Пізнаємо природу 5 клас

09.05

Тема: Розпізнаємо рослини своєї місцевості.

Догляд і розмноження кімнатних та городніх рослин.


Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=au9unYcaYn8

Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1aIqqC5-8BF3-M6yyxkXpvsB6t_XYAMPW/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=1J-VMDn7lTE

Домашнє завдання: опрацюйте § 54, 55. Перегляньте відео https://drive.google.com/file/d/1F7XKRlC4_4w0hzmC3eMqOxU6CX-mcv-Z/view?usp=sharing та складіть пам’ятку догляду за кімнатними рослинами.



07.05

Тема: Різноманітність водоростей, вищих спорових, насінних рослин.

Рослини навколо нас, їхнє пристосування до умов середовища.

Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1kfwxz9lJwR5piL2RoWA2uleKb2aglCXr/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=XalZ9kV7WsQ

Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1vniyzs-DGl7IYURA0lv749IpvvijIgyg/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=rcxZVBHvW38

Домашнє завдання:  опрацюйте § 52, 53. Дайте письмову відповідь на запитання: 

- Що людина отримує від рослин?





25.04

Діагностична робота з теми «Світ живих організмів», «Клітинна», «Бактерії

та віруси», «Гриби. Лишайники».

Перейдіть за посиланням та виконайте тестування ---

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3467302

Код доступу 3467302. 

Тест закривається 01.05.



23.04

Тема: Особливості будови й життєдіяльності лишайників. 

Презентація --- https://vseosvita.ua/library/osoblyvosti-budovy-i-zhyttiediialnosti-hrybiv-ta-lyshainykiv-intehrovanyi-kurs-piznaiemo-pryrodu-5klas-nush-664319.html

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=csEc5M5_HsA

https://www.youtube.com/watch?v=PnEKSoI6QtM

Різноманітність лишайників, їхнє значення в природі і для людини

Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1Z4JogHZywQcV6_A0QY_zp40j27HUxr5P/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання: опрацюйте § 50, 51, , письмово виконайте тести: 

ТЕСТИ 


1.  Зазначте, де розташовані клітини водоростей у складі лишайнику:                  а) у нижньому коровому шарі;              б) у верхньому  коровому  шарі;                в) у серцевині.


2.  Укажіть середовища, для визначення стану якого використовують лишайники:    

а) грунт;    б) повітря;  в) водойми;   г) організм людини. 


3. Лишайники утворюючи  кірки, які щільно зростаються із субстратом і не відокремлюються від нього, називаються:                                                                 а) кущисті;              б) листуваті ;               в) накипні.


4. Лишайники трапляються:                                                                                         а) тільки в лісостепу;                   б) тільки в тундрі і тайзі;                                       в) скрізь окрім пустель;              г) у всіх природних зонах.


5. Наука, яка вивчає лишайники називається:                                                            а) екологія;    б) мікологія  в) мікробіологія;    г) ліхенологія.


6. Лишайники погано переносять:                                                                               а) зниження родючості  грунтів;       б) зниження кількості опадів;                         в) забруднення водойм;                    г) забруднення повітря.


18.04

Тема: Особливості будови й життєдіяльності грибів. Різноманітність грибів, їхнє значення в природі і для людини. 

Практична робота. Дослідження будови гриба мукора.

Опрацюйте презентації за посиланням --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-osoblivosti-zhivlennya-zhittediyalnosti-ta-budovi-gribiv-165441.html

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=ZbXNJ0ttWHA

Опрацюйте презентацію --- https://vseosvita.ua/library/riznomanitnist-hrybiv-ikhnie-znachennia-v-pryrodi-i-dlia-liudyny-praktychna-robota-doslidzhennia-budovy-hryba-mukora-660656.html

Дослідження будови гриба мукора --- https://www.youtube.com/watch?v=_wIlv-O_jJY

Домашнє завдання: вивчити § 48, 49. Виготовте пам’ятку «Гриби», про що

потрібно пам’ятати коли збираєш гриби, та що слід робити коли отруївся грибами.


16.04

Тема: Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та

розмножуються в ній. Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини.

Опрацюйте презентації за посиланням --- https://vseosvita.ua/library/virusy-osoblyvosti-ikhnoi-budovy-iak-vzaiemodiiut-z-klitynoiu-ta-rozmnozhuiutsia-v-nii-rol-virusiv-profilaktyka-virusnykh-zakhvoriuvan-liudyny-656003.html

https://docs.google.com/presentation/d/1jNIFH1IuYAyDpikBRn7G9b0Q6jqtkXM4/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=i9jjz24SXf4

Домашнє завдання: вивчити § 47. Виконайте письмову:

 - Складіть пам’ятки про профілактику вірусних захворювань людини.


11.04

Тема: Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Хвороботворні

бактерії.

Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій людиною.

Перегляньте відео за посиланням --- 

https://www.youtube.com/watch?v=r-4D67uIPlk&t=140s

https://www.youtube.com/watch?v=lzXpdtiXLwc

Домашнє завдання:  вивчити § 45, 46.

Дайте письмові відповіді на запитання № 1 ст.152 та № 1 ст. 155.


09.04

Тема: Будова, різноманітність та функціонування клітин.

