Українська література 11

14.05.24

Марія Матіос «Майже ніколи не навпаки». Біблійні алюзії та їхня роль. Особливості оповіді і характеротворення.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1LBnsBzAiWWJCgrMcOh3M5A-Ic1Of4wGd/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати твір М. Матіос «Солодка Даруся».


10.05.24

Марія Матіос «Майже ніколи не навпаки» - сімейна сага в новелах. Міфологічні витоки в романі.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1aqCGBRH9gphEPv48WbRnE8HJok3uECNG/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 235-236. Охарактеризувати образ Петруні, Кирила.


09.05.24

Система образів і персонажів роману.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1HgkPKupamEHKkjburFCEoiLAFNK3RrY6/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати твір М. Матіос «Майже ніколи не навпаки».


  08.05.24

Часові шари та їхнє переплетіння в романі. «Вчорашнє» як екзистенційна сталість для героїв твору.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/198X9sRAeCTZUOTuEYQvUEX5wsYaG1oH0/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Дати характеристику Кочі, Травмованого і Кароліни.


 07.05.24

Сергій Жадан «Ворошиловград» - твір жорсткий, меланхолійний та реалістичний про людину, яка намагається протистояти тиску бездуховного прагматизму сьогодення і відвойовує своє право на буття.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/12ipfMjv6kTqPs2cnPYgWmVGoFu7Rp_Pi/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true


Читати стр. 239-240. Характеристика Германа Корольова


 03.05.24

Оксана Забужко «Казка про калинову сопілку» - повість-притча; міфологічна основа повісті; жіноча версія легенди про Каїна і Авеля, яка обертається напруженою психологічною драмою.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1tKlWeJfTrcedxXnQiVcszZksiTNc6TkA/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати твір Сергія Жадана «Ворошиловград».


  02.05.24

Юрій Андрухович «Shevchenko is OK» -есе, у якому автор звертає увагу на потребу нового осмислення класичної літератури.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1jDMJ3hvwFfpqhfvLcMyfURNXEAvHlXJX/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати твір Оксани Забужко «Казка про калинову сопілку».


    01.05.24

Мирослав Дочинець «Криничар». Особливості творчості митця

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1aetAmaDaoewGeQXJbVFHjiUz0K4SH6fo/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 243-244. Прочитати твір Ю.Андруховича «Shevchenko is OK».


30.04.24

Галина Пагутяк, «Зачаровані музиканти»- роман-феєрія.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/11WiiqScbeW0goDv5H92bzHYXELvaJ3NR/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати твір Мирослава Дочинця «Криничар».


  26.04.24

Сергій Жадан, «Музика, очерет…», «Смерть моряка». Збірка «Тамплієри» - поетичний щоденник за 2015-й- першої половини 2016 року.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1voI5zmXJKwXy1PPMGNEW4WEjiIPmq-EQ/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати твір Галини Пагутяк «Зачаровані музиканти».


25.04.24

Марія Матіос, «Триєдина перспектива (цикл); «Прості вірші (цикл) – поезія як прояв сильної жінки у сучасному світі, яка може залишатися жіночною.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1MhqrPfUd7avj3ajSPmf36-oT1WnVsbs8/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Підготувати повідомлення про С. Жадана. Прочитати твори «Музика, очерет…», «Смерть моряка». Збірку «Тамплієри».


 24.04.24

Ю.Іздрик як один із творців «Станіславського феномену»; пошук форм вираження нового світовідчуття і нового світогляду у поезії.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1F_GXnYNu5kPhlovNBjOgftf9ZimQr9TM/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр. 230-232. Марія Матіос «Триєдина перспектива» аналіз.


23.04.24

Юрій Андрухович – представник популярного угрупування Бу-Ба-Бу. Особливості творчості. «Астролог»,  «Пісня мандрівного спудея» «Козак Ямайка».

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1WauNfRw-4q09H0A6Vku4WEQkRKXnjFD6/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 223-229. Біографія Ю. Іздрика.


12.04.24

Василь Герасимюк «Аркан» - філософський верлібр про призначення чоловіка в житті, про чоловічу дружбу.

Презентація

https://drive.google.com/file/d/1j61KuzVKeMR0P9l4lTemdKMrT10yJ3j6/view?usp=drive_web

Читати стр.222. Особливості творчості Ю. Андруховича.


11.04.24

Поезія: Ігор Римарук «Обнови» - типова постмодерна стилістика й поетика вірша.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1AwWC3Pu4W75IjFfTYxUdLY7HYVZQo-xA/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 220-221. Біографія В. Герасимюка.


10.04.24

ЧП. Читання творів сучасної актуальної літератури. «Ключ» до прочитання постмодерних творів.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1YrJuYLM2GeptT55uxh2ppaV8Jn9jbC34/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Біографія Ігора Римарука. Аналіз поезії «Обнови».  


 09.04.24

Стильове розмаїття, експериментаторство, пошуки нових форм і нових тем. Література масова, популярна (її інтенсивний розвиток).

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1dYpS1xfDh5nQkFhRFUz2x6P1gg7zuVnO/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати любий постмодерний твір.


  05.04.24

Постмодернізм як продукт постіндустріальної епохи. Історико – культурна ситуація наприкінці ХХ  - на початку ХХІ ст. Визначальні риси постмодернізму.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/10XWr2YlX4Q2nB8E-9G8n0xRA1bnJDVMI/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Постмодернізм і література сьогодення.


 04.04.24

Контрольна робота. Написати твір – роздум «Самотність у творі Е. Умерова».

Підготувати повідомлення про український постмодернізм.


03.04.24

ЛРК. Поезія Ніни Супруненко.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1do5sZDXJXzAvnJ64T1-lk4UvbZ7-VJBY/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Повторити вивчений матеріал. Підготуватись до контрольної роботи.


 02.04.24

ПЧ. Володимир Дрозд «Самотній вовк».

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/14YWICbf7UXg0lTIMTw87J-zIu4Pc7mGV/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Виписати цитатну характеристику героїв.


29.03.24

Узагальнення та систематизація вивченого.

Бліц-турнір «Теорія літератури»

1.    Притча -…

2.    Історичний роман -…

3.    Необароко -…

4.    «Химерна проза» -…

5.    Роман – балада -…

6.    Повість -…

7.    Вільний вірш -…

Біографія В. Дрозд. Прочитати його повість «Самотній вовк».


