Українська література 5 клас

09.05

Оксана Сайко. "Гаманець"

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=sjFdPL0FmcM

Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=VduX-lEJmKc

Прослухайте оповідання:  

https://www.youtube.com/watch?v=_QR14b0PFkc


Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменниці у підручнику с. 199-200.

Прочитати оповідання с.200-203. 

Виконати завдання 6 та 9, ст. 203 (письмово).

08.05

Борис Грінченко "Украла"

Відеоурок:

 https://www.youtube.com/watch?v=kfwHKOL2U90

Аудіокнига:

 https://www.youtube.com/watch?v=pUilU1KhHNg

Презентація:

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-borys-hrinchenko-ukrala-5-klas-nush-807219.html

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменника у підручнику ст. 193-194.
Прочитати оповідання с.194-197. Відповісти на питання 1-5, с.197-198 (усно).
Створити ілюстрацію до твору.


25.04

Урок позакласного читання №4.

"Панна квітів" Валерій Шевчук

https://mala.storinka.org/%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96%D0%B2-%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B9-%D1%88%D0%B5%D0%B2%D1%87%D1%83%D0%BA-%D1%96%D0%BB%D1%8E%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0.html Домашнє завдання

Читати твір Бориса Грінченка "Украла"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=806


24.04

Іван Нечуй-Левицький "Вітрогон". Замальовка життєпису

письменника

Презентація:

https://vseosvita.ua/library/ivan-nechui-levytskyi-vitrohon-zamalovka-zhyttiepysu-pysmennyka-kompozytsiia-opovidannia-vitrohon-maisternist-opovidi-movy-622600.html

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=caFp5V9Jap4

Текст:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2634

Аудіоверсія:

https://www.youtube.com/watch?v=kLAKb7-vz6M

Домашнє завдання

Прочитати твір, знати біографію Івана Нечуя-Левицького;

Виконати інтерактивне завдання

https://www.liveworksheets.com/w/uk/literatura/2336250

Скріни виконаних робіт надсилайте на пошту


18.04

Аналіз діагностувальної роботи. Українські дитячі твори

Тексти:

https://drive.google.com/drive/folders/1ckCAc2To17oPN73_JitMC04fDSGhj8V-?usp=sharing

Домашнє завдання

Створіть ілюстрацію до будь-якого із запропонованих творів

17.04

Діагностична робота №5. Розділ "Рідна природа"

У зошитах для діагностувальних робіт виконайте подані завдання:

Будьте уважними! Щасти! 😌

11.04

Мариністична лірика. Образний світ поезії "Море грає"

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=VH55cuFiHD4

Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=aH18kU4GvXI

Пограйтеся (УСНО):

https://wordwall.net/uk/resource/53699435/анатолій-качан-море-грає

Домашнє завдання

Прочитати й знати біографію письменника с. 181. Вивчити визначення мариністична лірика і мариніст. 

Виразно читати вірш ст. 182.


Підготуватися до діагностичної роботи №5. Анатолій Качан "Море

грає", Микола Вінграновський "Гусенятко", Марія Морозенко

"Вірність Хатіко", Павло Тичина "Гаї шумлять", Оксана Іваненко

"Цвітарінь"

10.04

Анатолій Качан "Море Грає". Біографічна довідка про письменника

Навчальні відео:

https://www.youtube.com/watch?v=gXw6GLEAl2Y

https://www.youtube.com/watch?v=VH55cuFiHD4

Аудіокнига:

https://www.youtube.com/watch?v=ahH9u9h_tEc

Про Анатолія Качана:

https://www.youtube.com/watch?v=ywj__-mlnmM

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/126Q0r4tQj_QBS5v-1ji7k3mIOMVcwabG/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 181-182;

Творче завдання

Створіть ілюстрацію до поезії "Море грає"💧💨


04.04

Марія Морозенко. "Вірність Хатіко". Вірність про життя і творчість письмен-

ниці. Тема дружби людини й тварини. Засоби змалювання їхніх

взаємин в оповіданні. Послідовність подій у творі.

