Українська мова 5 клас

 24.10

Архаїзми й історизми, неологізми. Тренувальні вправи.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1FV9IxkV_yo&t=12s

Гра на уважність: https://www.youtube.com/watch?v=KLolGATKn_E

Домашнє завдання

Повторити § 17,виконати впр. 153, с. 87.  

23.10

Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=aNV7JqFxROM

Як відрізнити історизм від архаїзма?

https://www.youtube.com/watch?v=-Em_UqI6_4A

ІЗ (усно): https://wordwall.net/uk/resource

https://wordwall.net/uk/resource/693

Домашнє завдання

Опрацювати § 17, вивчити правила с. 84-85. 

Виконати впр. 150, с.  85.

22.10

Подвоєні букви в словах іншомовного походження

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=8lFpCQ3gB5I

Презентація: 

https://docs.google.com/presentation/d/1pDO4WbcTruqo-cNs4RlqaBWiZAOZSR7-/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Опрацювати § 16,  вивчити правила с. 81-82.

Виконати вправу 143, 145, с. 83. 

21.10

Тренувальні вправи.

(Букви и, і в словах іншомовного походження)

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=pph1qh3TJlk

https://www.youtube.com/watch?v=YX2IdgSY1g0

Тренувальна вправа (УСНО): https://wordwall.net/uk/resource/36

Домашнє завдання

Повторити правила с. 78-79, виконати впр. 141, с.80. 

17.10

Букви и, і в словах іншомовного походження

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tbUsTOnTPNU

Потренуйся (усно): https://wordwall.net/uk/resource/5870

https://wordwall.net/uk/resource/52414654/                                          

Домашнє завдання

Опрацювати § 15, вивчити правило с. 78,

 виконати впр. 136, с. 79.

16.10

РМ№10. Аналіз творчих робіт

С х е м а   а н а л і з у   п е р е к а з у

1. Чи розкрито в переказі тему вихідного зразка.

2. Чи передано головну думку переказуваного тексту.

3. Чи в правильній послідовності переказано текст.

4. Чи не пропущено чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку.

5. Чи відповідає текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно поєднано типи мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи правильно побудовано роздум).

6. Чи вдалим є самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки чітко аргументовано власні думки й оцінки.

7. Чи збережено в тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного зразка.

8. Грамотність. Графічне оформлення.

Домашнє завдання

Повторіть матеріал §8-14.

Зробити самоаналіз свого переказу за схемою (усно).

15.10

Розвиток мовлення  №9.

 Докладний письмовий переказ тексту-розповіді.

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/17VknQjl3kabct2hiJS2hK5xHTWc41NAS/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Опрацюйте впр. 131, с. 76-77.  

Запишіть докладний переказ тексту у ваших зошитах.

Будь уважними та перевіряйте орфографічні помилки!

 

14.10

Діагностувальна робота №2.

Тестування «Лексикологія. Групи слів за значенням.»

 ГР4. Письмово взаємодіє.

П‘ятикласники, сьогодні ми перевіримо ваші отриманні знання з вивченої теми.

Повторіть вивчений матеріал §8-14 та виконайте діагностувальну роботу:

Лексикологія

Перший рівень

1.     Однозначні слова – це . . .

а) слова, що мають кілька значень;

б) слова, що мають одне лексичне значення. 

2.     Лексика – це  . . .

а) сукупність слів нашої мови, її словниковий склад;

б) наука про мову, що вивчає словниковий склад мови.

3.     Синоніми – це  . . .

а) слова протилежні за значенням;

б) слова, що однакові за звучанням та написанням, але різні за лексичним значенням;

в) слова, які різні за звучанням і написанням, але однакові за лексичним значенням.

4.     Омоніми – це  . . .

а) слова, що однакові за звучанням та написанням, але різні за лексичним значенням;

б) слова протилежні за значенням;

в) слова, які різні за звучанням і написанням, але однакові за лексичним значенням.

5.     Граматичне значення

а) вказує на приналежність слова до певної частини мови і на його граматичні ознаки;

б) вказує на те , що означає слово.

Другий  рівень

6.     Записати в одну колонку слова, вжиті в прямому значенні, в іншу – в переносному.

Тепле літо, тепле слово, теплий кожух; дитя сміялося, сміялося сонце; залізний  цвях, залізний характер; полетіли думки, полетіли птахи.

