09.05
Тема: Розпізнаємо рослини своєї місцевості.
Догляд і розмноження кімнатних та городніх рослин.
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=au9unYcaYn8
Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1aIqqC5-8BF3-M6yyxkXpvsB6t_XYAMPW/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=1J-VMDn7lTE
https://drive.google.com/file/d/1ROSFAQ4jEOKEmYoDYwnm2wjXNgHfG4cr/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1SKzIBPJQGyFQePKltRGlUbv9_uEQQtUL/view?usp=sharing
Домашнє завдання: опрацюйте § 54, 55. Перегляньте відео https://drive.google.com/file/d/1F7XKRlC4_4w0hzmC3eMqOxU6CX-mcv-Z/view?usp=sharing та складіть пам’ятку догляду за кімнатними рослинами.
07.05
Тема: Різноманітність водоростей, вищих спорових, насінних рослин.
Рослини навколо нас, їхнє пристосування до умов середовища.
Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1kfwxz9lJwR5piL2RoWA2uleKb2aglCXr/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=XalZ9kV7WsQ
Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1vniyzs-DGl7IYURA0lv749IpvvijIgyg/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=rcxZVBHvW38
Домашнє завдання: опрацюйте § 52, 53. Дайте письмову відповідь на запитання:
- Що людина отримує від рослин?
25.04
Діагностична робота з теми «Світ живих організмів», «Клітинна», «Бактерії
та віруси», «Гриби. Лишайники».
Перейдіть за посиланням та виконайте тестування ---
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3467302
Код доступу 3467302.
Тест закривається 01.05.
23.04
Тема: Особливості будови й життєдіяльності лишайників.
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=csEc5M5_HsA
https://www.youtube.com/watch?v=PnEKSoI6QtM
Різноманітність лишайників, їхнє значення в природі і для людини
Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1Z4JogHZywQcV6_A0QY_zp40j27HUxr5P/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання: опрацюйте § 50, 51, , письмово виконайте тести:
ТЕСТИ
1. Зазначте, де розташовані клітини водоростей у складі лишайнику: а) у нижньому коровому шарі; б) у верхньому коровому шарі; в) у серцевині.
2. Укажіть середовища, для визначення стану якого використовують лишайники:
а) грунт; б) повітря; в) водойми; г) організм людини.
3. Лишайники утворюючи кірки, які щільно зростаються із субстратом і не відокремлюються від нього, називаються: а) кущисті; б) листуваті ; в) накипні.
4. Лишайники трапляються: а) тільки в лісостепу; б) тільки в тундрі і тайзі; в) скрізь окрім пустель; г) у всіх природних зонах.
5. Наука, яка вивчає лишайники називається: а) екологія; б) мікологія в) мікробіологія; г) ліхенологія.
6. Лишайники погано переносять: а) зниження родючості грунтів; б) зниження кількості опадів; в) забруднення водойм; г) забруднення повітря.
18.04
Тема: Особливості будови й життєдіяльності грибів. Різноманітність грибів, їхнє значення в природі і для людини.
Практична робота. Дослідження будови гриба мукора.
Опрацюйте презентації за посиланням --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-osoblivosti-zhivlennya-zhittediyalnosti-ta-budovi-gribiv-165441.html
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=ZbXNJ0ttWHA
Опрацюйте презентацію --- https://vseosvita.ua/library/riznomanitnist-hrybiv-ikhnie-znachennia-v-pryrodi-i-dlia-liudyny-praktychna-robota-doslidzhennia-budovy-hryba-mukora-660656.html
Дослідження будови гриба мукора --- https://www.youtube.com/watch?v=_wIlv-O_jJY
Домашнє завдання: вивчити § 48, 49. Виготовте пам’ятку «Гриби», про що
потрібно пам’ятати коли збираєш гриби, та що слід робити коли отруївся грибами.
16.04
Тема: Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та
розмножуються в ній. Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини.
Опрацюйте презентації за посиланням --- https://vseosvita.ua/library/virusy-osoblyvosti-ikhnoi-budovy-iak-vzaiemodiiut-z-klitynoiu-ta-rozmnozhuiutsia-v-nii-rol-virusiv-profilaktyka-virusnykh-zakhvoriuvan-liudyny-656003.html
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=i9jjz24SXf4
Домашнє завдання: вивчити § 47. Виконайте письмову:
- Складіть пам’ятки про профілактику вірусних захворювань людини.
