Українська мова 10 клас

12.12.

Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена  лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми. Наукова лексика. Офіційно-ділова лексика.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=sJYbVksDVzo

https://www.youtube.com/watch?v=ni7AjE_93Zg

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §38, вивчити визначення.

Виконати впр. 279, с. 106. 

10.12.

Загальновживані слова. Діалектна лексика. Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі української лексики. Етимологія.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1SYy2851UuA

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1JxMLk_22YkT20S62FlMtBQrCtzv5qE7K/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте  §37, виконайте письмово вправу 271 (А або Б).


09.12.

Контрольний диктант.

У контрольному зошиті запишіть:

Дев’яте грудня

Контрольний диктант

Байрактар-прапороносець

На наступному рядку  з абзацу розпочнете записувати текст диктанту.

Домашнє завдання

Прослухайте уважно аудіодиктант та запишіть текст розбірливо, старанно.

Аудіодиктант:  https://www.youtube.com/watch?v=aUfYs__XRWo

Будьте уважними! Гарних результатів!


08.12.

Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Українізми в лексичному складі інших мов. Новітні запозичення.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=RzmIzP9y0n0

https://www.youtube.com/watch?v=E1W4uN0fcJ8

Майданчик для перекладів запозичених слів: https://slovotvir.org.ua

Потренуйся: https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/sortuiemo-vlasne-ukrainsku-i-zapozychenu-leksyku

Домашнє завдання

Повторити §35, вивчити §36.

Виконати тестування з теми «Орфографії»:

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9495333   (відкрито до 15.12) 

Виконати впр. 262, 264, с. 100.

Підготуватися до контрольного диктанту. 

05.12.

РМ №15. Робота над помилками, допущеними в контрольному творі. Інформаційна переробка текстів різних функціональних стилів і жанрів. Тематичні виписки.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=i9IAjMbZBtQ

Домашнє завдання

Прочитайте  теоретичний  матеріал  у  підручнику - с. 245-247.

Ознайомтеся  зі  зразком  тематичних  виписок  і  списком  рекомендованої  літератури – впр. 697, с. 247 (усно).

Виконайте  впр.  698, с. 248 (А або Б письмово). 


03.12.

Власне українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських та східнослов’янських мовних спільностей. Українізми в лексиці інших мов.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo&t=280s

https://audiolessons.nus.org.ua/ukrainian_language/slova-vlasne-ukrainski-j-zapozycheni-vypravdani-j-nebazhani-zapozychennia/

Конспект:https://drive.google.com/file/d/1oUO6IToBY9DjLadir6jCxlWyE_4m6jKA/view?usp=sharing

Вікторина (усно):

https://wordwall.net/uk/resource/4909516/українська-література/лексика

Домашнє завдання

Опрацювати §35, вивчити правила с. 95 -96.

Виконати ІЗ: https://learningapps.org/3679238

https://learningapps.org/26210850


02.12.

РМ №14. Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну тему.

Презентація: https://docs.google.com/document/d/1zCRsKj2uf08yyAw1N1VnQDklElC_t8ga/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Напишіть твір-роздум на одну з тем (до 3 сторінок):

ü «Чи впливає молодь на політичний рух?»,

ü «Чи можливий сучасний світ без війни?»,

ü «Яким має бути президент України?».

01.12.

Лексичні норми. Уживання слова відповідно до його лексичного значення. Використання тлумачного словника. Мовна надмірність (багатослів'я, плеоназм, тавтологія) і мовна недостатність.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=FivRNNeopUI

https://www.youtube.com/watch?v=SrBjSmEKY0k

Конспект: https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/poniattia-normi-v-suchasnii-ukrayinskii-literaturnii-movi-326692/normativne-i-nenormativne-movlennia-tipi-norm-leksichna-norma-326143/re-4c28e928-0bbe-4282-85b9-5c2b1f8d4197

Домашнє завдання

Повторити § 32-33. Виконати ІЗ:  

https://wordwall.net/ru/resource/59797830/лексичні-помилки-тест

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту. 

