Фізика 11 клас

06.05.2025

Тема: Ланцюгова ядерна реакція поділу ядер Урану. Термоядерні реакції


Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/AMn86A9umzE?si=Gak1Aomzz5sFRAKY

Домашнє завдання. Опрацювати  §42, вправа 42(2,4) 

05.05.2025

Тема: ІБЖД. Експериментальна робота № 9. Дослідження треків заряджених частинок за

фотографіями

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/qUvT1RdjPxQ?si=7ia7voJ59iM-8B_z

Домашнє завдання. Повторити §41, оформити звіт по експериментальній роботі №9.

05.05.2025

Тема: Отримання та застосування радіонуклідів. Методи реєстрації іонізуючого випромінювання

Відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/live/Z8Q8nj-mDnY?si=taTEn-sQXnzBLxV6

Домашнє завдання. Вивчити §41, виконайте тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2838746

21.04.2025

Тема. Розв’язування задач з теми: «Радіоактивність. Основний закон

радіоактивного розпаду»

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/WB6UZTfhsc0?si=J6HbAG5Wyx2Dl0PI

Домашнє завдання. Повторити  §40, вправа  40(2,3), виконати інтерактивну вправу:

https://learningapps.org/watch?v=ps4wy4gtj19 ( скріншот  переслати)

21.04.2025

Тема: Радіоактивність. Основний закон радіоактивного розпаду.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/u2TWf2oeq5Q?si=44zSRyomNuumzlha

Домашнє завдання. Опрацювати  §40, розв’язати інтерактивний кросворд:

https://learningapps.org/4185173 (скріншот переслати)

15.04.2025 Тема: Розв’язування задач з теми: «Протонно-нейтронна модель атомного ядра.

Ядерні сили. Енергія зв’язку атомних ядер»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/VA0s5PP-AMM?si=fF3_doCSx1Sh17jx

Домашнє завдання. Повторити §39, розв'язати задачу :

22.54. Визначити питому енергію зв'язку ядра : а)літію (3,7)Lі. Маса ядра літію - 7,01601 а.о.м.,

маса протона - 1,00783 а.о.м., маса нейтрона - 1,00866 а.о.м.; 

б)оксигену (8,16)О. Маса ядра оксигену- 15,99491а.о.м.     

14.04.2025

Тема: Розв’язування задач з теми: «Ядерні сили. Енергія зв’язку атомних ядер»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/vXs8KmsdOUk?si=LMRkmjN9c9aYANFR


Домашнє завдання. Повторити  §39 , вправа  39 (4,5)

14.04.2025

Тема: Протонно-нейтронна модель атомного ядра. Ядерні сили. Енергія зв’язку атомних ядер.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/CLkRhX4gBwA?si=aH6XvbylkD1kGc4v

Домашнє завдання. Опрацювати  §39, виконати тест:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5349961

08.04.2025

Тема: Квантово-оптичні генератори (лазери)

 Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/FBqrMQNtPQQ?si=J_d6plkp-42v2iJX

Домашнє завдання. Опрацювати §38, вправа 38(4,5)

07.04.2025

Тема: Види спектрів. Основи спектрального аналізу

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/pw8ZGrFcprA?si=CatZvHqdF6KyA1OR


Домашнє завдання. Опрацювати  §37, вправа  37(3,5)

07.04.2025

Тема. Розв’язування задач з теми: «Постулати Бора».

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/4x0SnsBVu4I?si=RIFjVybfgtS6Pw9L

Домашнє завдання. Повторити §36 , вправа 36(3,4)

01.04.2025

Тема: Дослід Резерфорда. Постулати Бора. Енергетичні рівні атома

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/5evtVhQdUUg?si=7laT8Wwtag6IjQMm

Домашнє завдання. Опрацювати §36,виконати тест:   

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9762782

31.03.2025

Тема: Захист навчальних проектів

Домашнє завдання. Повторити  §§29-35,  оформити звіт по проекту. 

Теми проектів до розділу: «Оптика» на с. 257

31.03.2025

Тема: Захист навчальних проектів

Домашнє завдання. Повторити  §§29-35,  оформити звіт по проекту. 

Теми проектів до розділу: «Оптика» на с. 257

25.03.2025

Тема: Контрольна робота  з теми «Оптика» ч.2

Варіант 1

1. (0,5 бала) Яка умова є необхідною для спостереження дифракційної картинки? Укажіть правилі

відповіді.

а) розміри перешкоди набагато більші за довжину хвилі

б) розміри перешкоди спів мірні з довжиною хвилі

в) розміри перешкоди набагато більші за амплітуду хвилі.


2. (0,5 бала) Укажіть серед перелічених явищ те, що доводить хвильову природу світла.

а) фотоефект

б) прямолінійне поширення світла в однорідному середовищі

в) відбивання світла

г) дифракція світла


3. (1 бал) Дифракційна решітка має 50 штрихів на 1 мм. Під яким кутом видно максимум

другого порядку монохроматичного випромінювання з довжиною хвилі 400 нм?


4. (1 бал) Чи виникає фотоефект у цинку під дією випромінювання, що має довжину

хвилі 0,45 мкм?


5. (1 бал) Знаючи, що довжина електромагнітного випромінювання

5,5·10-7 м, знайти частоту і енергію фотона (у  Дж  і  еВ).


6. (2 бала) Чому дорівнює максимальна швидкість фотоелектронів, які вилітають під час

дії на поверхню цинку ультрафіолетового випромінювання з довжиною

хвилі 150 нм?


