Фізика 10 клас

07.05.2025

Тема: Захист учнівських проектів

Підготувати проект на одну з  з тем: « Будова та принцип дії парової турбіни», «Холодильні машини, кондиціонери та теплові насоси - принцип дії та застосування"» , « Будова та принцип дії реактивного двигуна», «Будова та принцип дії двигуна внутрішнього згорання», «Будова та принцип дії холодильника», «Теплові двигуни та охорона навколишнього середовища»

Домашнє завдання. Оформити звіт по проекту.

_________________________________________________________________________

05.05.2025

Тема.  Контрольна робота № 6 з теми «Основи термодинаміки»

 

Домашнє завдання: повторити головне з розділу: «Основи термодинаміки» ___________________________________________________________________



05.05.2025

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи

з теми «Основи термодинаміки»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/G2q9MJtR9OU?si=_YD55YW0wLof2IAX

Домашнє завдання. Повторити §36-38, розв'язати задачі:

1.Визначте ККД теплової машини, робоче тіло якої передало холодильнику кількість теплоти Qх = 800 кДж, виконавши роботу A = 200 кДж.

2.Температура нагрівника ідеальної теплової машини tн = 400 °С, а температура холодильника tх = 20 °С. Визначте корисну роботу A, якщо холодильник отримав кількість теплоти Qх = 12 кДж.

3.Яку масу дизпалива, питома теплота згоряння якого 42МДж/кг, витрачає двигун трактора за 8 год роботи, якщо потужність двигуна – 10кВт, а ККД дорівнює 25%?

23.04.2025

Тема. Розв'язування задач з теми «Принцип дії теплових двигунів. Холодильна

машина»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/KNedhgKNoa8?si=53DBDmWOnmQvFeVZ

Домашнє завдання. Повторити §39, розв'язати задачі:

1. Яку роботу виконує дизельний двигун, який має ККД 40%, якщо в процесі згорання палива виділилося 44 МДж теплоти?

2. Над газом виконали роботу 50 Дж, при цьому його внутрішня енергія зменшилась на 80 Дж. Яку кількість теплоти одержав( або віддав) газ?

3. Визначте ККД теплової машини, якщо температура нагрівника 400 К, а температура охолоджувача 280 К.

___________________________________________________________________

21.04.2025

Тема: Принцип дії теплових двигунів. Холодильна машина

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/d8AI1-eztvE?si=HdxGFgakQ6Q1IyxA

Домашнє завдання: Вивчити§39, вправа  39(3,4)

На наступний урок –після канікул (захист проектів на уроці)  підготувати проект на одну з  з тем: « Будова та принцип дії парової турбіни»,

«Холодильні машини, кондиціонери та теплові насоси - принцип дії та застосування» , « Будова та принцип дії реактивного двигуна», «Будова та принцип дії двигуна

внутрішнього згорання», «Будова та принцип дії холодильника», «Теплові двигуни

та охорона навколишнього середовища»

21.04.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Перший закон термодинаміки.

Адіабатний процес»

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/bNXxFweTyOo?si=lHVGDdTv-eNkkbTC

Домашнє завдання. Повторити §38, вправа 38(5,6)

16.04.2025

Тема: Перший закон термодинаміки. Адіабатний процес.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/RdQNxgYCHEs?si=j4U5M_KKUVk85a_m

Домашнє завдання. Вивчити §38, виконати тестові завдання: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6825813

14.04.2025

Тема. Розв’язування задач з теми: «Робота в термодинаміці»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/mCMCFXcXdpw?si=GixSxiteqYYt5NTk

Домашнє завдання: Повторити  §37, вправа 37(2,3,5).

14.04

Тема: Робота в термодинаміці. 

Відеоурок за посиланням:  https://youtu.be/YdJGPsE0cL4

Домашнє завдання. Вивчити § 37, розв'язати задачі:

09.04.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої

енергії»

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/tt1UDJ1DzlE?si=ZXS2Q7DhTJYXzyD8

Домашнє завдання. Повторити §36, виконати вправу 36(2,3)


07.04.2025

Тема: Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/Kp3tQBATCEI?si=JfvvXvgEo3S1lsh8

Домашнє завдання. Вивчити §36, розв'язати задачі:                                                                                                                                        20.11. Визначте внутрішню енергію 10 моль одноатомного газу за температури 27 °С.                                                                                                                                                        20.21. Яка внутрішня енергія аргону в балоні місткістю 50 л, якщо тиск газу дорівнює 1МПа? 


07.04.2025

Тема: Контрольна робота  з теми «Молекулярна фізика.Ч.2.»

C:\Users\user\Desktop\Screenshot_11.png

________________________________________________________________________

02.03.2025

Тема. Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи з теми: «Молекулярна фізика. Ч.2»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/7tEvuwQElBQ?si=WmFOYp0YVsGbIxfb

Домашнє завдання. Повторити  головне з § 31-35, виконати  завдання 9,10 на с.215.

31.03.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Механічні властивості твердих тіл»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/GCW9bHctXY0?si=hACbjW6Vw20M7jQX

Домашнє завдання: Повторити  §35, вправа 35 (2,4,6)

31.03.2025

Тема: Механічні властивості твердих тіл

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/ha1w9vMfxMI?si=EqIVIlNS4i4T09x-

Домашнє завдання. Вивчити  §35, розв’язати задачі:

19.6. До мідного дроту з площею поперечного перерізу 0,5 мм2 підвішений вантаж масою 5 кг.

Знайдіть механічну напругу в дроті і його відносне видовження.

19.8. Чи витримає мідний дріт із площею поперечного перерізу 2 мм2 вантаж масою 20 кг?

19.20. Довжина мідного стрижня за температури 0 °С становить 60 см. На скільки збільшиться

ця довжина внаслідок нагрівання до 80 градусів  Цельсія.

26.03.2025

Тема: Будова та властивості твердих тіл. Анізотропія кристалів. Рідкі кристали

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/WlnqO4HjZvA?si=22Tins9fXGH5R7Ls

Домашнє завдання. Вивчити §34, виконати  тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1968268


24.03.2025

Тема: ІБЖД. Лабораторна робота № 8. Вимірювання поверхневого натягу рідини

 Відеоурок за посиланням: 

https://youtu.be/0caSbMlOtlw?si=dKO-g_2C0nmB2wQA

Домашнє завдання: Повторити  §33, оформити звіт по  л.р.№8 ( в підручнику №7 на с.213)

24.03.2025

Тема: Розв’язування задач з теми: «Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні

явища»

Відеоурок за посиланням: 

Домашнє завдання. Повторити §33 , розв'язати задачі:

18.17. Чому рушники не шиють із шовку?

18.25. За якого радіуса скляного капіляра вода підніметься в ньому на 8 см?

