16.05
Прислівник як частина мови. Розряди
прислівників за значенням: обставинні й означальні. Морфологічні типи
прислівників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=FMPwKEWgY7w&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=8l_vChhDI_I&t=141s
Домашнє
завдання
Опрацювати §79, правила с.196-198.
Виконати 566 та 567, с. 198.
15.05
РМ №30. Контрольний письмовий твір-роздум
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=l3P_VjpJP28
Опрацювати впр. 741, с. 266-267.
Написати твір-роздум на
одну з тем:
«Майбутнє починається з
нас»,
«Чи легко бути молодим?».
Обсяг до 3 сторінок.
14.05
Дієприкметниковий
і дієприслівниковий звороти.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ZGrB0p8Iark
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1elnPFFCJ_9H63FAMnRvl0ub-LP1Yk6Oy/edit#slide=id.p1
Потренуйтеся: https://learningapps.org/23553619
Домашнє завдання
Опрацювати §78, правила с.196.
Виконати інтерактивні завдання:
https://learningapps.org/33073931
https://learningapps.org/33979503
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
13.05
Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного
виду. Творення і вживання дієприслівників.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=3olosJ2pXpI
https://www.youtube.com/watch?v=2jOnx_nLrkg
Конспект:
https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_gerundive.html
Домашнє
завдання
Опрацювати
матеріал §78, с. 194-195 та вивчити правила в конспекті.
Виконайте
інтерактивні вправи:
https://wordwall.net/uk/resource/27507324/дієприслівник
https://wordwall.net/uk/resource/66295736/українська-мова/морфологічні-ознаки-дієприслівника
Робіть
знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
09.05
Відмінювання
і вживання дієприкметників. Безособові форми на - но, -то. Перехід
дієприкметників у прикметники.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1reyH1qpzts
Типові помилки: https://www.youtube.com/watch?v=HGIDS290wp4
Домашнє
завдання
Опрацювати §77, правила с.191-193.
Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7398070
Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.
08.05
Дієприкметник.
Дієслівні та прикметникові характеристики дієприкметників. Активні та пасивні
дієприкметники, їх відмінювання.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=-VYl-ImPq9E
https://www.youtube.com/watch?v=kowX6tnE5OE
Опрацювати §76, вивчити правила с. 188-189.
Виконати інтерактивні
вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1593670
Робіть знімки своїх
результатів та надсилайте на пошту.
07.05
Стан
дієслова. Перехідні і неперехідні дієслова. Зворотні дієслова.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lvvXxHZjSHk
https://www.youtube.com/watch?v=4BTWqSv5MDE
Потренуйтеся: https://learningapps.org/1198171
Домашнє завдання
Опрацювати §75, вивчити правила с. 186-187.
Виконати вправу 533, с. 188.
Чергування приголосних в особових
формах дієслів теперішнього та майбутнього часу.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=5XqSINZSo38
Конспект:
https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_alternation_letters.html
Домашнє
завдання
Опрацювати
матеріал §71, с. 180 та вивчити правила в конспекті.
Виконайте
впр. 342 та 343(слайд 9).
02.05
Особові,
родові, числові форми дієслів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3FYk_pexSMA
Презентація: https://drive.google.com/file/d/1z2h8M2v-Vk22WDT7LzVadd8pncnqXaTK/view
Домашнє
завдання
Повторити матеріал §70-74.
Виконати тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2365247 (відкрито до 06.05)
01.05
Часи
дієслів (теперішній, минулий, майбутній), їх
творення. Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий), їх творення.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kRORE8eKoN4
https://www.youtube.com/watch?v=IasLSTog7HU
Опрацювати § 73-74, вивчити правила с. 183, 185.
Виконати інтерактивні
вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/894476
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7260657
Робіть знімки своїх
результатів та надсилайте на пошту.
Види
дієслів (доконаний і недоконаний),
їх
творення, вживання одного у значенні іншого.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=70cmmQHTkzg
Потренуйтеся: https://learningapps.org/34116394
Домашнє завдання
Опрацювати §72, вивчити правила с. 181.
Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7232274
Робіть
знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.
Дві основи дієслова. Поділ дієслів на
дієвідміни. Словозміна дієслів І та ІІ дієвідміни.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=IbBfWEeWVL8
https://www.youtube.com/watch?v=PNDUlF88xDQ
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1LJ5QaKqVVDf6YUefc7R1nG0VngidFbF_/edit#slide=id.p19
Домашнє завдання
Опрацювати
§ 71, правила с. 178-179.
Виконати
впр. 508 і 509, с. 180.
25.04
Дієслово як частина мови. Форми дієслова:
дієвідмінювані, відмінювані, незмінні. Зміни звуків в особових формах дієслів.
Безособові дієслова.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SGwzy9bsny8
https://www.youtube.com/watch?v=vF13eRt8FKI
Домашнє
завдання
Опрацювати матеріал §70, вивчити правила с. 176-177.
Виконати інтерактивні вправи:
https://learningapps.org/14299906
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2267694
Свої результати надсилайте на пошту!
24.04
РМ №29. Електронний лист. СМС-повідомлення (повідомлення у
месенджер).
Пишіть листи
і надсилайте вчасно,
Коли їх
ждуть далекі адресати,
Коли є час,
коли немає часу,
І коли
навіть ні про що писати.
Л. Костенко
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=NnJR3Y35w7E
Опрацювати
матеріал у презентації.
Написати електронного листа на пошту дистанційного навчання.
Тему повідомлення оберіть самостійно.
Контрольна
робота №7. Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник
Ось ми і завершили
вивчати наш розділ. Повторіть вивчений матеріал і мерщій перевіряти свої
знання!
Виконайте
тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4879039
(відкрито до 30.04)
Синтаксичні функції числівників.
Написання числівників і відчислівникових слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=byhobInQOME
Домашнє завдання
Опрацювати
§ 69, правила с. 174-175.
Виконати
вправи: https://learningapps.org/24673418
https://learningapps.org/21847484
Підготуватися
до контрольної роботи.
11.04
Паралельне
використання відмінкових форм числа. Паралельне вживання числівників з
іменниками у непрямих відмінках.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=bsAHrpgW0jY
https://www.youtube.com/watch?v=esmNro46yEY
Потренуйся: https://learningapps.org/30156287
Домашнє
завдання
Опрацювати матеріал §68, вивчити правила с. 171-172.
Виконати тестування: https://learningapps.org/30592010
10.04
Групи
числівників за будовою. Відмінювання числівників.
