16.05.
РМ №30. Контрольний письмовий твір-роздум
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=l3P_VjpJP28
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1XmiSvEGbow6pkD7
Домашнє завдання
Опрацювати впр. 741, с. 266-267. Написати твір-роздум на одну з тем:
«Майбутнє починається з нас»,
«Чи легко бути молодим?».
Обсяг: до 3 сторінок.
14.05.
Дієприкметниковий і дієприслівниковий звороти.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ZGrB0p8Iark
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1elnPFFCJ_9H63FAMnRvl0ub-LP1Yk6Oy/edit#slide=id.p1
Потренуйтеся: https://learningapps.org/23553619
Домашнє завдання
Опрацювати §78, правила с.196.
Виконати інтерактивні завдання:
https://learningapps.org/33073931
https://learningapps.org/3397903
13.05.
Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Творення і
вживання дієприслівників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3olosJ2pXpI
https://www.youtube.com/watch?v=2jOnx_nLrkg
Конспект:
https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_gerundive.html
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал §78, с. 194-195 та вивчити правила в конспекті.
Виконайте інтерактивні вправи:
https://wordwall.net/uk/resource/27507324/дієприслівник
https://learningapps.org/33980537
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
12.05.
Відмінювання і вживання дієприкметників. Безособові форми на - но, -то.
Перехід дієприкметників у прикметники.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1reyH1qpzts
Типові помилки: https://www.youtube.com/watch?v=HGIDS290wp4
Домашнє завдання
Опрацювати §77, правила с.191-193.
Виконати інтерактивне завдання:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7398070
Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.
09.05.
Дієприкметник. Дієслівні та прикметникові характеристики
дієприкметників. Активні та пасивні дієприкметники, їх відмінювання.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=-VYl-ImPq9E
https://www.youtube.com/watch?v=kowX6tnE5OE
Домашнє завдання
Опрацювати §76, вивчити правила с. 188-189.
Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1593670
07.05.
Стан дієслова. Зворотні дієслова. Перехідні і неперехідні дієслова.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lvvXxHZjSHk
https://www.youtube.com/watch?v=4BTWqSv5MDE
Потренуйтеся: https://learningapps.org/1198171
Домашнє завдання
Опрацювати §75, вивчити правила с. 186-187.
Виконати вправу 533, с. 188
06.05.
Особові, родові, числові форми дієслів. Чергування приголосних в особових
формах дієслів теперішнього та майбутнього часу.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3FYk_pexSMA
https://www.youtube.com/watch?v=5XqSINZSo38
Конспект: https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_alternation_letters.html
Презентація: https://drive.google.com/file/d/1z2h8M2v-Vk22WDT7LzVadd8pncnqXaTK/view
Домашнє завдання
Повторити матеріал §70-74. Вивчити правила у конспекті.
Виконати тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9064376 (відкрито до 11.05.)
05.05.
Часи дієслів (теперішній, минулий, майбутній), їх творення.
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий), їх творення.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kRORE8eKoN4
https://www.youtube.com/watch?v=IasLSTog7HU
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1MlSdDoT8
Домашнє завдання
Опрацювати § 73-74, вивчити правила с. 183, 185.
Виконати інтерактивні вправи:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/894476
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7260657
Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.
25.04.
Види дієслів (доконаний і недоконаний),
їх творення, вживання одного у значенні іншого.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=70cmmQHTkzg
Потренуйтеся: https://learningapps.org/34116394
Домашнє завдання
Опрацювати §72, вивчити правила с. 181.
Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7232274
Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.
23.04.
Дві основи дієслова. Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І та ІІ
дієвідміни.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=IbBfWEeWVL8
https://www.youtube.com/watch?v=PNDUlF88xDQ
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1LJ5QaKqVVDf6YUefc7R1nG0VngidFbF_/edit#slide=id.p19
Домашнє завдання
Опрацювати § 71, правила с. 178-179.
Виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9052171
(відкрито до 27.04.)
22.04.
Дієслово як частина мови. Форми дієслова: дієвідмінювані, відмінювані,
незмінні. Зміни звуків в особових формах дієслів. Безособові дієслова.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SGwzy9bsny8
https://www.youtube.com/watch?v=vF13eRt8FKI
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1LJ5QaKqVVDf6YUefc7R1nG0V
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал §70, вивчити правила с. 176-177.
Виконати інтерактивні вправи:
https://learningapps.org/14299906
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2267694
Свої результати надсилайте на пошту!
21.04.
РМ №29. Електронний лист. СМС-повідомлення (повідомлення у месенджер).
Пишіть листи і надсилайте вчасно,
Коли їх ждуть далекі адресати,
Коли є час, коли немає часу,
І коли навіть ні про що писати.
Л. Костенко
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=NnJR3Y35w7E
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1gqomQoa5nBcQnhVJBCoqoC
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал у презентації.
Написати електронного листа на пошту дистанційного навчання на обрану тему (15-20 речень). Тему повідомлення оберіть самостійно.
18.04.
Контрольна робота №7. Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник.
Ось ми і завершили вивчати наш розділ. Повторіть вивчений матеріал і мерщій
перевіряти свої знання!
Домашнє завдання
Виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7153699
(відкрито до 22.04)
16.04.
Синтаксичні функції числівників. Написання числівників і
відчислівникових слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=byhobInQOME
Домашнє завдання
Опрацювати § 69, правила с. 174-175. Виконати вправи:
https://learningapps.org/24673418
https://learningapps.org/21847484
Підготуватися до контрольної роботи.
15.04.
Групи числівників за будовою. Відмінювання числівників. Паралельне
використання відмінкових форм числа. Паралельне вживання числівників з
іменниками у непрямих відмінках.
Конспект: https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+Geometr.pdf
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12
Конспект: http://nkkep.com/wp-content/uploads/202.pdf
Домашнє завдання
Опрацювати §67-68, вивчити правила с. 169,171.
Виконати інтерактивні вправи:
https://learningapps.org/35048358
https://learningapps.org/30592010
14.04.
Числівник як частина мови. Формування числівника як частини мови. Число
і числівник. Розряди числівників за значенням, їх характеристика.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UHXU27oF-yY
Лайфхаки НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=QGQRjUp814k
Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/246537
Домашнє завдання
Опрацювати § 66, вивчити правила с. 167.
Виконати тестування: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/173358
11.04.
Стилістичні функції займенників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QvKvlswI4UQ&t=5s
Коли займенник "ви" слід писати з великої літери:
https://www.youtube.com/watch?v=4geLnLH-oJ4
Домашнє завдання
Опрацювати § 65, правила с. 164-165.
Виконати впр. 468, 470, с. 166.
09.04.