19.03.2025

Тема: Розв’язування задач з теми:  «Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні явища»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/4qD02heTzBU?si=DzUAjTErXVVdUxT4

Домашнє завдання. Повторити §33, розв’язати задачі:

 18.21. Із круглої дірочки в дні посудини капає рідина. Маса 100 крапель виявилася рівною 2 г.

Який поверхневий натяг рідини, якщо діаметр шийки краплі перед відривом дорівнює

1,2 мм?

 18.22. Знайдіть масу води, що піднялася по капіляру діаметром 0,64 мм.

 ___________________________________________________________________

17.03.2025

Тема: Поверхневий натяг рідини. Змочування. Капілярні явища

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/4wCiyIQM7K8?si=Xnj5s6YopakxyRIX

Домашнє завдання. Вивчити §33, розв'язати задачі: 

18.19. Підвішену на нитках дротову прямокутну рамку зі сторонами 10 і 15 см занурюють

у воду. Яку силу необхідно прикласти для відриву рамки від поверхні води, якщо

маса рамки дорівнює 2,5 г? Уважайте, що рамка весь час залишається  горизонтальною 

18.23. Знайдіть висоту капілярного підйому мильного розчину, якщо радіус капіляра

дорівнює 0,5 мм. Густину мильного розчину вважайте рівною густині води. 

17.03.2025

Тема: Лабораторна робота № 7. Вимірювання відносної вологості повітря

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/uCGoO7P23dU

Домашнє завдання: Повторити  §32, оформити звіт по  л.р.№7

12.03.2025

Тема: Вологість повітря. Точка роси.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/43z9Qs1PNU4?si=EBaCEQAjImXuj8Ty

Домашнє завдання: Вивчити §32, розв’язати задачі:

17.36. Визначте відносну вологість повітря за температури t = ° 20 C, якщо точка роси становить tр = ° 15 C.

17.41. Яка відносна вологість повітря, якщо термометри психрометра показують 16 і 13 °C?

10.03.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Пароутворення та конденсація»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/FD8TfCkh5l4?si=d1t86FEhJWiHe07a

Домашнє завдання. Повторити §31, розв'язати задачі:  

Задача1(17.27).  Калориметр містить воду масою 500 г, температура якої 20 °C.

Скільки пари з температурою 100 °C потрібно впустити в калориметр, щоб підвищити

температуру до 40 °C? 

Задача2.  4 кг води, взятої за температури 20 °С, нагріли до кипіння й повністю

випарували. Визначте, скільки гасу для цього було використано, якщо ККД нагрівача 25%.

10.03.2025

Тема: Пароутворення та конденсація. Насичена та ненасичена пара.

Кипіння.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/vV5LYWiTXZM?si=Da7r_plUwsdmYHB7

Домашнє завдання: Вивчити §31, розв'язати задачі:

17.12.   Яка кількість теплоти потрібна, щоб випарувати 20 г води, узятої за температури 100 °С?                                                                                                      

17.15.   У водяної пари за нормального атмосферного тиску та температури

100 °С відібрали кількість теплоти 690  кДж. Яка маса води утворилася в результаті конденсації пари?

26.02.2025

Тема: Контрольна робота з теми «Молекулярна фізика»

24.02.2025

Тема. Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/fHNLNe1npaM?si=q-fGLg0HST_ChoXm

Домашнє завдання. Повторити §26-30,

виконати тестові завдання 

       

24.02.2025

Тема. ІБЖД. Лабораторна робота № 6. Дослідження ізотермічного процесу

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/u8mfaxcfHtg?si=EdtSPUKii0ReKN1J

Домашнє завдання: Повторити  §30, оформити звіт по  л.р.№6 (с.212)

19.02.2025

Тема. Розв'язування задач з теми:  «Рівняння стану ідеального газу. Ізопроцеси»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/x2DwkzM4EfQ?si=D37TrbiMmA2uhBfn

Домашнє завдання. Повторити §30, розв'язати задачі:

16.28. Під час ізотермічного стискання об’єм газу зменшився на 5 л, а тиск збільшився в

3 рази. Яким був початковий об’єм газу?

16.32. Чи змінювався тиск газу, що міститься в непроникній еластичній оболонці, якщо

під час нагрівання газу від 250 до 500 К його об’єм зріс в 1,5 разу?

16.34. Тиск у балоні з газом за температури 27 °C дорівнював 6 атм. Коли балон винесли

на вулицю, де температура дорівнює –23 °C, тиск зменшився до 4,6 атм.

Чи не відбувся за цей час витік газу з балона?

17.02.2025

Тема. Розв'язування задач з теми:  «Рівняння стану ідеального газу. Ізопроцеси»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/22Uj5E7PvCo?si=CLi13-AeOFdBG2wK

Домашнє завдання. Повторити §30, розв'язати задачі:                                                   

1.  Яка кількість речовини в газі, якщо за температури –13 °C і тиску

500 кПа об’єм газу дорівнює 30 л?                      

  2.  Об’єм газу за тиску 720 кПа і температури 288 К дорівнює 0,9 м3.

За якої температури об’єм тієї самої маси газу буде 2,4 м3, якщо тиск

стане 225 кПа?

17.02.2025

Тема: Рівняння стану ідеального газу. Ізопроцеси.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/sPtrGp7Yq5w?si=zEeuwQeDWltva_Lx

Домашнє завдання. Опрацювати  §30, вправа 30(3,4), виконати експериментальне завдання на с.185.

12.02.2025

Тема: Температура. Температурна шкала Кельвіна. Розв'язування задач.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/yeNWpUEjLeE?si=2X3zNKinVJHo-isi

Домашнє завдання. Вивчити §29 , вправа 29(3,4,5)

10.02.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Основне рівняння МКТ ідеального газу»

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/vFPQ4mxrqHM?si=-7W6NW4uDRl_BX_9

Домашнє завдання. Повторити §28, розв’язати задачі:

16.14. Визначте середню кінетичну енергію поступального руху молекул за

температури 27 °C.

16.19. Яка кількість речовини в газі, якщо за температури –13 °C і тиску

500 кПа об’єм газу дорівнює 30 л?


10.02.2025

Тема: Основне рівняння МКТ ідеального газу.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/fGDBrD3Gywo?si=EeYF-nTwRQVxu1yk

Домашнє завдання. Опрацювати  §28, розв’язати задачі:________________________________________

05.02.2025

Тема: Рух і взаємодія молекул

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/_IgPlrh6lks?si=EGvqx6SM8TfVK4DP

Домашнє завдання. Вивчити §27  , заповнити таблицю для  газоподібного,

рідкого і твердого стану речовини


Газоподібний

Рідкий

Твердий

(кристалічний)

Розташування

молекул




Взаємодія між

молекулами




Текучість




Збереження

форми




Збереження

об’єму




Стисливість




03.02.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Основні положення молекулярно-кінетичної теорії»

 Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/ltFZE0JhTVk?si=073JiZSqVAmzzzR-

Домашнє завдання. Повторити §26, розв’язати задачі:

Задача 1. Скільки молекул міститься у 120 г азоту ?