11.04
Тема: Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Хвороботворні
бактерії.
Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій людиною.
Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=r-4D67uIPlk&t=140s
https://www.youtube.com/watch?v=lzXpdtiXLwc
Домашнє завдання: вивчити § 45, 46.
Дайте письмові відповіді на запитання № 1 ст.152 та № 1 ст. 155.
09.04
Тема: Будова, різноманітність та функціонування клітин.
Лабораторне дослідження. Робота з мікроскопом та приготування тимчасового
препарату.
Перегляньте відео за посиланням --- №1 https://www.youtube.com/watch?v=1gFrsD13mLM
Перегляньте відео за посиланням --- №2 https://www.youtube.com/watch?v=6IR9QxasIG8
Перегляньте відео за посиланням !
04.04
Тема: Будова, різноманітність та функціонування клітин
(на прикладах клітин,
рослин, тварин, грибів, бактерій).
Презентація --- https://vseosvita.ua/library/budova-riznomanitnist-ta-funktsionuvannia-klityn-647132.html
Домашнє завдання: вивчити § 44 ст. 148 – 147. Дайте письмову відповідь на запитання:
- Які органели є в рослинній клітині, але відсутні у тваринній і навпаки?
- Що таке клітина? Хто її відкрив?
02.04
Тема: Світ живих організмів ( на прикладі представників основних груп живої
природи). Рівні організації життя.
Презентація --- https://vseosvita.ua/library/svit-zhyvykh-orhanizmiv-rivni-orhanizatsii-zhyttia-643111.html
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=Zu1pgeZlOd4
Домашнє завдання: вивчити § 43 ст. 143 – 147. Дайте письмову відповідь на запитання:
Які ознаки відрізняють живі організми від тіл неживої природи?
Які основні групи організмів ви знаєте?
28.03
Контрольна робота з теми «Суходіл на землі», «Вода на Землі».
Виконайте тести за посиланням ---
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8174099
Код доступу 8174099.
26.03
Тема: Значення та охорона повітря. Земля – унікальна планета.
Опрацюйте презентацію за посиланням --- https://naurok.com.ua/uploads/files/646002/325510.pdf
https://naurok.com.ua/prezentaciya-znachennya-povitrya-na-zemli-ta-yogo-ohorona-154105.html
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=VG4PyQOlY_E
Домашнє завдання: вивчити § 42. Дайте письмову відповідь на запитання:
Який процес призводить до забруднень атмосфери? У чому полягає потреба її
Підготуйтесь до діагностичної роботи !
21.03
Тема: Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини.
Небезпечні погодні явища.
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=cfGF6tu3Jlg
Презентація --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-vpliv-pogodi-na-zdorov-ya-lyudini-16866.html
Домашнє завдання: вивчити § 41 ст.135 – 136.
Дайте письмову відповідь на запитання:
Які приклади некомфортних погодних умов ви можете назвати? Чи проявляються вони у вашій місцевості?
19.03
Тема: Склад і властивості повітря. Види опадів. Клімат. Повітря і погода.
Прогноз погоди.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=bR1FojLrVx4
https://www.youtube.com/watch?v=CE0av6ifYrk
Перегляньте презентації за посиланням --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-opadi-vidi-opadiv-pogoda-klimat-327992.html
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=WqoYUZf2FxU
Домашнє завдання: вивчити § 38, 39, 40.
Дайте письмову відповідь на запитання:
- Що таке клімат?
- Що таке погода?
- Що є причинами змін погоди?
14.03
Тема: Робота води в природі. Охорона водойм. Самоочищення водойм в природі.
Опрацюйте презентацію за посиланням ---
https://docs.google.com/presentation/d/1QzNAcljH2mpjCHl7hT2aqyJ-OnXW8ilo/edit#slide=id.p1Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=tmzxN1saEHA
Презентація ---
Домашнє завдання: вивчити § 36 ст. 120 – 122, § 37 ст. 123 – 125.