Лабораторне дослідження. Робота з мікроскопом та приготування тимчасового

препарату.

Перегляньте відео за посиланням --- №1  https://www.youtube.com/watch?v=1gFrsD13mLM

Перегляньте відео за посиланням --- №2 https://www.youtube.com/watch?v=6IR9QxasIG8

Перегляньте відео за посиланням !


04.04

Тема: Будова, різноманітність та функціонування клітин

(на прикладах клітин,

рослин, тварин, грибів, бактерій).


Презентація --- https://vseosvita.ua/library/budova-riznomanitnist-ta-funktsionuvannia-klityn-647132.html

Домашнє завдання:  вивчити § 44 ст. 148 – 147. Дайте письмову відповідь на запитання:

- Які органели є в рослинній клітині, але відсутні у тваринній і навпаки?

- Що таке клітина? Хто її відкрив?



02.04

Тема: Світ живих організмів ( на прикладі представників основних груп живої

природи). Рівні організації життя.

Презентація --- https://vseosvita.ua/library/svit-zhyvykh-orhanizmiv-rivni-orhanizatsii-zhyttia-643111.html

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=Zu1pgeZlOd4

Домашнє завдання:  вивчити § 43 ст. 143 – 147. Дайте письмову відповідь на запитання:

  • Які ознаки відрізняють живі організми від тіл неживої природи?

  • Які основні групи організмів ви знаєте?



28.03

Контрольна робота з теми «Суходіл на землі», «Вода на Землі».

Виконайте тести за посиланням ---

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8174099

Код доступу 8174099.



26.03

Тема: Значення та охорона повітря. Земля – унікальна планета.

Опрацюйте презентацію за посиланням --- https://naurok.com.ua/uploads/files/646002/325510.pdf

https://naurok.com.ua/prezentaciya-znachennya-povitrya-na-zemli-ta-yogo-ohorona-154105.html

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=VG4PyQOlY_E

Домашнє завдання:  вивчити § 42. Дайте письмову відповідь на запитання:

  • Який процес призводить до забруднень атмосфери? У чому полягає потреба її

охорони?

Підготуйтесь до діагностичної роботи !

21.03

Тема: Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини.

Небезпечні погодні явища.

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=cfGF6tu3Jlg

Презентація --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-vpliv-pogodi-na-zdorov-ya-lyudini-16866.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-vpliv-pogodno-klimatichnih-umov-na-zdorov-ya-i-gospodarsku-diyalnist-lyudini-ohorona-atmosfernogo-povitrya-klimatichni-osoblivosti-svo-miscevosti-274010.html

Домашнє завдання: вивчити § 41 ст.135 – 136.

Дайте письмову відповідь на запитання:

  • Які приклади некомфортних погодних умов ви можете назвати? Чи проявляються вони у вашій місцевості?


19.03

Тема: Склад і властивості повітря. Види опадів. Клімат. Повітря і погода.

Прогноз погоди.

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=bR1FojLrVx4

https://www.youtube.com/watch?v=CE0av6ifYrk

Перегляньте презентації за посиланням --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-opadi-vidi-opadiv-pogoda-klimat-327992.html

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-dlia-5-ho-klasu-nush-na-temu-vydy-opadiv-klimat-642781.html

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=WqoYUZf2FxU

Домашнє завдання: вивчити § 38, 39, 40.

Дайте письмову відповідь на запитання:

     - Що таке клімат? 

     - Що таке погода? 

     -    Що є причинами змін погоди?


14.03

Тема: Робота води в природі. Охорона водойм. Самоочищення водойм в природі.

Опрацюйте презентацію за посиланням ---

https://docs.google.com/presentation/d/1QzNAcljH2mpjCHl7hT2aqyJ-OnXW8ilo/edit#slide=id.p1

Перегляньте відео за посиланням ---

https://www.youtube.com/watch?v=tmzxN1saEHA

Презентація ---

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-problema-chisto-vodi-ohorona-vodoym-vid-zabrudnen-289119.html

Домашнє завдання: вивчити § 36 ст. 120 – 122, § 37 ст. 123 – 125.

Дайте письмову відповідь на запитання:

  • Опишіть процеси роботи води в природі.

  • Назвіть шкоду, якої завдає забруднення води живим організмам.


12.03

Тема: Дослідження океанів і морів. Води суходолу: річки й озера

своєї місцевості, України, світу.

Перегляньте відео за посиланням ---

https://www.youtube.com/watch?v=CXa_5WHYCqM

https://www.youtube.com/watch?v=mqFYSi4C_QI

https://www.youtube.com/watch?v=PIIJ4q0yai4

Домашнє завдання: вивчити § 34 ст. 114 – 116, § 35 ст. 117 – 119.

Дайте письмову відповідь на запитання:

1. Як називають науку, що досліджує океани та моря?

2. Як людина навчилася використовувати океани і 

моря?


28.02 

Тема: Розподіл води на поверхні Землі. Колообіг води в природі. 

Значення води для життя на Землі.

Перегляньте відео за посиланням ---

https://www.youtube.com/watch?v=dy4RFuauIsQ

Презентація:

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-tema-4-voda-na-zemli-rozpodil-vody-na-poverkhni-zemli-627280.html

Домашнє завдання: вивчити § 32, 33 ст. 109 – 113.