Задача 2. Який об’єм займають 12 моль алюмінію?

Задача 3. Скільки молекул азоту міститься в посудині об’ємом 7 л, заповненій азотом,

густина якого 2 кг/м3?

03.02.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Основні положення молекулярно-кінетичної

теорії»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/_ICigrP05uc?si=IO8uUNlXqMW2ymdm

Домашнє завдання. Повторити  §26, виконати тест: 

file:///C:/Users/user/Downloads/kopia_osnovni_polozenna_mkt_20250131_191946.pdf

Відповіді та розв’язання до задач  записати в зошит і переслати  на електронну

пошту

29.01.2025

Тема: Основні положення молекулярно-кінетичної теорії

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/0_XxURae5vs?si=-hY1up2faDiOWohn

Домашнє завдання. Вивчити  §26, розв’язати задачі зі збірника задач для

учнів 10 кл  рівень стандарту Гельфгата, Ненашева:

  1.  Яка маса 25 моль кисню?

15.21. Скільки молекул міститься в 5 г водню ( ) H2 ?

15.27.   Де більше атомів Оксигену: в 10 моль води чи в 5 моль   кисню O2 ?

У скільки разів?

  1.  Чи помістяться в трилітровій банці 50 моль ртуті?


27.01.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Наслідки постулатів спеціальної теорії відносності»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/mXsQe1_Gafs?si=16G30mrVa9S-Jwes

Домашнє завдання: Повторити  §24, 25, розв’язати задачі:

14.13. Знайдіть кінетичну енергію космічного апарата масою 10 т, що рухається зі

швидкістю 0 9, c .

14.16. На скільки змінюється маса 10 кг води під час охолодження від 100 до 0 °C?

27.01.2025

Тема: Наслідки постулатів спеціальної теорії відносності

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/lU8UIKN6tQI?si=WTF3eicFK7F8AXO-

Домашнє завдання. Вивчити §25 , розв’язати задачі:

  1. Який час сплине на Землі, якщо в ракеті, яка рухається зі

  2. швидкістю 2,4*108 м/с відносно Землі, минуло 6 років?

  3. Скільки часу для жителів Землі й для космонавтів триватиме подорож

  4. до зорі в ракеті, що летить зі швидкістю, яка дорівнює 0,9 швидкості світла?

  5. Відстань від земного спостерігача до зорі — 40 світлових років.

22.01.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Релятивістський закон додавання  швидкостей»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/9ueoAsAacUE?si=mzCE9SIhVcq0MQoo

Домашнє завдання: Повторити  §24  , виконати тест: https://vseosvita.ua/test/start/idi248

20.01.2025

Тема: Релятивістський закон додавання  швидкостей

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/p8ZR0aIdsds?si=SP7Sj915frrc7Ci

Домашнє завдання. Вивчити§24, п.5,6, розв’язати задачі: 

1.  Ракета рухається відносно Землі зі швидкістю 0,5с. З ракети запускають

снаряд у напрямі руху ракети зі швидкістю 0,5с відносно неї. Визначте швидкість

руху снаряда відносно Землі.

2. Дві частинки віддаляються від спостерігача в одному напрямі зі

швидкостями 0,4с і 0,9с. Визначте швидкість руху однієї частинки відносно іншої.

20.01.2025

Тема: Постулати теорії відносності.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/p8ZR0aIdsds?si=SP7Sj915frrc7Ciw

Домашнє завдання. Опрацювати  §24,  п.1-4.Дати письмові відповіді на запитання:

1. На основі яких двох постулатів А. Ейнштейн побудував СТВ? 

2. Що ви знаєте про швидкість світла у вакуумі? 

3. Чи можуть якісь дві події відбуватися одночасно в будь-якій інерціальній

системі відліку?

 4. У чому полягає ефект «сповільнення часу»?

25.12.2024

Тема: Підсумковий урок.

Домашнє завдання. Повторювати навчальний матеріал, вивчений в 1 семестрі.


23.12.2024

Тема: Захист навчальних проектів 

Домашнє завдання. Оформити звіт по виконаному проекту. Прочитати додаткову

інформацію на с. 149

23.12.2024

Тема: Контрольна робота № 3 «Тема І. Механіка. Частина 3. Механічні коливання

і хвилі»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/T7Jl50F9Bi4?si=pHlgrtDOFYbEy3rl

Домашнє завдання. Повторити  підсумки розділу 1 на с.147,  виконати завдання контрольної роботи.

Контрольна робота № 3 

«Тема І. Механіка.Частина 3. Механічні коливання і хвилі»

Варіант 1

1. У повітрі поширюється звукова хвиля. Укажіть правильні відповіді.

а) хвиля є поперечною

б) хвиля являє собою стискання й розрідження повітря, що чергуються

в) під час поширення хвилі відбувається перенесення речовини.

2. Які істоти можуть сприймати інфразвук?

а) дельфіни

б) кажани

в) медузи

г) пінгвіни.

3. Установіть відповідність між видом коливань і тілом, яке здійснює такі коливання.

1. Вільні коливання

2. Вимушені коливання

3. Автоколивання а) биття серця

б) коливання поплавця на поверхні води

в) періодична зміна дня і ночі

г) коливання струни гітари

4. Довжина нитки математичного маятника дорівнює 4м. визначте період коливань.

5.  Якою є глибина моря, якщо ультразвукових сигнал, відбившись від морського дна,

повернувся через 0,8 с після посилання?

6.  Радіосигнал, посланий на Місяць, відбився й був прийнятий на Землі через 2,5с після

посилання. Визначте відстань від Землі дол. Місяця в цей час.

7. За графіком коливань тіла, наведеним на рисунку, знайдіть амплітуду, період і частоту

коливань та запишіть рівняння гармонічних коливань.

8.  Людина, стоячи на березі моря, визначила, що відстань між гребенями хвилі, які йдуть

одна за одною, 8м. крім того, вона підрахувала, що за 60с повз неї пройшло 23 хвильові гребені.

Визначте швидкість поширення хвиль.

9.  Рівняння коливань тіла має вигляд  (м). визначте амплітуду, період і частоту коливань тіла. Обчисліть максимальну швидкість

і максимальне прискорення руху тіла.

10. На яку максимальну висоту відхиляється математичний маятник, якщо в момент

проходження положення рівноваги він рухається зі швидкістю 0,2 м/с? Якою є довжина маятника,

якщо період коливань – 2 с?

18.12.2024

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/T7Jl50F9Bi4?si=xPzEX7DRxIzayxly

Домашнє завдання: повторити головне з розділу 1(ч.3) на с.147, виконати завдання 7,8,9 на с.148.