7. (3 бали) Під час спостереження крізь дифракційну решітку червоний край спектра видно

на відстані 10,5 см від середини щілини в екрані. Відстань від дифракційної

решітки до екрана 150 см, період решітки 10-2 мм. Визначте довжину хвилі червоно світла.


8. (3 бали) Яку максимальну кінетичну енергію мають фотоелектрони у разі опромінення

заліза світлом з довжиною хвилі 200 нм? Червона межа фотоефекту 288 нм.

Домашнє завдання. Повторити §29-35 , виконати завдання контрольної роботи   

24.03.2025

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/-dcotyBgOA?si=UWetGqjNP3bx7VkK

Домашнє завдання. Повторити §29-35, виконати завдання 4, с. 209

24.03.2025

Тема: Шкала електромагнітних хвиль

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/V9Oln4aBbcg?si=omgs9sM4CmJrfq1f

Домашнє завдання. Опрацювати  §35 , вправа 35(5)

18.03.2025

Тема. Розв’язування задач з теми:  «Фотоефект. Закони фотоефекту»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/7AyhWLdTfKg?si=0zWewr3lfz7qgxP2

Домашнє завдання. 1) Повторити §34, 

2) написати повідомлення або проект на тему: «Застосування фотоефекту», 

3) розв’язати задачі: 

1.На поверхню вольфраму падають рентгенівські промені з довжиною 10 нм. Обчислити

кінетичну енергію фотоелектронів .

2.Довжина хвилі світла, що відповідає червоній межі фотоефекту для певного металу

рівна 275 нм. Знайдіть максимальну енергію фотона, що його викликає.

3. Знайдіть частоту світла, що вириває з металу електрони, які повністю затримуються

різницею потенціалів 3 В. Фотоефект розпочинається за частоти світла 6 · 1014 Гц.

Знайдіть роботу виходу електрона.     

17.03.2025

Тема: Розв’язування задач  з теми:  «Фотоефект. Закони фотоефекту»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/44hmm3lEo8c?si=PnlZj7FQyAImLyrk

Домашнє завдання. Повторити §34, розв'язати задачі: 

1.Робота виходу електронів з поверхні кадмію 4,1 еВ. Яка довжина хвилі випромінюван-

ня, що викликає фотоефект, якщо максимальна швидкість фотоелектронів

7,2·105 м/с?

2. Червоній границі фотоефекту для алюмінію відповідає довжина хвилі 332 нм.

Знайти довжину хвилі випромінювання, що падає на поверхню металу, якщо

відповідна затримуюча напруга для фотоелектронів дорівнює U= 1В

17.03.2025

Тема: Фотоефект. Закони фотоефекту.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/5wwHW4miqrY?si=0p46Q6fDm9QQX6v2

Домашнє завдання. Опрацювати  §34, розв'язати задачі: 

1.Визначити максимальну кінетичну енергію електронів, що їх вириває з поверхні калію випромінювання довжиною хвилі 345 нм. Робота виходу електронів з калію 2,22 еВ.

2.Визначити роботу виходу для цезію, якщо під час освітлення його поверхні фіолетовими променями довжиною хвилі 400 нм максимальна швидкість фотоелектронів 6,5·10 в 5 степені м/с.

11.03.2025

Тема. Розв’язування задач з теми: «Формула Планка. Світлові кванти»

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/6gzETM8B2SQ?si=R-w-mQCqTXpkqR4c

Домашнє завдання. Повторити §32, розв’язати задачі: 

20.13. Довжиною світлової хвилі у воді дорівнює 500 нм. Визначте довжину цієї світлової хвилі в повітрі.

20.19.   Світло потужністю 0,5 кВт із довжиною хвилі 20 нм падає перпендикулярно до поверхні площею 100 см2. Скільки фотонів щосекунди падає на 1 см2 цієї поверхні?       

10.03.2025

Тема: Формула Планка. Світлові кванти.


Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/BLLMbrsvzZE?si=fkN64V_FOfxqLiUQ

Домашнє завдання. Опрацювати  §33, розв'язати задачі:

__________________________________________________________________

10.03.2025

Тема: Експериментальна робота № 7. Вимірювання довжини світлової хвилі

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/m5EKmrtDdic?si=t22YzQAquHL-L9Zd

Домашнє завдання.  Повторити §31 , оформити звіт по  е.р.№7 (с.206-207)

25.02.2025

Тема: Розв’язування задач з теми: «Інтерференція та дифракція світла»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/1xBnt4Ao0B8?si=T1O55XrsLG6BG2S6

Домашнє завдання. Повторити §30,31, розв’язати задачі:   

                                                  

_____________________________________________________________

25.02.2025

Тема: Розв’язування задач з теми: «Інтерференція та дифракція світла»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/1xBnt4Ao0B8?si=T1O55XrsLG6BG2S6

Домашнє завдання. Повторити §30,31, розв’язати задачі:   

  

24.02.2025

Тема: Інтерференція світла 

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/62psqpOMmGU?si=DEUMzauWfDyg60DR

Домашнє завдання. Опрацювати  §30 , виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8546553

24.02.2025

Тема: Дифракція світла

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/8HpelE-CkiQ?si=HgeDGacFgo3Vak79

Домашнє завдання. Опрацювати  §31, вправа31(2,3)

18.02.2025

Тема: Дисперсія світла. Спектроскоп.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/oAFvo_QTjaA?si=rtdyT8IcPGaA5Q8w

Домашнє завдання. Вивчити § 29, розв’язати задачі:                                                                 

1.  Воду освітлюють зеленим світлом, довжина хвилі якого в повітрі дорівнює

500 нм. Яка довжина світлової хвилі у воді? Який колір бачить людина, що

розплющила очі під водою?

