Логопед

24.04 4 клас



24.04 2-3 класи

Секрети від  буквосполучень (дз) та (дж):

Це усі повинні знати, нас не можна роз”єднати.

Відрізняємось ми чим? Літер дві, а звук один.

- Дз, дж – 2 букви, 1 звук

1. Мовна розминка:Джа-джо-джу-джи-дже.

Джаз –джоз-джуз- джиз-джез.

Джат-джот-джут- джит-джет.


 2. Не розуміє зовсім Маша, їй допомога потрібна наша. Визначаємо кількість      звуків та букв в словах:

           Джип  -  4б., 3 зв.            Джунглі  -                      Джемпер -  

Дзеркало  -                      Дзенькати  -                   Дзвіниця–


5.Д/гра «Підкажи слівце». Запишемо слова в зменшувано-пестливій формі .

     Джерело- джерельце,  дзьоб-….,  дзеркало -….., бджола - …..,  джміль -…..


 6.Прочитайте скоромовку, чітко вимовляючи кожен звук. Повторіть:    пошепки – повільно,  тихо – швидше,  голосніше – ще швидше,  голосно –  дуже  швидко:


«Дзень – дзелень», - дзвонив раз Дзвін.

Дзеленчав до Дзиги  він.

Дзига  Дзвін не помічала, 

Перед дзеркалом дзижчала.



24.04 1 клас

23.04 4 клас



23.04 2-3 класи


22.04 2-3 класи


22.04 1 клас
21.04 4 клас
21.04 2-3 класи


17.04 4 клас


17.04 2-3 класи


17.04 1 клас
16.04 1 клас

16.04 2-3 класи



15.04 4 клас


15.04 2-3 класи



15.04 1 клас
14.04 4 клас


14.04 2-3 класи



14.04 1 клас

10.04 4 клас



10.04 2-3 класи


10.04 1 клас


09.04 4 клас



09.04 2-3 класи


08.04 2-3 класи


08.04 1 клас



07.04 4 клас
07.04 1 клас



07.04 2-3 класи


03.04 4 клас


03.04 2-3 класи


03.04 1 клас


02.04 4 клас


02.04 2-3 класи


01.04 2-3 класи


01.04 1 клас



01.04 1 клас


31.03 4 клас


31.03 2-3 класи


31.03 1 клас


27.03 4 клас


27.03 2-3 класи

27.03 1 клас





26.03 4 клас


26.03 2-3 класи



25.03 1 клас


25.03 2-3 класи


24.03 4 клас


24.03 2-3 класи



24.03  клас



20.03 4 клас


20.03 2-3 класи


20.03 1 клас



19.03  4 клас


19.03 2-3 класи


18.03 1 клас


18.03 2-3 класи



17.03 4 клас


17.03 2-3 класи

Хвилина міркування:

Промовляй чітко  звук (с) та(ш) у складах: 

са-ша, си-ши ,  со-шо,  су-шу      -  порівняйте за вимовою і звучанням.

(с – губи розтягнуті в посмішці,язик за нижніми зубами, голос відсутній, повітряний струмінь холодний;

ш – губи витягнуті вперед,язик угорі, голос відсутній, повітряний струмінь теплий.)                                                                                                                                                                                                                                                  

1.Гра «Чарівні букви» . Замініть одну букву так, щоб утворилося нове слово.

Сапка – шапка,    каша -________, кішка -___________, кашка - __________.


У Сашка на голові___________. Щоб звільнити город від бурянів потрібна гостра ___________. Ловить мишей  кі.ка. У Даринки заплетена __________.

2  Випиши слова з буквою ш в перший стовпчик, з буквою ш в другий, з буквами с,ш в третій:

Мишка в нірку поспішала,

мишка нірку прикрашала.

Наносила в нірку зілля –

нині в мишки новосілля.

  1. Встав пропущені букви Сабо Ш. Склади і поясни народні приказки.


Хто спішить                      курям на  .міх.

Вий.ло діло                       як гребінцем че.е.

Бре.е,                             той людей  .мі.ить.



17.03 1 клас

13.03 4 клас


13.03 1 клас

12.03 2-3 класи


12.03 4 клас



11.03 1 клас

11.03 2-3 класи


10.03 4 клас


10.03 2-3 класи



10.03 1 клас


27.02 4 клас


27.02 2-3 класи

27.02 1 класа



26.02 4 клас


26.02 2-3 класи



26.02 1 клас

25.02 2-3 класи

25.02 1 клас

24.02 2-3 класи

24.02 1 клас


20.02 4 клас


20.02 2-3 класи


20.02 1 клас


18.02 2-3 класи

18.02 1 клас

17.02 4 клас


17.02 2-3 класи

Хвилина міркування: 

  1. Стоїть завод у полі. Який? А це секрет. 