16.12.2024

Тема: Звукові хвилі.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/v360pHWM-rk?si=FTXpGGBOIFOwEHJj

Домашнє завдання: Опрацювати §23, виконати вправу 23(1,2,3)

16.12.2024

Тема: Механічні хвилі.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/_BL7TbFwoto?si=2T4u45JTG50Xd5_2

Домашнє завдання. Вивчити§22, виконати тест:

Тест з фізики на тему "Механічні коливання та хвилі"

Теоретичні запитання:

1. Як називається рух, при якому тіло повторює свої положення через рівні інтервали часу?
А) Прямолінійний рух
Б) Механічні коливання
В) Рівномірний рух по колу
Г) Нерівномірний рух


2. Яка величина показує час, за який тіло здійснює одне повне коливання?
А) Період
Б) Амплітуда
В) Частота
Г) Фаза


3. Яка фізична величина є оберненою до частоти коливань?
А) Швидкість хвилі
Б) Амплітуда
В) Період
Г) Довжина хвилі


4. Що таке амплітуда гармонічних коливань?
А) Максимальна швидкість коливного руху
Б) Максимальне зміщення від положення рівноваги
В) Період одного повного коливання
Г) Час, за який тіло проходить половину циклу


5. Що є причиною виникнення механічних хвиль?
А) Постійний рух тіл
Б) Періодичне збурення в середовищі
В) Розсіювання енергії
Г) Гравітаційна взаємодія


6. Як зміниться період коливань математичного маятника, якщо його довжину збільшити у 4 рази?
А) Зменшиться у 2 рази
Б) Збільшиться у 2 рази
В) Залишиться незмінним
Г) Збільшиться у 4 рази


7. Що відбувається з частотою хвилі, якщо її довжина зменшується, а швидкість хвилі залишається сталою?
А) Зменшується
Б) Збільшується
В) Не змінюється
Г) Зникає


8. Що таке хвиля та які типи хвиль існують?
А) Хвиля — це процес передачі енергії без переміщення частинок середовища; існують лише механічні хвилі.
Б) Хвиля — це коливання, які передають енергію, існують тільки звукові хвилі.
В) Хвиля — це процес передачі енергії з коливаннями частинок середовища, існують механічні та електромагнітні хвилі.
Г) Хвиля — це коливання, які не передають енергію.

Задачі

9. Маятник здійснює 20 коливань за 10 секунд. Знайдіть частоту коливань.


10. Визначте довжину хвилі, якщо швидкість хвилі становить 340 м/с, а її частота – 170 Гц


11. Визначте швидкість розповсюдження хвилі, якщо її довжина – 4 м, а період – 0,5 с.


13. Тіло здійснює гармонічні коливання за законом x(t)=5sin(2πt).  ·  Яка амплітуда коливань?·  Знайдіть період коливань.·  Визначте максимальну швидкість тіла

11.12.2024

Тема: Резонанс

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/BX8sjKMCfpA?si=CzquMyLBXfAXWsWk

Домашнє завдання: Опрацювати  §21, дати  письмову відповідь на запитання:

-Як боротися з небажаними проявами резонансу? Де застосовують резонанс?

Задача. На кінець пружини горизонтального маятника, вантаж якого має масу 1 кг, діє змінна сила, частота коливань якої дорівнює 16 Гц. Чи буде при цьому спостерігатися резонанс, якщо жорсткість пружини 400 Н/м.

09.12.2024

Тема: Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника, вимірювання прискорення вільного падіння.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/P78mQWNJyQs?si=eEJ2YJKYb48H7v91

Домашнє завдання. Повторити §19-20,  оформити звіт по лабораторній роботі № 5

09.12.2024

Тема: Розв'язування задач з теми: "Математичний і пружинний маятники. Енергія коливань"

Відеоурок за посиланням:  https://youtu.be/GxdA0NSr_fg?si=lysE8iM9iEtnf7-L

Домашнє завдання. Повторити §20, розв’язати наступні задачі:

1. Знайти період  і частоту коливань маятника, якщо за 2 хвилини він зробив 60 повних коливань.

2. Знайти період коливань математичного маятника, якщо довжина нитки 10 м.

3. Знайти період коливань тіла на пружині, якщо маса тіла 4 кг, а жорсткість пружини 6400 Н/м

04.12.2024

Тема: Математичний і пружинний маятники. Енергія коливань.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/PjMuD1eKTrQ?si=n80-gAQ6nTC5lFee

Домашнє завдання: Опрацювати  §20, розв’язати задачі:

1. Якою є маса тіла, підвішеного на пружині жорсткістю 40 Н/м, якщо після відхилення тіла від положення рівноваги воно здійснює 8 коливань за 12 с?

2. На яку максимальну висоту відхиляється математичний маятник, якщо в момент проходження положення рівноваги він рухається зі швидкістю 0,2 м/с? Якою є довжина маятника, якщо період його коливань — 2 с?

3. Рівняння коливань пружинного маятника масою 5 кг має вигляд:                      x  = 0,2cos10πt. Визначте: 1) циклічну частоту та період коливань маятника;       2) жорсткість пружини маятника;                                                                                                     3) повну механічну енергію коливань;                                                                                          4) кінетичну та потенціальну енергії маятника через 0,025 с.

02.12.2024

Тема: Розв'язування задач з теми:" Механічні коливання"

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/ejmC-mPvsHA?si=CLagqQhXJIpoqP1R

Домашнє завдання. Повторити § 19 , розв’язати задачі зі збірника:

12.35. Кулька на нитці здійснює за якийсь час 26 коливань. Якщо довжину нитки змінити на 5 см, кулька здійснить за той самий час 24 коливання. Яка довжина нитки?

12.39. Вантажу масою 900 г, що висить на пружині жорсткістю 360 Н/м, надали поштовхом вертикальної швидкості 10 см/с. Визначте амплітуду коливань, що виникли внаслідок поштовху.

02.12.2024

Тема: Види механічних коливань

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/FoNFQf9k-UI?si=Q4GVteki31UjsWVf

Домашнє завдання. Вивчити § 19,   розв’язати задачі зі збірника:

12.13. Визначте період коливань пружинного маятника масою 100 г, якщо жорсткість пружини дорівнює 40 Н/м.

12.22. Знайдіть жорсткість пружини, якщо підвішений на ній вантаж масою 700 г здійснює 18 коливань за 21 с.

