: https://www.liveworksheets.com/w/uk/literatura/7161426
01.11.
Б.
Грінченко «Моє щастя» -життєве й мистецьке кредо автора. Маніфест щирих
почуттів і відданої праці своєму народові як істинної цінності митця.
Опрацювати презентацію:
Прочитати
поезії: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=770
«Моє
щастя»: https://www.youtube.com/watch?v=rMPq0ktgkmM
Домашнє завдання
Скласти
паспорт поезії «Моє щастя». Підготувати до виразного читання одну з поезій
«Весняних сонетів» Б. Грінченка.
31.10.
Б.
Грінченко «Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу
селянина Данила. Реалістичність та актуальність проблематики оповідання.
https://www.youtube.com/watch?v=QS2B8ybQGhA
Літературний
диктант: https://learningapps.org/8269189
Визначити
засоби творення характеру Данила в оповіданні Б. Грінченка «Сам собі пан».
Результати занесіть до таблиці.
Завдання
для допитливих. Випишіть із тексту твору
синоніми (зокрема й текстуальні) до дієслова «іти».
Б. Грінченко «
Без хліба»: почуття власної гідності «маленької людини» як
носія етичних чеснот (образ Горпини, дружини Петра). Образ сільської громади як мудрого й
гармонійного середовища у вирішенні морально-етичних проблем.
«Без
хліба» (аудіокнига): https://www.youtube.com/watch?v=sVpKLGLvgK4
Презентація:
Домашнє завдання
Знати аналіз оповідання.
«Заглянь у душу персонажа» (письмово): складіть уявний діалог Петра зі своєю
совістю напередодні крадіжки.
Прочитати оповідання Б.
Грінченка «Сам собі пан»:
https://drive.google.com/file/d/1PAm6AfwlA_fZBgzK6qTZRvdYPqkN-onk/view?usp=sharing
28.10.
БОРИС
ГРІНЧЕНКО. Життя митця. Багатогранність творчості,
її значення. Б. Грінченко «Без хліба»: морально-етична проблема на межі
голоду рідних і порушення біблійної
заповіді «не вкради» в образі селянина Петра.
Біографія
митця: https://www.youtube.com/watch?v=kfwHKOL2U90
Текст: https://drive.google.com/file/d/1yIKc6GKiU8gQF9mDtlMr-hT8cYQQi4Yg/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати життя і творчість письменника с. 75-80,
прочитати оповідання «Без хліба» та дати відповідь на питання 1-5, с. 81 (усно).
Укласти таблицю: «Герої оповідання Б. Грінченка «Без
хліба». Провідні риси їхніх характерів».
25.10.
Читацький
практикум. Ліричний та ліро-епічний
твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій
(письмово).
Рецензія — відгук, розбір та оцінка художнього (літературного, театрального,
музичного, кінематографічного та ін.), наукового або науково-популярного твору;
жанр літературної критики та газетно-журнальної публіцистики.
У рецензії
необхідно проаналізувати твір так, щоб стала зрозумілою його тема, ідейна
спрямованість, характер героїв, зміст вчинків, їхній настрій, позиція
автора.
Приклад рецензії: https://www.youtube.com/watch?v=fSEIrIgb2Fs
https://www.youtube.com/watch?v=Pzj9dnrmGKA
Домашнє завдання
Напишіть
рецензію на трагікомедію «Мартин Боруля» І. Карпенко-Карого (за бажанням можете
змонтувати відео).
Підготуйте
цікаві факти з життя і творчості Бориса Грінченка (2-3 хв.).
24.10.
Автобіографічність
і сюжет твору. Причини особистої драми
Мартина Борулі. Характеристика основних персонажів, їх світогляд та життєві цінності.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=xGZcWEAxGpQ
Характеристика
персонажів
Мартин
Боруля: https://www.youtube.com/watch?v=eVhT7cL5YVE
Марися
Боруля: https://www.youtube.com/watch?v=6SUkskYUH8I
Степан
Боруля: https://www.youtube.com/watch?v=FtztowJB3l4
Палажка
Боруля: https://www.youtube.com/watch?v=rEqxcmksInE
ІЗ
(усно, надсилати не потрібно): https://learningapps.org/14843410?fbclid=IwAR2LlnSigVAdCzorQs0akoR6nWACiMnoo-okVK9XbJNqYBjPgWNbOAhSLpE
https://learningapps.org/22146723
Скласти
цитатні грона до головних персонажів твору (в зошиті або за допомогою
інтерактивного аркушу):
https://drive.google.com/file/d/1Lg_goEexIVIF8zyBl42CEewXN0oWadx5/view?usp=sharing
22.10.
