Українська мова 10

16.05

Прислівник як частина мови. Розряди прислівників за значенням: обставинні й означальні. Морфологічні типи прислівників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=FMPwKEWgY7w&t=3s

https://www.youtube.com/watch?v=8l_vChhDI_I&t=141s

Домашнє завдання

Опрацювати §79, правила с.196-198.

Виконати 566 та 567, с. 198. 


15.05

РМ №30. Контрольний письмовий твір-роздум

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=l3P_VjpJP28

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1XmiSvEGbow6pkD7fMEhnOdEFN3rIg7l5/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати впр. 741, с. 266-267.

Написати твір-роздум на одну з тем:

«Майбутнє починається з нас»,

«Чи легко бути молодим?».

Обсяг до 3 сторінок. 


14.05

Дієприкметниковий і дієприслівниковий звороти.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ZGrB0p8Iark

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1elnPFFCJ_9H63FAMnRvl0ub-LP1Yk6Oy/edit#slide=id.p1

Потренуйтеся: https://learningapps.org/23553619

Домашнє завдання

Опрацювати §78, правила с.196.

Виконати інтерактивні завдання:

https://learningapps.org/33073931

https://learningapps.org/33979503

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


13.05

Дієприслівник. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Творення і вживання дієприслівників.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=3olosJ2pXpI

https://www.youtube.com/watch?v=2jOnx_nLrkg

Конспект: https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_gerundive.html

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал §78, с. 194-195 та вивчити правила в конспекті.

Виконайте інтерактивні вправи:

https://wordwall.net/uk/resource/27507324/дієприслівник https://wordwall.net/uk/resource/66295736/українська-мова/морфологічні-ознаки-дієприслівника

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


09.05

Відмінювання і вживання дієприкметників. Безособові форми на - но, -то. Перехід дієприкметників у прикметники.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1reyH1qpzts

Типові помилки: https://www.youtube.com/watch?v=HGIDS290wp4

Домашнє завдання

Опрацювати §77, правила с.191-193.

Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7398070

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.


08.05

Дієприкметник. Дієслівні та прикметникові характеристики дієприкметників. Активні та пасивні дієприкметники, їх відмінювання.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=-VYl-ImPq9E

https://www.youtube.com/watch?v=kowX6tnE5OE

Домашнє завдання

Опрацювати §76, вивчити правила с. 188-189.

Виконати інтерактивні вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1593670

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.


07.05

Стан дієслова. Перехідні і неперехідні дієслова. Зворотні дієслова.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lvvXxHZjSHk

https://www.youtube.com/watch?v=4BTWqSv5MDE

Потренуйтеся: https://learningapps.org/1198171

Домашнє завдання

Опрацювати §75, вивчити правила с. 186-187.

Виконати вправу 533, с. 188. 


06.05

Чергування приголосних в особових формах дієслів теперішнього та майбутнього часу.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=5XqSINZSo38

Конспект: https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_alternation_letters.html   

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/15eiJn5B0sokwRq3A9JcsdXpodm7xdIU7/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал §71, с. 180 та вивчити правила в конспекті.

Виконайте впр. 342 та 343(слайд 9). 


02.05

Особові, родові, числові форми дієслів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3FYk_pexSMA

Презентація: https://drive.google.com/file/d/1z2h8M2v-Vk22WDT7LzVadd8pncnqXaTK/view

Домашнє завдання

Повторити матеріал §70-74.

Виконати тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2365247  (відкрито до 06.05)


01.05

Часи дієслів (теперішній, минулий, майбутній), їх  творення. Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий), їх творення.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kRORE8eKoN4

https://www.youtube.com/watch?v=IasLSTog7HU

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1MlSdDoT8wtTd4xJQYJfmeB2alzlyYuDH/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 73-74, вивчити правила с. 183, 185.

Виконати інтерактивні вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/894476

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7260657

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.


30.04

Види дієслів (доконаний і недоконаний),

їх творення, вживання одного у значенні іншого.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=70cmmQHTkzg

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Ik_iRZNWd_l3abndeUgUGtsr8LGKh7av/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://learningapps.org/34116394

Домашнє завдання

Опрацювати §72, вивчити правила с. 181.

Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7232274 

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.


29.04

Дві основи дієслова. Поділ дієслів на дієвідміни. Словозміна дієслів І та ІІ дієвідміни.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=IbBfWEeWVL8

https://www.youtube.com/watch?v=PNDUlF88xDQ

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1LJ5QaKqVVDf6YUefc7R1nG0VngidFbF_/edit#slide=id.p19

Домашнє завдання

Опрацювати § 71, правила с. 178-179.

Виконати впр. 508 і 509, с. 180. 


25.04

Дієслово як частина мови. Форми дієслова: дієвідмінювані, відмінювані, незмінні. Зміни звуків в особових формах дієслів. Безособові дієслова.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SGwzy9bsny8

https://www.youtube.com/watch?v=vF13eRt8FKI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1LJ5QaKqVVDf6YUefc7R1nG0VngidFbF_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал §70, вивчити правила с. 176-177.

Виконати інтерактивні вправи:

https://learningapps.org/14299906

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2267694

Свої результати надсилайте на пошту!


24.04

РМ №29. Електронний лист. СМС-повідомлення (повідомлення у месенджер).

Пишіть листи і надсилайте вчасно,

Коли їх ждуть далекі адресати,

Коли є час, коли немає часу,

І коли навіть ні про що писати.

Л. Костенко

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=NnJR3Y35w7E

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1gqomQoa5nBcQnhVJBCoqoCLjAp4LbqTe/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал у презентації.

Написати електронного листа на пошту дистанційного навчання.

Тему повідомлення оберіть самостійно. 


23.04

Контрольна робота №7. Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник

Ось ми і завершили вивчати наш розділ. Повторіть вивчений матеріал і мерщій перевіряти свої знання! 

Виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4879039 (відкрито до 30.04)


22.04

Синтаксичні функції числівників. Написання числівників і відчислівникових слів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=byhobInQOME

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1UqbLqAyu25hbNwjp7Z9afktqsgndEWVU/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 69, правила с. 174-175.

Виконати вправи: https://learningapps.org/24673418

https://learningapps.org/21847484

Підготуватися до контрольної роботи.


11.04

Паралельне використання відмінкових форм числа. Паралельне вживання числівників з іменниками у непрямих відмінках.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=bsAHrpgW0jY

https://www.youtube.com/watch?v=esmNro46yEY

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1mtzCihJRMmiOS8kAGAx6pEOr1bdK4XTE/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйся: https://learningapps.org/30156287

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал §68, вивчити правила с. 171-172.

Виконати тестування: https://learningapps.org/30592010


10.04

Групи числівників за будовою. Відмінювання числівників.

Конспект: https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+Geometry-11th-grade+2020+type@asset+block@asset-v1_UIED_Ukrainian-language-11th-grade_2020_type_asset_block_укрмова11_12.pdf

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12QQMmDW-fHyaywZ2I8pKSLYGeTu-PmBa/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §67-68, вивчити правила с. 169,171.

