Українська мова 10 клас

16.05.

РМ №30. Контрольний письмовий твір-роздум

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=l3P_VjpJP28

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1XmiSvEGbow6pkD7

Домашнє завдання 

Опрацювати впр. 741, с. 266-267. Написати твір-роздум на одну з тем:

  • «Майбутнє починається з нас»,

  • «Чи легко бути молодим?».

Обсяг: до 3 сторінок. 

14.05. 

Дієприкметниковий і дієприслівниковий звороти.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ZGrB0p8Iark

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1elnPFFCJ_9H63FAMnRvl0ub-LP1Yk6Oy/edit#slide=id.p1

Потренуйтеся: https://learningapps.org/23553619

Домашнє завдання 

Опрацювати §78, правила с.196.

Виконати інтерактивні завдання:

https://learningapps.org/33073931

https://learningapps.org/3397903

13.05.

Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Творення і

вживання дієприслівників.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=3olosJ2pXpI

https://www.youtube.com/watch?v=2jOnx_nLrkg

Конспект: 

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_gerundive.html

Домашнє завдання 

Опрацювати матеріал §78, с. 194-195 та вивчити правила в конспекті.

Виконайте інтерактивні вправи:

https://wordwall.net/uk/resource/27507324/дієприслівник

https://learningapps.org/33980537 

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.

12.05.

Відмінювання і вживання дієприкметників. Безособові форми на - но, -то.

Перехід дієприкметників у прикметники.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1reyH1qpzts

Типові помилки: https://www.youtube.com/watch?v=HGIDS290wp4

Домашнє завдання 

Опрацювати §77, правила с.191-193.

Виконати інтерактивне завдання: 

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7398070

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.

09.05.

Дієприкметник. Дієслівні та прикметникові характеристики

дієприкметників. Активні та пасивні дієприкметники, їх відмінювання.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=-VYl-ImPq9E

https://www.youtube.com/watch?v=kowX6tnE5OE

Домашнє завдання 

Опрацювати §76, вивчити правила с. 188-189.

Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1593670

07.05. 

Стан дієслова. Зворотні дієслова. Перехідні і неперехідні дієслова. 

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lvvXxHZjSHk

https://www.youtube.com/watch?v=4BTWqSv5MDE

Потренуйтеся: https://learningapps.org/1198171

Домашнє завдання 

Опрацювати §75, вивчити правила с. 186-187.

Виконати вправу 533, с. 188


06.05.

Особові, родові, числові форми дієслів. Чергування приголосних в особових

формах дієслів теперішнього та майбутнього часу.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3FYk_pexSMA

https://www.youtube.com/watch?v=5XqSINZSo38

Конспект: https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_alternation_letters.html   

Презентація: https://drive.google.com/file/d/1z2h8M2v-Vk22WDT7LzVadd8pncnqXaTK/view

Домашнє завдання 

Повторити матеріал §70-74. Вивчити правила у конспекті.

Виконати тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9064376   (відкрито до 11.05.)


05.05.

Часи дієслів (теперішній, минулий, майбутній), їх  творення.

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий), їх творення.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kRORE8eKoN4

https://www.youtube.com/watch?v=IasLSTog7HU

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1MlSdDoT8

Домашнє завдання 

Опрацювати § 73-74, вивчити правила с. 183, 185.

Виконати інтерактивні вправи:

 https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/894476

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7260657

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.


25.04.

Види дієслів (доконаний і недоконаний),

їх творення, вживання одного у значенні іншого.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=70cmmQHTkzg

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Ik_iRZNWd_l3abndeUgUGtsr8LGKh7av/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://learningapps.org/34116394

Домашнє завдання 

Опрацювати §72, вивчити правила с. 181.

Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7232274 

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.

23.04.

Дві основи дієслова. Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І та ІІ

дієвідміни.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=IbBfWEeWVL8

https://www.youtube.com/watch?v=PNDUlF88xDQ

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1LJ5QaKqVVDf6YUefc7R1nG0VngidFbF_/edit#slide=id.p19

Домашнє завдання 

Опрацювати § 71, правила с. 178-179.

Виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9052171

(відкрито до 27.04.) 

22.04.

Дієслово як частина мови. Форми дієслова: дієвідмінювані, відмінювані,

незмінні. Зміни звуків в особових формах дієслів. Безособові дієслова.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SGwzy9bsny8

https://www.youtube.com/watch?v=vF13eRt8FKI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1LJ5QaKqVVDf6YUefc7R1nG0V

Домашнє завдання 

Опрацювати матеріал §70, вивчити правила с. 176-177.

Виконати інтерактивні вправи:

https://learningapps.org/14299906

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2267694

Свої результати надсилайте на пошту!

21.04.

РМ №29. Електронний лист. СМС-повідомлення (повідомлення у месенджер).

Пишіть листи і надсилайте вчасно,

Коли їх ждуть далекі адресати,

Коли є час, коли немає часу,

І коли навіть ні про що писати.

Л. Костенко

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=NnJR3Y35w7E

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1gqomQoa5nBcQnhVJBCoqoC

Домашнє завдання 

Опрацювати матеріал у презентації.

Написати електронного листа на пошту дистанційного навчання на обрану тему (15-20 речень). Тему повідомлення оберіть самостійно.


18.04.

Контрольна робота №7. Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник. 

Ось ми і завершили вивчати наш розділ. Повторіть вивчений матеріал і мерщій

перевіряти свої знання! 

Домашнє завдання 

Виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7153699

(відкрито до 22.04)



16.04. 

Синтаксичні функції числівників. Написання числівників і

відчислівникових слів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=byhobInQOME

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1UqbLqAyu25hbNwjp7Z9afktqsgndEWVU/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання 

Опрацювати § 69, правила с. 174-175. Виконати вправи:

https://learningapps.org/24673418

https://learningapps.org/21847484

Підготуватися до контрольної роботи.


15.04.

Групи числівників за будовою. Відмінювання числівників. Паралельне

використання відмінкових форм числа. Паралельне вживання числівників з

іменниками у непрямих відмінках.

Конспект: https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+Geometr.pdf

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12

Конспект: http://nkkep.com/wp-content/uploads/202.pdf 

Домашнє завдання 

Опрацювати §67-68, вивчити правила с. 169,171.

Виконати інтерактивні вправи:

https://learningapps.org/35048358

https://learningapps.org/30592010

14.04.

Числівник як частина мови. Формування числівника як частини мови. Число

і числівник. Розряди числівників за значенням, їх характеристика.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UHXU27oF-yY

Лайфхаки НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=QGQRjUp814k  

Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/246537

Домашнє завдання 

Опрацювати § 66, вивчити правила с. 167.

Виконати тестування: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/173358

11.04.

Стилістичні функції займенників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QvKvlswI4UQ&t=5s

Коли займенник "ви" слід писати з великої літери: 

https://www.youtube.com/watch?v=4geLnLH-oJ4

Домашнє завдання 

Опрацювати § 65, правила с. 164-165.

Виконати впр. 468, 470, с. 166.  

09.04. 

