12.12
Конфлікт молодої людини та суспільства в романі "Червоне та чорне". Образ Жульєна Сореля. Зображення соціального середовища у творі.
- Сутність конфлікту: Це зіткнення індивідуальності, честолюбства, прагнення до ідеалів (Жульєн) з лицемірною, класовою мораллю суспільства Реставрації, де кар'єру роблять через інтриги, а не талант.
- Внутрішня драма: Жульєн прагне пробити собі шлях, але його боротьба — це не лише зовнішній конфлікт, а й внутрішній: боротьба між його природною гідністю та необхідністю підлаштовуватися під фальшиві правила, стаючи «цивілізованим».
- Талановитий одинак: Він розумний, гордий, сповнений ідеалів, але бідний син тесляра, який зневажає своє походження та світ, що його оточує (Вер'єр), і прагне вирватися.
- «Романтичний герой»: У ньому поєднані риси романтизму (ідеалізм) та реалізму, він прагне до величі, але його шлях пролягає через лицемірство та зраду ідеалів.
- Трагедія: Його трагедія в тому, що суспільство не дає йому реалізуватися, а його спонтанні вчинки (любов до пані де Реналь, замах) руйнують його, бо він не може бути «машиною» для кар'єри.
- Панорама суспільства: Стендаль змальовує три основні шари: буржуазію (Реналі), духовенство (абат Пірар) та аристократію (маркіз де Ла-Моль), показуючи їхні пороки.
- Лицемірство та інтриги: Вищий світ сповнений розваг, пліток, відсутності справжніх почуттів та серйозних думок, де всі грають ролі, а справжні почуття — це небезпека.
- «Червоне» та «Чорне»: Символічна назва відображає вибір: «червоне» — це військова кар'єра, пристрасть, а «чорне» — духовний сан (священство), кар'єра у політиці, але обидва шляхи для Жульєна сповнені брехні та фальші, а чорний колір зрештою символізує й смерть, яка його спіткала.
Паспорт твору:
https://dovidka.biz.ua/chervone-i-chorne-analiz/
Матеріал до уроку:
https://studfile.net/preview/11198627/page:11/
Домашнє завдання
Підготувати цікавий медіапродукт (презентація, відео, подкаст, Reels) про роман Стендаля "Червоне і чорне".
10.12
Франція. Стендаль (Марі Анрі Бейль, 1783-1842), "Червоне і чорне". Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози XIX ст.
- Життя: Народився в Греноблі, пережив революцію та наполеонівські війни, що відобразилося в його творах. Його світогляд формували ідеї Просвітництва, незважаючи на вплив релігійного оточення, яке він зненавидів.
- Ранні твори: Почав з публіцистики та робіт про мистецтво, але справжній талант розкрив у романах, де показував «авантюри серця» та боротьбу за кохання і кар'єру.
- Вершина творчості: Роман «Червоне і чорне» (1830) став його найвідомішим твором, що зображує амбіції молодого провінціала в буржуазному суспільстві епохи Реставрації.
- Глибокий психологізм: Стендаль, на відміну від романтиків, не просто описував емоції, а аналізував їх, розкриваючи внутрішні конфлікти, мотиви та переживання героїв, особливо їхній «авантюризм серця».
- «Я-роману»: Розвинув жанр роману, де головний герой є носієм яскравої індивідуальності, що прагне до самоствердження.
- «Червоне і чорне»: Це роман-дослідження, де показано, як талант і пристрасть провінційного хлопця зіштовхуються з лицемірством та соціальними бар'єрами, а його трагічна доля стає символом епохи та зіткнення особистості з суспільством. Роман є зразком психологічного реалізму, що аналізує індивідуальну долю крізь призму соціальних умов.
Матеріал до вивчення:
https://uahistory.co/pidruchniki/parashich-world-literature-10-class-2018-standard-level/18.php
Матеріал до уроку:
Презентація:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-f-stendal-chervone-i-chorne-316872.html
05.12
Тема: Роман як
жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману ХІХ ст.,
національна своєрідність.
1. Ознайомитися
з матеріалом презентації
2. Вивчити
теоретичний матеріал
3. Опрацювати
ст. 160-165
4. Читати
роман Стендаля «Червоне і чорне»
Аудіоформат:
https://www.youtube.com/watch?v=0Hz15jAd7I4
Скорочений аудіоформат:
https://www.youtube.com/watch?v=-rbRgZV1eMQ
03.12
Тема:
Контрольна робота з теми «Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до
реалізму XIX ст.»