Трагікомедія «Мартин Боруля» (оглядово): «дворянство як міф про краще життя». Підміна особистісних. етичних цінностей становою приналежністю.
Проблематика зміни соціального статусу, яка не пов'язана з походженням
людини у світовій літературі (Мольєр «
Міщанин-шляхтич» та інші).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=s3b_O8fMOck
Опрацюйте презентацію:
Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=ZqzhP3G8RwU
Аудіокнига «Мартин Боруля»
скорочено:
https://www.youtube.com/watch?v=9Wzk9hyCubk
Домашнє завдання
Прочитати трагікомедію. Виконати
ІЗ:
https://learningapps.org/8041362
https://www.liveworksheets.com/va136122jc
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
21.10.
Соціальний
конфлікт між мільйонером та його працівниками. Проблема соціально
відповідального підприємництва, її актуальність.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=oZWQSRBCIPk&t=2058s
Аналіз
комедії: https://zno.if.ua/?p=244
Опрацюйте
презентацію:
Домашнє завдання
Зробити
ментальну карту до образу Терентія Пузиря (зразок знайдете у
презентації).
18.10.
Морально-етичні
конфлікти в родині Терентія Пузиря. Життєві кредо героїв (Пузиря, Соні).
Вистава: https://www.youtube.com/watch?v=5lj55nLdtQs
https://www.youtube.com/watch?v=lEbAyiBMX_s
"Хазяїн"
аудіокнига скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=twK3Mx41bAU&t=3s
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1bUDvjdEHZZKmrrdOHgOM8nePmue3N1zE/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Український серіал «Хазяїн» за мотивами п’єси: https://www.youtube.com/watch?v=gkuMq14CeiU
Домашнє завдання
Опрацювати
теоретичний матеріал с. 68-71. Скласти життєві кредо Пузиря, Соні
(оформіть креативно: малюнки, фото…).
Записати
цитати з тексту твору, які характеризують Пузиря та його помічників.
17.10.
І.
Карпенко-Карий « Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають
мільйонерами, а більшість жебракує. Мамона («багатство, земні блага) як тема,
ідея і головний персонаж твору. Терентій Пузир як утілення некерованого
прагнення накопичення матеріальних статків.
Презентація:
"Хазяїн" аудіокнига скорочено:
https://www.youtube.com/watch?v=twK3Mx41bAU
Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=5CoMizb7A1I
Домашнє завдання
Запишіть
морально-етичні конфлікти в родині Терентія Пузиря.
Виконати
творче завдання (слайд 17 у презентації).
ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ.
Життєвий і творчий шлях.
Багатогранність діяльності. Драматургічне новаторство й жанрова різноманітність
творів: трагікомедії, соціально-психологічні драми, історична трагедія (огляд
творів).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UkTDiPuxJ78
Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-ivan-karpenko-kariy-10-klas-110904.html
Фільм про митця «Гра
долі»: https://www.youtube.com/watch?v=Q9v23L9vXdU
Домашнє завдання
Скласти хронологічну таблицю або ментальну карту
життя і творчості Івана Карпенка-Карого. Дочитати «Хазяїн».
Переглянути фільм про
Івана Карпенка – Карого “Гра долі”.
14.10.
Створення
професійного театру в Галичині (1864). Родина Тобілевичів і український театр,
його розвиток. Театр корифеїв — перший професійний український театр (1882).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=p0WSZRAl9gc
Домашнє завдання
Опрацювати
у підручнику с. 56-70, прочитати комедію «Хазяїн»:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1006
Виконати
тестування: https://vseosvita.ua/test/start/fwe086
(результати
тестів надсилайте на пошту!)
11.10.