 Дайте письмову відповідь на запитання:

-         Чому вода випаровується і конденсується?

 

26.02 

Тема: Як змінюється поверхня Землі.

Практична робота. Позначення на контурній карті України номенклатури поданої в тексті.

Опрацюйте презентацію --- https://docs.google.com/presentation/d/1HoVQ1oNQb0hhxH4bYEhS3N8YKYQWYXt7/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=6GEJvFbAq5c

Домашнє завдання: вивчити § 31 ст. 107 - 108, дайте письмову відповідь:

-         Чому високі гори з часом стають низькими? Чи можуть вони перетворитися на рівнини ?


21.02

Тема: Рельєф земного зображення на фізичній карті.

Опрацюйте презентацію за посиланням --- https://docs.google.com/presentation/d/1rDNOxM0ffcCwEH2Ht3FiVRkKOKBPruY6/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=lwEFIyVfFa8

Домашнє завдання: вивчити § 30 ст. 106-108, дати письмову відповідь на запитання: 

  • Який рельєф на материках? Назвіть найбільші за площею низовини, височини, плоскогір’я та гори світу.



19.02

Тема: Материки та частини світу. Острови, півострови й архіпелаги.

Практична робота. Позначення на контурній карті номенклатури. Як правильно позначати на контурній карті географічні об’єкти.

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=9L6Eiw_30wk

Для повторення --- https://www.youtube.com/watch?v=mdNdvY6wTrI&t=1s

Домашнє завдання: запишіть в зошит: 

  • назви океанів,

  •  найбільший та найменший материк нашої планети. 




14.02

Діагностична робота з теми «Наша планета – Земля», 

«Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості».

Письмово виконайте тести:

  1. Теорію про те, що Земля виникла з холодної пилоподібної хмари, висунув…

  • Іммануїл Кант

  • П’єр Лаплас

  • Жорж Бюфон


  1. Верхній твердий і найтонший шар нашої планети… 

  • ядро  

  • мантія  

  • земна кора

  • літосфера


  1. Температура з глибиною на кожні 100 м…

-     підвищується на 3°С

     -     знижується на 3°С

     -     підвищується на 30°С

     -     знижується на 30°С


  1. Крейда та кам’яна сіль відносяться до порід…

-    магматичних

     -    осадових

     -    метаморфічних


  1. Кам’яне вугілля відноситься до корисних копалин…

-    паливних  

     -    рудних

     -    нерудних


  1. Умовні лінії на глобусі та карті, проведені від полюса до полюса, називають…

      -     паралелі

      -     меридіани

      -     екватор


  1. Об’ємна модель планети, зменшена в багато мільйонів разів, називається…

-     глобусом  

     -     географічною картою  

     -     планом місцевості

     -     космічним знімком


  1. Зменшене, виконане за допомогою умовних знаків зображення невеликої ділянки земної поверхні, називають…

 -   малюнком

 -   планом місцевості  

      -   географічною картою

      -   аерофотознімком


  1. Умовні знаки, які використовують для зображення об’єктів на географічній карті, називають…

-    масштабом карти  

-    картографічним зображення  

-    додатковими даними  

-    легендою карти


  1.  Масштаб «в 1 см – 200 км» називають…

-    лінійним  

      -   числовим

      -   іменованим


  1.  Яку форму має наша планета?

-    плоску  

     -    кулясту  

     -    овальну

     -    плоску у вигляді диску


  1.  Що таке екватор?

-    уявна лінія, що проходить через полюси та центр Землі  

     -    найпівнічніша точка на Землі

     -    уявна лінія, що ділить планету на дві рівні півкулі - північну та південну

     -    найпівденніша точка на Землі


12.02

Тема: Практична робота «Креслення простого плану місцевості».

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=J0I8JDp8gS4

Перегляньте відео, в підручнику на ст.97 перекресліть собі в зошит мал..14. Фото виконаної роботи не забувайте надсилати на пошту !




07.02

Тема: Фізична карта України.

Значення географічної карти в житті і діяльності людини.

«Класифікація географічних карт» --- https://search.app/ePMZ2LHpkv89LKx66

«Фізичну карту України» --- https://search.app/K5mqbDT77mJFBvC58

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=s_z1vg--GmA


Від карти до плану.

Полярна й маршрутна зйомки місцевості.

Опрацюйте презентацію ---

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-vid-karty-do-planu-poliarna-i-marshrutna-ziomka-mistsevosti-praktychna-robota-kreslennia-prostoho-planu-mistsevosti-616968.html


Вивчіть § 28 ст. 99 – 101 та § 27 ст. 96 – 98.

Перейдіть за посиланням --- Вивчи умовні знаки! (learningapps.org) та виконайте завдання, фото виконаної роботи обов’язково  надсилайте.




05.02

     Практична робота.

Вимірювання відстаней на місцевості й географічній карті за масштабом.

Перегляньте відео за посиланням ---

https://www.youtube.com/watch?v=30xAPN7v_J0


Виконайте письмово завдання:

  • Використовуючи умовні знаки, складіть опис екскурсії або маршруту за поданим зразком. Зразок оформлення можна завантажити, перейшовши за адресою https://search.app/UWzzdQPPodKdvY326

 



31.01

Тема: Умовні знаки фізичної карти. Масштаб карт і глобусів. Вимірювання відстаней та місцевості й карті.

Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1RefUX2vfd6ye7wZwskv0UtzuXM9rQ9Zh/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=9uPpfLLx4vo

https://drive.google.com/file/d/1bWOftpS94_XW8CUrV1NLAoyeKwBSHfcj/view?usp=sharing

Вивчити § 26 ст. 91 – 95. 

Дайте письмову відповідь на запитання: 

  • Що таке умовні знаки? Які є види умовних знаків?

  • Для чого потрібний масштаб? Що він показує?



29.01

Тема: Яку форму має Земля. Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Основні напрямки на глобусі та карті.

Опрацюйте презентацію --- https://docs.google.com/presentation/d/1WZSpzArgwcGg_AVRUlxAXtHIACCaU4oY/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=WkhstLLXzwE

Вивчити § 25 ст. 86 - 90. 

Дайте письмову відповідь на запитання: 

1. Яку форму має Земля? Хто довів кулястість Землі?

2. Як можна визначити сторони горизонту?



24.01

Практична робота. «Ознайомлення зі зразками гірських порід і мінералів шкільної колекції»

Перегляньте відео за посиланням ---

https://www.youtube.com/watch?v=ZqhPEtxQ-sg

Речовини підземного царства: метали і неметали.

Презентація ---

https://vseosvita.ua/library/tema-rechovyny-pidzemnoho-tsarstva-metaly-i-nemetaly-745637.html

https://docs.google.com/presentation/d/1Q6QH7AXjg4INmqOmopU472jtaAJnShXZ/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true


Руйнування гірських порід.

Презентація ---

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiya-za-temoiu-ruinuvannya-hirskykh-porid-5-klas-nush-608779.html

Вивчити § 23 ст. 80 – 82,

                 § 24 ст. 83 - 85. 

дайте письмову відповідь на запитання –

Які з відомих вам мінералів чи гірських порід є у ваших оселях?


22.01

Тема: Гіпотеза виникнення Землі. Будова і склад Землі. Мінерали та гірські породи. Корисні копалини.


Уважно перегляньте відео за посиланням --- 

https://www.youtube.com/watch?v=un9A-_J0pls

https://www.youtube.com/watch?v=sxyJJC4LGrI

https://www.youtube.com/watch?v=wGS7HHyRjjE


https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-z-predmetu-piznaiemo-pryrodu-5-klas-hipotezy-vynyknennia-zemli-budova-i-sklad-zemli-745749.html

Вивчіть § 20, 21 ст. 70 – 75. 

Дайте письмову відповідь на запитання:

  • Назвіть основні шари Землі від її центра до поверхні


Вивчіть § 22 ст. 76 – 79. 

Уважно переглянувши відео, ви з легкість виконаєте це завдання!

З’ясуй та запиши в зошит, про які корисні копалини йдеться:

1. ЇЇ додають до страви.

2. Його добувають на болотах.

3. З неї виплавляють сталь.

4. З нього виготовляють пам’ятники.

5. З нього роблять прикраси.


27.12

Підсумковий урок. 

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=qeCTPgWTpGY

Дайте письмову відповідь на запитання:

1. Як правильно приготувати розчин?

2. Як з ненасиченого розчину приготувати насичений?


25.12

Практична робота. Приготування розчинів. Дослідження впливу температури на розчинність речовин.

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=2rC75L2rdBQ

https://www.youtube.com/watch?v=bqwgUtWWFVE

Зніміть на відео експеримент, на вибір, який вам більше сподобався за переглядом у відео.  


20.12

Діагностична робота за І семестр.

1. Позначте рядок, у якому наведено лише фізичні тіла:

       а) сіль, автомобіль, пісок                             б) вода, олія, цукор

       в) книга, олівець, гора                                  г) дерево, олівець, крейда

2. Позначте рядок, у якому наведено лише фізичні тіла макросвіту:

       а) гора, Місяць, Земля                                  б) автомобіль, будинок, телескоп

       в) атом, молекула, вірус                                г) планета, галактика, клітина

3. З наведеного переліку випишіть окремо природні та штучні (створені людиною) фізичні тіла: дерево, книга, бджола, гора, олівець, 

зоря, кінь, велосипед, супутник

Природні тіла

Штучні тіла



                                                      

4. У відповідніть фізичні тіла та речовини, з яких вони складаються:

        а) айсберг                                  1) скло

        б) бульбашка повітря               2) вода

        в) цвях                                       3) кисень

        г) вікно                                      4) залізо

5. З наведеного переліку випишіть окремо однорідні та неоднорідні 

суміші: сіль і вода; пісок і вода; олія і вода; оцет і вода; крейда і 

вода.