Опрацювати §67-68, вивчити правила с. 169,171.
Виконати інтерактивні вправи:
https://learningapps.org/35048358
https://learningapps.org/29734108
Числівник як частина мови. Формування числівника як частини мови. Число і
числівник. Розряди числівників за значенням, їх характеристика.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UHXU27oF-yY
Лайфхаки НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=QGQRjUp814k
Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/246537
Домашнє завдання
Опрацювати § 66, вивчити правила с.
167.
Виконати тестування: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/173358
Надсилайте
свої результати на
пошту.
Стилістичні функції займенників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QvKvlswI4UQ&t=5s
Коли займенник "ви" слід
писати з великої літери: https://www.youtube.com/watch?v=4geLnLH-oJ4
Домашнє завдання
Опрацювати
§ 65, правила с. 164-165.
Виконати
впр. 468, 470, с. 166.
04.04
Відмінювання
займенників. Явище прономіналізації. Правопис займенників. Написання
заперечних, неозначених займенників. Перехід займенників в інші частини мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L7zIlXSDwkU https://www.youtube.com/watch?v=LNOCUXBSWj4&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=EOAksX4DhXc
Домашнє
завдання
Опрацювати матеріал презентації,
виконати тест і вправу №4 за презентацією (слайд 26-28).
03.04
Своєрідність
займенника як частини мови. Розряди займенників за значенням, їх
характеристика. Групи займенників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=JaGSoObFk9o
https://www.youtube.com/watch?v=YxG3dDtBuck&t=164s
Потренуйтеся: https://learningapps.org/9982165
Опрацювати §64, вивчити правила с. 161-162.
Виконати інтерактивні завдання:
https://learningapps.org/11380409
https://learningapps.org/29081349
Творення відносних і присвійних
прикметників. Відмінювання прикметників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EmbzVJ1q4Mk
https://www.youtube.com/watch?v=l_LWpfV-gC4
Домашнє завдання
Опрацювати § 63, вивчити правила с.
158, 160.
Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8224486
Повні і короткі
форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників,
особливості їх функціонування в сучасній українській мові.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=po2d_L071Cg
Потренуйтеся: https://learningapps.org/15346002
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7579350
Домашнє завдання
Опрацювати
§ 62, правила с. 156.
Виконати
впр. 445, 447, с. 157.
28.03
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XRiYNjcn6xY
https://www.youtube.com/watch?v=WLQfVU5wylo
https://www.youtube.com/watch?v=-4ZLzYP9fGk&t=264s
Потренуйтеся: https://learningapps.org/4018251
Домашнє
завдання
Опрацюйте матеріал §61, вивчити правила с. 154-155.
Виконати інтерактивне завдання
https://learningapps.org/2506685
https://learningapps.org/33491668
27.03
Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди
прикметників, їх особливості і функціонування в мовленні. Перехід відносних
прикметників у якісні, присвійних у якісні і відносні.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=doRioSTd1JA
https://www.youtube.com/watch?v=J_LKCVerZic
Конспект: https://docs.google.com/document/d/16TWeJjvF_Q3HX-WAT6vZ_sf941FemBGW/edit
Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1343844
https://learningapps.org/6302545
Опрацювати §60, вивчити правила с. 150-151.
Виконати інтерактивні завдання: https://learningapps.org/25034178
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2240706
Після виконання знизу натисніть Finish!! та Check my answers і перегляньте свою оцінку.
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте
на пошту.
РМ №28. Робота над помилками, допущеними в
контрольному переказі.
Схема аналізу письмового переказу
1. Чи розкрито в переказі тему?
2. Чи передано головну думку
переказуваного тексту?
3. Чи в правильній послідовності переказано
зміст?
4. Чи не пропущено чогось, чи не
додано того, чого немає в тексті?
5. Чи відповідає текст переказу
типовому значенню переказуваного тексту-зразка (чи правильно побудовано речення
розповіді або опису, чи правильно передано роздум)?
6. Чи збережено в переказі стиль
тексту-зразка?
7. Грамотність. Графічне
оформлення.
Домашнє
завдання
Пригадайте
види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у
контрольному переказі (усно).
РМ №27. Контрольний докладний переказ
тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.
Опрацюйте презентацію: https://drive.google.com/file/d/1j9seyToc6mdT0f4yWNppkYVkOT7pf5AV/view
Домашнє завдання
Написати переказ та виконати творче завдання.
21.03
Стилістичне
використання кличного відмінка іменників. Порушення норм відмінювання іменників
у художньому мовленні.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=bSuRE6CNsi8
https://www.youtube.com/watch?v=4vJ40V118vM
Опрацювати презентацію, вивчити конспект.
Виконати вправу 422 та 424, с. 149.
20.03
Відмінювання іменників ІІ відміни.
Родовий відмінок іменників ІІ відміни.
Невідмінювані іменники. Стилістичне використання кличного відмінка
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=C-lxT2Xbx7U
https://www.youtube.com/watch?v=uaiaYgZwMjk
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1KTMzwiAgwTPQ0KpjIEyf2NqYsOQwdR-h/view?usp=sharing
Потренуйтеся: https://learningapps.org/3576879
Домашнє
завдання
Опрацювати §59, вивчити правила с. 148-149.
Виконати впр. 426 та інтерактивне завдання: https://learningapps.org/1287034
Форми іменників
О.в. і М.в. з прийменниками на позначення руху у просторі. Н.в. іменників із
сполучниками як, мов, неначе, мов.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=okSYdhz9UH8
https://www.youtube.com/watch?v=3g1fl2PlHXI
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1784XzZpA2auJJKus4m85L9lp23qnZhk0/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Потренуйтеся: https://learningapps.org/32781778
Домашнє завдання
Вивчити правила у презентації. Виконати інтерактивні
завдання: https://wordwall.net/uk/resource/55121786/орудний-відмінок-іменників-і-відміна
https://wordwall.net/uk/resource/10053331/відміни-іменників-узагальнення
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
Відмінювання іменників. Словозмінні паралелі іменників, їхні
стилістичні особливості.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=Jytl9s36Ztk
Потренуйтеся:
https://learningapps.org/1921169
https://learningapps.org/16508605
Домашнє
завдання
Опрацювати
матеріал §59, с.146-147 .
Виконати
вправу 419, с. 148.