Відмінювання займенників. Явище прономіналізації. Правопис займенників.
Написання заперечних, неозначених займенників. Перехід займенників в
інші частини мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L7zIlXSDwkU https://www.youtube.com/watch?v=LNOCUXBSWj4&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=EOAksX4DhXc
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Z6miCAhNHJHps
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал презентації, виконати ІЗ:
https://wordwall.net/uk/resource/12979544/розряди-займенників
https://wordwall.net/uk/resource/70288681/українська-мова/відмінювання-займенників
08.04.
Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за
значенням, їх характеристика. Групи займенників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=JaGSoObFk9o
https://www.youtube.com/watch?v=YxG3dDtBuck&t=164s
Потренуйтеся: https://learningapps.org/9982165
Домашнє завдання
Опрацювати §64, вивчити правила с. 161-162.
Виконати інтерактивні завдання:
https://learningapps.org/11380409
https://learningapps.org/29081349
07.04.
Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання
прикметників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EmbzVJ1q4Mk
https://www.youtube.com/watch?v=l_LWpfV-gC4
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1NpN8rsQa2Ai5D3IrCzS
Домашнє завдання
Опрацювати § 63, вивчити правила с. 158, 160.
Повторити матеріал з теми «Займенник».
04.04.
Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних
прикметників, особливості їх функціонування в сучасній українській мові.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=po2d_L071Cg
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1jcUhEObe5Xh9pfycSiW
Потренуйтеся: https://learningapps.org/15346002
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7579350
Домашнє завдання
Опрацювати § 62, правила с. 156.
Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3792370 (відкрито до 10.04.)
02.04.
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Зміни приголосних
при творенні ступенів порівняння прикметників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XRiYNjcn6xY
https://www.youtube.com/watch?v=WLQfVU5wylo
https://www.youtube.com/watch?v=-4ZLzYP9fGk&t=264s
Потренуйтеся: https://learningapps.org/4018251
https://learningapps.org/2506685
https://learningapps.org/33491668
Домашнє завдання
Опрацюйте матеріал §61, вивчити правила с. 154-155.
Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7536664 (відкрито до 06.04.)
01.04.
Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди прикметників, їх
особливості і функціонування в мовленні. Перехід відносних прикметників у
якісні, присвійних у якісні і відносні.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=doRioSTd1JA
https://www.youtube.com/watch?v=J_LKCVerZic
Конспект: https://docs.google.com/document/d/16TWeJjvF_Q3HX-WAT6vZ_sf941FemBGW/edit
Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1343844
https://learningapps.org/6302545
Домашнє завдання
Опрацювати §60, вивчити правила с. 150-151.
Виконати інтерактивні завдання: https://learningapps.org/25034178
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2240706
31.03.
РМ №28. Робота над помилками, допущеними в контрольному переказі.
Схема аналізу письмового переказу
1. Чи розкрито в переказі тему?
2. Чи передано головну думку переказуваного тексту?
3. Чи в правильній послідовності переказано зміст?
4. Чи не пропущено чогось, чи не додано того, чого немає в тексті?
5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню переказуваного тексту-зразка
(чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно передано
роздум)?
6. Чи збережено в переказі стиль тексту-зразка?
7. Грамотність. Графічне оформлення.
Тренувальна вправа: https://wordwall.net/uk/resource/34179108/
Домашнє завдання
Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок,
допущених у контрольному переказі (усно).
28.03.
РМ №27. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із
творчим завданням.
Презентація: https://drive.google.com/file/d/1j9seyToc6mdT0f4yWNppkYVkOT7pf5AV/view
Домашнє завдання
Прочитати текст у презентації.
Написати переказ та виконати творче завдання.
26.03.
Стилістичне використання кличного відмінка іменників. Порушення норм
відмінювання іменників у художньому мовленні.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=bSuRE6CNsi8
https://www.youtube.com/watch?v=4vJ40V118vM
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1S8I24B3HRmKrrjJYu
Домашнє завдання
Опрацювати презентацію, вивчити конспект. Виконати вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainian-language/8081289
25.03.
Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменників ІІ відміни.
Невідмінювані іменники. Стилістичне використання кличного відмінка
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=C-lxT2Xbx7U
https://www.youtube.com/watch?v=uaiaYgZwMjk
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1KTMzwiAgwTPQ0KpjIEyf2NqYsOQwdR-h/view?usp=sharing
Потренуйтеся: https://learningapps.org/3576879
Домашнє завдання
Опрацювати §59, вивчити правила с. 148-149. Виконати ІЗ:
https://learningapps.org/1287034
https://learningapps.org/27338892
24.03.
Відмінювання іменників. Словозмінні паралелі іменників, їхні стилістичні
особливості.Форми іменників О.в. і М.в. з прийменниками на позначення
руху у просторі. Н.в. іменників із сполучниками як, мов, неначе, мов.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=okSYdhz9UH8
https://www.youtube.com/watch?v=3g1fl2PlHXI
Потренуйтеся: https://learningapps.org/32781778
Домашнє завдання
Вивчити правила у презентації. Виконати інтерактивні завдання:
https://wordwall.net/uk/resource/55121786/орудний-відмінок-іменників-і-відміна
https://wordwall.net/uk/resource/10053331/відміни-іменників-узагальнення
21.03.
Граматичні категорії іменника. Категорія числа, її значення та граматичні
засоби вираження. Число іменників. Іменники, що вживаються в обох
числових формах, мають лише форму однини або множини.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QroHXs6BXwg
https://www.youtube.com/watch?v=jkjW9hqoi90
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10-rYVdeug-NCZTFHSVlLBiAunTXgbE-W/edit#slide=id.p17
Домашнє завдання
Опрацювати §58, вивчити теорію с. 145 та конспект. Виконати вправу: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2266169
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
19.03.
Особливості роду іменників – назв осіб за професією, посадою,
званням тощо.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QomQYMxMrTc
Проблемні випадки визначення роду іменників:
https://www.youtube.com/watch?v=6sY0fxDEdiE
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1saZxMusvzkJ79SjTWeuN
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1Lng_gYURDxnDp6eSDGZ2iOKnlzdMRBQh/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати §57, правила с. 143. Виконати впр. 410 (усно).
Виконати завдання: https://learningapps.org/4017534
https://learningapps.org/4017316
18.03.
Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=pJAfG0U8Z-E
https://www.youtube.com/watch?v=pys7BYBbQyM
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1s_W_lTIvJQFtU2dhCCzEAR3XrFM-rOWA/edit#slide=id.p10
Домашнє завдання
Опрацювати §56, с. 141-142.
Виконати тестування: https://learningapps.org/2056676
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
17.03.