2. Фіолетове світло частотою 7,5ꞏ10 14 Гц перейшло зі скла у вакуум. Визначте,

на скільки змінилася довжина світлової хвилі.

17.02.2025

Тема. Контрольна робота №4 з теми: «Оптика» ч.1

Домашнє завдання. Повторити головне з §24-28

17.02.2025

Тема. Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи з теми: «Оптика.Ч.1.» 

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/FiU17JfutNQ?si=bXxmgBY5EubEtS01

Домашнє завдання. Повторити § 24-28, розв’язати задачі:

1.  Знайдіть показник заломлення середовища, якщо світло в ньому поширюється

зі швидкістю 260 000 000 м/с.

2. На поверхню деякої рідини із повітря падає промінь світла під кутом 45о до

горизонту, заломившись утворює кут 30 градусів. Визначте кут відбивання

і швидкість поширення світла в даній рідині. Зробіть відповідний малюнок.

11.02.2025

Тема: Оптичні системи. Кут зору.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/934AQxBBIPA?si=2N6UORachkb03t16

Домашнє завдання. Опрацювати  §28, вправа 28(4,5) 

10.02.2025

Тема.  ІБЖД. Експериментальна робота № 6.

Вимірювання оптичної сили лінзи та системи лінз

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/abpiWxrDZC4?si=OZHSyA9mQ6I575an

Домашнє завдання. Опрацювати  §27, оформити звіт по е.р.№6.

10.02.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Формула тонкої лінзи»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/-Hh_54S04cc?si=tGzblaLlJwVpcKcz

Домашнє завдання. Повторити  §27, заповніть пропуски:

_________________________________________________

04.02.2025

Тема: Формула тонкої лінзи

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/1tjmL3BC0eA?si=u4B8v0XUUyFZdvKD

Домашнє завдання. Повторити § 27, п.4,5, виконати тест:

https://drive.google.com/file/d/19_cs2iVI2wP2-ZWuB9n0VEORQGG7R_ho/view?usp=sharing

Відповіді та розв’язання до задач  записати в зошит і переслати  на електронну

пошту

03.02.2025

Тема: Лінзи. Побудова зображень у лінзах

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/YTwCOV8_3rQ?si=sucbu-vM1lXBqkW9

Домашнє завдання. Опрацювати  §27, №18.11- зі збірника

03.02.2025

Тема: ІБЖД. Експериментальна робота № 5. Дослідження заломлення світла

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/iSakV76GYz4

Домашнє завдання. Повторити  §26, оформити звіт по е.р.№5

28.01.2025

Тема: Розв’язування задач з розділу «Геометрична оптика»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/b21UFh6DXbg?si=o1DNqUW5xPdo31Ez

Домашнє завдання. Повторити § 25,26, розв’язати задачі: 

1.Знайдіть кут падіння світла і показник заломлення рідини,

якщо кут заломлення 45°, а кут між падаючим променем та заломленим дорівнює

165°.

2. Визначте час, за який світло доходить від поверхні океану до його дна на

глибину 450 м. Показник заломлення води дорівнює 4/3.Відповідь запишіть у

мікросекундах.

27.01.2025

Тема: Повне відбивання світла

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/lJXXVN2gBNg?si=64fhJ8U_7SE5eoXp\

Домашнє завдання. Опрацювати  §26, п.4,5,6,  вправа 26(3,5)

27.01.2025

Тема: Заломлення світла. Закони заломлення світла

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/sACopVBQdxc?si=73e53wN3JwiJ7XO1

Домашнє завдання. Вивчити § 26,п.1,2,3, розв’язати задачі:

1.Кут падіння дорівнює 30°, кут між відбитим і заломленим променями 112°.

Знайдіть кут заломлення променя.

2. Водолаз, перебуваючи на дні озера, напрямив промінь ліхтаря на поверхню води.

Кут падіння променя дорівнює 35°. Знайдіть кут заломлення променя.

21.01.2025

Тема: Розв’язування задач з теми: «Відбивання світла. Закони відбивання світла»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/O5876Q1S3ZI?si=L_j2nyksYbdGoptP

Домашнє завдання. Повторити §23 , вправа 23(3,4)  

20.01.2025

Тема: Відбивання світла. Закони відбивання світла  

     

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/mrFdUFGKVTI?si=Xda6gOuTt9qkOGkC

Домашнє завдання. Вивчити §25, виконати тест за посиланням:

https://docs.google.com/document/d/1o_G7_Ia6n9P-Q0ux_mhBJahvNXLn6L7x/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true


20.01.2025

Тема: Розвиток уявлень про природу світла

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/ffPk46kFH5c?si=Bjyw0ygGocu2u-L6

Домашнє завдання. Вивчити §24, заповнити робочий аркуш і переслати для перевірки

https://docs.google.com/document/d/1FaNCudtixC1jRjuZoiSd3FAXBoAsI56n/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true


24.12.2024

Тема: Підсумковий урок.

Домашнє завдання. Повторювати навчальний матеріал, вивчений в 1 семестрі.


23.12.2024

Тема: Захист навчальних проектів

 Домашнє завданняОформити звіт по виконаному проекту. Повторювати навчальний матеріал,

вивчений в  1 семестрі.


23.12.2024

Тема: Захист навчальних проектів

ОРІЄНТОВНІ ТЕМИ ПРОЄКТІВ:

Трансформатори і передача енергії

Побудова моделі енергосистеми України

Особливості випромінювання і приймання електромагнітних хвиль

Роль електромагнітних хвиль у повсякденному житті людини

Тренінг для молодших школярів «Правила безпеки, які має знати і

виконувати кожен»

Шаблон звіту (виступу):

Вступ

Тема мого проекту ......................