Марія Морозенко біографія:

 https://www.youtube.com/watch?v=1F_pbRzC6_E

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1aIcNZvf-DA8yhCsqqpt4bo4ZvDaWStn1/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=huAw1vq5Ah0

Перевір себе: https://learningapps.org/watch?v=pefngxv6k21

Фільм «Хатіко: Вірний друг»:

 https://kinovezha.com/1405-hatiko-virnyi-drug.html

Домашнє завдання

Опрацюйте твір або прослухайте аудіоверсію;

Виконайте тестування: https://www.liveworksheets.com/vp3107450qe

Після виконання знизу натисніть Finish!! та  Check my answers і перегляньте свою оцінкуРобіть скріни своїх робіт  та надсилайте на пошту.

03.04

Художні функції часу і простору в оповіданні

Відеоурок:

 https://www.youtube.com/watch?v=U_f6769TRNQ

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1qgkGKOaUrR3ImBJuchsKeTG2I-WQO8u7/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виконайте завдання на вибір:

1. Намалюйте плакат-заклик на тему збереження довкілля.

2.Підготувати розповідь про улюблену домашню (або дику) тваринку, використовуючи фото, малюнки, ілюстрації (роботу можете виконати в електронному форматі). 

Приклад: 

https://docs.google.com/document/d/1clTG8G0AjNaxkJ8hqFqIZnPYWgBhXf3Gu2QQ4vkqS6Y/edit?usp=sharing

28.03

Микола Вінграновський. "Гусенятко".

Біографічні відомісті про письменника. Тема родинних цінностей у творі.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=W9dpvCwI97A

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=ib4iQZGD00c

Презентація: https://drive.google.com/file/d/1zmNCgFYeZXOLmdtI9eVfSsR3blRP1CHm/view

Домашнє завдання

Прочитати й знати біографію письменника ст. 164-165;

уміти переказувати казку ст. 165-172. 

Дати відповіді на питання 1-6, с.173 (усно).

Підготуйте кроссенс  або колаж картинок до оповідання «Гусенятко».

Приклад кроссенсу за казкою "Цвітарінь":

27.03

Тема екології у творі. Розвиток подій у творі, морально-етична проблематика казки.

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/15duINgeEIWe7-avxg-rBrHokbynm2cwZ/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал у презентації.  Дати відповіді на питання 4-9, 

ст. 162 (усно). 

Виконати тестові завдання:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9033344

(Доступ відкрито до 27.03)

21.03

Оксана Іваненко "Цвітарінь"

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/13YPnnBEhISPZjXc7mlkrBvo_qCAsiqEy/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Аудіокнига:

https://www.youtube.com/watch?v=ccO3SP8CRBc

Паспорт твору

https://dovidka.biz.ua/tsvitarin-analiz-pasport-tvoru/

Домашнє завдання

Розгадай кросворд до твору:

https://learningapps.org/37870165

Прочитати біографію письменниці с. 155-156, записати визначення мова автора і мова дійових осіб.

Прочитати казку с. 156-162. Дати відповіді на питання 1-9 (усно).

Виконати письмово завдання 14, ст. 163 (роботу можете виконати в електронному форматі). 

20.03

Урок позакласного читання№3. Ліна Костенко «Кобзарю».

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/1gU7jXQ4wk2GVA1mXvtvkmdLFJUV1otG_/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Прослухайте аудіоверсію:

 https://www.youtube.com/watch?v=N69_lBql7s4

Текст:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5668

Домашнє завдання

Опрацювати презентацію, виразно читати поезію «Кобзарю».

Намалювати ілюстрацію до поезії. 


14.03

Поетичне втілення картин природи у віршах Павла Тичини.

Музичне (слухове), зорове емоційне наповнення поезій.

Авторські неологізми та їх художні функції.

Персоніфікований образ дівчини-весни в поезії "Арфами-арфами"

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1me2uLr87q4ep08D1utJMu4lIuqO8sNok/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Роль книги в житті людини:

https://www.youtube.com/watch?v=4JpNVle53mE

Книга-мандрівка:

https://www.youtube.com/@Knyga-mandrivka

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал

13.03

Павло Тичина "Гаї шумлять", "Арфами, арфами".

Замальовка життєпису поета, особливості його світосприймання.