28.03.24

«Самотність» - розповідь про останній день життя пса Сабирли, через відчуття якого подано найдраматичнішу сторінку в історії кримських татар. Символічність образу Сабирли.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/10CgUTgbM-3TOFMHftP4-dDf-VzuLUZ-u/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Написати характеристику образу Сабирли.


 27.03.24

Ервін Умеров – король сучасної кримськотатарської малої прози. Життєвий і творчий шлях кримськотатарського письменника як відображення історії народу.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1C0x7sP__qxgQMiALhrK0JyUf4cwt01GQ/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 213-214. Прочитати твір Е. Умерова «Самотність».


26.03.24

Валерій Шевчук «Дім на горі» - роман – балада про любов

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1CKuI4Xfkd_G-y23PFipEkjfGfrgUoY4G/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Підготувати повідомлення про кримських татар та Е. Умерова.


22.03.24

Роман Іваничук «Мальви» - історичний роман про зраду і яничарство. Історична основа твору – активна діяльність яничарського корпусу в Османській імперії 1638-1648 рр. Особливості характеротворення персонажів.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1Uvo_flvCOfj3wM5ASGR2MFEbJBpAeAcw/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Валерій Шевчук «Дім на горі» читати роман-баладу.


   21.03.24

Павло Загребельний «Роксолана» - масштабний історичний роман про часи ХV-ХVІст. Про дивовижну долю дівчини з Прикарпаття.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1R4eRV1WEUlj0TpR3vsgQ0D0k8M7mrKjz/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати роман Романа Іваничука «Мальви»


 20.03.24

Василь Земляк «Лебедина зграя» як зразок «химерної прози»

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1CQRILQKc6fssa-5gsgQoX8LO9qxFmTY9/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати скорочений текст Павла Загребельного «Роксолана»  


19.03.24

«Собор» - проблемно – філософський роман, у якому важливі соціальні та національні проблеми розглядаються крізь призму вічних гуманістичних істин.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1Ehsp8g3cLMPqtJv9vYT1YEmlb-Ty9vIh/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

 Біографія Василя Земляка та його «Лебедина зграя». 


   15.03.24

Олесь Гончар. Життя і творчість. Його громадянська і життєва позиція, роль у духовному відродженні нації. «Модри Камень» ідейно-художній аналіз твору.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1wEGbqlmXUJ7ZiXw3ynHVG5NPasRQKirY/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 205-206. Прочитати роман «Собор».


  14.03.24

Літературний процес 50-х-90-х рр. ХХст. Переважання епічних форм. Жанрова і тематична специфіка.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1GXJz2KndrDj86YvNDwF73KM5Rxepyhye/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Біографія Олеся Гончара.


     13.03.24

Контрольна робота. Шістдесятництво як суспільне і мистецьке явище (тестування).

1.  Твір «Три зозулі з поклоном» присвячено…

А «Цвітові яблуні»

Б Любові всевишній

В Ліні Костенко

Г Тарасу Шевченку

2.  «Маруся Чурай» є енциклопедією життя українського народу…

А середини ХVІІ століття

Б кінця ХVІІ століття – початку ХVІІІ століття

В кінця ХVІІІ століття

Г початку ХІХ століття

3.  Верлібром написано твір…

А Ліни Костенко

Б Василя Стуса

В Івана Драча

Г Дмитра Павличка

4.  Установіть назву твору та його автора.

1 Ліна Костенко                 А «Балада про соняшник»

2 Василь Стус                     Б «Страшні слова, коли вони мовчать»

3 Дмитро Павличко         В «Три зозулі з поклоном»

4 Іван Драч                         Г «Господи гніву пречистого»

5 Григір Тютюнник           Д «Два кольори»

5.  Розкрийте поняття  «художня деталь».

6.  «Обіймаю тебе і несу на руках колиску із сином, доки й житиму», - пише в листі до дружини персонаж твору

А «Три зозулі з поклоном»

Б «Маруся Чурай»

В «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…»

Г «Цю жінку я люблю»

Д «Найдовша з усіх доріг»

7.  «Відступник я. Нікчемний я і ниций. / Але ти любиш і тому прости. / Життя – така велика ковзаниця. / Кому вдалось, не падавши, пройти?» - виправдовується

А Мартин Пушкар

Б Іван Іскра

В Гриць Бобренко

Г Ярема Вишневецький

Д Гордій Чурай

  8.Послідовність розгортання подій твору «Маруся Чурай» дотримано в рядку

     А Іван Іскра захищає Марусю в суді – Маруся згадує дитинство своє та Гриця – Маруся вирушає на прощу до Києва – гетьман своїм універсалом скасовує судове рішення про страту Марусі Чурай.

   Б Маруся згадує дитинство своє та Гриця – Іван Іскра захищає Марусю в суді – гетьман своїм універсалом скасовує судове рішення про страту Марусі Чурай – Маруся вирушає на прощу до Києва.

  В Гетьман своїм універсалом скасовує судове рішення про страту Марусі Чурай – Іван Іскра захищає Марусю в суді – Маруся згадує дитинство своє та Гриця – Маруся вирушає на прощу до Києва.

   Г Іван Іскра захищає Марусю в суді – Маруся згадує дитинство своє та Гриця – гетьман своїм універсалом скасовує судове рішення про страту Марусі Чурай – Маруся вирушає на прощу до Києва.

    Д Маруся вирушає на прощу до Києва – Іван Іскра захищає Марусю в суді – Маруся згадує дитинство своє та Гриця – гетьман своїм універсалом скасовує судове рішення про страту Марусі Чурай.

 

9.  Кому притаманний епістолярний стиль?

А Ліна Костенко

Б Борис Чичибабін

В Василь Симоненко

Г Валерій Марченко

10.              У таборових записах якого поета часто зустрічається тема смерті?

А В. Стуса

Б В. Марченка

В І. Драча

Г Б. Чичибабіна

   11.Розкрийте роль художньої деталі у творах поетів – шістдесятників

   12. Розкрийте значення слів Марусі Чурай «Моя любов чолом сягала неба, / а Гриць ходив ногами по землі».

 

Література 50-х-90-х років ХХстоліття.


  12.03.24

Узагальнення та систематизація вивченого. Усний РМ.

      Називати імена митців та їхні твори, які вивчалися; виокремлювати серед них ті, які найбільше запам’яталися; висловлювати міркування про них; аналізувати життєві ситуації, людські вчинки на матеріалі вивчених творів; брати участь у дискусії довкола питань розвитку української літератури та її перспектив; узагальнювати отриману інформацію; розуміти значення читання художньої літератури для розвитку й духовного здоров’я людини.

