Українська мова 11 клас

23.10.

РМ № 16. Техніка мовлення. Тональність виступу. 

Презентація: https://ppt-online.org/82332

Домашнє завдання

Опрацювати презентацію. Виконати завдання на вибір.

Наведіть приклади і дайте практичні поради щодо наступних питань:

1.Гігієна голосу педагога.

2.Голосові зажими: причини виникнення і шляхи подолання.

3.Взаємозв’язок і корекція гучності мовлення та емоційного стану педагога.

4.Вдосконалення техніки мовлення як один із засобів подолання ораторського страху.

22.10.

РМ № 15. Спілкування з аудиторією як творчий процес. Прийоми встановлення і збереження контакту з аудиторією.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_uwh64UG1YU 

Презентація: https://spilkuvannya-z-auditorieyu-yak-tvorchiy-proces-priyomi-vstanovlennya-vedennya-diskusiy-426122.html

Домашнє завдання

Опрацювати тему 8, с. 78-79. Виконати впр. 194, с. 80

21.10.

РМ №14. Вимоги до культури мовлення. Виголошення промови. Роль початкової фрази перед виступом.

Відеозапис промови О. Довженка: https://www.youtube.com/watch?v=pIzd80OMs5Q

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-golovna-peredumova-uspihu-publichnogo-vistupu-61082.html

Домашнє завдання

Опрацювати тему 6-7, с. 74-77.  Дібрати аргументи «за» і «проти»  до висловлювання «Чи може дівчина запрошувати на побачення хлопця?» (Від 10 тез).

За бажанням: Перегляньте відео промови О. Довженка. Промова Олександра Довженка  була виголошена в Москві в 1943 році, коли Радянський Союз переживав страшні роки війни з фашистською Німеччиною. І звучала вона -  в Москві - українською мовою. Дайте свою оцінку виступу.

20.10.

Театральна (сценічна) риторика. Педагогічна риторика.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=-Yl_dYX5mOw

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-teatralna-scenichna-ritorika-pedagogichna-ritorika-vidi-oratorskogo-mistectva-za-metoyu-vislovlennya-promova-vidi-222636.html

Домашнє завдання

Опрацювати §19, вивчити матеріал с. 58-60. Напишіть рекламу будь-якого предмету, або себе (орієнтовну схему знайдете у презентації). 

16.10.

РМ №13. Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=l3P_VjpJP28

Презентація: https://naurok.com.ua/tvir-rozdum-11-klas-284716.html

Домашнє завдання

Написати твір-роздум на обрану тему. Обсяг: 3-4 сторінки.

Перелік рекомендованих тем:

ü Ми – це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних.

ü Є цінності, які за все дорожчі…

ü Потрібно цінувати те, що маєш, а не те, про що мрієш. 

15.10.

Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання, тост тощо). 

Наука про красномовство від ведучої весіль:

https://www.youtube.com/watch?v=PK7ggUV419w

Презентація: https://socialno-pobutove-krasnomovstvo-463.html

Домашнє завдання

Опрацювати §18, с. 55-56. Виконати впр. 121, с. 58.

14.10.

РМ №12. Вимоги до оратора. Постава, виразність міміки і жестів, їх природність, відповідність змісту викладу.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SIbHUGLyyV4 

Презентація: https:/vimogi-do-oratora-postava-viraznist-mimiki-i-zhestiv-h-prirodnist-vidpovidnist-zmistu-vikladu-307381.html

Домашнє завдання

Опрацювати тему 5, с. 71-72.  Виконати впр. 173, с. 74 (роботу можете виконати в парах).  

13.10.

РМ №11. Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Sb2zQiRMELs

Презентація: https://oformlennya-tekstu-oratorskogo-vistupu-zalezhno-vid-meti-spilkuvannya-y-adresata-movlennya-307305.html

Домашнє завдання

Опрацювати тему 4, с. 69-70. Виконати впр. 160, 161, 162, с. 70.

09.10.

РМ №10.  Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. Види аргументації. Способи встановлення контакту зі слухачами.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hiVAPMudWi8

Презентація: https://pochuttevo-diyalnosti-vidi-argumentaci-sposobi-vstanovlennya-kontaktu-zi-sluhachami-306085.html

Домашнє завдання

Опрацювати тему 3, вивчити с. 68.  Виконати впр. 157, с. 69. 

 08.10.