Відмінювання займенників. Явище прономіналізації. Правопис займенників.

Написання заперечних, неозначених займенників. Перехід займенників в

інші частини мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L7zIlXSDwkU https://www.youtube.com/watch?v=LNOCUXBSWj4&t=5s

https://www.youtube.com/watch?v=EOAksX4DhXc

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Z6miCAhNHJHps

Домашнє завдання 

Опрацювати матеріал презентації, виконати ІЗ: 

https://wordwall.net/uk/resource/12979544/розряди-займенників 

https://wordwall.net/uk/resource/70288681/українська-мова/відмінювання-займенників 


08.04.

Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за

значенням, їх характеристика. Групи займенників.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=JaGSoObFk9o

https://www.youtube.com/watch?v=YxG3dDtBuck&t=164s

Потренуйтеся: https://learningapps.org/9982165

Домашнє завдання 

Опрацювати §64, вивчити правила с. 161-162.

Виконати інтерактивні завдання:

https://learningapps.org/11380409

https://learningapps.org/29081349

07.04.

Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання

прикметників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EmbzVJ1q4Mk

https://www.youtube.com/watch?v=l_LWpfV-gC4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1NpN8rsQa2Ai5D3IrCzS

Домашнє завдання 

Опрацювати § 63, вивчити правила с. 158, 160. 

Повторити матеріал з теми «Займенник».

04.04. 

Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних

прикметників, особливості їх функціонування в сучасній українській мові.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=po2d_L071Cg

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1jcUhEObe5Xh9pfycSiW

Потренуйтеся: https://learningapps.org/15346002

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7579350

Домашнє завдання 

Опрацювати § 62, правила с. 156.

Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3792370 (відкрито до 10.04.) 

02.04. 

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Зміни приголосних

при творенні ступенів порівняння  прикметників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XRiYNjcn6xY

https://www.youtube.com/watch?v=WLQfVU5wylo

https://www.youtube.com/watch?v=-4ZLzYP9fGk&t=264s

Потренуйтеся: https://learningapps.org/4018251

https://learningapps.org/2506685

https://learningapps.org/33491668

Домашнє завдання 

Опрацюйте матеріал §61, вивчити правила с. 154-155.

Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7536664 (відкрито до 06.04.)

01.04.

Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди прикметників, їх

особливості і функціонування в мовленні. Перехід відносних прикметників у

якісні, присвійних у якісні і відносні.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=doRioSTd1JA

https://www.youtube.com/watch?v=J_LKCVerZic

Конспект: https://docs.google.com/document/d/16TWeJjvF_Q3HX-WAT6vZ_sf941FemBGW/edit

Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1343844

https://learningapps.org/6302545

Домашнє завдання 

Опрацювати §60, вивчити правила с. 150-151.

Виконати інтерактивні завдання: https://learningapps.org/25034178

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2240706

31.03.

РМ №28. Робота над помилками, допущеними в контрольному переказі.

        Схема аналізу письмового переказу

1. Чи розкрито в переказі тему?

2. Чи передано головну думку переказуваного тексту?

3. Чи в правильній послідовності переказано зміст?

4. Чи не пропущено чогось, чи не додано того, чого немає в тексті?

5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню переказуваного тексту-зразка

(чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно передано

роздум)?

6. Чи збережено в переказі стиль тексту-зразка?

7. Грамотність. Графічне оформлення.

Тренувальна вправа: https://wordwall.net/uk/resource/34179108/ 

 Домашнє завдання 

Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок,

допущених у контрольному переказі (усно).

28.03.

РМ №27. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із

творчим завданням.

Презентація: https://drive.google.com/file/d/1j9seyToc6mdT0f4yWNppkYVkOT7pf5AV/view

Домашнє завдання 

Прочитати текст у презентації. 

Написати переказ та  виконати творче завдання. 

26.03. 

Стилістичне використання кличного відмінка іменників. Порушення норм

відмінювання іменників у художньому мовленні.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=bSuRE6CNsi8

https://www.youtube.com/watch?v=4vJ40V118vM

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1S8I24B3HRmKrrjJYu

Домашнє завдання 

Опрацювати презентацію,  вивчити конспект. Виконати вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainian-language/8081289 


25.03.

Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменників ІІ відміни. 

Невідмінювані іменники. Стилістичне використання кличного відмінка

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=C-lxT2Xbx7U

https://www.youtube.com/watch?v=uaiaYgZwMjk

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1KTMzwiAgwTPQ0KpjIEyf2NqYsOQwdR-h/view?usp=sharing

Потренуйтеся: https://learningapps.org/3576879

Домашнє завдання 

Опрацювати §59, вивчити правила с. 148-149. Виконати ІЗ:  

https://learningapps.org/1287034

https://learningapps.org/27338892 

24.03.

Відмінювання іменників. Словозмінні паралелі іменників, їхні стилістичні

особливості.Форми іменників О.в. і М.в. з прийменниками на позначення

руху у просторі. Н.в. іменників із сполучниками як, мов, неначе, мов.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=okSYdhz9UH8

https://www.youtube.com/watch?v=3g1fl2PlHXI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1784XzZpA2auJJKus4m85L9lp23qnZhk0/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://learningapps.org/32781778

Домашнє завдання 

Вивчити правила у презентації. Виконати інтерактивні завдання: 

https://wordwall.net/uk/resource/55121786/орудний-відмінок-іменників-і-відміна

https://wordwall.net/uk/resource/10053331/відміни-іменників-узагальнення

21.03.

Граматичні категорії іменника. Категорія числа, її значення та граматичні

засоби вираження. Число іменників. Іменники, що вживаються в обох

числових формах, мають лише форму однини або множини.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=QroHXs6BXwg

https://www.youtube.com/watch?v=jkjW9hqoi90

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10-rYVdeug-NCZTFHSVlLBiAunTXgbE-W/edit#slide=id.p17

Домашнє завдання 

Опрацювати §58,  вивчити теорію с. 145 та конспект. Виконати вправу: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2266169

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.

19.03.

Особливості роду іменників – назв осіб за професією, посадою,


званням тощо.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=QomQYMxMrTc

Проблемні випадки визначення роду іменників: 

https://www.youtube.com/watch?v=6sY0fxDEdiE

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1saZxMusvzkJ79SjTWeuN

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1Lng_gYURDxnDp6eSDGZ2iOKnlzdMRBQh/view?usp=sharing

Домашнє завдання 

Опрацювати §57, правила с. 143. Виконати впр. 410 (усно).

Виконати завдання: https://learningapps.org/4017534

https://learningapps.org/4017316

18.03.

Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=pJAfG0U8Z-E

https://www.youtube.com/watch?v=pys7BYBbQyM

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1s_W_lTIvJQFtU2dhCCzEAR3XrFM-rOWA/edit#slide=id.p10

Домашнє завдання 

Опрацювати §56, с. 141-142.

Виконати тестування: https://learningapps.org/2056676

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. 

17.03.

