Українська мова 10 клас

20.10.

Повноголосся як одна з основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом. Особливості вимови імен та по батькові. Явища уподібнення, спрощення, подовження.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hb6pCSZcCP4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12wWEp6WDyTs59O84ZT7_2C9bJH9ilI0v/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

https://docs.google.com/presentation/d/1aELNrqPA1rQRtiU2WMp-0ssV-zpfNLtg/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити §20-21. Виконати вправи 150 та 152(Б), с. 64.

17.10.

Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та їх сполучень.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=e07OAZMr6RM

https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0 

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1iF0d9OYomUtaA2ykFdCiNmG6_nQsmAES/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Перевір себе (усно): https://wordwall.net/resource/58595161/українська-мова/вимова-голосних-звуків

https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних

https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §20, с.61. Виконати впр. 143, 145, с. 62.

За бажанням проведіть дослідження впр. 147, с. 62.  

15.10.

РМ №9. Аналіз помилок у переказі.

Презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1rEEqiNxiEyAOQ84DOy_4f4534sHk3mkm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

С х е м а   а н а л і з у   п е р е к а з у

1. Чи розкрито в переказі тему вихідного зразка.

2. Чи передано головну думку переказуваного тексту.

3. Чи в правильній послідовності переказано текст.

4. Чи не пропущено чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку.

5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно поєднано типи мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно побудовано роздум).

6. Чи вдалим є самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки чітко аргументовано власні думки й оцінки.

7. Чи збережено в тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного зразка.

8. Грамотність. Графічне оформлення.

Домашнє завдання

Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у контрольному переказі за схемою (усно).

14.10.

РМ №8. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

Опрацюйте презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/12cFZ9A97MzsZU3eX3386Sa0yius9_D0N/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true  

Домашнє завдання

Написати контрольний докладний переказ за складеним планом, доповнивши його своїми роздумами про головний урок Петра Могили.

Чекаю на ваші роботи!

11.10.

13.10.

РМ №7. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.). Підготовка.

Презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/12cFZ9A97MzsZU3eX3386Sa0yius9_D0N/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Текст для переказу: 

https://docs.google.com/document/d/17L4LU42dzhNe_l_COXcgNOnPtSg56YM6/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

1.     Скласти складний план тексту «Уроки й заповіді Петра Могили».

2.     Підготувати творче завдання до тесту. Використовуючи додаткові матеріали і джерела, довести, який з уроків Петра Могили є найголовнішим для сьогодення (5-10реч.).

10.10.

Підготовка до НМТ. Розв’язання тестових завдань.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=orTbMtGfZOU

Домашнє завдання

Повторити тему «Фонетика».

Виконати тест: https://wordwall.net/uk/resource/62517954/зно/фонетика

08.10.

Основні випадки чергування  у –в, і – й, з – із – зі (зо). Милозвучність української мови. Правильна артикуляція і дикція.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RA-QRddJrb0

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1hmv-6281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §19, с. 57-59. Виконати впр. 139, с. 60. 

07.10.

Чергування [о] та [е] з [і].  Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з [е] після ж, ч, ш, дж, та [й].

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk

Презентація: https:// cherguvannya-o-ta-e-z-i-cherguvannya-o-i-e-z-nulem-zvuka-cherguvannya-o-z-e-pislya-zh-ch-sh-dzh-ta-y-363379.html

ТРЕНАЖЕР З ПРАВОПИСУ:

https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Holosnyh/alternation_e-o_after_sizzling.html

Домашнє завдання

Опрацювати §18, вивчити с. 55-56. Виконати впр. 125, 126, с. 56.                                                               

                                                                          06.10.

Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=H4-TguG4ofg

https://www.youtube.com/watch?v=O_MYat2BWzM

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/10wJ66k2HuYNau18nPEaRT5D5l8k4pnw_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити класифікацію приголосних і голосних §13-14.

Вивчити правила § 17, виконати тестування: 

https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-sproshennya_prigolosnih/

Результати надсилайте на пошту.

 

                                                                        03.10.

РМ. №6. Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче

завдання» с. 255-256.

Домашнє завдання

Виконайте впр. 717(завдання 2), с. 256.

Переказ запишіть на відео- або аудіозапис, доповнивши його своїми роздумами про роль мистецтва танцю. Чекаю на ваші роботи.

Натхнення!

                                                                        01.10.

РМ №5.  Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (підготовка).

Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче

завдання» с. 255-256.

Домашнє завдання

Виконайте впр. 717(завдання 1), с. 256. Підготуйте переказ до наступного уроку. 


 30.09.

Подовження, спрощення в групах приголосних. Приставні приголосні. Метатеза.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg

https://www.youtube.com/watch?v=Kc_x_jHcLIY

Конспект:https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view

Типове завдання ЗНО: https://www.youtube.com/watch?v=Nrw8xnMakQ0

https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-spivvidnoshennya_zvukiv_i_bukv/

Домашнє завдання

Опрацювати §16, вивчити таблиці с. 48-49. 

Виконати ІЗ: https://learningapps.org/8616703

https://learningapps.org/2759177

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


   29.09.

Асимілятивні, дисимілятивні процеси в групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L0vjRHEwiWw

https://www.youtube.com/watch?v=iinAOQbRE3Y

Конспект: 

https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/13VnKP6kWhkIc6upMHDnV1K9-AiZLsbbn/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ІЗ (усно): https://wordwall.net/resource/67483539/українська-мова/асиміляція-уподібнення

Домашнє завдання

Опрацювати §15, знати види асиміляцій та дисиміляцій. Виконати вправу 100. 


 26.09.

Класифікація приголосних. Позиційні чергування приголосних звуків.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=4hvVadNIYVY

Опрацювати презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1IrXFTdOGgahgbhwL5So00yYx8TLfnvZ9/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити §13, записати та вивчити класифікацію приголосних §14.

Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957

Після виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і

перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.

24.09.

Класифікація голосних звуків. Звук мовлення і фонема. Інваріант, позиційний варіант фонеми.

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1A0dwo_teJOKXUVB2b-M30OK-SxyhegnF/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2220321

Домашнє завдання

Опрацювати §13, записати та вивчити класифікацію голосних.

Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957

Після виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і

перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.

  23.09.

РМ №4. Поняття про текст як продукт мовленнєвої діяльності. Закономірності побудови тексту. Складання тез.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tLup5qTclvY

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1htaHdkChA8PhHyrZ-ivHHbjNuKAyIv8q/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 225-227, 245-246. Виконайте впр. 696 (складіть тези даної

статті).


    22.09.

Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vNPP6Y1LFm4

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/15o54bN2ppeEdQWHzjAbs2Y65p5oppugk/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Тест НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-spivvidnoshennya_zvukiv_i_bukv   

Домашнє завдання

Опрацювати § 12. Виконати тестування: https://learningapps.org/1659547 

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


19.09

Контрольна робота №1. З історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови.

 Десятикласники, ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал §1-11. Повторили? Тоді вперед до виконання!

Роботу виконувати у контрольних зошитах:

https://docs.google.com/document/d/1mwhdLoHsFJnBVRnMH9pruYbw8aXmDeoQvvzVUF6jLrE/edit?usp=sharing

УСПІХІВ!

17.09

Діалекти як історична база літературних мов. Територіальні і соціальні діалекти. Мова міста. Мова села.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=g7cwKbSQghc

ІЗ (потренуйтеся усно): 

https://wordwall.net/ru/resource/24304671/діалектизми

Словник діалектних та маловживаних слів:

 https://proridne.org/Словник%20діалектних%20та%20маловживаних%20слів/

Домашнє завдання

Опрацювати §11, вивчити теоретичний матеріал.

Підготуватися до контрольної роботи.

 

16.09

РМ №3. Особливості читання мовчки.

Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне).

Навчальне читання мовчки.

Конспект: https://docs.google.com/document/d/1_sK3NjPuhQTpXuyx7Kldk3L3549B666a/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Законспектуйте теоретичний матеріал та повторити §5-9.

Прочитайте текст «Феномен Івана Франка» (у конспекті) та виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3931874

 (відкрито до 30.09)

 

15.09

Писемна й усна форми літературної мови.

Конспект: 

https://docs.google.com/document/d/1ebBZKaz6fGNP-Gh2r0nIHmG6pJDbLdmx/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 10, вивчити конспект с. 33, виконати впр. 66 (7-10 речень) та впр. 67, с. 34. 


12.09

Форми існування мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=zlzztkVTaSk

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Q-hqIrduuI3oSTnbSBNMSSKyFcuKDsNT/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §9, знати матеріал на с. 30-31, виконати ІЗ: 

https://learningapps.org/26666289 

https://learningapps.org/5628197

 

10.09

Особливості розвитку української мови на сучасному етапі.
Опрацюйте презентацію (з 43 слайду):
https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Цікаві факти про українську мову:
https://www.youtube.com/watch?v=KZApqJyoXs0
Домашнє завдання

Опрацювати §8, повторити 5-7. Виконати впр. 55 (І-ІІ), с. 29

 

09.09

РМ №2. Мовленнєва ситуація. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/1MD03SItVtj5kTkur-KasUlf1eE1EihUP/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 218-220, виконати впр. 636.

 

08.09

Поява писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і Мефодія у становленні слов’янської писемності. Види письма в період Київської Русі. «Граматика словенська» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lQ8O7IkiZP4

https://www.youtube.com/watch?v=s60sgQZXN9c

Опрацюйте презентацію: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Домашнє завдання

Опрацювати § 6-7, вивчити конспект. 

Виконати впр.46, с. 22 (запишіть 10–15 слів з літерою Ґ. З п’ятьома складіть складні речення та визначте їх види.)


05.09

Основні етапи формування і розвитку української національної мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=B1C6SpJ3jPU

Презентація: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Домашнє завдання

Опрацювати § 3-5, основні тези законспектувати.

Виконати впр. 38, с. 19 (випишіть із тексту виділене речення та поясніть як ви його розумієте, виконайте синтаксичний розбір цього речення). 

 

 

03.09

РМ №1. Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Дихальні практики для покращення якості мовлення.

Дихальні вправи: простий комплекс для постановки голосу та відновлення: https://www.youtube.com/watch?v=av3LzUs3MFM

Презентація: https://ppt-online.org/167512

Домашнє завдання

Опрацюйте  матеріал с. 215-216; виконати впр. 620 та 629,  с. 216-217.

 

02.09

«Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови. Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Ознаки самобутності української мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UJJhfaNvNzg

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/105UpYVjvhZPTN39Nd1fYSP5KMHQTY83W/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ПРОмовні витребеньки: https://www.youtube.com/watch?v=yGIuniS0sMY

Домашнє завдання

Опрацюйте  § 2, с. 7-9; усно перевірте себе с. 9.

Виконати впр. 13,  с. 9 та інтерактивне завдання: 

https://learningapps.org/display?v=pawv1pkfa16

 

01.09

Мова як суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян.

Відеоурок: 

https://www.youtube.com/watch?v=5kSqREgEWTc

https://www.youtube.com/watch?v=f8S5s0-2AXk 

Законспектуйте теоретичний матеріал: 

https://docs.google.com/document/d/1naSEPl0MfqG06AG-fQMRv2cn5CxV6FTa/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виконати впр. 1 і впр. 6 (усно),  с. 6 перевірте себе. 


Немає коментарів:

Дописати коментар