Повнозначні та службові частини мови. Вигуки і модальні слова.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=-PBQ6Bw2r88
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1Sclxv4HtMlKIC8dUgXgCMDmoLUgSvELM/edit#slide=id.p16
Флешкартки: https://wordwall.net/uk/resource/16558706/флешкартки-готуємось-до-контрольної-роботи-службові-частини
Готуємося до НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=X0PGnK2Nil0
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал §55, с. 140. Виконати ІЗ:
1. https://wordwall.net/uk/resource/62093312/розподільний-диктант-службові-частини-мови-вигук
2. https://wordwall.net/uk/resource/2972238/службові-частини-мови-та-вигук
14.03.
Морфологічні норми. Морфологічні засоби виразності мови. Граматичні
категорії, граматичні значення і граматичні форми. Основні способи
вираження граматичних значень.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5pKqEONzOwQ
https://www.youtube.com/watch?v=QV1XRh6sjFk
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/18T1nk7-7VZbsfTzgK2pAK
Домашнє завдання
Опрацювати §54, вивчити теорію с. 138.
Виконати вправу 391, с. 139.
12.03.
Контрольна робота №6. «Морфеміка і словотвір української мови як учення
про будову і творення слів».
Конспект з теми: http://erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/Морфеміка.%20Словотвір.pdf
Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал та виконати тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4766068 (відкрито до 20.03.)
Повторити все про частини мови.
11.03.
РМ №26. Доповідь у науковому стилі. Усний твір.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7c7P3ayQeSE
Опрацюйте презентацію:
https://docs.google.com/presentation/d/1h-wks_rIyFkf3IoaRed5IDBjTc0pSSju/edit#slide=id.p1
Домашнє завдання
Підготуйте доповідь із мовознавчої теми (на вибір):
«Особливості спілкування в Інтернеті»;
«Вплив медіа (телевізора, соцмереж) на мовлення людей»
«Мова – зброя кожного громадянина».
Підготуватися до контрольної роботи.
10.03.
Усунення помилок, пов'язаних із порушенням норм українського словотвору.
Морфемний словник. Етимологічний словник.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=fl8ajDI8S1I
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1V8diA0MVlamU_f6ZyRKFsQPDvd
Етимологічний словник: http://litopys.org.ua/djvu/etymol og_slovnyk.htm
Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал § 50-53. Виконати вправи 7 і 8 за покликанням:
https://drive.google.com/file/d/1B-0XAh88FowXQAaaZu-wfO0eCjP_Dzmh/view
28.02.
Стилістичне використання засобів словотвору.
Національно-специфічне вживання зменшено-пестливих форм.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=chObYV_egvo
https://www.youtube.com/watch?v=8LmM5iWY_34
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1bVpzKhLza0_CYWy8ogpT2GfR_WkH-9x5/edit#slide=id.p1
Домашнє завдання
Опрацювати §53, вивчити теорію с. 135-136.
Виконати тестування: https://learningapps.org/4106969
26.02.
Складні, складноскорочені слова, способи їх творення та написання.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1y2YX-A3svUIa9Hq-SKWTU7QDj0qKDl7H/edit#slide=id.p1
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал §52, вивчити правила у презентації.
Виконати вправи 371 і 372, с. 134.
Українська мова олімпіада 2025
Платформа JustClass запрошує учнів до участі у олімпіаді з української мови.
📅 Коли: 12 лютого – 12 березня 2025.
🎓 Хто може взяти участь: учні 5 - 11 класів.
Кожен учасник отримає сертифікат, а переможці — цінні призи.
Виконати завдання за посиланням: https://justclass.com.ua/hw/02c3aa1e
Зверни увагу!
У тебе є лише одна спроба. Натискай кнопку "Виконати завдання олімпіади"
лише тоді, коли будеш готовий зосередитись на завданнях. Час на виконання
олімпіади обмежений. Вправи, що вирішені після завершення відведеного часу,
не будуть враховуватись при підрахунку оцінки. Будь ласка, закрий всі інші сайти,
щоб нічого тебе не відволікало.
Бажаємо успіху!
25.02.
Основні способи творення дієслів, прислівників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=mH2sayoeQzQ
https://www.youtube.com/watch?v=TiZEmM7aFBE
https://www.youtube.com/watch?v=lZjg-PwnJ0Y
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Ao1HfZrwiZzeQHoQPB
Домашнє завдання
Опрацювати §51, вивчити правила с. 132. Виконати інтерактивні вправи:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1716433
https://www.liveworksheets.com/w/uk/201/738799
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
24.02.
Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту.
Творення присвійних прикметників.
Творення прикметникових форм від різних географічних назв.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1LCCVNxaUGk
https://www.youtube.com/watch?v=-_TbyDzKslQ
https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=81s
Конспект: https://docs.google.com/document/d/1w7pyFdSuWm30cACLcJQJs42a6vaHw6rC/edit
Домашнє завдання
Опрацювати теорію § 51, вивчити правила с. 131.
Виконати впр. 366, 367, с. 132.
21.02.
РМ №25. Основні ознаки наукового стилю: логічність, точність,
абстрактність, узагальненість, об’єктивність викладу.
Наукова метафорика.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=6ZxKfexNyhI
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1wvQlaD78jECA
Домашнє завдання
Опрацювати конспект у презентації. Виконати вправу на вибір: 675 або 676.
19.02.
Основні способи словотвору в сучасній українській мові: морфологічні й
неморфологічні.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_VgZf5DMH90
https://www.youtube.com/watch?v=7As1MjRBDiM&t=211s
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/19jAm6JPE-7XXUXNRiO4WlvbOpgQsJiMW/edit
Потренуйтеся (усно):
https://learningapps.org/view2760092
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал §50, вивчити правила с.128.
Виконати тести:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2054357
18.02.
Морфемна і словотвірна структура слова. Основа похідна і непохідна.
Твірна основа.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Dw68-tEpQ4c
https://www.youtube.com/watch?v=yWb7ZPmW3TE
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/19Lx0-0-2cBmxkoDYh
Конспект: https://lms.e-school.net.ua/assets/courseware/v1/1d8b56a9d60acf1e
Домашнє завдання
Опрацювати §49, вивчити правила с. 126-127.
Виконати вправи: https://learningapps.org/11455855
https://learningapps.org/26108306
17.02.
РМ №24. Аналіз контрольних робіт.
Ділові папери. Звіт про виконану роботу.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=CdbkzC92o6A
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/19q1gn5JKDJCgzHKoUoxe22
Домашнє завдання
Опрацювати теорію с. 267- 270. Виконати впр. 743. Написати звіт про виконану
роботу на одну із обраних тем.
14.02.
Контрольна робота №5.
« Фразеологія як розділ мовознавства. Українська лексикографія.»
Десятикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте контрольну роботу.
Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал §41-48. Виконати контрольне тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3862233 (відкрито до 20.02.)
Будьте уважними! Гарних результатів!
12.02.
РМ №23. Контрольне (формальне) есе «Як приборкати свої емоції?» або
«Як досягти ресурсного стану?»
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EvwQfTAcnWg
Презентація:
Домашнє завдання
Написати есе на обрану тему:
«Як приборкати свої емоції?»
«Як досягти ресурсного стану?»
Натхнення!
11.02.
РМ №22. Есе (підготовка).
«Як приборкати свої емоції?» або «Як досягти ресурсного стану?»
Опрацювання джерел про емоційний інтелект.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SGafwCJz2kI&t=14s
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1RthLcW
Домашнє завдання
Підготуватися до написання контрольного есе на обрану тему:
«Як приборкати свої емоції?» або «Як досягти ресурсного стану?»
10.02.
Сучасні словники української мови. Українські електронні словники.
Стилістичні засоби лексикографії. Відмінність словникових статей у різних
словниках.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TcIBCl0c-GU
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10AIu
https://docs.google.com/presentation/d/1UV
Домашнє завдання
Повторити §46-48. Виконати вправу:
1. Укладіть словничок найбільш уживаної лексики вашого класу.
Який висновок можна зробити?
2. За укладеним вами словником напишіть твір «Мова моїх однокласників».
07.02.
З історії лексикографії. Словник Лаврентія Зизанія (1596 р.),
«Лексикон» Памво Беринди (1627 р.).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=cRDa_WmW74Q
Українська мова в староукраїнських словниках:
https://www.youtube.com/watch?v=SGkn6AX9IJs
Друкований чи онлайн-словник:
https://www.youtube.com/watch?v=1hO9GkK6ExI
«Як українці українською заговорили»:
https://www.youtube.com/watch?v=2TqtNB5XSUM
Домашнє завдання
Опрацюйте § 48, теоретичний матеріал с. 123.
Виконати впр. 338, с. 125.
Словники як відображення історії і культури українського народу. Загальні відомості про словники. Основні типи словників, особливості їх побудови.
Не бійтесь заглядати у словник:
Це пишний яр, а не сумне провалля;
Збирайте, як розумний садівник,
Достиглий овоч у Грінченка й Даля.
М. Рильський.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=0Xx25iaCHLU
Опрацювати конспект: https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas
Презентація:https://drive.google.com/file/d/1cVKbYDq7uAAbMR1iO5guZl_78Kt
Домашнє завдання
Опрацювати §47, вивчити матеріал с. 120-121. Виконати завдання на вибір:
впр.
327, с. 121 або створити ментальну карту «Словники української мови».
04.02.
РМ №21. Складання текстів діалогічного характеру розмовного стилю,
що містять фразеологізми.
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1SgTTNPahFKfvjt
Домашнє завдання
Складіть діалог розмовного стилю, використовуючи фразеологізми
з презентації (10-12 реплік). Можете використати подані шаблони:
https://www.liveworksheets.com/rp3061458eb
https://www.liveworksheets.com/na3030612fx
https://www.liveworksheets.com/ur1911275sv
03.02.
Фразеологія наукова, публіцистична, офіційно-ділова. Фразеологізми з професійної мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=oZfA9V0mhV4&t=4s
Словник найуживаніших фразеологізмів: http://mova-zov.in.ua/wp-content/uploads/2021/04/Словник-найуживаніших-фразеологізмів.pdf
Домашнє завдання
Опрацюйте §46, вивчити правила с. 118.
Скласти 4 тести на відповідність із науковими, публіцистичними та офіційно-діловими фразеологізмами.
31.01.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8
https://www.youtube.com/watch?v=QOFfL_VRJnY
Фразеологізми: https://webpen.com.ua/pages/vocabulary/s.html
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/d=116281809952141264
Домашнє завдання
Опрацюйте § 44-45, правила с. 115, 117.Виконати тест (21-40 питання):
https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-frazeologiya/
Свої роботи надсилайте на пошту.
30.01.
Система образів повісті. Образи-символи як засоби індивідуалізації героїв. Самобутність модерної поетики повісті.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Tmb9LY5gsX0
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=b50HVmymjbg&t=1056s
Короткий сюжет: https://www.youtube.com/watch?v=IjWYXF1xOus
Характеристика Марічки й Івана:
https://www.youtube.com/watch?v=CzS6WZOa05s
Домашнє завдання
Дочитати повість та схарактеризувати систему образів твору, заповнивши таблицю. Використовуйте цитати із тексту.
Образи-персонажі |
Міфічні образи |
Люди-чарівники |
Образи-символи |
|
|
29.01.
Опрацювати конспект:
https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLzuLSR-Rzt8D/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал про синоніми, антоніми.
Для учнів, які не виступили на уроці: надіслати свій виступ на тему «Уживання фразеологізмів у різних стилях мови».
РМ №19. Розмовний стиль, сфера використання.
Особливості розмовного мовлення.
Жанри розмовного мовлення.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=DD4GIu1RoXY
https://youtu.be/_FfT90UoITU
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLz
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал с. 234-235.
Підготувати виступ (до 5 хвилин) на тему:
«Уживання фразеологізмів у різних стилях мови».
27.01.
Прислів′я і приказки, крилаті вислови.
Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки, каламбури,
їх оцінний зміст.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QHyK0IX_yWA
https://www.youtube.com/watch?v=RKf9IWykd-8
Конспект: https://webpen.com.ua/pages/vocabulary/idiom_and_phraseological.html
Гуцули. Вражаюча народна мудрість:
https://www.youtube.com/watch?v=y5_CURNXDZE
FIЇNKA – Культура: https://www.youtube.com/watch?v=9gOTsRKgSd8
Gerdan Theatre "По-за ночі": https://www.youtube.com/watch?v=WiZhzvS86Ic
Домашнє завдання
Опрацюйте § 43, виконати тест (1-20 питання):
https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-frazeologiya/
Свої роботи надсилайте на пошту.
24.01.
Джерела української фразеології. Національна специфіка української фразеології.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=oZfA9V0mhV4
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1rLXEuv_pyEZJIHH2ynpxdAieCfTp3z
Домашнє завдання
Опрацюйте § 42, правила с. 112. Виконати ІЗ:
https://learningapps.org/watch?v=p9rc71au501
https://learningapps.org/watch?v=pe169rooj01
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
22.01.
Розрізнення прислівників й омонімічних слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5o-cASFeb6M
Презентація: https://kg55kmr.pp.ua/distance-learning/view?url=https
Тренувальна гра (усно): https://wordwall.net/uk/resource/29261635/українська-мова/розрізнення-прислівників-і-співзвучних-сполук
Домашнє завдання
Повторити вивчені правила у §28, вивчити правила с. 100.