Я вибрав цю тему, тому що ..................

Мета моєї роботи - .........................

Результатом проекту буде - ................

Цей результат допоможе досягти мети проекту, оскільки......

План моєї роботи (вказати час виконання і перерахувати усі

проміжні етапи):

- Вибір теми і уточнення назви ...............

- Збір інформації (де і як шукав інформацію).........

- Досягнення результату (що і як робив).............

- Написання письмової частини проекту (як це робив).......

Основна частина

Я розпочав свою роботу з того, що ................

Потім я приступив до .....................

Я завершив роботу тим, що...................

В ході роботи я зіткнувся з такими проблемами.........

Щоб впоратися з проблемами, що виникли я..........

Я відхилився від плану (вказати, коли був порушений графік роботи) ....

План моєї роботи був порушений, тому що..........

В ході роботи я прийняв рішення змінити проектний продукт, оскільки...

Але все таки мені вдалося досягти мети проекту, тому що.......

Висновок

Закінчивши свій проект, я можу сказати, що не усе з того, що було

задумано, вийшло, наприклад .....................

Це сталося, тому що ................

Наступного року я, можливо, продовжу цю роботу для того, щоб....

Я думаю, що я розв'язав проблему свого проекту, оскільки .......

Робота над проектом показала мені, що (що дізнався про себе і про проблему,

над якою працював) ...................

Домашнє завдання. Оформити звіт по виконаному проекту. Прочитати додаткову інформацію на с.138-139

17.12.2024

Тема: Контрольна робота № 3 з теми «Електромагнітні коливання і хвилі»

Домашнє завдання. Повторити головне з розділу 2  на с.136

Контрольна робота № 3 з теми: «Розділ 2. Електромагнітні коливання та хвилі»

Варіант 1

1. Заряджений конденсатор увімкнено до котушки індуктивності. Вкажіть усі правильні відповіді.

а) коливання в контурі припиняється, як тільки заряд конденсатора дорівнюватиме нулю

б) через якийсь час знаки зарядів обкладок конденсатора зміниться на протилежні

в) коливання заряду конденсатора та сили струму в контурі відбуваються в одній фазі.

2. Значення напруги, вимірюване у вольтах, задано рівнянням  . Укажіть усі правильні відповіді.

а) амплітуда напруги дорівнює 100В

б) частота дорівнює 50Гц

в) період дорівнює 0,04с.

3. Який з наведених нижче виразів означає поняття електромагнітного поля? Укажіть усі правильні відповіді.

а) процес поширення коливань заряджених частинок

б) найкоротша відстань між двома точками, що коливаються в однакових фазах

в) особлива форма матерії, що здійснює взаємодіють між зарядженими частинками.

4. Амплітуда змінного струму, увімкнено послідовно з конденсатором ємністю 20мкФ, показує силу струму 0,3А. Чому дорівнює напруга на конденсаторі, якщо частота змінного струму 50Гц?

5. За графіком, наведеним на рисунку, знайдіть амплітуду, період і частоту коливань запишіть рівняння гармонічних коливань.

6. У коливальному контурі залежність сили струму від часу описується рівнянням  . Усі величини задані в СІ. Визначте частоту електромагнітних коливань та індуктивність котушки, якщо максимальна енергія магнітного поля  5·10-4Дж

16.12.2024

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/6ikxNbhtvPQ?si=KYP3pUIY2e0KALOC

Домашнє завдання. Повторити головне з §17- 23, виконати завдання 3,4 на с.137

16.12.2024

Тема: Принципи радіотелефонного зв’язку. Радіомовлення та телебачення.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/CbacghyVSj8?si=iehDjer5Zag--dz7

Домашнє завдання. Опрацювати  §23, вправа 23(2,3,4

10.12.2024

Тема: Електромагнітні хвилі. Властивості електромагнітних хвиль. Досліди Герца.

 Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/8AwJT6CKMuE?si=AJNZfrmyOwxlMrYJ

Домашнє завдання. Опрацювати  §22, виконати тест за посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/esj448

09.12.2024

Тема: Виробництво, передача та використання енергії змінного струму. Трансформатор. Розв’язування задач.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/yGfxi58LMnY?si=a34Eg2u60UJCjy-p

Домашнє завдання. Опрацювати  §21, розв’язати наступні задачі:   

1. Трансформатор збільшує напругу від 220 до 660 В та має в первинній обмотці 840 витків. Обчисліть коефіцієнт трансформації. Скільки витків має вторинна обмотка?                                                                                                                        2. Вимірювальний трансформатор напруги має обмотки з числом витків N1=10000 і  N2=200. До вторинної обмотки  приєднано вольтметр з номінальною напругою  150В. Визначити коефіцієнт трансформації    і граничну напругу, яку можна виміряти.

3.  Коефіцієнт трансформації підвищувального трансформатора дорівнює 0,5. Вторинна обмотка має опір 0,2 Ом, а опір навантаження 10,8 Ом. Напруга на навантаженні становить 216 В. Якою напругою живиться трансформатор? Яка сила струму в первинній обмотці? Який ККД трансформатора?