Працюють в ньому бджоли, виготовляють мед.              ( Вулик)

  1. М»яч , удар….і крики «Гол», це чудова гра ……..               (Футбол)

Виділіть перші звуки в словах-відгадках, згадайте артикуляцію.

( Зверніть увагу:  ф - вимовляється глухо ,без голосу ; в – вимовляється поштовхом повітря з голосом, голосові зв»язки вібрують- перевіряємо долонькою.)

З чого нам почати ? Треба чистомовку проказати:

Ва-ва-ва  - в лісі живе сова

Фа-фа-фа – гарна шафа

Во-во-во – Валя вчила слово

Фо-фо-фо -  на столі  фото


  1.  Д/ гра  «В пошуках звірів і птахів». Які звірі та птахи сховалися в таблиці?


А

В

О

В

К

О

Л

Е

В

Е

И

Ж

И

Р

А

Ф

Ф

Ч

М

О

Р

Е

Ф

А

З

А

Н

С

А

Д

Е

Л

Ь

Ф

І

Н

В

Е

Р

Б

Л

Ю

Д

У

М










Записати слова в множині, в зменшувано-пестливій формі, поділити на склади.


  1. Д/гра «Слово заблукалось».   (Знайдіть зайве слово в рядку).


- Фарба,  шафа,  фрукти,  вишні, футбол.

-  Цифра,  кефір,  риба,  вафлі,  форель. 

-  Валя, Вася, Петро, Володя.


  1. Д/гра «Не помились». (Встав пропущені букви  в,ф)


Молочна ферма.

    На  .ермі багато корі.     .они  стоять в теплих корі.никах. Стіни по.арбо.ані білою  .арбою.  І.ан  І.ано.ич  за.ідує фермою.  Коро.и дають молоко. З молока   .иробляють сметану, .ершки, сир, масло, ке.ір.


17.02 1 клас



13.02 4 клас


13.02 2-3 класи

Хвилина міркування: 

  1. В літню днину у ярузі він реве, ламає гілля. Ну, а взимку у барлозі міцно спить, мов немовля.                   (Ведмідь)

  2. Сірий зубастий по полю блукає, ягнят шукає.                 (Вовк).

Виділіть перші звуки в словах-відгадках, згадайте артикуляцію.

( Зверніть увагу: ф- вимовляється глухо ,без голосу ; в – вимовляється поштовхом повітря з голосом, голосові зв»язки вібрують- перевіряємо долонькою.)

2.Ритміко-інтонаційні вправи:

Фа   фа-фа   фа-фа-фа

Ва     ва-ва         ва-ва-ва

Фо    фо-фо        фо-фо-фо

Ви      ви-ви        ви-ви-ви

 3. Прочитайте склади в рядках, в стовпчиках:


Ва

Фа

Во

фо

Ву

Фу

Ви

фи

Ве

Фе

Ві

фі


4.Визначте місце звука в словах:

Федір,  ворона,  Федора,  вафлі,  апостроф,  вода,  автобус, звір, алфавіт,          

сарафан,  журавель, фотограф,  левиця.

5.Гра «Чарівники» ( при зміні однієї букви ( в  на  ф) - змінюється 

           значення слова )

             Фата  - …..,   фаза -…..,   Фаня - ….   

6. Гра «Відлуння»(скажи навпаки):

            Прийшов -      ……, зайшов -….,  пришив - ……., знайшов -……,забрав -……

7. Прочитати скоромовку  повільно,швидко, чітко, виразно з різними намірами ( здивування, невдоволення):

Не про вовка скоромовка скоро мовиться  -  сірий вовк у вовколовку скоро вловиться.


13.02 1 клас


12.02 4 клас



12.02 2-3 класи


11.02 1 клас


11.02 2-3 класи

Щоб помилок уникати  -  треба пильність розвивати.

Коли я з (д), росту на гілці, коли я з (т) – пливу по річці.

Порівняйте вимову  звуків в кінці слів  плід- пліт.

Д – приголосний , дзвінкий (перевіримо долонькою). Т – приголосний, глухий.

1.З чого нам почати. Треба  скоромовку  проказати.

Тигр промовив до тхора: тхоре, де тхорів нора.?

