Архаїзми й історизми, неологізми.
Тренувальні вправи.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1FV9IxkV_yo&t=12s
Гра
на уважність: https://www.youtube.com/watch?v=KLolGATKn_E
Домашнє
завдання
Повторити § 17,виконати впр. 153, с.
87.
23.10
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й
історизми), неологізми.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=aNV7JqFxROM
Як відрізнити історизм від архаїзма?
https://www.youtube.com/watch?v=-Em_UqI6_4A
ІЗ (усно): https://wordwall.net/uk/resource
https://wordwall.net/uk/resource/693
Домашнє завдання
Опрацювати §
17, вивчити правила с. 84-85.
Виконати впр.
150, с. 85.
22.10
Подвоєні букви в словах
іншомовного походження
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=8lFpCQ3gB5I
Презентація:
Опрацювати
§ 16, вивчити правила с. 81-82.
Виконати
вправу 143, 145, с. 83.
21.10
Тренувальні вправи.
(Букви и, і в словах іншомовного
походження)
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=pph1qh3TJlk
https://www.youtube.com/watch?v=YX2IdgSY1g0
Тренувальна вправа (УСНО): https://wordwall.net/uk/resource/36
Домашнє завдання
Повторити правила с. 78-79,
виконати впр. 141, с.80.
17.10
Букви и, і в
словах іншомовного походження
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=tbUsTOnTPNU
Потренуйся (усно): https://wordwall.net/uk/resource/5870
https://wordwall.net/uk/resource/52414654/
Домашнє завдання
Опрацювати § 15, вивчити
правило с. 78,
виконати впр.
136, с. 79.
16.10
РМ№10. Аналіз творчих робіт
С
х е м а а н а л і з у п е р е к а з у
1.
Чи розкрито в переказі тему вихідного зразка.
2.
Чи передано головну думку переказуваного тексту.
3.
Чи в правильній послідовності переказано текст.
4.
Чи не пропущено чогось істотного, чи не додано того, чого немає у зразку.
5.
Чи відповідає текст переказу типовому значенню вихідного зразка (чи доречно
поєднано типи мовлення; чи правильно побудовано речення розповіді або опису, чи
правильно побудовано роздум).
6.
Чи вдалим є самостійно складене закінчення (кінцівка). Наскільки чітко
аргументовано власні думки й оцінки.
7.
Чи збережено в тексті переказу та самостійно складеній кінцівці стиль вихідного
зразка.
8.
Грамотність. Графічне оформлення.
Домашнє завдання
Повторіть матеріал §8-14.
Зробити самоаналіз свого переказу
за схемою (усно).
15.10
Розвиток
мовлення №9.
Докладний
письмовий переказ тексту-розповіді.
Опрацюйте презентацію:
Опрацюйте впр. 131, с. 76-77.
Запишіть докладний переказ тексту у ваших зошитах.
Будь
уважними та перевіряйте орфографічні помилки!
14.10
Діагностувальна робота №2.
Тестування «Лексикологія. Групи слів за значенням.»
ГР4. Письмово взаємодіє.
П‘ятикласники,
сьогодні ми перевіримо ваші отриманні знання з вивченої теми.
Повторіть вивчений матеріал §8-14 та виконайте
діагностувальну роботу:
Лексикологія
Перший рівень
1. Однозначні
слова – це . . .
а) слова, що мають кілька значень;
б) слова, що мають одне лексичне значення.
2. Лексика
– це . . .
а) сукупність слів нашої мови, її словниковий склад;
б) наука про мову, що вивчає словниковий склад мови.
3. Синоніми
– це . . .
а) слова протилежні за значенням;
б) слова, що однакові за звучанням та написанням, але
різні за лексичним значенням;
в) слова, які різні за звучанням і написанням, але
однакові за лексичним значенням.
4. Омоніми
– це . . .
а) слова, що однакові за звучанням та написанням, але
різні за лексичним значенням;
б) слова протилежні за значенням;
в) слова, які різні за звучанням і написанням, але
однакові за лексичним значенням.
5. Граматичне
значення
а) вказує на приналежність слова до певної частини
мови і на його граматичні ознаки;
б) вказує на те , що означає слово.