Судове красномовство, особливості захисного і звинувачувального виступу. Духовне красномовство (гомілетика), його жанри і характерні риси.

Презентація:  https://naurok.com.ua/prezentaciya-dilove-krasnomovstvo-sudove-krasnomovstvo-243685.html

Домашнє завдання

Опрацювати §17, с. 52-54. Виконати впр. 115, с. 55.

07.10.

РМ №9. Композиція ораторського виступу.

Особливості побудови вступу, основної частини, закінчення. 

Структура публічної промови оратора: 

https://www.youtube.com/watch?v=lcH6ygiOZSo

Презентація: https://ppt-online.org/1426517

Домашнє завдання

Опрацювати тему 2, с. 66.  Підготувати невеликий виступ про улюбленого письменника/музиканта і т.д. (до 1 сторінки). 

06.10.

РМ №8. Практична риторика. Добір матеріалу, його систематизація.

Презентація: https://praktichna-ritorika-dobir-materialu-yogo-sistematizaciya-306394.html 

Домашнє завдання

Опрацювати тему 1, с. 63-65. Скласти інтерв’ю, використовуючи художні мовні засоби на обрану тему:

ü Як ви ставитеся до татуювання?

ü Яке місто України ви вибрали б для навчання, а може, і для постійного проживання? Чому саме це місто?

02.10.

РМ №7. Аудіювання текстів різного характеру. Різновиди аудіювання. Аудіювання зразків ораторського мистецтва.

Презентація: https://audiyuvannya-riznovidi-audiyuvannya-oznayomlyuvalne-vivchalne-kritichne-41019.html

Прослухайте текст: https://www.youtube.com/watch?v=0u_xbtwx8vE

Домашнє завдання

Виконати тести за змістом прослуханого тексту:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9929151  (відкрито до 10.10)

01.10.

Види і жанри ораторського мистецтва і жанри. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, науково-популярне, навчальне).

Презентація: https:/akademichne-krasnomovstvo-yogo-harakterni-oznaki-riznovidi-363265.html

Домашнє завдання

Опрацюйте §15-16, вивчити с. 46-49.  Виконати впр. 104,  с. 48.  

Промова: https://www.youtube.com/watch?v=rdsNouvSBJE


30.09.

Ораторське мистецтво в Україні.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-oratori-ukra-ni-riznih-epoh-310504.html

Конспект: https://www.miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/ac9-a01a-f8c7257c8ded 

Домашнє завдання

Опрацювати §14, с. 43-45. Виконати впр. 98, с. 45.  

29.09.

Видатні оратори Давньої Греції.  Видатні оратори Давнього Риму.

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-vidatni-oratori-starodavnogo-rimu-302889.html

Цікаві факти про ораторів: https://www.youtube.com/watch?v=xiL0nO3KYkY&t=12s

 Як навчитися гарно розмовляти. 7 вправ: 

https://www.youtube.com/watch?v=ayE_vFuGpHo

Тренувальні мультитести НМТ 2026 варіант 1: https://zno.osvita.ua/multitest/tag-ukrmova_nmt_tr_v1

Домашнє завдання

Опрацювати §13. Виконати впр. 90, с. 42. 

25.09.

Контрольна робота №2. Риторика як наука й мистецтво слова.

Тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5915385  (відкрито до 25.09.)

Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал. Виконати тестування.                                                                 


 24.09.

Еристика як мистецтво суперечки. Етика полемічної майстерності.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_UwhmWMewBY

Презентація: https://ppt-online.org/1422571

Домашнє завдання

Опрацюйте §12 , с. 36-38.  Виконати впр. 86, с. 39. Підготуватися до контрольної роботи.   


   23.09.

Акція. Риторична техніка.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1XNiJBqCeHzKIeN8gCTCR969UwWGvkkyY/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Ораторська майстерність. Аналіз промови: https://www.youtube.com/watch?v=TEd5qsI3S2Q

Домашнє завдання

Опрацювати §11, вивчити с. 33. Виконати впр. 82, с. 35. 


    22.09.

Промова. Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам’ятовування промов.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Sb2zQiRMELs

Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-promova-elokuciya-elokvenciya-302890.html

Визначення тропiв: Iнтерактивне навчання (ranok.com.ua)

Тест НМТ: https://zno.osvita.ua/ukrmova/tag-spivvidnoshennya_zvukiv_i_bukv  

Домашнє завдання

Опрацювати §9-10, вивчити матеріал с. 26-32. Виконати впр. 65, с. 29. 