Підготуватися до контрольного твору на одну з тем (до 3 сторінок):

ü «Чи впливає молодь на політичний рух?»,

ü «Чи можливий сучасний світ без війни?»,

ü «Яким має бути президент України?».

28.11.

Синоніми, види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання. Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJEcPuiBohc

https://www.youtube.com/watch?v=bBQvYgqCQ7s&t=300s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1fjACTSLksHrmu_uz3vFk9gwjn1ZGhkJK/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ІЗ: https://wordwall.net/uk/resource/

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §34, вивчити визначення. Виконати вправи:

1)    Утворіть синонімічні ряди (гнізда) таких слів:

абсолютний, актуальний, банальний, ідеальний, кричати, різнокольоровий, примітивний, солідний, унікальний.

2)    Доберіть різноманітні антоніми до багатозначних слів:

1. Легкий (характер, вітерець, завдання, хода).

2. Гарячий (сонце, повітря, людина).

3. Блідий (промінь, обличчя, колір).

4. Глибокий (знання, сон, річка).


26.11.

Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення. Омоніми, їх види. Поняття про пароніми.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=K2RFtCrrDEw

Перевірте себе (усно):

https://learningapps.org/1116626 https://learningapps.org/1348121

https://learningapps.org/1348121

Домашнє завдання

Повторити §33, вивчити правила с.88-91 . Виконати впр. 238, с. 91. 

Виконати тест:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3851493  (відкрито до 30.11.)

Підготовка до ЗНО. Українська мова.
Конспект 5. Лексикологія

 

Лексикологія

Термін

Пояснення

Приклади

Лексичне значення

реальний зміст слова, те, що воно позначає

млин – споруда, що розмелює зерно на борошно...

Граматичне значення

значення, пов'язане зі здатністю слова вступати в різні відношення з іншими словами

млин – іменник, чоловічий рід, однина, називний відмінок, ІІ відміна,тверда група

Однозначні

слова мають лише одне лексичне значення

олівець – прилад для писання чи малювання

Багатозначні

слова мають два і більше лексичних значень

ключ – 1) інструмент; 2) джерело; 3) гайковий; 4) музичний…

Пряме значення

звичайна назва предмета

золотий годинник

Переносне значення

нове значення предмета

золоті руки

Власна назва

індивідуальні назви, що виділяють предмет із ряду однорідних

Україна, Сашко

Загальна назва

узагальнені назви однорідних предметів

ліжко, ведмідь, дівчина

Абстрактне значення

суфікси –ість-ство (-зтво, -цтво)-ння-ття-ізм (-изм,   -їзм)

мужність, убозтво, мистецтво, творення, життя,фемінізм

Синоніми

звучать і пишуться по-різному, але мають близьке лексичне значення

говорити, розмовляти, балакати, ляси точити…

Антоніми

слова з протилежним лексичним значенням

день – ніч, захід – схід

Омоніми

однаково звучать і пишуться, але мають різне лексичне значення

мати (імен.) / мати (дієсл.), гриби / греби, коса (дівоча) / коса (знаряддя), за́мок / замо́к

Пароніми

подібні за звучанням, але різні за значенням слова

музичний (твір) – музикальний (слух)

Перифрази

описовий зворот, через який передається зміст іншого слова

перша столиця (Харків), люди в білих халатах (лікарі)

Евфемізми

слова, словосполуки, які ввічливо чи пом'якшено визначають назви предмета

Той, що в скелі сидить, людина похилого віку

Діалектизми

слова, які вживають на певній території

коц (ковдра), когут (півень), пательня (сковорідка), ровер (велосипед)

Професіоналізми

слова, що їх уживають люди певної професії

баранка, забій, кома

Екзотизми

слова, які позначають властиві іншим народам поняття

чалма, ікебана

Жаргонізми (сленг)

слова, властиві розмовній мові людей

чувак, прикольно, кайф

Архаїзми

слова, які називають предмети та явища, що існують і тепер, але замінені синонімічними словами