1. Повторити
матеріал за вивченими темами
2. Виконати
завдання контрольної роботи:
28.11
Світ дорослих у творі. Образи й мотиви світової культури у творі (Біблія, міфи, казки Г. К. Андерсена, Льюїса Керолла, твори письменників-романтиків та ін.)
Матеріал для вивчення:
https://docs.google.com/document/d/1S9cTeHQDtXlEVGYHHn-lHAZyGlEil3xZlWTP_Lz91aQ/edit?usp=sharing
Біблійні сюжети у творах світової літератури:
https://massovoodessa.blogspot.com/2020/07/blog-post.html
Про Льюїса Керолла:
https://www.youtube.com/watch?v=Hcp2cA41vlA
Про Г. К. Андерсена
https://www.youtube.com/watch?v=2kCwEFtU6JQ
Домашнє завдання
Готуватися до контрольної роботи
26.11
Люсі Мод Монтгомері (1874-1924) - видатна канадська письменниця, авторка популярних "жіночих романів". "Енн із зелених дахів": особливості сюжету про дівчинку-сироту, її дорослішання і розвиток творчої уяви. Уявлення Енн про світ та її вплив на мешканців Ейвонлі.
Про письменницю:
https://www.youtube.com/watch?v=9dCvQlLxhbs
https://vseosvita.ua/library/liusi-mod-monthomeri-biohrafiia-storinky-zhyttia-684239.html
Про твір:
https://www.youtube.com/watch?v=hhDjRtWRk8E
Паспорт твору:
https://dovidka.biz.ua/enn-iz-zelenyh-dahiv-analiz-tvoru-pasport/
Презентація:
https://vseosvita.ua/library/prezentatsiialiusi-mod-monthomeri-enn-iz-zelenykh-dakhiv-743170.html
Домашнє завдання
Опрацювати поданий матеріал
21.11
ПЧ. Микола Васильович Гоголь "Ніс"
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=HD2ohcHz9LQ
Текст повісті:
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8138
Довідка про повість:
https://dovidka.biz.ua/povist-gogolya-nis/
Скорочена версія:
https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=8139
Про Гоголя:
https://www.youtube.com/watch?v=zXLVim4_nok
https://www.youtube.com/watch?v=HoEp8JvV-W0
Домашнє завдання
Почати ознайомлення з твором Люсі мод Монтгомері "Енн із зелених дахів"
19.11
РМ №2. Аналітичне дослідження віршів В. Вітмена
Збірка поезій:
https://lib.com.ua/uk/book/listia-travi-zbirka/
Матеріали до уроку:
https://naurok.com.ua/rozvitok-romantizmu-v-ssha-v-vitmen-414205.html
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=7HGFW4N23Vs
Презентація:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-v-vitmen-zbirka-listya-travi-377745.html
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=xs124yOqeAE
Домашнє завдання
Читати твір М. Гоголя "Ніс"
14.11
Розвиток романтизму в США, видатні представники.
Волт Вітмен (1819-1892). "Листя трави" (1-2 уривки за вибором вчителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця.
Матеріали до уроку:
https://naurok.com.ua/rozvitok-romantizmu-v-ssha-v-vitmen-414205.html
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=7HGFW4N23Vs
Презентація:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-v-vitmen-zbirka-listya-travi-377745.html
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=xs124yOqeAE
Збірка:
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8117
Буктрейлер за темою уроку:
https://www.youtube.com/watch?v=1bRdluu3xjw
Домашнє завдання
Опрацювати збірку Волта Вітмена "Листя трави", обрати 2-3 улюблені уривки та презентувати їх на уроці.
12.11
Група "Парнас" (оглядово)
Теоретичний матеріал:
Хто входив до групи "Парнас":
https://www.youtube.com/watch?v=f0lsb4Zpajo
Домашнє завдання
Опрацювати поданий теоретичний матеріал;
Ознайомитися з біографією Волта Вітмена та його збіркою поезій "Листя трави"
https://lib.com.ua/uk/book/listia-travi-zbirka/
07.11
Самостійна робота за твором Гофмана "Крихітка Цахес ..."
Виконати
завдання самостійної роботи:
1. Кого із
героїв повісті-казки «Малюк Цахес на прізвисько Цинобер» можна назвати головним
? Поясніть свою думку.
2. На які
категорії поділяє автор героїв цього твору? Чим вони різняться?
Розподіліть і ви героїв на категорії та запишіть ·
3. Визначте та
запишіть ознаки романтизму у повісті-казці «Малюк Цахес на прізвисько Цинобер»
4.