Дайте письмову відповідь на запитання:
Опишіть процеси роботи води в природі.
Назвіть шкоду, якої завдає забруднення води живим організмам.
12.03
Тема: Дослідження океанів і морів. Води суходолу: річки й озера
своєї місцевості, України, світу.
Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=CXa_5WHYCqM
https://www.youtube.com/watch?v=mqFYSi4C_QI
https://www.youtube.com/watch?v=PIIJ4q0yai4
Домашнє завдання: вивчити § 34 ст. 114 – 116, § 35 ст. 117 – 119.
Дайте письмову відповідь на запитання:
1. Як називають науку, що досліджує океани та моря?
2. Як людина навчилася використовувати океани і
моря?
28.02
Тема: Розподіл води на поверхні Землі. Колообіг води в природі.
Значення води для життя на Землі.
Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=dy4RFuauIsQ
Презентація:
Домашнє завдання: вивчити § 32, 33 ст. 109 – 113.
Дайте письмову
відповідь на запитання:
-
Чому вода
випаровується і конденсується?
26.02
Тема: Як змінюється поверхня Землі.
Практична робота. Позначення на контурній карті України номенклатури поданої в тексті.
Опрацюйте презентацію --- https://docs.google.com/presentation/d/1HoVQ1oNQb0hhxH4bYEhS3N8YKYQWYXt7/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=6GEJvFbAq5c
Домашнє завдання: вивчити § 31 ст. 107 - 108, дайте письмову відповідь:
- Чому високі гори з часом стають низькими? Чи можуть вони перетворитися на рівнини ?
21.02
Тема: Рельєф земного зображення на фізичній карті.
Опрацюйте презентацію за посиланням --- https://docs.google.com/presentation/d/1rDNOxM0ffcCwEH2Ht3FiVRkKOKBPruY6/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=lwEFIyVfFa8
Домашнє завдання: вивчити § 30 ст. 106-108, дати письмову відповідь на запитання:
Який рельєф на материках? Назвіть найбільші за площею низовини, височини, плоскогір’я та гори світу.
19.02
Тема: Материки та частини світу. Острови, півострови й архіпелаги.
Практична робота. Позначення на контурній карті номенклатури. Як правильно позначати на контурній карті географічні об’єкти.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=9L6Eiw_30wk
Для повторення --- https://www.youtube.com/watch?v=mdNdvY6wTrI&t=1s
Домашнє завдання: запишіть в зошит:
назви океанів,
найбільший та найменший материк нашої планети.
14.02
Діагностична робота з теми «Наша планета – Земля»,
«Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості».
Письмово виконайте тести:
Теорію про те, що Земля виникла з холодної пилоподібної хмари, висунув…
Іммануїл Кант
П’єр Лаплас
Жорж Бюфон
Верхній твердий і найтонший шар нашої планети…
ядро
мантія
земна кора
літосфера
Температура з глибиною на кожні 100 м…
- підвищується на 3°С
- знижується на 3°С
- підвищується на 30°С
- знижується на 30°С
Крейда та кам’яна сіль відносяться до порід…
- магматичних
- осадових
- метаморфічних
Кам’яне вугілля відноситься до корисних копалин…
- паливних
- рудних
- нерудних
Умовні лінії на глобусі та карті, проведені від полюса до полюса, називають…
- паралелі
- меридіани
- екватор
Об’ємна модель планети, зменшена в багато мільйонів разів, називається…
- глобусом
- географічною картою
- планом місцевості
- космічним знімком
Зменшене, виконане за допомогою умовних знаків зображення невеликої ділянки земної поверхні, називають…
- малюнком
- планом місцевості
- географічною картою
- аерофотознімком
Умовні знаки, які використовують для зображення об’єктів на географічній карті, називають…
- масштабом карти
- картографічним зображення
- додатковими даними
- легендою карти
Масштаб «в 1 см – 200 км» називають…
- лінійним
- числовим
- іменованим
Яку форму має наша планета?
- плоску
- кулясту
- овальну
- плоску у вигляді диску
Що таке екватор?