Дятел дуб довбав , та не додовбав.

  1. Знайди місце звука  в слові: ( т або д)

Тополя, дупло, кит, сад,листок, вода, картопля, помідор.

     3.Будьте  спостережливі! Доповніть слова, відповідними складами.

Лопа.., робо.., кори.., приро.., воро.., боро.., свобо.., курча.., тома..,  

                              4.Склади словосполучення.

Гарячий                   туш.

Чорна                       душ.

Високий                   диск.

Лазерний                тиск.

Заметений              твір.

Написаний              двір.


5.Д/гра «Допоможи Буратіно» ( утворення дієслів майбутнього часу)

Зразок:  дарує  -  буде дарувати, даруватиме.

Дихає  - 

Дрімає  - 

Дякує  - 

Тримає  - 


  1. Д/ гра «Не помились» (встав букви д-т )


На будівництві.

На нашій вулиці бу.ували жи.ловий бу.инок. Вантажні машини пі.возили  го.ові  с.іни, с.елю,вікна,  .вері. На май.анчику  с.ояв підйомний кран. Він  пі.іймав  привезені час.ини бу.инку. Робі.ники  с.авили їх на певне місце. Вирос.ав  цілий поверх.


10.02 1 клас


10.02 2--3 класи

Щоб помилок уникати  -  треба пильність розвивати.

Коли я з (д), росту на гілці, коли я з (т) – пливу по річці.

Порівняйте вимову  звуків в кінці слів  плід- пліт.

Д – приголосний , дзвінкий (перевіримо долонькою). Т – приголосний, глухий.

1.З чого нам почати. Треба  скоромовку  проказати.

Тигр промовив до тхора: тхоре, де тхорів нора.?

Дятел дуб довбав , та не додовбав.

  1. Знайди місце звука  в слові: ( т або д)

Тополя, дупло, кит, сад,листок, вода, картопля, помідор.

     3.Будьте  спостережливі! Доповніть слова, відповідними складами.

Лопа.., робо.., кори.., приро.., воро.., боро.., свобо.., курча.., тома..,  

                              4.Склади словосполучення.

Гарячий                   туш.

Чорна                       душ.

Високий                   диск.

Лазерний                тиск.

Заметений              твір.

Написаний              двір.


5.Д/гра «Допоможи Буратіно» ( утворення дієслів майбутнього часу)

Зразок:  дарує  -  буде дарувати, даруватиме.

Дихає  - 

Дрімає  - 

Дякує  - 

Тримає  - 


  1. Д/ гра «Не помились» (встав букви д-т )


На будівництві.

На нашій вулиці бу.ували жи.ловий бу.инок. Вантажні машини пі.возили  го.ові  с.іни, с.елю,вікна,  .вері. На май.анчику  с.ояв підйомний кран. Він  пі.іймав  привезені час.ини бу.инку. Робі.ники  с.авили їх на певне місце. Вирос.ав  цілий поверх.


06.02 1 клас

06.02 4 клас



05.02 4 клас


05.02 2-3 класи

Хвилина міркування.  Щоб помилок уникати, треба пильність розвивати.  Який звук зустрічається частіше?

Бегемот роззявив рот, булку просить бегемот.             (б – вимовляється голосно, бухтить, як барабан)

Пиляв Пилип поліна з лип, притупив пилу Пилип .       (п –вимовляється глухопихтить, як тісто)

  1. Чітко вимовляємо:

Па-ба,пи-би, апа –аба, апу-абу, пий-бий, грип-гриб.

 Борода, борщ, болото, поле, погода, порада.


  1. Гра «Допоможи Буратіно» Добери до словосполучень відповідні слова.

(Буратіно в школу не ходив і уроків не учив.)


Сильний вітер                       барліг

Пучок квітів                            буря

Речі пасажира                       букет

Лігво ведмедя                       багаж



  1. Гра «Розвідники». Відшукай слова в таблиці, назви одним словом:


Д

А

Б

А

Н

А

Н

О

С

М

У

Ч

А

П

Е

Л

Ь

С

И

Н

Ф

А

А

Б

Р

И

К

О

С 

Т

А

Б

В

Г

П

Е

Р

С

И

К











Утвори ласкаво-пестливі слова:  ,    …………

Запиши в однині і множині  …….



  1. Гра «Знайди місце букви». 

Спишіть, вставляючи пропущені  б або п. Підкресліть букву п  - зеленим олівцем, а б – синім.

Хліб.

