20.10.
Повноголосся
як одна з основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом.
Особливості вимови імен та по батькові. Явища уподібнення, спрощення,
подовження.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hb6pCSZcCP4
Домашнє завдання
Вивчити §20-21. Виконати вправи 150 та 152(Б), с. 64.
17.10.
Основні норми сучасної літературної вимови.
Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та їх сполучень.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=e07OAZMr6RM
https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0
Перевір себе
(усно): https://wordwall.net/resource/58595161/українська-мова/вимова-голосних-звуків
https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних
https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §20,
с.61. Виконати впр. 143, 145, с. 62.
За бажанням проведіть
дослідження впр. 147, с. 62.
15.10.
РМ №9. Аналіз помилок у переказі.
С х е м
а а н а л і з у п е р е к а з у
1. Чи розкрито в
переказі тему вихідного зразка.
2. Чи передано
головну думку переказуваного тексту.
3. Чи в правильній
послідовності переказано текст.
4. Чи не пропущено
чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку.
5. Чи відповідає
текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно поєднано типи
мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно
побудовано роздум).
6. Чи вдалим є
самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки чітко аргументовано власні
думки й оцінки.
7. Чи збережено в
тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного зразка.
8. Грамотність.
Графічне оформлення.
Домашнє завдання
Пригадайте види
помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у контрольному
переказі за схемою (усно).
14.10.
РМ №8. Контрольний докладний переказ тексту
художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до
подій, героїв та ін.).
Опрацюйте
презентацію:
Домашнє завдання
Написати контрольний
докладний переказ за складеним планом, доповнивши його своїми роздумами про
головний урок Петра Могили.
Чекаю
на ваші роботи!
11.10.
13.10.
РМ №7. Контрольний докладний
переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням
власного ставлення до подій, героїв та ін.). Підготовка.
Презентацію:
Текст для переказу:
Домашнє завдання
1. Скласти складний план
тексту «Уроки й заповіді Петра Могили».
2. Підготувати творче
завдання до тесту. Використовуючи додаткові матеріали і джерела, довести, який
з уроків Петра Могили є найголовнішим для сьогодення (5-10реч.).
10.10.
Підготовка
до НМТ. Розв’язання тестових завдань.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=orTbMtGfZOU
Домашнє завдання
Повторити тему «Фонетика».
Виконати тест: https://wordwall.net/uk/resource/62517954/зно/фонетика
08.10.
Основні випадки чергування у –в, і – й, з – із –
зі (зо). Милозвучність української мови. Правильна артикуляція і дикція.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RA-QRddJrb0
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1hmv-6281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §19,
с. 57-59. Виконати впр. 139, с. 60.
07.10.
Чергування
[о] та [е] з [і]. Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з
[е] після ж, ч, ш, дж, та [й].
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk
ТРЕНАЖЕР
З ПРАВОПИСУ:
https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Holosnyh/alternation_e-o_after_sizzling.html
Домашнє
завдання
Опрацювати §18, вивчити с. 55-56. Виконати впр. 125, 126, с. 56.
06.10.
Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. Чергування
[г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=H4-TguG4ofg
https://www.youtube.com/watch?v=O_MYat2BWzM
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/10wJ66k2HuYNau18nPEaRT5D5l8k4pnw_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Повторити класифікацію приголосних і голосних §13-14.
Вивчити правила § 17, виконати тестування:
https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-sproshennya_prigolosnih/
Результати надсилайте
на пошту.
03.10.
РМ. №6. Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).
Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче
завдання» с. 255-256.
Домашнє завдання
Виконайте впр. 717(завдання 2), с. 256.
Переказ запишіть на відео- або аудіозапис, доповнивши його своїми роздумами про роль мистецтва танцю. Чекаю на ваші роботи.
Натхнення!
01.10.
РМ №5. Усний
докладний переказ тексту художнього стилю з творчим
завданням (підготовка).
Опрацюйте пам’ятку
«Як докладно переказати текст і виконати творче
завдання» с. 255-256.
Домашнє
завдання
Виконайте впр.
717(завдання 1), с. 256. Підготуйте переказ до наступного уроку.
30.09.
Подовження, спрощення в групах
приголосних. Приставні приголосні. Метатеза.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg
https://www.youtube.com/watch?v=Kc_x_jHcLIY
Конспект:https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view
Типове завдання
ЗНО: https://www.youtube.com/watch?v=Nrw8xnMakQ0
https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-spivvidnoshennya_zvukiv_i_bukv/
Домашнє
завдання
Опрацювати §16, вивчити таблиці с. 48-49.
Виконати ІЗ: https://learningapps.org/8616703
https://learningapps.org/2759177
Робіть
знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
29.09.
Асимілятивні,
дисимілятивні процеси в групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L0vjRHEwiWw
https://www.youtube.com/watch?v=iinAOQbRE3Y
Конспект:
https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view
Презентація:
ІЗ (усно): https://wordwall.net/resource/67483539/українська-мова/асиміляція-уподібнення
Домашнє завдання
Опрацювати §15, знати види асиміляцій та дисиміляцій.
Виконати вправу 100.
26.09.
Класифікація
приголосних. Позиційні чергування приголосних звуків.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=4hvVadNIYVY
Опрацювати
презентацію:
Домашнє
завдання
Повторити §13, записати та вивчити класифікацію приголосних §14.
Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957
Після
виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і
перегляньте
свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
24.09.
Класифікація голосних звуків. Звук мовлення і фонема.
Інваріант, позиційний варіант фонеми.
Презентація:
Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2220321
Домашнє
завдання
Опрацювати §13,
записати та вивчити класифікацію голосних.
Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957
Після
виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і
перегляньте
свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
23.09.
РМ
№4. Поняття про текст як
продукт мовленнєвої діяльності. Закономірності побудови тексту. Складання тез.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tLup5qTclvY
Домашнє завдання
Опрацювати с. 225-227, 245-246. Виконайте впр. 696
(складіть тези даної
статті).
22.09.
Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vNPP6Y1LFm4
Опрацюйте презентацію:
Тест НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-spivvidnoshennya_zvukiv_i_bukv
Домашнє завдання
Опрацювати § 12. Виконати тестування: https://learningapps.org/1659547
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на
пошту.
19.09
Контрольна робота №1. З історії розвитку української мови. Сучасна
українська мова як вища форма існування національної мови.
Десятикласники, ось ми і завершили вивчення
нашої першої теми! Повторіть матеріал §1-11. Повторили? Тоді вперед до виконання!
Роботу виконувати у контрольних зошитах:
https://docs.google.com/document/d/1mwhdLoHsFJnBVRnMH9pruYbw8aXmDeoQvvzVUF6jLrE/edit?usp=sharing
УСПІХІВ!
17.09
Діалекти
як історична база літературних мов. Територіальні і соціальні діалекти. Мова
міста. Мова села.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=g7cwKbSQghc
https://wordwall.net/ru/resource/24304671/діалектизми
Словник діалектних та маловживаних слів:
https://proridne.org/Словник%20діалектних%20та%20маловживаних%20слів/
Домашнє завдання
Опрацювати §11, вивчити
теоретичний матеріал.
Підготуватися до контрольної роботи.
16.09
РМ
№3. Особливості читання мовчки.
Різновиди
читання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне).
Навчальне
читання мовчки.
Домашнє завдання
Законспектуйте теоретичний матеріал та повторити §5-9.
Прочитайте текст «Феномен
Івана Франка» (у конспекті) та виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3931874
(відкрито до 30.09)
15.09
Писемна
й усна форми літературної мови.
Конспект:
Домашнє завдання
Опрацювати § 10, вивчити конспект с. 33, виконати впр. 66 (7-10 речень) та впр. 67, с. 34.
12.09
Форми
існування мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект,
професійні різновиди, жаргон, арго).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=zlzztkVTaSk
Домашнє завдання
Опрацювати §9, знати
матеріал на с. 30-31, виконати ІЗ:
https://learningapps.org/26666289
https://learningapps.org/5628197
10.09
Опрацюйте презентацію (з 43 слайду):
https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Цікаві факти про українську мову:
https://www.youtube.com/watch?v=KZApqJyoXs0
Домашнє завдання
Опрацювати §8, повторити 5-7. Виконати впр. 55 (І-ІІ), с. 29.
09.09
РМ
№2. Мовленнєва
ситуація. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини
комунікативних помилок.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE
Презентація:
Домашнє завдання
Опрацювати с. 218-220, виконати впр. 636.
08.09
Поява
писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і
Мефодія у становленні слов’янської писемності. Види письма в період Київської
Русі. «Граматика словенська» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна
граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lQ8O7IkiZP4
https://www.youtube.com/watch?v=s60sgQZXN9c
Опрацюйте
презентацію: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Домашнє
завдання
Опрацювати § 6-7, вивчити конспект.
Виконати впр.46, с. 22 (запишіть 10–15 слів з літерою
Ґ. З п’ятьома складіть складні речення та визначте їх види.)
05.09
Основні етапи формування і розвитку української
національної мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=B1C6SpJ3jPU
Презентація: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Домашнє завдання
Опрацювати § 3-5,
основні тези законспектувати.
Виконати впр. 38, с. 19 (випишіть із тексту виділене
речення та поясніть як ви його розумієте, виконайте синтаксичний розбір цього
речення).
03.09
Дихальні
вправи: простий комплекс для постановки голосу та відновлення: https://www.youtube.com/watch?v=av3LzUs3MFM
Презентація: https://ppt-online.org/167512
Домашнє
завдання
Опрацюйте матеріал
с. 215-216; виконати впр. 620 та 629, с. 216-217.
02.09
«Мовний
суржик», його причини. Проблеми екології української мови. Українська мова як
одна з індоєвропейських мов. Ознаки самобутності української мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UJJhfaNvNzg
Опрацюйте презентацію:
ПРОмовні витребеньки: https://www.youtube.com/watch?v=yGIuniS0sMY
Домашнє завдання
Опрацюйте §
2, с. 7-9; усно перевірте себе с. 9.
Виконати впр. 13, с. 9 та інтерактивне
завдання:
https://learningapps.org/display?v=pawv1pkfa16
01.09
Мова як суспільне явище. Мова і держава. Українське
законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки
громадян.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=5kSqREgEWTc
https://www.youtube.com/watch?v=f8S5s0-2AXk
Законспектуйте теоретичний матеріал:
Домашнє завдання
Виконати впр. 1 і впр. 6 (усно), с. 6 перевірте
себе.
Немає коментарів:
Дописати коментар