Виконати ІЗ: https://justclass.com.ua/hw/be6384c9 (відкрито до 27.01.)
21.01.
РМ №17. Особливості монологічного мовлення в різних сферах спілкування. Виступ на зборах, семінарах, конференції. Підготовка виступу.
Конспект: https://www.10-klas/praktichna-ritorika-342122/tekst-iak-odinitcia-spilkuvannia-etapi-pidgotovki-tekstu-vistupu
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Y0UTqyJTmzMV3OSVKCJqcLo6ogL0zKRV/edit?usp=sharing&ouid=105664378374025118188&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Знайти цікаві матеріали та підготувати виступ (5-7хвилин) на тему:
1. Розгляд впливу соціальних мереж на ментальне здоров'я.
Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки фразеологізмів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=pw3S6epN5jU
Усі фразеологізми, які були на НМТ:
https://www.youtube.com/watch?v=UGJ41mqiIs4
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1fyy2N8L8SKN1pps3kEv0q9m5CxV_zSy3/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Опрацюйте § 41, виконати інтерактивні вправи:
https://learningapps.org/view3266126
https://wordwall.net/uk/resource/4927515/фразеологізми-поясни-значення
Свої роботи надсилайте на пошту.
27.12.
Підбиття підсумків за І семестр.
Опрацюйте презентацію:
Домашнє завдання
Повторити вивчене з розділу «Українська лексикологія».
25.12.
Підготовка до НМТ (розв’язання тестових завдань).
Основні зміни нового українського правопису на НМТ:
https://www.youtube.com/watch?v=Fr6eOTwrXNU
Домашнє завдання
Виконати тест НМТ:
https://zno.osvita.ua/multitest/tag-ukrayinska_mova_2024_1v/
24.12.
Підготовка до НМТ. Ознайомлення із тестуванням.
Все про НМТ:
https://ispyt.com/vse-pro-nmt?utm_source=vD_BwE
Завдання за темами з української мови:
https://zno.osvita.ua/ukrmova/tema.html
Домашнє завдання
Виконати тест НМТ №1:
https://zno.osvita.ua/multitest/tag-ukrayinska_mova_2024_1v/
Чекаю на ваші результати.
23.12.
РМ №16. Робота над помилками, допущеними в контрольному диктанті.
https://docs.google.com/presentation/d/1-udZ-XmU9Fxg_1El5eui32nyWmRpQegX/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Виконати роботу над помилками у диктанті (усно).
Повторити вивчені правила у §32-40.
20.12.
Контрольна робота №4. Лексикологія української мови. Тестові завдання.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6150608 (відкрито до 23.12.)
Домашнє завдання
Виконати контрольну роботу. Повторити вивчений матеріал.
18.12.
Застарілі слова та їх різновиди. Архаїзми, історизми. Загальномовні та
авторські неологізми.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=uItAc2QBZOU
Архаїзми, історизми, неологізми – гра:
https://www.youtube.com/watch?v=KLolGATKn_E
Вікторина: https://wordwall.net/uk/resource/20248477/активна-і-пасивна-лексика
Домашнє завдання
Опрацюйте §40, вивчити правила с. 108. Виконати ІЗ:
https://wordwall.net/uk/resource/63107389/архаїзми-історизми-неологізми
Повторіть вивчений матеріал і підготуйтеся до контрольної роботи.
17.12.
Наукова лексика. Філологічні, лінгвістичні,
літературознавчі терміни. Канцеляризми. Штампи.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hJGFllm4r4M
Домашнє завдання
Опрацювати §39, вивчити визначення. Виконати
впр. 285.
16.12.
Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена
лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми. Наукова лексика.
Офіційно-ділова лексика.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=sJYbVksDVzo
https://www.youtube.com/watch?v=ni7AjE_93Zg
Домашнє завдання
Вивчити
матеріал §38, вивчити визначення.
Виконати
ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2140329
Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
13.12.
Загальновживані
слова. Діалектна лексика. Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі
української лексики. Етимологія.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1SYy2851UuA
Домашнє завдання
Опрацюйте
§37, виконайте письмово вправу 271 (А або Б).
11.12.
Контрольний диктант.
У
контрольному зошиті запишіть:
Одинадцяте грудня
Контрольний диктант
Байрактар-прапороносець
На наступному
рядку з абзацу розпочнете записувати текст диктанту.
Домашнє завдання
Прослухайте
уважно аудіодиктант та запишіть текст розбірливо, старанно.
Аудіодиктант: https://www.youtube.com/watch?v=aUfYs__XRWo
Будьте
уважними! Гарних результатів!
10.12.
Запозичена
лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Українізми в лексичному складі інших
мов. Новітні запозичення.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RzmIzP9y0n0
https://www.youtube.com/watch?v=E1W4uN0fcJ8
Майданчик
для перекладів запозичених слів: https://slovotvir.org.ua
Потренуйся: https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/sortuiemo-vlasne-ukrainsku-i-zapozychenu-leksyku
Домашнє завдання
Повторити §35,
вивчити §36. Виконати тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7122625 (відкрито
до 15.12)
09.12.
РМ №15. Робота над
помилками, допущеними в контрольному творі. Інформаційна переробка текстів
різних функціональних стилів і жанрів.
Тематичні виписки.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=i9IAjMbZBtQ
Домашнє завдання
Прочитайте
теоретичний матеріал у підручнику - с. 245-247.
Ознайомтеся
зі зразком тематичних виписок і списком
рекомендованої літератури – впр. 697, с. 247 (усно).
Виконайте
впр. 698, с. 248 (А або Б письмово).
06.12.
Власне
українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських та східнослов’янських
мовних спільностей. Українізми в лексиці інших мов.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo&t=280s
Конспект:https://drive.google.com/file/d/1oUO6IToBY9DjLadir6jCxlWyE_4m6jKA/view?usp=sharing
Вікторина
(усно): https://wordwall.net/uk/resource/4909516/українська-література/лексика
Домашнє завдання
Опрацювати
§35, вивчити правила с. 95 -96. Виконати ІЗ: https://learningapps.org/3679238
https://learningapps.org/26210850
04.12.
РМ №14. Контрольний письмовий
твір-роздум на морально-етичну тему.
Домашнє завдання
Напишіть твір-роздум на одну з тем (до 3 сторінок):
ü «Чи впливає молодь на політичний рух?»,
ü «Чи можливий сучасний світ без війни?»,
ü «Яким має бути президент України?».
03.12.