Другий рівень
6. Записати
в одну колонку слова, вжиті в прямому значенні, в іншу – в переносному.
Тепле літо, тепле слово, теплий кожух; дитя сміялося,
сміялося сонце; залізний цвях, залізний характер; полетіли думки,
полетіли птахи.
7. Записати
прислів’я, підкреслити антоніми.
Добро довго пам’ятається,
а лихо ще довше.
Глухий грім – на тихий дощ,
голосний – на зливу.
На сміливого собака гавкає, а
боягуза кусає.
Гірко поробиш, солодко з’їси.
8. До
поданих слів дібрати синоніми.
Вигадувати, балакучий, веселий.
9. Скласти
4 речення з словами-омонімами.
Місяць, коса.
Успіхів!
10.10
Тренувальні вправи: синоніми, омоніми, антоніми, пароніми.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=NBapSEKq8Ag
Домашнє завдання
Повторити § 8-14, підготуватися до ДР.
09.10.
Групи слів за значенням: власне українські й запозичені (іншомовного
походження) слова.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=07uizsDgXlY
Домашнє завдання
Опрацювати § 14, вивчити правила зі с. 71 та 74. Виконати вправу 127
(ст. 74).
08.10
Пароніми
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=YD6asGxTKWI
Інтерактивні
вправи (УСНО):
https://learningapps.org/5628821
Словник
паронімів:
https://archive.org/details/sl0vn19
Домашнє завдання
Опрацювати §13,
вивчити правила, с. 68.
Виконати
вправу 120, с. 70.
07.10
Антоніми
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5lzH6i82Hl0
Презентація: https://ppt-online.org/1249100
Домашнє завдання
Опрацювати §12, вивчити правила, с. 66. Виконати впр. 112 та 113.
03.10
Синоніми.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=N3CayCeGgAs
ІЗ:
https://learningapps.org/2220462
Домашнє завдання
Повторіть
матеріал §10, вивчити матеріал §11.
Виконати
впр. 106, с.65.
02.10.
РМ №8 Типи мовлення.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=mju5bBeJpfw
Домашнє завдання
Виконати впр. 97, с. 63.
01.10
Групи слів за значенням. Омоніми.
Відмінність омонімів від багатозначних слів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Y-Fibbr33Mw
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1r4zBzY7fh2sRv39PzLFismbB_KZ473hD/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
ІЗ (усно): https://wordwall.net/uk/resource/37
https://wordwall.net/uk/resource/5519
Домашнє
завдання
Опрацювати
§10, вивч. правила, с. 57-58. Виконати впр. 93, с. 58.
30.09
Пряме і
переносне значення слова
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Pzg1w5drQi0
Домашнє завдання
Вивчити правила
§9, с. 55. Виконати впр. 89, с. 56
26.09
Розвиток мовлення.
Стилі мовлення. Сфери вживання
кожного з них. Читання вголос. ГР 2.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=hfBLt9K3J7c
Домашнє
завдання
Вивчити
матеріал на с. 51-52. Виконайте вправу 83, с. 54 (усно).
Для
учнів, які не були присутні на уроці:
https://www.liveworksheets.com/gq3060669ps
(вписуйте відповіді у пусті віконечка, після виконання знизу натисніть Finish!!
та Check my answers і перегляньте свою оцінку. Робіть знімки своїх
робіт та надсилайте на пошту.)
25.09
Лексичне значення слова. Однозначні
й багатозначні слова.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=WHHtHWEaams
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1CJQnne6gvLLO2w1LrOdg4KSP8XkWUZJh/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Виконати впр.
78.
24.09.
РМ №6. Види мовленнєвих помилок.
Робота над виправленням помилок, допущених у переказі.
Опрацюйте презентацію за посиланням:
Домашнє
завдання
Пригадайте
види помилок (знайдете у презентації).
Виконайте роботу над виправленням помилок, допущених у своєму
переказі (усно).
23.09
Діагностична робота №1.
Тестування «Повторення вивченого
в початкових класах».
