12.12.
Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена
лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми. Наукова лексика. Офіційно-ділова
лексика.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=sJYbVksDVzo
https://www.youtube.com/watch?v=ni7AjE_93Zg
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §38,
вивчити визначення.
Виконати впр. 279, с.
106.
10.12.
Загальновживані слова. Діалектна лексика.
Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі української лексики. Етимологія.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1SYy2851UuA
Домашнє завдання
Опрацюйте §37,
виконайте письмово вправу 271 (А або Б).
09.12.
Контрольний
диктант.
У контрольному зошиті
запишіть:
Дев’яте грудня
Контрольний диктант
Байрактар-прапороносець
На наступному рядку
з абзацу розпочнете записувати текст диктанту.
Домашнє завдання
Прослухайте уважно
аудіодиктант та запишіть текст розбірливо, старанно.
Аудіодиктант: https://www.youtube.com/watch?v=aUfYs__XRWo
Будьте
уважними! Гарних результатів!
08.12.
Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного
складу мови. Українізми в лексичному складі інших мов. Новітні
запозичення.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RzmIzP9y0n0
https://www.youtube.com/watch?v=E1W4uN0fcJ8
Майданчик для
перекладів запозичених слів: https://slovotvir.org.ua
Потренуйся: https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/sortuiemo-vlasne-ukrainsku-i-zapozychenu-leksyku
Домашнє завдання
Повторити §35,
вивчити §36.
Виконати тестування з
теми «Орфографії»:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9495333
(відкрито до 15.12)
Виконати впр. 262, 264, с. 100.
Підготуватися до контрольного диктанту.
05.12.
РМ №15. Робота
над помилками, допущеними в контрольному творі. Інформаційна переробка
текстів різних функціональних стилів і жанрів. Тематичні виписки.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=i9IAjMbZBtQ
Домашнє завдання
Прочитайте
теоретичний матеріал у підручнику - с. 245-247.
Ознайомтеся
зі зразком тематичних виписок і списком
рекомендованої літератури – впр. 697, с. 247 (усно).
Виконайте
впр. 698, с. 248 (А або Б письмово).
03.12.
Власне українська лексика. Слова, успадковані з
індоєвропейських та східнослов’янських мовних спільностей. Українізми в лексиці
інших мов.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo&t=280s
Конспект:https://drive.google.com/file/d/1oUO6IToBY9DjLadir6jCxlWyE_4m6jKA/view?usp=sharing
Вікторина (усно):
https://wordwall.net/uk/resource/4909516/українська-література/лексика
Домашнє завдання
Опрацювати §35,
вивчити правила с. 95 -96.
Виконати ІЗ: https://learningapps.org/3679238
https://learningapps.org/26210850
02.12.
РМ
№14. Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну тему.
Домашнє завдання
Напишіть твір-роздум
на одну з тем (до 3 сторінок):
ü «Чи
впливає молодь на політичний рух?»,
ü «Чи
можливий сучасний світ без війни?»,
ü «Яким
має бути президент України?».
01.12.
Лексичні норми. Уживання слова відповідно до його
лексичного значення. Використання тлумачного словника. Мовна надмірність
(багатослів'я, плеоназм, тавтологія) і мовна недостатність.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=FivRNNeopUI
https://www.youtube.com/watch?v=SrBjSmEKY0k
Домашнє завдання
Повторити § 32-33.
Виконати ІЗ:
https://wordwall.net/ru/resource/59797830/лексичні-помилки-тест
Робіть знімки своїх
результатів та надсилайте на пошту.
Підготуватися до контрольного твору на одну з тем (до 3 сторінок):
ü «Чи
впливає молодь на політичний рух?»,
ü «Чи
можливий сучасний світ без війни?»,
ü «Яким
має бути президент України?».
28.11.
Синоніми, види їх, уживання. Синонімічний ряд.
Антоніми, види їх, уживання. Словники синонімів, антонімів, омонімів,
паронімів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJEcPuiBohc
https://www.youtube.com/watch?v=bBQvYgqCQ7s&t=300s
ІЗ: https://wordwall.net/uk/resource/
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §34,
вивчити визначення. Виконати вправи:
1) Утворіть
синонімічні ряди (гнізда) таких слів:
абсолютний,
актуальний, банальний, ідеальний, кричати, різнокольоровий, примітивний,
солідний, унікальний.
2) Доберіть
різноманітні антоніми до багатозначних слів:
1. Легкий (характер,
вітерець, завдання, хода).