14.03
Граматичні
категорії іменника. Категорія
числа, її значення та граматичні засоби вираження. Число іменників. Іменники,
що вживаються в обох числових формах, мають лише форму однини або множини.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QroHXs6BXwg
https://www.youtube.com/watch?v=jkjW9hqoi90
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10-rYVdeug-NCZTFHSVlLBiAunTXgbE-W/edit#slide=id.p17
Конспект: https://drive.google.com/drive/folders/1Zv9GjduJ6gRhycqtg8auXq73-Mwcn4kb
Опрацювати §58, вивчити теорію с. 145 та конспект. Виконати вправу:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2266169
Робіть знімки своїх робіт
та надсилайте на пошту.
13.03
Особливості
роду іменників – назв осіб за професією, посадою,
званням
тощо.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QomQYMxMrTc
https://www.youtube.com/watch?v=E_XhAYkwdl8
Проблемні випадки визначення роду іменників: https://www.youtube.com/watch?v=6sY0fxDEdiE
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1Lng_gYURDxnDp6eSDGZ2iOKnlzdMRBQh/view?usp=sharing
Домашнє
завдання
Опрацювати §57, правила с. 143. Виконати впр. 410 (усно).
Виконати завдання: https://learningapps.org/4017534
https://learningapps.org/4017316
Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=pJAfG0U8Z-E
https://www.youtube.com/watch?v=pys7BYBbQyM
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1s_W_lTIvJQFtU2dhCCzEAR3XrFM-rOWA/edit#slide=id.p10
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал §56, с. 141-142.
Виконати тестування: https://learningapps.org/2056676
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
11.03
Повнозначні
та службові частини мови. Вигуки і модальні слова.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=-PBQ6Bw2r88
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1Sclxv4HtMlKIC8dUgXgCMDmoLUgSvELM/edit#slide=id.p16
Готуємося
до НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=X0PGnK2Nil0
Домашнє
завдання
Опрацювати
матеріал §55, с. 140.
Виконати
вправу 397, с. 141.
07.03
Морфологічні
норми. Морфологічні засоби виразності мови. Граматичні категорії, граматичні
значення і граматичні форми. Основні способи вираження граматичних значень.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5pKqEONzOwQ
https://www.youtube.com/watch?v=QV1XRh6sjFk
Домашнє
завдання
Опрацювати §54, вивчити теорію с. 138.
Виконати вправу 391, с. 139.
06.03
Контрольна
робота №6.
Тестові завдання «Морфеміка і словотвір української мови
як учення про будову і творення слів».
Повторити вивчений
матеріал та виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5419714 (відкрито до 10.03)
Успіхів!
РМ №26. Доповідь у науковому стилі. Усний твір.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7c7P3ayQeSE
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1h-wks_rIyFkf3IoaRed5IDBjTc0pSSju/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Підготуйте доповідь із мовознавчої теми (на вибір):
·
«Особливості
спілкування в Інтернеті»;
·
«Вплив
мультфільмів на мовлення молодших школярів».
04.03
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=fl8ajDI8S1I
Конспект:
https://drive.google.com/file/d/1V8diA0MVlamU_f6ZyRKFsQPDvdKjleOG/view
Етимологічний
словник: http://litopys.org.ua/djvu/etymol
og_slovnyk.htm
Тренувальні
вправи: https://drive.google.com/file/d/1B-0XAh88FowXQAaaZu-wfO0eCjP_Dzmh/view
Домашнє
завдання
Повторити
вивчений матеріал § 50-53. Виконати вправи 7 і 8 у документі: https://drive.google.com/file/d/1B-0XAh88FowXQAaaZu-wfO0eCjP_Dzmh/view
22.02
Стилістичне
використання засобів словотвору.
Національно-специфічне вживання зменшено-пестливих
форм.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=chObYV_egvo
https://www.youtube.com/watch?v=8LmM5iWY_34
Домашнє
завдання
Опрацювати §53, вивчити теорію с. 135-136.
Виконати вправу 386 ( А чи Б).
21.02
Складні,
складноскорочені слова, способи їх творення та написання.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал §52,
вивчити правила у презентації.
Виконати вправи 371 і
372, с. 134.
Основні способи творення дієслів,
прислівників.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=mH2sayoeQzQ
https://www.youtube.com/watch?v=TiZEmM7aFBE
https://www.youtube.com/watch?v=lZjg-PwnJ0Y
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1Ao1HfZrwiZzeQHoQPBJkYT0jmhkIuq_D/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Опрацювати §51, вивчити правила с. 132.
Виконати інтерактивні вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1716433 (1 і 2 завдання)
https://www.liveworksheets.com/w/uk/201/738799
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
19.02
Словотвір
іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту.
Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових
форм від різних географічних назв.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=1LCCVNxaUGk
https://www.youtube.com/watch?v=-_TbyDzKslQ
https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=81s
Домашнє
завдання
Опрацювати
теорію § 51, вивчити правила с. 131.
Виконати
впр. 366, 367 с. 132.
15.02
РМ №25. Основні ознаки наукового стилю:
логічність, точність, абстрактність, узагальненість, об’єктивність викладу.
Наукова метафорика.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=6ZxKfexNyhI
Домашнє
завдання
Опрацювати конспект у презентації.
Виконати вправу на вибір: 675 або 676.
14.02
Основні способи словотвору в
сучасній українській мові: морфологічні й неморфологічні.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_VgZf5DMH90
https://www.youtube.com/watch?v=7As1MjRBDiM&t=211s
Потренуйтеся (усно): https://learningapps.org/view2760092
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал §50,
вивчити правила с.128.
Виконати тести:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2054357
Морфемна і словотвірна структура слова.
Основа похідна і непохідна. Твірна основа.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Dw68-tEpQ4c
https://www.youtube.com/watch?v=yWb7ZPmW3TE
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/19Lx0-0-2cBmxkoDYhcDawahmxfZChyyH/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Опрацювати §49, вивчити правила с. 126-127. Виконати
вправи: https://learningapps.org/11455855
https://learningapps.org/28769337
12.02
РМ №24. Аналіз
контрольних робіт.
Ділові папери. Звіт
про виконану роботу.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=CdbkzC92o6A
Домашнє
завдання
Опрацювати
теорію с. 267- 270.
Виконати
впр. 743. Написати звіт про виконану роботу на одну із обраних тем.
08.02
Контрольна робота №5.
« Фразеологія як розділ
мовознавства. Українська лексикографія.»
Десятикласники,
повторіть вивчений матеріал та виконайте контрольну роботу:
https://vseosvita.ua/test/start/vhb106
Будьте уважними! Гарних результатів!