7.     Записати прислівя, підкреслити антоніми.

     Добро довго памятається, а лихо ще довше.

     Глухий грім – на тихий дощ, голосний – на зливу.

     На сміливого собака гавкає, а боягуза кусає.

     Гірко поробиш, солодко зїси.

8.     До поданих слів дібрати синоніми.

            Вигадувати, балакучий, веселий.

9.     Скласти  4 речення з словами-омонімами.

                 Місяць, коса.

 

 

Успіхів!


10.10

Тренувальні вправи: синоніми, омоніми, антоніми, пароніми.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=NBapSEKq8Ag

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1iKon9iwJXybUfBXHW-SI32SU6z5Km-jt/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Повторити § 8-14, підготуватися до ДР. 


09.10.

 Групи слів за значенням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова.

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=07uizsDgXlY

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1tGaZG34ma0yyUm_2vMhURGrHe_PgJaRP/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 14, вивчити правила зі с. 71 та 74. Виконати вправу 127 (ст. 74).

08.10

Пароніми

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=YD6asGxTKWI

Інтерактивні вправи (УСНО):

https://dyskurs.net/paronimy/

https://learningapps.org/5628821

Словник паронімів:

https://archive.org/details/sl0vn19

Домашнє завдання

Опрацювати §13, вивчити правила, с. 68.

Виконати вправу 120, с. 70.

07.10

Антоніми

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5lzH6i82Hl0

Презентація: https://ppt-online.org/1249100

Домашнє завдання

Опрацювати §12, вивчити правила, с. 66. Виконати впр. 112 та 113. 

03.10

Синоніми.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=N3CayCeGgAs

ІЗ:  https://learningapps.org/2220462

Домашнє завдання

Повторіть матеріал §10, вивчити матеріал §11.

Виконати впр. 106, с.65. 


02.10.

РМ №8 Типи мовлення.  

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=mju5bBeJpfw 

Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/10qXgECqi8mhf1CtZmIUq_4bqmOf5lwZ3/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

 Виконати впр. 97, с. 63.   

01.10

Групи слів за значенням. Омоніми. Відмінність омонімів від багатозначних слів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Y-Fibbr33Mw

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1r4zBzY7fh2sRv39PzLFismbB_KZ473hD/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
ІЗ (усно):
https://wordwall.net/uk/resource/37 https://wordwall.net/uk/resource/5519

Домашнє завдання

Опрацювати §10, вивч. правила, с. 57-58. Виконати впр. 93, с. 58. 

30.09

Пряме і переносне значення слова

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Pzg1w5drQi0

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1wtarNdxv1sYSx2P0xwUgTn_3s6adW229/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Вивчити правила §9,  с. 55. Виконати впр. 89, с. 56

26.09

Розвиток мовлення.

Стилі мовлення. Сфери вживання кожного з них. Читання вголос. ГР 2. 

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hfBLt9K3J7c

Домашнє завдання

Вивчити матеріал на с. 51-52. Виконайте вправу 83, с. 54 (усно).

Для учнів, які не були присутні на уроці:

https://www.liveworksheets.com/gq3060669ps  (вписуйте відповіді у пусті віконечка, після виконання знизу натисніть Finish!! та  Check my answers і перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту.)

25.09

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=WHHtHWEaams
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1CJQnne6gvLLO2w1LrOdg4KSP8XkWUZJh/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виконати впр. 78. 

24.09.

РМ №6. Види мовленнєвих помилок.

Робота над виправленням помилок, допущених у переказі.

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1etIYue9bFu9Da3M4LR2G4sXxdBOSY10L/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Пригадайте види помилок (знайдете у презентації).

Виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у своєму переказі (усно).

23.09

Діагностична робота №1.

Тестування «Повторення вивченого в початкових класах».

П‘ятикласники, сьогодні ми перевіримо ваші отриманні знання в початкових класах. Повторіть матеріал § 1-7 та виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9254634  

Вперед за гарними оцінками!!!

19.09

Мовленнєвий розвиток

 Докладний письмовий переказ тексту

Опрацюйте презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/1oQGjbVQIbVXNnF5rP0KtXarWUFxXf2Ur/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виконайте вправу 61, с. 37.

Прочитайте. Складіть план до тексту. За складеним планом запишіть переказ тексту. Пишіть охайно й не допускайте мовленнєві огріхи, орфографічні й пунктуаційні помилки.