П‘ятикласники,
сьогодні ми перевіримо ваші отриманні знання в початкових класах. Повторіть
матеріал § 1-7 та виконайте тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9254634
Вперед за гарними
оцінками!!!
19.09
Мовленнєвий розвиток
Докладний письмовий переказ тексту
Опрацюйте презентацію:
Домашнє
завдання
Виконайте
вправу 61, с. 37.
Прочитайте.
Складіть план до тексту. За складеним планом запишіть переказ тексту. Пишіть
охайно й не допускайте мовленнєві
огріхи, орфографічні й пунктуаційні помилки.
Успіхів!
18.09
Прийменник. Сполучник.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=0YmoTfPKaLU
Домашнє
завдання
Опрацювати § 7, вивчити правила з
презентації. Виконати впр. 67(І), с. 41.
17.09
Дієслово. Прислівник
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ZaP7IlupAZc
https://www.youtube.com/watch?v=LZZn4ugwlbU
Пограйтеся
«Знайди дієслово»: https://learningapps.org/833393
Домашнє
завдання
Опрацювати
§ 6, знати все про дієслово та прислівник с. 34-35, виконати впр. 59, с. 35.
16.09
Займенник. Числівник
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=N23T8eE2Tog
https://www.youtube.com/watch?v=2voPMdo4urA
Домашнє
завдання
Опрацювати § 5, вивчити правило с. 31, виконативпр. 49, с.
33.
12.09
Прикметник.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=ctxSZ67n2pM
Презентація:
Тренувальні вправи (УСНО):
https://learningapps.org/10386672
Домашнє завдання
Опрацювати §4, с. 29-30.
Виконати впр. 41, с. 30.
11.09
Повторення вивченого про слова як
частини мови. Іменник.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=slLDebTiqrM
Презентація:
Тренувальні вправи (УСНО):
https://learningapps.org/3202941
Домашнє завдання
Опрацювати §3, виконати впр. 35, с. 28.
10.09
МР №4. Тема й основна думка висловлювання
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=JCpDmj_bZFI
Тренувальні вправи (УСНО):
https://learning.ua/mova/piatyi-klas/skladaiemo-zv-iaznyi-tekst-ta-dobyraiemo-zaholovok
Домашнє завдання
Скласти й записати текст (5-6 речень) про те, чому
ходити до школи краще, ніж навчатися вдома.
09.09
РМ №3. Поняття про «відоме» і «нове» в реченнях
тексту.
Докладний усний переказ.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=7a0JeH6qn_0
Презентація:
Домашнє завдання
Опрацювати с. 21-24. Впр. 25, с. 22-23.
Для учнів дистанційного навчання:
Перечитайте його кілька разів, складіть план, після
цього запишіть відео з докладним переказом та надішліть на пошту.
05.09
Повторення вивченого про текст
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=USsCtXh3LPs
Презентація:
Домашнє завдання
Знати визначення поняття «Текст» (с. 19)
Виконати впр. 22, с. 21.
04.09
РМ №2. Спілкування в сучасному
світі.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=OnIDKbkzFhI
Презентація:
Тренувальні вправи (УСНО)
https://learning.ua/mova/tretii-klas/vstavliaiemo-vvichlyvi-slova-u-rechennia
Домашнє завдання
Опрацювати с.
17-18.
Виконати впр. 19 (завдання ІІ), с. 17.
03.09
Розвиток мовлення №1. Види
мовленнєвої діяльності.
Навчальне читання мовчки.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=Mf1_nEWgNGI
Презентація:
Домашнє завдання
Опрацювати с. 9-13 підручника
Виконати читання мовчки:
Прочитайте текст (1 питання за посиланням) та
виконайте тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7656134
(відкрито до 15.09.)
02.09
Значення мови в нашому житті.
Українська мова – державна мова
України
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=fCjskBZtjF4
Домашнє завдання
Опрацювати
§1, с. 5-7. Виконати впр. 4, с. 6 (пис).
Посилання на онлайн-версію
підручника:
https://pidruchnyk.com.ua/1642-ukrainska-mova-voron-5-klas-2022.html
Немає коментарів:
Дописати коментар