Виконати інтерактивні вправи:

https://learningapps.org/35048358

https://learningapps.org/29734108


09.04

Числівник як частина мови. Формування числівника як частини мови. Число і числівник. Розряди числівників за значенням, їх характеристика.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UHXU27oF-yY

Лайфхаки НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=QGQRjUp814k  

Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/246537

Домашнє завдання

Опрацювати § 66, вивчити правила с. 167.

Виконати тестування: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/173358

Надсилайте свої результати на пошту. 


08.04

Стилістичні функції займенників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QvKvlswI4UQ&t=5s

Коли займенник "ви" слід писати з великої літери: https://www.youtube.com/watch?v=4geLnLH-oJ4

Домашнє завдання

Опрацювати § 65, правила с. 164-165.

Виконати впр. 468, 470, с. 166.  


04.04

Відмінювання займенників. Явище прономіналізації. Правопис займенників. Написання заперечних, неозначених займенників. Перехід займенників в інші частини мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L7zIlXSDwkU https://www.youtube.com/watch?v=LNOCUXBSWj4&t=5s

https://www.youtube.com/watch?v=EOAksX4DhXc

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Z6miCAhNHJHps0kdSXUXsrBENX3bwrTw/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал презентації,

виконати тест і вправу №4 за презентацією (слайд 26-28).


03.04

Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за значенням, їх характеристика. Групи займенників.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=JaGSoObFk9o

https://www.youtube.com/watch?v=YxG3dDtBuck&t=164s

Потренуйтеся: https://learningapps.org/9982165

Домашнє завдання

Опрацювати §64, вивчити правила с. 161-162.

Виконати інтерактивні завдання:

https://learningapps.org/11380409

https://learningapps.org/29081349


02.04

Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EmbzVJ1q4Mk

https://www.youtube.com/watch?v=l_LWpfV-gC4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1NpN8rsQa2Ai5D3IrCzS2z8nmgFJpYN7R/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 63, вивчити правила с. 158, 160.

Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8224486


01.04

Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників, особливості їх функціонування в сучасній українській мові.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=po2d_L071Cg

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1jcUhEObe5Xh9pfycSiWe5WyV2-nkcY_M/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://learningapps.org/15346002

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/7579350

Домашнє завдання

Опрацювати § 62, правила с. 156.

Виконати впр. 445, 447, с. 157. 


28.03

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Зміни приголосних при творенні ступенів порівняння  прикметників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XRiYNjcn6xY

https://www.youtube.com/watch?v=WLQfVU5wylo

https://www.youtube.com/watch?v=-4ZLzYP9fGk&t=264s

Потренуйтеся: https://learningapps.org/4018251

Домашнє завдання

Опрацюйте матеріал §61, вивчити правила с. 154-155.

Виконати інтерактивне завдання

https://learningapps.org/2506685

https://learningapps.org/33491668


27.03

Прикметник як частина мови. Лексико-граматичні розряди прикметників, їх особливості і функціонування в мовленні. Перехід відносних прикметників у якісні, присвійних у якісні і відносні.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=doRioSTd1JA

https://www.youtube.com/watch?v=J_LKCVerZic

Конспект: https://docs.google.com/document/d/16TWeJjvF_Q3HX-WAT6vZ_sf941FemBGW/edit

Потренуйтеся: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1343844

https://learningapps.org/6302545

Домашнє завдання

Опрацювати §60, вивчити правила с. 150-151.

Виконати інтерактивні завдання: https://learningapps.org/25034178

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2240706

Після виконання знизу натисніть Finish!! та  Check my answers і перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


26.03

РМ 28. Робота над помилками, допущеними в контрольному переказі.

        Схема аналізу письмового переказу

1. Чи розкрито в переказі тему?

2. Чи передано головну думку переказуваного тексту?

3. Чи в правильній послідовності переказано зміст?

4. Чи не пропущено чогось, чи не додано того, чого немає в тексті?

5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню переказуваного тексту-зразка (чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно передано роздум)?

6. Чи збережено в переказі стиль тексту-зразка?

7. Грамотність. Графічне оформлення.

 Домашнє завдання

Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у контрольному переказі (усно).


25.03

РМ 27. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

Опрацюйте презентацію: https://drive.google.com/file/d/1j9seyToc6mdT0f4yWNppkYVkOT7pf5AV/view

Домашнє завдання

Написати переказ та  виконати творче завдання. 


21.03

Стилістичне використання кличного відмінка іменників. Порушення норм відмінювання іменників у художньому мовленні.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=bSuRE6CNsi8

https://www.youtube.com/watch?v=4vJ40V118vM

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1S8I24B3HRmKrrjJYuL_qmrHH7SCgA2cy/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати презентацію,  вивчити конспект.

Виконати вправу 422 та 424, с. 149. 


20.03

Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменників ІІ відміни.  Невідмінювані іменники. Стилістичне використання кличного відмінка

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=C-lxT2Xbx7U

https://www.youtube.com/watch?v=uaiaYgZwMjk

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1KTMzwiAgwTPQ0KpjIEyf2NqYsOQwdR-h/view?usp=sharing

Потренуйтеся: https://learningapps.org/3576879

Домашнє завдання

Опрацювати §59, вивчити правила с. 148-149.

Виконати впр. 426 та інтерактивне завдання:  https://learningapps.org/1287034


19.03

Форми іменників О.в. і М.в. з прийменниками на позначення руху у просторі. Н.в. іменників із сполучниками як, мов, неначе, мов.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=okSYdhz9UH8

https://www.youtube.com/watch?v=3g1fl2PlHXI

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1784XzZpA2auJJKus4m85L9lp23qnZhk0/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://learningapps.org/32781778

Домашнє завдання

Вивчити правила у презентації. Виконати інтерактивні завдання: https://wordwall.net/uk/resource/55121786/орудний-відмінок-іменників-і-відміна

https://wordwall.net/uk/resource/10053331/відміни-іменників-узагальнення

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. 


18.03

Відмінювання іменників. Словозмінні паралелі іменників, їхні стилістичні особливості.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=Jytl9s36Ztk

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1nIxRZpCe4jjFXg9Vs2pq7ntsKl_XG8ax/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся: https://learningapps.org/1921169

https://learningapps.org/16508605

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал §59, с.146-147 .

Виконати вправу 419, с. 148. 