Повнозначні та службові частини мови. Вигуки і модальні слова.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=-PBQ6Bw2r88

Презентація:

 https://docs.google.com/presentation/d/1Sclxv4HtMlKIC8dUgXgCMDmoLUgSvELM/edit#slide=id.p16

Флешкартки: https://wordwall.net/uk/resource/16558706/флешкартки-готуємось-до-контрольної-роботи-службові-частини 

Готуємося до НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=X0PGnK2Nil0

Домашнє завдання 

Опрацювати матеріал §55, с. 140. Виконати ІЗ: 

1. https://wordwall.net/uk/resource/62093312/розподільний-диктант-службові-частини-мови-вигук 

2. https://wordwall.net/uk/resource/2972238/службові-частини-мови-та-вигук 


14.03.

Морфологічні норми. Морфологічні засоби виразності мови. Граматичні

категорії, граматичні значення і граматичні форми. Основні способи

вираження граматичних значень.


Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=5pKqEONzOwQ

https://www.youtube.com/watch?v=QV1XRh6sjFk

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/18T1nk7-7VZbsfTzgK2pAK

Домашнє завдання 

Опрацювати §54,  вивчити теорію с. 138.

Виконати вправу 391, с. 139. 

12.03.

Контрольна робота №6. «Морфеміка і словотвір української мови як учення

про будову і творення слів».

Конспект з теми: http://erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/Морфеміка.%20Словотвір.pdf 

Домашнє завдання 

Повторити вивчений матеріал та виконати тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4766068 (відкрито до 20.03.)

Повторити все про частини мови. 


11.03.

РМ №26. Доповідь у науковому стилі. Усний твір.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7c7P3ayQeSE

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1h-wks_rIyFkf3IoaRed5IDBjTc0pSSju/edit#slide=id.p1

Домашнє завдання 

Підготуйте доповідь із мовознавчої теми (на вибір):

  • «Особливості спілкування в Інтернеті»;

  • «Вплив медіа (телевізора, соцмереж) на мовлення людей»

  • «Мова – зброя кожного громадянина». 

Підготуватися до контрольної роботи.

10.03.

Усунення помилок, пов'язаних із порушенням норм українського словотвору.

Морфемний словник. Етимологічний словник.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=fl8ajDI8S1I

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1V8diA0MVlamU_f6ZyRKFsQPDvd

Етимологічний словник: http://litopys.org.ua/djvu/etymol og_slovnyk.htm 

Домашнє завдання 

Повторити вивчений матеріал § 50-53. Виконати вправи 7 і 8 за покликанням: 

https://drive.google.com/file/d/1B-0XAh88FowXQAaaZu-wfO0eCjP_Dzmh/view

28.02.

Стилістичне використання засобів словотвору.

Національно-специфічне вживання зменшено-пестливих форм.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=chObYV_egvo

https://www.youtube.com/watch?v=8LmM5iWY_34

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/1bVpzKhLza0_CYWy8ogpT2GfR_WkH-9x5/edit#slide=id.p1

Домашнє завдання 

Опрацювати §53, вивчити теорію с. 135-136.

Виконати тестування: https://learningapps.org/4106969


26.02.

Складні, складноскорочені слова, способи їх творення та написання.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1y2YX-A3svUIa9Hq-SKWTU7QDj0qKDl7H/edit#slide=id.p1

Домашнє завдання 

Опрацювати матеріал §52, вивчити правила у презентації.

Виконати вправи 371 і 372, с. 134.  

Українська мова олімпіада 2025

Платформа JustClass запрошує учнів до участі у олімпіаді з української мови.

📅 Коли: 12 лютого – 12 березня 2025.
🎓 Хто може взяти участь: учні 5 - 11 класів.
Кожен учасник отримає сертифікат, а переможці — цінні призи. 

Виконати завдання за посиланням: https://justclass.com.ua/hw/02c3aa1e 

Зверни увагу!

У тебе є лише одна спроба. Натискай кнопку "Виконати завдання олімпіади"

лише тоді, коли будеш готовий зосередитись на завданнях. Час на виконання

олімпіади обмежений. Вправи, що вирішені після завершення відведеного часу,

не будуть враховуватись при підрахунку оцінки. Будь ласка, закрий всі інші сайти,

щоб нічого тебе не відволікало. 

Бажаємо успіху!


25.02.

Основні способи творення дієслів, прислівників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=mH2sayoeQzQ

https://www.youtube.com/watch?v=TiZEmM7aFBE

https://www.youtube.com/watch?v=lZjg-PwnJ0Y

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Ao1HfZrwiZzeQHoQPB

Домашнє завдання 

Опрацювати §51, вивчити правила с. 132. Виконати інтерактивні вправи: 

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1716433

https://www.liveworksheets.com/w/uk/201/738799

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. 

24.02.

Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту. 

Творення присвійних прикметників. 

Творення прикметникових форм від різних географічних назв.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=1LCCVNxaUGk

https://www.youtube.com/watch?v=-_TbyDzKslQ

https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=81s

Конспект: https://docs.google.com/document/d/1w7pyFdSuWm30cACLcJQJs42a6vaHw6rC/edit

Домашнє завдання 

Опрацювати теорію § 51, вивчити правила с. 131.

Виконати впр. 366, 367, с. 132. 


21.02.

РМ №25Основні ознаки наукового стилю: логічність, точність,

абстрактність, узагальненість, об’єктивність викладу.

Наукова метафорика.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=6ZxKfexNyhI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1wvQlaD78jECA

Домашнє завдання 

Опрацювати конспект у презентації. Виконати вправу на вибір: 675 або 676. 


19.02.

Основні способи словотвору в сучасній українській мові: морфологічні й

неморфологічні.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_VgZf5DMH90

https://www.youtube.com/watch?v=7As1MjRBDiM&t=211s

Презентація:

 https://docs.google.com/presentation/d/19jAm6JPE-7XXUXNRiO4WlvbOpgQsJiMW/edit

Потренуйтеся (усно): 

https://learningapps.org/view2760092

Домашнє завдання 

Опрацювати матеріал §50, вивчити правила с.128.

Виконати тести:

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2054357


18.02.

Морфемна і словотвірна структура слова. Основа похідна і непохідна.

Твірна основа.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Dw68-tEpQ4c

https://www.youtube.com/watch?v=yWb7ZPmW3TE

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/19Lx0-0-2cBmxkoDYh

Конспект: https://lms.e-school.net.ua/assets/courseware/v1/1d8b56a9d60acf1e 

Домашнє завдання 

Опрацювати §49, вивчити правила с. 126-127. 

Виконати вправи: https://learningapps.org/11455855

https://learningapps.org/26108306 


17.02.

РМ №24. Аналіз контрольних робіт.

Ділові папери. Звіт про виконану роботу.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=CdbkzC92o6A

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/19q1gn5JKDJCgzHKoUoxe22

Домашнє завдання 

Опрацювати теорію с. 267- 270. Виконати впр. 743. Написати звіт про виконану

роботу на одну із обраних  тем.  

14.02.

Контрольна робота №5.

« Фразеологія як розділ мовознавства. Українська лексикографія.»

Десятикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте контрольну роботу. 