2. Гарячий (сонце,
повітря, людина).
3. Блідий (промінь, обличчя, колір).
4. Глибокий (знання, сон, річка).
26.11.
Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення. Омоніми, їх види. Поняття про пароніми.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=K2RFtCrrDEw
Перевірте себе (усно):
https://learningapps.org/1116626 https://learningapps.org/1348121
https://learningapps.org/1348121
Домашнє завдання
Повторити §33, вивчити правила с.88-91 . Виконати впр. 238, с. 91.
Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3851493 (відкрито до 30.11.)
Підготовка до ЗНО. Українська мова.
Конспект 5. Лексикологія
Лексикологія
Термін | Пояснення | Приклади |
Лексичне значення | реальний зміст слова, те, що воно позначає | млин – споруда, що розмелює зерно на борошно... |
Граматичне значення | значення, пов'язане зі здатністю слова вступати в різні відношення з іншими словами | млин – іменник, чоловічий рід, однина, називний відмінок, ІІ відміна,тверда група |
Однозначні | слова мають лише одне лексичне значення | олівець – прилад для писання чи малювання |
| Багатозначні | слова мають два і більше лексичних значень | ключ – 1) інструмент; 2) джерело; 3) гайковий; 4) музичний… |
Пряме значення | звичайна назва предмета | золотий годинник |
Переносне значення | нове значення предмета | золоті руки |
Власна назва | індивідуальні назви, що виділяють предмет із ряду однорідних | Україна, Сашко |
Загальна назва | узагальнені назви однорідних предметів | ліжко, ведмідь, дівчина |
Абстрактне значення | суфікси –ість, -ство (-зтво, -цтво), -ння, -ття, -ізм (-изм, -їзм) | мужність, убозтво, мистецтво, творення, життя,фемінізм |
Синоніми | звучать і пишуться по-різному, але мають близьке лексичне значення | говорити, розмовляти, балакати, ляси точити… |
Антоніми | слова з протилежним лексичним значенням | день – ніч, захід – схід |
Омоніми | однаково звучать і пишуться, але мають різне лексичне значення | мати (імен.) / мати (дієсл.), гриби / греби, коса (дівоча) / коса (знаряддя), за́мок / замо́к |
Пароніми | подібні за звучанням, але різні за значенням слова | музичний (твір) – музикальний (слух) |
Перифрази | описовий зворот, через який передається зміст іншого слова | перша столиця (Харків), люди в білих халатах (лікарі) |
Евфемізми | слова, словосполуки, які ввічливо чи пом'якшено визначають назви предмета | Той, що в скелі сидить, людина похилого віку |
Діалектизми | слова, які вживають на певній території | коц (ковдра), когут (півень), пательня (сковорідка), ровер (велосипед) |
Професіоналізми | слова, що їх уживають люди певної професії | баранка, забій, кома |
Екзотизми | слова, які позначають властиві іншим народам поняття | чалма, ікебана |
Жаргонізми (сленг) | слова, властиві розмовній мові людей | чувак, прикольно, кайф |
Архаїзми | слова, які називають предмети та явища, що існують і тепер, але замінені синонімічними словами | чоло, перст, десниця |
Історизми | сова, які вийшли з ужитку, бо зникли позначувані ними поняття | піштоль, раднаргосп, лікбез |
Неологізми | нові слова | банкінгувати, яблунево-цвітний |
Власне українські слова | слова, що виникли в українській мові | годинник, лелека, сидіти |
Запозичені слова | слова, запозичені з інших мов | студент, футбол, академія |
Емоційно-забарвлені слова | слова, що виражають різні почуття та емоційні відтінки | весело, чарівний, дідуган, баньки |
Фразеологізми | стійкі, неподільні словосполуки, які можна замінити синонімічним словом | байдики бити (ледарювати), як кіт наплакав (мало), розсипати кислиці (плакати), кадити фіміам (надмірно хвалити), милити шию (лаяти) |
25.11.
Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття.
Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про
значення слів і виразів. Оцінні властивості слів на позначення слуху, зору,
дотику.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5LOOzKX7wJI
Домашнє завдання
Повторіть §32, вивчити правила.
Виконати вправу 225.
24.11.
Контрольна робота №3. Українська графіка.
Українська орфографія.