14.03

Граматичні категорії іменника. Категорія числа, її значення та граматичні засоби вираження. Число іменників. Іменники, що вживаються в обох числових формах, мають лише форму однини або множини.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=QroHXs6BXwg

https://www.youtube.com/watch?v=jkjW9hqoi90

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10-rYVdeug-NCZTFHSVlLBiAunTXgbE-W/edit#slide=id.p17

Конспект: https://drive.google.com/drive/folders/1Zv9GjduJ6gRhycqtg8auXq73-Mwcn4kb

Домашнє завдання

Опрацювати §58,  вивчити теорію с. 145 та конспект. Виконати вправу: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2266169

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


13.03

Особливості роду іменників – назв осіб за професією, посадою,

званням тощо.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=QomQYMxMrTc

https://www.youtube.com/watch?v=E_XhAYkwdl8

Проблемні випадки визначення роду іменників: https://www.youtube.com/watch?v=6sY0fxDEdiE

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1saZxMusvzkJ79SjTWeuNIUCi8XRii3wX/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1Lng_gYURDxnDp6eSDGZ2iOKnlzdMRBQh/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Опрацювати §57, правила с. 143. Виконати впр. 410 (усно).

Виконати завдання: https://learningapps.org/4017534

https://learningapps.org/4017316


12.03

Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=pJAfG0U8Z-E

https://www.youtube.com/watch?v=pys7BYBbQyM

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1s_W_lTIvJQFtU2dhCCzEAR3XrFM-rOWA/edit#slide=id.p10

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал §56, с. 141-142.

Виконати тестування: https://learningapps.org/2056676

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. 


11.03

Повнозначні та службові частини мови. Вигуки і модальні слова.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=-PBQ6Bw2r88

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Sclxv4HtMlKIC8dUgXgCMDmoLUgSvELM/edit#slide=id.p16

Готуємося до НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=X0PGnK2Nil0

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал §55, с. 140.

Виконати вправу 397, с. 141.  


07.03

Морфологічні норми. Морфологічні засоби виразності мови. Граматичні категорії, граматичні значення і граматичні форми. Основні способи вираження граматичних значень.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=5pKqEONzOwQ

https://www.youtube.com/watch?v=QV1XRh6sjFk

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/18T1nk7-7VZbsfTzgK2pAKu9noxMTKU4n/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §54,  вивчити теорію с. 138.

Виконати вправу 391, с. 139. 


06.03

Контрольна робота №6.

Тестові завдання «Морфеміка і словотвір української мови як учення про будову і творення слів».

Повторити вивчений матеріал та виконати тестування:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5419714 (відкрито до 10.03)

Успіхів!


05.03

РМ №26. Доповідь у науковому стилі. Усний твір.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7c7P3ayQeSE

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1h-wks_rIyFkf3IoaRed5IDBjTc0pSSju/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Підготуйте доповідь із мовознавчої теми (на вибір):

·        «Особливості спілкування в Інтернеті»;

·        «Вплив мультфільмів на мовлення молодших школярів».


04.03

Усунення помилок, пов'язаних із порушенням норм українського словотвору. Морфемний словник. Етимологічний словник.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=fl8ajDI8S1I

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1V8diA0MVlamU_f6ZyRKFsQPDvdKjleOG/view

Етимологічний словник: http://litopys.org.ua/djvu/etymol og_slovnyk.htm

Тренувальні вправи: https://drive.google.com/file/d/1B-0XAh88FowXQAaaZu-wfO0eCjP_Dzmh/view

Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал § 50-53. Виконати вправи 7 і 8 у документі: https://drive.google.com/file/d/1B-0XAh88FowXQAaaZu-wfO0eCjP_Dzmh/view


22.02

Стилістичне використання засобів словотвору.

Національно-специфічне вживання зменшено-пестливих форм.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=chObYV_egvo

https://www.youtube.com/watch?v=8LmM5iWY_34

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1bVpzKhLza0_CYWy8ogpT2GfR_WkH-9x5/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §53, вивчити теорію с. 135-136.

Виконати вправу 386 ( А чи Б). 


21.02

Складні, складноскорочені слова, способи їх творення та написання.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1y2YX-A3svUIa9Hq-SKWTU7QDj0qKDl7H/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал §52, вивчити правила у презентації.

Виконати вправи 371 і 372, с. 134.  


20.02

Основні способи творення дієслів, прислівників.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=mH2sayoeQzQ

https://www.youtube.com/watch?v=TiZEmM7aFBE

https://www.youtube.com/watch?v=lZjg-PwnJ0Y

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1Ao1HfZrwiZzeQHoQPBJkYT0jmhkIuq_D/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §51, вивчити правила с. 132.

Виконати інтерактивні вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1716433 (1 і 2 завдання)

https://www.liveworksheets.com/w/uk/201/738799

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. 


19.02

Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту. Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових форм від різних географічних назв.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=1LCCVNxaUGk

https://www.youtube.com/watch?v=-_TbyDzKslQ

https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=81s

Конспект: https://docs.google.com/document/d/1w7pyFdSuWm30cACLcJQJs42a6vaHw6rC/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати теорію § 51, вивчити правила с. 131.

Виконати впр. 366, 367 с. 132. 


15.02

РМ №25. Основні ознаки наукового стилю: логічність, точність, абстрактність, узагальненість, об’єктивність викладу.

Наукова метафорика.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=6ZxKfexNyhI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1wvQlaD78jECAmkcK0tLGmQOKUCO3g_4N/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати конспект у презентації.

Виконати вправу на вибір: 675 або 676. 


14.02

Основні способи словотвору в сучасній українській мові: морфологічні й неморфологічні.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_VgZf5DMH90

https://www.youtube.com/watch?v=7As1MjRBDiM&t=211s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/19jAm6JPE-7XXUXNRiO4WlvbOpgQsJiMW/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся (усно): https://learningapps.org/view2760092

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал §50, вивчити правила с.128.

Виконати тести:

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2054357


13.02

Морфемна і словотвірна структура слова. Основа похідна і непохідна. Твірна основа.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Dw68-tEpQ4c

https://www.youtube.com/watch?v=yWb7ZPmW3TE

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/19Lx0-0-2cBmxkoDYhcDawahmxfZChyyH/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §49, вивчити правила с. 126-127. Виконати вправи: https://learningapps.org/11455855

https://learningapps.org/28769337


12.02

РМ №24. Аналіз контрольних робіт.

Ділові папери. Звіт про виконану роботу.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=CdbkzC92o6A

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/19q1gn5JKDJCgzHKoUoxe22CSZyVh08gq/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати теорію с. 267- 270.

Виконати впр. 743. Написати звіт про виконану роботу на одну із обраних  тем.  


08.02

Контрольна робота №5.

« Фразеологія як розділ мовознавства. Українська лексикографія.»

Десятикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте контрольну роботу:

https://vseosvita.ua/test/start/vhb106

Будьте уважними! Гарних результатів!



07.02

РМ №23. Контрольне (формальне) есе «Як приборкати свої емоції?» або «Як досягти ресурсного стану?»

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EvwQfTAcnWg

Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1RthLcW3M0qGgUUSt4lNJEPLPHrGGmjuV/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Написати есе на обрану тему:

ü «Як приборкати свої емоції?»

ü  «Як досягти ресурсного стану?»

Натхнення!


06.02

РМ №22. Есе (підготовка).

