06.05.2025
Тема: Ланцюгова ядерна реакція поділу ядер Урану. Термоядерні реакції
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/AMn86A9umzE?si=Gak1Aomzz5sFRAKY
Домашнє завдання. Опрацювати §42, вправа 42(2,4)
05.05.2025
Тема: ІБЖД. Експериментальна робота № 9. Дослідження треків заряджених частинок за
фотографіями
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/qUvT1RdjPxQ?si=7ia7voJ59iM-8B_z
Домашнє завдання. Повторити §41, оформити звіт по експериментальній роботі №9.
05.05.2025
Тема: Отримання та застосування радіонуклідів. Методи реєстрації іонізуючого випромінювання
Відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/live/Z8Q8nj-mDnY?si=taTEn-sQXnzBLxV6
Домашнє завдання. Вивчити §41, виконайте тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2838746
21.04.2025
Тема. Розв’язування задач з теми: «Радіоактивність. Основний закон
радіоактивного розпаду»
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/WB6UZTfhsc0?si=J6HbAG5Wyx2Dl0PI
Домашнє завдання. Повторити §40, вправа 40(2,3), виконати інтерактивну вправу:
https://learningapps.org/watch?v=ps4wy4gtj19 ( скріншот переслати)
21.04.2025
Тема: Радіоактивність. Основний закон радіоактивного розпаду.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/u2TWf2oeq5Q?si=44zSRyomNuumzlha
Домашнє завдання. Опрацювати §40, розв’язати інтерактивний кросворд:
https://learningapps.org/4185173 (скріншот переслати)
15.04.2025 Тема: Розв’язування задач з теми: «Протонно-нейтронна модель атомного ядра.
Ядерні сили. Енергія зв’язку атомних ядер»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/VA0s5PP-AMM?si=fF3_doCSx1Sh17jx
Домашнє завдання. Повторити §39, розв'язати задачу :
22.54. Визначити питому енергію зв'язку ядра : а)літію (3,7)Lі. Маса ядра літію - 7,01601 а.о.м.,
маса протона - 1,00783 а.о.м., маса нейтрона - 1,00866 а.о.м.;
б)оксигену (8,16)О. Маса ядра оксигену- 15,99491а.о.м.
14.04.2025
Тема: Розв’язування задач з теми: «Ядерні сили. Енергія зв’язку атомних ядер»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/vXs8KmsdOUk?si=LMRkmjN9c9aYANFR
Домашнє завдання. Повторити §39 , вправа 39 (4,5)
14.04.2025
Тема: Протонно-нейтронна модель атомного ядра. Ядерні сили. Енергія зв’язку атомних ядер.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/CLkRhX4gBwA?si=aH6XvbylkD1kGc4v
Домашнє завдання. Опрацювати §39, виконати тест:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5349961
08.04.2025
Тема: Квантово-оптичні генератори (лазери)
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/FBqrMQNtPQQ?si=J_d6plkp-42v2iJX
Домашнє завдання. Опрацювати §38, вправа 38(4,5)
07.04.2025
Тема: Види спектрів. Основи спектрального аналізу
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/pw8ZGrFcprA?si=CatZvHqdF6KyA1OR
Домашнє завдання. Опрацювати §37, вправа 37(3,5)
07.04.2025
Тема. Розв’язування задач з теми: «Постулати Бора».
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/4x0SnsBVu4I?si=RIFjVybfgtS6Pw9L
Домашнє завдання. Повторити §36 , вправа 36(3,4)
01.04.2025
Тема: Дослід Резерфорда. Постулати Бора. Енергетичні рівні атома
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/5evtVhQdUUg?si=7laT8Wwtag6IjQMm
Домашнє завдання. Опрацювати §36,виконати тест:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9762782
31.03.2025
Тема: Захист навчальних проектів
Домашнє завдання. Повторити §§29-35, оформити звіт по проекту.
Теми проектів до розділу: «Оптика» на с. 257
31.03.2025
Тема: Захист навчальних проектів
Домашнє завдання. Повторити §§29-35, оформити звіт по проекту.
Теми проектів до розділу: «Оптика» на с. 257
25.03.2025
Тема: Контрольна робота з теми «Оптика» ч.2
Варіант 1
1. (0,5 бала) Яка умова є необхідною для спостереження дифракційної картинки? Укажіть правилі
відповіді.
а) розміри перешкоди набагато більші за довжину хвилі
б) розміри перешкоди спів мірні з довжиною хвилі
в) розміри перешкоди набагато більші за амплітуду хвилі.
2. (0,5 бала) Укажіть серед перелічених явищ те, що доводить хвильову природу світла.
а) фотоефект
б) прямолінійне поширення світла в однорідному середовищі
в) відбивання світла
г) дифракція світла
3. (1 бал) Дифракційна решітка має 50 штрихів на 1 мм. Під яким кутом видно максимум
другого порядку монохроматичного випромінювання з довжиною хвилі 400 нм?
4. (1 бал) Чи виникає фотоефект у цинку під дією випромінювання, що має довжину
хвилі 0,45 мкм?
5. (1 бал) Знаючи, що довжина електромагнітного випромінювання
5,5·10-7 м, знайти частоту і енергію фотона (у Дж і еВ).
6. (2 бала) Чому дорівнює максимальна швидкість фотоелектронів, які вилітають під час
дії на поверхню цинку ультрафіолетового випромінювання з довжиною
хвилі 150 нм?