09.12.2024

Тема: ІБЖД. Експериментальна робота № 4. Вимірювання індуктивності котушки

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/uF1EHBekVPc?si=6CT2m-hYVNVyueGt

Домашнє завдання. Повторити §19-20,  оформити звіт по експериментальній роботі № 4

03.12.2024

Тема: Активний, ємнісний та індуктивний опори в колі змінного струму

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/YKojVzOLxoY?si=BzyqB9OAzVLZvNqT

Домашнє завдання. Опрацювати  §20, розв’язати наступні задачі:

1. Діючі значення напруги й сили струму в котушці індуктивності дорівнюють відповідно 150 В і 0,25 А. Яка індуктивність котушки, якщо частота змінного струму дорівнює 50 Гц?

2. Коливальний контур увімкнений у мережу змінного струму. Діюче значення напруги на конденсаторі 100 В, на котушці індуктивності 60 В, на резисторі 30 В. Знайдіть діюче значення напруги мережі.

02.12.2024

Тема: Змінний струм. Генератори змінного струму

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/jQb5OEya9d8?si=Zki-Hf6MEnqBmmvd

Домашнє завдання. Опрацювати  §19, записати конспект,  заповнити таблицю, розв’язання до таблиці також переслати.

02.12.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: «Вільні електромагнітні коливання. Формула Томсона»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/f6w77S5FFig?si=iVAZP9Ol52PeJfjW

Домашнє завдання. Опрацювати  §18, розв’язати наступні задачі:

1. Ідеальний коливальний контур складається з конденсатора ємністю   0,4 мкФ і котушки індуктивністю 1 мГн. Конденсатор зарядили до напруги 100 В і замкнули на котушку. Визначте електричну енергію, передану конденсатору, і максимальну силу струму в котушці.

2. Максимальне значення сили струму в коливальному контурі  1,2 мА, а амплітудне значення заряду на обкладках конденсатора 30 нКл. Визначте індуктивність котушки, якщо ємність конденсатора 200 пФ

26.11.2024

Тема: Вільні електромагнітні коливання в ідеальному коливальному контурі. Формула Томсона.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/f6w77S5FFig?si=iVAZP9Ol52PeJfjW

Домашнє завдання. Опрацювати  §18, розв’язати наступні задачі:

1. Ідеальний коливальний контур складається з конденсатора ємністю   0,4 мкФ і котушки індуктивністю 1 мГн. Конденсатор зарядили до напруги 100 В і замкнули на котушку. Визначте електричну енергію, передану конденсатору, і максимальну силу струму в котушці.

2. Максимальне значення сили струму в коливальному контурі  1,2 мА, а амплітудне значення заряду на обкладках конденсатора 30 нКл. Визначте індуктивність котушки, якщо ємність конденсатора 200 пФ.

25.11.2024

Тема: Коливання. Види коливань. Фізичні величини, що характеризують коливання.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/kDKToM50UC0?si=OCoKR8uVePO4jedo

Домашнє завдання. Опрацювати  §17, вправа 17(1,3)

25.11.2024

Тема: Захист навчальних проектів

Домашнє завдання. Повторити головне з розділу на с. 93. Оформити звіт по виконаному проекту з теми «Електродинаміка. Частина 2. Електромагнетизм».(Теми проектів на с.256)

19.11.2024

Тема: Контрольна робота № 2 з теми «Електродинаміка. Частина 2. Електромагнетизм»

Домашнє завдання. Підготуватись до захисту навчальних проектів з теми «Електродинаміка. Частина 2. Електромагнетизм» . Теми проектів на с.256.



18.11.2024

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/9Xk-naaQmY8?si=WBm-bqlmcFbnZQ3-

Домашнє завдання. Повторити головне в розділі за матеріалом с. 93 , розв’язати задачі:

1.Магнітний потік, що пронизує котушку, яка має 500 витків проводу, рівномірно змінюється протягом 0,2 с від нуля до 12 мВб. Визначте ЕРС самоіндукції, що виникає в котушці, і її індуктивність, якщо сила струму за цей час змінилася від нуля до 0,5 А.

2. Замкнена котушка опором 20 Ом й індуктивністю 10 мГн поміщена в змінне магнітне поле. Коли створюваний цим полем магнітний потік рівномірно збільшився на 1 мВб, сила струму зросла від нуля до 50 мА. Який заряд пройшов за цей час по котушці?

18.11.2024

Тема: Електромагнітне поле

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/kBcVB1qE1yI?si=NuCwxWVhnj7wjklw

Домашнє завдання. Вивчити §16 , вправа 16( 2,3) . 

12.11.2024

Тема: Магнітні властивості речовин. Діа-, пара- і феромагнетики.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/UQdmBfuw5sA

 Домашнє завдання. Вивчити §15,  вправа 15(1,3,5)

11.11.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: "Самоіндукція. Індуктивність. Енергія магнітного поля"

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/Og0SIcvXkLs?si=DQBXl9HtXAQpe8Ho

Домашнє завдання.  Повторити § 14 , розв’язати задачі:

1. Знайти енергію магнітного поля соленоїда з індуктивністю 0,05 Гн, у якому проходить струм 10 А.                                                                                                           2. Магнітний потік через замкнений контур протягом 30 мс рівномірно змінюється від 5 мВб до 20 мВб. Визначте ЕРС індукції в контурі.

3. Яка індуктивність котушки, якщо при поступовій зміні у ній сили струму від 5 до 10 А за 0,1 с виникає ЕРС самоіндукції 20 В?

11.11.2024

Тема: Самоіндукція. Індуктивність. Енергія магнітного поля.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/UX6l2yE43Tw?si=-SqVJ4iYr-6yfxVT

Домашнє завдання. Вивчити   § 14, розв’язати задачі :

1. За 0,1 с сила струму в котушці рівномірно збільшилась від 0 до 1,5 А. Якою є індуктивність котушки, якщо ЕРС самоіндукції в ній — 2 В?
2. Унаслідок зменшення сили струму в котушці від 10 до 4 А енергія її магнітного поля зменшилася на 16 Дж. Якою є індуктивність котушки?