Успіхів!

 

18.09

Прийменник. Сполучник.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=0YmoTfPKaLU

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1gkjIEcAokZQUfUqVnIS-hvIU6l66vwPW/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 7, вивчити правила з презентації. Виконати впр. 67(І), с. 41. 

 

17.09

Дієслово. Прислівник

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ZaP7IlupAZc

https://www.youtube.com/watch?v=LZZn4ugwlbU

Пограйтеся «Знайди дієслово»: https://learningapps.org/833393

Домашнє завдання

Опрацювати § 6, знати все про дієслово та прислівник с. 34-35, виконати впр. 59, с. 35.

 

16.09

Займенник. Числівник

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=N23T8eE2Tog

https://www.youtube.com/watch?v=2voPMdo4urA

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Mb1qplgVwqN3Dk3gcIca01Qj6xTxb2ma/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати § 5, вивчити правило с. 31, виконативпр. 49, с. 33.  

12.09

Прикметник.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ctxSZ67n2pM

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1DjZrXNR5mIrwiM_WwHL2B4GM5NWEqyJR/edit?copiedFromTrash=&slide=id.p1#slide=id.p1

Тренувальні вправи (УСНО):

https://learningapps.org/10386672

Домашнє завдання

Опрацювати §4, с. 29-30.

Виконати впр. 41, с. 30.  

 

11.09

Повторення вивченого про слова як частини мови. Іменник.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=slLDebTiqrM

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/u/0/d/1b6PhPQkd0UD-PxTlMz1YCiWfgJN8pf4E/edit?copiedFromTrash&fromCopy=true&ct=2

Тренувальні вправи (УСНО):

https://learningapps.org/3202941

Домашнє завдання

Опрацювати §3, виконати впр. 35, с. 28.

 

10.09

МР №4. Тема й основна думка висловлювання

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=JCpDmj_bZFI

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/11ohq4YLm8OVVKWxA4asXRoRBUqRwA4Xk/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Тренувальні вправи (УСНО):

https://learning.ua/mova/piatyi-klas/skladaiemo-zv-iaznyi-tekst-ta-dobyraiemo-zaholovok

Домашнє завдання

Скласти й записати текст (5-6 речень) про те, чому ходити до школи краще, ніж навчатися вдома.

09.09

РМ №3. Поняття про «відоме» і «нове» в реченнях тексту.

Докладний усний переказ.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7a0JeH6qn_0

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1_fhHEBnJfjgjyqdpE2Hq7BPTeZODlxLB/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 21-24. Впр. 25, с. 22-23.

Для учнів дистанційного навчання:

Перечитайте його кілька разів, складіть план, після цього запишіть відео з докладним переказом та надішліть на пошту. 


05.09

Повторення вивченого про текст

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=USsCtXh3LPs

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1iffSBogp5FN6lO-WmIV3N22EL_ctIjfJ/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Знати визначення поняття «Текст» (с. 19)

Виконати впр. 22, с. 21. 

 

04.09

РМ №2. Спілкування в сучасному світі.

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=OnIDKbkzFhI

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1S0u0B_E71Vuh04uYk-QbC4fZr774oa3y/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Тренувальні вправи (УСНО)

https://learning.ua/mova/tretii-klas/vstavliaiemo-vvichlyvi-slova-u-rechennia

Домашнє завдання

Опрацювати с. 17-18.

Виконати впр. 19 (завдання ІІ), с. 17.

 

03.09

Розвиток мовлення №1. Види мовленнєвої діяльності.

Навчальне читання мовчки.

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=Mf1_nEWgNGI

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1HnLaK2yuLF9f_-xr9vJKMuYBPxAVtMtZ/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати с. 9-13 підручника

Виконати читання мовчки:

Прочитайте текст (1 питання за посиланням) та виконайте тестування:

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7656134  (відкрито до 15.09.)

 

02.09

Значення мови в нашому житті.

Українська мова – державна мова України

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=fCjskBZtjF4

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/16J8MB_dB-xN5-A-2gt9FAzU0HrP_gC5I/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати §1, с. 5-7. Виконати впр. 4, с. 6 (пис).

Посилання на онлайн-версію підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/1642-ukrainska-mova-voron-5-klas-2022.html

Немає коментарів:

Дописати коментар