7. (3 бали) Під час спостереження крізь дифракційну решітку червоний край спектра видно
на відстані 10,5 см від середини щілини в екрані. Відстань від дифракційної
решітки до екрана 150 см, період решітки 10-2 мм. Визначте довжину хвилі червоно світла.
8. (3 бали) Яку максимальну кінетичну енергію мають фотоелектрони у разі опромінення
заліза світлом з довжиною хвилі 200 нм? Червона межа фотоефекту 288 нм.
Домашнє завдання. Повторити §29-35 , виконати завдання контрольної роботи
24.03.2025
Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/-dcotyBgOA?si=UWetGqjNP3bx7VkK
Домашнє завдання. Повторити §29-35, виконати завдання 4, с. 209
24.03.2025
Тема: Шкала електромагнітних хвиль
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/V9Oln4aBbcg?si=omgs9sM4CmJrfq1f
Домашнє завдання. Опрацювати §35 , вправа 35(5)
18.03.2025
Тема. Розв’язування задач з теми: «Фотоефект. Закони фотоефекту»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/7AyhWLdTfKg?si=0zWewr3lfz7qgxP2
Домашнє завдання. 1) Повторити §34,
2) написати повідомлення або проект на тему: «Застосування фотоефекту»,
3) розв’язати задачі:
1.На поверхню вольфраму падають рентгенівські промені з довжиною 10 нм. Обчислити
кінетичну енергію фотоелектронів .
2.Довжина хвилі світла, що відповідає червоній межі фотоефекту для певного металу
рівна 275 нм. Знайдіть максимальну енергію фотона, що його викликає.
3. Знайдіть частоту світла, що вириває з металу електрони, які повністю затримуються
різницею потенціалів 3 В. Фотоефект розпочинається за частоти світла 6 · 1014 Гц.
Знайдіть роботу виходу електрона.
17.03.2025
Тема: Розв’язування задач з теми: «Фотоефект. Закони фотоефекту»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/44hmm3lEo8c?si=PnlZj7FQyAImLyrk
Домашнє завдання. Повторити §34, розв'язати задачі:
1.Робота виходу електронів з поверхні кадмію 4,1 еВ. Яка довжина хвилі випромінюван-
ня, що викликає фотоефект, якщо максимальна швидкість фотоелектронів
7,2·105 м/с?
2. Червоній границі фотоефекту для алюмінію відповідає довжина хвилі 332 нм.
Знайти довжину хвилі випромінювання, що падає на поверхню металу, якщо
відповідна затримуюча напруга для фотоелектронів дорівнює U= 1В
17.03.2025
Тема: Фотоефект. Закони фотоефекту.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/5wwHW4miqrY?si=0p46Q6fDm9QQX6v2
Домашнє завдання. Опрацювати §34, розв'язати задачі:
1.Визначити максимальну кінетичну енергію електронів, що їх вириває з поверхні калію випромінювання довжиною хвилі 345 нм. Робота виходу електронів з калію 2,22 еВ.
2.Визначити роботу виходу для цезію, якщо під час освітлення його поверхні фіолетовими променями довжиною хвилі 400 нм максимальна швидкість фотоелектронів 6,5·10 в 5 степені м/с.
11.03.2025
Тема. Розв’язування задач з теми: «Формула Планка. Світлові кванти»
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/6gzETM8B2SQ?si=R-w-mQCqTXpkqR4c
Домашнє завдання. Повторити §32, розв’язати задачі:
20.13. Довжиною світлової хвилі у воді дорівнює 500 нм. Визначте довжину цієї світлової хвилі в повітрі.
20.19. Світло потужністю 0,5 кВт із довжиною хвилі 20 нм падає перпендикулярно до поверхні площею 100 см2. Скільки фотонів щосекунди падає на 1 см2 цієї поверхні?
10.03.2025
Тема: Формула Планка. Світлові кванти.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/BLLMbrsvzZE?si=fkN64V_FOfxqLiUQ
Домашнє завдання. Опрацювати §33, розв'язати задачі:
__________________________________________________________________
10.03.2025
Тема: Експериментальна робота № 7. Вимірювання довжини світлової хвилі
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/m5EKmrtDdic?si=t22YzQAquHL-L9Zd
Домашнє завдання. Повторити §31 , оформити звіт по е.р.№7 (с.206-207)
25.02.2025
Тема: Розв’язування задач з теми: «Інтерференція та дифракція світла»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/1xBnt4Ao0B8?si=T1O55XrsLG6BG2S6
Домашнє завдання. Повторити §30,31, розв’язати задачі:
_____________________________________________________________
25.02.2025
Тема: Розв’язування задач з теми: «Інтерференція та дифракція світла»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/1xBnt4Ao0B8?si=T1O55XrsLG6BG2S6
Домашнє завдання. Повторити §30,31, розв’язати задачі:
24.02.2025
Тема: Інтерференція світла
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/62psqpOMmGU?si=DEUMzauWfDyg60DR
Домашнє завдання. Опрацювати §30 , виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8546553
24.02.2025
Тема: Дифракція світла
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/8HpelE-CkiQ?si=HgeDGacFgo3Vak79
Домашнє завдання. Опрацювати §31, вправа31(2,3)
18.02.2025
Тема: Дисперсія світла. Спектроскоп.
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/oAFvo_QTjaA?si=rtdyT8IcPGaA5Q8w
Домашнє завдання. Вивчити § 29, розв’язати задачі:
1. Воду освітлюють зеленим світлом, довжина хвилі якого в повітрі дорівнює
500 нм. Яка довжина світлової хвилі у воді? Який колір бачить людина, що
розплющила очі під водою?