Драматургічна
традиція в Україні. Новаторський
характер української драматургії другої половини ХІХ ст. Соціально- побутові та
історичні драми й комедії М. Старицького, М. Кропивницького, І.
Карпенка-Карого, Панаса Мирного та інших.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=WAJmsps15a0
Інтелект-карка:
https://drive.google.com/file/d/1cmzHuxktzAaIwReLL1pZAvFhNcgjWyv9/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати
конспект, с. 54-55. Підготувати повідомлення (чи презентацію) про діячів
«Театру корифеїв».
10.10.
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ№ 1.
Василь
Чапленко.
Збірка
«Зойк та інші оповідання»:
https://drive.google.com/file/d/1X55Z8DWJcPWujnph99aEgdwtIEy0c1lN/view
Домашнє завдання
Вивчити
відомості про поета та прочитати оповідання «М’ясозаготівлі» с. 46-51. Напишіть свої враження від оповідання (7-12 реч.).
Контрольна робота № 2. Панас Мирний
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
Десятикласники, сьогодні підводимо
підсумки вивчення роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні» Панаса Мирного.
Домашнє
завдання
Повторити вивчений матеріал. Виконати
контрольну роботу (комбіновані завдання): https://justclass.com.ua/hw/649eff99
(відкрито до 13.10)
Успіхів!!!
Підготуйте інформаційне
повідомлення «Драматургічна традиція в Україні».
07.10.
РМ №2 (письмово). Над чим змусив мене замислитися роман Панаса Мирного «Хіба
ревуть воли, як ясла повні?».
Структура
твору-роздуму: https://www.youtube.com/watch?v=R9m0tx9QTkI
Десятикласники,
сьогодні пропоную вам поміркувати над проблемним питанням «Над чим змусив
мене замислитися роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
Домашнє завдання
Написати
твір-роздум «Над чим змусив мене замислитися роман Панаса Мирного «Хіба ревуть
воли, як ясла повні?»».
Підготуватися
до к.р..
Виражайте свої думки! Натхнення!
04.10.
ПЧ № 1. Світ
чоловіка та жінки у романі Панаса Мирного «Повія».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=imqWUii2jAU
Аналіз
роману:
https://docs.google.com/document/d/1DCQy7YqkFOYG0Xow2QxZPigshuCJe_6Dkk-YwuRpcSs/edit?usp=sharing
Спектакль "Повія": https://www.youtube.com/watch?v=lYUh87aXv0Y
Прочитати
роман «Повія»
та написати свої враження від твору (10-15реч.).
03.10.
Читацький практикум. Прозовий епічний твір великої форми.
«Ключі» до прочитання й аналізу образно-символічної системи. Літературознавчий аналіз
епічного твору як одна з форм його
прочитання.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=38j4COb0y-0&t=7s
Аналіз роману: https://www.youtube.com/watch?v=rnDOYrPP_5E
Пригадайте (гра): https://learningapps.org/26683425
Домашнє завдання
Опрацювати
теоретичний матеріал с. 41-53, вміти
аналізувати роман.
Виконати
тестування: https://learningapps.org/25941535
Робіть знімки своїх робіт та
надсилайте на пошту.
Особливості типізації героїв. Новизна й масштабність
жіночих образів
(Мотря, баба Оришка, Галя, Христя).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=yWbifuuZKmY
Мотря: https://www.youtube.com/watch?v=lo7YRUhPnBM
Баба Оришка: https://www.youtube.com/watch?v=c3crv7nsi5Q
Галя: https://www.youtube.com/watch?v=2jlWpdz8e5Q
Христя: https://www.youtube.com/watch?v=gnwM5dj0sEk
Домашнє
завдання
1.
Поміркуйте, який образ є втіленням ідеальної української жінки.
2.
Коротко охарактеризувати жіночі образи з роману.
30.09.
Особливості
типізації героїв. Новизна й масштабність
чоловічих образів
(Остап
Хрущ-Вареник, дід Улас. Грицько, Матня, Лушня, Пацюк та інші).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=38j4COb0y-0
Опрацюйте
презентацію:
Домашнє завдання
Заповніть профіль чоловічого образу у соцмережі із
роману за поданою схемою (1 на вибір): https://www.liveworksheets.com/fx1291875uo
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на
пошту.