07.02
РМ
№23. Контрольне (формальне) есе «Як приборкати свої емоції?» або «Як досягти ресурсного стану?»
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EvwQfTAcnWg
Домашнє завдання
Написати есе на обрану
тему:
ü
«Як приборкати свої емоції?»
ü
«Як досягти
ресурсного стану?»
Натхнення!
РМ №22. Есе (підготовка).
«Як приборкати свої емоції?» або
«Як досягти ресурсного стану?» Опрацювання джерел про емоційний інтелект.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SGafwCJz2kI&t=14s
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1RthLcW3M0qGgUUSt4lNJEPLPHrGGmjuV/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Підготуватися до написання контрольного есе на
обрану тему:
«Як приборкати свої емоції?» або «Як досягти
ресурсного стану?»
05.02
Сучасні словники української мови. Українські електронні
словники. Стилістичні засоби лексикографії. Відмінність словникових статей у
різних словниках.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=TcIBCl0c-GU
Домашнє
завдання
Повторити §46 -48. Виконати вправу:
1. Укладіть словничок найбільш уживаної лексики вашого
класу. Який висновок можна зробити?
2. За укладеним вами словничком напишіть міні-твір «Мова
моїх однокласників».
01.02
З
історії лексикографії. Словник Лаврентія Зизанія (1596 р.), «Лексикон» Памво
Беринди (1627 р.).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=cRDa_WmW74Q
Українська мова в староукраїнських словниках: https://www.youtube.com/watch?v=SGkn6AX9IJs
Друкований чи онлайн словник: https://www.youtube.com/watch?v=1hO9GkK6ExI
Домашнє
завдання
Опрацюйте § 48, теоретичний матеріал с. 123.
Виконати впр. 338, с. 125.
31.01
Словники як відображення історії і
культури українського народу. Загальні відомості про словники. Основні типи
словників, особливості їх побудови.
Не бійтесь заглядати у словник:
Це пишний яр, а не сумне провалля;
Збирайте, як розумний садівник,
Достиглий овоч у Грінченка й Даля.
М. Рильський.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=0Xx25iaCHLU
Опрацювати конспект: https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/vstup-326921/leksikografiia-suchasni-leksikografichni-dzherela-slovniki-dovidkova-lit_-326922/re-00c1017a-1284-4f67-b54b-6bc714d7b3ac
Презентація:https://drive.google.com/file/d/1cVKbYDq7uAAbMR1iO5guZl_78KtCSYa3/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати §47, вивчити матеріал
с. 120-121.
Виконати завдання на
вибір: впр. 327, с. 121 або створити ментальну карту «Словники української
мови».
РМ №21. Складання текстів діалогічного характеру розмовного стилю, що містять
фразеологізми.
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1SgTTNPahFKfvjtGQYVfXMYpsB21oQsKm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Складіть діалог розмовного стилю, використовуючи
фразеологізми з презентації (10-12 реплік).
Можете використати подані шаблони:
https://www.liveworksheets.com/rp3061458eb
https://www.liveworksheets.com/na3030612fx
https://www.liveworksheets.com/ur1911275sv
29.01
Фразеологія
наукова, публіцистична, офіційно-ділова. Фразеологізми з професійної мови.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=oZfA9V0mhV4&t=4s
Словник
найуживаніших фразеологізмів: http://mova-zov.in.ua/wp-content/uploads/2021/04/Словник-найуживаніших-фразеологізмів.pdf
Домашнє
завдання
Опрацюйте §46, вивчити правила с. 118.
Скласти 4 тести на відповілність із науковими,
публіцистичними та офіційно-діловими фразеологізмами.
25.01
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8
https://www.youtube.com/watch?v=QOFfL_VRJnY
Фразеологізми: https://webpen.com.ua/pages/vocabulary/idiom_and_phraseological_expressions.html
Домашнє
завдання
Опрацюйте § 44-45, правила с. 115, 117.
Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2175239
24.01
РМ
№20. Виступ на
конференції «Уживання фразеологізмів у різних стилях
мови»
Опрацювати конспект: https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLzuLSR-Rzt8D/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Повторити вивчений
матеріал.
Для учнів, які не
виступили на уроці: надіслати свій виступ на
тему «Уживання фразеологізмів у різних стилях мови».
РМ №19. Розмовний стиль, сфера
використання. Особливості розмовного мовлення. Жанри розмовного мовлення.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=DD4GIu1RoXY https://youtu.be/_FfT90UoITU
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLzuLSR-Rzt8D/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал с. 234-235.
Підготувати виступ (до 5 хвилин) на тему «Уживання
фразеологізмів у різних стилях мови».
22.01
Прислів′я і
приказки, крилаті вислови. Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки,
каламбури, їх оцінний зміст.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=QHyK0IX_yWA
https://www.youtube.com/watch?v=RKf9IWykd-8
Гуцули.
Вражаюча народна мудрість: https://www.youtube.com/watch?v=y5_CURNXDZE
Домашнє
завдання
Опрацюйте § 43, виконати інтерактивні вправи: https://learningapps.org/1662317
https://learningapps.org/8293758
https://learningapps.org/857013
Свої роботи надсилайте на пошту.
18.01
Джерела
української фразеології. Національна специфіка української фразеології.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=oZfA9V0mhV4
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1rLXEuv_pyEZJIHH2ynpxdAieCfTp3zxr/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Опрацюйте § 42, правила с. 112. Виконати вправи: https://learningapps.org/watch?v=p9rc71au501
https://learningapps.org/watch?v=pe169rooj01
17.01
РМ №18. Проведення пресконференції.
Виступ з промовою.
Опрацювати конспект: https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/praktichna-ritorika-342122/tekst-iak-odinitcia-spilkuvannia-etapi-pidgotovki-tekstu-vistupu-339879/re-19609d78-864a-4012-b42b-ad8126063ffa
Домашнє завдання
Для учнів, які не
виступили на уроці:
Написати та надіслати
свій виступ (5-7хвилин) на тему «Використання емоджі.»
Розгляд впливу соціальних мереж на ментальне здоров'я.
Плюси та мінуси використання емоджі у навчанні та спілкуванні.
РМ №17. Особливості монологічного мовлення в
різних сферах спілкування. Виступ на зборах, семінарах, конференції. Підготовка виступу.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=gg9fxRwuSiw
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLzuLSR-Rzt8D/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Знайти цікаві матеріали та
підготувати виступ (5-7хвилин) на тему:
Використання емоджі.