.ринесли  хлі.  І на стіл .оклали. І дежить хлі. те.лий, .ахучий, руками ро.отящими  .одарований. Золоті руки зерно зі.рали, змололи, тісто замісили, хлі.  с.екли.Лежить хлі.ина золота і ні.и  .ромовляє: лю.іть мене, шануйте,їжте і здоровими .удьте.




04.02 2-3 класи

Хвилина міркування:  1. Борщ із нього варить ненька,в нього шкурочка тоненька,солодкуватий він на смак, фіолетовий…….. (буряк).

  1. Зелений чуб, червоний бік,смачний із нього чавлять сік. Варять з ним борщі, росте в городі на кущі.     (помідор)

Виділіть перші звуки в словах-відгадках, згадайте артикуляцію.

( п- вимовляється  глухо , пихтить, як тісто;б- голосно, бухтить, як барабан- перевіряємо долонькою.)

      2.Здогадайтесь, які слова хоче сказати Буратіно: бу…, боч.., бра.., бан.., бул…

Полюбляє  горішки   …..(білка). Гострі зуби має  ….

          Це для молока……(бідон). В кільце згорнувсь….. 

  1. Гра «Розвідники». Відшукай слова в таблиці, назви одним словом:


В

І

А

Б

у

Р

Я

К

с

Е

К

А

П

У

С

Т

А

Д

О

Й

П

О

М

І

Д

О

Р

Г

А

Р

Б

У

З

В

У

С

К

А

Р

Т

О

П

Л

Я

М


Утвори ласкаво-пестливі слова:  буряк – бурячок,    …………

  1. Гра «Чарівники» - утвори нові слова

Балка –палка,              бити  -   ……..

Брати -…….                    порт -……           купи -…..

   5.Промовляємо чітко і виразно та з різними намірами (захоплення, здивування, невдоволення)

Пиляв Пилип поліна з  лип.

Бурі бобри брід перебрели, забули бобри забрати торби.


04.02 1 клас




03.02 4 клас

03.02 2-3 класи

ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

ТЕМА: Диференціація с -з

Загадка:Хто сховався у печері, за міцні рожеві двері?  А за ними ще одні, двері білі і міцні. Хто в печері жити звик? Ну звичайно наш …..(язик).

Наш язик – трудівник, працювати він в нас звик. І тому ми на початку, зробимо із ним зарядку:

«Посмішка».»Трубочка». «Парканчик». «Покараєм неслухняний язичок».

«Маятник».»Гойдалка». «Казочка язичка»

  • Актуалізація опорних знань:

  1. Ця тварина темно-сіра, товстонога, товстошкіра. Як локатори два вуха, довгим носом спину чуха.   (Слон)

  2. Сіренький кожушок, скоренький побігайчик. Як він зветься?(Зайчик).

Виділіть перші звуки в словах-відгадках, згадайте артикуляцію.

( с- вимовляється тихо, глухо; з – голосно, дзвінко  - перевіряємо долонькою.)

3.Промовляємо чітко і виразно:

Са-са-са  -  навколо краса                За-за-за – ось іде коза

Си-си-си  - козі сіна принеси            Зу-зу-зу  - погодуй козу

 4..Гра «Чарівники» ( при зміні однієї букви  - змінюється значення слова):

           Ліс – ліз, злива - …., роса - …., казка -….

5. Гра «Що роблять.»( Утворити дієслова за допомогою префікса – за):

Сипати – засипати,  лити  - …., писати  - …., читати  -…., малювати  -….

6.Гра «Допоможи Незнайку». Виправ помилки Запиши речення.

           У Зіни красива і довга коза.  Рогата коса гризе капусту.

          У Сашка спіла злива.  Надворі сильна слива.

         Я вночі зібравсь на гірку і побачив в небі дірку.



03.02 1 клас

30.01 4 клас



30.01 2-3 класи

ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

ТЕМА: Диференціація с -з

Загадка:Хто сховався у печері, за міцні рожеві двері?  А за ними ще одні, двері білі і міцні. Хто в печері жити звик? Ну звичайно наш …..(язик).

Наш язик – трудівник, працювати він в нас звик. І тому ми на початку, зробимо із ним зарядку:

«Посмішка».»Трубочка». «Парканчик». «Покараєм неслухняний язичок».

«Маятник».»Гойдалка». «Казочка язичка»

  • Актуалізація опорних знань:

  1. Ця тварина темно-сіра, товстонога, товстошкіра. Як локатори два вуха, довгим носом спину чуха.   (Слон)

  2. Сіренький кожушок, скоренький побігайчик. Як він зветься?(Зайчик).