Підготуватися до контрольної роботи.


 08.03.24

ЛРК. Б. Чичибабін. Особливості художньої манери митця.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1vzfcZIs_3eDvJu2iJaQPtNerEx8iHwhM/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Написати відгук на твори Б. Чичибабіна.


 07.03.24

ЧП. «Листи до матері з неволі» Валерія Марченка. Листи Валерія Марченка як свідчення епохи.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1TfkdJRKh3rZid_ILVwvru-Az8pbYpRip/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Біографія Бориса Чичибабіна (Полушина).


 06.03.24

«Феномен доби (сходження на голгофу слави)» (оглядово) – філософсько – екзистенційний роздум про Митця у толітарному суспільстві. В. Стус про П. Тичину.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/16L4vHgLt_uA6Z4XQ0b7WvTbHQrLTmBYJ/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 201-202. Біографія Валерія Марченка.


05.03.24

Екзистенційна (буттєва) проблема вибору, віра в себе, надія на здолання всіх перешкод. «Як добре те, що смерті не боюсь я…».

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1-Gv2LU_K80F6GVIA9fULYLe_vDH9t9L9/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати твір «Феномен доби (сходження на голгофу слави)».


23.02.24

Поезія Стуса – взірець «стоїчної» поезії у світовій ліриці («Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…»), «Господи, гніву пречистого…»

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1KA3WtxE-CIn_H5ufv1bysF3w3av_uzhI/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Один із віршів вивчити напамять.


22.02.24

Василь Стус – український поет, перекладач, прозаїк, літературознавець, правозахисник. Загальний огляд творчості.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1Ams4SkCSJuDt1QpkVXzoKRCiyluxtgHA/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 195-196.

Підготувати поезії В. Стуса.


21.02.24

РМ. Твір – роздум «Чи можна пробачити зраду?» (за твором Л. Костенко «Маруся Чурай»)

Дописати розпочатий твір. Біографія Василя Стуса.


   20.02.24

Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини. Пісні Марусі Чурай.

Презентація

https://drive.google.com/file/d/1EAfNPtdsuu0tbcCG69xCDBVYR8EHyd16/view?usp=gmail

Підготуватись до написання твору-роздуму.


 16.02.24

Історичний роман у віршах «Маруся Чурай». Історико-фольклорна основа твору.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1qS84qcHoOYIIZo-SnKkK6YWf_RP7TOEL/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.185-193. Пісні Марусі Чурай.


    15.02.24

«Моя любове, я перед тобою»-роздум про збереження особистості у вирі розбурханих почуттів ліричної героїні.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1LpOEVJfDuqA2zh8wy1SMN_aMIDeFzd6_/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр.184-185. Прочитати роман «Маруся Чурай».


      14.02.24

«Доля» - поезія про нелегку долю поета. Символічний образ «чудернацького базару», де продаються долі.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1LoRLxsZOsK3HgJpuu485WBhbwMLQeox3/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Аналіз поезії «Моя любове, я перед тобою»


  13.02.24

«Життя іде…» - роздуми поетеси про сенс життя. Засоби персоніфікації .

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1zegtj27EEWB-fCC0072lg2Mx0f0LGVfU/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Аналіз поезії «Доля».


  09.02.24

Творчий шлях Ліни Костенко. Громадська позиція митця. «Страшні слова коли вони мовчать» - ліричний роздум про значення слова в житті людини, суть мистецтва.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1MCAvMv1C8F2mJ-tADkSKaaS_pdS-5n6P/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 179-181. «Страшні слова коли вони мовчать» вивчити напамять.


  08.02.24

Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1cI6277UpkD7ycrS6835pwfvg9S9MqJNn/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Життєвий і творчий шлях Ліни Костенко.


   07.02.24

Оповідання (новела) «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1AIXYH42rlWolYrpDaeQFS1njNOl__h6N/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 176-178. Написати характеристику головних героїв твору «Три зозулі з поклоном».


     06.02.24

Григір Тютюнник. Основні відомості про життєвий шлях і творчу долю митця. Г. Тютюнник – сценарист.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1eh3yKt-_YasuTtgEYHrc3gmIXUlRIjMY/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати оповідання «Три зозулі з поклоном».  


02.02.24

Б. Олійник «Пісня про матір» - уславлення узагальненого образу усіх матерів і кожної з них; прекрасних жінок, здатних на самопожертву заради своїх дітей. Поетика образу матері.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/12bYbiLPNdfUud6WxxhZdKQyX5PBd57o2/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Біографія Г. Тютюнника. Перегук стильових рис В. Стефаника і Г. Тютюнника.


 01.02.24

Борис Олійник. Огляд життя і творчості українського поета, перекладача. «Вибір» - возвеличення прагнення кожної людини мати свій життєвий вибір. «Пісня про матір» - уславлення узагальненого образу усіх матерів і кожної з них.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/16uaR8eEqFuqzpvWlrnNEk4OITdF_e7BK/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Григір Тютюнник основні відомості про життєвий шлях і творчу долю.


  31.01.24

«Губами теплими і оком золотим» - вірш з однойменної збірки, у якій органічно переплелися картини природи, спогади дитинства, інтимна лірика, предметна реальність світу, химерія і казка, добра витівка і гумор, затамована жура.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1s4o2394aHk4Ra19dVATEtxR84u0Ixpvh/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Підготувати інформацію про життєвий та творчий шлях Б. Олійника; прочитати твір «Вибір».


  30.01.24

Микола Вінграновський. Основні відомості про поета, прозаїка,

 перекладача, кіномитця, сценариста. М. Вінграновський – учень О.Довженка.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/13Viyi6dF2YMZhQSCnt1J8Sx4uZXwrjrF/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 167. Аналіз вірша «Губами теплими і оком золотим».


 26.01.24

«Балада про соняшник». Поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Оригінальність образів.

Презентація

https://docs.google.com/document/d/1--gDoUugS1HJoz8sAS0rw27VPkuj58Gn/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Підготувати інформацію про життєвий і творчий шлях М. Вінграновського; прочитати його твір «Цю жінку я люблю»


25.01.24

«Крила» («Новорічна казка») – метафоричні роздуми про сенс життя людини; образ крил – як вічне прагнення людини до творчої мрії; образ дядька Кирила як символ нездатності людини осмислити висоту духу.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1h15OoXNNydQviZ0lkfj3ieE78j8zrsA4/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.166. Майстерність верлібру.