2. Фіолетове світло частотою 7,5ꞏ10 14 Гц перейшло зі скла у вакуум. Визначте,
на скільки змінилася довжина світлової хвилі.
17.02.2025
Тема. Контрольна робота №4 з теми: «Оптика» ч.1
Домашнє завдання. Повторити головне з §24-28
17.02.2025
Тема. Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи з теми: «Оптика.Ч.1.»
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/FiU17JfutNQ?si=bXxmgBY5EubEtS01
Домашнє завдання. Повторити § 24-28, розв’язати задачі:
1. Знайдіть показник заломлення середовища, якщо світло в ньому поширюється
зі швидкістю 260 000 000 м/с.
2. На поверхню деякої рідини із повітря падає промінь світла під кутом 45о до
горизонту, заломившись утворює кут 30 градусів. Визначте кут відбивання
і швидкість поширення світла в даній рідині. Зробіть відповідний малюнок.
11.02.2025
Тема: Оптичні системи. Кут зору.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/934AQxBBIPA?si=2N6UORachkb03t16
Домашнє завдання. Опрацювати §28, вправа 28(4,5)
10.02.2025
Тема. ІБЖД. Експериментальна робота № 6.
Вимірювання оптичної сили лінзи та системи лінз
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/abpiWxrDZC4?si=OZHSyA9mQ6I575an
Домашнє завдання. Опрацювати §27, оформити звіт по е.р.№6.
10.02.2025
Тема. Розв'язування задач з теми: «Формула тонкої лінзи»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/-Hh_54S04cc?si=tGzblaLlJwVpcKcz
Домашнє завдання. Повторити §27, заповніть пропуски:
_________________________________________________
04.02.2025
Тема: Формула тонкої лінзи
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/1tjmL3BC0eA?si=u4B8v0XUUyFZdvKD
Домашнє завдання. Повторити § 27, п.4,5, виконати тест:
https://drive.google.com/file/d/19_cs2iVI2wP2-ZWuB9n0VEORQGG7R_ho/view?usp=sharing
Відповіді та розв’язання до задач записати в зошит і переслати на електронну
пошту
03.02.2025
Тема: Лінзи. Побудова зображень у лінзах
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/YTwCOV8_3rQ?si=sucbu-vM1lXBqkW9
Домашнє завдання. Опрацювати §27, №18.11- зі збірника
03.02.2025
Тема: ІБЖД. Експериментальна робота № 5. Дослідження заломлення світла
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/iSakV76GYz4
Домашнє завдання. Повторити §26, оформити звіт по е.р.№5
28.01.2025
Тема: Розв’язування задач з розділу «Геометрична оптика»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/b21UFh6DXbg?si=o1DNqUW5xPdo31Ez
Домашнє завдання. Повторити § 25,26, розв’язати задачі:
1.Знайдіть кут падіння світла і показник заломлення рідини,
якщо кут заломлення 45°, а кут між падаючим променем та заломленим дорівнює
165°.
2. Визначте час, за який світло доходить від поверхні океану до його дна на
глибину 450 м. Показник заломлення води дорівнює 4/3.Відповідь запишіть у
мікросекундах.
27.01.2025
Тема: Повне відбивання світла
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/lJXXVN2gBNg?si=64fhJ8U_7SE5eoXp\
Домашнє завдання. Опрацювати §26, п.4,5,6, вправа 26(3,5)
27.01.2025
Тема: Заломлення світла. Закони заломлення світла
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/sACopVBQdxc?si=73e53wN3JwiJ7XO1
Домашнє завдання. Вивчити § 26,п.1,2,3, розв’язати задачі:
1.Кут падіння дорівнює 30°, кут між відбитим і заломленим променями 112°.
Знайдіть кут заломлення променя.
2. Водолаз, перебуваючи на дні озера, напрямив промінь ліхтаря на поверхню води.
Кут падіння променя дорівнює 35°. Знайдіть кут заломлення променя.
21.01.2025
Тема: Розв’язування задач з теми: «Відбивання світла. Закони відбивання світла»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/O5876Q1S3ZI?si=L_j2nyksYbdGoptP
Домашнє завдання. Повторити §23 , вправа 23(3,4)
20.01.2025
Тема: Відбивання світла. Закони відбивання світла
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/mrFdUFGKVTI?si=Xda6gOuTt9qkOGkC
Домашнє завдання. Вивчити §25, виконати тест за посиланням:
20.01.2025
Тема: Розвиток уявлень про природу світла
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/ffPk46kFH5c?si=Bjyw0ygGocu2u-L6
Домашнє завдання. Вивчити §24, заповнити робочий аркуш і переслати для перевірки
24.12.2024
Тема: Підсумковий урок.
Домашнє завдання. Повторювати навчальний матеріал, вивчений в 1 семестрі.
23.12.2024
Тема: Захист навчальних проектів
Домашнє завданняОформити звіт по виконаному проекту. Повторювати навчальний матеріал,
вивчений в 1 семестрі.
23.12.2024
Тема: Захист навчальних проектів
ОРІЄНТОВНІ ТЕМИ ПРОЄКТІВ:
Трансформатори і передача енергії
Побудова моделі енергосистеми України
Особливості випромінювання і приймання електромагнітних хвиль
Роль електромагнітних хвиль у повсякденному житті людини
Тренінг для молодших школярів «Правила безпеки, які має знати і
виконувати кожен»
Шаблон звіту (виступу):
Вступ
Тема мого проекту ......................
Я вибрав цю тему, тому що ..................
Мета моєї роботи - .........................