Однорідні суміші

Неоднорідні суміші




6. Найменша частинка речовини, яка має її властивості — це

          а) атом                                                           б) фізичне тіло

          в) молекула                                                   г) клітина

7. Позначте рядок, у якому наведено речовини лише у твердому стані:

          а) цукор, олія, оцет                                      б) кисень, водяна пара, залізо

          в) золото, сіль, крейда                                 г) вода, повітря, вуглекислий газ

8. У відповідніть стани речовин з їх особливостями:

       а) твердий               1) речовина не має власної форми та не зберігає об’єму 

       б) рідкий                 2) речовина зберігає форму та об’єм 

       в) газоподібний      3) речовина набуває форми посудини, в якій знаходиться 

9. Позначте властивості, які має чиста вода

         а) запах             б) колір            в) текучість            г) прозорість


18.12

Тема: Вода як розчинник. Розчини в природі, побуті та організмі людини. Приготування та вивчення розчинів.

Перегляньте відео за посиланням --- 

Вода як розчинник.Чому вода- найдивовижніша рідина на Землі?

Вода - найдивовижніша рідина на Землі

Приготування та вивчення розчинів.Розчини у природі, побуті та організмі людини.

Вода як розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини.

Приготування та вивчення розчинів.Розчини у природі, побуті та організмі людини.

Вивчити § 18 ст. 63 – 65, § 19 ст. 66 – 67.

 Дайте письмові відповіді на запитання ---

  • Як з ненасиченого розчину приготувати насичений?


13.12 

Діагностична робота з теми «Три стани речовини».

Дайте письмову відповідь на запитання:

1.      Всі тіла складаються з найменших частинок:

    А)  клітин                            

    Б) цеглинок                 

    В)  атомів                  

    Г) речовин.

2. Агрегатний стан речовини, за якого молекули щільно прилягають одна до одної:

А) твердий                 

Б) рідкий               

В) газуватий              

Г) кристалічний

3.Як називають компонент розчину, який здатний розчиняти різні речовини:

А) розчинник       

Б) розчинена речовина           

В) нерозчинна речовина       

Г) спирт.

4. Атоми об’єднуються між собою і утворюють: 

А) молекули                 

Б) гази                      

В) живі тіла                  

Г) рослини.

5. Виберіть речовину, яка з водою утворює однорідну суміш (розчин):

А) оцет             

Б)крейда                   

В) пісок               

Г) глина.

6. Що з переліченого не є речовиною:

    А) лід                

    Б) вода                       

    В) айсберг         

    Г) водяна пара

7.Найповільніше дифузія відбувається в :

    А) повітряній кульці                  

    Б) пластиліні            

    В) воді з чорнилом

8.Найменша, неподільна частинка речовини з якої складаються молекули називається:

    А) атом          

    Б) молекула        

    В) радіан         

    Г) агрегат

9.Агрегатний стан речовини, за якого молекули вільно літають:

    А) твердий           

    Б) рідкий            

    В) кристалічний          

    Г) газуватий

10.Під час сильних морозів водогін лопається тому, що:

    А) вода стає текучою    

    Б) вода під час замерзання стискається  

    В) дуже низька температура води                     

    Г) вода під час замерзання розширюється 

11. Яка найкорисніша рідина забезпечує здоровий ріст і активний розвиток твого організму:

    А) солодка газована вода     

    Б) компот із сухофруктів    

    В) трав’яний чай                   

    Г) звичайна питна вода.

12. З якою речовиною, що у багатьох є на кухні, треба поводитися обережно:

    А) з водою       

    Б) із сіллю          

    В) з оцтовою кислотою   

    Г) з киснем

 

11.12 

Навчальний проект «Напрямки застосування рідких кристалів у техніці».

Презентація --- https://naurok.com.ua/navchalniy-proekt-zastosuvannya-ridkih-kristaliv-256093.html

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=Z5NfcbyLXmU

https://www.youtube.com/watch?v=j7aAkqolW_0

https://www.youtube.com/watch?v=ek169ADDloI

Експеримент ---  https://www.youtube.com/watch?v=eqEntFX9hPA

https://www.youtube.com/watch?v=IM6tBi6OIXY

https://www.youtube.com/watch?v=I7PVNksumzU

06.12 

Тема: Дослідження залежності явища дифузії від температури. Використання рідин та газів людиною.

Перегляньте відео за посиланням ---

https://www.youtube.com/watch?v=nS_f97-Bkgs

https://www.youtube.com/watch?v=R7QvtHYYx5Y

Перегляньте відео за посиланням ---

https://www.youtube.com/watch?v=XURS4-ZwX6k

https://www.youtube.com/watch?v=A5U15kwsoio&t=12s

https://www.youtube.com/watch?v=qlMPlPgUUPU&t=4s

Вивчити § 16, 17 ст. 58 - 62.

Письмово дайте відповідь на запитання:

- У якому стані речовини дифузія відбувається найшвидше? Наведіть приклад.

04.12

Тема: Явище дифузії. Вплив температури на швидкість дифузії.

Дифузія в природі та організмі людини.

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=R7QvtHYYx5Y

https://www.youtube.com/watch?v=w6AXcoTxEJc

https://www.youtube.com/watch?v=qjFLL5E8Nww

Вивчити §  16 ст. 56 - 58.

Дайте письмову відповідь на запитання:

наведіть приклади дифузії в газах (рідинах або твердих тілах), які є

корисними для життя людини та які завдають шкоди.

 

 29.11

Тема: Спостереження за станами води: рідкий, твердий. Порівняння маси повітря.