  24.01.24

Іван Драч. Основні відомості про поета, сценариста, громадського діяча. Дух шістдесятництва у творчості Івана Драча.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1PC8LtKlSxga9zKA1f1MNg3ZrY0spZ9_x/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати твір «Крила».


 23.01.24

Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача, політика і громадського діяча. Вірш «Два кольори», який став народною піснею.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1ykuJfsO1d8mPxMvdwkM48t37BBLSmWoQ/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 158-159. Аналіз вірша «Два кольори».


 19.01.24

«Казка про Дурила» - казка для дорослих, алегорична розповідь про втрачену й віднайдену Батьківщину.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1S4GkhxkpXhl2QCJNmn0F_QnZCyUx4mKm/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Дати відповіді на питання 5. Стр.157.


 18.01.24

Інтимна лірика В.Симоненка («Є в коханні і будні і свята»).

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1cVZoyR7_DuPoAxTvS_c6bwV1JAxh9EKx/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр.155. Прочитати твір В. Симоненка «Казка про  Дурила».


17.01.24

Василь Симоненко. Творча біографія митця. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці…»).

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1YzE75wcWUtLJZX-RPB6xIXupwgk0TMr3/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 152-153. Аналіз «Є в коханні і будні і свята».



16.01.24

Культурно-історичні витоки та естетичний світогляд шістдесятників. «Шістдесятництво» як феномен українського опозиційного руху.

Презентація

https://drive.google.com/file/d/1SZu-8c-co7ts5UURNGKgR4FTEbOE059H/view?usp=gmail

Читати стр.150-151. Біографія В. Симоненка.



29.12.23

Аналіз контрольних робіт. Література рідного краю.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1vI1OIJKA77cQgJ-VCJ2eDfugiXSSjnZC/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

«Шістдесятництво» як феномен українського опозиційного руху.


 28.12.23

Контрольна робота «Українська література 1920-1930 рр. Проза та драматургія».

1.  Бере уроки в учительки «правильних проізношеній» персонаж твору

А «Патетична соната»

Б «Тигролови»

В «Зачарована Десна»

Г «Мина Мазайло»

Д «Мати»

2.  У творі «Мина Мазайло» порушено проблему

А готовності українського суспільства бути українським

Б свободи й боротьби за національне визволення

В самоствердження вихідця із селян у міському середовищі

Г сенсу життя та деспотизму антигуманних звичаїв

Д творення нової української культури, самоусвідомлення в новій дійсності

3.  Лозовягін – справжнє прізвище автора твору, у якому

А персонаж рятує односельців від повені

Б українська родина рятує втікача

В персонаж застає свою матір повішеною

Г  героїня постійно грає сонату Бетховена

Д персонаж хоче змінити своє прізвище

4.  Ключовими словами до твору «Зачарована Десна» є

А українська мова, українізація

Б скажений поїзд, буйні нетрі

В запорозька кров, широкі степи

Г клепання коси, незаймана дівиця

Д соната Бетховена, самостійна Україна

5.  У творі «Воля до життя» історію про сильного духом воїна Івана Карналюка розповідає

А медсестра

Б лікар – хірург

В командир частини

Г дружина Івана

Д друг Івана

6.  Вибір дівчиною пари з ідеологічних переконань змальовано у творі

А «Патетична соната»

Б «Зачарована Десна»

В «Тигролови»

Г «Воля до життя»

Д «Мина Мазайло»

7.  Оспівування краси дитинства та рідного краю – ідея твору, який розпочинається словами

А «Не ради сліз, і розпачу, й скорбот, і не в ознаку гіркого прокляття, вони вже прокляті і так усім на світі, задля слави нашого народу написано і во імя любові про цю високу смерть».

Б «Уявіть собі, друзі,- так почав він, - перше – вулицю старого провінційного міста; друге – двоповерховий будинок з табличкою: «Дім генерал – майора Пероцького».

В «…Вирячивши вогненні очі, дихаючи полум’ям і димом, потрясаючи ревом пустелі і нетра і вогненним хвостом замітаючи слід, летів дракон».

Г «В сьому короткому нарисі автобіографічного кінооповідання автор поспішає зробити відразу деякі визнання».

8.  У творі «Тигролови» змальовано образи

А українців, яких вивозили на роботи до Німеччини

Б розвідника та дівчини – партизанки

В переселенців з України

Г матерів, які втратили синів на війні

Д письменників -емігрантів

9.  Послідовність розгортання подій твору «Тигролови» дотримано в рядку

А Григорій кілька днів блукає в пошуках людей – родини Сірків і Морозів зустрічаються та стають табором на ночівлю – Григорій рятує дівчину від ведмедя – батьки благословляють Григорія та Наталку

Б Григорій кілька днів блукає в пошуках людей – Григорій рятує дівчину від ведмедя – родини Сірків і Морозів зустрічаються та стають табором на ночівлю – батьки благословляють Григорія та Наталку

В Григорій рятує дівчину від ведмедя – Григорій кілька днів блукає в пошуках людей – родини Сірків і Морозів зустрічаються та стають табором на ночівлю – батьки благословляють Григорія та Наталку

Г Родини Сірків і Морозів зустрічаються та стають табором на ночівлю – Григорій кілька днів блукає в пошуках людей – Григорій рятує дівчину від ведмедя – батьки благословляють Григорія та Наталку

10.              «Нічого в світі так я не люблю, як саджати що-небудь у землю, щоб проізростало», - любила проказувати

А мати Сашка («Зачарована Десна»)

Б прабаба Сашка («Зачарована Десна»)

В Рина («Мина Мазайло»)

Г Марина («Патетична соната»)

Д мати Сірчиха («Тигролови»)

11.              Визначте тему твору «Тигролови».

12.              Напишіть міні-судження (6-8 речень) на одну з поданих тем.

1.    «Маніфест величі та краси» (За твором «Зачарована Десна»).

2.    Моральна шляхетність і національна гідність Григорія Многогрішного (За твором «Тигролови»).

3.    Актуальність твору «Мина Мазайло» для нашого часу.

 

Повторити модерна драматургія і театр.


  27.12.23

ЧП. Кіноповість як літературний жанр. «Ключі» до прочитання кіноповісті. Узагальнення та систематизація вивченого.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1iS0jcloPM3E2nASnkkonU6UguDW6PdRL/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Підготуватись до контрольної роботи.