Результатом проекту буде - ................
Цей результат допоможе досягти мети проекту, оскільки......
План моєї роботи (вказати час виконання і перерахувати усі
проміжні етапи):
- Вибір теми і уточнення назви ...............
- Збір інформації (де і як шукав інформацію).........
- Досягнення результату (що і як робив).............
- Написання письмової частини проекту (як це робив).......
Основна частина
Я розпочав свою роботу з того, що ................
Потім я приступив до .....................
Я завершив роботу тим, що...................
В ході роботи я зіткнувся з такими проблемами.........
Щоб впоратися з проблемами, що виникли я..........
Я відхилився від плану (вказати, коли був порушений графік роботи) ....
План моєї роботи був порушений, тому що..........
В ході роботи я прийняв рішення змінити проектний продукт, оскільки...
Але все таки мені вдалося досягти мети проекту, тому що.......
Висновок
Закінчивши свій проект, я можу сказати, що не усе з того, що було
задумано, вийшло, наприклад .....................
Це сталося, тому що ................
Наступного року я, можливо, продовжу цю роботу для того, щоб....
Я думаю, що я розв'язав проблему свого проекту, оскільки .......
Робота над проектом показала мені, що (що дізнався про себе і про проблему,
над якою працював) ...................
Домашнє завдання. Оформити звіт по виконаному проекту. Прочитати додаткову інформацію на с.138-139
Тема:
Контрольна робота № 3 з теми «Електромагнітні коливання і хвилі»
Домашнє
завдання. Повторити головне з розділу 2 на с.136
Контрольна робота № 3 з теми: «Розділ 2.
Електромагнітні коливання та хвилі»
Варіант 1
1. Заряджений конденсатор увімкнено до
котушки індуктивності. Вкажіть усі правильні відповіді.
а) коливання в контурі припиняється, як
тільки заряд конденсатора дорівнюватиме нулю
б) через якийсь час знаки зарядів
обкладок конденсатора зміниться на протилежні
в) коливання заряду конденсатора та сили
струму в контурі відбуваються в одній фазі.
2. Значення напруги, вимірюване у
вольтах, задано рівнянням
а) амплітуда напруги дорівнює 100В
б) частота дорівнює 50Гц
в) період дорівнює 0,04с.
3. Який з наведених нижче виразів
означає поняття електромагнітного поля? Укажіть усі правильні відповіді.
а) процес поширення коливань заряджених
частинок
б) найкоротша відстань між двома
точками, що коливаються в однакових фазах
в) особлива форма матерії, що здійснює
взаємодіють між зарядженими частинками.
4. Амплітуда змінного струму, увімкнено
послідовно з конденсатором ємністю 20мкФ, показує силу струму 0,3А. Чому
дорівнює напруга на конденсаторі, якщо частота змінного струму 50Гц?
5. За графіком, наведеним на рисунку,
знайдіть амплітуду, період і частоту коливань запишіть рівняння гармонічних
коливань.
6. У коливальному контурі залежність
сили струму від часу описується рівнянням
16.12.2024
Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної
роботи.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/6ikxNbhtvPQ?si=KYP3pUIY2e0KALOC
Домашнє
завдання. Повторити головне з §17- 23, виконати завдання 3,4
на с.137
16.12.2024
Тема: Принципи радіотелефонного зв’язку. Радіомовлення та
телебачення.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/CbacghyVSj8?si=iehDjer5Zag--dz7
Домашнє завдання. Опрацювати §23, вправа 23(2,3,4)
Тема:
Електромагнітні хвилі. Властивості електромагнітних хвиль. Досліди Герца.
Відеоурок
за посиланням: https://youtu.be/8AwJT6CKMuE?si=AJNZfrmyOwxlMrYJ
Домашнє
завдання. Опрацювати §22, виконати тест за
посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/esj448
09.12.2024
Тема: Виробництво, передача та використання енергії
змінного струму. Трансформатор. Розв’язування задач.
Відеоурок
за посиланням: https://youtu.be/yGfxi58LMnY?si=a34Eg2u60UJCjy-p
Домашнє завдання. Опрацювати §21, розв’язати наступні задачі:
1. Трансформатор збільшує напругу від 220 до 660 В та має в
первинній обмотці 840 витків. Обчисліть коефіцієнт трансформації. Скільки
витків має вторинна обмотка?
2. Вимірювальний трансформатор напруги
має обмотки з числом витків N1=10000 і N2=200. До вторинної обмотки приєднано вольтметр з номінальною
напругою 150В. Визначити коефіцієнт
трансформації і граничну напругу, яку
можна виміряти.
3. Коефіцієнт
трансформації підвищувального трансформатора дорівнює 0,5. Вторинна обмотка має
опір 0,2 Ом, а опір навантаження 10,8 Ом. Напруга на навантаженні становить 216
В. Якою напругою живиться трансформатор? Яка сила струму в первинній обмотці?
Який ККД трансформатора?
09.12.2024
Тема: ІБЖД. Експериментальна робота № 4. Вимірювання
індуктивності котушки
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/uF1EHBekVPc?si=6CT2m-hYVNVyueGt
Домашнє завдання. Повторити
§19-20, оформити звіт по
експериментальній роботі № 4
Тема:
Активний, ємнісний та індуктивний опори в колі змінного струму
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/YKojVzOLxoY?si=BzyqB9OAzVLZvNqT
Домашнє завдання. Опрацювати
§20, розв’язати наступні задачі:
1. Діючі значення напруги й сили струму в котушці індуктивності дорівнюють
відповідно 150 В і 0,25 А. Яка індуктивність котушки, якщо частота змінного
струму дорівнює 50 Гц?