Домашнє завдання 

Повторити вивчений матеріал §41-48. Виконати контрольне тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3862233 (відкрито до 20.02.)

Будьте уважними! Гарних результатів!


12.02.

РМ №23Контрольне (формальне) есе «Як приборкати свої емоції?» або

«Як досягти ресурсного стану?»

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EvwQfTAcnWg

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1RthLcW3M0qGgUUSt4lNJEPLPHrGGmjuV/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання 

Написати есе на обрану тему:

  • «Як приборкати свої емоції?»

  • «Як досягти ресурсного стану?»

Натхнення!

11.02.

РМ №22. Есе (підготовка).

«Як приборкати свої емоції?» або «Як досягти ресурсного стану?»

Опрацювання джерел про емоційний інтелект.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SGafwCJz2kI&t=14s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1RthLcW

Домашнє завдання 

Підготуватися до написання контрольного есе на обрану тему:

«Як приборкати свої емоції?» або «Як досягти ресурсного стану?»

10.02.

Сучасні словники української мови. Українські електронні словники.

Стилістичні засоби лексикографії. Відмінність словникових статей у різних

словниках.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=TcIBCl0c-GU

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10AIu

https://docs.google.com/presentation/d/1UV 

Домашнє завдання 

Повторити §46-48. Виконати вправу:

1. Укладіть словничок найбільш уживаної лексики вашого класу.

Який висновок можна зробити?

2. За укладеним вами словником напишіть твір «Мова моїх однокласників».

07.02.

З історії лексикографії. Словник Лаврентія Зизанія (1596 р.),

«Лексикон» Памво Беринди (1627 р.).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=cRDa_WmW74Q

Українська мова в староукраїнських словниках: 

https://www.youtube.com/watch?v=SGkn6AX9IJs

Друкований чи онлайн-словник: 

https://www.youtube.com/watch?v=1hO9GkK6ExI

«Як українці українською заговорили»:

https://www.youtube.com/watch?v=2TqtNB5XSUM 

Домашнє завдання 

Опрацюйте § 48, теоретичний матеріал с. 123.

Виконати впр. 338, с. 125. 

05.02.

Словники як відображення історії і культури українського народу. Загальні відомості про словники. Основні типи словників, особливості їх побудови.

Не бійтесь заглядати у словник:

Це пишний яр, а не сумне провалля;

Збирайте, як розумний садівник,

Достиглий овоч у Грінченка й Даля.

                                      М. Рильський.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=0Xx25iaCHLU

Опрацювати конспект:  https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas

Презентація:https://drive.google.com/file/d/1cVKbYDq7uAAbMR1iO5guZl_78Kt

Домашнє завдання

Опрацювати §47, вивчити матеріал с. 120-121. Виконати завдання на вибір:

впр. 327, с. 121 або створити ментальну карту «Словники української мови». 


04.02.

РМ №21Складання текстів діалогічного характеру розмовного стилю,

що містять фразеологізми.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1SgTTNPahFKfvjt

Домашнє завдання 

Складіть діалог розмовного стилю, використовуючи фразеологізми

з презентації (10-12 реплік). Можете використати подані шаблони:

https://www.liveworksheets.com/rp3061458eb    

https://www.liveworksheets.com/na3030612fx    

https://www.liveworksheets.com/ur1911275sv    

03.02.

Фразеологія наукова, публіцистична, офіційно-ділова. Фразеологізми з професійної мови.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=oZfA9V0mhV4&t=4s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1EznkgDDHd9E8UkydlWDUvDdVo9pNOLUY/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Словник найуживаніших фразеологізмів: http://mova-zov.in.ua/wp-content/uploads/2021/04/Словник-найуживаніших-фразеологізмів.pdf

Домашнє завдання 

Опрацюйте §46, вивчити правила с. 118.

Скласти 4 тести на відповідність із науковими, публіцистичними та офіційно-діловими фразеологізмами. 


31.01.

Багатозначність,
синонімія та антонімія фразеологізмів.
Фразеологія власне українського походження.
Фразеологізми з античної міфології.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8

https://www.youtube.com/watch?v=QOFfL_VRJnY

Фразеологізми: https://webpen.com.ua/pages/vocabulary/s.html

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/d=116281809952141264

Домашнє завдання

Опрацюйте § 44-45, правила с. 115, 117.Виконати тест (21-40 питання): 

https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-frazeologiya/

Свої роботи надсилайте на пошту.

30.01.

Система образів повісті. Образи-символи як засоби індивідуалізації героїв. Самобутність модерної поетики повісті.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Tmb9LY5gsX0

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=b50HVmymjbg&t=1056s

Короткий сюжет: https://www.youtube.com/watch?v=IjWYXF1xOus

Характеристика Марічки й Івана: 

https://www.youtube.com/watch?v=CzS6WZOa05s

Домашнє завдання

Дочитати повість та схарактеризувати систему образів твору, заповнивши таблицю. Використовуйте цитати із тексту.

Образи-персонажі

Міфічні образи

Люди-чарівники

Образи-символи

 

 

29.01.

РМ №20. Виступ на конференції «Уживання фразеологізмів у
різних стилях мови»

Опрацювати конспект:  

https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLzuLSR-Rzt8D/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал про синоніми, антоніми.

Для учнів, які не виступили на уроці: надіслати свій виступ на тему «Уживання фразеологізмів у різних стилях мови». 

28.01.
РМ №19. Розмовний стиль, сфера використання.
Особливості розмовного мовлення.
Жанри розмовного мовлення.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=DD4GIu1RoXY
 https://youtu.be/_FfT90UoITU
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLz
Домашнє завдання 
Опрацювати теоретичний матеріал с. 234-235.
Підготувати виступ (до 5 хвилин) на тему: 
«Уживання фразеологізмів у різних стилях мови».
27.01.
Прислів′я і приказки, крилаті вислови.
Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки, каламбури,
їх оцінний зміст.
Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=QHyK0IX_yWA
https://www.youtube.com/watch?v=RKf9IWykd-8
Конспект: https://webpen.com.ua/pages/vocabulary/idiom_and_phraseological.html 
Гуцули. Вражаюча народна мудрість: 
 https://www.youtube.com/watch?v=y5_CURNXDZE
FIЇNKA – Культура: https://www.youtube.com/watch?v=9gOTsRKgSd8 
Gerdan Theatre "По-за ночі": https://www.youtube.com/watch?v=WiZhzvS86Ic 
Домашнє завдання 
Опрацюйте § 43, виконати тест (1-20 питання): 
https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-frazeologiya/ 
Свої роботи надсилайте на пошту.
24.01.
Джерела української фразеології. Національна специфіка української фразеології.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=oZfA9V0mhV4
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1rLXEuv_pyEZJIHH2ynpxdAieCfTp3z
Домашнє завдання 
Опрацюйте § 42, правила с. 112. Виконати ІЗ:
https://learningapps.org/watch?v=p9rc71au501
https://learningapps.org/watch?v=pe169rooj01
Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.
22.01.
Розрізнення прислівників й омонімічних слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5o-cASFeb6M
Презентація: https://kg55kmr.pp.ua/distance-learning/view?url=https
Тренувальна гра (усно): https://wordwall.net/uk/resource/29261635/українська-мова/розрізнення-прислівників-і-співзвучних-сполук
Домашнє завдання
Повторити вивчені правила у  §28, вивчити правила с. 100.
Виконати ІЗ: https://justclass.com.ua/hw/be6384c9 (відкрито до 27.01.)
21.01.
РМ №17. Особливості монологічного мовлення в різних сферах спілкування. Виступ на зборах, семінарах, конференції. Підготовка виступу.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=gg9fxRwuSiw
Конспект:  https://www.10-klas/praktichna-ritorika-342122/tekst-iak-odinitcia-spilkuvannia-etapi-pidgotovki-tekstu-vistupu
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Y0UTqyJTmzMV3OSVKCJqcLo6ogL0zKRV/edit?usp=sharing&ouid=105664378374025118188&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Знайти цікаві матеріали та підготувати виступ (5-7хвилин) на тему:
1.     Розгляд впливу соціальних мереж на ментальне здоров'я.
2.     Плюси та мінуси використання емоджі у навчанні та спілкуванні.