     26.12.23

Контрольна робота. Твір – роздум  «Сповідь душі» за кіноповістю О. Довженка «Зачарована Десна» . «Чому ми так шануємо матір» за оповіданням О. Довженка «Мати».

Повторити вивчені твори.  


  22.12.23

«Зачарована Десна» - маніфест величі і краси рідної землі. Автобіографічна основа твору, медитативна сповідальність оповіді.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1VwzPnoBLdnEVH1mbPGGSQXKE9OjE_Tq0/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Повторити вивчений матеріал. Підготуватись до контрольної роботи.


   21.12.23

Оповідання «Мати» як гімн невмирущій красі українки.

Презентація

https://drive.google.com/file/d/1LSp5s5nbgRJiId1sPBL39_wvimKSi4XU/view?usp=gmail

Прочитати автобіографічний твір О. Довженка  «Зачарована Десна»                         


     20.12.23

Новела «Воля до життя». Ідейна домінанта – ніколи не втрачати надії, до останньої миті боротися за життя. Образ воїна у творі.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1SgpgjXAtPXgBVrxqKtS9mmZEbuxe_ucZ/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Письмова характеристика Івана Карналюка . Прочитати оповідання «Мати».


      19.12.23

Олександр Довженко. Трагічна й велична творча біографія митця. Класик світового кінематографу, засновник поетичного кіно.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1VyEASALm6i5mfomWV65nk_Q-okm84wWK/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 131-132. Прочитати і проаналізувати новелу «Воля до життя». 


 15.12.23

Читацький практикум «Щоденник» Олеся Гончара як свідчення епохи.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1BIwf3333ev-iMf9SQHjeA-2I_C8W77b6/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Життєвий і творчий шлях О. Довженка.


          14.12.23

Символіка роману, ідея перемоги добра над злом. Популярність твору в повоєнній Європі.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1jHRCq2_CcgzIoRzVcYbjQcjZ9mHdEBFA/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

«Щоденник» Олеся Гончара.


13.12.23

Іван Багряний (Лозов’ягін). Основні віхи життя й творчості митця, його громадянська позиція. «Тигролови» -український пригодницький роман з автобіографічними елементами.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1qRQvSQ8Dt3ODSQDafOvGqpgmOn3XLhBj/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр. 68-74. Зробити цитатну характеристику головних персонажів твору.


 12.12.23

Позакласне читання М. Куліш «Народний Малахій» або «Маклена Граса»

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1iqKrPMmwLu3hMzE4wwpBcENUEKOJLZWx/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати роман І. Багряного «Тигролови»


   08.12.23

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1blbTC3JSp7SRwC98riSiP2M_7YOEzmx-/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 124-128. Прочитати «Народний Малахій» або «Маклена Граса».


  07.12.23

Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас тьотя Мотя). Актуальність пєси в сьогоденні.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1lIjIZ7tqc47jPImdh9oc2ZIcqet_rrTE/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати пєсу «Патетична соната».


   06.12.23

Сатирична комедія «Мина Мазайло» - пєса без позитивного героя. Особливості сюжету. Проблема готовності українського суспільства бути українським.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1Hm3P7HWmIIh1IOS3XjOuwKXVXnAJvbSv/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 119-121. Актуальність пєси в сьогоденні.


05.12.13

Микола Куліш. Життєвий і творчий шлях драматурга – новатора, його творча співпраця з режисером модерного українського театру Лесем Курбасом.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/10CbnxQ8qN8ZIPtc5B6tcpTHPOhlt52Xp/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 118. Прочитати пєсу М. Куліша «Мина Мазайло». 


  01.12.23

Українська література 1920-1930 років. Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І. Франка.)

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1XpjiBe5J-CkTlhCbXU6cMGv1q-p81Lpj/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр. 117

Життєвий і творчий шлях М. Куліша.


 30.11.23

Контрольна робота. Українська література 1920-1930 років. Проза (тестування).

1.  У творі «Дівчинка з ведмедиком» ідеться про

А політичну еміграцію митців і політиків у 1020 р.

Б життя інтелігенції Києва 20-30 років ХХ ст.

В зйомки фільму на Одеській кіностудії

Г життя українського села в умовах непу

Д примусову колективізацію та масові репресії

2.  У творі «Я( Романтика)» порушено проблему

А готовності українського суспільства бути українським

Б внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і відданістю революції

В самоствердження вихідця із селян у міському середовищі

Г сенсу життя та деспотизму антигуманних звичаїв

Д творення нової української культури, самоусвідомлення в новій дійсності

3.  Становлення письменника та його прагнення написати повість про людей змальовано у творі, який

А присвячено «Цвітові яблуні»

Б написано в співавторстві

В є драматичним

Г має два епіграфи

Д є автобіографічним

4.  Людина, яка вже осмислила свій життєвий шлях, бо «сиве волосся до чогось зобов’язує», романтик у коханні, який має двох синів і живе мистецтвом, - це

А доктор Тагабат

Б Іполіт Варецький

В То – Ма – Кі

Г матрос Богдан

Д Михайло Світозаров

5.  Історію кохання поміркованого Іполіта Варецького та «ультрамодерної» Зіни Тихменєвої поклав в основу свого твору

А Валерян Підмогильниу

Б Юрій Яновський

В Осип Турянський

Г Микола Хвильовий

Д Віктор Домонтович

6.  Про автора твору «Я (Романтика)» відомо, що

А він працював на Одеській кіностудії

Б він брав участь у літературній дискусії 1925-1928 рр.

В його справжнє імя та прізвище Віктор Петров

Г він трагічно загинув на Соловках

Д він уходив до групи «київських неокласиків»

7.  Богдан, Сев, Тайях – це персонажі твору

А Валеряна Підмогильного

Б Миколи Хвильового

В Віктора Домонтовича

Г Юрія Яновського

Д Осипа Турянського

8.  Модерністські образи Міста й Моря поєднано у творі

А «Місто»

Б «Кіт у чоботях»

В «Невеличка драма»

Г «Я (Романтика)»

Д «Майстер корабля»

9.  Елегійний початок «З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить шелест: то йде Марія…» має твір, у якому

А герой переїжджає у фешенебельний будинок з ліфтом

Б персонаж хоче змінити своє прізвище

В персонажі засідають у палаці шляхтича

Г герої рятують чоловіка, якого на щоглі викинуло на берег

Д персонаж роздумує про спадщину Ніколо Макіавеллі.