Підготувати цитати до жіночих образів
роману.
27.09.
Життєвий шлях Чіпки: від правдошукача до злодія. Вихід героя за рамки «родинного кола». Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам під впливом соціальних обставин.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=idkkKr2jbuI
Чіпка Варениченко: https://www.youtube.com/watch?v=eiVeRSCg9yI
Домашнє завдання
Виконати завдання(обов’язково): https://www.liveworksheets.com/4-gp1159433et
Написати цитатну характеристику Чіпки. (За бажання можете використати шаблон: https://www.liveworksheets.com/4-qi1159437bb )
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
26.09.
«Хіба
ревуть воли, як ясла повні?» - перший соціально-психологічний роман в
українській літературі. Сюжет, композиція, історія написання.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ewBL8GxbxvE
Перегляньте
презентацію:
АНАЛІЗ
ТВОРУ: https://www.youtube.com/watch?v=BP21i5FjCfA
Короткий
зміст: https://www.youtube.com/watch?v=Cp1AiD9-bMAhttps://drive.google.com/file/d/16nNTuIwh7VMflhOG1mZ1YvoUDhLfBYrX/view?usp=sharing
Повний текст роману: https://drive.google.com/file/d/1PYjgxG_qCVXk1OO8fR_yxLZvMWXgjntF/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Дочитати
роман. Записати аналіз роману та виписати цитати до образу Чіпки
Варениченка.
ПАНАС МИРНИЙ ( П. Рудченко).
Самобутність
творчої особистості «першого симфоніста української прози» (огляд життя і
творчості митця).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=IU4jhOLLxP0
Цікаві факти з життя Панаса Мирного:
https://www.youtube.com/watch?v=kiTKK_KThAc&t=213s
Аудіо "Хіба ревуть воли, як ясла
повні" | Підготовка до ЗНО - YouTube
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію письменника с. 34-40, заповнити сторінку письменника у соцмережі.
Зразок: https://drive.google.com/file/d/iew?usp=sharing
Прочитати роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
23.09.
Прозовий
епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання. Лист другу про прочитане.
Роди
і жанр літ. творів: https://www.youtube.com/watch?v=ZsRyN5ulpcc
Як
розуміти текст твору: https://www.youtube.com/watch?v=itUfzDkbXaY
Домашнє завдання
Написати
лист другу/подрузі про враження від прочитання повісті «Кайдашева сім’я».
Підготуйте усні невеличкі повідомлення про життя і
творчість Панаса Мирного (усний виступ
до наступного уроку 2-5 хв).
20.09.
РМ (усно). Диспут на тему: «Чи можна сказати, що
сім’я Кайдашів є типовою українською сім’єю?»
Згадайте
зміст твору:
Аналіз
повісті:
Домашнє завдання
Для
учнів, які не були на уроці:
Зробити
презентацію на тему «Сім’я Кайдашів – це типова українська сім’я?» (свою
думку аргументуйте прикладами з твору).
19.09
Контрольна
робота №1 «Реалізм. «Кайдашева сім'я» І. Нечуй-Левицький».
Десятикласники, ось і підійшло до кінця
вивчення повісті І. Нечуй-Левицького «Кайдашева сім’я». Сподіваюся ви прочитали
її та підняли собі настрій дотепними комічними сценами із життя сім’ї Кайдашів!
Виконайте контрольну роботу:
https://justclass.com.ua/hw/f5485926
(відкрито до 23.09)
УСПІХІВ!
І.Нечуй-Левицький
«Кайдашева сім'я»: сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору. Ствердження
загальнолюдських і національних ціннностей засобами комічного. Сценічне життя
повісті.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=CgwRXVknhEM
Тести «СМІХОТЕРАПІЯ»:
Домашнє
завдання
Переглянути театральну постанову
«Кайдашева сім’я».
Підготуватися до контрольної роботи.
16.09
І.Нечуй-Левицький «Кайдашева
сім'я»: українська
ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Підготовка
до НМТ: тестування.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=rz7yapWXl98
Опрацювати
презентацію:
Домашнє завдання
Записати
конспект. Виконати літературний диктант:
https://ukrerudyt.com/test_pass.php?test=344
Робіть
знімки своїх робіт та надсилайте на
пошту.