3. За графіком, наведеним на рисунку:

а) визначте амплітуду та період коливань тіла;

б) обчисліть частоту та циклічну частоту коливань тіла;

в) запишіть рівняння коливань;



27.11.2024

Тема: Контрольна робота № 2 з теми «Механіка. Частина 2. Динаміка та закони збереження в механіці»

Контрольна робота з  фізики

за темою: «Механіка. Закони збереження  в механіці»

 

I  рівень

1.  (0,5б) Установіть відповідність  між назвою фізичної  величини і одиницею цієї  величини:           

   А)  енергія                                            1)  Дж                                        

А

Б

В

Г

 

 

 

 

   Б) потужність                                       2)  кг. м/с  

   Взміна  імпульса                               3)  Н

   Гсила                                                  4)  Вт

 

2. (0,5б) Установіть  відповідність між позначенням фізичної  величини і її одиницею вимірювання:

   А) р                                                          1) Дж

   Б)  А                                                       2)  Н                        

А

Б

В

Г

 

 

 

 

   ВN                                                       3)  Вт

   ГF                                                        4)  Н.с

 

3. (0,5б)  За якою  формулою визначається кінетична енергія:

         А)  mv2                 В  kx2              

                  2                                               2  

          Б) mgh                  Г) FS cosα                                                                          

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

 

4. (0,5б) Тіло масою 300 г рухається  зі швидкістю  4м/с. Чому дорівнює його кінетична енергія?

           

 

5.(1б) Визначте потенціальну енергію тіла масою 10кг, що знаходиться  на висоті 100м над поверхнею Землі.           

 

6. (1б)  Яку потужність має двигун , який за 2 хв виконує  роботу 0,5 кДж

            

 ІІ рівень

 7. (2б) Знайдіть потенціальну  енергію тіла масою 10кг,що вільно падає з висоти 8м на відстані  4м від поверхні  землі.    

     

8. (2б) Снаряд масою 8кг, що летить горизонтально зі швидкістю  50м/с, попадає в нерухому  платформу з піском масою 300кг і застряє. Знайдіть швидкість платформи після взаємодії.

             

ІІІ рівень       

9. (2б)  Трактор за допомогою троса перетягує колоди на відстань 500 м. Яку роботу виконує трактор за одне переміщення, якщо маса колод 5 т, коефіцієнт тертя колод об грунт 0,5.

 

ІVрівень

10. (2б)  Рух тіла масою 10 кг задано рівнянням х = 2+t2. Визначте зміну імпульсу тіла, що сталася за 10 с і величину сили, що визвала ці зміни. 

 

25.11.2024

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.

Розібрати  розв’язані задачі з підручника на с.102,107

Домашнє завдання. Повторити головне з  §9-17 на с.117, розв’язати задачі:

1. Санчата скочуються з гірки. Які перетворення енергії відбуваються під час цього руху?  Відповідь пояснити.

2. Трактор за допомогою троса перетягує колоди на відстань 500 м. Яку роботу виконує трактор за одне переміщення, якщо маса колод 5 т, коефіцієнт тертя колод об грунт 0,5.

3. Від ракети масою 1 т в момент її руху зі швидкістю 171 м/с відокремилась ступінь масою 400 кг, швидкість якої при цьому збільшилась до 185 м/с. Знайти швидкість, з якою почала рухатись після відокремлення ступені сама ракета.

25.11.2024

Тема: Рух рідини та газу. Підіймальна сила крила

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/ejj6dVpwHNo?si=Vf7D7XihgVprj3y8

Домашнє завдання. Опрацювати  §18, вправа 18(6),  експериментальне завдання 18 (1,2)  на с.114.

20.11.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: "Імпульс тіла. Реактивний рух"

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/lP1ol4abYfM?si=O92DdMDZFHwWVRuj

Домашнє завдання: Вивчити §17, розв’язати вправа 17(2)

18.11.2024

Тема: Імпульс тіла. Реактивний рух. Пружне та непружне зіткнення.

 Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/wRd9A1Uj0D4?si=qnmRAHaL5LkvxG8Z

Домашнє завдання. Вивчити  §17, розв’язати задачі:

10.3. Яке з тіл має більший імпульс: вагон масою 60 т, що рухається зі швидкістю 1,8 км/год, чи снаряд масою 4 кг, що летить зі швидкістю 800 м/с?

10.12. Якої швидкості руху набере брусок, якщо в ньому застрягне куля, що летить горизонтально зі швидкістю 400 м/с? Маса кулі 10 г, маса бруска 25 кг. Тертя бруска об підлогу не враховуйте.

10.28. Снаряд, випущений вертикально вгору, розірвався у верхній точці траєкторії. Перший осколок масою m1 =1 кг набрав швидкості руху v1 = 400 м/с, напрямленої горизонтально. Другий осколок масою m2 =1 5, кг полетів угору зі швидкістю v 2 = 200 м/с. Визначте швидкість руху третього осколка масою m2 = 2 кг.

18.11.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: "Механічна робота. Енергія. Потужність"

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/fsXQsaZ3XBw?si=4S4Gl833EHjlZcnF

Домашнє завдання. Повторити  §16, розв’язати задачі:

1. Автомобіль масою 2 т  загальмував і зупинився, пройшовши шлях 50м. Визначте роботу сили тертя і зміну кінетичної енергії автомобіля, якщо  дорога горизонтальна , а коефіцієнт опору рухові 0,4? ,

 

2.Яку мінімальну роботу потрібно виконати, щоб пересунути брусок масою 4 кг по столу на 1,5 м. Коефіцієнт тертя між столом та бруском становить 0,25. Вважайте, що g = 10 м/с2.

3. Стиснена пружина пружинного пістолета має потенціальну енергію 20 Дж. Яку максимальну швидкість вона може надати кульці масою 100 г?

13.11.2024

Тема: Потенціальна енергія. Закон збереження механічної енергії.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/hx3yAbniM00?si=akNb9NMCcIXBZPDT

Домашнє завдання. Опрацювати  §16 ,  вправа 16(1,3,5)

__________________________________________________________________

11.11.2024

Тема: Механічна робота. Кінетична енергія. Потужність

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/a3olH_JsXeQ?si=nSy0X2OGkLl7WvBN

Домашнє завдання. Вивчити  §15, розв’язати задачі:

1.      На саночки, масою 16 кг, що знаходились у стані спокою, почала діяти сила 60 Н, напрямлена під кутом 45 градусів до горизонту. Визначити роботу цієї сили, якщо санчата проїхали відстань 2 м. З якою швидкістю вони стали рухатися?

 

2.      Трактор рівномірно тягне плуг, прикладаючи силу 10 кН. За 12 хв він проходить шлях 1,2 км. Визначити потужність, яку розвиває трактор.

 

3.      Поїзд відійшов від станції і, рухаючись рівноприскорено, за 15 с пройшов шлях 200 м. Знайти масу поїзда, якщо робота сили тяги на цьому шляху 8000 кДж, а коефіцієнт опору рухові 0,005.

11.11.2024

Тема: Лабораторна робота № 4. Визначення центра мас плоскої фігури

Відеоурок за посиланнямhttps://youtu.be/VhUjjl5rt0M?si=xdf2Ws0YBJmHcxz7

Домашнє завдання. Повторити  § 14, оформити звіт по лабораторній роботі №4.