10.      Послідовність розгортання подій твору «Місто» дотримано в рядку

А Степана поселяють у столярній майстерні – Максим покидає батьківський дім – самогубство Зоськи – Степан знайомиться з актрисою Ритою

Б Степана поселяють у столярній майстерні – Максим покидає батьківський дім – Степан знайомиться з актрисою Ритою -  самогубство Зоськи

В Максим покидає батьківський дім – Степана поселяють у столярній майстерні – Степан знайомиться з актрисою Ритою – самогубство Зоськи

Г Степана поселяють у столярній майстерні – Степан знайомиться з актрисою Ритою -Максим покидає батьківський дім – самогубсто Зоськи

Д самогубство Зоськи – Степана поселяють у столярній майстерні – Максим покидає батьківський дім – Степан знайомиться з актрисою Ритою

11.      Увідповідніть назву твору та його жанр (жанровий різновид).

Назва твору

1 «Дівчина з ведмедиком»

2 «Я(Романтика)»

3 «Місто»

4 «Майстер корабля»

      Жанр (жанровий різновид)

А оповідання

Б новела

В філософсько-інтелектуальна повість (роман)

Г роман – містифікація

Д урбаністичний роман

12.      Напишіть міні – судження (6-8 речень) . Неоромантичні герої твору «Майстер корабля».

 

Українська драматургія 1920-1930 років


   29.11.23

Узагальнення та систематизація вивченого.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1Tb1O8WchXFTGzPur7yelxL1RKuaYNM9E/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Повторити вивчений матеріал. Підготуватись до контрольної роботи.


 28.11.23

РМ. Написання есе «Любов – велика сила, яка врятує світ»

Завершити есе, розпочате на уроці.


    17.11.23

Образ Марти Висоцької. Форми художнього вираження героїні. Образи Ліни, Ірен, Марії Миколаївни та Тетяни Ничипорівни як носії патріархального світогляду.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1kc3Y-A-cAL22qKVd8dp527YPgbtUkaKk/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Підготуватися до написання есе


    16.11.23

«Роман на одну частину» «Невеличка драма» - «вийти за межі» як екзистенціалістська модель буття; філософія жіночого існування; динаміка тематики емансипації та фемінізму в українській літературі.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1x3-xiiwzqixQ5kdF2ia4kVDDu567vdOZ/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

 Укласти цитатну характеристику головних персонажів твору.


    15.11.23

Жіночі образи у творі

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1RLhm38oTXHN4TPebzCEJFNCKv61G73xv/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати твір В. Підмогильного «Невеличка драма».


  14.11.23

Образ українського інтелігента Степана Радченка, вихідця із селян, еволюція його характеру.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1FA0mkFi6qhlQC41tEmsaK64sH5gUlExu/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Жіночі образи у творі.


10.11.23

Роман «Місто» - тяглість та новизна урбаністичної теми в українській літературі.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1RRpgeUD5PTl0Mz2LDZCfusMZPc-rytqJ/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Письмова характеристика головних героїв роману.


  09.11.23

В. Підмогильний. Життєвий і творчий шлях В. Підмогильного – типова доля безкомпромісного митця в тоталітарному суспільстві.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1pMpmEykNOJ_wgEweS2PZEQvKCVHDuMgD/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 98-105. Читати роман «Місто». 


    08.11.23

Проблеми творення нової української урбаністичної культури. Прототипи персонажів твору. Морально – етичні колізії твору.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1psnboZ0-xuzdTg9Bt4hUq9O17pMgnt8-/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.91-94. Біографія В. Підмогильного.


  07.11.23

Ю. Яновський «Майстер корабля»: роман – містифікація, динамічний, модерний сюжет, умовність фабули, зміщення часопростору.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/16WlSqpjyJGX9ixqgh8Ff1xeAc3T1mV5A/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 95-97. Розібрати питання на стр.96-97.


   03.11.23

Юрій Яновський. Творча біографія письменника. Ю. Яновський і кіно. Романтичність світовідчуття і новаторство митця.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1wLztnuV_F3pTskoRhBPDH76HopeQOBGi/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати роман – містифікацію Ю. Яновського «Майстер корабля».


 02.11.23

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ. Леонід Талалай.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1tbl_ZoCjPjmJexQ1pp8hwvhsrdWeqm-k/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Проаналізувати будь – який вірш Л. Талалая.


  01.11.23

«Кіт у чоботях» - імпресіоністична настроєвість твору; емансипація і наслідки революційної трансформації особистості; образ Гапки – Товариша Жучка революції.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/18C1AWxlhMWIIHfkTu-rfAIQ4IEv-JVHX/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Біографія Л. Талалая.


31.10.23

РМ. Усний міні-твір (Характеристика персонажа новели «Я(Романтика)» або висловлення власного ставлення до проблеми зображення високих загальнолюдських ідеалів, небезпеки їхньої втрати).

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1bR-0t9__42toFn8TFs9J48_TC9DfJmAl/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Дібрати прислівя та приказки про моральні чесноти людини.


   27.10.23

«Я (Романтика)» - новела про внутрішній розкол особистості у час революційних трансформацій. Проблема внутрішнього розколу людини між гуманізмом і фанатичною відданістю революції.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/19i6vBGGcO5hIkjR2XhmEaA0PLmrl1vjh/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 85-87. Прочитати новелу «Кіт у чоботях».


26.10.23

Микола Хвильовий (Фітільов). Життєвий і творчий шлях митця. Роль М. Хвильового у літературному і суспільному житті 1020-х років.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1FUOYIrZTzZhLR9RctjK7_p-kxavjopML/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр. 81-82. Прочитати твір «Я (Романтика)».


  25.10.23

Причини «несвоєчасності» прочитання роману сучасниками. Композиційна особливість філософсько – інтелектуального роману – розгортання оповіді у різних часових і просторових вимірах.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1LF0q-CogQjwjlA7FbYtitateTIfc4iEt/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Прочитати «Я.(Романтика)» М. Хвильового. Виписати 5 фактів з життя і творчості Хвильового, які вразили особисто вас.


    24.10.23

Зіна Тихменєва як представниця національної еліти, втілення нового способу життя, переконань уявлень та прагнень.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1CTD1yUg4K5stri6zHXtmgjsZ3Q-g9EXs/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр. 77-80. Образ Марії Іванівни.


 20.10.23

В. Домонтович (Віктор Петров) «Дівчина з ведмедиком»

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1jDD9-aLlKQ3pxeoqvS7hqYVXa8nhedvQ/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Дібрати цитатну характеристику головних героїв.