чоло, перст, десниця

Історизми

сова, які вийшли з ужитку, бо зникли позначувані ними поняття

піштоль, раднаргосп, лікбез

Неологізми

нові слова

банкінгувати, яблунево-цвітний

Власне українські слова

слова, що виникли в українській мові

годинник, лелека, сидіти

Запозичені слова

слова, запозичені з інших мов

студент, футбол, академія

Емоційно-забарвлені слова

слова, що виражають різні почуття та емоційні відтінки

весело, чарівний, дідуган, баньки

Фразеологізми

стійкі, неподільні словосполуки, які можна замінити синонімічним словом

байдики бити (ледарювати), як кіт наплакав (мало), розсипати кислиці (плакати), кадити фіміам (надмірно хвалити), милити шию (лаяти)

25.11.

Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні властивості слів на позначення слуху, зору, дотику.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=5LOOzKX7wJI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10jQovFtltSu2aOZDCRKO32rXUwFwtrT-/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторіть §32, вивчити правила. 

Виконати вправу 225. 

24.11.

Контрольна робота №3. Українська графіка. Українська орфографія.

Десятикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте тестування:

https://docs.google.com/document/d/1aq2cA7Tat2HqWAoZ8st3-T8vcJxLql5p/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true (надсилати до 30.11.)

Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал, виконати тести. Гарних оцінок!

21.11.

РМ №13. Усний твір. Стаття в газету на морально-етичну тему.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1t_F2xpLAgUrYJSYodcnUCVbSes-2Sy8D/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Скласти усно статтю до газети на обрану тему (до 1,5 с.):

ТЕМИ:

ü Сучасна молодь. Яка вона?

ü Моральні цінності сучасної молоді.

ü У чому сенс життя сучасної молоді?

Бути готовим виступати на наступному уроці! Повторіть складні випадки правопису (орфографічні й орфоепічні правила). Підготуйтеся до к.р..

19.11.

Нововведення в українському правописі.

Зміни у правописі: https://www.youtube.com/watch?v=9Xt68XeAyiQ

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1y8tarEZthHDGiTp4h_mxaap9JSVbT1Mm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити правила у конспекті. Виконати тест НМТ: https://zno.osvita.ua/multitest/tag-ukrayinska_mova_2024_1v/

Чекаю на ваші результати! 

18.11.

Основні орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної норми.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk&t=56s

Конспект:https://drive.google.com/file/d/1tAtB7zDSn8QSCFrP3bSqUFqYoJ37HLLa/view?usp=sharing

Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1y8tarEZthHDGiTp4h_mxaap9JSVbT1Mm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити §28, вивчити правила у конспекті. Виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4345874 (відкрито до 24.11.)

17.11.

Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4&t=11s

https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=73s

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1or3igwkvTY0GB17u9Y-ojbN0Uaj7gHvN/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1IxWgtfRFdr9yILJDTfeEno3OSebF6V9B/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Повторіть §31, правила в конспекті.

Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3926190 (24 питання, відкрито до 25.11.)


14.11.

Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ. Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення  слів.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=xRqdRenpDeo&t=161s

https://www.youtube.com/watch?v=UyxcTpaEn58

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1bAtO9UyYnZQG-Ksmtgoi5VCO9_w2RB5r/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://wordwall.net/uk/resource/35832395/імена-по-батькові

https://wordwall.net/uk/resource/37181165/утворити-по-батькові

Домашнє завдання

Опрацювати  §29-30, вивчити правила с.80-82.  Виконати ІЗ: https://wordwall.net/uk/resource/30729710/українська-мова/написання-імен-по-батькові

https://wordwall.net/ru/resource/64049672/відмінювання-прізвищ-імен-та-по-батькові

12.11.

Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI

https://www.youtube.com/watch?v=VVMdHHvrtPI

Конспект: 

http://nkkep.com/wp-content/uploads/2019/12/Pravopy-s-skladny-h-sliv.pdf

https://drive.google.com/file/d/1SVTYRPpcobg1f1JnoyYlSdJ2sTq8oqfD/view?usp=sharing

Тестування НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-skladni_slova_1/

Домашнє завдання

Опрацювати §28, вивчити правила у конспекті. Виконати впр. 193, 195, с.79. 


11.11.

РМ № 12. Види читання: переглядове, ознайомлювальне, вивчальне та ін. Аудіювання тексту. Читання мовчки.

Конспект: https://docs.google.com/presentation/d/1ZL-wRXmpUs3MfCO2jJIERZfIlAmb3WZh/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитайте текст «Атлантида – таємничий острів» та виконайте тестування. Текст у тестуванні (1 питання): https://vseosvita.ua/test/start/vxn057  (відкрито до 16.11)

10.11.

Cкладні випадки уживання м'якого знака, апострофа. Вживання великої літери. Лапки у власних назвах.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs

https://www.youtube.com/watch?v=KpEagwi6qF4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1aI0UhebzRKvv_R0zoYIA4Eeyl59UZJeC/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал § 26-27, записати конспект.

Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4761762 (відкрито до 18.11)

07.11.

З історії становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні принципи української орфографії.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk

Опрацювати презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1p7bFHHHTiQlJkHCAUrWd_emfNH7DfURv/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ІЗ (алфавіт):

https://wordwall.net/uk/resource/20888598/%D0%B0%D0%BB%D1%84%D0%B0%D0%B2%D1%96%D1%82

Домашнє завдання

Опрацювати  §25, повторити § 24. Виконати впр. 182. Дописати впр. 177.

05.11.

Українська графіка. Алфавіт.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=E1vf1Q8xObc&t=192s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1YBIXM2gORoUc9W69jItTfXfB8GGjWmrF/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся (усно): https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-cherguvannya_zvukiv/

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §24, правила  с.72. Виконати вправу 176 (ІІ-ІІІ), с. 73-74. 

04.11.

Контрольна робота №2. Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови.

Десятикласники, ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал. Повторили? Запам’ятали? Тоді вперед до виконання:

https://docs.google.com/document/d/1bm8Egwdz9y2_eehrV054uyrGWBIhHF8B/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

  (виконати до 10.11)

Успіхів!

Домашнє завдання

Виконати КР. Повторити матеріал. 

03.11.

Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного словника. Узагальнення і систематизація.

 Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XnL5RFmjlIM

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1gmxCA1h-BCL0gMrJ-edayEhDh3IajG6T/view?usp=sharing

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/18cok6oU2pxmc3mUYPZrKWYSHa8YTIhgF/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §12-19. 

Виконати тестування у кінці презентації ( слайд 36, письмово). 

Підготуватися до контрольної роботи.   

24.10.

РМ №11. Аналіз помилок у контрольному есе. Діалог.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1rEEqiNxiEyAOQ84DOy_4f4534sHk3mkm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ЛЕКСИЧНІ ПОМИЛКИ ДЛЯ НМТ:  

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YDkL2r1aMfQ

Тест «Лексичні помилки»: 

https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-leksichna_pomilka/

Домашнє завдання

Виконати аналіз помилок, допущених у контрольному есе (усно). Доповнити діалог за шаблоном: Google Презентації

22.10.

РМ №10. Контрольне есе світоглядного змісту на актуальну тему. 

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1QJ5-pLX2dcVznztBmoGrLZixGZlhC7OB/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Напишіть контольне есе світоглядного змісту на одну з тем:

-         «Що потрібно для щастя в ХХІ столітті?»;

-         «Якби я жив/-ла на 200 років раніше…».

     Обсяг роботи: 3 сторінки.

 Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде просто скопійована з мережі Інтернет.  Пишіть самостійно.  Не погіршуйте  свої результати!  

21.10.