 «Як приборкати свої емоції?» або «Як досягти ресурсного стану?» Опрацювання джерел про емоційний інтелект.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SGafwCJz2kI&t=14s

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1RthLcW3M0qGgUUSt4lNJEPLPHrGGmjuV/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Підготуватися до написання контрольного есе на обрану тему:

«Як приборкати свої емоції?» або «Як досягти ресурсного стану?»


05.02

Сучасні словники української мови. Українські електронні словники. Стилістичні засоби лексикографії. Відмінність словникових статей у різних словниках.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=TcIBCl0c-GU

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10AIu-3DQgA8ZDET8SnPK9bbGumNIgqOq/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити §46 -48. Виконати вправу:

1. Укладіть словничок найбільш уживаної лексики вашого класу. Який висновок можна зробити?

2. За укладеним вами словничком напишіть міні-твір «Мова моїх однокласників».



01.02

З історії лексикографії. Словник Лаврентія Зизанія (1596 р.), «Лексикон» Памво Беринди (1627 р.).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=cRDa_WmW74Q

Українська мова в староукраїнських словниках: https://www.youtube.com/watch?v=SGkn6AX9IJs

Друкований чи онлайн словник: https://www.youtube.com/watch?v=1hO9GkK6ExI

Домашнє завдання

Опрацюйте § 48, теоретичний матеріал с. 123.

Виконати впр. 338, с. 125. 


31.01

Словники як відображення історії і культури українського народу. Загальні відомості про словники. Основні типи словників, особливості їх побудови.

Не бійтесь заглядати у словник:

Це пишний яр, а не сумне провалля;

Збирайте, як розумний садівник,

Достиглий овоч у Грінченка й Даля.

                                      М. Рильський.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=0Xx25iaCHLU

Опрацювати конспект:  https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/vstup-326921/leksikografiia-suchasni-leksikografichni-dzherela-slovniki-dovidkova-lit_-326922/re-00c1017a-1284-4f67-b54b-6bc714d7b3ac

Презентація:https://drive.google.com/file/d/1cVKbYDq7uAAbMR1iO5guZl_78KtCSYa3/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Опрацювати §47, вивчити матеріал с. 120-121.  

Виконати завдання на вибір: впр. 327, с. 121 або створити ментальну карту «Словники української мови».  


30.01

РМ №21. Складання текстів діалогічного характеру розмовного стилю, що містять фразеологізми.

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1SgTTNPahFKfvjtGQYVfXMYpsB21oQsKm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Складіть діалог розмовного стилю, використовуючи фразеологізми з презентації (10-12 реплік).

Можете використати подані шаблони:

https://www.liveworksheets.com/rp3061458eb    

https://www.liveworksheets.com/na3030612fx    

https://www.liveworksheets.com/ur1911275sv    


29.01

Фразеологія наукова, публіцистична, офіційно-ділова. Фразеологізми з професійної мови.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=oZfA9V0mhV4&t=4s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1EznkgDDHd9E8UkydlWDUvDdVo9pNOLUY/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Словник найуживаніших фразеологізмів: http://mova-zov.in.ua/wp-content/uploads/2021/04/Словник-найуживаніших-фразеологізмів.pdf

Домашнє завдання

Опрацюйте §46, вивчити правила с. 118.

Скласти 4 тести на відповілність із науковими, публіцистичними та офіційно-діловими фразеологізмами. 


25.01

Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів. Фразеологія власне українського походження. Фразеологізми з античної міфології.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=McMnY90A1_8

https://www.youtube.com/watch?v=QOFfL_VRJnY

Фразеологізми: https://webpen.com.ua/pages/vocabulary/idiom_and_phraseological_expressions.html

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1HFdn8WFGD7dd3WXRk6kTjjPzuQMBSAlV/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте § 44-45, правила с. 115, 117.

Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2175239


24.01

РМ №20. Виступ на конференції «Уживання фразеологізмів у різних стилях мови»

Опрацювати конспект:  https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLzuLSR-Rzt8D/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал.

Для учнів, які не виступили на уроці: надіслати свій виступ на тему «Уживання фразеологізмів у різних стилях мови». 


23.01

РМ №19. Розмовний стиль, сфера використання. Особливості розмовного мовлення. Жанри розмовного мовлення.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=DD4GIu1RoXY https://youtu.be/_FfT90UoITU

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLzuLSR-Rzt8D/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал с. 234-235.

Підготувати виступ (до 5 хвилин) на тему «Уживання фразеологізмів у різних стилях мови». 


22.01

Прислів′я і приказки, крилаті вислови. Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки, каламбури, їх оцінний зміст.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=QHyK0IX_yWA

https://www.youtube.com/watch?v=RKf9IWykd-8

Гуцули. Вражаюча народна мудрість:  https://www.youtube.com/watch?v=y5_CURNXDZE

Домашнє завдання

Опрацюйте § 43, виконати інтерактивні вправи: https://learningapps.org/1662317

https://learningapps.org/8293758

https://learningapps.org/857013

Свої роботи надсилайте на пошту.


18.01

Джерела української фразеології. Національна специфіка української фразеології.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=oZfA9V0mhV4

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1rLXEuv_pyEZJIHH2ynpxdAieCfTp3zxr/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте § 42, правила с. 112. Виконати вправи: https://learningapps.org/watch?v=p9rc71au501

https://learningapps.org/watch?v=pe169rooj01


17.01

РМ №18. Проведення пресконференції. Виступ з промовою.

Опрацювати конспект:  https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/praktichna-ritorika-342122/tekst-iak-odinitcia-spilkuvannia-etapi-pidgotovki-tekstu-vistupu-339879/re-19609d78-864a-4012-b42b-ad8126063ffa

Домашнє завдання

Для учнів, які не виступили на уроці:

Написати та надіслати свій виступ (5-7хвилин) на тему «Використання емоджі.»

      Розгляд впливу соціальних мереж на ментальне здоров'я.

      Плюси та мінуси використання емоджі у навчанні та спілкуванні.


16.01

РМ №17. Особливості монологічного мовлення в різних сферах спілкування. Виступ на зборах, семінарах, конференції. Підготовка виступу.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=gg9fxRwuSiw

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1OxwbZbggLreIcI1ZKGDnLzuLSR-Rzt8D/view?usp=sharing

https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/praktichna-ritorika-342122/tekst-iak-odinitcia-spilkuvannia-etapi-pidgotovki-tekstu-vistupu-339879/re-19609d78-864a-4012-b42b-ad8126063ffa

Домашнє завдання

Знайти цікаві матеріали та підготувати виступ (5-7хвилин) на тему:

Використання емоджі.

ü Розгляд впливу соціальних мереж на ментальне здоров'я.

ü Плюси та мінуси використання емоджі у навчанні та спілкуванні.