- уявна лінія, що проходить через полюси та центр Землі
- найпівнічніша точка на Землі
- уявна лінія, що ділить планету на дві рівні півкулі - північну та південну
- найпівденніша точка на Землі
12.02
Тема: Практична робота «Креслення простого плану місцевості».
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=J0I8JDp8gS4
Перегляньте відео, в підручнику на ст.97 перекресліть собі в зошит мал..14. Фото виконаної роботи не забувайте надсилати на пошту !
07.02
Тема: Фізична карта України.
Значення географічної карти в житті і діяльності людини.
«Класифікація географічних карт» --- https://search.app/ePMZ2LHpkv89LKx66
«Фізичну карту України» --- https://search.app/K5mqbDT77mJFBvC58
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=s_z1vg--GmA
Від карти до плану.
Полярна й маршрутна зйомки місцевості.
Опрацюйте презентацію ---
Вивчіть § 28 ст. 99 – 101 та § 27 ст. 96 – 98.
Перейдіть за посиланням --- Вивчи умовні знаки! (learningapps.org) та виконайте завдання, фото виконаної роботи обов’язково надсилайте.
05.02
Практична робота.
Вимірювання відстаней на місцевості й географічній карті за масштабом.
Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=30xAPN7v_J0
Виконайте письмово завдання:
Використовуючи умовні знаки, складіть опис екскурсії або маршруту за поданим зразком. Зразок оформлення можна завантажити, перейшовши за адресою https://search.app/UWzzdQPPodKdvY326
31.01
Тема: Умовні знаки фізичної карти. Масштаб карт і глобусів. Вимірювання відстаней та місцевості й карті.
Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/1RefUX2vfd6ye7wZwskv0UtzuXM9rQ9Zh/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=9uPpfLLx4vo
https://drive.google.com/file/d/1bWOftpS94_XW8CUrV1NLAoyeKwBSHfcj/view?usp=sharing
Вивчити § 26 ст. 91 – 95.
Дайте письмову відповідь на запитання:
Що таке умовні знаки? Які є види умовних знаків?
Для чого потрібний масштаб? Що він показує?
29.01
Тема: Яку форму має Земля. Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Основні напрямки на глобусі та карті.
Опрацюйте презентацію --- https://docs.google.com/presentation/d/1WZSpzArgwcGg_AVRUlxAXtHIACCaU4oY/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=WkhstLLXzwE
Вивчити § 25 ст. 86 - 90.
Дайте письмову відповідь на запитання:
1. Яку форму має Земля? Хто довів кулястість Землі?
2. Як можна визначити сторони горизонту?
24.01
Практична робота. «Ознайомлення зі зразками гірських порід і мінералів шкільної колекції»
Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=ZqhPEtxQ-sg
Речовини підземного царства: метали і неметали.
Презентація ---
https://vseosvita.ua/library/tema-rechovyny-pidzemnoho-tsarstva-metaly-i-nemetaly-745637.html
https://docs.google.com/presentation/d/1Q6QH7AXjg4INmqOmopU472jtaAJnShXZ/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=trueРуйнування гірських порід.
Презентація ---
Вивчити § 23 ст. 80 – 82,
§ 24 ст. 83 - 85.
дайте письмову відповідь на запитання –
Які з відомих вам мінералів чи гірських порід є у ваших оселях?
22.01
Тема: Гіпотеза виникнення Землі. Будова і склад Землі. Мінерали та гірські породи. Корисні копалини.
Уважно перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=un9A-_J0pls
https://www.youtube.com/watch?v=sxyJJC4LGrI
https://www.youtube.com/watch?v=wGS7HHyRjjE
Вивчіть § 20, 21 ст. 70 – 75.
Дайте письмову відповідь на запитання:
Назвіть основні шари Землі від її центра до поверхні
Вивчіть § 22 ст. 76 – 79.
Уважно переглянувши відео, ви з легкість виконаєте це завдання!
З’ясуй та запиши в зошит, про які корисні копалини йдеться:
1. ЇЇ додають до страви.
2. Його добувають на болотах.
3. З неї виплавляють сталь.
4. З нього виготовляють пам’ятники.
5. З нього роблять прикраси.
27.12
Підсумковий урок.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=qeCTPgWTpGY
Дайте письмову відповідь на запитання:
1. Як правильно приготувати розчин?
2. Як з ненасиченого розчину приготувати насичений?
25.12
Практична робота. Приготування розчинів. Дослідження впливу температури на розчинність речовин.
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=2rC75L2rdBQ
https://www.youtube.com/watch?v=bqwgUtWWFVE
Зніміть на відео експеримент, на вибір, який вам більше сподобався за переглядом у відео.
20.12
Діагностична робота за І семестр.
1. Позначте рядок, у якому наведено лише фізичні тіла:
а) сіль, автомобіль, пісок б) вода, олія, цукор
в) книга, олівець, гора г) дерево, олівець, крейда
2. Позначте рядок, у якому наведено лише фізичні тіла макросвіту:
а) гора, Місяць, Земля б) автомобіль, будинок, телескоп
в) атом, молекула, вірус г) планета, галактика, клітина
3. З наведеного переліку випишіть окремо природні та штучні (створені людиною) фізичні тіла: дерево, книга, бджола, гора, олівець,
зоря, кінь, велосипед, супутник
4. У відповідніть фізичні тіла та речовини, з яких вони складаються:
а) айсберг 1) скло
б) бульбашка повітря 2) вода
в) цвях 3) кисень
г) вікно 4) залізо
5. З наведеного переліку випишіть окремо однорідні та неоднорідні
суміші: сіль і вода; пісок і вода; олія і вода; оцет і вода; крейда і
вода.
6. Найменша частинка речовини, яка має її властивості — це
а) атом б) фізичне тіло
в) молекула г) клітина
7. Позначте рядок, у якому наведено речовини лише у твердому стані:
а) цукор, олія, оцет б) кисень, водяна пара, залізо
в) золото, сіль, крейда г) вода, повітря, вуглекислий газ
8. У відповідніть стани речовин з їх особливостями:
а) твердий 1) речовина не має власної форми та не зберігає об’єму
б) рідкий 2) речовина зберігає форму та об’єм
в) газоподібний 3) речовина набуває форми посудини, в якій знаходиться
9. Позначте властивості, які має чиста вода
а) запах б) колір в) текучість г) прозорість
18.12
Тема: Вода як розчинник. Розчини в природі, побуті та організмі людини. Приготування та вивчення розчинів.
Перегляньте відео за посиланням ---
Вода як розчинник.Чому вода- найдивовижніша рідина на Землі?
Вода - найдивовижніша рідина на Землі
Приготування та вивчення розчинів.Розчини у природі, побуті та організмі людини.
Вода як розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини.
Приготування та вивчення розчинів.Розчини у природі, побуті та організмі людини.
Вивчити § 18 ст. 63 – 65, § 19 ст. 66 – 67.
Дайте письмові відповіді на запитання ---
Як з ненасиченого розчину приготувати насичений?
13.12
Діагностична робота з теми «Три стани речовини».
Дайте письмову відповідь на запитання:
1.
Всі тіла складаються з найменших частинок:
А) клітин
Б)
цеглинок
В) атомів
Г) речовин.
2. Агрегатний стан
речовини, за якого молекули щільно прилягають одна до одної:
А) твердий
Б) рідкий
В) газуватий
Г) кристалічний
3.Як називають компонент розчину, який здатний розчиняти різні речовини:
А) розчинник
Б) розчинена речовина
В) нерозчинна речовина
Г) спирт.
4. Атоми об’єднуються між собою і утворюють:
А) молекули
Б) гази
В) живі тіла
Г) рослини.
5. Виберіть
речовину, яка з водою утворює однорідну суміш (розчин):
А) оцет
Б)крейда
В) пісок
Г) глина.