Інтонаційні особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види, роль у розрізненні слів та їх форм.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM

Як запам’ятати наголоси 😱:

https://www.youtube.com/watch?v=NxzglRY18h0&list=PLCto6yapjSTSxJFuRmQC-KBJwn5KJK77w

Перелік слів із правильним наголосом до ЗНО: 

https://osvita.ua/test/advice/65116/

Перевір себе (усно): https://wordwall.net/uk/resource/5856640/наголос-запамятай-зно-на-200-складай

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §23, с. 68-70. Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4573090  (відкрито до 25.10.)

20.10.

Повноголосся як одна з основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом. Особливості вимови імен та по батькові. Явища уподібнення, спрощення, подовження.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hb6pCSZcCP4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12wWEp6WDyTs59O84ZT7_2C9bJH9ilI0v/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

https://docs.google.com/presentation/d/1aELNrqPA1rQRtiU2WMp-0ssV-zpfNLtg/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити §20-21. Виконати вправи 150 та 152(Б), с. 64.

17.10.

Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та їх сполучень.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=e07OAZMr6RM

https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0 

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1iF0d9OYomUtaA2ykFdCiNmG6_nQsmAES/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Перевір себе (усно): https://wordwall.net/resource/58595161/українська-мова/вимова-голосних-звуків

https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних

https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §20, с.61. Виконати впр. 143, 145, с. 62.

За бажанням проведіть дослідження впр. 147, с. 62.  

15.10.

РМ №9. Аналіз помилок у переказі.

Презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1rEEqiNxiEyAOQ84DOy_4f4534sHk3mkm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

С х е м а   а н а л і з у   п е р е к а з у

1. Чи розкрито в переказі тему вихідного зразка.

2. Чи передано головну думку переказуваного тексту.

3. Чи в правильній послідовності переказано текст.

4. Чи не пропущено чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку.

5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно поєднано типи мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно побудовано роздум).

6. Чи вдалим є самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки чітко аргументовано власні думки й оцінки.

7. Чи збережено в тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного зразка.

8. Грамотність. Графічне оформлення.

Домашнє завдання

Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у контрольному переказі за схемою (усно).

14.10.

РМ №8. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

Опрацюйте презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/12cFZ9A97MzsZU3eX3386Sa0yius9_D0N/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true  

Домашнє завдання

Написати контрольний докладний переказ за складеним планом, доповнивши його своїми роздумами про головний урок Петра Могили.

Чекаю на ваші роботи!

11.10.

13.10.

РМ №7. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.). Підготовка.

Презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/12cFZ9A97MzsZU3eX3386Sa0yius9_D0N/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Текст для переказу: 

https://docs.google.com/document/d/17L4LU42dzhNe_l_COXcgNOnPtSg56YM6/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

1.     Скласти складний план тексту «Уроки й заповіді Петра Могили».

2.     Підготувати творче завдання до тесту. Використовуючи додаткові матеріали і джерела, довести, який з уроків Петра Могили є найголовнішим для сьогодення (5-10реч.).

10.10.

Підготовка до НМТ. Розв’язання тестових завдань.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=orTbMtGfZOU

Домашнє завдання

Повторити тему «Фонетика».

Виконати тест: https://wordwall.net/uk/resource/62517954/зно/фонетика

08.10.

Основні випадки чергування  у –в, і – й, з – із – зі (зо). Милозвучність української мови. Правильна артикуляція і дикція.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RA-QRddJrb0

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1hmv-6281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §19, с. 57-59. Виконати впр. 139, с. 60. 

07.10.

Чергування [о] та [е] з [і].  Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з [е] після ж, ч, ш, дж, та [й].

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk

Презентація: https:// cherguvannya-o-ta-e-z-i-cherguvannya-o-i-e-z-nulem-zvuka-cherguvannya-o-z-e-pislya-zh-ch-sh-dzh-ta-y-363379.html

ТРЕНАЖЕР З ПРАВОПИСУ:

https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Holosnyh/alternation_e-o_after_sizzling.html

Домашнє завдання

Опрацювати §18, вивчити с. 55-56. Виконати впр. 125, 126, с. 56.                                                               

                                                                          06.10.

Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=H4-TguG4ofg

https://www.youtube.com/watch?v=O_MYat2BWzM

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/10wJ66k2HuYNau18nPEaRT5D5l8k4pnw_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити класифікацію приголосних і голосних §13-14.

Вивчити правила § 17, виконати тестування: 

https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-sproshennya_prigolosnih/

Результати надсилайте на пошту.

 

                                                                        03.10.

РМ. №6. Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче

завдання» с. 255-256.

Домашнє завдання

Виконайте впр. 717(завдання 2), с. 256.

Переказ запишіть на відео- або аудіозапис, доповнивши його своїми роздумами про роль мистецтва танцю. Чекаю на ваші роботи.

Натхнення!

                                                                        01.10.

РМ №5.  Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (підготовка).

Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче

завдання» с. 255-256.

Домашнє завдання

Виконайте впр. 717(завдання 1), с. 256. Підготуйте переказ до наступного уроку. 


 30.09.

Подовження, спрощення в групах приголосних. Приставні приголосні. Метатеза.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg

https://www.youtube.com/watch?v=Kc_x_jHcLIY

Конспект:https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view

Типове завдання ЗНО: https://www.youtube.com/watch?v=Nrw8xnMakQ0

https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-spivvidnoshennya_zvukiv_i_bukv/

Домашнє завдання

Опрацювати §16, вивчити таблиці с. 48-49. 

Виконати ІЗ: https://learningapps.org/8616703

https://learningapps.org/2759177

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


   29.09.

Асимілятивні, дисимілятивні процеси в групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L0vjRHEwiWw

https://www.youtube.com/watch?v=iinAOQbRE3Y

Конспект: 

https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/13VnKP6kWhkIc6upMHDnV1K9-AiZLsbbn/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ІЗ (усно): https://wordwall.net/resource/67483539/українська-мова/асиміляція-уподібнення

Домашнє завдання

Опрацювати §15, знати види асиміляцій та дисиміляцій. Виконати вправу 100. 


 26.09.

Класифікація приголосних. Позиційні чергування приголосних звуків.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=4hvVadNIYVY

Опрацювати презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1IrXFTdOGgahgbhwL5So00yYx8TLfnvZ9/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити §13, записати та вивчити класифікацію приголосних §14.

Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957

Після виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і

перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.

24.09.

Класифікація голосних звуків. Звук мовлення і фонема. Інваріант, позиційний варіант фонеми.

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1A0dwo_teJOKXUVB2b-M30OK-SxyhegnF/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2220321

Домашнє завдання

Опрацювати §13, записати та вивчити класифікацію голосних.

Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957

Після виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і

перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.

  23.09.

РМ №4. Поняття про текст як продукт мовленнєвої діяльності. Закономірності побудови тексту. Складання тез.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tLup5qTclvY

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1htaHdkChA8PhHyrZ-ivHHbjNuKAyIv8q/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 225-227, 245-246. Виконайте впр. 696 (складіть тези даної

статті).


    22.09.

Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vNPP6Y1LFm4

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/15o54bN2ppeEdQWHzjAbs2Y65p5oppugk/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Тест НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-spivvidnoshennya_zvukiv_i_bukv   

Домашнє завдання

Опрацювати § 12. Виконати тестування: https://learningapps.org/1659547 

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


19.09

Контрольна робота №1. З історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови.

 Десятикласники, ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал §1-11. Повторили? Тоді вперед до виконання!

Роботу виконувати у контрольних зошитах:

https://docs.google.com/document/d/1mwhdLoHsFJnBVRnMH9pruYbw8aXmDeoQvvzVUF6jLrE/edit?usp=sharing

УСПІХІВ!

17.09

Діалекти як історична база літературних мов. Територіальні і соціальні діалекти. Мова міста. Мова села.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=g7cwKbSQghc

ІЗ (потренуйтеся усно): 

https://wordwall.net/ru/resource/24304671/діалектизми

Словник діалектних та маловживаних слів:

 https://proridne.org/Словник%20діалектних%20та%20маловживаних%20слів/

Домашнє завдання

Опрацювати §11, вивчити теоретичний матеріал.