30.10.2024

Тема: Рівновага тіл. Момент сили

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/aRIzIOPUQjg?si=C7V0zyttJLf4Wijr

Домашнє завдання. Опрацювати  § 14,  вправа 14(1,2), виконати експериментальне завдання на с.92 

28.10.2024

Тема: ІБЖД. Лабораторна робота № 3. Дослідження руху зв'язаних тіл

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/GF-I46vbL9s?si=SBd1_rwdCdbdaAGP

Домашнє завдання. Повторити  §13,оформити звіт по лабораторній роботі №3

28.10.2024

      Самостійна робота з теми : «Закони Ньютона. Гравітаційна взаємодія»

1.      Хлопчик ударив по нерухомому м’ячу, м аса якого 80 гр, і надав йому швидкості 20 м/с. визначте середню силу удару, якщо удар тривав 0,002 с.

2.      Яку силу слід прикласти до тіла масою 200 гр, щоб воно рухалося з прискоренням 2,5 м/с2?

3.      Визначте вагу вантажу масою 200 кг під час його підйому з прискоренням 1,5 м/с2. прискорення вільного тяжіння 9,8 м/с2

4.      Сила тяги двигуна автомобіля, маса якого 1,5 ∙ 10кг, становить 12 кН. З яким прискоренням рухається автомобіль, якщо коефіцієнт тертя коліс по асфальту 0,5?

5.      На тіло масою 10 кг діють три сили. Сила 18 Н напрямлена угору, сила 27 – униз, а третя сила – горизонтально. Знайдіть модуль третьої сили, якщо тіло рухається з прискоренням 1,5 м/с2.

6.      Два тіла масою 6·10кг знаходяться на відстані 50 м. Знайти силу притягання між ними.

7.      Гравітаційна сила, що діє між двома однаковими кулями, дорівнює 0,01 Н. Знайти маси куль, якщо відстань між  їх центрами 1 м.

23.10.2024

Тема. Розв’язування задач з теми: «Сила тертя»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/mt6- c2uWl28?si=eCclzoGRCFD04AKn

Домашнє завдання: Повторити §13, розв’язати задачі:

7.38. Автомобіль масою 2 т розвиває силу тяги 3,5 кН. Який коефіцієнт тертя

ведучих коліс об дорогу, якщо на них припадає половина ваги автомобіля?

7.39. Автомобіль рухається по трасі зі швидкістю 90 км/год. Яким може бути

радіус його повороту, якщо коефіцієнт тертя між шинами та дорогою дорівнює

0,5? Полотно дороги на повороті горизонтальне.

21.10.2024

Тема: Сила тертя.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/K_iLjnYZBT8?si=hdkfrgr55w2lENqj

Домашнє завдання. Вивчити §13, розв’язати задачі:

7.8.  Дерев’яний брусок масою 400 г рухається горизонтальною поверхнею під дією горизонтальної сили. Визначте силу тертя, що діє на цей брусок, якщо коефіцієнт тертя дорівнює 0,3.

7.18.У ході лабораторної роботи учень рівномірно тягне по столу брусок із вантажами загальною масою 300 г, прикладаючи за допомогою динамометра горизонтальну силу. Знайдіть коефіцієнт тертя між бруском і столом, якщо динамометр показує 1Н.

7.34. Під час аварійного гальмування на швидкості 72км/год водій так різко натиснув на гальмо, що обертання коліс припинилося. Коефіцієнт тертя між гумою та асфальтом дорівнює 0,4. Скільки часу триватиме гальмування? Яким буде гальмівний шлях?

21.10.2024

Тема: Сила пружності. Вага тіла.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/sAM9yqg6bXA?si=05-2oOCkYI4fFtoB

Домашнє завдання. Вивчити  §12,  розв’язати задачі:

6.19. Ракета стартує з Місяця вертикально вгору з прискоренням 20 м/с2. Скільки важить під час старту космонавт масою 90 кг?

6.22. Мотузка витримує підвішений нерухомий вантаж масою до 15 кг. З яким прискоренням можна піднімати на ній вантаж масою 10 кг?

6.38. Прискорення вільного падіння на Венері становить 0,9 земного, а радіус Венери дорівнює 0,95 радіуса Землі. Визначте першу космічну швидкість для Венери.

І етап Всеукраїнської олімпіади з фізики

(кожна задача оцінюється в 5 балів)

1. Першу половину шляху тепловоз пройшов зі швидкістю v1 = 70 км/год, а

другу – зі швидкістю v2 = 10 км/год. Визначити середню швидкість

тепловоза на всьому шляху.

2. Штучний супутник обертається по коловій орбіті на висоті 600 км від

поверхні планети зі швидкістю 3,4 км/с. Радіус планети 3400 км. Чому

дорівнює прискорення вільного падіння на поверхні планети?

3. Ескалатор метрополітену піднімає пасажира, що стоїть на ньому нерухомо,

за 1 хв. По нерухомому ескалатору пасажир піднімається за 3хв. За який

час пасажир піднімається по рухомому ескалатору?

4. Два тіла кинуто вертикально вгору з однієї точки з однаковими

початковими швидкостями 20 м/с з інтервалом часу 1 с. Через який

інтервал часу від моменту кидання першого тіла вони зустрінуться?

5. При експериментальному визначенні фізичних величин, які

характеризують рух по колу, учень виготовив конічний маятник.

Використовуючи дані, відображені на малюнку і те, що маятник здійснив

20 обертів визначте: період, частоту обертання кульки, кутову, лінійну

швидкості та прискорення руху кульки по колу.



16.10.2024

Тема:  Розв'язування задач з теми: « Закони Ньютона та їх застосування»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/C2L8P3JcLv0?si=B27yFAWXg9GL-Ti2

Домашнє завдання.  Повторити §9,10, розв’язати задачі:

 1.Тіло під дією сили 2 кН рухається так, що його шлях виражається рівнянням . Визначити масу автомобіля.

2.Залежність швидкості від часу має виглядМаса тіла 500 кг. Визначити силу, яка діє на тіло.

3. Автомобіль, маса якого 4 т рухається із стану спокою і пройшовши 25 м досягає швидкості 18 км/год. Визначити силу, яка діє на автомобіль і час руху.

4. Поїзд масою 4000 т, проїжджаючи повз світлофор з швидкістю 36км/год, почав гальмувати. Сила тертя стала і дорівнює 200 кН. На якій відстані від світлофора поїзд буде через 1 хв?

14.10.2024

Тема: Гравітаційне поле. Сила тяжіння. Перша космічна швидкість

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/0aPzdhE90do?si=sQ5jE0eb5PtuXATD

Домашнє завдання. Опрацювати  §11,  розв’язати задачі:

6.19. Ракета стартує з Місяця вертикально вгору з прискоренням 20 м/с2. Скільки важить під час старту космонавт масою 90 кг?