Пісня "Гаї шумлять":

https://www.youtube.com/watch?v=Z81akOGPrTY

Артем Пивоваров "Арфами, арфами":

https://www.youtube.com/watch?v=xSDkNsT57bc

Про Павла Тичину:

https://www.youtube.com/watch?v=jUcHlOlvyd0

Відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=9yl90NRjYas

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал

28.02

Павло Тичина "Хор лісових дзвіночків"

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=xfMtXBuLv1I

Про поета:

https://osvita.ua/school/biography/91107/

Текст уривку "Хор лісових дзвіночків":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=412

Домашнє завдання:

Опрацювати ст. 149 - 151;

Підготуватися до читання поезії напам´ять "Гаї шумлять..." (ст. 151).

Підручник:

https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html

27.02

Олена Пчілка "З ґринджолятами". Оспівування краси зимової

природи. Відображення в ліричному творі настроїв та почуттів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=y8KOHPSKiLQ

Презентація:

 https://docs.google.com/presentation/d/1TWvy7I82rfvqNoFwniu8XlkQkPgPBXpB/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true


Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=f6iZDHGYgKE

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменниці ст. 144-145, записати визначення пейзаж і види пейзажу с. 145.

21.02

Діагностувальна робота №4. Розділ "Україна і я". (Тестування)

Виконати тестові завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2602171

Доступ відкрито до 25.02 (21:00)

Щасти!

20.02

Урок мовленнєвого розвитку №3. (Письмово).

У зошитах запишіть наступне:

Двадцяте лютого

Мовленнєвий розвиток №3

Твір-роздум

Оберіть одну із запропонованих тем та складіть твір-роздум:

1. "Якою я бачу Україну в майбутньому?";

2. "Символи України в житті її народу?";

3. "Чому для українців важлива їхня земля?".

Натхнення!

Підготуйтеся до Діагностичної роботи!


14.02

Урок літератури рідного краю №3.

"Євшан-зілля" Миколи Вороного:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=466

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1Rbay06yYooivjs3Uej1Sx3e3gOhBPNBN/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Поезія "Зорі-очі":

https://osvita.ua/school/literature/v/67311/

Твори Миколи Вороного:

https://osvita.ua/school/literature/tag-voronyi_mykola/

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал

13.02

Тетяна Майданович "О Україна! Божий білий цвіт!",

"Країна Українія"

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=1fIPYclwBYQ

"О Україно! Божий білий цвіт!":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20229

"Країня Українія":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20232

Домашнє завдання:

Виразно читати подані вірші

07.02

Віктор Зубар. "Крила України".

Тетяна Майданович "Найкраща Україна"

Вірш "Крила України":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20187

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=kI42TL08kWk

Інтерактивна вправа (усно):

https://wordwall.net/resource/66324452/%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0/%D0%B2%D1%96%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B7%D1%83%D0%B1%D0%B0%D1%80-%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%B0-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8

Вірш "Найкраща Україна":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20222

ст. 140-141 підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html

Домашнє завдання

Створити малюнок на патріотичну тематику, надихнувшись поданими вище поезіями:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20222

06.02

Галина Кирпа "Мова моя"💙💛

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Ec9BN30DnR4

Навчальне відео: https://www.youtube.com/watch?v=hTz8TPUizGs

Інтерв'ю з письменницею: https://drive.google.com/file/d/18P7Cb5iX1-DUvj6ZI0On4HOJaP7dMKtB/view

Вірш: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15687

Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=jlaCqlLOdtA

Домашнє завдання

Опрацювати біографію поетеси с.137-138, записати в зошит визначення термінів епітет, порівняння, метафора.

Складіть асоціативний кущ до образу мови. Якою є українська мова? (Використовуйте означення з поезії Галини Кирпи, вислови про мову, цитати з інших творів і власні міркування. Можете використати подану картинку або створити малюнок самостійно.) 

31.01

Урок виразного читання №3

Українська народна казка "Летючий корабель":

https://kazky.org.ua/zbirky/javorova/letjuczyj-korabelj

Василь Королів - Старий

Хуха - Моховинка

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2488

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал

30.01

Богдан Лепкий «Шевченкова верба».

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=uV3ltZ-ElUA

Богдан Лепкий. #Біографія:

 https://www.youtube.com/watch?v=Ovb8VnR_9FQ

Цікаво:

https://www.youtube.com/watch?v=Lv2DkWsiIsU

Твір:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20034

Домашнє завдання

Прочитати і вміти переказати ст. 133-134, виразно читати вірш ст. 135.