Виділіть перші звуки в словах-відгадках, згадайте артикуляцію.

( с- вимовляється тихо, глухо; з – голосно, дзвінко  - перевіряємо долонькою.)

3.Промовляємо чітко і виразно:

Са-са-са  -  навколо краса                За-за-за – ось іде коза

Си-си-си  - козі сіна принеси            Зу-зу-зу  - погодуй козу

 4..Гра «Чарівники» ( при зміні однієї букви  - змінюється значення слова):

           Ліс – ліз, злива - …., роса - …., казка -….

5. Гра «Що роблять.»( Утворити дієслова за допомогою префікса – за):

Сипати – засипати,  лити  - …., писати  - …., читати  -…., малювати  -….

6.Гра «Допоможи Незнайку». Виправ помилки Запиши речення.

           У Зіни красива і довга коза.  Рогата коса гризе капусту.

          У Сашка спіла злива.  Надворі сильна слива.

         Я вночі зібравсь на гірку і побачив в небі дірку.


30.01 1 клас


29.01 4 клас


29.01 2-3 класи


28.01  2-3 класи




28.01 1 клас

27.01 4 клас




27.01 2-3 класи



27.01 1 клас

23.01 4 клас




23.01 2-3 класи


23.01 1 клас

22.01 2-3 класи


22.01 4 клас



21.01 4 клас



21.01 2-3 класи


21.01 1 клас

20.01 4 клас


20.01 2-3 класи


20.01 1  клас


26.12 4 клас



26.12 2-3 класи


26.12 1 клас



25.12 4 клас



25.12 2-3 класи



24.12 2-3 класи



1 клас 24.12

23.12 2-3 класи


23.12 4 клас


23.12 1 клас

19.12 4 клас


19.12 2-3 класи


19.12 1 клас


18.12 4 клас



18.12 2-3 класи


17.12 1 клас


17.12 2-3 класи


16.12 4 клас



16.12 2-3 класи


16.12 1 клас

12.12 2-3 класи



12.12 1 клас
12.12 4 клас
11.12 2-3 класи
11.12 4 клас


10.12 2-3 класи


10.12 1 клас
09.12 2-3 класи


09.12 1 клас


05.12 4 клас


05.12 2-3 класи
Хвилина міркування.
Ці квітки бадьорі – називаються - майори. Йоржа впіймав на вудку
Йосип.
Затремтіли знов грибочки, притулились до пеньочка . Тьотя Черепаха
одягла папаху не з соболя не з лисиці, а з твердої черепиці.
Ділимо на склади виділені слова .
ЙО - пишеться на початку складу , слова.
ЬО – пишеться після приголосного в кінці або в середині складу.
Ніколи не розривай ЙО , коли переносиш слова.
1Незнайко не може вставити пропущені літери.
Які правила він не вивчив?
Чотир..х, буль..н, ранн..го, бад..рий, т..хкати, опен..к, ра..нний,
..ржик, пол…ти, бо..вий, л..довик.
Порівняй вимову і написання слів кожної пари:
Йорж - синьоокий; серйозний - чотирьох;
бойовий - бадьорий; знайомий - тьохкає.
ЙО - 2 букви, 2 звуки. ЬО - 2 букви, 1 звук.
Секрети від буквосполучень:

БУКВОСПОЛУЧЕННЯ ЗВУКОВЕ ЗНАЧЕННЯ ДЕ ВЖИВАЄТЬСЯ НАПРИКЛАД
ЙО Й+О НА ПОЧАТКУ
СЛОВА, СКЛАДУ

ЙО-ГУРТ
РА-ЙОН
ПІД-ЙОМ

ЬО М»ЯКИЙ
ПРИГОЛОСНИЙ +О

В КІНЦІ ТА
СЕРЕДИНІ СКЛАДІВ

СЬО-ГОДНІ
СИ-НЬОМУ

Ніколи не розривай ЙО та ЬО, коли переносиш слова.
1. Незнайко в школу не ходив і уроків не учив.Допоможіть поділити
слова для переносу.
- Дьоготь, льотчик,бойовий, льодовик, різнокольорова, матрьошка,
павільйон, йогурт,бульйон.
2. Запишіть слова в однині, множині, в зменшувано-пестливій формі:
Дзьоб - дзьобик - дзьобики.
Йорж -
Матрьошка -
Сльоза -
Гай -

05.12 1 клас


04.12 4 клас



04.12 2-3 класи

Хвилина міркування. Ти прислухайся – замри, все, що чуєш, повтори.
Лий, мий, пий – звук (й) в кінці складу вимовляємо коротко, уривчасто,
чітко.
Мої, твої, свої - чуємо два звуки (йі), пишемо букву ї.
1Незнайко не може визначити кількість звуків та букв в слова. А ви
зможете?
Край, краї, змій, змії, трамвай, трамваї, працюйте, відповідайте.