6.26. Визначте швидкість штучного супутника, що рухається коловою орбітою на висоті 20 000 км над поверхнею Землі.

6.32. Опуклий міст має форму дуги кола радіусом 100 м. Автомобіль масою 1 т рухається мостом зі швидкістю 54 км/год. а) Яка вага автомобіля в момент проходження середини моста? б) З якою швидкістю має рухатися автомобіль, щоб у середині моста водій перебував у стані невагомості. 

14.10.2024

Тема: Сила. Маса. Другий та третій закони Ньютона

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/9ca7UXosDI0?si=seM_I-7F5C7JsB3z

Домашнє завдання. Вивчити  §10, розв’язати задачі:

Задача1. Два тіла однакової маси рухаються з прискореннями відповідно 8 см/сек2 і 64 см/сек2. Чи рівні сили, що діють на тіла? Чому дорівнює сила, яка діє на друге тіло, якщо на перше діє сила 1,2 кН?

 Задача2. У таблиці наведені дані, одержані при вивчені залежності прискорення тіла з сталою масою від величини сили, що діє на тіло. Побудуйте графік; зробіть висновок про досліджувану залежність.

 F (кН)

0

0,5

1,0

1,5

2,0

2,5

3,0

а (м/сек2)

0

0,16

0,30

0,44

0,60

0,75

0,90

Задача3. 3. Під дією сили 3 кН швидкість автомобіля масою 5т зросла з 54км/год до 72км/год. Визначити шлях і час розгону.

___________________________________________________________________

09.10.2024

Тема: Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона.

Відеоурок за посиланням:  

https://youtu.be/7pCUldfi_3o?si=baner0gmkvt48tpI

Домашнє завдання:

1. Опрацювати  § 9,  вправа 9(2,3), знати відповіді на контрольні запитання.

2.    Якісні  задачі :

1)   У вагоні потяга, що рухається прямолінійно рівномірно, хлопчик випустив з рук м'яч. Де м'яч упаде?

2)   Чому під час сплавлення лісу велика кількість колод викидається на берег у місцях поворотів річки?

3)   Чому під час струшування медичного термометра стовпчик ртуті опускається?

4)   Лисиця, рятуючись від переслідування собаки, робить різкі раптові рухи вбік саме тоді, коли собака готовий її схопити. Чому собака при цьому промахується?

07.10.2024

Тема: Контрольна робота № 1 з теми «Механіка. Частина 1. Кінематика»

1. (1 бал) Ученицю можна вважати матеріальною точкою, коли вимірюють:

а) її зріст;

б) її масу;

в) тиск, який вона створює на підлогу;

г) відстань, яку вона долає.

2. (1 бал) Автомобіль рухається прямолінійно, зміна його шляху описується рівнянням: Виберіть правильну відповідь.

а) прискорення тіла 0,5 м/с2;

б) тіло не мало початкової швидкості;

в) тіло не рухалося;

г) прискорення тіла 2 м/с2.

3. (2 бала)  Поїзд рушає з місця з прискоренням 0,1 м/с2. Якої швидкості руху він набере через 1,5 хв?

4. (2 бали) Малюк катається на каруселі, рухаючись колом радіуса 5 м. якими будуть шлях і модуль переміщення малюка, коли диск каруселі виконає один повний оберт?

5. (3 бали) Рух тіла задано рівняннямВизначте переміщення тіла за перші 2 с руху; швидкість руху тіла через 3 с. Вважайте, що в обраній системі відліку тіло рухалося вздовж осі ОХ.

6. (3 бали) На рисунку наведено графік руху тіла вздовж осі Ox. Який шлях пройшло тіло протягом перших 4 с руху ?

07.10.2024

Тема: Розв’язування задач з  теми ««Механіка.ч.1.Кінематика». Підготовка до контрольної роботи.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/EIz5Bfn-ILI?si=n-w-t7wqQH2GFtLX

Домашнє завдання. Повторити головне з §1-8,  розв’язати задачі:

1.Камінь кинуто горизонтально з даху будинку зі швидкістю 15 м/с. Якою буде швидкість каменя через 3 с?
2. Камінець кинули з башти висотою 45 м горизонтально зі швидкістю 10 м/с. Визначити час падіння камінця на Землю і відстань від підніжжя башти до місця падіння. 

02.10.2024

Тема: ІБЖД. Лабораторна робота № 2. Вивчення руху тіла по колу.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/9emQCpSTrY0?si=0PB8IzA0mXA9QymC

Домашнє завдання: Повторити §8, оформити звіт по лабораторній роботі №2

30.09.2024

Тема: Розв'язування задач з теми: «Рівномірний рух матеріальної точки по колу»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/aLoPYkimeyE?si=bKg7BT662Gz2Pvmt

Домашнє завдання. Повторити §8, розв’язати задачі зі збірника № 4.26, 4.31.

4.26. Довжина хвилинної стрілки настінного годинника в 10 разів більша за довжину хвилинної стрілки наручного годинника. Порівняйте швидкості руху кінців цих стрілок.

4.31. Модель автомобіля рівномірно рухається по колу радіусом 1,5 м, здійснюючи повний оберт за 30 с. Визначте швидкість і прискорення руху моделі.

30.09.2024

Тема: Рівномірний рух матеріальної точки по колу

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/7rodw_raTE4?si=HauJIGqKn_eLEacc

Домашнє завдання. 1)  Вивчити  §8,

2)виконати тест за посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/imo391

(7,8,9 завдання – розв’язання задач переслати)

3) переслати скріншот виконаного завдання.  

Виконати інтерактивну вправу:  https://learningapps.org/140361

25.09.2024

Тема: Криволінійний рух під дією незмінної сили тяжіння

Відеоурок за посиланням:   https://youtu.be/EG347nSroW0?si=NV3pPHoH7X77rG4v

Домашнє завдання. Повторити § 7, виконати завдання     за посиланням:  

 https://www.liveworksheets.com/w/uk/fizika/802687

 

23.09.2024

Тема: Вільне падіння

Відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=FMqL97I6LwU

Домашнє завдання. Опрацювати  § 7, вивчити  формули  та знати відповіді на контрольні запитання, розв’язати задачі зі збірника:

2.7. Тіло падає  без початкової швидкості. Яка швидкість його руху після 1,5 с падіння?

2.9. Тіло вільно падає без початкової швидкості. Яке переміщення тіла за перші 3с його руху?

2.41. Тіло підкидають угору зі швидкістю 12 м/с. Через який час після кидка воно опиниться на висоті 4 м?

____________________________________________________________________________

 

23.09.2024

Тема: Самостійна робота з теми: «Кінематика. Ч.1».Тематичне оцінювання.

Домашнє завдання. Повторити § 1-6



18.09.2024

7 урок. 10 клас. Фізика.