2. Коливальний контур увімкнений у мережу змінного струму. Діюче значення
напруги на конденсаторі 100 В, на котушці індуктивності 60 В, на резисторі 30
В. Знайдіть діюче значення напруги мережі.
02.12.2024
Тема: Змінний струм. Генератори змінного струму
Відеоурок
за посиланням:
https://youtu.be/jQb5OEya9d8?si=Zki-Hf6MEnqBmmvd
Домашнє завдання. Опрацювати §19, записати конспект, заповнити
таблицю, розв’язання до таблиці також переслати.
02.12.2024
Тема: Розв’язування задач з теми: «Вільні електромагнітні
коливання. Формула Томсона»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/f6w77S5FFig?si=iVAZP9Ol52PeJfjW
Домашнє завдання. Опрацювати §18, розв’язати наступні задачі:
1. Ідеальний
коливальний контур складається з конденсатора ємністю 0,4 мкФ і котушки
індуктивністю 1 мГн. Конденсатор зарядили до напруги 100 В
і замкнули на котушку. Визначте електричну енергію, передану конденсатору,
і максимальну силу струму в котушці.
2. Максимальне значення сили струму в
коливальному контурі 1,2 мА, а
амплітудне значення заряду на обкладках конденсатора 30 нКл.
Визначте індуктивність котушки, якщо ємність конденсатора 200 пФ
Тема:
Вільні електромагнітні коливання в ідеальному коливальному контурі. Формула
Томсона.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/f6w77S5FFig?si=iVAZP9Ol52PeJfjW
Домашнє
завдання. Опрацювати §18, розв’язати наступні задачі:
1. Ідеальний коливальний
контур складається з конденсатора ємністю
0,4 мкФ і котушки індуктивністю 1 мГн.
Конденсатор зарядили до напруги 100 В і замкнули на котушку.
Визначте електричну енергію, передану конденсатору, і максимальну силу струму в
котушці.
2. Максимальне значення сили струму в коливальному
контурі 1,2 мА, а амплітудне
значення заряду на обкладках конденсатора 30 нКл. Визначте індуктивність
котушки, якщо ємність конденсатора 200 пФ.
25.11.2024
Тема: Коливання. Види коливань. Фізичні величини, що
характеризують коливання.
Відеоурок
за посиланням: https://youtu.be/kDKToM50UC0?si=OCoKR8uVePO4jedo
Домашнє завдання. Опрацювати §17, вправа 17(1,3)
25.11.2024
Тема: Захист навчальних проектів
Домашнє завдання. Повторити
головне з розділу на с. 93. Оформити звіт
по виконаному проекту з теми «Електродинаміка. Частина
2. Електромагнетизм».(Теми проектів
на с.256)
Тема:
Контрольна робота № 2 з теми «Електродинаміка. Частина 2. Електромагнетизм»
Домашнє завдання. Підготуватись до захисту навчальних проектів з теми
«Електродинаміка. Частина 2. Електромагнетизм» . Теми
проектів на с.256.
18.11.2024
Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної
роботи
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/9Xk-naaQmY8?si=WBm-bqlmcFbnZQ3-
Домашнє завдання. Повторити
головне в розділі за матеріалом с. 93 , розв’язати
задачі:
1.Магнітний потік, що пронизує котушку, яка має
500 витків проводу, рівномірно змінюється протягом 0,2 с від нуля до 12 мВб.
Визначте ЕРС самоіндукції, що виникає в котушці, і її індуктивність, якщо сила
струму за цей час змінилася від нуля до 0,5 А.
2. Замкнена котушка опором 20 Ом й індуктивністю 10 мГн поміщена в змінне магнітне поле. Коли створюваний цим полем магнітний потік рівномірно збільшився на 1 мВб, сила струму зросла від нуля до 50 мА. Який заряд пройшов за цей час по котушці?
18.11.2024
Тема: Електромагнітне поле
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/kBcVB1qE1yI?si=NuCwxWVhnj7wjklw
Домашнє завдання. Вивчити §16 , вправа 16( 2,3) .
Тема:
Магнітні властивості речовин. Діа-, пара- і феромагнетики.
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/UQdmBfuw5sA
Домашнє завдання. Вивчити §15, вправа 15(1,3,5)
11.11.2024
Тема: Розв’язування задач з теми: "Самоіндукція. Індуктивність.
Енергія магнітного поля"
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/Og0SIcvXkLs?si=DQBXl9HtXAQpe8Ho
Домашнє завдання.
Повторити § 14 , розв’язати задачі:
1.
Знайти енергію магнітного поля соленоїда з індуктивністю 0,05 Гн, у якому
проходить струм 10 А.
2. Магнітний потік через замкнений контур протягом 30 мс рівномірно
змінюється від 5 мВб до 20 мВб. Визначте ЕРС індукції в контурі.
3. Яка
індуктивність котушки, якщо при поступовій зміні у ній сили струму від 5 до 10
А за 0,1 с виникає ЕРС самоіндукції 20 В?
11.11.2024
Тема: Самоіндукція. Індуктивність. Енергія магнітного поля.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/UX6l2yE43Tw?si=-SqVJ4iYr-6yfxVT
Домашнє
завдання. Вивчити § 14, розв’язати задачі :
1. За 0,1 с сила струму в котушці рівномірно збільшилась від 0 до 1,5
А. Якою є індуктивність котушки, якщо ЕРС самоіндукції в ній — 2 В?