Лексичні
норми. Уживання слова відповідно до його лексичного значення. Використання
тлумачного словника. Мовна надмірність (багатослів'я, плеоназм, тавтологія) і
мовна недостатність.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=FivRNNeopUI
https://www.youtube.com/watch?v=SrBjSmEKY0k
Домашнє завдання
Повторити § 32-33.
Виконати ІЗ:
https://wordwall.net/ru/resource/59797830/лексичні-помилки-тест
Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.
02.12.
Синоніми,
види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання. Словники
синонімів, антонімів, омонімів, паронімів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJEcPuiBohc
https://www.youtube.com/watch?v=bBQvYgqCQ7s&t=300s
Домашнє завдання
Вивчити
матеріал §34, вивчити визначення. Виконати вправи:
1)
Утворіть
синонімічні ряди (гнізда) таких слів:
абсолютний, актуальний, банальний, ідеальний,
кричати, різнокольоровий, примітивний, солідний, унікальний.
2) Доберіть різноманітні антоніми до
багатозначних слів:
1.
Легкий (характер, вітерець, завдання, хода).
2.
Гарячий (сонце, повітря, людина).
3.
Блідий (промінь, обличчя, колір).
4.
Глибокий (знання, сон, річка).
29.11.
Багатозначні
й однозначні слова. Пряме і переносне значення. Омоніми, їх види. Поняття про
пароніми.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=K2RFtCrrDEw
Перевірте
себе (усно):
https://learningapps.org/1116626 https://learningapps.org/1348121
https://learningapps.org/1348121
Домашнє завдання
Повторити
§33, вивчити правила с.88-91 . Виконати впр. 238, с. 91. Виконати
тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7126588
(відкрито до 05.12)
27.11.
Слово
як основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці
української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні
властивості слів на позначення слуху, зору, дотику.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5LOOzKX7wJI
Домашнє завдання
Повторіть
§32, вивчити правила. Виконати вправу 225.
26.11.
Контрольна робота №3. Українська графіка. Українська
орфографія.
Десятикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте тестування:
https://vseosvita.ua/test/start/gil284 (відкрито
до 01.12)
Домашнє завдання
Повторити
вивчений матеріал, виконати тести. Гарних оцінок!
25.11.
РМ №13. Усний твір. Стаття в газету на морально-етичну тему.
Домашнє завдання
Скласти усно статтю до газети
на обрану тему (до 1,5 с.):
ТЕМИ:
ü
Сучасна молодь. Яка
вона?
ü Моральні цінності сучасної молоді.
ü
У чому сенс життя
сучасної молоді?
Бути готовим виступати на
наступному уроці! Повторіть складні
випадки правопису (орфографічні й орфоепічні правила). Підготуйтеся до к.р..
22.11.
Нововведення
в українському правописі.
Зміни
у правописі: https://www.youtube.com/watch?v=9Xt68XeAyiQ
Домашнє завдання
Вивчити правила у
конспекті. Виконати тест НМТ: https://zno.osvita.ua/multitest/tag-ukrayinska_mova_2024_1v/
Чекаю на ваші
результати!
Основні орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної норми.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk&t=56s
Конспект:https://drive.google.com/file/d/1tAtB7zDSn8QSCFrP3bSqUFqYoJ37HLLa/view?usp=sharing
Домашнє
завдання
Повторити §28, вивчити правила у конспекті. Виконати тести у кінці
презентації (відповіді записуйте повністю).
19.11.
Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4&t=11s
https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=73s
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1or3igwkvTY0GB17u9Y-ojbN0Uaj7gHvN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1IxWgtfRFdr9yILJDTfeEno3OSebF6V9B/view?usp=sharing
Повторіть §31, правила в конспекті. Виконати
вправи:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/88556
Після
виконання знизу натисніть Finish!! та Check my answers і перегляньте свою
оцінку. Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
18.11.
Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ. Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=xRqdRenpDeo&t=161s
https://www.youtube.com/watch?v=UyxcTpaEn58
Потренуйтеся:
https://wordwall.net/uk/resource/35832395/імена-по-батькові
https://wordwall.net/uk/resource/37181165/утворити-по-батькові
Домашнє завдання
Опрацювати §29-30, вивчити правила с.80-82.
Виконати ІЗ: https://wordwall.net/uk/resource/30729710/українська-мова/написання-імен-по-батькові
https://wordwall.net/ru/resource/64049672/відмінювання-прізвищ-імен-та-по-батькові
15.11.
Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI
https://www.youtube.com/watch?v=VVMdHHvrtPI
Конспект:
http://nkkep.com/wp-content/uploads/2019/12/Pravopy-s-skladny-h-sliv.pdf
https://drive.google.com/file/d/1SVTYRPpcobg1f1JnoyYlSdJ2sTq8oqfD/view?usp=sharing
Тестування
НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-skladni_slova_1/
Домашнє завдання
Опрацювати §28,
вивчити правила у конспекті. Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/77243
Після виконання знизу натисніть Finish!! та Check my answers і перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
13.11.
Домашнє
завдання
Прочитайте
текст «Атлантида – таємничий острів» та виконайте тестування. Текст у
тестуванні (1 питання): https://vseosvita.ua/test/start/vxn057 (відкрито до 16.11)
Будьте уважними!
12.11.
Cкладні випадки уживання м'якого знака, апострофа. Вживання великої
літери. Лапки у власних назвах.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs
https://www.youtube.com/watch?v=KpEagwi6qF4
Опрацювати матеріал § 26-27, записати
конспект. Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7673042 (відкрито до
15.11)
11.11.
З історії становлення і розвитку української графіки й
орфографії. Основні принципи української орфографії.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1p7bFHHHTiQlJkHCAUrWd_emfNH7DfURv/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Опрацювати §25, повторити § 24. Виконати впр.
182.
01.11.
Українська
графіка. Алфавіт.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=E1vf1Q8xObc&t=192s
Потренуйтеся
(усно): https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-cherguvannya_zvukiv/
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §24,
правила с.72. Виконати вправу 176 (ІІ-ІІІ), с. 73-74.
Контрольна
робота №2. Українська орфоепія як учення про
систему загальноприйнятих правил української літературної вимови.
Десятикласники,
ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал. Повторили?
Запам’ятали? Тоді вперед до тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1610643 (відкрито до 04.11)
Успіхів!
Домашнє
завдання
Виконати тестування. Повторити матеріал.
29.10.
Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного
словника.
Узагальнення і систематизація.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XnL5RFmjlIM
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1gmxCA1h-BCL0gMrJ-edayEhDh3IajG6T/view?usp=sharing
Опрацювати §12-19. Виконати тестування у
кінці презентації ( слайд 36, письмово). Підготуватися до контрольної
роботи.
28.10.
РМ
№11. Аналіз помилок у контрольному есе.