Десятикласники,
повторіть вивчений матеріал та виконайте тестування:
https://docs.google.com/document/d/1aq2cA7Tat2HqWAoZ8st3-T8vcJxLql5p/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
(надсилати до 30.11.)
Домашнє завдання
Повторити вивчений
матеріал, виконати тести. Гарних оцінок!
21.11.
РМ №13. Усний
твір. Стаття в газету на морально-етичну тему.
Домашнє завдання
Скласти усно статтю
до газети на обрану тему (до 1,5 с.):
ТЕМИ:
ü Сучасна
молодь. Яка вона?
ü Моральні
цінності сучасної молоді.
ü У чому сенс
життя сучасної молоді?
Бути готовим
виступати на наступному уроці! Повторіть складні випадки правопису
(орфографічні й орфоепічні правила). Підготуйтеся до к.р..
19.11.
Нововведення в українському правописі.
Зміни у
правописі: https://www.youtube.com/watch?v=9Xt68XeAyiQ
Домашнє завдання
Вивчити правила у
конспекті. Виконати тест НМТ: https://zno.osvita.ua/multitest/tag-ukrayinska_mova_2024_1v/
Чекаю на ваші
результати!
18.11.
Основні орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені
відхиленням від орфографічної норми.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk&t=56s
Конспект:https://drive.google.com/file/d/1tAtB7zDSn8QSCFrP3bSqUFqYoJ37HLLa/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Повторити §28,
вивчити правила у конспекті. Виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4345874
(відкрито до 24.11.)
17.11.
Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного
походження.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4&t=11s
https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=73s
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1or3igwkvTY0GB17u9Y-ojbN0Uaj7gHvN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1IxWgtfRFdr9yILJDTfeEno3OSebF6V9B/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Повторіть §31,
правила в конспекті.
Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3926190
(24 питання, відкрито до 25.11.)
14.11.
Написання
чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ. Складоподіл і правила переносу
слів з рядка в рядок. Графічне скорочення слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=xRqdRenpDeo&t=161s
https://www.youtube.com/watch?v=UyxcTpaEn58
Потренуйтеся: https://wordwall.net/uk/resource/35832395/імена-по-батькові
https://wordwall.net/uk/resource/37181165/утворити-по-батькові
Домашнє завдання
Опрацювати
§29-30, вивчити правила с.80-82. Виконати ІЗ: https://wordwall.net/uk/resource/30729710/українська-мова/написання-імен-по-батькові
https://wordwall.net/ru/resource/64049672/відмінювання-прізвищ-імен-та-по-батькові
12.11.
Написання складних слів разом, окремо, через дефіс.
Правопис складноскорочених слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI
https://www.youtube.com/watch?v=VVMdHHvrtPI
Конспект:
http://nkkep.com/wp-content/uploads/2019/12/Pravopy-s-skladny-h-sliv.pdf
https://drive.google.com/file/d/1SVTYRPpcobg1f1JnoyYlSdJ2sTq8oqfD/view?usp=sharing
Тестування НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-skladni_slova_1/
Домашнє завдання
Опрацювати §28,
вивчити правила у конспекті. Виконати впр. 193, 195, с.79.
11.11.
РМ № 12. Види читання: переглядове, ознайомлювальне,
вивчальне та ін. Аудіювання тексту. Читання мовчки.
Домашнє завдання
Прочитайте текст
«Атлантида – таємничий острів» та виконайте тестування. Текст у тестуванні (1
питання): https://vseosvita.ua/test/start/vxn057 (відкрито
до 16.11)
10.11.
Cкладні випадки уживання м'якого знака, апострофа.
Вживання великої літери. Лапки у власних назвах.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs
https://www.youtube.com/watch?v=KpEagwi6qF4
Домашнє завдання
Опрацювати
матеріал § 26-27, записати конспект.
Виконати
тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4761762
(відкрито до 18.11)
07.11.
З історії становлення і розвитку української графіки й
орфографії. Основні принципи української орфографії.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk
Опрацювати
презентацію:
ІЗ (алфавіт):
https://wordwall.net/uk/resource/20888598/%D0%B0%D0%BB%D1%84%D0%B0%D0%B2%D1%96%D1%82
Домашнє завдання
Опрацювати §25, повторити § 24. Виконати впр. 182. Дописати впр. 177.
05.11.
Українська графіка. Алфавіт.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=E1vf1Q8xObc&t=192s
Потренуйтеся
(усно): https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-cherguvannya_zvukiv/
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §24,
правила с.72. Виконати вправу 176 (ІІ-ІІІ), с. 73-74.