ü Розгляд
впливу соціальних мереж на ментальне здоров'я.
ü Плюси
та мінуси використання емоджі у навчанні та спілкуванні.
15.01
Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки фразеологізмів.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=pw3S6epN5jU
Усі
фразеологізми, які були на НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=UGJ41mqiIs4
Домашнє
завдання
Опрацюйте § 41, виконати інтерактивні вправи: https://learningapps.org/view3266126
https://wordwall.net/uk/resource/4927515/фразеологізми-поясни-значення
Свої
роботи надсилайте на пошту.
28.12
Підбиття
підсумків за І семестр.
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1bRs35kpRCVCA6oDg18DH2xTB2o1M3KmL/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Повторити вивчене з розділу «Українська лексикологія».
27.12
РМ №16. Робота
над помилками, допущеними в контрольному диктанті.
Домашнє завдання
Виконати роботу над помилками у диктанті (усно).
Повторити вивчені правила у §32-40.
Контрольна робота №4. Лексикологія української мови. Тестові
завдання.
Повторіть
вивчений матеріал та виконайте контрольну роботу:
https://vseosvita.ua/test/start/bvc533
Будьте
уважними! Гарних результатів!
Застарілі слова та їх різновиди.
Архаїзми, історизми. Загальномовні та авторські неологізми.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=uItAc2QBZOU
Архаїзми, історизми, неологізми –
гра: https://www.youtube.com/watch?v=KLolGATKn_E
Вікторина: https://wordwall.net/uk/resource/20248477/активна-і-пасивна-лексика
Домашнє завдання
Опрацюйте §40,
вивчити правила с. 108.
Повторіть вивчений матеріал і підготуйтеся до
контрольної роботи.
21.12
Наукова
лексика. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни. Канцеляризми. Штампи.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hJGFllm4r4M
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1XgJBVrRGVLeSiQbJILn8BXs5xTe16yp1/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Опрацювати §39, вивчити визначення. Виконати впр. 285.
20.12
Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми.
Пуризми. Наукова лексика. Офіційно-ділова лексика.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=sJYbVksDVzo
https://www.youtube.com/watch?v=ni7AjE_93Zg
Домашнє
завдання
Вивчити матеріал §38,
вивчити визначення.
Виконати інтерактивні вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2140329
Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
19.12
Контрольний диктант.
У контрольному зошиті запишіть:
Дев’ятнадцяте
грудня
Контрольний
диктант
Байрактар-прапороносець
На наступному рядку з абзацу розпочнете записувати текст диктанту.
Прослухайте уважно аудіодиктант та запишіть текст
розбірливо, старанно.
Аудіодиктант: https://www.youtube.com/watch?v=aUfYs__XRWo
Будьте
уважними! Гарних результатів!
Загальновживані слова. Діалектна
лексика. Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі української лексики.
Етимологія.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1SYy2851UuA
Домашнє завдання
Опрацюйте
§37, виконайте письмово вправу 271 (А або Б).
14.12
Запозичена
лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Українізми в лексичному складі інших мов. Новітні запозичення.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RzmIzP9y0n0
https://www.youtube.com/watch?v=E1W4uN0fcJ8
Майданчик для перекладів запозичених слів: https://slovotvir.org.ua
Потренуйся: https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/sortuiemo-vlasne-ukrainsku-i-zapozychenu-leksyku
Домашнє
завдання
Повторити §35, вивчити §36. Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3936814 (відкрито до 16.12)
13.12
РМ №15. Робота
над помилками, допущеними в контрольному творі. Інформаційна переробка
текстів різних функціональних стилів і жанрів. Тематичні виписки.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=i9IAjMbZBtQ
Домашнє
завдання
Прочитайте теоретичний
матеріал у підручнику - с. 245-247.
Ознайомтеся зі
зразком тематичних виписок
і списком рекомендованої літератури - вправа 697 с. 247 (усно).
Виконайте письмово
вправу 698, с. 248 (А або Б).
12.12
Власне
українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських та східнослов’янських
мовних спільностей. Українізми в лексиці інших мов.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo&t=280s
Конспект:https://drive.google.com/file/d/1oUO6IToBY9DjLadir6jCxlWyE_4m6jKA/view?usp=sharing
Вікторина:
https://wordwall.net/uk/resource/4909516/українська-література/лексика
Домашнє завдання
Опрацювати §35, вивчити правила с. 95 -96. Виконати впр.:
https://learningapps.org/3679238
https://learningapps.org/26210850
Розвиток мовлення №14.
Контрольний письмовий твір-роздум на суспільно-політичну тему.
Домашнє завдання
Напишіть
твір-роздум на одну з тем (до 3 сторінок):
ü «Молодь у політичному русі»,
ü «Чи можливий сучасний світ без війни?»,
ü «Яким має бути президент України?».
07.12
Лексичні
норми. Уживання слова відповідно до його лексичного значення. Використання
тлумачного словника. Мовна надмірність (багатослів'я, плеоназм, тавтологія) і
мовна недостатність.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=FivRNNeopUI
https://www.youtube.com/watch?v=SrBjSmEKY0k
Домашнє
завдання
Повторити § 32-33. Виконати
інтерактивні вправи:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/116427 https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/69324
Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на
пошту :)
06.12
Синоніми,
види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання. Словники
синонімів, антонімів, омонімів, паронімів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJEcPuiBohc
https://www.youtube.com/watch?v=bBQvYgqCQ7s&t=300s
Домашнє
завдання
Вивчити матеріал §34,
вивчити визначення. Виконати вправи:
1)
Утворіть синонімічні ряди (гнізда) таких слів:
абсолютний, актуальний, банальний, ідеальний, кричати, різнокольоровий,
примітивний, солідний, унікальний.
2)
Доберіть різноманітні антоніми до багатозначних слів:
1. Легкий (характер, вітерець, завдання, хода).
2. Гарячий (сонце, повітря, людина).
3. Блідий (промінь, обличчя, колір).
4. Глибокий (знання, сон, річка).
05.12
Багатозначні
й однозначні слова. Пряме і переносне значення. Омоніми, їх види. Поняття про
пароніми.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=K2RFtCrrDEw
Перевірте
себе (усно):
https://learningapps.org/1116626
https://learningapps.org/1348121
https://learningapps.org/1348121
Домашнє завдання
Повторити §33, вивчити правила с.88-91 . Виконати впр.