2. Унаслідок зменшення сили струму в котушці від 10 до 4 А енергія її
магнітного поля зменшилася на 16 Дж. Якою є індуктивність котушки?
Тема:
Розв’язування задач з теми: « Закон
електромагнітної індукції»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/I3CqA3d9Aq4?si=23sfKg0gbGaY6UoX
Домашнє завдання. Повторити §13,
виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8301487
28.10.2024
Тема: Досліди Фарадея. Закон електромагнітної індукції
Відеоурок за посиланням: :
https://youtu.be/NXYDWcpYksw?si=D7n_Ns49mLbL-NSn
Домашнє
завдання. Вивчити §13, вправа № 13(
2,4).
28.10.2024
Тема: Розв’язування задач з теми : «Сила Лоренца»
Відеоуроки за посиланням: https://youtu.be/LCDMUeiTMVU?si=xZBp7SnxM_onEa3U
https://youtu.be/0YUw0sJSrlg?si=3ApHpri7dzzLPbSP
Тема:
Сила Лоренца.
Відеоурок за
посиланням: https://youtu.be/3uFS5EDT49w?si=RTmCpmnKrLq2yRV
Домашнє
завдання. Вивчити
§12 , розв’язати задачі:
21.10.2024
Тема: Розв’язування задач з теми: «Сила Ампера»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/AMLQRSFNTYw?si=nyfoqVXiH9V4Wihs
Для повторення: https://youtu.be/kPaabNqklOI?si=W3drJWqBCYy5Dg2V
Домашнє
завдання.
Повторити §11 , вправа № 11( 2,3,4).
21.10.2024
Тема: Сила Ампера
Відеоурок за
посиланням: https://youtu.be/2by4CYUJCnY?si=syvjhKPvCo1s1Y5I
Домашнє
завдання. Вивчити § 11, розв’язати задачі:
Олімпіада з фізики 11 клас
Виконати завдання за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7511893
Тема:
Магнітне поле.
Відеоурок
за посиланням:
https://youtu.be/hF42CsKYXhI?si=SwJ_L0E69Nfr5FWB
Домашнє завдання.
Опрацювати §10, №10.17, №10.19
дати
письмові відповіді на запитання:
1. Який висновок можна зробити з досліду Ерстеда?
2.
Як розміщуються стальні ошурки навколо провідника із струмом?
3.
Користуючись правилом свердлика, визначте напрям силових ліній магнітного поля
, якщо відомий напрям струму у провіднику.
14.10.2024
Тема: Захист
навчальних проектів
Теми проектів:
1. Дія електричного струму на організм людини.
2. Засоби захисту від ураження електричним
струмом.
3. Причини ураження електричним струмом.
4. Сучасні джерела електричного струму та їхні
характеристики.
5. Четвертий агрегатний стан речовини та його
особливості.
6.
Електрика у світі тварин.
7. Історія відкриттів, які зумовили розвиток
електродинаміки.
8. Цікаві факти з життя науковців —
дослідників електрики.
Приклад
оформлення проекту у вигляді презентації:
https://docs.google.com/presentation/d/1idRzvs2LL2CpfwskHaa-YvwkzFpbEFArCTiAGiMfuOc/edit#slide=id.g18cde87c25_0_183
14.10.2024
Тема: Контрольна робота з теми: «Електричний
струм»
Варіант 1
1. (2 бали) Установити відповідність між середовищем та
характером провідності.
1. Газ |
А. Електронно-діркова |
2. Вакуум |
Б. Іонна |
3. Електроліти |
В. Електронно-іонна |
4. Напівпровідники |
Г. Електронна |
|
Д. Дірково-іонна |
2. (2 бали) Установіть відповідність між означенням та його поняттям:
1. Розряд у
повітрі припинився після закінчення
дії іонізатора |
А. Тліючий |
2. Блискавка |
Б. Коронний |
3.Розряд відбувається між
двома вугільними електродами за атмосферного тиску |
В. Дуговий |
4. Розряд відбувається за
низького тиску |
Г. Іскровий |
|
Д. Несамостійний |
3. (2 бали) Установіть відповідність між формулою та визначенням:
1. Потужність |
А. Q = I2·R·t |
2. Закон Джоуля-Ленца |
Б. |
3. Електрохімічний
еквівалент |
В. |
4. Стала Фарадея |
Г. P = I·U |
5. Закон електролізу |
|
4.(2 бали) Резистори опорами 40 Ом і 10 Ом з'єднані паралельно і перебувають під напругою 12 В. Визначте силу струму в нерозгалуженій частині кола.
5. (1 бал) Визначте силу струму в колі з резистором 5 Ом, якщо ЕРС джерела 110 В, а його внутрішній опір 0,5 Ом:
6. (3 бали) Визначте час, який потрібен для покриття
сталевої деталі площею поверхні 400см2 шаром хрому завтовшки 26 мкм.
Електроліз проходить за сили струму 16 А.
Домашнє завдання.
Повторити головне з розділу1, підсумки
розділу на с.54
Підготувати
проект на одну з тем на с.256 підручника (захист проектів 14.10.24- 2 урок)
08.10.2024
Тема: Розв'язування
задач. Підготовка до контрольної роботи
з теми: «Електричний струм»
Відеоурок
за посиланням:
https://youtu.be/I8hhqFgJ9pY?si=ImpeXnAlSpjF5ULy
Домашнє завдання. Повторити
§1-9, підсумки розділу 1 на с. 54, виконати завдання 3, 4 на с.55.