18.09

Методи викладу матеріалу. Теза й аргументація. Різні види аргументації.

Презентація:   https://drive.google.com/file/d/1KPC8r6Qb1iZtk02j-UvBZQ2WeAVaGkDZ/view

Тест НМТ : https://zno.osvita.ua/ukrainian/583/

Домашнє завдання

Опрацюйте § 8, с. 25-27.  Виконати впр. 61, с. 28.

 

17.09

РМ №6 (написання). Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vgo1Qvj2qn4

Домашнє завдання

Написати контрольний докладний переказ тексту, висловити своє ставлення до подвигу Кульчицького (до 10 речень). 

 

16.09

РМ №5 (підготовка). Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.).

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vgo1Qvj2qn4

Домашнє завдання

Прослухати текст, написати до нього план. Підготуватися до контрольного переказу. 

 

15.09

Інвенція. Диспозиція.

Презентація: https://ppt-online.org/1395281

Домашнє завдання

Опрацювати §7, вивчити матеріал с. 22-23.

Виконати впр. 51-52, с. 24. 




  11.09
РМ №4. Культура ведення дискусій, полеміки, дебатів. Виступ під час дискусії (підготовлений і непідготовлений) на суспільну або морально-етичну теми.
Презентація:  https://svitppt.com.ua/ukrainska-mova/vistup-pid-chas-diskusii-pidgotovleniy-i-nepidgotovleniy-na-suspilnopo.html  
Домашнє завдання
Опрацюйте  тему 10, с. 83.  

Виконати впр. 205,  с.84.

 

10.09

Лінгвістична риторика. Основні поняття риторики: логос, етос, пафос, топос. Ритор і оратор. Риторичні ідеали у різні історичні епохи.

Презентація: https://prezentaciya-ritorika-yak-nauka-i-mistectvo-13450.html

Конспект: https://prezi.com/0owfjjmjp_rx/presentation/   

Домашнє завдання

Опрацювати § 5-6, вивчити конспект.

Виконати впр. 47, с. 22.

 

09.09

РМ №3. Підрозділи стилістики: стилістика мови і стилістика мовлення (функціональна). Стилістична норма і стилістична помилка.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=XnBG2zhMjOQ

https://www.youtube.com/watch?v=Fq94UL5JcgU

Презентація: https://docs.google.com/presentation/e&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал у презентації,  виконати тест «Стилістичні помилки»: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9759612 (відкрито до 15.09.)

 

08.09

РМ №2. Норма літературної мови.

Презентація:  https://ppt-online.org/1381264

Інтерактивне завдання: 

https://learningapps.org/3045980 

https://learningapps.org/14934494

Домашнє завдання

Опрацюйте  тему 12, с. 98.  

Виконати впр. 251-252,  с.100.

04.09

РМ №1. Система функціональних стилів сучасної української мови. Поняття стилю мовлення.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=VsxGT7yIzQo

Презентація: https://ukra-nsko-movi-402885.html

Домашнє завдання

Повторити стилі мови та їх ознаки.

Виконати інтерактивне завдання:  

https://learningapps.org/6135978 


03.09

Лінгвістика як наука про мову. Історія мовознавства в особистостях. Видатні мовознавці вітчизняної науки.

Видатні українські мовознавці: https://www.youtube.com/watch?v=KRgLUDQHc48

Презентація: https://prezentaciya--11-klasi-profil-vidatni-movoznavci-vitchiznyano-nauki-121224.html

Домашнє завдання

Опрацювати таблицю, с. 14-15. Використовуючи тексти вправ 27, 28, 29 с. 13-14, створіть "хмару слів" до 20 слів (у зошиті або цифрову) на тему: "Історія мовознавства в особистостях".

 

 

02.09

Українська мова в «діалозі культур». Відображення в сучасній українській мові культури інших народів. Українська діаспора.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=IlrpcC5mFTY

Домашнє завдання

Опрацюйте  § 3, виконати впр. 15,  с. 12 (усно) .

Підготувати повідомлення на тему «Видатні мовознавці вітчизняної науки». 

 

01.09

Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму. Роль мови у формуванні й самовираженні особистості.

Презентація:  

https://docs.google.com/presentation/d/1Z-qjkh-mnR9A2OjeEEXuay0lk5Up1qN4/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте § 2, виконати впр. 15, с. 9 (усно).

Немає коментарів:

Дописати коментар