29.10.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: « Закон електромагнітної індукції»

 Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/I3CqA3d9Aq4?si=23sfKg0gbGaY6UoX

 Домашнє завдання. Повторити   §13,  виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8301487           

28.10.2024

Тема: Досліди Фарадея. Закон електромагнітної індукції

Відеоурок за посиланням: : https://youtu.be/NXYDWcpYksw?si=D7n_Ns49mLbL-NSn

Домашнє завдання.  Вивчити §13, вправа № 13( 2,4). 

28.10.2024

Тема: Розв’язування задач з теми : «Сила Лоренца»

Відеоуроки за посиланням: https://youtu.be/LCDMUeiTMVU?si=xZBp7SnxM_onEa3U

https://youtu.be/0YUw0sJSrlg?si=3ApHpri7dzzLPbSP



22.10.2024

Тема: Сила Лоренца.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/3uFS5EDT49w?si=RTmCpmnKrLq2yRV

Домашнє завдання. Вивчити §12 , розв’язати задачі:



21.10.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: «Сила Ампера»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/AMLQRSFNTYw?si=nyfoqVXiH9V4Wihs

Для повторення: https://youtu.be/kPaabNqklOI?si=W3drJWqBCYy5Dg2V

Домашнє завдання. Повторити   §11 ,  вправа № 11( 2,3,4). 

21.10.2024

Тема: Сила Ампера

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/2by4CYUJCnY?si=syvjhKPvCo1s1Y5I

Домашнє завдання.  Вивчити  § 11, розв’язати задачі:



Олімпіада з фізики 11 клас

Виконати завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7511893

15.10.2024

Тема: Магнітне поле.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/hF42CsKYXhI?si=SwJ_L0E69Nfr5FWB

 Домашнє завдання. Опрацювати  §10,   №10.17,  №10.19

дати письмові відповіді на запитання:

1. Який висновок можна зробити з досліду Ерстеда?

2. Як розміщуються стальні ошурки навколо провідника із струмом?

3. Користуючись правилом свердлика, визначте напрям силових ліній магнітного поля , якщо відомий  напрям струму у провіднику.




14.10.2024

Тема: Захист навчальних проектів

Теми проектів:

1. Дія електричного струму на організм людини.

2. Засоби захисту від ураження електричним струмом.

3. Причини ураження електричним струмом.

4. Сучасні джерела електричного струму та їхні характеристики.

5. Четвертий агрегатний стан речовини та його особливості.

6.  Електрика у світі тварин.

7. Історія відкриттів, які зумовили розвиток електродинаміки.

8. Цікаві факти з життя науковців — дослідників електрики.

Приклад оформлення проекту у вигляді презентації:  https://docs.google.com/presentation/d/1idRzvs2LL2CpfwskHaa-YvwkzFpbEFArCTiAGiMfuOc/edit#slide=id.g18cde87c25_0_183

14.10.2024

Тема:  Контрольна робота з теми: «Електричний струм»                                     

Варіант 1

1. (2 бали) Установити відповідність між середовищем та характером провідності.

 

1. Газ

А. Електронно-діркова

2. Вакуум

Б. Іонна

3. Електроліти

В. Електронно-іонна

4. Напівпровідники

Г. Електронна

 

Д. Дірково-іонна

2. (2 бали) Установіть відповідність між означенням та його поняттям:

1. Розряд у повітрі припинився після   закінчення дії іонізатора

А. Тліючий

2. Блискавка

Б. Коронний

3.Розряд відбувається між двома вугільними електродами за атмосферного тиску

В. Дуговий

4. Розряд відбувається за низького тиску

Г. Іскровий

 

Д. Несамостійний

3. (2 бали) Установіть відповідність між  формулою та визначенням:

1. Потужність

А. Q = I2·R·t

2. Закон Джоуля-Ленца

Б.  

3. Електрохімічний еквівалент

В.

4. Стала Фарадея

Г.  P = I·U

5. Закон електролізу

 

4.(2 бали) Резистори опорами 40 Ом і 10 Ом з'єднані паралельно і перебувають під напругою 12 В. Визначте силу струму в нерозгалуженій частині кола.     

5. (1 бал) Визначте силу струму в колі з резистором 5 Ом, якщо ЕРС джерела 110 В, а його внутрішній опір 0,5 Ом:     

6. (3 бали) Визначте час, який потрібен для покриття сталевої деталі площею поверхні 400см2 шаром хрому завтовшки 26 мкм. Електроліз проходить за сили струму 16 А.

Домашнє завдання. Повторити  головне з розділу1, підсумки розділу на с.54

Підготувати проект на одну з тем на с.256 підручника (захист проектів 14.10.24- 2 урок)

08.10.2024

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи  з теми: «Електричний струм» 

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/I8hhqFgJ9pY?si=ImpeXnAlSpjF5ULy                                                                   

Домашнє завдання.                                                                                                                                    Повторити §1-9, підсумки розділу 1 на с. 54, виконати завдання 3, 4 на с.55.                                                                                                                                                                                     Підготувати проект на одну з тем на с.256 підручника (захист проектів 14.10.24)

07.10.2024

Тема: Електричний струм у напівпровідниках.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/hJdev0d0yUY?si=19VXCyadejmuhUG2

Домашнє завдання. Опрацювати  §9 ,  вправа № 9 (1, 2). Написати доповідь про сучасне використання напівпровідникових діодів.