Підготуватися до контрольної роботи.

 

16.09

РМ №3. Особливості читання мовчки.

Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне).

Навчальне читання мовчки.

Конспект: https://docs.google.com/document/d/1_sK3NjPuhQTpXuyx7Kldk3L3549B666a/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Законспектуйте теоретичний матеріал та повторити §5-9.

Прочитайте текст «Феномен Івана Франка» (у конспекті) та виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3931874

 (відкрито до 30.09)

 

15.09

Писемна й усна форми літературної мови.

Конспект: 

https://docs.google.com/document/d/1ebBZKaz6fGNP-Gh2r0nIHmG6pJDbLdmx/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 10, вивчити конспект с. 33, виконати впр. 66 (7-10 речень) та впр. 67, с. 34. 


12.09

Форми існування мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=zlzztkVTaSk

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Q-hqIrduuI3oSTnbSBNMSSKyFcuKDsNT/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §9, знати матеріал на с. 30-31, виконати ІЗ: 

https://learningapps.org/26666289 

https://learningapps.org/5628197

 

10.09

Особливості розвитку української мови на сучасному етапі.
Опрацюйте презентацію (з 43 слайду):
https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Цікаві факти про українську мову:
https://www.youtube.com/watch?v=KZApqJyoXs0
Домашнє завдання

Опрацювати §8, повторити 5-7. Виконати впр. 55 (І-ІІ), с. 29

 

09.09

РМ №2. Мовленнєва ситуація. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/1MD03SItVtj5kTkur-KasUlf1eE1EihUP/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 218-220, виконати впр. 636.

 

08.09

Поява писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і Мефодія у становленні слов’янської писемності. Види письма в період Київської Русі. «Граматика словенська» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lQ8O7IkiZP4

https://www.youtube.com/watch?v=s60sgQZXN9c

Опрацюйте презентацію: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Домашнє завдання

Опрацювати § 6-7, вивчити конспект. 

Виконати впр.46, с. 22 (запишіть 10–15 слів з літерою Ґ. З п’ятьома складіть складні речення та визначте їх види.)


05.09

Основні етапи формування і розвитку української національної мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=B1C6SpJ3jPU

Презентація: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Домашнє завдання

Опрацювати § 3-5, основні тези законспектувати.

Виконати впр. 38, с. 19 (випишіть із тексту виділене речення та поясніть як ви його розумієте, виконайте синтаксичний розбір цього речення). 

 

 

03.09

РМ №1. Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Дихальні практики для покращення якості мовлення.

Дихальні вправи: простий комплекс для постановки голосу та відновлення: https://www.youtube.com/watch?v=av3LzUs3MFM

Презентація: https://ppt-online.org/167512

Домашнє завдання

Опрацюйте  матеріал с. 215-216; виконати впр. 620 та 629,  с. 216-217.

 

02.09

«Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови. Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Ознаки самобутності української мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UJJhfaNvNzg

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/105UpYVjvhZPTN39Nd1fYSP5KMHQTY83W/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ПРОмовні витребеньки: https://www.youtube.com/watch?v=yGIuniS0sMY

Домашнє завдання

Опрацюйте  § 2, с. 7-9; усно перевірте себе с. 9.

Виконати впр. 13,  с. 9 та інтерактивне завдання: 

https://learningapps.org/display?v=pawv1pkfa16

 

01.09

Мова як суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян.

Відеоурок: 

https://www.youtube.com/watch?v=5kSqREgEWTc

https://www.youtube.com/watch?v=f8S5s0-2AXk 

Законспектуйте теоретичний матеріал: 

https://docs.google.com/document/d/1naSEPl0MfqG06AG-fQMRv2cn5CxV6FTa/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виконати впр. 1 і впр. 6 (усно),  с. 6 перевірте себе. 


Немає коментарів:

Дописати коментар