04.11.
Контрольна робота №2. Українська орфоепія як
учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови.
Десятикласники, ось
ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал. Повторили?
Запам’ятали? Тоді вперед до виконання:
(виконати
до 10.11)
Успіхів!
Домашнє завдання
Виконати КР.
Повторити матеріал.
03.11.
Орфоепічна
норма. Особливості використання орфоепічного словника. Узагальнення і
систематизація.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XnL5RFmjlIM
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1gmxCA1h-BCL0gMrJ-edayEhDh3IajG6T/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати §12-19.
Виконати тестування у кінці презентації ( слайд 36,
письмово).
Підготуватися до контрольної роботи.
24.10.
РМ
№11. Аналіз помилок у контрольному есе. Діалог.
ЛЕКСИЧНІ ПОМИЛКИ ДЛЯ НМТ:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YDkL2r1aMfQ
Тест «Лексичні помилки»:
https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-leksichna_pomilka/
Домашнє завдання
Виконати аналіз помилок, допущених у контрольному есе (усно).
Доповнити діалог за шаблоном: Google
Презентації
22.10.
РМ №10. Контрольне есе світоглядного змісту на актуальну тему.
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1QJ5-pLX2dcVznztBmoGrLZixGZlhC7OB/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Напишіть контольне есе світоглядного змісту на одну з
тем:
- «Що
потрібно для щастя в ХХІ столітті?»;
- «Якби
я жив/-ла на 200 років раніше…».
Обсяг роботи: 3 сторінки.
Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде
просто скопійована з мережі Інтернет. Пишіть самостійно. Не
погіршуйте свої результати!
21.10.
Інтонаційні особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види, роль у розрізненні слів та їх форм.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM
Як запам’ятати наголоси 😱:
https://www.youtube.com/watch?v=NxzglRY18h0&list=PLCto6yapjSTSxJFuRmQC-KBJwn5KJK77w
Перелік слів із правильним наголосом до ЗНО:
https://osvita.ua/test/advice/65116/
Перевір себе (усно): https://wordwall.net/uk/resource/5856640/наголос-запамятай-зно-на-200-складай
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §23, с. 68-70. Виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4573090 (відкрито до 25.10.)
20.10.
Повноголосся
як одна з основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом.
Особливості вимови імен та по батькові. Явища уподібнення, спрощення,
подовження.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hb6pCSZcCP4
Домашнє завдання
Вивчити §20-21. Виконати вправи 150 та 152(Б), с. 64.
17.10.
Основні норми сучасної літературної вимови.
Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та їх сполучень.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=e07OAZMr6RM
https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0
Перевір себе
(усно): https://wordwall.net/resource/58595161/українська-мова/вимова-голосних-звуків
https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних
https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §20,
с.61. Виконати впр. 143, 145, с. 62.
За бажанням проведіть
дослідження впр. 147, с. 62.
15.10.
РМ №9. Аналіз помилок у переказі.
С х е м
а а н а л і з у п е р е к а з у
1. Чи розкрито в
переказі тему вихідного зразка.
2. Чи передано
головну думку переказуваного тексту.
3. Чи в правильній
послідовності переказано текст.
4. Чи не пропущено
чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку.
5. Чи відповідає
текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно поєднано типи
мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно
побудовано роздум).
6. Чи вдалим є
самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки чітко аргументовано власні
думки й оцінки.
7. Чи збережено в
тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного зразка.
8. Грамотність.
Графічне оформлення.
Домашнє завдання
Пригадайте види
помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у контрольному
переказі за схемою (усно).
14.10.
РМ №8. Контрольний докладний переказ тексту
художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до
подій, героїв та ін.).
Опрацюйте
презентацію:
Домашнє завдання
Написати контрольний
докладний переказ за складеним планом, доповнивши його своїми роздумами про
головний урок Петра Могили.
Чекаю
на ваші роботи!
11.10.
13.10.
РМ №7. Контрольний докладний
переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням
власного ставлення до подій, героїв та ін.). Підготовка.
Презентацію:
Текст для переказу:
Домашнє завдання
1. Скласти складний план
тексту «Уроки й заповіді Петра Могили».
2. Підготувати творче
завдання до тесту. Використовуючи додаткові матеріали і джерела, довести, який
з уроків Петра Могили є найголовнішим для сьогодення (5-10реч.).