ЛЕКСИЧНІ ПОМИЛКИ ДЛЯ НМТ: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YDkL2r1aMfQ
Тест «Лексичні помилки»: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-leksichna_pomilka/
Домашнє завдання
Виконати аналіз помилок, допущених у контрольному
есе (усно).
Виконати ІЗ: https://wordwall.net/ru/resource/59797830/лексичні-помилки-тест
25.10.
Інтонаційні
особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види, роль
у розрізненні слів та їх форм.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM
Як запам’ятати наголоси 😱:
https://www.youtube.com/watch?v=NxzglRY18h0&list=PLCto6yapjSTSxJFuRmQC-KBJwn5KJK77w
Перелік слів із правильним наголосом до ЗНО: https://osvita.ua/test/advice/65116/
Перевір себе (усно): https://wordwall.net/uk/resource/5856640/наголос-запамятай-зно-на-200-складай
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §23, с. 68-70. Виконати ІЗ:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1036850
Робіть знімки своїх оцінок та надсилайте
на пошту.
РМ №10. Контрольне есе світоглядного змісту
на актуальну тему (за вибором
учителя й учнів).
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1QJ5-pLX2dcVznztBmoGrLZixGZlhC7OB/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Напишіть контольне есе світоглядного змісту на одну з тем:
- «Що потрібно для
щастя в ХХІ столітті?»;
- «Якби я жив/-ла
на 200 років раніше…».
Обсяг роботи: 3 сторінки.
Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде просто скопійована з
мережі Інтернет. Пишіть самостійно. Не погіршуйте
свої результати!
22.10.
Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини.
Основні джерела нормативного мовлення. Мова масмедіа. Сценічна мова.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=dSepICqAesA
«Помилки на телебаченні (шоу _Танці з зірками_).
Частина 2» https://www.youtube.com/watch?v=SczLShgg38Y&ab_channel=StudiaTutoria «Мовні помилки героїв у серіалі
'#ШКОЛА'»
https://www.youtube.com/watch?v=4Y9jdxBS08U&ab_channel=ZNOUA
Опрацювати §22. Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6503747 (відкрито до 30.10)
За бажанням: створити відеоролик про орфоепічні помилки,
знайдені в телепередачах, фільмах, у роликах, розміщених в Інтернеті.
21.10.
Повноголосся як одна з основних характеристик української
вимови. Вимова слів з апострофом. Особливості вимови імен та по батькові.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hb6pCSZcCP4
https://www.youtube.com/watch?v=POMjxXncdW4
Домашнє завдання
Вивчити
§20-21. Виконати вправи 150 та 152(Б), с. 64.
18.10.
Явища уподібнення, спрощення, подовження.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1iF0d9OYomUtaA2ykFdCiNmG6_nQsmAES/edit#slide=id.p2
Домашнє завдання
Опрацювати
§21, вивчити правила. Виконати інтерактивні завдання: https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних
https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків
Робіть
знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
Основні норми
сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних
звуків та їх сполучень.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=e07OAZMr6RM
Перевір себе (усно): https://wordwall.net/resource/58595161/українська-мова/вимова-голосних-звуків
https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних
https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків
Домашнє
завдання
Вивчити матеріал §20, с.61. Виконати впр. 143, 145, с. 62.
За бажанням проведіть дослідження впр. 147, с. 62.
15.10.
РМ №9. Аналіз
помилок у переказі.
С х е м
а а н а л і з у п е р е к а з у
1. Чи розкрито в переказі тему вихідного зразка.
2. Чи передано головну думку переказуваного тексту.
3. Чи в правильній послідовності переказано текст.
4. Чи не пропущено чогось істотного, чи не додано того, чого немає у
зразку.
5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи
доречно поєднано типи мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або
опису, чи правильно побудовано роздум).
6. Чи вдалим є самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки
чітко аргументовано власні думки й оцінки.
7. Чи збережено в тексті переказу та самостійно складеній кінцівці
стиль вихідного зразка.
8. Грамотність. Графічне оформлення.
Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок,
допущених у контрольному переказі за схемою (усно).
14.10.
РМ №8. Контрольний докладний переказ
тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до
подій, героїв та ін.).
Опрацюйте презентацію:
Домашнє завдання
Написати контрольний докладний переказ за складеним
планом, доповнивши його своїми роздумами про головний урок Петра Могили.
Чекаю на ваші роботи!
11.10.
РМ №7. Контрольний докладний переказ
тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного
ставлення до подій, героїв та ін.). Підготовка.
Презентацію:
Текст
для переказу:
Домашнє завдання
1. Скласти
складний план тексту «Уроки й заповіді Петра Могили».
2. Підготувати
творче завдання до тесту. Використовуючи додаткові матеріали і джерела, довести,
який з уроків Петра Могили є найголовнішим для сьогодення (5-10реч.).
Основні випадки
чергування у –в, і – й, з – із – зі
(зо). Милозвучність української мови.
Правильна артикуляція і дикція.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RA-QRddJrb0
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1hmv-6281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Вивчити матеріал §19, с. 57-59. Виконайте інтерактивну вправу:
https://www.liveworksheets.com/rh2851161xi
(після виконання вправи
знизу натисніть Finish!! та Check my answers і
перегляньте свою
оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.)
08.10.
Чергування [о] та [е] з [і]. Чергування [о] і [е] з нулем звука.
Чергування [о] з [е] після ж, ч, ш, дж, та [й].
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk
ТРЕНАЖЕР З ПРАВОПИСУ:
https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Holosnyh/alternation_e-o_after_sizzling.html
Домашнє завдання
Опрацювати §18, вивчити с. 55-56. Виконати впр. 125,
126, с. 56.
07.10.
Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні.
Чергування
[г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=H4-TguG4ofg
https://www.youtube.com/watch?v=O_MYat2BWzM
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/10wJ66k2HuYNau18nPEaRT5D5l8k4pnw_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Повторити класифікацію приголосних і голосних
§13-14. Вивчити правила § 17, виконати тестування: https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-sproshennya_prigolosnih/
Результати надсилайте на пошту.
04.10.
РМ. №6. Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням
(висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).
Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і
виконати творче
завдання» с. 255-256.
Домашнє завдання
Виконайте впр. 717(завдання 2), с. 256.
Переказ запишіть на відео- або аудіозапис,
доповнивши його своїми роздумами про роль мистецтва танцю. Чекаю на ваші
роботи.
Натхнення!
02.10.
РМ №5. Усний докладний переказ тексту художнього
стилю з творчим завданням (підготовка).
Опрацюйте
пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче
завдання» с. 255-256.
Домашнє
завдання
Виконайте впр. 717(завдання 1), с. 256. Підготуйте переказ до
наступного уроку.