Виконати інтерактивне завдання: https://learningapps.org/22177071

Свої роботи надсилайте на пошту.

24.01

Уривок «Учітесь, читайте...» як ліричне звертання до нащадків. Думки автора про роль патріотичної освіти в духовному становленні особистості й нації.

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1ala6kwABvoKTXf38gpbbeBeqk_Uk6rRn/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Прослухайте вірш: 

https://www.youtube.com/watch?v=qEAgboiVBL0

Так вірш Шевченка ще не звучав!: 

https://www.youtube.com/watch?v=Ohd_3TrdrjA

Домашнє завдання:

1. Створи ілюстрацію як ви уявляєте сучасного Т. Г. Шевченка.

23.01

Тарас Шевченко. "Зоре моя вечірняя", 

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=eiskEVK2UMY

Тарас Шевченко. Цікаві факти:

 https://www.youtube.com/watch?v=oMB-2XImf1U

Як Тарас Шевченко став зіркою: 

https://www.youtube.com/watch?v=Ktb-0LRm2Pk

Прослухайте поезію «Зоре моя вечірняя»: 

https://www.youtube.com/watch?v=y6tqinaA2fc

Домашнє завдання

Прочитати і вміти переказати ст. 126-129, виразно читати вірш ст. 129.  

Заповніть картку-аналіз ліричного твору: 

https://www.liveworksheets.com/po3315142zo

Вивчити напам’ять вірш «Зоре моя вечірняя» і надіслати відео з віршем на Вайбер.

27.12

Узагальнення та систематизація вивченого за І семестр.

Марина Павленко. 

Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=TZ2DFJMJiyo

Тексти казок: 

https://mala.storinka.org/марина-павленко-півтора-бажання-казки-з-ялосоветиної-скрині.html

Домашнє завдання

Прочитайте на вибір одну із казок письменниці:

- Мандрівниця мимоволі (Казка про Казку)
- Хатка для Нехайка (Н е д б а л а  казка)
- Баба Віхола (Н е о б е р е ж н а  казка)

Уміти переказувати казку.

Веселих свят!💫

26.12

Література рідного  краю №2. Цікавинки із сучасної української літератури (твори для чітачів-підлітків та учннів)

Опрацюйте презентацію:

 https://docs.google.com/presentation/d/1WVcCHFkhQw1ueIuByqX8OAN826WAngH-/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитати казки подані у презентації та намалювати ілюстрацію до 1 казки на вибір.  

20.12

КПР №1.

У зошитах для діагностичних робіт виконати завдання:

https://docs.google.com/document/d/1zPk92wMWuJq3LZ9ekBltbXhOE217KT20/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання:

Виконати завдання КПР.

19.12

Образ Будимира - патріота рідної землі. Письмова характеристика за планом. Особливості мови історичного оповідання.

Опрацюйте презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/1fZwF24u4CBCwXD5iHWl2v1czmu4OfsA0/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Підготуватися до комплексної підсумкової роботи. Повторити відомості про вивчені твори за  І семестр. 

13.12

Сеогій Плачинда. "Богатирська застава". Стисла розповідь про письменника. Історична основа твору

Відеоурок:

 https://www.youtube.com/watch?v=ooqUftONsOY

Біографія письменника: 

https://www.youtube.com/watch?v=9JCO7ns00dI

Послухайте аудіокнигу:

 https://www.youtube.com/watch?v=UkYOtj--7kI

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменника с. 119-120. Прочитайте оповідання с. 120-125. Уміти його переказувати.

Виконайте письмово завдання 9, с. 125.

Хто такий Будимир? Охарактеризуйте цього персонажа, створіть таблицю за зразком і заповніть її. (Зразок таблиці знайдете у підручнику). 

Підручник:

https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html

12.12

ВЧ№2. Виразне читання казки в особах

Аудіодрама-казка: https://www.youtube.com/watch?v=QzryuFQ-fC4

 На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над драмою-казкою Олександра Олеся «Микита Кожум’яка». Визначимо напружені епізоди та виразно прочитаємо їх в особах. Драму-казку знайдете у підручнику на ст.108-116.

Домашнє завдання

Для учнів, що були відсутні на уроці:

Виберіть персонажа та виразно прочитайте його репліки з твору. Запишіть на відео. Чекатиму! 