238, с. 91.
04.12
Слово як
основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці
української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні
властивості слів на позначення слуху, зору, дотику.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=5LOOzKX7wJI
Домашнє
завдання
Повторіть
§32, вивчити правила.
Виконати
вправу 225.
30.11
Контрольна робота №3. Тестові завдання «Українська
графіка. Українська орфографія»
Десятикласники, повторіть
вивчений матеріал та виконайте тестування:
https://vseosvita.ua/test/start/gil284 (відкрито до 01.12)
Гарних оцінок!
29.11
РМ №13. Усний
твір. Стаття в газету на морально-етичну тему.
Домашнє
завдання
Скласти усно статтю до газети на обрану тему (до 1,5 с.):
ТЕМИ ТВОРІВ
Сучасна молодь. Яка вона?
Моральні цінності сучасної молоді.
У чому сенс життя сучасної молоді?
Бути готовим
виступати на наступному уроці!
Повторіть складні випадки правопису (орфографічні й орфоепічні
правила). Підготуйтеся до к.р..
28.11
Основні
орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної
норми. Нововведення в українському правописі.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk&t=56s
Зміни
у правописі: https://www.youtube.com/watch?v=9Xt68XeAyiQ
Конспект:https://drive.google.com/file/d/1tAtB7zDSn8QSCFrP3bSqUFqYoJ37HLLa/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Повторити §28, вивчити правила у конспекті. Виконати
тести у кінці презентації (відповіді записуйте повністю).
27.11
Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного
походження.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4&t=11s
https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=73s
Конспект:
https://drive.google.com/file/d/1or3igwkvTY0GB17u9Y-ojbN0Uaj7gHvN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1IxWgtfRFdr9yILJDTfeEno3OSebF6V9B/view?usp=sharing
Домашнє
завдання
Повторіть
§31, правила в конспекті.
Виконати
вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/88556
Після
виконання знизу натисніть Finish!! та Check my answers і перегляньте свою
оцінку. Робіть знімки своїх робіт та надсилайте
на пошту.
16.11
Написання
чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ. Складоподіл і правила переносу
слів з рядка в рядок. Графічне скорочення
слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=xRqdRenpDeo&t=161s
https://www.youtube.com/watch?v=UyxcTpaEn58
https://www.youtube.com/watch?v=UyxcTpaEn58
https://www.youtube.com/watch?v=lhh1lN7Fors
Тренувальні тести: https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-skladni_slova/
Домашнє завдання
Опрацювати §29-30,
вивчити правила с.80-82.
Виконати тестування: https://vseosvita.ua/test/start/egw524 (відкрито до 18.11)
15.11
Написання
складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI&t=563s
https://www.youtube.com/watch?v=pzh82SsdNik
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1SVTYRPpcobg1f1JnoyYlSdJ2sTq8oqfD/view?usp=sharing
https://znoclub.com/pidgotovka-do-zno/1219-ukrajinska-mova-skladni-slova-razom-ta-cherez-defis.html
Домашнє
завдання
Опрацювати §28, вивчити правила у конспекті. Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/77243
Після виконання знизу
натисніть Finish!! та Check my answers і
перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
14.11
РМ № 12. Види читання: переглядове, ознайомлювальне,
вивчальне та ін. Аудіювання тексту.
Читання мовчки.
Домашнє завдання
Прочитайте текст «Атлантида
– таємничий острів» та виконайте тестування. Текст у тестуванні (1
питання).
https://vseosvita.ua/test/start/vxn057 (відкрито до 16.11)
Будьте
уважними!
13.11
Cкладні випадки уживання м'якого
знака, апострофа. Вживання великої літери. Лапки у власних назвах.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs
https://www.youtube.com/watch?v=KpEagwi6qF4
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал § 26-27, записати конспект. Виконати 2 вправи у кінці презентації.
09.11
З історії
становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні принципи
української орфографії.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1p7bFHHHTiQlJkHCAUrWd_emfNH7DfURv/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Опрацювати §25, повторити § 24.
Виконати впр. 182.
08.11
Українська графіка. Алфавіт.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=E1vf1Q8xObc&t=192s
Потренуйтеся (усно): https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-cherguvannya_zvukiv/
Домашнє
завдання
Вивчити матеріал §24,
правила с.72. Виконати вправу 176
(ІІ-ІІІ), с. 73-74.
07.11
Контрольна робота №2.
Українська орфоепія як
учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови.
Десятикласники, ось ми і завершили вивчення нашої
першої теми! Повторіть матеріал. Повторили? Запам’ятали? Тоді вперед до
тестування:
https://vseosvita.ua/test/start/uuf722 (відкрито до 10.11)
Успіхів!
06.11
Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного словника. Узагальнення і систематизація.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XnL5RFmjlIM
Конспект: https://drive.google.com/file/d/1gmxCA1h-BCL0gMrJ-edayEhDh3IajG6T/view?usp=sharing
Домашнє
завдання
Опрацювати §12-19. Виконати тестування у кінці презентації
(письмово).
Підготуватися
до контрольної роботи.
02.11
РМ №11. Аналіз помилок у контрольному есе.
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1rEEqiNxiEyAOQ84DOy_4f4534sHk3mkm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок,
допущених у контрольному есе (усно).
01.11
Інтонаційні особливості українського мовлення. Наголос в
українській мові, його види, роль у розрізненні слів та їх форм.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM
Як запам’ятати
наголоси 😱: https://www.youtube.com/watch?v=CYHFtuRWRQo&t=143s
Перелік слів із
правильним наголосом до ЗНО: https://osvita.ua/test/advice/65116/
Перевір себе (усно): https://wordwall.net/uk/resource/5856640/наголос-запамятай-зно-на-200-складай
Домашнє
завдання
Вивчити матеріал §23,
с.68-70. Виконати інтерактивну вправу: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1036850
Робіть знімки своїх
оцінок та надсилайте на пошту.
31.10
РМ №10. Контрольне есе світоглядного змісту на актуальну тему (за вибором
учителя й учнів).
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1QJ5-pLX2dcVznztBmoGrLZixGZlhC7OB/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Напишіть
контольне есе світоглядного змісту на одну з тем:
-
«Що потрібно для щастя в ХХІ столітті?»;
-
«Якби я жив/-ла на 200 років раніше…».
Обсяг роботи- 100-150 слів.
Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде
просто скопійована з мережі Інтернет. Пишіть
самостійно. Не погіршуйте свої результати!