20.01.
Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки фразеологізмів.
Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=pw3S6epN5jU
Усі фразеологізми, які були на НМТ: 
https://www.youtube.com/watch?v=UGJ41mqiIs4
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1fyy2N8L8SKN1pps3kEv0q9m5CxV_zSy3/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Опрацюйте § 41, виконати інтерактивні вправи: 
https://learningapps.org/view3266126
https://wordwall.net/uk/resource/4927515/фразеологізми-поясни-значення
Свої роботи надсилайте на пошту.


27.12.

Підбиття підсумків за І семестр.

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1bRs35kpRCVCA6oDg18DH2xTB2o1M3KmL/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання 

Повторити вивчене з розділу «Українська лексикологія».  


25.12.

Підготовка до НМТ (розв’язання тестових завдань).

Основні зміни нового українського правопису на НМТ:

https://www.youtube.com/watch?v=Fr6eOTwrXNU 

Домашнє завдання 

Виконати тест НМТ:

https://zno.osvita.ua/multitest/tag-ukrayinska_mova_2024_1v/


24.12.

Підготовка до НМТ. Ознайомлення із тестуванням.

Все про НМТ:

https://ispyt.com/vse-pro-nmt?utm_source=vD_BwE 

Завдання за темами з української мови:

https://zno.osvita.ua/ukrmova/tema.html 

Домашнє завдання 

Виконати тест НМТ №1: 

https://zno.osvita.ua/multitest/tag-ukrayinska_mova_2024_1v/ 

Чекаю на ваші результати. 

23.12.

РМ №16. Робота над помилками, допущеними в контрольному диктанті.

Опрацювати презентацію:
https://docs.google.com/presentation/d/1-udZ-XmU9Fxg_1El5eui32nyWmRpQegX/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
 

Домашнє завдання 

Виконати роботу над помилками у диктанті (усно).

Повторити вивчені правила у  §32-40.

20.12.

Контрольна робота №4.  Лексикологія української мови. Тестові завдання.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6150608 (відкрито до 23.12.)

Домашнє завдання 

Виконати контрольну роботу. Повторити вивчений матеріал.

18.12.

Застарілі слова та їх різновиди. Архаїзми, історизми. Загальномовні та

авторські неологізми.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=uItAc2QBZOU

Архаїзми, історизми, неологізми – гра:

https://www.youtube.com/watch?v=KLolGATKn_E

Вікторина: https://wordwall.net/uk/resource/20248477/активна-і-пасивна-лексика

Домашнє завдання

Опрацюйте  §40, вивчити правила с. 108. Виконати ІЗ:

https://wordwall.net/uk/resource/63107389/архаїзми-історизми-неологізми

Повторіть вивчений матеріал і підготуйтеся до контрольної роботи.

17.12.

Наукова лексика. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни. Канцеляризми. Штампи.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hJGFllm4r4M

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1XgJBVrRGVLeSiQbJILn8BXs5xTe16yp1/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §39, вивчити визначення. Виконати впр. 285.  

16.12.

Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена  лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми. Наукова лексика. Офіційно-ділова лексика.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=sJYbVksDVzo

https://www.youtube.com/watch?v=ni7AjE_93Zg

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §38, вивчити визначення.

Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2140329

Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.

 

13.12.

Загальновживані слова. Діалектна лексика. Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі української лексики. Етимологія.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1SYy2851UuA

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1JxMLk_22YkT20S62FlMtBQrCtzv5qE7K/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте  §37, виконайте письмово вправу 271 (А або Б).

11.12.

Контрольний диктант.

У контрольному зошиті запишіть:

Одинадцяте грудня

Контрольний диктант

Байрактар-прапороносець

На наступному рядку  з абзацу розпочнете записувати текст диктанту.

Домашнє завдання

Прослухайте уважно аудіодиктант та запишіть текст розбірливо, старанно.

Аудіодиктант:  https://www.youtube.com/watch?v=aUfYs__XRWo

Будьте уважними! Гарних результатів!

10.12.

Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Українізми в лексичному складі інших мов. Новітні запозичення.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=RzmIzP9y0n0

https://www.youtube.com/watch?v=E1W4uN0fcJ8

Майданчик для перекладів запозичених слів: https://slovotvir.org.ua

Потренуйся: https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/sortuiemo-vlasne-ukrainsku-i-zapozychenu-leksyku

Домашнє завдання

Повторити §35, вивчити §36. Виконати тестування: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7122625  (відкрито до 15.12)

09.12.

РМ №15. Робота над помилками, допущеними в контрольному творі. Інформаційна переробка текстів різних функціональних стилів і жанрів. Тематичні виписки.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=i9IAjMbZBtQ

Домашнє завдання

Прочитайте  теоретичний  матеріал  у  підручнику - с. 245-247.

Ознайомтеся  зі  зразком  тематичних  виписок  і  списком  рекомендованої  літератури – впр. 697, с. 247 (усно).

Виконайте  впр.  698, с. 248 (А або Б письмово). 

06.12.

Власне українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських та східнослов’янських мовних спільностей. Українізми в лексиці інших мов.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo&t=280s

https://audiolessons.nus.org.ua/ukrainian_language/slova-vlasne-ukrainski-j-zapozycheni-vypravdani-j-nebazhani-zapozychennia/

Конспект:https://drive.google.com/file/d/1oUO6IToBY9DjLadir6jCxlWyE_4m6jKA/view?usp=sharing

Вікторина (усно): https://wordwall.net/uk/resource/4909516/українська-література/лексика

Домашнє завдання

Опрацювати §35, вивчити правила с. 95 -96. Виконати ІЗ: https://learningapps.org/3679238

https://learningapps.org/26210850

04.12.

РМ №14. Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну тему.

Презентація: https://docs.google.com/document/d/1zCRsKj2uf08yyAw1N1VnQDklElC_t8ga/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Напишіть твір-роздум на одну з тем (до 3 сторінок):

ü «Чи впливає молодь на політичний рух?»,

ü «Чи можливий сучасний світ без війни?»,

ü «Яким має бути президент України?».