Підготувати проект на одну з тем на с.256
підручника (захист проектів 14.10.24)
07.10.2024
Тема: Електричний струм у напівпровідниках.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/hJdev0d0yUY?si=19VXCyadejmuhUG2
Домашнє завдання. Опрацювати §9 , вправа № 9 (1, 2). Написати доповідь про
сучасне використання напівпровідникових діодів.
07.10.2024
Тема:
Електричний струм у вакуумі. Електровакуумні прилади
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/VDAOwA6E_DA?si=u-TCDST6Wao0QSak
Домашнє завдання.
Вивчити §8 , вправа8( 3), знати відповіді на контрольні запитання на с.41
Тема:
Електричний струм у газах
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/NgHJcNwNBTM?si=H5AVIZqdwk8Xs7pv
Домашнє завдання. Вивчити § 7,
вправа7(3, 5)
30.09.2024
Тема: Розв’язування
задач з теми: «Електричний струм в електролітах. Електроліз»
Відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=qM8q1diZ4BA
Домашнє
завдання. Повторити §6, розв’язати задачі
зі збірника №9.21, 9.23.
№9.21. За 10 хв в електролітичній
ванні виділилося 508 мг двовалентного металу. Визначте, який це метал, якщо
сила струму під час електролізу становила 2,5 А.
№9.23. 1.
Електроди, занурені в розчин мідного купоросу, з’єднані із джерелом струму, ЕРС
якого 12 В, а внутрішній опір 0,2 Ом. Опір розчину між електродами 0,4 Ом.
Скільки міді виділиться внаслідок електролізу за 5 хв?
30.09.2024
Тема: Електричний
струм в електролітах. Електроліз.
Відеоурок за посиланням: : https://youtu.be/0KHC71P3Zhk?si=pkbcV3JUzdX7smqb
Домашнє
завдання. Вивчити §6, розв’язати задачі:
Задача 1.
При електролізі у гальванічній ванні водного розчину сульфату міді (CuSO4)
позитивні йони купруму за 1 хв. перенесли на катод заряд 90 Кл. Визначити силу
струму, що йде через електроліт.
Задача 2.
Під час електролізу через розчин хлориду міді – йде струм 100 мА. Скільки часу
тривав електролізу, якщо був перенесений заряд 30 Кл?
Тема:
ІБЖД. Експериментальна робота № 3. Вимірювання температурного коефіцієнта опору
металу
Дані
для виконання лабораторної роботи взяти
з відео: https://youtu.be/ZF86vdXWMrY?si=vixJoMNKuXjGLn-c
Домашнє завдання. Повторити § 5,
оформити звіт по експерементальній роботі
23.09.2024
Тема: Електричний
струм в металах.
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/4Eg5Ssx-ugA?si=wmGEkJE834t7WfCo
Домашнє
завдання. Вивчити §5, розв’язати задачі зі
збірника № 9.11, 9.13, 9.14
23.09.2024
Тема: Тематичне оцінювання. Самостійна робота з теми: «Постійний
електричний струм.Ч.1».
Варіант 1
1. (1 бал) Що є причиною електричного
опору металу?
2. (1 бал) Як потрібно вмикати вольтметр
і амперметр в електричне коло?
3. (1 бал) У скільки разів заряд 20 МКл
більший від заряду 0,2 кКл?
4. (2 бала) Яка напруга на провіднику
опором 0,3 кОм, якщо сила струму в ньому 1 мА?
5. (2 бали) Провідник з опором 0,012 кОм
підключено у мережу з напругою 220В. Визначити
потужність струму у провіднику.
6. (2 бали) Якої сили струму при напрузі
1,2 В протікає у мідному провіднику завдовжки 800 м і площею поперечного
перерізу 0,034 мм2? Питомий опір міді 0,017 Ом·мм2/м.
7. (3 бали)До джерела струму з ЕРС 12 В
і внутрішнім опором 2,5 Ом підключили два резистори, з’єднавши їх послідовно
між собою. Опір резисторів 7,5 Ом і 10 Ом. Визначити напругу на зовнішній
ділянці кола.
Домашнє
завдання. Повторити §1-4
6 урок. 11 клас. Фізика.
Тема: ІБЖД. Експериментальна
робота № 2. Вимірювання ЕРС і внутрішнього опору джерела струму
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/1leYHNtPQlU?si=aF5AWDhJ5BYL9c6p
Домашнє завдання. Повторити §4, оформити звіт по лабораторній роботі
16.09.2024
3 урок. 11 клас. Фізика.
Тема: Розв’язування
задач з теми: «Електрорушійна сила. Закон Ома для повного
кола»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/DEr72mjoWkE
Домашнє завдання. Повторити §4, розв’язати задачі:
16.09.2024
1 урок. 11 клас. Фізика.
Тема:
Електрорушійна
сила. Закон Ома для повного кола
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/DEr72mjoWkE
Домашнє
завдання. Вивчити §4, вправа № 4(1,2)
6 урок. 11 клас. Фізика.
Тема: Розв’язування
задач з теми: «Робота і потужність електричного струму. Закон Джоуля – Ленца»
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/PiFEMT_rkgE?si=yZZQw61leDLxJQBp
Домашнє завдання. Повторити §3, виконати експериментальне завдання на с.
17.Дотримуйтесь правил безпеки!!!
Алгоритм
дій для виконання завдання:
Визначте
ККД електричного чайника.
Для проведення експерименту я взяв домашній
електрочайник, на якому написано …… Вт, тобто його потужність ….. Вт. Потужність далі будемо позначати Р.