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=B8BCeTyMB_g

https://www.youtube.com/watch?v=VeTm3VEm9UA

https://www.youtube.com/watch?v=_GMOQJQeKIs

https://www.youtube.com/watch?v=ltCASB31tFA

Опрацюйте § 15 ст. 52 – 55. 

Письмово дайте відповіді на запитання:

В яких станах може перебувати речовина?

Скільки людина може прожити без води та без їжі ?

Скільки кілограмів загальної масси повітря ми «з’їдаємо» за добу ?



27.11

Тема: Навчальний проект «Використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною, для своїх практичних потреб».

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=qtR7FvKqFbg

Перегляньте різні досліди з водою --- https://www.youtube.com/watch?v=JlcvyannM7g

https://www.youtube.com/watch?v=WB9v6tXp_i8

https://www.youtube.com/watch?v=7BzYcyr8qjw

Перегляньте відео - https://www.youtube.com/watch?v=v9q2VfYePbE, виконайте експеримент за зразком, відзніміть на відео та надсилайте на пошту.


22.11 

Тема: Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. Властивості твердих тіл, рідин і газів та їх пояснення на основі знань про будову речовини. 

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=ujng4kPaYik

https://www.youtube.com/watch?v=l5388aQp75s

https://www.youtube.com/watch?v=E5fEbnGPvl0

https://www.youtube.com/watch?v=qcZx1SNUm6A

Вивчити §14, 15 ст. 49 – 54.

Дайте письмову відповідь на запитання :

використовуючи пошукові системи, відшукайте інформацію щодо використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною для своїх практичних потреб.

 

20.11 

Контрольна робота з теми «Тіла та речовини».


Завдання з однією правильною відповіддю:

1. Науки,що вивчають природу,називаються:

а)природничими;   б)історичними;     в)екологічними;       г)економічними.

 

2. До вимірювальних приладів не належать:

а)бінокль;      б)терези;     в)лінійка;       г)термометр.

 

3. Масу слона,якими одиницями вимірюють:

а)метрами;     б)кілограмами;         в)тоннами;       г)метрами кубічними.

 

4. Сукупність атомів одного виду,називають:

а)хімічним елементом;       б)хімічним символом;

в)хімічним тілом;                г)хімічною речовиною.

 

5. Суміш залізних ошурок і крейди можна розділити з допомогою:

а)дії магніту;     б)фільтрування;          в)випаровування;         г)відстоювання.

 

6 .Хімічним  явищем   є :

а)падіння камення з гори;         б)удар блискавки;

в)іржавіння заліза;                     г)поява веселки після дощу.

 

Завдання з кількома правильними відповіддями:

7. Назвіть способи розділення сумішей:

а)відстоювання;      б)фільтрування;               в)пересипання  ;      г)випарювання;     д)перемішування;           е)висушування.

 

8. Назвіть фізичні явища :

а)механічні;      б)теплові;         в)світлові;                  г)ржавіння;

д)гниття;           е)звукові;          є)магнітні;                 ж)електричні.

 

9. Послідовно розташуйте назви з чого складаються тіла,починаючи з найменшої структурної одиниці:

а)молекула;       б)тіло;               в)атом;                        г)речовина.

 

Завдання на встановлення відповідності:

10.      1.Теплові                                а)блискавка;

           2.Звукові                                 б)нагрівання поверхні Землі;

           3.Світлові                               в)гуркіт грому;

           4.Магнітні                              г)холодильник;

                                                           д)покази стрілки компаса.

 

11.      1.Прості речовини                 а)графіт;

           2.Складні речовини               б)кисень;

                                                            в)вода;

                                                            г)вуглекислий газ;

                                                            д)залізо

 

15.11

Тема: однорідні та неоднорідні суміші. Небезпечні речовини.

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=9EaY1UomBJ0

https://www.youtube.com/watch?v=NW5sxyRCuPw

Вивчити § 13 ст. 45 – 48.

Дайте письмову відповідь на запитання:

У яких станах може перебувати речовина?

Чим відрізняється однорідна суміш від неоднорідної?

Виконайте експеримент, Висновки запишіть в зошит.

1. У склянці ретельно змішайте невелику кількість води та піску (землі, глини). Яку суміш ви одержали? Профільтруйте суміш за допомогою паперового фільтра (серветки, марлі або нещільного пучка вати). Чи вдалося розділити суміш на окремі компоненти? Зробіть висновок.

2. У склянці ретельно змішайте невелику кількість води, цукру та піску. Яку суміш ви одержали? Профільтруйте суміш за допомогою паперового фільтра (серветки, марлі або нещільного пучка вати). Чи вдалося розділити суміш на окремі компоненти? Поясніть результати експерименту. Зробіть висновок.

Підготуйтеся до діагностичної роботи, повторіть розділ 2.

13.11 

Тема: різноманіття речовин, їхні властивості та застосування.

Перегляньте відео за посиланням ---

https://www.youtube.com/watch?v=X3C0xIAs9So

(28) Різноманітність речовин їхні властивості та застосування. - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=TBW49Kng7rA

https://www.youtube.com/watch?v=-KNG2h6_rlo

Вивчити § 11, 12 ст.38 – 44.