10.10.
Підготовка
до НМТ. Розв’язання тестових завдань.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=orTbMtGfZOU
Домашнє завдання
Повторити тему «Фонетика».
Виконати тест: https://wordwall.net/uk/resource/62517954/зно/фонетика
08.10.
Основні випадки чергування у –в, і – й, з – із –
зі (зо). Милозвучність української мови. Правильна артикуляція і дикція.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RA-QRddJrb0
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1hmv-6281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Вивчити матеріал §19,
с. 57-59. Виконати впр. 139, с. 60.
07.10.
Чергування
[о] та [е] з [і]. Чергування [о] і [е] з нулем звука. Чергування [о] з
[е] після ж, ч, ш, дж, та [й].
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk
ТРЕНАЖЕР
З ПРАВОПИСУ:
https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Holosnyh/alternation_e-o_after_sizzling.html
Домашнє
завдання
Опрацювати §18, вивчити с. 55-56. Виконати впр. 125, 126, с. 56.
06.10.
Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. Чергування
[г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=H4-TguG4ofg
https://www.youtube.com/watch?v=O_MYat2BWzM
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/10wJ66k2HuYNau18nPEaRT5D5l8k4pnw_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Повторити класифікацію приголосних і голосних §13-14.
Вивчити правила § 17, виконати тестування:
https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-sproshennya_prigolosnih/
Результати надсилайте
на пошту.
03.10.
РМ. №6. Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).
Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче
завдання» с. 255-256.
Домашнє завдання
Виконайте впр. 717(завдання 2), с. 256.
Переказ запишіть на відео- або аудіозапис, доповнивши його своїми роздумами про роль мистецтва танцю. Чекаю на ваші роботи.
Натхнення!
01.10.
РМ №5. Усний
докладний переказ тексту художнього стилю з творчим
завданням (підготовка).
Опрацюйте пам’ятку
«Як докладно переказати текст і виконати творче
завдання» с. 255-256.
Домашнє
завдання
Виконайте впр.
717(завдання 1), с. 256. Підготуйте переказ до наступного уроку.
30.09.
Подовження, спрощення в групах
приголосних. Приставні приголосні. Метатеза.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg
https://www.youtube.com/watch?v=Kc_x_jHcLIY
Конспект:https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view
Типове завдання
ЗНО: https://www.youtube.com/watch?v=Nrw8xnMakQ0
https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-spivvidnoshennya_zvukiv_i_bukv/
Домашнє
завдання
Опрацювати §16, вивчити таблиці с. 48-49.
Виконати ІЗ: https://learningapps.org/8616703
https://learningapps.org/2759177
Робіть
знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
29.09.
Асимілятивні,
дисимілятивні процеси в групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L0vjRHEwiWw
https://www.youtube.com/watch?v=iinAOQbRE3Y
Конспект:
https://drive.google.com/file/d/1VrBUNDkSgcrMB0X2Eqt6Q-MfFR4zkybK/view
Презентація:
ІЗ (усно): https://wordwall.net/resource/67483539/українська-мова/асиміляція-уподібнення
Домашнє завдання
Опрацювати §15, знати види асиміляцій та дисиміляцій.
Виконати вправу 100.
26.09.
Класифікація
приголосних. Позиційні чергування приголосних звуків.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=4hvVadNIYVY
Опрацювати
презентацію:
Домашнє
завдання
Повторити §13, записати та вивчити класифікацію приголосних §14.
Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957
Після
виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і
перегляньте
свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
24.09.
Класифікація голосних звуків. Звук мовлення і фонема.
Інваріант, позиційний варіант фонеми.
Презентація:
Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2220321
Домашнє
завдання
Опрацювати §13,
записати та вивчити класифікацію голосних.
Виконати ІЗ: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2233957
Після
виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і
перегляньте
свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
23.09.
РМ
№4. Поняття про текст як
продукт мовленнєвої діяльності. Закономірності побудови тексту. Складання тез.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tLup5qTclvY
Домашнє завдання
Опрацювати с. 225-227, 245-246. Виконайте впр. 696
(складіть тези даної
статті).
22.09.
Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vNPP6Y1LFm4
Опрацюйте презентацію:
Тест НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-spivvidnoshennya_zvukiv_i_bukv
Домашнє завдання
Опрацювати § 12. Виконати тестування: https://learningapps.org/1659547
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на
пошту.