03.12.

Лексичні норми. Уживання слова відповідно до його лексичного значення. Використання тлумачного словника. Мовна надмірність (багатослів'я, плеоназм, тавтологія) і мовна недостатність.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=FivRNNeopUI

https://www.youtube.com/watch?v=SrBjSmEKY0k

Конспект: https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/poniattia-normi-v-suchasnii-ukrayinskii-literaturnii-movi-326692/normativne-i-nenormativne-movlennia-tipi-norm-leksichna-norma-326143/re-4c28e928-0bbe-4282-85b9-5c2b1f8d4197

Домашнє завдання

Повторити § 32-33. Виконати ІЗ:  

https://wordwall.net/ru/resource/59797830/лексичні-помилки-тест

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту. 

02.12.

Синоніми, види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання. Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJEcPuiBohc

https://www.youtube.com/watch?v=bBQvYgqCQ7s&t=300s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1fjACTSLksHrmu_uz3vFk9gwjn1ZGhkJK/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §34, вивчити визначення. Виконати вправи:

1)    Утворіть синонімічні ряди (гнізда) таких слів:

абсолютний, актуальний, банальний, ідеальний, кричати, різнокольоровий, примітивний, солідний, унікальний.

2)    Доберіть різноманітні антоніми до багатозначних слів:

1. Легкий (характер, вітерець, завдання, хода).

2. Гарячий (сонце, повітря, людина).

3. Блідий (промінь, обличчя, колір).

4. Глибокий (знання, сон, річка).

29.11.

Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення. Омоніми, їх види. Поняття про пароніми.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=K2RFtCrrDEw

Перевірте себе (усно):

https://learningapps.org/1116626 https://learningapps.org/1348121

https://learningapps.org/1348121

Домашнє завдання

Повторити §33, вивчити правила с.88-91 . Виконати впр. 238, с. 91. Виконати тест:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7126588 (відкрито до 05.12)

27.11.

Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні властивості слів на позначення слуху, зору, дотику.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=5LOOzKX7wJI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10jQovFtltSu2aOZDCRKO32rXUwFwtrT-/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторіть §32, вивчити правила. Виконати вправу 225. 

26.11.

Контрольна робота №3. Українська графіка. Українська орфографія.

Десятикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте тестування:

https://vseosvita.ua/test/start/gil284  (відкрито до 01.12)

Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал, виконати тести. Гарних оцінок!

25.11.

РМ №13. Усний твір. Стаття в газету на морально-етичну тему.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1t_F2xpLAgUrYJSYodcnUCVbSes-2Sy8D/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Скласти усно статтю до газети на обрану тему (до 1,5 с.):

ТЕМИ:

ü Сучасна молодь. Яка вона?

ü Моральні цінності сучасної молоді.

ü У чому сенс життя сучасної молоді?

Бути готовим виступати на наступному уроці! Повторіть складні випадки правопису (орфографічні й орфоепічні правила). Підготуйтеся до к.р..

22.11.

Нововведення в українському правописі.

Зміни у правописі: https://www.youtube.com/watch?v=9Xt68XeAyiQ

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1y8tarEZthHDGiTp4h_mxaap9JSVbT1Mm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити правила у конспекті. Виконати тест НМТ: https://zno.osvita.ua/multitest/tag-ukrayinska_mova_2024_1v/

Чекаю на ваші результати! 

20.11.

Основні орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної норми.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk&t=56s

Конспект:https://drive.google.com/file/d/1tAtB7zDSn8QSCFrP3bSqUFqYoJ37HLLa/view?usp=sharing

Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1y8tarEZthHDGiTp4h_mxaap9JSVbT1Mm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити §28, вивчити правила у конспекті. Виконати тести у кінці презентації (відповіді записуйте повністю).

19.11.

Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження. 

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4&t=11s

https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=73s

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1or3igwkvTY0GB17u9Y-ojbN0Uaj7gHvN/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1IxWgtfRFdr9yILJDTfeEno3OSebF6V9B/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Повторіть §31, правила в конспекті. Виконати вправи: 

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/88556

Після виконання знизу натисніть Finish!! та  Check my answers і перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.

18.11.

Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ. Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення  слів.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=xRqdRenpDeo&t=161s

https://www.youtube.com/watch?v=UyxcTpaEn58

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1bAtO9UyYnZQG-Ksmtgoi5VCO9_w2RB5r/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://wordwall.net/uk/resource/35832395/імена-по-батькові

https://wordwall.net/uk/resource/37181165/утворити-по-батькові

Домашнє завдання

Опрацювати  §29-30, вивчити правила с.80-82.  Виконати ІЗ: https://wordwall.net/uk/resource/30729710/українська-мова/написання-імен-по-батькові

https://wordwall.net/ru/resource/64049672/відмінювання-прізвищ-імен-та-по-батькові

15.11.

Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI

https://www.youtube.com/watch?v=VVMdHHvrtPI

Конспект: http://nkkep.com/wp-content/uploads/2019/12/Pravopy-s-skladny-h-sliv.pdf

https://drive.google.com/file/d/1SVTYRPpcobg1f1JnoyYlSdJ2sTq8oqfD/view?usp=sharing

Тестування НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-skladni_slova_1/

Домашнє завдання

Опрацювати §28, вивчити правила у конспекті. Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/77243

Після виконання знизу натисніть Finish!! та  Check my answers і перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.

13.11.

РМ № 12. Види читання: переглядове, ознайомлювальне, вивчальне та ін. Аудіювання тексту. Читання мовчки.

Конспект: https://docs.google.com/presentation/d/1ZL-wRXmpUs3MfCO2jJIERZfIlAmb3WZh/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитайте текст «Атлантида – таємничий острів» та виконайте тестування. Текст у тестуванні (1 питання): https://vseosvita.ua/test/start/vxn057  (відкрито до 16.11)

Будьте уважними!

12.11.

 Cкладні випадки уживання м'якого знака, апострофа. Вживання великої літери. Лапки у власних назвах.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs

https://www.youtube.com/watch?v=KpEagwi6qF4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1aI0UhebzRKvv_R0zoYIA4Eeyl59UZJeC/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал § 26-27, записати конспект. Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7673042  (відкрито до 15.11)

11.11.

З історії становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні принципи української орфографії.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1p7bFHHHTiQlJkHCAUrWd_emfNH7DfURv/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати  §25, повторити § 24. Виконати впр. 182.  

01.11.

Українська графіка. Алфавіт.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=E1vf1Q8xObc&t=192s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1YBIXM2gORoUc9W69jItTfXfB8GGjWmrF/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся (усно): https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-cherguvannya_zvukiv/

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §24, правила  с.72. Виконати вправу 176 (ІІ-ІІІ), с. 73-74. 

30.10

Контрольна робота №2. Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови.

Десятикласники, ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал. Повторили? Запам’ятали? Тоді вперед до тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1610643  (відкрито до 04.11)

Успіхів!