Домашнє завдання

Ознайомитися з історичним оповіданням Сергія Плачинди "Богатирська застава":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20031

Аудіоверсія твору:

https://www.youtube.com/watch?v=JN1WkHHVaLk

06.12

Олександр Олесь. "Микита Кожум'яка". Уславлення юного героя, особливості мови твору

Відеоурок: 

https://www.youtube.com/watch?v=tKOpjgQEeoY

Опрацюйте презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/1kFmaK7-HyTOqdhuwRddUMVpBcXwwi_El/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Вікторина "Микита Кожум'яка": 

https://www.youtube.com/watch?v=y8I2p9atCZ4

Домашнє завдання

Обов’язкове: скласти план до драми-казки Олександра Олеся «Микита Кожум’яка». Вміти переказувати твір за складеним планом.

За бажанням: намалювати ілюстрацію до твору, чи написати вірш.

05.12

Олександр Олесь. "Микита Кожум'яка". Стисла розповідь про долю поета. Жанрові ознаки драми-казки за народними мотивами "Микита Кожум'яка"

Відеоурок: 

https://www.youtube.com/watch?v=Y-qicyAmP3c&t=187s

Аудіодрама-казка:

 https://www.youtube.com/watch?v=2lXhbOg9N4M

Український повнометражний анімаційний фільм "Микита Кожум'яка"

https://www.youtube.com/watch?v=iUIblK2zN8Q

Домашнє завдання

Прочитати теоретичний матеріал зі ст. 106-107, прочитати твір ст.108-116. Підготувати відповіді й питання до завдання 10, ст. 117 (до наступного уроку).

Виконати літературний диктант: 

https://www.liveworksheets.com/ut2844612yt

Скріни своїх відповідей надсилайте на ПОШТУ.

29.11

Літописні оповіді. "Повість минулих літ": "Три брати - Кий, Щек, Хорив та сестра їхня Либідь" (у переказі В. Близнеця)

Відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=yKiw4_YZNr0

Аудіоверсія оповіді:

https://www.youtube.com/watch?v=jtw4m8QBH0k

Презентація за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/17EUAXuGEvjgN0jW0Ucf96heAuRRK_vLy/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Ознайотися з поданою на уроці оповіддю:

https://osvita.ua/school/hrestomatiya/5class/85672/

Ознайомитися з твором Олександра Олеся "Микита Кожум'яка":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5997

28.11

РМ №2. (Письмово) Мінітвір "Захисники рідної землі"

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1lwkMhS5rFfyNhutTCB2bskUgup0CQpfd/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Напишіть мінітвір на тему «Захисники української землі». Для виконання роботи можете використовувати шаблон з останнього слайду презентації.

Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде просто скопійована з мережі Інтернет . Пишіть самостійно. Натхнення! 

22.11

Народні перекази. Переказ "Походження запорожців"

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QFQnDqFW2Qw

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/1Rg_rAHTL4RXb6fYzufdLcqpYxs7fg7X0/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал на  с. 97-98, прочитати переказ с. 98-99. Створіть за зразком таблицю і заповніть її. На перетині горизонтальної та вертикальної колонок постав, де треба, знак +;

Уміти пояснювати, що спільного між міфами, легендами і переказами, а чим вони різняться.

 

Особливості твору

Міфи

Казки

Легенди

Перекази

Створювалися колективно

Автор не відомий

Можливі варіанти твору

Зображено тільки фантастичні події

Поєднано реальні й фантастичні події

Зображено переважно реальні історичні події

Зображено боротьбу добра і зла

 












21.11

Ленда "Калина". Національна символіка.

Опрацювати презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1rUkQBZwP1WRjcwlg5QGZrLM8lB0KLwx5/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

1. Прочитати легенду «Калина» ст. 91-93.

2.  Запишіть план легенди.

3. Створіть сенкан про калинуі намалюйте її.

Як складати сенкан?

Сенкан складається з п’яти рядків, кожен з яких має свою чітко визначену роль:

  1. Перший рядок – один іменник, який визначає тему вірша.
  2. Другий рядок – два прикметники, що описують тему.
  3. Третій рядок – три дієслова, що характеризують дії або стани, пов’язані з темою.
  4. Четвертий рядок – фраза, здебільшого з чотирьох слів, яка передає почуття або розширює зміст теми. 
  5. П’ятий рядок – одне слово синонім (інколи два) до першого рядка, що ніби підсумовує тему.

Приклад написання

Навіть звичайні речі можуть бути натхненням для створення сенкану. Ось приклад:

  • Осінь
  • Яскрава, прохолодна
  • Шелестить, падає, відлітає
  • Листя кружляє в повітрі
  • Пора року

15.11

Легенди українців. Спільне та відмінне в народних казках і легендах. Ознаки фантастичного в легендах. Види народних лененд. Легенда "Берегиня" (за С. Плачиндою). Протистояння добра і зла. Символічні образи в легенді. Утілення образу Берегині в різних видах народного мистецтва.

Навчальні відео за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=gCBS53hblE0

https://www.youtube.com/watch?v=zxc7nwVSrQ8

Аудіоверсія легендиза посиланням: 

https://www.youtube.com/watch?v=164kUpeVE3g

Опрацювати презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1z2is8NCZigZ8r8c-MeAHIveCT86roset/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 89-91, прочитати легенду ст. 93-95.

Виконати завдання 11,ст. 95.

За бажанням: намалювати Берегиню своєї сім’ї. 

Підручник:

https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html

14.11

Позакласне читання №2. Народні казки (на вибір учнів). Кримськотатарська народна казка "Золоте яблуко" (переклад Данила Кононенка).

Текст казки: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20127

Аудіоказка: https://www.youtube.com/watch?v=SoNbRPValrc

Опрацюйте презентацію та виконайте завдання подані в ній:

https://docs.google.com/presentation/d/1hACEMAKT2Tt-ybmT6xNKSRSi9joW4Th9/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

  •  Прочитати казку «Золоте яблуко»;
  •  Намалюйте як ви уявляєте золоте яблуко у казці;
  •  Підготуватися до діагностичної роботи.

01.11

Діагностична робота №2. 

"Народні та літературні казки" (тестування)

Любі п'ятикласники! Перед початком осінніх канікул ми маємо пройти ще один важливий етап - виконання  діагностичної роботи:)

Виконайте тестові завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9933851

Тестування доступне до 03.11 (21:00).

Код доступу9933851

Щасти вам! Гарних оцінок!

31.10

Осмислення символічного змісту казки-притчі "Чотири сестри" Валерія Шевчука

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=U3O5eQQ9m-4  

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/16OrUc4uxlKbsjM0hV-012Sxtlmxkoom_/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

 Поміркуйте над питанням 10, с. 87 (усно).

Виконати завдання на вибір:

-         1.Створіть сторінку у соціальній мережі одного із героїв казки (шаблоном: https://www.liveworksheets.com/rx2589109ng);

-         2.Заповніть таблицю «Терези справедливості» (таблицю знайдете у презентації);

Дочитати казку притчу Валерія Шевчука "Чотири сестри";

Підготуватися до діагностичної роботи.

25.10

Валерій Шевчук. "Чотири сестри". Замальовка життєпису письменника. Тема зміни пір року, її художнє втілення у казці "Чотири сестри".

Інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=OPHAAiB3MeE

Навчальне відео за темою уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=IgSYVLmZzso

Аудіоверсія казки-притчі:

https://www.youtube.com/watch?v=I5xEdVgjFmI

Казка-притча:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2833

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1EyQo_8NhCaHP3zF0H6L7SleJ5olHtDn0/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитати/прослухати казку-притчу Валерія Шевчука "Чотири сестри".

24.10

Чарівні перетворення, їхня роль у казці. Соціальні мотиви в казці "Лелія"

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=mx3ku3SE3h0&t=210s

Опрацюйте презентацію та виконати завдання, зазначені в ній:

https://docs.google.com/presentation/d/19IiokMG8L7-KbAXR5fjQaWBZHOnaEY-j/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

 Виконати проєкт «Цілющі властивості рослин із грядки Мар’яни». Випишіть усі квіти в саду Мар’яни та опишіть їх цілющі властивості. Це може бути презентація, альбом, чи плакат.

18.10

Леся Українка "Лелія". Короткі біографічні відомості про дитинство письменниці.

Інформаційне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=mx3ku3SE3h0

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1meoqrvpYQSGS8Xq__01yScOGb2zvzAEV/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Казка "Лелія" (аудіоверсія):

https://www.youtube.com/watch?v=xfNOLWbaxeo

Домашнє завдання

Знати відоомсті про родину та дитинство Лесі Українки (ст. 59-61);

Читати її казку "Лілея" (ст. 61-70);

Підготуйте кросворд за казкою «Лелія» Лесі Українки, використовуючи можливості цифрових інструментів, або оформіть його на папері.

Підручник: https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html

17.10

Література рідного краю №1. Народні казки рідного краю

Українські народні казки за посиланням:

https://derevo-kazok.org/ukrayinski-narodni-kazki/

Домашнє завдання

Підготувати цікаву інформацію про Лесю Українку;

За бажанням. Якщо любите та вмієте малювати - намалюйте портрет Лесі Українки.

11.10

Морально-етична проблема твору. Роль діалогів у розкритті характеру головного героя

Інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=8aHBqQJDepc

Додаткове цікаве відео за посиланням:є

https://www.youtube.com/watch?v=usVKVXLYnsI&t=375s

Мультик за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=1v-MTWw75ss&t=1s

Домашнє завдання

Скласти список улюблених українських народних та літературних казок.

10.10

Літературні казки. Іван Франко. "Фарбований лис". Замальовка життєпису письменника, його казкарська творчість. особливості літературної казки, її відмінність від народної.

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1RYcQ-aYSDxIB60zwyb3_qfqssAIpyi1J/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Індійська народна казка "Фарбований шакал":

https://shevkyivlib.org.ua/farbovanyj-shakal-indijska-narodna-kazka/

Що спільного з українським відповідником?

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 49-50. 

Підручник: https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html

Знати різницю між літературною та народною казкою;

Дочитати/дослухати казку Івана Франка "Фарбований лис".

04.10

Українська народна казка «Яйце-райце». Фантастичне та реальне у творі. Символіка казки «Яйце-райце», відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних принципів українців. Особливості мови народної казки.

Інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=hdKScIVFj60

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1dDP4OPmFgxgPdaQw0B33RGAXuDwUFaIG/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Аудіоверсія казки "Яйце-райце":

https://www.youtube.com/watch?v=WDyrD661WhQ

Домашнє завдання

Виконати завдання №1 зі ст. 46 підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html


03.10

Народна казка. Повторення та узагальнення: види народних казок - казки про тварин, героїко-фантастичні (чарівні), соціально-побутові - їх спільні й відмінні риси.

Інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=z6M4dKLoIz4

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1sU3BzelxiY5zpPMw6hInevMw-1xJuyhg/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 31-34;

Знати наступні визначення: фантастичний художній твір, творча фантазія та гіпербола;

Виразно читати народну казку "Яйце-райце", уміти переказувати (ст.36-45).

27.09

Діагностувальна робота №1. Вступ. Малі жанри фольклору та літератури (прислів'я, приказки, загадки).

Виконайте тестові завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6900922

Будьте уважними під час виконання завдань. Згадуйте усе, про вивчали на уроках! Не поспішайте! Щасти!

26.09

ПЧ№1. Анатолій Качан.

Загадки “Квітка Сонця”, “Світов@ павутин@”

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1Yf8MRcucysCx58f_815ukGa2Hv6FkbkH/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Знайомство з Анатолієм Качаном:

https://www.youtube.com/watch?v=yu-ecUvYvik&list=PL_zDp5rG6HquJvMLsDRauPizd4rDXei4E&t=140s

Загадки Анатолія Качана:

"Квітка Сонця":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20022

"Світов@ павутин@":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20023

Інтерактивна вправа (УСНО):

https://wordwall.net/uk/resource/58393377/%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bb%d1%96%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%b0%d1%82%d1%83%d1%80%d0%b0/%d0%bc%d0%b0%d0%bb%d1%96-%d1%84%d0%be%d0%bb%d1%8c%d0%ba%d0%bb%d0%be%d1%80%d0%bd%d1%96-%d0%b6%d0%b0%d0%bd%d1%80%d0%b8

Домашнє завдання:

Виразно читати подані вище загадки. Уміти переказувати біографію Анатолія Качана (ст. 181): https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html

20.09

ВЧ №1. Виразне читання байок Леоніда Глібова

Анімовані байки Леоніда Глібова

«Муха і бджола»:

https://www.youtube.com/watch?v=afy16kvL-h4

«Лебідь, щука і рак»

https://www.youtube.com/watch?v=JHe-5J8Znsk

«Вовк і кіт»:

https://www.youtube.com/watch?v=1PMs-WolRrs

Опрацюйте байки Леоніда Глібова за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1AFNNW1mNuG4AvybmFANzv4x9tQc_6Oof_dH8HV6JFCo/edit?usp=sharing

Домашнє завдання

Виразно перечитайте байки у поданому вище матеріалі. До однієї з байок за бажанням намалюйте ілюстрацію.