Дайте письмову відповідь: з поданого переліку оберіть фізичні тіла, які мають природне походження, та які створила людина: ластівка, ноутбук, річка, зрошувальний канал, сніжинка, булочка, Місяць.

Укажіть, яке фізичне тіло є зайвим у переліку:

1) зошит, планшет, автомобіль, Сонце;

2) щука, батискаф, айсберг, дуб.

Виготовте з пластиліну моделі молекул газів, які входять до складу повітря.


01.11 

Теме: Фізичні тіла. Ознаки фізичних тіл. Частинки речовини – атоми та молекули.

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=-KNG2h6_rlo

https://www.youtube.com/watch?v=-KNG2h6_rlo

https://www.youtube.com/watch?v=TBW49Kng7rA

Опрацюйте поданий матеріал, вивчіть § 11, 12 ст. 38 – 43.

Письмово відповісти на запитання №1 в підручнику на ст..39 (робот з домиком)

1.     Запишіть у таблицю 2–3 приклади фізичних тіл, які відповідають опису.

 

 

Приклади фізичних тіл

Природне походження

 

Створені людиною

 

Тіла мікросвіту

 

Тіла макросвіту

 

Тіла живої природи

 

Тіла неживої природи

 

 

2.      Виготовте з пластиліну моделі молекул газів, які входять до складу повітря.

30.10 

Діагностична робота з теми «Фізичні величини та їхнє вимірювання».

Письмово в зошиті відповісти на запитання.

 

1. Усе, що оточує людину, але не створене нею, називають…

а) наукою                    б) природою

                                        в) терміном                 г) фактом

2. Позначте рядок, у якому наведено лише об’єкти живої природи:

а) гриби, вода, зорі                              б) Земля, рослини, тварини

              в) бактерії, рослини, тварини             г) повітря, Сонце, людина

3. Позначте рядок, у якому наведено лише об’єкти неживої природи:

               а) планети, гриби, бактерії                б) повітря, вода, людина

               в) Земля, Сонце, Місяць                    г) рослини, планети, гори

4. Увідповідніть природничі науки та їх означення:

               а) фізика                 1) досліджує склад, будову, властивості речовин

                                                та умови перетворення одних речовин на інші

               б) біологія               2) наука про Землю, її природу, населення та

                                                господарську діяльність людей

               в) географія            3) вивчає живу природу

               г) хімія                    4) вивчає закони, за якими існують і розвиваються                              всі природні об’єкти.

5. Установіть послідовність дій під час проведення спостереження:

1. Вибрати обладнання, яке буде потрібне в ході спостереження.

              2. Визначити мету спостереження.

          3. Виявити суттєві особливості об’єкта чи явища, записати результати спостереження.

              4. Вибрати ознаки об’єкта для вивчення згідно із завданням.

              5. З’ясувати умови і тривалість проведення спостереження.

              6. Зробити загальний висновок.

6. Увідповідніть фізичні величини та прилади для їх вимірювання:

              а) маса                       1) термометр    

              б) температура          2) мензурка

              в) об’єм                     3) секундомір

                                                 4) терези

7. Виміряти розміри кімнати можна...

              а) штангенциркулем                   б) спідометром

              в) рулеткою                                  г) пірометром

8. Метод Архімеда використовують для вимірювання:

              а) маси                                          б) температури

              в) довжини                                   г) об’єму

 

 

25.10

Практична робота. Вимірювання температури води.

Виконати письмово.

Вимірювання температури води

Обладнання та матеріали: склянка з холодною водою,

склянка з гарячою водою, рідинний термометр.

Порядок виконання роботи

1. Розгляньте термометр. Визначте ціну поділки його

шкали.

2. Опустіть термометр у склянку з гарячою водою. Прослідкуйте за стовпчиком рідини в трубці термометра. Запишіть температуру води.

3. Опустіть термометр у склянку з холодною водою. Що відбувається зі стовпчиком рідини в трубці термометра? Запишіть температуру води.

4. Злийте вміст двох склянок у одну. Виміряйте температуру води. Поміркуйте, чому вона змінилася.

Обовязково перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=Gi99CDKd-Io

https://www.youtube.com/watch?v=50Z4xY2iuuQ


23.10. 

Тема: Температура. Час. Вимірювання температури та проміжки часу.

Перегляньте презентацію за посиланням --- https://docs.google.com/presentation/d/1zgsxzIBE7P7tbXG0tn-vgU3AHhndaIfz/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

https://naurok.com.ua/prezentaciya-temperatura-77615.html

Вивчити § 10 ст.33 – 35.

Письмово в зошиті відповісти на запитання № 2 в підручнику ст. 35.

 

18.10

Практична робота. Вимірювання обєму тіла неправильної форми.

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=VVz5QdxlyI4 та запишіть в зошит всі показники про які говорить вчитель.

За бажанням, ви можете цей експеримент відзняти на відео та надіслати мені ! Підручник ст..31 - 32.

16.10

Тема: довжина. Об’єм. Вимірювання довжини та об’єму.

Перегляньте презентацію за посилання --- https://docs.google.com/presentation/d/1UKygMqfipqnqBlV97rUCUNaoEjZlJ23n/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання: вивчити § 9 ст. 29 – 31. Письмово в зошиті відповісти на запитання № 1, 2 ст. 31.