15.01

Фразеологічні одиниці української мови. Основні ознаки фразеологізмів.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=pw3S6epN5jU

Усі фразеологізми, які були на НМТ: https://www.youtube.com/watch?v=UGJ41mqiIs4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1fyy2N8L8SKN1pps3kEv0q9m5CxV_zSy3/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте § 41, виконати інтерактивні вправи: https://learningapps.org/view3266126

https://wordwall.net/uk/resource/4927515/фразеологізми-поясни-значення

Свої роботи надсилайте на пошту.



28.12

Підбиття підсумків за І семестр.

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1bRs35kpRCVCA6oDg18DH2xTB2o1M3KmL/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити вивчене з розділу «Українська лексикологія».  


27.12

РМ №16. Робота над помилками, допущеними в контрольному диктанті.

Опрацювати презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/1-udZ-XmU9Fxg_1El5eui32nyWmRpQegX/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виконати роботу над помилками у диктанті (усно).

Повторити вивчені правила у  §32-40. 


26.12

Контрольна робота №4. Лексикологія української мови. Тестові завдання.

Повторіть вивчений матеріал та виконайте контрольну роботу:

https://vseosvita.ua/test/start/bvc533

Будьте уважними! Гарних результатів!


25.12

Застарілі слова та їх різновиди. Архаїзми, історизми. Загальномовні та авторські неологізми.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=uItAc2QBZOU

Архаїзми, історизми, неологізми – гра:  https://www.youtube.com/watch?v=KLolGATKn_E

Вікторина: https://wordwall.net/uk/resource/20248477/активна-і-пасивна-лексика

Домашнє завдання

Опрацюйте  §40, вивчити правила с. 108.

Повторіть вивчений матеріал і підготуйтеся до контрольної роботи. 


21.12

Наукова лексика. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни. Канцеляризми. Штампи.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hJGFllm4r4M

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1XgJBVrRGVLeSiQbJILn8BXs5xTe16yp1/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §39, вивчити визначення. Виконати впр. 285.  



 20.12

Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена  лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми. Пуризми. Наукова лексика. Офіційно-ділова лексика.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=sJYbVksDVzo

https://www.youtube.com/watch?v=ni7AjE_93Zg

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §38, вивчити визначення.

Виконати інтерактивні  вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/2140329

Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.


19.12

Контрольний диктант.

У контрольному зошиті запишіть:

Дев’ятнадцяте грудня

Контрольний диктант

Байрактар-прапороносець

На наступному рядку  з абзацу розпочнете записувати текст диктанту.

Прослухайте уважно аудіодиктант та запишіть текст розбірливо, старанно.

Аудіодиктант:  https://www.youtube.com/watch?v=aUfYs__XRWo

 

Будьте уважними! Гарних результатів!


18.12

Загальновживані слова. Діалектна лексика. Етнографізми. Топоніміка й ономастика у складі української лексики. Етимологія.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1SYy2851UuA

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1JxMLk_22YkT20S62FlMtBQrCtzv5qE7K/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте  §37, виконайте письмово вправу 271 (А або Б).


14.12

Запозичена лексика як джерело збагачення лексичного складу мови. Українізми в лексичному складі інших мов. Новітні запозичення.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=RzmIzP9y0n0

https://www.youtube.com/watch?v=E1W4uN0fcJ8

Майданчик для перекладів запозичених слів: https://slovotvir.org.ua

Потренуйся: https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/sortuiemo-vlasne-ukrainsku-i-zapozychenu-leksyku

Домашнє завдання

Повторити §35, вивчити §36. Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3936814 (відкрито до 16.12)


13.12

РМ №15. Робота над помилками, допущеними в контрольному творі. Інформаційна переробка текстів різних функціональних стилів і жанрів. Тематичні виписки.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=i9IAjMbZBtQ

Домашнє завдання

Прочитайте  теоретичний  матеріал  у  підручнику - с. 245-247.

Ознайомтеся  зі  зразком  тематичних  виписок  і  списком  рекомендованої  літератури - вправа 697 с. 247 (усно).

Виконайте  письмово  вправу  698, с. 248 (А або Б). 


12.12

Власне українська лексика. Слова, успадковані з індоєвропейських та східнослов’янських мовних спільностей. Українізми в лексиці інших мов.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OUmM9JK_MPo&t=280s

https://audiolessons.nus.org.ua/ukrainian_language/slova-vlasne-ukrainski-j-zapozycheni-vypravdani-j-nebazhani-zapozychennia/

Конспект:https://drive.google.com/file/d/1oUO6IToBY9DjLadir6jCxlWyE_4m6jKA/view?usp=sharing

Вікторина: https://wordwall.net/uk/resource/4909516/українська-література/лексика

Домашнє завдання

Опрацювати §35, вивчити правила с. 95 -96. Виконати впр.: https://learningapps.org/3679238

https://learningapps.org/26210850


11.12

Розвиток мовлення №14.

Контрольний письмовий твір-роздум на суспільно-політичну тему.

Презентація: https://docs.google.com/document/d/1zCRsKj2uf08yyAw1N1VnQDklElC_t8ga/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Напишіть твір-роздум на одну з тем (до 3 сторінок):

ü «Молодь у політичному русі»,

ü «Чи можливий сучасний світ без війни?»,

ü «Яким має бути президент України?».


07.12

Лексичні норми. Уживання слова відповідно до його лексичного значення. Використання тлумачного словника. Мовна надмірність (багатослів'я, плеоназм, тавтологія) і мовна недостатність.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=FivRNNeopUI

https://www.youtube.com/watch?v=SrBjSmEKY0k

Конспект: https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/10-klas/poniattia-normi-v-suchasnii-ukrayinskii-literaturnii-movi-326692/normativne-i-nenormativne-movlennia-tipi-norm-leksichna-norma-326143/re-4c28e928-0bbe-4282-85b9-5c2b1f8d4197

Домашнє завдання

Повторити § 32-33. Виконати інтерактивні вправи:  

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/116427 https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/69324

Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту :)


06.12

Синоніми, види їх, уживання. Синонімічний ряд. Антоніми, види їх, уживання. Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJEcPuiBohc

https://www.youtube.com/watch?v=bBQvYgqCQ7s&t=300s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1fjACTSLksHrmu_uz3vFk9gwjn1ZGhkJK/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §34, вивчити визначення. Виконати вправи:

1)    Утворіть синонімічні ряди (гнізда) таких слів:
абсолютний, актуальний, банальний, ідеальний, кричати, різнокольоровий, примітивний, солідний, унікальний.

2)    Доберіть різноманітні антоніми до багатозначних слів:
1.
Легкий (характер, вітерець, завдання, хода).
2.
Гарячий (сонце, повітря, людина).
3.
Блідий (промінь, обличчя, колір).
4. Глибокий (знання, сон, річка).


05.12

Багатозначні й однозначні слова. Пряме і переносне значення. Омоніми, їх види. Поняття про пароніми.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=K2RFtCrrDEw

Перевірте себе (усно):

https://learningapps.org/1116626 https://learningapps.org/1348121

https://learningapps.org/1348121

Домашнє завдання

Повторити §33, вивчити правила с.88-91 . Виконати впр. 238, с. 91.  