Доведіть або спростуйте думку: «Частка Цахеса
присутня у кожному з героїв, а можливо і у кожному з нас».
5. Поміркуйте, чи не перетворився Бальтазар на філістера (самовдоволена, обмежена людина з міщанським світоглядом і святенницькою поведінкою), отримавши від Проспера Альпануса подарунки та одружившись на Кандиді
Домашнє завдання
Готуватися до
уроку позакласного читання: прочитати повість М.В. Гоголя «Ніс»
05.11
Особливості сюжету й композиції повісті "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер". Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка.
Відеоуроки за посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=hOSr5KgOWNo
https://www.youtube.com/watch?v=6DF6k4SDNGg
Презентація:
Паспорт твору:
https://dovidka.biz.ua/krihitka-tsahes-analiz/
Матеріал до уроку:
Домашнє завдання
Підготуватися до самостійної роботи за твором Гофмана "Крихітка Цахес...".
24.10
Тема: «Крихітка
Цахес на прізвисько Цинобер». Протистояння філістерів та ентузіастів як
провідний конфлікт творчості Гофмана
1. Переглянути
відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=wU3sJHs1N1c&t=20s
2. Переглянути
буктрейлер
https://www.youtube.com/watch?v=oy-Wka_IAIM
Домашнє завдання
Довести, що Балтазар – романтичний герой ( письмово)
22.10
Тема: Романтизм
у Німеччині. Ернст Теодор Амадей Гофман як представник гротескної течії
романтизму. Віхи мистецького шляху.
1. Переглянути
відеоуроки
https://www.youtube.com/watch?v=ZCkJxQcI-6A&t=51s
https://www.youtube.com/watch?v=0WaTn4Um7-E
Домашнє завдання
- Опрацювати матеріал, вміщений у підручнику ( ст.89-96)
- Вивчити біографію Гофмана
- Скласти хронологічну таблицю
- Прочитати повість « Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»
17.10
Шляхи розвитку романтизму в Європі та США. Провідні течії романтизму. Популярні жанри романтизму. Специфіка переходу від романтизму до реалізму.
Теоретичний матеріал:
https://docs.google.com/document/d/1gXf2WW5dSuJbT_AQhON4w482JO6zLtoP226dX8UgIoI/edit?usp=sharing
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=eah6w5sqHe0
Опрацювати матеріал підручника:
https://uahistory.co/pidruchniki/isaeva-world-literature-10-class-2018-profile-level/15.php
Презентація:
Матеріал до наступного уроку (на випередження):
https://zarlit.com/lesson/10klas_4/23.html
Домашнє завдання
Опрацювати сторінки 86 – 89 ( вивчити теоретичний матеріал)
Прочитати глави 1-5 повісті Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес на
прізвисько Цинобер»
15.10
Контрольний твір за трагедією В.Шекспіра "Гамлет"
1. Повторити
вивчений матеріал (Ст 67 -82)
2. Переглянути
пам'ятку
https://www.youtube.com/watch?v=R9m0tx9QTkI
3. Написати
контрольний твір за однією із тем:
- «Бути чи не бути?» ( Проблема вибору в трагедії В. Шекспіра
«Гамлет»).
- «Гамлет – переможець чи переможений?».
- “У чому трагедія
Гамлета”
- «Трагічний конфлікт принца Гамлета з
дійсністю» (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”)
- «Вічність проблем трагедії «Гамлет»
- “Гамлет –
вічний образ світової літератури”
- “Чому
Гамлет називає Данію в’язницею”
- "Моральний вибір у житті людини (за трагедією
Гамлет)".
10.10
Тема: Гамлет- вічний образ
світової літератури ( урок розвитку усного мовлення)
Матеріал до уроку:
https://naurok.com.ua/urok-gamlet---vichniy-obraz-svitovo-literaturi-372429.html
Презентація:
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-gamlet-vicnij-obraz-svitovoi-literaturi-141187.html
1. Переглянути
відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=Jf7E2jx1zcM
2. Підготуватися
до контрольного твору за трагедією «Гамлет»
08.10
Тема: Художній простір в
трагедії. Гамлет – вічний образ. Багатогранність шекспірівських характерів
1. Переглянути
відеоуроки
https://www.youtube.com/watch?v=ZcFpHGbvplk&t=234s
https://www.youtube.com/watch?v=Jf7E2jx1zcM
2. Опрацювати
матеріал презентації:
3. Дочитати
трагедію
4. Підготувати
повідомлення чи презентації на тему «Образ Гамлета в творах мистецтва»
03.10
Тема:
«Гамлет». Провідні мотиви твору. Філософські та моральні проблеми в трагедії
“Гамлет”.