2.Д/гра «Букви пожартували». Поверніть жартівниць (й) та (і) на місце.
Кле*ти, на*кращи*, кле*те, чита*те, ма*вка, до*сти, фле*та, а*стри.
3.Д/гра «Знайдіть слова». Загубилися слова з буквами Й та Ї. Знайдіть і
запишіть їх
А З Ч Т Р А М В А Ї
В С І П И Ш І Т Ь Ч
О Л Я К Л Е Ї Л А И
С П Р И Ї Х А Т И Н
П Г Е Р Б А Р І Й І

4.Д/гра «Слово заблукалось» (Знайдіть зайве слово в рядку.
- Приїхати, доїти, мрійте, клеїти.
- Флейта, трамвай, вибоїна, кайма.
5.Читаємо скоромовку в різному темпі та з різними намірами.
Спить старий сердитий сом, сому сниться гарний сон.
Їде віз по дорозі, їздовий спить на возі.
Їжачок згорнувсь в клубок, їжить голки на візок.
03.12 2-3 класи
Хвилина міркування. Ти прислухайся – замри, все, що чуєш, повтори.
Си-нє, літ-нє. Як вимовляємо звук (н)?
Для пом’якшення звука (н) пишемо букву є, яка показує, що букву н треба
читати м”яко.
1.Прочитайте склади і порівняйте, як вимовляються приголосні перед (е), та
перед (є).
Не - нє те - тє ле - лє це - цє
2.Незнайко не може визначити кількість звуків та букв в слова. Допоможіть
йому записати ті слова, в яких буква є позначає звук(е) після м»якого
приголосного.
Вечірнє, Єреван, теперішнє, осіннє, малює, Євдокія, порожнє.
3.Д/гра «Букви пожартували». Поставте жартівниць е та єна місце, запишіть
слова.
Н*бо, чорн*, вечірн*, т*п*р, порожн*, повн*, т*п*рішн*.
4.Д/гра «Знайдіть слова». Загубилися слова з буквою є. Знайдіть і запишіть їх
А З Ч И Т А Є М О М
В С І П И Ш Е М О Ч
О Л Я С Л У Х А Є И
С П І В А Є І В А Н
П О В Н Е С И Н Є І
5. Порушена послідовність. Розташуй речення в правильній послідовності.
- У Єгора Петровича є донька Єва.
- Єгор Петрович працює єгерем.
- Він знайшов у лісі маленького єнота.
- Лісники та єгері пильнують ліс.
- Єгор Петрович приніс його додому і помістив у вольєр.
- Єва з татусем доглядали за тваринкою
Читаємо скоромовку в різному темпі та з різними намірами.

Єнот навчав синка єнота: є в лісі річка, є болото.
Є мисливець – він полює, єгер є - він ліс пильнує.
Єноти вивели гуляти своє єдине дитинча.
За їх сім”єю вовк зубатий єхидно стежить з-за куща.
03.12 1 клас

02.12 4 клас


02.12 2-3 класи

Вигни спинку язика «гіркою», з силою та голосом видихни - утворився звук Й
Вимовляємо (чітко , коротко , відривчасто) звук (й) в кінці слова: дай, знай,
мий, лий, співай.
Та ось прийшов звук (й) до голосної (і ) і запропонував заспівати разом: (й)
почав, (і) підхопила. Злилися ці два звуки (промовляємо дуже швидко) і
утворилась літера – Ї.
Якщо чуємо в мовленні (йі) , то на письмі пишемо літеру - Ї
1. «Читалочки – складалочки»
По
ви
за їзд
при
пере
2. Незнайко не може пояснити,чому в словах звуків більше, ніж букв.
Допоможіть йому.
Їхав - 4б.,5зв. Їздять - Сироїжки -
Київ Приїхав - Їдальня -
3.Гра «Плутанка» - прочитайте і запишіть слова: жаї, жакї, їкра, їздпо,
чокїжа, їмрі.
4.Гра «Створи слово». Запиши.
Ки*в, Укра*на, комісі*, конвалі*, вибо*на, *дальня.
5.Гра «Кмітливчик». Складіть слова та запишіть.
Ук їхалиукра їса
Ра раїна при ївкра їнськаКи їна
4. Прочитати скоромовки в різному темпі та з різними намірами:
Їде, їде їжачок, їжачок – лісовичок,
Їде, їде до змії, проганятиме її.
Їжачок та їжачиха їли знайдені горіхи.
Їжачок радів: - Доспіли!
Їжачиха мовчки їла.
Їли, їли, недоїли - їжачатам залишили.