04.12

Слово як основна одиниця мови. Слово і поняття. Системні відношення в лексиці української мови. Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні властивості слів на позначення слуху, зору, дотику.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=5LOOzKX7wJI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10jQovFtltSu2aOZDCRKO32rXUwFwtrT-/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторіть §32, вивчити правила.

Виконати вправу 225. 


30.11

Контрольна робота №3. Тестові завдання «Українська графіка. Українська орфографія»

Десятикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте тестування:

https://vseosvita.ua/test/start/gil284  (відкрито до 01.12)

Гарних оцінок! 


29.11

РМ №13. Усний твір. Стаття в газету на морально-етичну тему.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1t_F2xpLAgUrYJSYodcnUCVbSes-2Sy8D/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Скласти усно статтю до газети на обрану тему (до 1,5 с.):

ТЕМИ ТВОРІВ

Сучасна молодь. Яка вона?

Моральні цінності сучасної молоді.

У чому сенс життя сучасної молоді?

Бути готовим виступати на наступному уроці!

Повторіть складні випадки правопису (орфографічні й орфоепічні правила). Підготуйтеся до к.р..


28.11

Основні орфографічні норми. Типові помилки, зумовлені відхиленням від орфографічної норми. Нововведення в українському правописі.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk&t=56s

Зміни у правописі: https://www.youtube.com/watch?v=9Xt68XeAyiQ

Конспект:https://drive.google.com/file/d/1tAtB7zDSn8QSCFrP3bSqUFqYoJ37HLLa/view?usp=sharing

Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1y8tarEZthHDGiTp4h_mxaap9JSVbT1Mm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити §28, вивчити правила у конспекті. Виконати тести у кінці презентації (відповіді записуйте повністю). 


27.11

Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження. 

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4&t=11s

https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&t=73s

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1or3igwkvTY0GB17u9Y-ojbN0Uaj7gHvN/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1IxWgtfRFdr9yILJDTfeEno3OSebF6V9B/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Повторіть §31, правила в конспекті.

Виконати вправи: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/88556

Після виконання знизу натисніть Finish!! та  Check my answers і перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


16.11

Написання чоловічих і жіночих імен по батькові, прізвищ. Складоподіл і правила переносу слів з рядка в рядок. Графічне скорочення  слів.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=xRqdRenpDeo&t=161s

https://www.youtube.com/watch?v=UyxcTpaEn58

https://www.youtube.com/watch?v=UyxcTpaEn58

https://www.youtube.com/watch?v=lhh1lN7Fors

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1JdMbIIVZm1ykt9KrHvwPmAxrATuBNC5i/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Тренувальні тести: https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-skladni_slova/

Домашнє завдання

Опрацювати  §29-30, вивчити правила с.80-82.  

Виконати тестування: https://vseosvita.ua/test/start/egw524 (відкрито до 18.11)


15.11

Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI&t=563s

https://www.youtube.com/watch?v=pzh82SsdNik

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1SVTYRPpcobg1f1JnoyYlSdJ2sTq8oqfD/view?usp=sharing

https://znoclub.com/pidgotovka-do-zno/1219-ukrajinska-mova-skladni-slova-razom-ta-cherez-defis.html

Домашнє завдання

Опрацювати §28, вивчити правила у конспекті. Виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/77243

Після виконання знизу натисніть Finish!! та  Check my answers і перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.


14.11

РМ № 12. Види читання: переглядове, ознайомлювальне, вивчальне та ін. Аудіювання тексту. Читання мовчки.

Конспект: https://docs.google.com/presentation/d/1ZL-wRXmpUs3MfCO2jJIERZfIlAmb3WZh/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

  Прочитайте текст «Атлантида – таємничий острів» та виконайте тестування. Текст у тестуванні (1 питання).

https://vseosvita.ua/test/start/vxn057 (відкрито до 16.11)

Будьте уважними!


13.11

Cкладні випадки уживання м'якого знака, апострофа. Вживання великої літери. Лапки у власних назвах.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=NA845FXuZOs

https://www.youtube.com/watch?v=KpEagwi6qF4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1aI0UhebzRKvv_R0zoYIA4Eeyl59UZJeC/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал § 26-27, записати конспект. Виконати 2 вправи у кінці презентації. 


09.11

З історії становлення і розвитку української графіки й орфографії. Основні принципи української орфографії.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1p7bFHHHTiQlJkHCAUrWd_emfNH7DfURv/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати  §25, повторити § 24. Виконати впр. 182.  


08.11

Українська графіка. Алфавіт.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=E1vf1Q8xObc&t=192s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1YBIXM2gORoUc9W69jItTfXfB8GGjWmrF/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Потренуйтеся (усно): https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-cherguvannya_zvukiv/

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §24, правила  с.72. Виконати вправу 176 (ІІ-ІІІ), с. 73-74. 


07.11

Контрольна робота №2.

Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил української літературної вимови.

Десятикласники, ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал. Повторили? Запам’ятали? Тоді вперед до тестування:

https://vseosvita.ua/test/start/uuf722 (відкрито до 10.11)

Успіхів!


06.11

Орфоепічна норма. Особливості використання орфоепічного словника. Узагальнення і систематизація.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XnL5RFmjlIM

Конспект: https://drive.google.com/file/d/1gmxCA1h-BCL0gMrJ-edayEhDh3IajG6T/view?usp=sharing

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/18cok6oU2pxmc3mUYPZrKWYSHa8YTIhgF/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §12-19.  Виконати тестування у кінці презентації (письмово).

Підготуватися до контрольної роботи.   


02.11

РМ №11. Аналіз помилок у контрольному есе.

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1rEEqiNxiEyAOQ84DOy_4f4534sHk3mkm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у контрольному есе (усно).


01.11

Інтонаційні особливості українського мовлення. Наголос в українській мові, його види, роль у розрізненні слів та їх форм.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM

Як запам’ятати наголоси 😱: https://www.youtube.com/watch?v=CYHFtuRWRQo&t=143s

Перелік слів із правильним наголосом до ЗНО: https://osvita.ua/test/advice/65116/

Перевір себе (усно): https://wordwall.net/uk/resource/5856640/наголос-запамятай-зно-на-200-складай

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §23, с.68-70. Виконати інтерактивну вправу:  https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1036850

Робіть знімки своїх оцінок та надсилайте на пошту.


31.10

РМ 10. Контрольне есе світоглядного змісту на актуальну тему (за вибором учителя й учнів).

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1QJ5-pLX2dcVznztBmoGrLZixGZlhC7OB/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Напишіть контольне есе світоглядного змісту на одну з тем:

-         «Що потрібно для щастя в ХХІ столітті?»;

-         «Якби я жив/-ла на 200 років раніше…».

     Обсяг роботи- 100-150 слів.

 Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде просто скопійована з мережі Інтернет.  Пишіть самостійно.  Не погіршуйте  свої результати!  


30.10

Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову людини. Основні джерела нормативного мовлення. Мова масмедіа. Сценічна мова.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=dSepICqAesA

«Помилки на телебаченні (шоу _Танці з зірками_). Частина 2» https://www.youtube.com/watch?v=SczLShgg38Y&ab_channel=StudiaTutoria  «Мовні помилки героїв у серіалі '#ШКОЛА'»

https://www.youtube.com/watch?v=4Y9jdxBS08U&ab_channel=ZNOUA

Домашнє завдання

Опрацювати §22.  Виконати завдання на вибір – вправа 157 або створити відеоролик про орфоепічні  помилки, знайдені в телепередачах, фільмах, у роликах, розміщених в Інтернеті.


26.10

Повноголосся як одна з основних характеристик української вимови. Вимова слів з апострофом. Особливості вимови імен та по батькові.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hb6pCSZcCP4

https://www.youtube.com/watch?v=POMjxXncdW4

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1aELNrqPA1rQRtiU2WMp-0ssV-zpfNLtg/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити теоретичний матеріал §20-21. Виконати вправи 150- 152(Б), ст. 64.


25.10

Основні норми сучасної літературної вимови. Особливості вимови голосних, деяких приголосних звуків та їх сполучень. Явища уподібнення, спрощення, подовження.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=e07OAZMr6RM

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1iF0d9OYomUtaA2ykFdCiNmG6_nQsmAES/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Перевір себе (усно): https://wordwall.net/resource/58595161/українська-мова/вимова-голосних-звуків

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §20, с.61.

За бажанням проведіть дослідження впр. 147, с. 62.  Виконати інткрактивні завдання: https://wordwall.net/uk/resource/28630855/вимова-голосних-та-приголосних-уподібнення-приголосних

https://wordwall.net/uk/resource/14299822/1-вимова-приголосних-звуків

Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.


24.10

РМ 9. Аналіз помилок у переказі.

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1rEEqiNxiEyAOQ84DOy_4f4534sHk3mkm/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

 

С х е м а   а н а л і з у   п е р е к а з у

1. Чи розкрито в переказі тему вихідного зразка.

2. Чи передано головну думку переказуваного тексту.

3. Чи в правильній послідовності переказано текст.

4. Чи не пропущено чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку.

5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно поєднано типи мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно побудовано роздум).

6. Чи вдалим є самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки чітко аргументовано власні думки й оцінки.

7. Чи збережено в тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного зразка.

8. Грамотність. Графічне оформлення.

Домашнє завдання

Пригадайте види помилок та виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у контрольному переказі за схемою (усно).


23.10

Розвиток мовлення №8.

Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим

завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

Опрацюйте презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/12cFZ9A97MzsZU3eX3386Sa0yius9_D0N/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true  

Домашнє завдання

Написати контрольний докладний переказ за складеним планом, доповнивши його своїми роздумами про головний урок Петра Могили.

Чекаю на ваші роботи!


19.10

РМ №7. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із

творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв...). Підготовка.

Опрацювати презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/12cFZ9A97MzsZU3eX3386Sa0yius9_D0N/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Текст для переказу: https://docs.google.com/document/d/17L4LU42dzhNe_l_COXcgNOnPtSg56YM6/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

1.     Скласти складний план тексту «Уроки й заповіді Петра Могили».

2.     Підготувати творче завдання до тесту. Використовуючи додаткові матеріали і джерела, довести, який з уроків Петра Могили є найголовнішим для сьогодення (5-10реч.).


18.10

Основні випадки чергування у –в, і – й, з – із – зі (зо). Милозвучність

української мови. Правильна артикуляція і дикція.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RA-QRddJrb0

Опрацюйте презентацію:

 https://docs.google.com/presentation/d/1hmv-bAxWbZW7OYPBVLBcVUeWCZQFCvd4/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити матеріал §19, ст. 57-59. Виконайте інтерактивну вправу:

https://www.liveworksheets.com/rh2851161xi

(після виконання вправи знизу натисніть Finish!! та Check my answers і

перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.)


17.10

РМ №6. Усний докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.).

   Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче завдання», с. 255-256.

Домашнє завдання

Виконайте впр. 720, с. 257-258.

Переказ запишіть на відео або аудіоповідомлення, доповніть переказ висловленням власного ставлення до творчості Володимира Івасюка, роздумами щодо її значення для української культури, а також щодо впливу його музики на розвиток української естради. Чекаю на ваші роботи.

Натхнення!


16.10

Чергування [о] та [е] з [і].

Чергування [о] і [е] з нулем звука.

Чергування [о] з [е] після ж, ч, ш, дж, та [й].

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk

Тестування ЗНО: https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-zmini_prigolosnih_pri_tvorenni_sliv/

ТРЕНАЖЕР З ПРАВОПИСУ: https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Holosnyh/alternation_e-o_after_sizzling.html

Домашнє завдання

Повторити §15-17, вивчити таблиці чергування у §18. Виконати тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6880019 (відкрито до 18.10)


05.10

Розвиток мовлення №5.

Докладний усний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням.

Опрацюйте пам’ятку «Як докладно переказати текст і виконати творче

завдання» ст. 255-256.

Домашнє завдання

Виконайте впр. 717.

Переказ запишіть на відео або аудіоповідомлення, доповнивши його своїми роздумами про роль мистецтва танцю. Чекаю на ваші роботи.

Натхнення!


04.10

Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і

словотворенні. Чергування [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] та [з], [ц], [с].

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=H4-TguG4ofg

https://www.youtube.com/watch?v=O_MYat2BWzM

Опрацювати презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/10wJ66k2HuYNau18nPEaRT5D5l8k4pnw

_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true    

Домашнє завдання

Повторіть матеріал §13, повторити класифікацію приголосних і голосних §13-14. Вивчити правила § 17, виконати тестування: https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-sproshennya_prigolosnih/

Результати надсилайте на пошту.


03.10

Подовження, спрощення в групах приголосних.

Приставні приголосні. Метатеза.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7cUBd62xsQg

https://www.youtube.com/watch?v=Kc_x_jHcLIY

Типове завдання ЗНО: https://www.youtube.com/watch?v=Nrw8xnMakQ0

Домашнє завдання

Опрацювати §16, вивчити таблиці ст. 48-49. Виконати впр. 108.


02.10

Асимілятивні, дисимілятивні процеси в групах приголосних.

Відбиття цих явищ на письмі.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=L0vjRHEwiWw

https://www.youtube.com/watch?v=iinAOQbRE3Y

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/13VnKP6kWhkIc6upMHDnV1K9-AiZLsbbn/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §15, знати види асиміляцій та дисиміляцій. Виконати вправи

100 та 104. 