 

11.10. 

Тема: Практична робота. Порівняння на визначення мас. 

Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=Tr2PK_grJWM

Виконати завдання №1 та записати в зошиті, візьміть 2 різних телефони.

09.10 

Тема: Маса. Еталони маси. Вимірювання маси.

Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=r5tFVaqP8LE

Домашнє завдання: вивчити § 8 ст.27 – 28. Письмово в зошиті відповісти на запитання №  3, підручник ст.. 28.

04.10.

Тема: вимірювальні прилади та інструменти.

Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Gut4eKx8Jzc

https://www.youtube.com/watch?v=YEJff_rD1_Q

Домашнє завдання: § 7 ст. 24. Запишіть в зошит які ви знаєте вимірювальні прилади. Сфотографуйте та надішліть.

02.10.

Тема:  фізична величина. Одиниця фізичної величини.

Перегляньте відео за посилання --- https://www.youtube.com/watch?v=OlvorJO8xYY

Перегляньте презентацію за посиланням --- https://vseosvita.ua/library/fizicni-velicini-ta-ih-vimiruvanna-355736.html

Домашнє завдання: § 6 ст. 22 -23. Письмово відповісти на запитання 1, 2 ст.23.

27.09 

Контрольна робота з теми «Знайомство з наукою», «Науковий метод пізнання».

Для повторення перегляньте відео ---  https://www.youtube.com/watch?v=G-SJ6qQS8G0

Виконайте тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7814664

Код доступу7817463 .

Тест дійсний до 02.10 включно. Виконання обовязкове !

 

 

25.09. Пізнаємо природу 5 клас.

Тема:  Фізична величина. Одиниця фізичної величини.

Перегляньте відео за посилання --- https://www.youtube.com/watch?v=OlvorJO8xYY

Перегляньте презентацію за посиланням --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-scho-take-fizichni-velichini-i-yak-h-vimiryuvati-300197.html

Домашнє завдання: § 6 ст. 22 -23. Письмово відповісти на запитання № 2 ст.23.

 

20.09

Тема: Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання.

Перегляньте презентацію за посиланням ---

https://naurok.com.ua/gipoteza-modelyuvannya-eksperiment-naukoviy-metod-piznannya-300427.html

 

https://docs.google.com/presentation/d/14bVjhpDs2cNx1BeyEOA8fKRXpcSJLEl1/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

 Домашнє завдання: опрацюйте § 5 ст. 19 — 21. Вивчити правила !

Письмово дати відповіді на запитання:

Що таке гіпотеза?

Що таке моделювання?

Що таке експеримент?


17. 09. Пізнаємо природу 5 клас.

Практична робота. Дослідження дрібних предметів за допомогою лупи.

 

Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/12zDjxEgGfJUD7_ykldtwa1VFVaoAzzl9/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true

Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=XRoBe0L1cHE

 

Домашнє завдання: в підручнику на ст. 18 виконайте практичну роботу. Повторити § 4.


13. 09. Пізнаємо природу 5 клас.

Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження.

 

Перегляньте відео за посиланням ---

https://www.youtube.com/watch?v=hfzLc6oWNZE

https://www.youtube.com/watch?v=IzzcLjCrcX4

https://www.youtube.com/watch?v=rul5Sgy-2ug

https://www.youtube.com/watch?v=6VlknESwHyw

Презентація --- https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-do-uroku-znachennya-nauky-ta-tekhniky-rol-orhaniv-chuttya-u-vyvchenni-pryrody-sposterezhennya-844224.html

 

Домашнє завдання: опрацювати § 4 ст. 15 — 18. В підручнику на ст. 17, письмово відповісти на запитання  1, 4.

Підготуйтесь до практичної роботи, на наступний урок мати при собі лупу чи лінзу.

 

 

11.09. Пізнаємо природу 5 клас.

Тема: Учені-природодослідники. Значення науки та техніки.

 

Перегляньте відео за посиланням --- (2) Значення науки та техніки | Пізнаємо природу, НУШ - YouTube

 

Домашнє завдання: вивчити § 3 ст. 13 — 14.

В підручнику на ст. 14 дайте  письмову відповідь на запитання №3. 


06.09.2024 р. Пізнаємо природу 5 клас.


Тема: Планети природи. Винаходи та відкриття.

Для виконання домашнього завдання, самостійно опрацюйте додатковим матеріал.

https://drive.google.com/file/d/11yz39Oxo1wCXLJ-Xodh0qZnDT45YRH9X/view?usp=sharing

Перегляньте відео --- https://www.youtube.com/watch?v=khh-mqYzOrI


Домашнє завдання: опрацюйте § 2, ст. 9. Письмово дати відповідь на запитання №2 ст. 12.



Пізнаємо природу 5 клас 04.09


Тема: Наука. Природничі науки. Наукові терміни та факти.


Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=G-SJ6qQS8G0

Презентація --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-nauka-prirodnichi-nauki-naukovi-termini-ta-fakti-355545.html

Домашнє завдання: опрацюйте § 1, ст. 5-8. У підручнику на ст.8, в робочому зошиті, виконати письмово вправу (Робота в парі).

Немає коментарів:

Дописати коментар