Домашнє завдання

Виконати тестування. Повторити матеріал. 

29.10.

Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного словника. Узагальнення і систематизація.

 Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XnL5RFmjlIM

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1gmxCA1h-BCL0gMrJ-edayEhDh3IajG6T/view?usp=sharing

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/18cok6oU2pxmc3mUYPZrKWYSHa8YTIhgF/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §12-19.  Виконати тестування у кінці презентації ( слайд 36, письмово). Підготуватися до контрольної роботи.   

28.10.

РМ №11. Аналіз помилок у контрольному есе.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1rEEqiNxiEyAOQ84DOy_4f4534sHk3mkm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ЛЕКСИЧНІ ПОМИЛКИ ДЛЯ НМТ:  https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YDkL2r1aMfQ

Тест «Лексичні помилки»: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-leksichna_pomilka/

Домашнє завдання

Виконати аналіз помилок, допущених у контрольному есе (усно).

Виконати ІЗ: https://wordwall.net/ru/resource/59797830/лексичні-помилки-тест

25.10.

Інтонаційні особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види, роль у розрізненні слів та їх форм.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM

Як запам’ятати наголоси 😱:

https://www.youtube.com/watch?v=NxzglRY18h0&list=PLCto6yapjSTSxJFuRmQC-KBJwn5KJK77w

Перелік слів із правильним наголосом до ЗНО: https://osvita.ua/test/advice/65116/

Перевір себе (усно): https://wordwall.net/uk/resource/5856640/наголос-запамятай-зно-на-200-складай

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §23, с. 68-70. Виконати ІЗ:

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1036850

Робіть знімки своїх оцінок та надсилайте на пошту.

23.10.

РМ 10. Контрольне есе світоглядного змісту на актуальну тему (за вибором учителя й учнів).

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1QJ5-pLX2dcVznztBmoGrLZixGZlhC7OB/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Напишіть контольне есе світоглядного змісту на одну з тем:

-         «Що потрібно для щастя в ХХІ столітті?»;

-         «Якби я жив/-ла на 200 років раніше…».

     Обсяг роботи: 3 сторінки.

 Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде просто скопійована з мережі Інтернет.  Пишіть самостійно.  Не погіршуйте  свої результати!  

22.10.

Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини. Основні джерела нормативного мовлення. Мова масмедіа. Сценічна мова.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=dSepICqAesA

«Помилки на телебаченні (шоу _Танці з зірками_). Частина 2» https://www.youtube.com/watch?v=SczLShgg38Y&ab_channel=StudiaTutoria  «Мовні помилки героїв у серіалі '#ШКОЛА'»

https://www.youtube.com/watch?v=4Y9jdxBS08U&ab_channel=ZNOUA

Домашнє завдання

Опрацювати §22.  Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6503747  (відкрито до 30.10)

За бажанням: створити відеоролик про орфоепічні  помилки, знайдені в телепередачах, фільмах, у роликах, розміщених в Інтернеті.

21.10.

Повноголосся як одна з основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом. Особливості вимови імен та по батькові.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hb6pCSZcCP4

https://www.youtube.com/watch?v=POMjxXncdW4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1aELNrqPA1rQRtiU2WMp-0ssV-zpfNLtg/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити §20-21. Виконати вправи 150 та 152(Б), с. 64.

18.10.

Явища уподібнення, спрощення, подовження.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1iF0d9OYomUtaA2ykFdCiNmG6_nQsmAES/edit#slide=id.p2

Домашнє завдання

Опрацювати §21, вивчити правила. Виконати інтерактивні завдання: https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних

https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків

Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.

16.10.

Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та їх сполучень.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=e07OAZMr6RM

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1iF0d9OYomUtaA2ykFdCiNmG6_nQsmAES/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Перевір себе (усно): https://wordwall.net/resource/58595161/українська-мова/вимова-голосних-звуків

https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних

https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §20, с.61. Виконати впр. 143, 145, с. 62.

За бажанням проведіть дослідження впр. 147, с. 62.  

 

15.10.

РМ 9. Аналіз помилок у переказі.

Презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1rEEqiNxiEyAOQ84DOy_4f4534sHk3mkm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

С х е м а   а н а л і з у   п е р е к а з у

1. Чи розкрито в переказі тему вихідного зразка.

2. Чи передано головну думку переказуваного тексту.

3. Чи в правильній послідовності переказано текст.

4. Чи не пропущено чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку.

5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно поєднано типи мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно побудовано роздум).

6. Чи вдалим є самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки чітко аргументовано власні думки й оцінки.

7. Чи збережено в тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного зразка.

8. Грамотність. Графічне оформлення.

Домашнє завдання

Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у контрольному переказі за схемою (усно).

14.10.

РМ 8. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

Опрацюйте презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/12cFZ9A97MzsZU3eX3386Sa0yius9_D0N/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true  

Домашнє завдання

Написати контрольний докладний переказ за складеним планом, доповнивши його своїми роздумами про головний урок Петра Могили.

Чекаю на ваші роботи!

11.10.

РМ №7. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.). Підготовка.

Презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/12cFZ9A97MzsZU3eX3386Sa0yius9_D0N/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Текст для переказу: 

https://docs.google.com/document/d/17L4LU42dzhNe_l_COXcgNOnPtSg56YM6/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

1.     Скласти складний план тексту «Уроки й заповіді Петра Могили».

2.     Підготувати творче завдання до тесту. Використовуючи додаткові матеріали і джерела, довести, який з уроків Петра Могили є найголовнішим для сьогодення (5-10реч.).

09.10.

Основні випадки чергування  у –в, і – й, з – із – зі (зо). Милозвучність української мови. Правильна артикуляція і дикція.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RA-QRddJrb0

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1hmv-6281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §19, с. 57-59. Виконайте інтерактивну вправу:

https://www.liveworksheets.com/rh2851161xi

(після виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і

перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.)

 

08.10.

Чергування [о] та [е] з [і].  Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з [е] після ж, ч, ш, дж, та [й].

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk

Презентація: https:// cherguvannya-o-ta-e-z-i-cherguvannya-o-i-e-z-nulem-zvuka-cherguvannya-o-z-e-pislya-zh-ch-sh-dzh-ta-y-363379.html

ТРЕНАЖЕР З ПРАВОПИСУ: 

https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Holosnyh/alternation_e-o_after_sizzling.html

Домашнє завдання

Опрацювати §18, вивчити с. 55-56. Виконати впр. 125, 126, с. 56. 

07.10.

Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=H4-TguG4ofg

https://www.youtube.com/watch?v=O_MYat2BWzM

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/10wJ66k2HuYNau18nPEaRT5D5l8k4pnw_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити класифікацію приголосних і голосних §13-14. Вивчити правила § 17, виконати тестування: https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-sproshennya_prigolosnih/

Результати надсилайте на пошту.

 

04.10.

РМ. №6. Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче

завдання» с. 255-256.

Домашнє завдання

Виконайте впр. 717(завдання 2), с. 256.

Переказ запишіть на відео- або аудіозапис, доповнивши його своїми роздумами про роль мистецтва танцю. Чекаю на ваші роботи.