07.10.2024

Тема: Електричний струм у вакуумі. Електровакуумні прилади

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/VDAOwA6E_DA?si=u-TCDST6Wao0QSak

Домашнє завдання. Вивчити §8 , вправа8( 3), знати відповіді на контрольні запитання на с.41

01.10.2024.

Тема: Електричний струм у газах

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/NgHJcNwNBTM?si=H5AVIZqdwk8Xs7pv

Домашнє завдання. Вивчити  § 7,  вправа7(3, 5)

30.09.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: «Електричний струм в електролітах. Електроліз»

Відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=qM8q1diZ4BA

Домашнє завдання. Повторити  §6, розв’язати задачі зі збірника №9.21, 9.23.

№9.21. За 10 хв в електролітичній ванні виділилося 508 мг двовалентного металу. Визначте, який це метал, якщо сила струму під час електролізу становила 2,5 А.

№9.23. 1. Електроди, занурені в розчин мідного купоросу, з’єднані із джерелом струму, ЕРС якого 12 В, а внутрішній опір 0,2 Ом. Опір розчину між електродами 0,4 Ом. Скільки міді виділиться внаслідок електролізу за 5 хв?

30.09.2024

Тема: Електричний струм в електролітах. Електроліз.

Відеоурок за посиланням: : https://youtu.be/0KHC71P3Zhk?si=pkbcV3JUzdX7smqb

Домашнє завдання. Вивчити §6, розв’язати задачі:

Задача 1. При електролізі у гальванічній ванні водного розчину сульфату міді (CuSO4) позитивні йони купруму за 1 хв. перенесли на катод заряд 90 Кл. Визначити силу струму, що йде через електроліт.

Задача 2. Під час електролізу через розчин хлориду міді – йде струм 100 мА. Скільки часу тривав електролізу, якщо був перенесений заряд 30 Кл?

Задача 3.  Визначити електрохімічний еквівалент нікелю, якщо під час нікелювання через електролітичну ванну пройшов заряд 900 Кл і на катоді виділилося 270 мг нікелю. 

24.09.2024

Тема: ІБЖД. Експериментальна робота № 3. Вимірювання температурного коефіцієнта опору металу

Відеоурок за посиланням:

Дані для виконання лабораторної роботи  взяти з відео: https://youtu.be/ZF86vdXWMrY?si=vixJoMNKuXjGLn-c

 Домашнє завдання. Повторити § 5,  оформити звіт по експерементальній роботі                                               


23.09.2024

Тема: Електричний струм в металах.

Відеоурок за посиланням:  https://youtu.be/4Eg5Ssx-ugA?si=wmGEkJE834t7WfCo

Домашнє завдання. Вивчити §5,   розв’язати задачі зі збірника № 9.11, 9.13, 9.14



23.09.2024

Тема:  Тематичне оцінювання.                                                                                                                Самостійна робота з теми: «Постійний електричний струм.Ч.1».

Варіант 1

1. (1 бал) Що є причиною електричного опору металу?

2. (1 бал) Як потрібно вмикати вольтметр і амперметр в електричне коло?

3. (1 бал) У скільки разів заряд 20 МКл більший від заряду 0,2 кКл?

4. (2 бала) Яка напруга на провіднику опором 0,3 кОм, якщо сила струму в ньому 1 мА?

5. (2 бали) Провідник з опором 0,012 кОм підключено у мережу з напругою 220В. Визначити  потужність струму у провіднику.

6. (2 бали) Якої сили струму при напрузі 1,2 В протікає у мідному провіднику завдовжки 800 м і площею поперечного перерізу 0,034 мм2? Питомий опір міді 0,017 Ом·мм2/м.

7. (3 бали)До джерела струму з ЕРС 12 В і внутрішнім опором 2,5 Ом підключили два резистори, з’єднавши їх послідовно між собою. Опір резисторів 7,5 Ом і 10 Ом. Визначити напругу на зовнішній ділянці кола.

Домашнє завдання. Повторити §1-4

17.09.2024

6 урок. 11 клас. Фізика.

Тема: ІБЖД. Експериментальна робота № 2. Вимірювання ЕРС і внутрішнього опору джерела струму

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/1leYHNtPQlU?si=aF5AWDhJ5BYL9c6p

Домашнє завдання. Повторити §4, оформити звіт по лабораторній роботі   


16.09.2024

3 урок. 11 клас. Фізика.

Тема: Розв’язування задач з теми: «Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/DEr72mjoWkE

 Домашнє завдання. Повторити §4,  розв’язати задачі:




16.09.2024

1 урок. 11 клас. Фізика.

Тема: Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/DEr72mjoWkE

Домашнє завдання. Вивчити §4, вправа № 4(1,2)



10.09.2024

6 урок. 11 клас. Фізика.

Тема: Розв’язування задач з теми: «Робота і потужність електричного струму. Закон Джоуля – Ленца»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/PiFEMT_rkgE?si=yZZQw61leDLxJQBp

Домашнє завдання. Повторити §3, виконати експериментальне завдання на с. 17.Дотримуйтесь правил безпеки!!!

Алгоритм дій для виконання завдання:

Визначте ККД  електричного чайника.

   Для проведення експерименту я взяв домашній електрочайник, на якому написано …… Вт, тобто його потужність  ….. Вт. Потужність далі будемо позначати Р. 

Р=….. Вт

Далі, я відміряв кухонною мірною посудиною 1 літр води. Позначатимемо об'єм V. Залив воду в порожній чайник.  V=10−3м3.