Тема: Лабораторна робота № 1. Визначення прискорення тіла в ході рівноприскореного прямолінійного руху

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/5tMRV3epPX0?si=TPt1f_3CH2pFux6G

Домашнє завдання. повторити § 5, 6 оформити звіт по лабораторній роботі №1


16.09.2024

6 урок. 10клас. Фізика.

Тема: Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/vv7MmabDAig?si=61pBfKJKjrtAosZ8

Домашнє завдання. Опрацювати  § 6, вивчити  формули  та знати відповіді на контрольні запитання, розв’язати задачі:

2.17.  Велосипедист рухається під ухил з прискоренням 0,25 м/с2. Якою стане швидкість його руху через 8 с, якщо початкова швидкість руху дорівнює 6 м/с?

2.25. Під час гальмування, яке тривало 10 с, швидкість руху поїзда зменшилася від 16 до 12 м/с. Яку відстань проїхав поїзд за цей час? Визначте швидкість його руху через 5 с після початку гальмування. Порівняйте її з середньою швидкістю за весь час гальмування.

____________________________________________________________________

16.09.2024

7 урок. 10 клас. Фізика.

Тема: Розв’язування задач.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/MYP0E61p8aI?si=y3voZGQrUr-0oqS4

Домашнє завдання. Повторити § 6, виконати тестові завдання     за посиланням:   https://vseosvita.ua/test/start/vwx054


11.09.2024

7 урок. 10 клас. Фізика.

Тема: Закони додавання переміщень і швидкостей

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/hgTxwFYpf_4?si=FF26-6xIQAECg-PcЗа

Домашнє завдання: Вивчити § 5, вправа № 5 (1,2)


09.09.2024

6 урок. 10клас. Фізика.

Тема: Основні поняття кінематики. Основна задача механіки.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/-IHCX0MrCnw?si=JR5ZbpI25XvJt94I

Домашнє завдання. Вивчити § 4, розв’язати задачі:

1.Літак пролетів по прямій 150 км, а потім повернув на 90° і пролетів ще 200 км. Знайдіть пройдений літаком шлях і модуль переміщення.

2. Уздовж осі Ox рухаються два тіла, координати яких змінюються відповідно до формул x1=6+ t  і x2=14-3t.  Опишіть рухи. У який момент часу та в якій точці тіла зустрінуться.

_____________________________________________________________________________

09.09.2024

7 урок. 10 клас. Фізика.

Тема: Швидкість руху. Середня та миттєва швидкості.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/fzpuOaPbeA4?si=8wJleXfCLJGbev-d

Домашнє завдання. Вивчити § 5, розв’язати задачі:

1.Велосипедист проїхав прямою трасою 80 км зі швидкістю 20 км/год, а потім ще 60 км зі швидкістю 10 км/год. Визначте середню швидкість його руху на всьому шляху.

2. Велосипедист рухається рівномірно круговою трасою радіусом 1 км, затрачуючи на кожне коло 8 хв. Знайдіть шлях і переміщення велосипедиста: а) за 2 хв; б) за 4 хв; в) за 8 хв; г) за 12 хв


04.09.2024

7 урок. 10 клас. Фізика.

Тема: Скалярні та векторні величини

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/SKyJzpNC8ZI?si=gDcP6cSbOSKtL0Gs

Домашнє завдання: Вивчити § 3, вправа № 3 (3)


02.09.2024

6 урок. 10клас. Фізика.

Тема: Зародження й розвиток фізики як науки.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/SQb_mN1XkW0?si=DfDJEHZTRlPt542G

ІНСТРУКЦІЯ №1

з техніки безпеки в кабінеті фізики

  1. Будьте уважними та дисциплінованими, точно виконуйте вказівки вчителя.

  1. Не починайте виконання робіт без дозволу вчителя.

  2. Розміщуйте прилади, матеріа­ли, обладнання на своєму робо­чому місці у такий спосіб, щоби запобігти їх падінню або перекиданню.

  3. Перед виконанням роботи необ­хідно уважно вивчити зміст і хід її виконання.

  4. Для запобігання падінню при проведенні дослідів скляні по­судини (пробірки, колби) обережно закріплюйте в лапці штатива.

  5. При проведенні дослідів не до­пускайте граничних наванта­жень вимірювальних приладів. Під час роботи зі скляними при­ладами будьте обережними. Не витягуйте термометри з пробірок із затверділою речовиною.

  6. Стежте за справністю всіх кріп­лень у приладах та пристосуван­нях. Не торкайтеся і не нахиляй­теся (особливо з неприбраним во­лоссям) до частин машини, що рухаються.

  7. Під час збирання експеримен­тальних установок використовуй­те дроти (з наконечниками та запобіжними чохлами) з міцною ізоляцією без видимих ушко­джень.

  8. Під час збирання електричного ланцюга уникайте перетинання дротів. Забороняється користува­тися провідниками зі зношеною ізоляцією та вимикачами відкри­того типу (при напрузі вище 42 В).

  9. Джерело струму в електричному ланцюзі вмикайте останнім. Зібраний ланцюг вмикайте тільки після перевірки з дозволу вчите­ля. Наявність напруги в ланцюгу можна перевірити тільки за допо­могою приладів або покажчиків напруги.

  10. Не торкайтеся елементів, що пе­ребувають під напругою та в яких немає ізоляції. Не робіть повтор­ного з'єднання в ланцюгах та не змінюйте запобіжників до вимк­нення джерела електроживлення.

  11. Стежте за тим, щоби під час робо­ти випадково не торкнутися частин
    електричних машин, що рухають­ся. Не робіть повторного з'єднан­ня в ланцюгах до повної зупинки якоря або ротора машини.

  12. Не торкайтеся корпусів стаціо­нарного електроустаткування, затискачів відімкнених конденса­торів.

  13. Використовуйте інструменти з ізолюючими ручками.

  14. Після завершення роботи вимкніть джерело електроживлення, після
    чого розберіть електричний ланцюг.

  15. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.

  16. Виявивши ушкодження в електричних приладах, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення та повідомте про це вчителя.

  17. Для приєднання користувачів до мережі користуйтеся штепсельними з'єднаннями.

  18. Під час ремонту та роботи електроприладів користуйтеся розетками, гніздами, затискачами, ви­микачами з контактними поверх­нями, що не виступають.


Домашнє завдання. Вивчити § 1, вправа1 (1,2). Опрацювати інструкцію з ТБ .

____________________________________________________________________

02.09.2024

7 урок. 10 клас. Фізика.

Тема: Методи наукового пізнання. Фізичні величини та їх вимірювання.

Невизначеності вимірювань.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/wOsKO7LdCF4?si=Ye6EcXdoXRoR1tUy

Домашнє завдання. Вивчити § 2, вправа 2(1,2)

________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар