13.05
Ідейний
зміст повісті: відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на
шляху до мети.
Цікаво
про твір: https://www.youtube.com/watch?v=di4PKY8YT1Y
Опрацюйте
презентацію:
Домашнє
завдання
Дочитати
повість с. 229-239.
Дати
відповіді на питання 1-4, с. 239 (усно).
Виконати
літературний диктант: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5169554
За
бажанням
Напишіть
фанфік, тобто продовження повісті-казки Всеволода Нестайка «Чарівні окуляри».
10.05
Реальні
вчинки головних героїв на шляху дорослішання. Фантастичні пригоди, чарівні
елементи, казкова символіка повісті.
Дочитати повість с. 230 -239.
Створіть таблицю за зразком і випишіть усіх
казкових героїв, які з’явилися в цих частинах.
Казкові герої |
Функція казкових героїв |
Як допомогли хлопцям |
|
|
|
Всеволод Нестайко «Чарівні окуляри»
(скорочено). Замальовка життєпису письменника. Повість-казка про фантастичні
пригоди сучасних школярів.
Опрацюйте презентацію:
Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=yF5Q8mO3pOQ
Аудіоповість: https://www.youtube.com/watch?v=w9B8OC7SnPM
Переказ від однолітка: https://www.youtube.com/watch?v=2eaU8YJv-VA
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменника с.
216-218.
Дати відповіді на питання 6-9, с.
228 (усно).
Прочитати першу та другу частину
повісті с. 218-228 і скласти до них план (письмово).
03.05
Діагностична
робота № 5.
Твір «Як я розумію поняття «гідність»»
Написати у контрольних
зошитах твір на тему «Як я розумію поняття «гідність»» (обсяг до 1сторінки).
Висловлюйте власні думки. Натхнення!
Виразне читання епізоду, який найбільше
розчулив.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=trcityBZmYQ
Опрацюйте презентацію:
Домашнє завдання
Для учнів, які не
відповіли на уроці: виразно
прочитати епізод, який найбільше вас розчулив та надіслати відео чи аудіо.
Підготуватися
до написання контрольного твору «Як я розумію поняття «гідність»».
26.04
Мотиви втрати рідної людини, почуття й переживання
дитини. Ідея героїзму й самопожертви. Аудіювання.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=trcityBZmYQ
Опрацюйте презентацію:
Книга Галини Кирпи надихає читачів створювати малюнки і писати листи
воїнам. За покликанням — світлини з презентації, малюнки і листи учнів:
http://ocls.kyivlibs.org.ua/gaidar/g_koleydockop_2016/2016_04_01.htm
Виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1734207
Підготуйте виразне читання епізоду, який найбільше вас розчулив (до
наступного уроку).
22.04
Галина
Кирпа «Мій тато став зіркою».
Зворушлива оповідь маленької дівчинки, тато якої загинув
на Майдані. Особливості показу світу очима дитини.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=rKRl1-guvoM
Презентація:
Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=tnR16l-OG5U
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=V-eHvasxZ3Y
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію письменника у підручнику с. 205.
Прочитати оповідання с. 206-213.
Виконати завдання 1-6, с. 213 (усно).
Підготуйте
цитати до образу головної героїні.
12.04
Розвиток мовлення № 3 (письмово).
Образи Іванки й Ритки, спільне й відмінне у їхніх
характерах і вихованні.
Стислий переказ: https://osvita.ua/school/hrestomatiya/5class/85564/
Напишіть порівняльну характеристика образів Іванки й Ритки,
використовуючи план. (Діти нумерацію 1, 2,3… НЕ потрібно писати).
ПОРІВНЯЛЬНА
ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗІВ-ПЕРСОНАЖІВ
1. Установіть, що спільного між персонажами:
• в інтелектуальному розвитку (інтелект, освіта, погляди на світ і людину,
життєва мета);
• у духовному розвитку (ставлення до людей, позитивні й негативні риси
характеру);
• у соціальному плані (матеріальне становище, професійна та інша
діяльність).
2. Визначте, що відрізняє персонажів один від одного.
3. З'ясуйте, яким є ставлення автора/авторки до персонажів.
4. Висловте власне ставлення до образів, створених автором/авторкою.
08.04
Оксана
Сайко. Біографічна довідка про письменницю. Драматизм сюжету оповідання
«Гаманець». Розвиток подій у творі. Проблема добра і зла, морального вибору
людини.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=sjFdPL0FmcM
Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=VduX-lEJmKc
Прослухайте
оповідання: https://www.youtube.com/watch?v=_QR14b0PFkc
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію письменниці у підручнику с. 199-200.
Прочитати оповідання с.200-203.
Виконати
завдання 6 та 9, ст. 203 (письмово).
05.04
Психологія
вчинку Олександри.
Ідея
розуміння людської душі, співчуття, прощення.
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=pUilU1KhHNg
Потренуйтеся: https://learningapps.org/30527992
Домашнє завдання
Напишіть твір-роздум «Я хочу, щоб усі діти були щасливими. Але як це
зробити?» (7-10 речень).
01.04
Борис
Грінченко. Розповідь про письменника, його педагогічну діяльність.
«Украла» – оповідання про життя сільської школи в поневоленій Україні.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kfwHKOL2U90
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=pUilU1KhHNg
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію письменника у підручнику с. 193-194.
Прочитати оповідання с.194-197. Відповісти на питання 1-5, с.197-198 (усно).
Складіть
сенкани до образів Олександри й Пріськи.
29.03
Образ Василька. Внутрішній
світ хлопчика, спрямованість його інтересів, формування характеру.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=IusLdNVc5ck
Складіть портрет Василька для сторінки у фейсбуці, використовуючи
шаблон: https://www.liveworksheets.com/tm3182117zc
Чекаю на ваші роботи!
Іван
Нечуй-Левицький оповідання «Вітрогон». Замальовка життєпису письменника.
Композиція оповідання «Вітрогон», майстерність оповіді, мови.
Біографія
письменника: https://www.youtube.com/watch?v=YTp21mjfr6g
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=B-VBwa7UuYM
Домашнє завдання
Опрацювати
матеріал у підручнику с. 185-186.
Прочитати
оповідання с.187-191. Відповісти на питання 1-5, с.191-192 (усно).
Виконати
письмово завдання 6, с. 192.
Створіть таблицю композиції оповідання за зразком, вписуючи
до кожної частини назву його епізоду.
22.03
Позакласне
читання № 4
Оповідання
Анатолія Дрофаня «Янехо».
Біографія письменника: https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=20083
Текст оповідання:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=20258
Комікс до твору (творча робота учениці. Сюжет змінено):
https://www.youtube.com/watch?v=HotWTYqeyo8
Прочитати оповідання. Виконати завдання на вибір:
·
намалюйте ілюстрацію, комікс до оповідання;
·
складіть кросворд за змістом твору.
Діагностична робота № 3 з теми
«Рідна природа»
П’ятикласники, ось ми і завершили вивчати наш розділ. Повторіть вивчений
матеріал і мерщій перевіряти свої знання:
Виконайте
тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7924966 (відкрито до 22.03)
Успіхів!
15.03
Анатолій
Качан «Море грає». Біографічна
довідка про письменника. Мариністична лірика. Образний світ
поезії.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=VH55cuFiHD4
Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=aH18kU4GvXI
Домашнє
завдання
Прочитати й знати біографію письменника с. 181. Вивчити визначення мариністична
лірика і мариніст. Виразно читати вірш с. 182.
Виконайте інтерактивне завдання:
https://wordwall.net/uk/resource/53699435/анатолій-качан-море-грає
Свої результати надсилайте на пошту.
Підготуйтеся до діагностичної роботи.
11.03
Послідовність
подій у творі. Ідея гуманістичних цінностей.
Опрацюйте
презентацію:
Фільм
«Хатіко: Вірний друг»: https://kinovezha.com/1405-hatiko-virnyi-drug.html
Домашнє
завдання
Виконайте
тестування: https://www.liveworksheets.com/vp3107450qe
Після
виконання знизу натисніть Finish!! та Check my answers і перегляньте свою
оцінку. Робіть знімки своїх робіт та надсилайте
на пошту.
08.03
Марія
Морозенко «Вірність Хатіко».
Коротко
про життя і творчість письменниці. Тема дружби людини й тварини. Засоби
змалювання їхніх взаємин в оповіданні.
Марія Морозенко біографія: https://www.youtube.com/watch?v=1F_pbRzC6_E
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=huAw1vq5Ah0
Перевір себе: https://learningapps.org/watch?v=pefngxv6k21
Фільм «Хатіко: Вірний друг»: https://kinovezha.com/1405-hatiko-virnyi-drug.html
Домашнє завдання
Прочитати й знати біографію письменниці та вміти переказувати
оповідання с. 174-179.
Виконайте завдання 6, с. 180 (письмово).
04.03
Художні функції часу і простору в оповіданні.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=U_f6769TRNQ
Домашнє
завдання
Виконайте
завдання на вибір:
1. Намалюй
рекламний плакат про збереження довкілля.
2.Підготувати
розповідь про улюблену домашню (або дику) тварину, використовуючи фото,
малюнки, ілюстрації (роботу можете виконати в електронному форматі).
Приклад: https://drive.google.com/file/d/14U6P5UbQUgA0iW9q9HxRYZGZmyzy7Lbv/view?usp=sharing
23.02
Микола
Вінграновський «Гусенятко».
Біографічні
відомості про письменника. Тема родинних цінностей у творі.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=W9dpvCwI97A
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=ib4iQZGD00c
Презентація: https://drive.google.com/file/d/1zmNCgFYeZXOLmdtI9eVfSsR3blRP1CHm/view
Домашнє
завдання
Прочитати й знати біографію письменника с. 164-165, вміти переказувати
казку с. 165-172. Дати відповіді на питання 1-6, с.173 (усно).
Підготуйте кросенс або колаж картинок до оповідання «Гусенятко».
19.02
Тема екології у творі. Розвиток подій у творі,
морально-етична проблематика казки.
Домашнє
завдання
Опрацювати
матеріал у презентації. Дати відповіді
на питання 4-9, с. 162 (усно). Виконати
тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7473654 (відкрито до 23.02)
16.02
Оксана
Іваненко «Цвітарінь».
Розповідь
про письменницю. Художній світ пізнавальної казки.
Опрацювати презентацію:
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=ccO3SP8CRBc
Домашнє
завдання
Прочитати біографію письменниці с. 155-156, записати визначення мова
автора і мова дійових осіб.
Прочитати казку с. 156-162. Дати відповіді на питання 1-9 (усно).
Виконати письмово завдання 14, ст. 163 (роботу можете виконати в
електронному форматі).
12.02
Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків», «Гаї шумлять», «Арфами,
арфами». Замальовка життєпису поета, особливості його світосприймання. Поетичне втілення картин природи у віршах П.
Тичини.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Hq2j6aRRYdw
Прослухайте аудіопоезію:
https://www.youtube.com/watch?v=z3OuIxn08DA
https://www.youtube.com/watch?v=e8wg6Z0M2cA
Презентація:
https://drive.google.com/file/d/1kyBJDdRY0E5amCU4mWhNxUAmekG-6Urr/view
Домашнє
завдання
1. Виразно
прочитати вірші с. 151-152 і дати відповіді на питання 1-6, с. 153 (усно).
2. Вивчіть напам’ять одну з поезій Павла Тичини.
Чекаю відеозвіт на вайбер або пошту!
09.02
Олена
Пчілка «З ґринджолятами».
Розповідь
про письменницю, сімейні традиції родини Косачів. Оспівування краси зимової
природи у вірші «З ґринджолятами».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=y8KOHPSKiLQ
Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=6aS98FI4qOc
Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=f6iZDHGYgKE
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 144-145, записати визначення пейзаж і види
пейзажу с. 145.
Вивчити поезію напам’ять с. 146-147.
Чекаю відеозвіт на вайбер або пошту!
Позакласне читання
№3 Ліна Костенко «Кобзарю».
Прослухайте
аудіопоезію: https://www.youtube.com/watch?v=N69_lBql7s4
Текст
поезії: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5668
Домашнє завдання
Опрацювати презентацію, виразно
читати поезію «Кобзарю».
Намалювати
ілюстрацію до поезії.
02.02
ВЧ
№3 Виразне
читання
поезій
П’ятикласники, ми завершили вивчати нашу поетичну сторінку. Імена яких
поетів і поетес вам припали до душі? Пригадали? Обрали?
Аудіовірші: https://www.youtube.com/watch?v=jlaCqlLOdtA
https://www.youtube.com/watch?v=qEAgboiVBL0
https://www.youtube.com/watch?v=Ohd_3TrdrjA
https://www.youtube.com/watch?v=y6tqinaA2fc
Домашнє
завдання
Підготувати повідомлення про Ліну Костенко (коротеньке).
Для учнів, які не були на уроці:
Прочитати виразно поезію, яка найбільше сподобалася із вивченого розділу
ст. 127-142. Чекаю відеозвіт на вайбер або пошту!
29.01
Тетяна Майданович «О Україно! Божий білий
цвіт!».
Образ сучасної України в поетичних творах.
Патріотичні почуття ліричного героя, втілені у віршах.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=GPAg66eKD90
Презентація:
Домашнє
завдання
Опрацювати
біографію поетеси с.140, записати визначення терміну патріотична лірика,
виразно читати поезію с. 141.
Виконати завдання на вибір:
Напишіть коротке есе «Бути українцем/українкою — це…»
або створіть асоціативний малюнок «Україна для мене —
це…».
26.01
Галина Кирпа «Мова моя».
Біографічна довідка про письменницю, її громадську діяльність. Значення рідної
мови в житті людини. Роль художніх засобів у розкритті основної думки
поезії.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Ec9BN30DnR4
Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=jlaCqlLOdtA
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію поетеси с.137-138, записати визначення терміни епітет,
порівняння, метафора.
Складіть
інформаційне гроно до образу мови. Якою є українська мова? (Використовуйте
означення з поезії Галини Кирпи, вислови про мову, цитати з інших творів і
власні міркування. Можете використовувати малюнки.)
Богдан Лепкий «Шевченкова
верба».
Роль Тараса
Шевченка у становленні особистості Богдана Лепкого, його поетична шевченкіана.
Біографічна основа поезії. Мотив туги за рідним краєм.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=uV3ltZ-ElUA
Богдан Лепкий. #Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=Ovb8VnR_9FQ
Домашнє завдання
Прочитати і вміти переказати ст.
133-134, виразно читати вірш ст. 135.
Виконати
інтерактивне завдання: https://learningapps.org/22177071
Свої роботи надсилайте на пошту.
19.01
Уривок «Учітесь,
читайте...» як ліричне звертання до нащадків. Думки автора про роль
патріотичної освіти в духовному становленні особистості й нації.
Опрацюйте
презентацію:
Прослухайте вірш:
https://www.youtube.com/watch?v=qEAgboiVBL0
Так вірш Шевченка ще
не звучав!:
https://www.youtube.com/watch?v=Ohd_3TrdrjA
Домашнє
завдання
1. Заповніть
картку-аналіз ліричного твору до поезії:
https://www.liveworksheets.com/po3315142zo
2. За бажання : створи ілюстрацію як ви уявляєте сучасного Т. Г. Шевченка.
3. Вивчіть напам’ять поезію Тараса Шевченка «Учітесь, читайте...» с.
131
і
надіслати відео на пошту або вайбер.
15.01
Тарас
Шевченко. Розповідь про поета, його перебування на засланні. Поетичне
відображення краси української природи у вірші «Зоре моя вечірняя». Роздуми
ліричного героя.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=eiskEVK2UMY
Тарас
Шевченко. Цікаві факти:
https://www.youtube.com/watch?v=oMB-2XImf1U
Як
Тарас Шевченко став зіркою:
https://www.youtube.com/watch?v=Ktb-0LRm2Pk
Прослухайте
поезію «Зоре моя вечірняя»:
https://www.youtube.com/watch?v=y6tqinaA2fc
Домашнє
завдання
Прочитати
і вміти переказати с. 126-129, виразно читати вірш с. 129.
Заповніть
картку-аналіз ліричного твору:
https://www.liveworksheets.com/po3315142zo
Вивчити напам’ять вірш «Зоре
моя вечірняя» і надіслати відео на пошту або вайбер.
29.12
Із
сучасної української літератури №1
Узагальнення
та систематизація вивченого за І семестр.
Марина Павленко. Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=TZ2DFJMJiyo
Тексти казок: https://mala.storinka.org/марина-павленко-півтора-бажання-казки-з-ялосоветиної-скрині.html
Прочитайте на вибір одну із казок письменниці:
- Мандрівниця мимоволі (Казка про Казку)
- Хатка для Нехайка (Н е д б а л а казка)
- Баба Віхола (Н е о б е р е ж н а казка)
Вміти переказувати казку.
Гарного відпочинку!
25.12
Література рідного краю №1
Народні
казки рідного краю
Опрацюйте
презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/11nNB8QNC1-G9kOeYVTYptib7xytUY8hu/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Прочитати
казки подані у презентації та намалювати ілюстрацію до 1 казки на вибір.
22.12
Діагностична робота №2
Легенди,
перекази, літописні оповіді(тестування).
Діти, повторіть вивчений матеріал та
виконайте тестування:
https://vseosvita.ua/test/start/idu827 (відкрито до 25.12)
Будьте уважними! Гарних результатів!
18.12
Образ
Будимира – патріота рідної землі. Характеристика за планом. Особливості мови
історичного оповідання.
Опрацюйте
презентацію:
Домашнє завдання
Складіть
асоціативне гроно до образу Будимира
Підготуватися
до діагностичної роботи.
15.12
Сергій
Плачинда «Богатирська застава». Стисла розповідь про письменника.
Історична основа твору.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ooqUftONsOY
Біографія письменника: https://www.youtube.com/watch?v=9JCO7ns00dI
Послухайте аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=UkYOtj--7kI
Опрацювати біографію письменника с. 119-120. Прочитайте оповідання с.
120-125. Уміти його переказувати.
Виконайте письмово завдання 9, с. 125.
Хто такий Будимир? Охарактеризуйте цього персонажа, створіть таблицю за
зразком і заповніть її. (Зразок таблиці знайдете у підручнику).
11.12
Виразне читання №2
Виразне читання казки «Микита Кожум'яка» в
особах.
Аудіодрама-казка: https://www.youtube.com/watch?v=QzryuFQ-fC4
На сьогоднішньому уроці ми продовжимо
працювати над драмою-казкою Олександра Олеся «Микита Кожум’яка». Визначимо
напружені епізоди та виразно прочитаємо їх в особах. Драму-казку знайдете у
підручнику на ст.108-116.
Домашнє
завдання
Прочитати
С. Плачинда «Богатирська застава» с. 120-124.
Для учнів, що були відсутні на уроці:
Виберіть
персонажа та виразно прочитайте його репліки із твору. Запишіть на відео. Чекаю
на ваші роботи!
08.12
Олександр
Олесь «Микита Кожум’яка».Уславлення
юного героя. Особливості мови твору.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tKOpjgQEeoY
Опрацюйте презентацію:
Вікторина "Микита Кожум'яка":
https://www.youtube.com/watch?v=y8I2p9atCZ4
Обов’язкове: скласти план до драми-казки Олександра
Олеся «Микита Кожум’яка». Вміти переказувати твір за складеним планом.
За бажанням: намалювати ілюстрацію до твору, чи
написати вірш.
04.12
Олександр Олесь «Микита Кожум’яка». Стисла розповідь
про долю поета. Жанрові ознаки драми-казки за народними мотивами «Микита
Кожум’яка».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Y-qicyAmP3c&t=187s
Аудіодрама-казка: https://www.youtube.com/watch?v=2lXhbOg9N4M
«МИКИТА
КОЖУМ'ЯКА»ТРЕЙЛЕР:
https://www.youtube.com/watch?v=Rxu73yI_W0k
Домашнє
завдання
Прочитати
теоретичний матеріал ст. 106-107, прочитати твір ст.108-116. Підготувати
відповіді й питання до завдання 10, ст. 117 (до наступного уроку).
Виконати
літературний диктант:
https://www.liveworksheets.com/ut2844612yt
Свої
відповіді надсилайте на пошту.
01.12
Розвиток
мовлення №2
Міні-твір
на тему «Захисники української землі»
Опрацюйте презентацію:
Напишіть міні-твір на тему «Захисники української землі».
Оцінка суттєво зменшиться, якщо робота буде просто скопійована з мережі
Інтернет . Пишіть самостійно. Натхнення!
27.11
Літописні
оповіді.
«Повість
минулих літ»: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня
Либідь» (у переказі В. Близнеця).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=yKiw4_YZNr0
Опрацювати
презентацію:
Домашнє
завдання
Прочитати
ст. 101-103, дати усно відповіді на питання 1-9, ст. 104.
Виконати
завдання 1, ст.105:
Розгляньте
пам’ятники засновникам Києва. Складіть короткі описи братів Кия, Щека і Хорива
та їхньої сестри Либідь.
За
бажанням намалювати ілюстрацію до оповіді.
17.11
Народні
перекази. Переказ «Походження запорожців».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=QFQnDqFW2Qw
Опрацювати матеріал на с. 97-98, прочитати переказ с. 99-99. Створіть
за зразком таблицю і заповніть її. На перетині
горизонтальної та вертикальної колонок постав, де треба, знак +. Вміти
пояснювати, що спільного між міфами, легендами і переказами, а чим вони
різняться.
Особливості твору |
Міфи |
Казки |
Легенди |
Перекази |
Створювалися колективно |
||||
Автор не відомий |
||||
Можливі варіанти твору |
||||
Зображено тільки фантастичні
події |
||||
Поєднано реальні й
фантастичні події |
||||
Зображено переважно реальні
історичні події |
||||
Зображено боротьбу добра і
зла |
13.11
Легенда «Калина». Національна символіка.
Опрацювати
презентацію:
Домашнє
завдання
1.
Прочитати легенду «Калина» ст. 91-93.
2.
Запишіть план легенди.
3.
Створіть сенкан про калину з малюнком.
10.11
Легенди
українців. Спільне та відмінне в народних казках і легендах. Ознаки фантастичного
в легендах. Види народних легенд.
Легенда «Берегиня» (за
С. Плачиндою). Протистояння добра і зла. Символічні образи в легенді.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=gCBS53hblE0
https://www.youtube.com/watch?v=zxc7nwVSrQ8
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=164kUpeVE3g
Опрацювати
презентацію:
Опрацювати с. 89-91,
прочитати легенду ст. 93-95.
Виконати завдання 11,ст.
95.
За бажанням: намалювати
Берегиню своєї сім’ї.
06.11
Діагностична робота №2
Народні та літературні казки.
П'ятикласники,
от ми і вивчили наш розділ із цікавими казочками.
Повторіть вивчений
матеріал і виконайте контрольне тестування:
https://vseosvita.ua/test/start/rxl051
Гарних оцінок!!!
03.11
Позакласне читання №2
Народні казки. Кримськотатарська
народна казка «Золоте яблуко» (переклад Данила Кононенка).
Аудіоказка: https://www.youtube.com/watch?v=SoNbRPValrc
Опрацюйте презентацію та
виконайте завдання подані в ній:
1.
Прочитати казку «Золоте яблуко».
2.
Намалюйте як ви уявляєте золоте яблуко у казці.
3.
Підготуватися до діагностичної роботи.
30.10
Осмислення символічного змісту казки-притчі. Значення мотиву
сну та змалювання родинних взаємини між сестрами у творі «Чотири сестри» В. Шевчука.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=U3O5eQQ9m-4
Домашнє
завдання
Дочитати
казку. Поміркуйте над питанням 10, с. 87 (усно).
Виконати
завдання на вибір:
-
створіть сторінку у соціальній мережі одного
із героїв казки (шаблоном: https://www.liveworksheets.com/rx2589109ng);
-
заповніть таблицю «Терези
справедливості» (таблицю знайдете у презентації).
27.10
Валерій Шевчук. «Чотири
сестри». Замальовка життєпису письменника. Тема зміни пір року, її художнє
втілення у казці.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OPHAAiB3MeE
Опрацювати
презентацію:
Переглянути
виставу театру «Скетч-арт» за твором В.Шевчука «Чотири сестри»: https://www.facebook.com/watch/?v=1578015109066807
Домашнє завдання
Знати біографію письменника ст. 73-74, прочитати казку ст.
74-86.
Дати відповідь на питання 1-7, ст. 86 (усно).
Виконайте тестування: https://learningapps.org/watch?v=phdkztt5522
23.10
Чарівні
перетворення, їх роль у казці.Соціальні мотиви в казці «Лілея».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=mx3ku3SE3h0&t=210s
Опрацюйте
презентацію та виконати завдання, зазначені в ній:
Домашнє
завдання
Виконати проєкт «Цілющі властивості рослин із
грядки Мар’яни». Випишіть усі квіти в саду Мар’яни та опишіть їх цілющі
властивості. Це може бути презентація, альбом, чи плакат.
20.10
Леся
Українка «Лелія».
Короткі
біографічні відомості про дитинство письменниці.
Відеоурок: : https://www.youtube.com/watch?v=0QexBCgv6RQ
АУДІОКАЗКА: https://www.youtube.com/watch?v=xfNOLWbaxeo
Знати
біографію письменниці ст. 59-61, прочитати казку «Лілію» ст. 61-71.
Підготуйте
кросворд за казкою «Лелія» Лесі Українки, використовуючи можливості цифрових
інструментів, або оформіть його на папері.
16.10
Морально-етична проблематика твору.
Роль діалогів у розкритті характеру головного героя.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=A8poR9e7cCc
Опрацюйте презентацію:
Домашнє
завдання
Прочитати
казку “Лелія” Лесі Українки. Виконати тестування у кінці презентації з 12
слайду (відповіді записуйте повністю).
06.10
Літературна
казка Івана Франка «Фарбований Лис». Замальовка
життєпису письменника, його казкарська творчість. Особливості літературної
казки, її відмінність від народної.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=JpzPEsHuVNI
Аудіоказка: https://www.youtube.com/watch?v=vEp3LBJgUJo&t=638s
Опрацюйте презентацію
та виконайте завдання подані в ній:
1.
Вивчити визначення літературна казка, її ознаки ст. 47-48.
2.
Прочитати біографію письменника ст. 49-50.
3.
Прочитати казку ст.50-56, усно дати відповіді на
питання 1-8, ст. 56.
02.10
Діагностична
робота №1.
Вступ. Малі
жанри фольклору та літератури (прислів’я, приказки, загадки).
П‘ятикласники,
сьогодні ми перевіримо ваші отриманні знання! Виконайте тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4371434
відкрито до 06.02
29.09
Українська
народна казка «Яйце-райце». Фантастичне та реальне у творі. Символіка
казки, відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних
принципів українців.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hdKScIVFj60
Прослухай казку: https://www.youtube.com/watch?v=WDyrD661WhQ
Опрацюйте презентацію та
виконайте завдання подані в ній: https://docs.google.com/presentation/d/1L1AS_UPqwvOD_s-TQUkQNlN0VcbP5D7e/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Прочитати казку ст.36-45
, виконати завдання №1 ст. 46.
25.09
Народна казка. Повторення та узагальнення: види
народних казок – казки про тварин, героїко-фантастичні(чарівні),
соціально-побутові – їх спільні й відмінні риси.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=_j1ClG3sLQc
Пригадай
(усно): https://view.genial.ly/6197eb98b2320e0de7301475/interactive-image-kazki-narodiv-svitu
Домашнє
завдання
Вивчити теоретичний матеріал ст. 31-34 (визначення
народна казка, види казок та їх ознаки).
Прочитайте казку «Яйце-райце», ст. 36-45 та підготуйтеся
до її переказу.
22.09
Позакласне
читання
Анатолій Качан Загадки
«Квітка Сонця», «Світов@ павутин@»
Опрацюйте теоретичний
матеріал:
Домашнє
завдання
Прочитати та вміти
переказувати
біографію Анатолія Качана.
Виразно читати його загадки подані у презентації.
18.09
Виразне
читання байок Леоніда Глібова
Байки
Л. Глібова: https://www.youtube.com/watch?v=oz6ZQSz2orU
https://www.youtube.com/watch?v=SDYiRu7eKtM
https://www.youtube.com/watch?v=GIxjmsRRfGY
Тексти
байок:
Навчитися
виразно читати байки у документі. За бажанням намалюйте ілюстрацію до байки.
Виконати
тестування: https://learningapps.org/26372147
Робіть
знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.
15.09
Леонід Глібов.
«Бачить – не бачить», «Котилася тарілочка». Замальовка життєпису письменника.
Акровірші та авторські загадки у творчості Л. Глібова, їхня загальна
характеристика. Фольклорні мотиви та жартівливий характер загадок дідуся
Кенира.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TNz3YKSquxk
https://www.youtube.com/watch?v=nVRrrG_ZXwA
Леонід Глібов
"Бачить — не бачить...": https://www.youtube.com/watch?v=qh7WNzdwBdk
Домашнє
завдання
Прочитати біографію
письменника ст.26-28, вміти переказувати її. Навчитися виразно читати ст.28-29.
Вивчити
напам’ять загадку «Бачить – не бачить».
Відео надсилайте у вайбер. Натхнення!
11.09
Розвиток
мовлення №1.
Захист
мініпроєктів «У світі українського фольклору» (усно).
Пригадайте
вивчене : https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-literatura/7022667
Вписуйте
відповіді у пусті віконечка, після внизу натисніть Finish!! та Check
my answers і перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх оцінок та надсилайте
на пошту.
Перечитати
ст. 6-25, зробити проєкт «У світі українського фольклору». Оберіть 1 прислів’я,
1 приказку та 1 загадку на певну тему й створіть картку за зразком (можете використовувати
різні програми або намалювати на аркуші паперу).
Зразок
проєкту: https://docs.google.com/presentation/d/1krMmUxHdAYwmvUoFtH-GvFOwNruNpiY9/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
08.09
Народні загадки. Первісне
та сучасне значення народних загадок. Тематика загадок. Різновиди загадок.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=6IJhAeCwv10
Перейди за
покликанням https://www.youtube.com/watch?v=uFEuaGcw530 , переглянь відео.
Домашнє
завдання
1.
Уважно прочитати загадки ст. 19-24, вивчити визначення
загадка та їх групи.
2. Виконати завдання на
вибір ст. 25:
1. Складіть
загадки-запитання і загадки-розповіді про тварин та речі побуту (2-3 загадки
запишіть до свого зошита).
2. Створіть кросворд на
основі відповідей на загадки, використовуючи цифрові інструменти програм,
доступної вам, або оформіть його на папері.
04.09
Прислів’я
та приказки – перлини народної мудрості.
Художнє
відтворення в прислів’ях і приказках життєвого досвіду багатьох поколінь
українців, узагальнення суспільних поглядів на духовні цінності, норми моралі
та етики.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ZVXEPEjrKDE
1.
Прочитати та вміти переказувати ст. 12-16, вивчити визначення фольклор,
прислів'я й приказки.
2.
Створіть електронний або паперовий нотатник фольклориста/ фольклористки й
упишіть прислів’я та приказки, погрупувавши їх за темами (про людину та її
вдачу, про природу і пори року, про працю і господарську діяльність людини, про
навчання і книги).
Вивчити напам’ять по 3 прислів’я та приказки. Чекаю на ваші
відео!
01.09
Роль
книги в житті людини.
Література
як художнє відтворення життя, побуту, звичаїв,
духовно-моральних цінностей людини.
Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1gK29TKdhvo
Тренувальні
вправи:
1. Відтворіть історію книги, виконавши
вправу: https://learningapps.org/watch?v=pnm773ipc21
2. Здійсніть віртуальну екскурсію в
Музей книги і друкарства України.
https://ostrohcastle.com.ua/virtualnaekskursiya-muzeyem-knygy-ta-drukarstva/
Прочитати та вміти переказувати ст. 6-9, завдання 4, ст. 9 (письмово
заповнити таблицю в зошиті).
За бажанням: ст. 10, завдання 1 (створити власні картки за зразком).
Підручник з української літератури:
Немає коментарів:
Дописати коментар