Маса води /(m= ρ \ V\)   де ρ=1000кг/м3  - густина води, це таблична величина.

m=10−31000=1кг

Далі я взяв термометр і поміряв початкову температуру води.  Термометр показав   …. градуси.( можна визначити температуру  води кімнатним термометром для повітря,   адже якщо вода довго стоїть в кімнаті , то її температура = температурі повітря в кімнаті)

T1=…C

Потім я взяв годинник із секундною стрілкою, включив чайник і визначив час до моменту закипання води. t=…c

Спожита чайником енергія   Q1=А затрачена =Pt

Корисна робота чайника дорівнює кількості теплової енергії, яку отримала вода для нагріву від початкової температури до кипіння:

Q = Акорисна=Cm(T2−T1)   ,   де С - питома теплоємність води     C=4200 Дж/кг*С

Наш ККД     η= А корисна / А затрачена

  η=Cm(T2−T1) /  Pt

η=…                                               


09.09.2024

3 урок. 11 клас. Фізика.

Тема: Робота і потужність електричного струму. Закон Джоуля – Ленца

Відеоурок за посиланням:  https://youtu.be/15RxAlQ5Sek?si=Q15u9P1F-37SB890

Домашнє завдання. Вивчити § 3, знати формули напам’ять, вправа № 3 (1,3)


09.09.2024

1 урок. 11 клас. Фізика.

Тема: Інструктаж  техніки безпеки. Експериментальна робота № 1. Перевірка законів послідовного і паралельного з’єднань провідників

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/xhgNitbmhqk

Віртуальна лабораторія електрики PHET - https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab/latest/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab_uk.html

Домашнє завдання. Повторити §,оформити звіт по  експериментальній роботі роботі №1


03.09.2024

6 урок. 11 клас. Фізика.

Тема: Розв'язування задач з теми: «Послідовне і паралельне з’єднання провідників. Шунти і додаткові опори»

Відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=pZ24sqPybN8&list=PPSV

Віртуальна лабораторія:

https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab/latest/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab_uk.html

Домашнє завдання. Повторити § 1,2. Скласти схему послідовного і паралельного з’єднання у віртуальній лабораторії і перевірити їх правильність математичними розрахунками опору. Скріншоти переслати для перевірки.


02.09.2024

3 урок. 11 клас. Фізика.

Тема: Послідовне і паралельне з’єднання провідників. Шунти і додаткові опори

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/zoSfTmRFRiY?si=pDKb0ngg5RoakoJs

Домашнє завдання. Вивчити § 2, вправа 2 (4,7)


02.09.2024

1 урок. 11 клас. Фізика.

Тема: Електричний струм

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/D5KF6B2QDVY?si=jgu0xp8XHpgstIHc

ІНСТРУКЦІЯ №1

з техніки безпеки в кабінеті фізики

  1. Будьте уважними та дисциплінованими, точно виконуйте вказівки вчителя.

  2. Не починайте виконання робіт без дозволу вчителя.

  3. Розміщуйте прилади, матеріа­ли, обладнання на своєму робо­чому місці у такий спосіб, щоби запобігти їх падінню або перекиданню.

  4. Перед виконанням роботи необ­хідно уважно вивчити зміст і хід її виконання.

  5. Для запобігання падінню при проведенні дослідів скляні по­судини (пробірки, колби) обережно закріплюйте в лапці штатива.

  6. При проведенні дослідів не до­пускайте граничних наванта­жень вимірювальних приладів. Під час роботи зі скляними при­ладами будьте обережними. Не витягуйте термометри з пробірок із затверділою речовиною.

  7. Стежте за справністю всіх кріп­лень у приладах та пристосуван­нях. Не торкайтеся і не нахиляй­теся (особливо з неприбраним во­лоссям) до частин машини, що рухаються.

  8. Під час збирання експеримен­тальних установок використовуй­те дроти (з наконечниками та запобіжними чохлами) з міцною ізоляцією без видимих ушко­джень.

  9. Під час збирання електричного ланцюга уникайте перетинання дротів. Забороняється користува­тися провідниками зі зношеною ізоляцією та вимикачами відкри­того типу (при напрузі вище 42 В).

  10. Джерело струму в електричному ланцюзі вмикайте останнім. Зібраний ланцюг вмикайте тільки після перевірки з дозволу вчите­ля. Наявність напруги в ланцюгу можна перевірити тільки за допо­могою приладів або покажчиків напруги.

  11. Не торкайтеся елементів, що пе­ребувають під напругою та в яких немає ізоляції. Не робіть повтор­ного з'єднання в ланцюгах та не змінюйте запобіжників до вимк­нення джерела електроживлення.

  12. Стежте за тим, щоби під час робо­ти випадково не торкнутися частин
    електричних машин, що рухають­ся. Не робіть повторного з'єднан­ня в ланцюгах до повної зупинки якоря або ротора машини.

  13. Не торкайтеся корпусів стаціо­нарного електроустаткування, затискачів відімкнених конденса­торів.

  14. Використовуйте інструменти з ізолюючими ручками.

  15. Після завершення роботи вимкніть джерело електроживлення, після
    чого розберіть електричний ланцюг.

  16. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.

  17. Виявивши ушкодження в електричних приладах, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення та повідомте про це вчителя.

  18. Для приєднання користувачів до мережі користуйтеся штепсельними з'єднаннями.

  19. Під час ремонту та роботи електроприладів користуйтеся розетками, гніздами, затискачами, ви­микачами з контактними поверх­нями, що не виступають.


Домашнє завдання. Вивчити § 1, вправа 1( 2,3). Опрацюйте інструктаж з ТБ в кабінеті фізики 

Немає коментарів:

Дописати коментар