28.09

Класифікація приголосних.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=I2Jj98YN7pQ

Конспект: https://is.muni.cz/el/phil/jaro2009/UJA105/um/3._4.-klasyfikacija_zvukiv.pdf?kod=PG21A30;lang=en

Повторити §13-14, вивчити класифікацію голосних та приголосних.

Виконати вправу

Подані нижче іменники поставте у формі давального й місцевого відмінків й

запишіть. Зробіть висновок щодо чергування приголосних.

Рука, нога, аптека, бік, тік, поріг, мачуха, рік, річ, луг, берег, кулак, вухо,

крига, книга, річка, стежка, віз, око, птах, чумак, бак, круг, напруга.


27.09

Класифікація приголосних.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=4hvVadNIYVY

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1IrXFTdOGgahgbhwL5So00yYx8TLfnvZ9/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Повторіть матеріал §13, записати та вивчити класифікацію приголосних

матеріал §14. Виконати вправу:

Випишіть у три колонки слова:
1) у яких звуків і букв порівну;  2) у яких звуків менше, ніж букв;  3) у яких звуків більше, ніж букв. У кожному слові підкресліть другу букву, з них прочитаєте: 1) арабське прислів’я. Зробіть фонетичний розбір двох слів на вибір. 

1.Юрба, остуджений, сяйво, злагодженість, дощ, їзда, кукурудза, їздець, щирість, згуртованість, українець, пуща, ознайомлюю, каньйон, зм’яклий, зумієш.


26.09

Місце фонетики та орфоепії в системі мови. З історії української фонетики.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vNPP6Y1LFm4

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/15o54bN2ppeEdQWHzjAbs2Y65p5oppugk/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал § 12.

Виконати вправу 85 , ст. 43. Зі словами складіть  речення (письмово).


25.09

Розвиток мовлення № 4.

Поняття про текст як продукт мовленнєвої діяльності. Закономірності побудови тексту. Складання тез.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tLup5qTclvY

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1htaHdkChA8PhHyrZ-ivHHbjNuKAyIv8q/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 225-227, 245-246. Виконайте впр. 696 (складіть тези даної

статті).


21.09

Контрольна робота №1. «З історії розвитку української мови. Сучасна українська мова як вища форма існування національної мови.»

Десятикласники, ось ми і завершили вивчення нашої першої теми! Повторіть матеріал §1-11. Повторили? Запам’ятали?

Тоді вперед до тестування: https://docs.google.com/document/d/1M0Um1BQOweqIb0PN0_L1r25ClF1AqGLC/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Успіхів!


20.09

Діалекти як історична база літературних мов. Територіальні і соціальні діалекти. Мова міста. Мова села.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=g7cwKbSQghc

Опрацювати §11, вивчити теоретичний матеріал параграфа.

Виконати впр. 76 (завдання Б). Підготуватися до контрольної роботи.



19.09

РМ №3. Особливості читання мовчки. Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне). Навчальне читання мовчки.

Конспект: https://docs.google.com/document/d/1_sK3NjPuhQTpXuyx7Kldk3L3549B666a/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашня робота:

1.     Законспектуйте теоретичний матеріал та повторити §5-9.

2.     Прочитайте текст “Як ми читаємо” та виконайте тестування.

Відповіді записуйте в зошит повністю!


18.09

Писемна і усна форми літературної мови.

Конспект: https://docs.google.com/document/d/1ebBZKaz6fGNP-Gh2r0nIHmG6pJDbLdmx/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Опрацювати § 10, вивчити конспект ст. 33, виконати впр. 66 (7-10 речень) та впр. 67, ст. 34. 


14.09

Форми існування української мови (загальнонародна мова, літературна мова, просторіччя, діалект, професійні різновиди, жаргон, арго)

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=zlzztkVTaSk

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Q-hqIrduuI3oSTnbSBNMSSKyFcuKDsNT/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Опрацювати §9, знати матеріал на ст. 30-31, впр. 61 (письмово).


13.09

Особливості розвитку української мови на сучасному етапі.

Опрацюйте презентацію (з 43 слайду):

https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Цікаві факти про українську мову:

https://www.youtube.com/watch?v=KZApqJyoXs0

Домашнє завдання

Опрацювати §8, повторити 5-7. Виконати впр. 55 (І-ІІ), ст. 29


12.09

РМ №2. Мовленнєва ситуація. Мовленнєва тактика. Мовні засоби

мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1MD03SItVtj5kTkur-KasUlf1eE1EihUP/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Опрацювати ст. 218-220, виконати впр. 636.


11.09

Поява писемності у східних слов’ян. Створення слов’янського алфавіту. Роль Кирила і Мефодія у становленні слов’янської писемності. Види письма в період Київської Русі. «Граматика словенська» Мелетія Смотрицького (1619). Перша рукописна граматика української мови Івана Ужевича (1643 р.).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lQ8O7IkiZP4

https://www.youtube.com/watch?v=s60sgQZXN9c

Опрацюйте презентацію: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Опрацювати § 6-7, вивчити конспект, виконати впр.46, ст. 22 (запишіть 10–15 слів з літерою Ґ. З п’ятьома складіть складні речення та визначте вид кожного.)


07.09

Основні етапи формування і розвитку української національної мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=B1C6SpJ3jPU

Презентація: https://www.slideshare.net/annakalinichenko11/ss-44044570

Домашнє завдання

Опрацювати § 3-5, основні тези законспектувати. Виконати впр. 38, ст.

19(випишіть із тексту виділене речення та поясніть як ви його розумієте,

виконайте синтаксичний розбір цього речення). 


06.09

Розвиток мовлення №1.

Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Дихальні практики для покращення якості мовлення.

Дихальні вправи: простий комплекс для постановки голосу та відновлення:

https://www.youtube.com/watch?v=av3LzUs3MFM

Презентація: https://ppt-online.org/167512

Домашнє завдання

Опрацюйте  матеріал ст. 215-216; виконати впр. 620 та 629,  ст. 216-217. 


05.09

«Мовний суржик», його причини. Проблеми екології української мови. Українська мова як одна з індоєвропейських мов. Ознаки самобутності української мови.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UJJhfaNvNzg

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/105UpYVjvhZPTN39Nd1fYSP5KMHQTY83W/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

ПРОмовні витребеньки: https://www.youtube.com/watch?v=yGIuniS0sMY

Опрацюйте  § 2, ст. 7-9; усно перевірте себе ст. 9.

Виконати впр. 13,  ст. 9 та інтерактивне завдання: https://learningapps.org/display?v=pawv1pkfa16

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. 


04.09

Мова як суспільне явище. Мова і держава. Українське законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовнi обов’язки громадян.

Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=KHOb_6j3nL8&t=1155s

Законспектуйте теоретичний матеріал: https://docs.google.com/document/d/1naSEPl0MfqG06AG-fQMRv2cn5CxV6FTa/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Виконати впр. 1 й впр. 6 (усно),  ст. 6 перевірте себе. 

Немає коментарів:

Дописати коментар