6. Що з переліченого не є речовиною:
А) лід
Б) вода
В) айсберг
Г) водяна пара
7.Найповільніше дифузія відбувається в :
А) повітряній
кульці
Б)
пластиліні
В) воді з чорнилом
8.Найменша, неподільна частинка речовини з якої складаються молекули
називається:
А) атом
Б)
молекула
В) радіан
Г) агрегат
9.Агрегатний стан речовини, за якого молекули вільно літають:
А) твердий
Б) рідкий
В)
кристалічний
Г) газуватий
10.Під час сильних морозів водогін лопається тому, що:
А) вода стає
текучою
Б) вода під час
замерзання стискається
В) дуже низька температура
води
Г) вода під час
замерзання розширюється
11. Яка найкорисніша рідина забезпечує здоровий ріст і активний розвиток
твого організму:
А) солодка
газована вода
Б) компот із
сухофруктів
В) трав’яний
чай
Г) звичайна
питна вода.
12. З якою речовиною, що у багатьох є на кухні, треба поводитися обережно:
А) з водою
Б) із
сіллю
В) з оцтовою
кислотою
Г) з киснем
11.12
Навчальний проект «Напрямки застосування рідких кристалів у техніці».
Презентація --- https://naurok.com.ua/navchalniy-proekt-zastosuvannya-ridkih-kristaliv-256093.html
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=Z5NfcbyLXmU
https://www.youtube.com/watch?v=j7aAkqolW_0
https://www.youtube.com/watch?v=ek169ADDloI
Експеримент --- https://www.youtube.com/watch?v=eqEntFX9hPA
https://www.youtube.com/watch?v=IM6tBi6OIXY
https://www.youtube.com/watch?v=I7PVNksumzU
06.12
Тема: Дослідження залежності явища дифузії від
температури. Використання рідин та газів людиною.
Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=nS_f97-Bkgs
https://www.youtube.com/watch?v=R7QvtHYYx5Y
Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=XURS4-ZwX6k
https://www.youtube.com/watch?v=A5U15kwsoio&t=12s
https://www.youtube.com/watch?v=qlMPlPgUUPU&t=4s
Вивчити § 16, 17 ст. 58 - 62.
Письмово дайте відповідь на запитання:
- У якому стані речовини дифузія відбувається найшвидше? Наведіть приклад.
04.12
Тема: Явище дифузії. Вплив температури на швидкість
дифузії.
Дифузія в природі та організмі людини.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=R7QvtHYYx5Y
https://www.youtube.com/watch?v=w6AXcoTxEJc
https://www.youtube.com/watch?v=qjFLL5E8Nww
Вивчити § 16 ст. 56 - 58.
Дайте письмову відповідь на запитання:
наведіть приклади дифузії в газах (рідинах або твердих тілах), які є
корисними для життя людини та які завдають шкоди.
29.11
Тема: Спостереження за станами води: рідкий, твердий. Порівняння маси повітря.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=B8BCeTyMB_g
https://www.youtube.com/watch?v=VeTm3VEm9UA
https://www.youtube.com/watch?v=_GMOQJQeKIs
https://www.youtube.com/watch?v=ltCASB31tFA
Опрацюйте § 15 ст. 52 – 55.
Письмово дайте відповіді на запитання:
В яких станах може перебувати речовина?
Скільки людина може прожити без води та без їжі ?
Скільки кілограмів загальної масси повітря ми «з’їдаємо» за добу ?
27.11
Тема: Навчальний проект «Використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною, для своїх практичних потреб».
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=qtR7FvKqFbg
Перегляньте різні досліди з водою --- https://www.youtube.com/watch?v=JlcvyannM7g
https://www.youtube.com/watch?v=WB9v6tXp_i8
https://www.youtube.com/watch?v=7BzYcyr8qjw
Перегляньте відео - https://www.youtube.com/watch?v=v9q2VfYePbE, виконайте експеримент за зразком, відзніміть на відео та надсилайте на пошту.
22.11
Тема: Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. Властивості твердих тіл, рідин і газів та їх пояснення на основі знань про будову речовини.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=ujng4kPaYik
https://www.youtube.com/watch?v=l5388aQp75s
https://www.youtube.com/watch?v=E5fEbnGPvl0
https://www.youtube.com/watch?v=qcZx1SNUm6A
Вивчити §14, 15 ст. 49 – 54.
Дайте письмову відповідь на запитання :
використовуючи пошукові системи, відшукайте інформацію щодо використання
властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною для своїх практичних потреб.
20.11
Контрольна робота з теми «Тіла та речовини».