Р=…..
Вт
Далі,
я відміряв кухонною мірною посудиною 1 літр води. Позначатимемо об'єм V. Залив
воду в порожній чайник. V=10−3м3.
Маса
води /(m= ρ \ V\) де ρ=1000кг/м3 - густина води, це таблична величина.
m=10−3∗1000=1кг
Далі
я взяв термометр і поміряв початкову температуру води. Термометр показав …. градуси.( можна визначити
температуру води кімнатним термометром
для повітря, адже якщо вода довго
стоїть в кімнаті , то її температура = температурі повітря в кімнаті)
T1=…∘C
Потім
я взяв годинник із секундною стрілкою, включив чайник і визначив час до моменту
закипання води. t=…c
Спожита
чайником енергія Q1=А затрачена =Pt
Корисна
робота чайника дорівнює кількості теплової енергії, яку отримала вода для
нагріву від початкової температури до кипіння:
Q
= Акорисна=Cm(T2−T1) , де С - питома теплоємність води C=4200 Дж/кг*С
Наш
ККД η= А корисна / А затрачена
η=Cm(T2−T1) /
Pt
η=…
09.09.2024
Тема:
Робота
і потужність електричного струму. Закон Джоуля – Ленца
Відеоурок
за посиланням: https://youtu.be/15RxAlQ5Sek?si=Q15u9P1F-37SB890
Домашнє завдання. Вивчити § 3, знати формули
напам’ять, вправа № 3
(1,3)
09.09.2024
1 урок. 11 клас. Фізика.
Тема: Інструктаж техніки безпеки. Експериментальна
робота № 1. Перевірка законів послідовного і паралельного з’єднань провідників
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/xhgNitbmhqk
Віртуальна
лабораторія електрики PHET - https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab/latest/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab_uk.html
Домашнє завдання. Повторити §,оформити звіт по експериментальній роботі роботі №1
03.09.2024
6 урок. 11 клас. Фізика.
Тема: Розв'язування задач з теми: «Послідовне і паралельне з’єднання провідників. Шунти і додаткові опори»
Відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=pZ24sqPybN8&list=PPSV
Віртуальна лабораторія:
Домашнє завдання. Повторити § 1,2. Скласти схему послідовного і паралельного з’єднання у віртуальній лабораторії і перевірити їх правильність математичними розрахунками опору. Скріншоти переслати для перевірки.
02.09.2024
3 урок. 11 клас. Фізика.
Тема: Послідовне і паралельне з’єднання провідників. Шунти і додаткові опори
Відеоурок за посиланням:
https://youtu.be/zoSfTmRFRiY?si=pDKb0ngg5RoakoJs
Домашнє завдання. Вивчити § 2, вправа 2 (4,7)
02.09.2024
1 урок. 11 клас. Фізика.
Тема: Електричний струм
Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/D5KF6B2QDVY?si=jgu0xp8XHpgstIHc
ІНСТРУКЦІЯ №1
з техніки безпеки в кабінеті фізики
Будьте уважними та дисциплінованими, точно виконуйте вказівки вчителя.
Не починайте виконання робіт без дозволу вчителя.
Розміщуйте прилади, матеріали, обладнання на своєму робочому місці у такий спосіб, щоби запобігти їх падінню або перекиданню.
Перед виконанням роботи необхідно уважно вивчити зміст і хід її виконання.
Для запобігання падінню при проведенні дослідів скляні посудини (пробірки, колби) обережно закріплюйте в лапці штатива.
При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів. Під час роботи зі скляними приладами будьте обережними. Не витягуйте термометри з пробірок із затверділою речовиною.
Стежте за справністю всіх кріплень у приладах та пристосуваннях. Не торкайтеся і не нахиляйтеся (особливо з неприбраним волоссям) до частин машини, що рухаються.
Під час збирання експериментальних установок використовуйте дроти (з наконечниками та запобіжними чохлами) з міцною ізоляцією без видимих ушкоджень.
Під час збирання електричного ланцюга уникайте перетинання дротів. Забороняється користуватися провідниками зі зношеною ізоляцією та вимикачами відкритого типу (при напрузі вище 42 В).
Джерело струму в електричному ланцюзі вмикайте останнім. Зібраний ланцюг вмикайте тільки після перевірки з дозволу вчителя. Наявність напруги в ланцюгу можна перевірити тільки за допомогою приладів або покажчиків напруги.
Не торкайтеся елементів, що перебувають під напругою та в яких немає ізоляції. Не робіть повторного з'єднання в ланцюгах та не змінюйте запобіжників до вимкнення джерела електроживлення.
Стежте за тим, щоби під час роботи випадково не торкнутися частин
електричних машин, що рухаються. Не робіть повторного з'єднання в ланцюгах до повної зупинки якоря або ротора машини.Не торкайтеся корпусів стаціонарного електроустаткування, затискачів відімкнених конденсаторів.
Використовуйте інструменти з ізолюючими ручками.
Після завершення роботи вимкніть джерело електроживлення, після
чого розберіть електричний ланцюг.Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
Виявивши ушкодження в електричних приладах, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення та повідомте про це вчителя.
Для приєднання користувачів до мережі користуйтеся штепсельними з'єднаннями.
Під час ремонту та роботи електроприладів користуйтеся розетками, гніздами, затискачами, вимикачами з контактними поверхнями, що не виступають.
Домашнє завдання. Вивчити § 1, вправа 1( 2,3). Опрацюйте інструктаж з ТБ в кабінеті фізики
Немає коментарів:
Дописати коментар