Натхнення!

02.10.

РМ №5.  Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (підготовка).

Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче

завдання» с. 255-256.

Домашнє завдання

Виконайте впр. 717(завдання 1), с. 256. Підготуйте переказ до наступного уроку. 

01.10.

Подовження, спрощення в групах приголосних. Приставні приголосні. Метатеза.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg

https://www.youtube.com/watch?v=Kc_x_jHcLIY

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-sproschennya-u-grupah-prigolosnih-zamina-prigolosnih-133291.html

Типове завдання ЗНО: https://www.youtube.com/watch?v=Nrw8xnMakQ0

Домашнє завдання

Опрацювати §16, вивчити таблиці ст. 48-49. Виконати ІЗ: https://learningapps.org/8616703

https://learningapps.org/2759177

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.

30.09.

Асимілятивні, дисимілятивні процеси в групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L0vjRHEwiWw

https://www.youtube.com/watch?v=iinAOQbRE3Y

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/13VnKP6kWhkIc6upMHDnV1K9-AiZLsbbn/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §15, знати види асиміляцій та дисиміляцій. Виконати вправи

100 та ІЗ: https://wordwall.net/resource/67483539/українська-мова/асиміляція-уподібнення

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. (Вправу та ІЗ надсилайте одним листом!)

27.09.

Класифікація приголосних. Позиційні чергування приголосних звуків.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=4hvVadNIYVY

Опрацювати презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1IrXFTdOGgahgbhwL5So00yYx8TLfnvZ9/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити §13, записати та вивчити класифікацію приголосних §14.

Виконати ІЗ: https://justclass.com.ua/hw/56d78d9c (відкрито до 30.09)

 

25.09.

Класифікація голосних звуків. Звук мовлення і фонема. Інваріант, позиційний варіант фонеми.

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1A0dwo_teJOKXUVB2b-M30OK-SxyhegnF/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2220321

Домашнє завдання

Опрацювати §13, записати та вивчити класифікацію голосних. Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957

Після виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і

перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.

24.09.

РМ №4. Поняття про текст як продукт мовленнєвої діяльності. Закономірності побудови тексту. Складання тез.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tLup5qTclvY

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1htaHdkChA8PhHyrZ-ivHHbjNuKAyIv8q/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 225-227, 245-246. Виконайте впр. 696 (складіть тези даної

статті).

23.09.

Місце фонетики та орфоепії в системі мови.

З історії української фонетики.

Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vNPP6Y1LFm4

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/15o54bN2ppeEdQWHzjAbs2Y65p5oppugk/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 12. Виконати тестування: https://learningapps.org/1659547 

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.

20.09

Контрольна робота №1. З історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови.

 Десятикласники, ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал §1-11. Повторили? Тоді вперед до тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6396737 (відкрито до 26.09)

УСПІХІВ! 


18.09

Діалекти як історична база літературних мов. Територіальні і соціальні діалекти. Мова міста. Мова села.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=g7cwKbSQghc

ІЗ (потренуйтеся усно): https://wordwall.net/ru/resource/24304671/діалектизми

Словник діалектних та маловживаних слів: https://proridne.org/Словник%20діалектних%20та%20маловживаних%20слів/

Домашнє завдання

Опрацювати §11, вивчити теоретичний матеріал.

Підготуватися до контрольної роботи.


17.09

РМ №3. Особливості читання мовчки.

Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне).

Навчальне читання мовчки.

Конспект: https://docs.google.com/document/d/1_sK3NjPuhQTpXuyx7Kldk3L3549B666a/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

 Законспектуйте теоретичний матеріал та повторити §5-9.

 Прочитайте текст (у конспекті) та виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3047795 (відкрито до 22.09)


16.09

Писемна й усна форми літературної мови.

Конспект: https://docs.google.com/document/d/1ebBZKaz6fGNP-Gh2r0nIHmG6pJDbLdmx/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 10, вивчити конспект с. 33, виконати впр. 66 (7-10 речень) та впр. 67, с. 34. 


13.09

Форми існування мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=zlzztkVTaSk

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Q-hqIrduuI3oSTnbSBNMSSKyFcuKDsNT/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §9, знати матеріал на с. 30-31, виконати ІЗ: https://learningapps.org/26666289 

https://learningapps.org/5628197

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. 


11.09

Особливості розвитку української мови на сучасному етапі.

Особливості розвитку української мови на сучасному етапі.

Опрацюйте презентацію (з 43 слайду):

https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Цікаві факти про українську мову:

https://www.youtube.com/watch?v=KZApqJyoXs0

Домашнє завдання

Опрацювати §8, повторити 5-7. Виконати впр. 55 (І-ІІ), с. 29


10.09

РМ №2. Мовленнєва ситуація. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1MD03SItVtj5kTkur-KasUlf1eE1EihUP/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 218-220, виконати впр. 636.


09.09

Поява писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і Мефодія у становленні слов’янської писемності. Види письма в період Київської Русі. «Граматика словенська» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lQ8O7IkiZP4

https://www.youtube.com/watch?v=s60sgQZXN9c

Опрацюйте презентацію: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Домашнє завдання

Опрацювати § 6-7, вивчити конспект. Виконати впр.46, с. 22 (запишіть 10–15 слів з літерою Ґ. З п’ятьома складіть складні речення та визначте вид кожного.)


06.09

Основні етапи формування і розвитку української національної мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=B1C6SpJ3jPU

Презентація: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Домашнє завдання

Опрацювати § 3-5, основні тези законспектувати.

Виконати впр. 38, с. 19 (випишіть із тексту виділене речення та поясніть як ви його розумієте, виконайте синтаксичний розбір цього речення). 



04.09

РМ №1. Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Дихальні практики для покращення якості мовлення.

Дихальні вправи: простий комплекс для постановки голосу та відновлення:

https://www.youtube.com/watch?v=av3LzUs3MFM

Презентація: https://ppt-online.org/167512

Домашнє завдання

Опрацюйте  матеріал с. 215-216; виконати впр. 620 та 629,  с. 216-217. 


03.09

«Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови. Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Ознаки самобутності української мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UJJhfaNvNzg

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/105UpYVjvhZPTN39Nd1fYSP5KMHQTY83W/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ПРОмовні витребеньки: https://www.youtube.com/watch?v=yGIuniS0sMY

Домашнє завдання

Опрацюйте  § 2, с. 7-9; усно перевірте себе с. 9.

Виконати впр. 13,  с. 9 та інтерактивне завдання: 

https://learningapps.org/display?v=pawv1pkfa16

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. 


02.09

Мова як суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян.

Перегляньте відеоурок: 

https://www.youtube.com/watch?v=5kSqREgEWTc

https://www.youtube.com/watch?v=f8S5s0-2AXk

Законспектуйте теоретичний матеріал: 

https://docs.google.com/document/d/1naSEPl0MfqG06AG-fQMRv2cn5CxV6FTa/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виконати впр. 1 і впр. 6 (усно),  с. 6 перевірте себе. 

Немає коментарів:

Дописати коментар