19.10.23

Контрольна робота. Українська література 1920-1930 років. Поезія (тестування)

1.  Авангардизм як літературний напрям характеризується

А зверненням до античних тем

Б зображенням незвичайних героїв

В надмірною емоційністю зображення характерів

Г запереченням традицій

2.  Поет – футурист – автор твору, у якому є уривок

А «Учневі негоже / Не шанувати визнаних взірців, / Бо хто ж твоїй науці допоможе / На певний шлях ступити з манівців?»

Б «Узори надвесняних тонких віт, / Твій погляд, ніби пролісок несмілий, / Немов трава, що зеленить граніт, / Неначе спогад нерозумно – милий…»

В «Чому не можна перевернути світ? / Щоб поставити все догори ногами? Це було б краще. По – своєму перетворити».

Г «Місяцю / надламаний, / зо мною будь і освяти / печаль мою. / Вона, як сніг на вітах, умирилася…»

Д « - Яку б найти принаду, / Щоб привернуть тебе до рук моїх?/ Вона ж йому: - Світи щодня лампаду / Кіпріді добрій».

3.  В уривку

Вона верталась із ясного саду.

Ясна, як сад, і радісна, як сміх

НЕМАЄ

А епітета

Б персоніфікації

В порівняння

Г алітерації

4.    Ліричний герой вірша «Ніч… а човен – як срібний птах!..» просить човна

А витримати бурю

Б повезти його до коханої

В не спішити, не летіти

Г пливти швидше до берега

Д привезти добру звістку

5.  Максим Рильський є автором обох творів у рядку

А «У теплі дні збирання винограду», «Зелена євангелія»

Б «Під чужим небом», «Напис на книзі віршів…»

В «Солодкий світ!..»,  «Прозорий січень небо розтворив»

Г «У теплі дні збирання винограду»,  «Солодкий світ!..»

Д «Прозорий січень небо розтворив», «Зелена євангелія»

6.  Екзотику лемківського краю в контексті вселюдських мотивів змальовано у творі

А «Зелена євангелія»

Б «Холодна тиша. Місяцю надламаний…»

В «Поза межами болю»

Г «Напис на книзі віршів…»

Д «Різдво»

7.    Твір «У теплі дні збирання винограду» за жанром

А сонет

Б послання

В гімн

Г балада

Д пісня

8.  Зразком пейзажної лірики є вірш

А «У теплі дні збирання винограду»

Б «Під чужим небом»

В «Вчись у природи творчого спокою…»

Г «Місто»

Д «Холодна тиша. Місяцю надламаний…»

9.  У творі «Поза межами болю» порушено проблему

А Митця та свободи особистості в тоталітарній системі.

Б Війни й людини; війни й політичних амбіцій влади.

В Самоствердження в міському середовищі.

Г Готовності українського суспільства бути українським.

Д Важливості культурної самоідентифікації особистості.

10.              Розвязкою у творі «Поза межами болю» є епізод, наведений у рядку

А Ніколич співає колискову, яка навіює оповідачеві спогади про родину.

Б товариші бігають навколо корча, щоб виявити найслабшого.

В біля згаслого вогнища єдиним живим знаходять Оглядівського.

Г полонені товариші вбивають конвоїра й тікають.

Д Сабо показує гроші, намагається їх з’їсти, а згодом біжить у безодню.

11.              Визначте провідний мотив твору.

                                  Назва твору

1 «Вчись у природи творчого спокою»

2 «У теплі дні збирання винограду»

3 «Напис на книзі віршів…»

4 «Прозорий січень небо розтворив»

                               Провідний мотив

А Оспівування молодості, краси людини й природи.

Б Призначення поезії, важливість місії поета.

В Память як опір забуттю й небуттю.

Г Взірець для творчої людини – природа, у якій усе продумано.

Д Нестерпна туга за втраченим коханням.

12.              Увідповідніть письменника та ключову інформацію про нього.

                                         Ключова інформація

1 представник групи «київських неокласиків»

2 поет – футурист, сміливий експериментатор

3 представник «празької школи»

4 поліглот, учитель середніх шкіл Галичини

                                           Письменник

А Михайль Семенко

Б Осип Турянський

В Богдан – Ігор Антонич

Г Євген Маланюк

Д Максим Рильський

 

Біографія В.Домонтовича.

 


18.10.23

ПЧ. Павло Тичина – найбільший модерніст 20-років. Феномен «кларнетизму». М. Вороний – перший декларатор ідей і форм українського символізму.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1d9ifMJss_q7Lm_u2jImqFhKjVRBNyQx6/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Повторити вивчений матеріал. Підготуватись до контрольної роботи. 


 17.10.23

Узагальнення та систематизація вивченого.

Модернізм – загальна назва напрямів мистецтва та літератури кінця ХІХ ст., що відображували кризу буржуазної культури і характеризували розрив із традиціями реалізму та естетикою минулого.

Імпресіонізм – літературний напрям, заснований на принципі безпосередньої фіксації вражень, спостережень, співпереживань.

Футуризм – авангардний напрям у мистецтві, що розвинувся на початку ХХ століття здебільшого в Італії й відстоював крайній формалізм, пропагував культ індивідуалізму, відкидав загальноприйняті мовні та поетично-мистецькі норми.

Підготувати повідомлення про Павла Тичину.


   06.10.23

«Під чужим небом»- ліричний роздум про митця у вигнанні; туга за рідною землею. «Малоросійство» - палке таврування «комплексу малоросійства» як наскрізна тема роздумів митця.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1OT9rL-LyYnZe_3swgNmAMprlKtFsMLzp/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр.63-65. Біографія П.Тичини.


  05.10.23

«Один вечір»-взірець інтимної лірики. «Напис на книзі віршів…» - ліричний роздум про призначення поезії.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1HNHBnUq2FmMc-W_qoDDsOQazE66DRMfL/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр.60-61. Випишіть із вірша «Напис на книзі віршів…» дієслова, за допомогою яких можна передати його сюжет.


   04.10.23

Творчість митців – політичних – емігрантів. «Празька школа» в українській літературі та громадському житті. Євген Маланюк – поет – симфоніст.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1UAyHHUw3LL_eR5DmpbTnW50wWHUKOSPH/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.58-59. Аналіз поезії «Один вечір».      


   03.10.23

ЧП. Комплексний аналіз поезії Б.-І. Антонича. Лірична поезія. Літературознавчий аналіз поетичного твору як одна з форм прочитання твору.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1mFjgmpZOtNxP_PbBFdtBjtNOdvNpPTGE/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Підготувати повідомлення про представників «Празької школи».