І.Нечуй-Левицький «Кайдашева сім'я»:
колоритні людські характери в повісті. Порівняльна характеристика жіночих
образів у творі, причини та наслідки їх деградації.
АНАЛІЗ ТВОРУ: https://www.youtube.com/watch?v=mc_ZdAn-pHg
Мотря Довбишівна: https://www.youtube.com/watch?v=jIHo32JGKYA
Маруся Кайдашиха: https://www.youtube.com/watch?v=I78pkX_EQCs
Мелашка Балашівна: https://www.youtube.com/watch?v=0ksgaemgmRA
Домашнє
завдання
Заповнити таблицю, використавши
цитати з твору:
12.09
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=MN7b44TTVsw
Аудіокнига
скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=7uzTbP2tUpg
Інтерактивна
гра: https://wordwall.net/uk/resource/3160484/інечуй-левицький-кайдашева-сімя
Хто
є хто: https://wordwall.net/uk/resource/1974163/герої-з-твору-кайдашева-сімя
Домашнє завдання
Підготувати
цитати для характеристики жіночих образів у повісті.
Заповнити
таблицю (обов’язково використовуйте цитати з твору).
«Кайдашева
сім'я» - соціально-побутова
повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і
дітей. Історія написання, тема, проблематика
та ідея твору. Прототипи.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=VdXdqMPSsw4
Переказ: https://docs.google.com/document/41264279&rtpof=true&sd=true
Відтворити сюжет твору: https://learningapps.org/6017803
Домашнє
завдання
Записати аналіз твору й підготувати
цитати для характеристики чоловічих образів повісті.
09.09
ІВАН
НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ –
«колосальне
всеобіймаюче око України» (І.Франко)
як явище й новий імпульс української літератури. Життя митця. Загальна
характеристика творчості. Тематика творів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3quEo48IaVU
Велич особистості: https://www.youtube.com/watch?v=uJ8PcDlgUJA
Фільм: https://www.youtube.com/watch?v=BkdObCqMECs&t=4s
Творче
завдання: https://wordwall.net/uk/resource/35451058/іван-нечуй-левицький
Домашнє завдання
Зробити
за підручником хронологічну таблицю життєвого й творчого шляху письменника
(с.18-23) або створити мультимедійну презентацію.
Дочитати
повість «Кайдашева сім’я»:
https://librebook.me/kaidasheva_semia/vol1/1
06.09
Реалізм як літературно-мистецький-напрям в літературі. Історія розвитку. Етапи становлення, ознаки, світоглядні засади, суспільно-історичний контекст становлення реалізму другої половини ХІХ ст.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tKEDhJNeV_0
Презентація: https://n/prezentaciya-realizm-299548.html
Домашнє завдання
Прочитати с.11-17, вивчити стилі української літератури та їх ознаки, дати відповіді на питання с.17(усно).
Підготувати повідомлення (презентацію) про життя і творчість І. Нечуя-Левицького.
Випереджувальне завдання:
Розпочати читання повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» І та ІІ розділи: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=907
05.09
Питання періодизації літератури. Особливості періодизації української літератури (головні риси). Стильові особливості літературних періодів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=xh-enfgY_qQ
Конспект: https://svitliteraturu.com/_ld/11/1164_jpg2pdf.pdf
Домашнє завдання
Вивчити конспект та скласти таблицю:
«Періодизація української літератури XI — першої половини XIX ст.».
03.09
Читання та його види. Особливості читання в епоху цифрових технологій. Діалогічне прочитання художнього твору.
Перегляньте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1ZL-wRXmpUs3MfCO2jJIERZfIlAmb3WZh/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Прочитати й законспектувати с. 8-10.
Напишіть свою формулу ефективного читання (схематично).
02.09
Вступ. Художня література як один із видів мистецтва. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва. Періодизація української літератури.
Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vBGtEfVhETQ&t=58s
Періодизація укр. літератури:
Домашнє завдання
Прочитайте с. 5-7, вивчити всі принципи періодизації літератури.
Немає коментарів:
Дописати коментар