02.12 1 клас



28.11 4 клас


28.11 2-3 клас
Хвилина міркування. Ти прислухайся – замри, все, що чуєш, повтори.
Лий, мий, пий – звук (й) в кінці складу вимовляємо коротко, уривчасто,
чітко.
Мої, твої, свої - чуємо два звуки (йі), пишемо букву ї.
1. Незнайко не може визначити кількість звуків та букв в слова. А ви
зможете?
Край, краї, змій, змії, трамвай, трамваї, працюйте, відповідайте.
2. Д/гра «Букви пожартували». Поверніть жартівниць (й) та (і) на місце.
Кле*ти, на*кращи*, кле*те, чита*те, ма*вка, до*сти, фле*та, а*стри.
3. Д/гра «Знайдіть слова». Загубилися слова з буквами Й та Ї. Знайдіть і
запишіть їх

А З Ч Т Р А М В А Ї
В С І П И Ш І Т Ь Ч
О Л Я К Л Е Ї Л А И
С П Р И Ї Х А Т И Н
П Г Е Р Б А Р І Й І

4. Д/гра «Слово заблукалось» (Знайдіть зайве слово в рядку.
- Приїхати, доїти, мрійте, клеїти.
- Флейта, трамвай, вибоїна, кайма.
5. Читаємо скоромовку в різному темпі та з різними намірами.
Спить старий сердитий сом, сому сниться гарний сон.
Їде віз по дорозі, їздовий спить на возі.
28.11 1 клас

27.11 4 клас




27.11 2-3 класи
Хвилина міркування. Щоб помилок уникати, треба пильність розвивати.
Загадка:
Сірий, та не вовк,довговухий, та не заєць, з копитами, та не кінь. (Віслюк)Як
вимовляємо звук (л)?
Для пом’якшення звука (л) пишемо букву ю, яка показує, що букву л треба
читати м”яко.
1Прочитайте склади, слова і порівняйте, як вимовляються приголосні в них.
Су - сю ту - тю ду - дю
Зу - зю ру - рю лу - лю
Цу - цю ну - нюму - мю
2 Незнайко не може визначити кількість звуків та букв в слова.
Допоможіть йому записати ті слова, в яких буква ю позначає звук(у)
після м»якого приголосного.
Людина, урюк, Юра, Юля, тютюн, тюльпан, маслюк, шиють,
співають, рюкзак, тюльпан, люлька, малюнок, колючка.
3.Д/гра «Букви пожартували». Поставте жартівниць ю та у на місце,
запишіть слова.
Кл*бок, із*м, з*би, л*лька, с*мка, с*ди, т*лень, т*льпан, д*жина,
д*хота, масл*к.
4.Д/гра «Визначте місце звука Ю в словах-відгадках.
- Що мама варить з риби на обід?
- Як називається сушений виноград?
- Хто перевозить через пустелю вантажі?
- Він завжди перший заходить до хати.
1. Упізнай слова:
а) Шумить, гуде, снігом мете.
б) Смачна, гаряча, ароматна….
(Завірюха, юшка)
2. Вчимо скоромовку:Юрта на снігу стоїть, юшка на вогні кипить.

26.11 1 клас



26.11 2-3 класи




25.11 4 клас

25.11 2-3 класи

Хвилина міркування.
 Щоб помилок уникати, треба пильність розвивати.
Яні, Яночці, Янусі дала яблучко бабуся.
Назвіть слова, в яких буква (Я) позначає два звуки, та де позначає
м»якість попереднього приголосного і звук (а).
1. Випишіть з лічилки імена дітей та запишіть в зменшувано-пестливій
формі.
Явір, явір, яворина, коло явора Ярина.
Із Яриною Яким, з Євдокимом Якилина,
Яна, ось іще Ярина, Яків, Ярош, Ярослав.
Скільки «я», порахував?
2. Незнайко не може розташувати слова так, щоб утворилось речення.
Допоможіть йому.
1) ростуть вікном Під яблуні.
2) зірвала спіле Яринка яблуко.
3. Д/гра «Складалочка». Складіть прислів’я.
Книга вчить, зустрівся з другом.
Кому книга розвага, як на світі жить.
Прочитав добру книгу - а кому навчання.
4. Поясніть прислів’я.
Яблуко від яблуньки не далеко відкочується.
5. Вчимо скоромовку:
Йшло телятко в білу цятку,
поспішало на зарядку.
А ягнятко в чорну цятку
танцювало у присядку.
25.11 1 клас