19.09
Контрольна робота №1. З історії розвитку української мови. Сучасна
українська мова як вища форма існування національної мови.
Десятикласники, ось ми і завершили вивчення
нашої першої теми! Повторіть матеріал §1-11. Повторили? Тоді вперед до виконання!
Роботу виконувати у контрольних зошитах:
https://docs.google.com/document/d/1mwhdLoHsFJnBVRnMH9pruYbw8aXmDeoQvvzVUF6jLrE/edit?usp=sharing
УСПІХІВ!
17.09
Діалекти
як історична база літературних мов. Територіальні і соціальні діалекти. Мова
міста. Мова села.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=g7cwKbSQghc
https://wordwall.net/ru/resource/24304671/діалектизми
Словник діалектних та маловживаних слів:
https://proridne.org/Словник%20діалектних%20та%20маловживаних%20слів/
Домашнє завдання
Опрацювати §11, вивчити
теоретичний матеріал.
Підготуватися до контрольної роботи.
16.09
РМ
№3. Особливості читання мовчки.
Різновиди
читання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне).
Навчальне
читання мовчки.
Домашнє завдання
Законспектуйте теоретичний матеріал та повторити §5-9.
Прочитайте текст «Феномен
Івана Франка» (у конспекті) та виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3931874
(відкрито до 30.09)
15.09
Писемна
й усна форми літературної мови.
Конспект:
Домашнє завдання
Опрацювати § 10, вивчити конспект с. 33, виконати впр. 66 (7-10 речень) та впр. 67, с. 34.
12.09
Форми
існування мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект,
професійні різновиди, жаргон, арго).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=zlzztkVTaSk
Домашнє завдання
Опрацювати §9, знати
матеріал на с. 30-31, виконати ІЗ:
https://learningapps.org/26666289
https://learningapps.org/5628197
10.09
Опрацюйте презентацію (з 43 слайду):
https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Цікаві факти про українську мову:
https://www.youtube.com/watch?v=KZApqJyoXs0
Домашнє завдання
Опрацювати §8, повторити 5-7. Виконати впр. 55 (І-ІІ), с. 29.
09.09
РМ
№2. Мовленнєва
ситуація. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини
комунікативних помилок.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE
Презентація:
Домашнє завдання
Опрацювати с. 218-220, виконати впр. 636.
08.09
Поява
писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і
Мефодія у становленні слов’янської писемності. Види письма в період Київської
Русі. «Граматика словенська» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна
граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lQ8O7IkiZP4
https://www.youtube.com/watch?v=s60sgQZXN9c
Опрацюйте
презентацію: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Домашнє
завдання
Опрацювати § 6-7, вивчити конспект.
Виконати впр.46, с. 22 (запишіть 10–15 слів з літерою
Ґ. З п’ятьома складіть складні речення та визначте їх види.)
05.09
Основні етапи формування і розвитку української
національної мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=B1C6SpJ3jPU
Презентація: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Домашнє завдання
Опрацювати § 3-5,
основні тези законспектувати.
Виконати впр. 38, с. 19 (випишіть із тексту виділене
речення та поясніть як ви його розумієте, виконайте синтаксичний розбір цього
речення).
03.09
Дихальні
вправи: простий комплекс для постановки голосу та відновлення: https://www.youtube.com/watch?v=av3LzUs3MFM
Презентація: https://ppt-online.org/167512
Домашнє
завдання
Опрацюйте матеріал
с. 215-216; виконати впр. 620 та 629, с. 216-217.
02.09
«Мовний
суржик», його причини. Проблеми екології української мови. Українська мова як
одна з індоєвропейських мов. Ознаки самобутності української мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UJJhfaNvNzg
Опрацюйте презентацію:
ПРОмовні витребеньки: https://www.youtube.com/watch?v=yGIuniS0sMY
Домашнє завдання
Опрацюйте §
2, с. 7-9; усно перевірте себе с. 9.
Виконати впр. 13, с. 9 та інтерактивне
завдання:
https://learningapps.org/display?v=pawv1pkfa16
01.09
Мова як суспільне явище. Мова і держава. Українське
законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки
громадян.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=5kSqREgEWTc
https://www.youtube.com/watch?v=f8S5s0-2AXk
Законспектуйте теоретичний матеріал:
Домашнє завдання
Виконати впр. 1 і впр. 6 (усно), с. 6 перевірте
себе.
Немає коментарів:
Дописати коментар