      29.09.23

Євген Плужник «Вчись у природи творчого спокою…», «Ніч… а човен – як срібний птах!..». Огляд життєвого і творчого шляху типового представника «розстріляного відродження».

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1qzDdWGnhC37sjW3YEBJNmZ4uM9_Cgcq4/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.32-37. Вивчити твір Є. Плужника напамять «Ніч… а човен – як срібний птах!..».


28.09.23

Творчий шлях аполітичного митця – Б.-І. Антонича. Заборона та визнання. Лемківська етнічна традиція як джерело художнього світу поета та авторського стилю. «Зелена євангелія» - нерозривна єдність природи і людини, ідея життєствердження. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво», «Коляда»).

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1lyY23ahuWO-zifJXUaaUJLMut8VHDzT1/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.45-49. Біографія Є. Плужника.


    27.09.23

Ідея єдності людини з природою, яка дає їй сили, і яка оточує людину. Фольклорні образно – символічні засоби вираження єдності людини, її пам’яті, її внутрішнього стану й природи («Прозорий січень небо розтворив»).

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/10ly3vJe-unkJ9Ga3CCx1o-JCw4Jpouo4/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Творчий шлях аполітичного митця- Б.-І. Антонича стр.45-49.


    26.09.23

Володимир Свідзинський «Холодна тиша. Місяцю надламаний…»; «Прозорий січень небо розтворив». Творчість В. Свідзинського як «…спосіб шляхетної герметизації власного духу…».

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1mOERumhrjJ_I8rfyxGYmeWfNW8CVLNyv/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.38-43. Записати літературний паспорт однієї з поезій В. Свідзинського.


       22.09.23

«Поза межами болю» особливості композиції твору. Проблематика твору: держава й людина; війна й людина; війна й політичні амбіції владної верхівки; влада грошей.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1EJ3_4nTQMXXbKnLzR8M-wrOTZEqisMeK/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Написати есе «Війна – злочин проти людства».     


     21.09.23

Осип Турянський. Огляд життя і творчості письменника й літературного критика. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення й філософського осмислення.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1PT4oXZR_qKWjo7VrCneBVair1r8Ci0U2/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.50-53.

У зручній для вас формі (текст,план, таблиця, схема) складіть опорний конспект для розповіді про життєвий та творчий шлях Осипа Турянського.              


     20.09.23

«У теплі дні збирання винограду» - вишуканий зразок інтимної лірики. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1Dey3j_Iad-7Dalw4NBAI4PuQimt7PYsj/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр.30-31. Прочитати твір О.Турянського «Поза межами болю»


  19.09.23

Творчість М. Рильського. Філософічність, афористичність його лірики. «Солодкий світ!..» - усвідомлення неповторності кожної хвилини буття.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1lZajdlc9caDF7Vk2zohjPdtcivCrhOl7/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Робота з підручником стр. 25- 28. Аналіз вірша «У теплі дні збирання винограду…»


 15.09.23

«Київські неокласики» як прояв неокласицизму – течія в літературі та мистецтві, яка відмежовувалась від так званої пролетарської культури, і прагнула наслідувати класичне мистецтво минулих епох. «Пятірне гроно» українських неокласиків.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1c2qQiYBvyzy0OwJhjz2Qw6wwBWtDej1d/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.23-24. Вивчити вірш М. Рильського «Солодкий світ..!»


  14.09.23

Особливості модернізму в українській літературі 20-30-х років ХХ ст. Проблема митця і влади, свободи творчості і тиску тоталітарної машини.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/15SoG1wOfYNxj3q8nnjS1o7ieR6ymT_pB/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.21. Підготувати доповіді про напрями модернізму.


13.09.23

«Бажання» - вірш-медитація у формі верлібра. Футуризм, верлібр як жанр авангардистської поезії. Значення творчості Михайля Семенка для розвитку української літератури.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1NFJcfDusjbLM-sK-tH-L6pgXpIsrai9E/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Опрацювати стр. 19

Підготувати доповіді про напрями модернізму.


       12.09.23

Михайль Семенко життєвий і творчий шлях поета – футуриста як представника «розстріляного відродження». «Місто» - як прояв захоплення містом, яке живе своїм інтенсивним, повнокровним життям.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1tTooISun497yhkyrcfdsMTEU9Tc1Oy4x/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Робота з підручником стр. 15-17. Аналіз поезії «Місто».


08.09.23

Літературний і мистецький авангард.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1FDE6TTHr6k46CqNcvUwy3Fqt-R4SLUmc/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Робота з підручником стр. 13-14. Підготувати повідомлення про М.Семенка; прочитати твір «Місто».


    07.09.23

«Розстріляне відродження» як духовно-культурне та літературно-мистецьке покоління 20-х-30-х рр. в Україні, яке залишило по собі високохудожні твори в літературі, філософії, живописі, музиці, кінематографії і театрі, і яке було знищене сталінським тоталітарним режимом.

Презентація

https://docs.google.com/presentation/d/1DMwiFaGxT4cBxD5TbjINNRgFdwP2mdzk/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

Читати стр.10. Законспектуйте та вивчіть поняття авангардизм та футуризм.


  06.09.23

Українська література 1920-1930 років ХХ ст. – новий етап в історії національної культури.

Презентація      

https://docs.google.com/presentation/d/1YYpCdtGiGjZpw8iYSIjHU-svxbBHkEJV/edit?usp=sharing&ouid=115092908382018434802&rtpof=true&sd=true

                                                                                      Опрацювати стр.11

Підготувати повідомлення про митців доби «розстріляного відродження».


   05.09.23

Стильові риси культурно- історичних епох. Поняття «бароко», «романтизм», «реалізм», «модернізм».

 Презентація

https://drive.google.com/file/d/1LkMsBXPiDEmVdz0P1jZlfs4ILZQn7gn2/view?usp=drive_web

Підготувати повідомлення про літературні угруповання 20-х-30-х років ХХ століття.


  01.09.23

Читацький практикум. Читання творів художньої літератури як єдність насолоди й пізнання. Читання як спосіб самореалізації особистості.

Презентація

https://drive.google.com/file/d/1B6JCR5IZQ0R0vZHnhmtyyyIRCaTNt-uz/view?usp=drive_web

Підготувати повідомлення про різні культурно – історичні епохи.

Немає коментарів:

Дописати коментар