21.11 2-3 класи



21.11 1 клас


21.11 4 клас






20.11 4 клас

20.11 2-3 класи


20.11 1 клас

19.11 2-3 класи

19.11 1 клас


18.11 4 клас


18.11 2-3 класи

Сполученння букв (ьо). Правопис слів та правила переносу.

ГОВОРИМО- сміливо ,чітко,виразно, красиво.

ПИШЕМО –  не поспішаємо, букви та склади  ми  «не ковтаємо.»

Ти прислухайся – замри- все, що чуєш, повтори.

Кожна буква від А до Я промовля своє ім”я.

Є на світі різні звуки, чути їх – складна наука.

одна із них німа, в неї голосу нема.           

Здогадався певно всяк, звуть цю букву  -  (ь).

                 (Ь)   та буква (О) подружилися давно, де в словах вони з”являються   -  м’яко звуки вимовляються.                                                                             

1. Правильно вимовляй  :

Льо,  тьо,  ньо, дзьоб,  дьо.           

2. Незнайко в школу не ходив і уроків не учив. Допоможіть визначити кількість звуків і букв в словах:

Льон  - (4 б., 3 зв.)             льотчик  -                                  опеньок  -  

Півень  -                               льодовик  -                               кольоровий  -

3. Книжковий хропачок з»їв літери в словах. Допоможіть їх відновити.

  Л..тчик,    т..хкає,   л..нар,     пол…вий,        вечірн..ю,     пол…ти.

4. Д/ гра «Поламані склади».  (Склади  слова з розсипаних складів .)

   зи, сльо;     до,льо,вик;         мий,сьо;         на,льо,ма,ний,ва.

5. Незнайко не в змозі підібрати антоніми (слова, протилежні за значенням).

     Допоможіть йому.   Сміх  -  сльози,         лінивий  -  ……..,        втомлений  - ……,  безвольний  - ……

6. Прочитайте, відгадайте та запишіть загадку:

Що у полі засиніло, потім стало біле-біле і згодилось на хустину, на рушник і скатертину

 Буде Льолі з льону льоля.

(Льоля – лагідна назва дитячої сорочки)


18.11 1 клас

14.11 4 клас


14.11 2-3 класи


14.11 1 клас

13.11 2-3 класи




13.11 4 клас

12.11 2-3 класи


12.11 1 клас


11.11 4 клас


11.11 2-3 класи


11.11 1 клас




24.10 4 клас




24.10 2-3 класи



24.10   1 клас

23.10 2-3 класи



23.10 4 клас

22.10 2-3 класи



22.10 1 клас



17.10 4 клас



17.10 1 клас

17.10 2-3 класи


16.10 4 клас



16.10 2-3 класи




15.10 4 клас



15.10 2-3 класи

15.10 1 клас

14.10 4 клас

14.10
 2-3 класи

14.10 1 клас


10.10 4 клас


10.10 2-3 класи


10.10 1 клас


9.10 4 клас
09.10 2-3 класи


08.10 2-3 класи


08.10 1 клас

07.10 4 клас


07.10 2-3 клас




07.10 1 клас


03.10 4 клас


03.10 2-3 класи



03.10 1 клас


02.10 4 клас


02.10 2-3 класи



01.10 2-3 класи

Скласти і записати 3 речення



01.10 1 клас


30.09 4 клас


30.09 2-3 класи


30.09 1 клас

26.09 4 клас


26.09 2-3 класи


26.09 1 клас


25.09 4 клас


25.09 2-3 класи


24.09 4 клас 

24.09 2-3 класи




24.09 1 клас

23.09 4 клас



23.09 2-3 класи


23.09 1 клас


19.09 4 клас




19.09 2-3 класи




19.09 1 клас




18.03 2-3 класи




18.09 4 клас




17.09 2-3 класи




17.09 1 клас
https://www.youtube.com/watch?v=lUkOJD0ljyM

Немає коментарів:

Дописати коментар