Виконайте тестування на основі прочитаної раніше байки Леоніда Глібова «Муха і бджола»:

https://learningapps.org/35571461

Свої результати фотографуйте та надсилайте світлини на пошту. Щасти!


19.09

Загадки Леоніда Глібова «Бачить – не бачить», «Котилася тарілочка». Замальовка життєпису письменника. Акровірші та авторські загадки у творчості Л. Глібова, їх загальна характеристика. Фольклорні мотиви та жартівливий характер загадок дідуся Кенира.

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=ts0wD4otze0

Перегляньте інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=TNz3YKSquxk

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1NFPo6t_1uuF2OtDtjMkO3fWYTBVFg5Pm/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 26-29;

Ознайомитися з життєвим та творчим шляхом Леоніда Глібова (ст. 26-27);

Прочитати загадки та акровірші Леоніда Глібова (ст. 28-29);

Підручник за посиланням: https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html

    !!!Вивчити напамять загадку «Бачить – не бачить»(ст. 28) або акровірш «Хто вона?» (ст. 29) Леоніда Глібова. Відео з вивченим матеріалом надсилайте мені у Вайбер. Щасти!


13.09

Розвиток мовлення №1.

Захист мініпроєктів «У світі українського фольклору» (усно).

Перегляньте інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=jT6t5T1pAkU

Інтерактивна вправа про прислівя та приказки:

https://learningapps.org/6093319

Домашнє завдання

Перечитати ст. 6-25

Виконайте проєкт «У світі українського фольклору». Оберіть по одному прислів’ї,  приказці та загадці на різні теми й створіть картку за зразком (можете використовувати різні програми або намалювати на аркуші паперу).

 

 Зразок виконаного проєкту за посиланням: 

https://docs.google.com/presentation/d/16E9kRm75pLxDoBDZuL6CbDix-H4qzBkQjtx5vyUApdo/edit?usp=sharing


12.09

Народні загадки. Тематика загадок. Різновиди загадок

Перегляньте інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=YrfRNPz-xI0

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1QtyixVvNGWmO8ocLFPx1LkoKtdQa-AU_/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 19-24 підручника за посиланням:

https://pidruchnyk.com.ua/1680-5_ukrlit_kachak.html

Завдання на вибір:

1.   Скласти загадки-питання і загадки-розповіді про тварин та речі побуту.

2.   Створити кросворд на основі відповідей на загадки, оформивши його в зошиті.


06.09

Прислівя та приказки – перлини народної мудрості

Перегляньте інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=C6uCGK5dM9M

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1Aca4z1oswGZnJg6qJNKGuuCqJKwnRrld/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Що таке «приказки»?

http://youtube.com/watch?v=vNG0ALdVkWM

Домашнє завдання

Опрацюйте ст. 29-30 підручника

Знати визначення понять «прислівя» та «приказка» (ст. 29)

Запишіть у зошит по 5 ваших улюблених прислівїв та приказок.


05.09

Роль книги в житті людини. Література як художнє відтворення життя, побуту, звичаїв, духовно-моральних цінностей людини. Сучасний читач. Художні твори зі шкільного літературного курсу початкової освіти та самостійно прочитані

Перегляньте інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=4JpNVle53mE

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1kU5-pURfC74Vawv4oOFDSbH0XFkrm9jb/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Національний музей літератури в Україні:

https://drive.google.com/file/d/1slj2Xo-faX4EEUdaRXJK_aB5_Upm5pq0/view

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 3-5 підручника

Письмово в зошиті дати визначення поняттям: Художня література, літературний твір та читання (слайд №12 презентації).

Немає коментарів:

Дописати коментар