1. Переглянути
відеоуроки
https://www.youtube.com/watch?v=x_XyDhQ1Bwo
https://www.youtube.com/watch?v=ZcFpHGbvplk
2. Ознайомитися
з матеріалом презентації та виконати завдання, зазначені в ній
01.10
Англія. Ренесанс Англії. Здобутки і представники. Вільям Шекспір (1564-1616). Здобутки драматургії В. Шекспіра
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=rVs2jfDnv10
Про Вільяма Шекспіра:
https://www.youtube.com/watch?v=dAiuDAfGLM4
Презентація (Ренесанс)
Презентація (Вільям Шекспір)
Домашнє завдання
Почати ознайомлення з твором Вільяма Шекспіра "Гамлет"
Скорочена версія аудіоваріанта:
https://www.youtube.com/watch?v=zFK1c50Gk9I
Повний текст твору:
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=2
Скорочений текст:
https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=5741
26.09
Тема: Контрольна робота з
тем «Оригінальна і перекладна література», «Золоті сторінки далеких епох»
1. Повторити
вивчений за темою матеріал
2. Виконати
завдання контрольної роботи:
24.09
Тема: Концепція світу й людини.
Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.
1. Переглянути
відеоурок Всеукраїнської школи онлайн
https://www.youtube.com/watch?v=frhYSbVqVew
2. Ознайомитися з матеріалом презентації: https://docs.google.com/presentation/d/13G6zLGxSQDU5C9vfC3gCrVz8lQnZaikF/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання:
Підготуватися до контрольної роботи.
19.09
Поема "Божественна комедія" як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми.
Матеріали до уроку:
https://docs.google.com/document/d/1nPIu41hIgNYLGz2wt9IBz444T8IbokxCWqplA8hg4_k/edit?usp=sharing
Презентації:
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=rOUVfmdTft4
Домашнє завдання:
Продовжити ознайомлення з твором;
17.09
Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Роль Данте Аліг´єрі в історії європейської культури.
Біографія Данте (відео):
Презентації:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-dante-alig-eri-385754.html
Більше про Данте:
Домашнє завдання
Читати поему "Божественна комедія":
Повний текст:
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=347
Аудіокнига скорочено:
12.09
Гомер "Одіссея". Образ Одіссея
Характеристика Одіссея:
https://dovidka.biz.ua/odissey-harakteristika-geroya/
Образ Одіссея:
https://www.youtube.com/watch?v=ge3ZOQuFXrQ&ab_channel=LIMBO
Матеріал до уроку:
https://uahistory.co/pidruchniki/kadobyanska-world-literature-10-class-2018-standard-level/8.php
Домашнє завдання:
Опрацюйте ст. 24-27;
Запишіть у зошит основні риси доби Відродження ст. 25;
Підготуйте цікаву інформацію про Данте Аліг´єрі
10.09
Тема: Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості і допитливості.
Засудження насильства і несправедливості, самовпевненості й марнославства в
поемі «Одіссея».
1. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=fDlpzbqd52o&t=211s
https://www.youtube.com/watch?v=qA_aXVPemcQ
2. Презентація "Гомер - легендарний грецький поет":
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-gomer-legendarnij-greckij-poet-504603.html
3. Опрацюйте сторінки 26-32 підручника;
4. Прочитайте ПІСНЮ ДВАНАДЦЯТУ
(початок на ст. 27 ел. ресурсу)
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=530&page=27
5. Підготуйте матеріал для характеристики образу Одіссея
05.09
Тема: Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер «Одіссея» Міфологічні,
пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї.
1. Переглянути
відео:
https://www.youtube.com/watch?v=qA_aXVPemcQ
2 Опрацювати
ст.11-24;
3 Конспект до уроку:
4 Матеріал до уроку:
https://drive.google.com/file/d/1iFYnuLhDNPsTtAOWBr2Uh-STo1yrFn_M/view?usp=sharing
Додатково:
аудіокнига
https://www.youtube.com/watch?v=kBM9OFb9fxI
https://www.youtube.com/watch?v=sY8RKXZLP0c
Домашнє завдання:
03.09
Тема: Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації.
https://www.youtube.com/watch?v=s_j1V6IFSVM
Ознайомитися з матеріалом презентації :

Немає коментарів:
Дописати коментар