30.10
Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини.
Основні джерела нормативного мовлення. Мова масмедіа. Сценічна мова.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=dSepICqAesA
«Помилки на телебаченні (шоу _Танці з
зірками_). Частина 2» https://www.youtube.com/watch?v=SczLShgg38Y&ab_channel=StudiaTutoria «Мовні
помилки героїв у серіалі '#ШКОЛА'»
https://www.youtube.com/watch?v=4Y9jdxBS08U&ab_channel=ZNOUA
Домашнє
завдання
Опрацювати §22. Виконати завдання на вибір – вправа 157 або
створити відеоролик про орфоепічні
помилки, знайдені в телепередачах, фільмах, у роликах, розміщених в
Інтернеті.
26.10
Повноголосся як одна з основних
характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом. Особливості вимови
імен та по батькові.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=hb6pCSZcCP4
https://www.youtube.com/watch?v=POMjxXncdW4
Опрацювати
презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1aELNrqPA1rQRtiU2WMp-0ssV-zpfNLtg/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Вивчити теоретичний матеріал §20-21. Виконати вправи 150- 152(Б), ст. 64.
25.10
Основні норми сучасної
літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та
їх сполучень. Явища уподібнення, спрощення, подовження.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=e07OAZMr6RM
Опрацюйте презентацію:
https://docs.google.com/presentation/d/1iF0d9OYomUtaA2ykFdCiNmG6_nQsmAES/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Перевір себе (усно): https://wordwall.net/resource/58595161/українська-мова/вимова-голосних-звуків
Домашнє
завдання
Вивчити матеріал §20,
с.61.
За бажанням проведіть
дослідження впр. 147, с. 62. Виконати інткрактивні завдання: https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних
https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків
Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
24.10
РМ №9. Аналіз помилок у переказі.
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1rEEqiNxiEyAOQ84DOy_4f4534sHk3mkm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
С х е м
а а н а л і з у п е р е к а з у
1.
Чи розкрито в переказі тему вихідного зразка.
2.
Чи передано головну думку переказуваного тексту.
3.
Чи в правильній послідовності переказано текст.
4.
Чи не пропущено чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку.
5.
Чи відповідає текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно
поєднано типи мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи
правильно побудовано роздум).
6.
Чи вдалим є самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки чітко
аргументовано власні думки й оцінки.
7.
Чи збережено в тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного
зразка.
8.
Грамотність. Графічне оформлення.
Домашнє завдання
Пригадайте
види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у контрольному
переказі за схемою (усно).
23.10
Розвиток мовлення №8.
Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю
із творчим
завданням (висловленням власного ставлення до подій,
героїв та ін.).
Опрацюйте презентацію:
Домашнє
завдання
Написати контрольний докладний переказ за
складеним планом, доповнивши його своїми роздумами про головний урок Петра
Могили.
Чекаю на ваші роботи!
19.10
РМ №7. Контрольний докладний переказ тексту художнього
стилю із
творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв...). Підготовка.
Опрацювати
презентацію:
Текст
для переказу: https://docs.google.com/document/d/17L4LU42dzhNe_l_COXcgNOnPtSg56YM6/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
1.
Скласти складний план тексту
«Уроки й заповіді Петра Могили».
2.
Підготувати творче завдання до
тесту. Використовуючи додаткові матеріали і джерела, довести, який з уроків
Петра Могили є найголовнішим для сьогодення (5-10реч.).
18.10
Основні випадки чергування у –в, і – й, з – із – зі (зо). Милозвучність
української мови. Правильна артикуляція і дикція.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RA-QRddJrb0
Опрацюйте презентацію:
Домашнє
завдання
Вивчити матеріал §19,
ст. 57-59. Виконайте інтерактивну вправу:
https://www.liveworksheets.com/rh2851161xi
(після виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і
перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на
пошту.)
17.10
РМ №6. Усний докладний переказ тексту
художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій,
героїв та ін.).
Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати
текст і виконати творче завдання», с. 255-256.
Домашнє завдання
Виконайте впр. 720, с.
257-258.
Переказ запишіть на
відео або аудіоповідомлення, доповніть переказ висловленням власного ставлення
до творчості Володимира Івасюка, роздумами щодо її значення для української культури,
а також щодо впливу його музики на розвиток української естради. Чекаю на ваші
роботи.
Натхнення!
Чергування [о] та [е] з [і].
Чергування [о] і [е] з нулем звука.
Чергування [о] з [е] після ж, ч, ш, дж,
та [й].
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk
Тестування ЗНО: https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-zmini_prigolosnih_pri_tvorenni_sliv/
ТРЕНАЖЕР З ПРАВОПИСУ: https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Holosnyh/alternation_e-o_after_sizzling.html
Домашнє завдання
Повторити §15-17, вивчити таблиці
чергування у §18. Виконати тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6880019
(відкрито до 18.10)
05.10
Розвиток
мовлення №5.
Докладний
усний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням.
Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і
виконати творче
завдання» ст. 255-256.
Домашнє
завдання
Виконайте впр. 717.
Переказ запишіть на відео або аудіоповідомлення,
доповнивши його своїми роздумами про роль мистецтва танцю. Чекаю на ваші
роботи.
Натхнення!
04.10
Основні
історичні чергування приголосних звуків при словозміні і
словотворенні.
Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=H4-TguG4ofg
https://www.youtube.com/watch?v=O_MYat2BWzM
Опрацювати презентацію:
https://docs.google.com/presentation/d/10wJ66k2HuYNau18nPEaRT5D5l8k4pnw
_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Повторіть матеріал §13,
повторити класифікацію приголосних і голосних §13-14. Вивчити правила § 17,
виконати тестування: https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-sproshennya_prigolosnih/
Результати надсилайте на
пошту.
03.10
Подовження,
спрощення в групах приголосних.
Приставні
приголосні. Метатеза.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg
https://www.youtube.com/watch?v=Kc_x_jHcLIY
Типове
завдання ЗНО: https://www.youtube.com/watch?v=Nrw8xnMakQ0
Домашнє
завдання
Опрацювати
§16, вивчити таблиці ст. 48-49. Виконати впр. 108.
Асимілятивні, дисимілятивні процеси в
групах приголосних.
Відбиття цих явищ на письмі.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L0vjRHEwiWw
https://www.youtube.com/watch?v=iinAOQbRE3Y
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/13VnKP6kWhkIc6upMHDnV1K9-AiZLsbbn/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Опрацювати §15, знати види
асиміляцій та дисиміляцій. Виконати вправи
100 та 104.