01.10.
Подовження, спрощення в групах
приголосних. Приставні приголосні. Метатеза.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg
https://www.youtube.com/watch?v=Kc_x_jHcLIY
Конспект:
https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view
Презентація:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-sproschennya-u-grupah-prigolosnih-zamina-prigolosnih-133291.html
Типове завдання ЗНО: https://www.youtube.com/watch?v=Nrw8xnMakQ0
Домашнє завдання
Опрацювати §16, вивчити таблиці ст. 48-49. Виконати
ІЗ: https://learningapps.org/8616703
https://learningapps.org/2759177
Робіть
знімки своїх робіт та надсилайте на
пошту.
30.09.
Асимілятивні, дисимілятивні процеси в групах приголосних.
Відбиття цих явищ на письмі.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L0vjRHEwiWw
https://www.youtube.com/watch?v=iinAOQbRE3Y
Опрацюйте презентацію:
Домашнє завдання
Опрацювати §15, знати види асиміляцій та
дисиміляцій. Виконати вправи
100 та ІЗ: https://wordwall.net/resource/67483539/українська-мова/асиміляція-уподібнення
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту. (Вправу
та ІЗ надсилайте одним листом!)
27.09.
Класифікація
приголосних. Позиційні чергування приголосних звуків.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=4hvVadNIYVY
Опрацювати презентацію:
Домашнє завдання
Повторити §13, записати та вивчити класифікацію
приголосних §14.
Виконати ІЗ: https://justclass.com.ua/hw/56d78d9c
(відкрито до 30.09)
25.09.
Класифікація голосних звуків. Звук мовлення і фонема.
Інваріант, позиційний варіант фонеми.
Презентація:
Потренуйтеся:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2220321
Домашнє завдання
Опрацювати §13, записати та вивчити класифікацію голосних.
Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957
Після
виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і
перегляньте
свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
24.09.
РМ №4. Поняття про
текст як продукт мовленнєвої діяльності. Закономірності побудови тексту.
Складання тез.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tLup5qTclvY
Домашнє завдання
Опрацювати с. 225-227, 245-246. Виконайте впр. 696
(складіть тези даної
статті).
23.09.
Місце фонетики та орфоепії в системі мови.
З історії української фонетики.
Місце
фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vNPP6Y1LFm4
Опрацюйте
презентацію:
Домашнє завдання
Опрацювати
§ 12. Виконати
тестування: https://learningapps.org/1659547
Робіть
знімки своїх робіт та надсилайте на
пошту.
20.09
Контрольна робота №1. З історії
розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма існування
національної мови.
Десятикласники,
ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал §1-11.
Повторили? Тоді вперед до тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6396737 (відкрито
до 26.09)
УСПІХІВ!
18.09
Діалекти
як історична база літературних мов. Територіальні і соціальні діалекти. Мова
міста. Мова села.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=g7cwKbSQghc
ІЗ (потренуйтеся усно): https://wordwall.net/ru/resource/24304671/діалектизми
Словник діалектних та маловживаних слів: https://proridne.org/Словник%20діалектних%20та%20маловживаних%20слів/
Домашнє завдання
Опрацювати
§11, вивчити теоретичний матеріал.
Підготуватися до контрольної роботи.
17.09
РМ №3. Особливості читання мовчки.
Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне,
критичне).
Навчальне читання мовчки.
Домашнє завдання
Законспектуйте
теоретичний матеріал та повторити §5-9.
Прочитайте
текст (у конспекті) та виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3047795 (відкрито до 22.09)
16.09
Писемна
й усна форми літературної мови.
Домашнє завдання
Опрацювати § 10,
вивчити конспект с. 33, виконати впр. 66 (7-10 речень) та впр. 67, с. 34.
13.09
Форми
існування мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект,
професійні різновиди, жаргон, арго).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=zlzztkVTaSk
Домашнє завдання
Опрацювати §9, знати матеріал
на с. 30-31, виконати ІЗ: https://learningapps.org/26666289
https://learningapps.org/5628197
Робіть
знімки своїх робіт та надсилайте на
пошту.
11.09
Особливості
розвитку української мови на сучасному етапі.
Особливості розвитку
української мови на сучасному етапі.
Опрацюйте презентацію (з 43 слайду):
https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Цікаві факти про українську
мову:
https://www.youtube.com/watch?v=KZApqJyoXs0
Домашнє завдання
Опрацювати §8, повторити
5-7. Виконати впр. 55 (І-ІІ), с. 29.
10.09
РМ №2. Мовленнєва
ситуація. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини
комунікативних помилок.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE
Домашнє завдання
Опрацювати
с. 218-220, виконати впр. 636.
09.09
Поява писемності у східних
слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і Мефодія у становленні
слов’янської писемності. Види письма в період Київської Русі. «Граматика
словенська» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української
мови Івана Ужевича (1643 р.).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lQ8O7IkiZP4
https://www.youtube.com/watch?v=s60sgQZXN9c
Опрацюйте
презентацію: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Домашнє завдання
Опрацювати § 6-7,
вивчити конспект. Виконати впр.46, с. 22 (запишіть 10–15 слів з літерою Ґ. З
п’ятьома складіть складні речення та визначте вид кожного.)
06.09
Основні етапи формування і розвитку української національної мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=B1C6SpJ3jPU
Презентація: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Домашнє завдання
Опрацювати § 3-5, основні тези законспектувати.
Виконати впр. 38, с. 19 (випишіть із тексту виділене речення та поясніть як ви його розумієте, виконайте синтаксичний розбір цього речення).
04.09
Дихальні вправи: простий комплекс для постановки
голосу та відновлення:
https://www.youtube.com/watch?v=av3LzUs3MFM
Презентація: https://ppt-online.org/167512
Домашнє завдання
Опрацюйте матеріал с.
215-216; виконати впр. 620 та 629, с. 216-217.
03.09
«Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови. Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Ознаки самобутності української мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UJJhfaNvNzg
Опрацюйте презентацію:
ПРОмовні витребеньки: https://www.youtube.com/watch?v=yGIuniS0sMY
Домашнє завдання
Опрацюйте § 2, с. 7-9; усно перевірте себе с. 9.
Виконати впр. 13, с. 9 та інтерактивне завдання:
https://learningapps.org/display?v=pawv1pkfa16
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
02.09
Мова як суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян.
Перегляньте відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=5kSqREgEWTc
https://www.youtube.com/watch?v=f8S5s0-2AXk
Законспектуйте теоретичний матеріал:
Домашнє завдання
Виконати впр. 1 і впр. 6 (усно), с. 6 перевірте себе.
Немає коментарів:
Дописати коментар