28.09
Класифікація приголосних.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=I2Jj98YN7pQ
Конспект: https://is.muni.cz/el/phil/jaro2009/UJA105/um/3._4.-klasyfikacija_zvukiv.pdf?kod=PG21A30;lang=en
Повторити §13-14, вивчити класифікацію
голосних та приголосних.
Виконати вправу
Подані нижче
іменники поставте у формі давального й місцевого відмінків й
запишіть. Зробіть
висновок щодо чергування приголосних.
Рука, нога, аптека, бік, тік, поріг, мачуха,
рік, річ, луг, берег, кулак, вухо,
крига, книга, річка, стежка, віз, око, птах,
чумак, бак, круг, напруга.
27.09
Класифікація приголосних.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=4hvVadNIYVY
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1IrXFTdOGgahgbhwL5So00yYx8TLfnvZ9/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Повторіть матеріал §13, записати та вивчити
класифікацію приголосних
матеріал §14. Виконати вправу:
Випишіть у три колонки
слова:
1) у яких звуків і букв порівну; 2) у яких звуків менше, ніж букв;
3) у яких звуків більше, ніж букв. У кожному слові підкресліть другу
букву, з них прочитаєте: 1) арабське прислів’я. Зробіть фонетичний розбір двох
слів на вибір.
1.Юрба, остуджений,
сяйво, злагодженість, дощ, їзда, кукурудза, їздець, щирість, згуртованість,
українець, пуща, ознайомлюю, каньйон, зм’яклий, зумієш.
26.09
Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії
української фонетики.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vNPP6Y1LFm4
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/15o54bN2ppeEdQWHzjAbs2Y65p5oppugk/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Опрацювати матеріал § 12.
Виконати вправу 85 , ст. 43. Зі словами складіть речення (письмово).
25.09
Розвиток
мовлення № 4.
Поняття про
текст як продукт мовленнєвої діяльності. Закономірності побудови тексту.
Складання тез.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=tLup5qTclvY
Домашнє
завдання
Опрацювати
ст. 225-227, 245-246. Виконайте впр. 696 (складіть тези даної
статті).
21.09
Контрольна робота №1. «З
історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма
існування національної мови.»
Десятикласники,
ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал §1-11. Повторили?
Запам’ятали?
Тоді вперед до тестування: https://docs.google.com/document/d/1M0Um1BQOweqIb0PN0_L1r25ClF1AqGLC/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Успіхів!
20.09
Діалекти як історична база літературних
мов. Територіальні і соціальні діалекти. Мова міста. Мова села.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=g7cwKbSQghc
Опрацювати §11, вивчити теоретичний матеріал
параграфа.
Виконати впр. 76 (завдання Б). Підготуватися
до контрольної роботи.
19.09
РМ №3. Особливості читання мовчки. Різновиди читання
(ознайомлювальне, вивчальне,
критичне). Навчальне читання мовчки.
Домашня робота:
1.
Законспектуйте
теоретичний матеріал та повторити §5-9.
2.
Прочитайте
текст “Як ми читаємо” та виконайте тестування.
Відповіді записуйте в зошит повністю!
18.09
Писемна і усна форми літературної мови.
Опрацювати
§ 10, вивчити конспект ст. 33, виконати впр. 66 (7-10 речень) та впр. 67, ст.
34.
14.09
Форми існування
української мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект,
професійні різновиди, жаргон, арго)
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=zlzztkVTaSk
Опрацювати §9,
знати матеріал на ст. 30-31, впр. 61 (письмово).
13.09
Особливості
розвитку української мови на сучасному етапі.
Опрацюйте презентацію (з 43 слайду):
https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Цікаві факти про українську мову:
https://www.youtube.com/watch?v=KZApqJyoXs0
Домашнє завдання
Опрацювати §8, повторити 5-7. Виконати впр. 55 (І-ІІ), ст. 29.
12.09
РМ №2. Мовленнєва ситуація. Мовленнєва тактика. Мовні
засоби
мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE
Опрацювати ст. 218-220, виконати впр. 636.
11.09
Поява
писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і
Мефодія у становленні слов’янської писемності. Види письма в період Київської
Русі. «Граматика словенська» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна
граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=lQ8O7IkiZP4
https://www.youtube.com/watch?v=s60sgQZXN9c
Опрацюйте
презентацію: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Опрацювати
§ 6-7, вивчити конспект, виконати впр.46, ст. 22 (запишіть 10–15 слів з літерою
Ґ. З п’ятьома складіть складні речення та визначте вид кожного.)
07.09
Основні
етапи формування і розвитку української національної мови.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=B1C6SpJ3jPU
Презентація: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570
Домашнє
завдання
Опрацювати § 3-5, основні
тези законспектувати. Виконати впр. 38, ст.
19(випишіть із тексту
виділене речення та поясніть як ви його розумієте,
виконайте синтаксичний
розбір цього речення).
06.09
Розвиток мовлення
№1.
Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве
спілкування. Дихальні практики для покращення якості мовлення.
Дихальні вправи: простий
комплекс для постановки голосу та відновлення:
https://www.youtube.com/watch?v=av3LzUs3MFM
Презентація: https://ppt-online.org/167512
Домашнє
завдання
Опрацюйте матеріал
ст. 215-216; виконати впр. 620 та 629, ст. 216-217.
05.09
«Мовний суржик», його причини. Проблеми екології
української мови. Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Ознаки
самобутності української мови.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=UJJhfaNvNzg
Опрацюйте
презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/105UpYVjvhZPTN39Nd1fYSP5KMHQTY83W/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
ПРОмовні
витребеньки: https://www.youtube.com/watch?v=yGIuniS0sMY
Опрацюйте
§ 2, ст. 7-9; усно перевірте себе ст.
9.
Виконати
впр. 13, ст. 9 та інтерактивне завдання:
https://learningapps.org/display?v=pawv1pkfa16
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
04.09
Мова
як суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна
ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян.
Перегляньте
відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=KHOb_6j3nL8&t=1155s
Законспектуйте
теоретичний матеріал: https://docs.google.com/document/d/1naSEPl0MfqG06AG-fQMRv2cn5CxV6FTa/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Виконати
впр. 1 й впр. 6 (усно), ст. 6 перевірте
себе.
Немає коментарів:
Дописати коментар