Завдання з однією правильною відповіддю:
1. Науки,що вивчають природу,називаються:
а)природничими;
б)історичними;
в)екологічними;
г)економічними.
2. До вимірювальних приладів не належать:
а)бінокль;
б)терези; в)лінійка; г)термометр.
3. Масу слона,якими одиницями вимірюють:
а)метрами;
б)кілограмами;
в)тоннами; г)метрами
кубічними.
4. Сукупність атомів одного виду,називають:
а)хімічним елементом; б)хімічним символом;
в)хімічним тілом;
г)хімічною речовиною.
5. Суміш залізних ошурок і крейди можна розділити з допомогою:
а)дії магніту;
б)фільтрування;
в)випаровування;
г)відстоювання.
6 .Хімічним явищем є :
а)падіння камення з гори; б)удар блискавки;
в)іржавіння заліза; г)поява веселки після
дощу.
Завдання з кількома правильними відповіддями:
7. Назвіть способи розділення сумішей:
а)відстоювання;
б)фільтрування;
в)пересипання ; г)випарювання; д)перемішування; е)висушування.
8. Назвіть фізичні явища :
а)механічні;
б)теплові;
в)світлові;
г)ржавіння;
д)гниття;
е)звукові;
є)магнітні;
ж)електричні.
9. Послідовно розташуйте назви з чого складаються тіла,починаючи з
найменшої структурної одиниці:
а)молекула;
б)тіло; в)атом; г)речовина.
Завдання на встановлення відповідності:
10.
1.Теплові
а)блискавка;
2.Звукові
б)нагрівання поверхні Землі;
3.Світлові
в)гуркіт грому;
4.Магнітні
г)холодильник;
д)покази
стрілки компаса.
11. 1.Прості
речовини а)графіт;
2.Складні речовини
б)кисень;
в)вода;
г)вуглекислий
газ;
д)залізо
15.11
Тема: однорідні та неоднорідні суміші. Небезпечні
речовини.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=9EaY1UomBJ0
https://www.youtube.com/watch?v=NW5sxyRCuPw
Вивчити § 13 ст. 45 – 48.
Дайте письмову відповідь на запитання:
У яких станах може перебувати речовина?
Чим відрізняється однорідна суміш від неоднорідної?
Виконайте експеримент, Висновки запишіть в зошит.
1. У склянці ретельно змішайте невелику кількість води та
піску (землі, глини). Яку суміш ви одержали? Профільтруйте суміш за допомогою
паперового фільтра (серветки, марлі або нещільного пучка вати). Чи вдалося
розділити суміш на окремі компоненти? Зробіть висновок.
2. У склянці ретельно змішайте невелику кількість води,
цукру та піску. Яку суміш ви одержали? Профільтруйте суміш за допомогою
паперового фільтра (серветки, марлі або нещільного пучка вати). Чи вдалося
розділити суміш на окремі компоненти? Поясніть результати експерименту. Зробіть
висновок.
Підготуйтеся до діагностичної роботи, повторіть розділ 2.
13.11
Тема: різноманіття речовин, їхні властивості та
застосування.
Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=X3C0xIAs9So
(28) Різноманітність речовин їхні властивості та
застосування. - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=TBW49Kng7rA
https://www.youtube.com/watch?v=-KNG2h6_rlo
Вивчити § 11, 12 ст.38 – 44.
Дайте письмову відповідь: з поданого
переліку оберіть фізичні тіла, які мають природне походження, та які створила
людина: ластівка, ноутбук, річка, зрошувальний канал, сніжинка, булочка,
Місяць.
Укажіть, яке фізичне тіло є зайвим у переліку:
1) зошит, планшет, автомобіль, Сонце;
2) щука, батискаф, айсберг, дуб.
Виготовте з пластиліну моделі молекул газів, які входять
до складу повітря.
01.11
Теме: Фізичні тіла. Ознаки фізичних тіл. Частинки
речовини – атоми та молекули.
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=-KNG2h6_rlo
https://www.youtube.com/watch?v=-KNG2h6_rlo
https://www.youtube.com/watch?v=TBW49Kng7rA
Опрацюйте поданий матеріал, вивчіть § 11, 12 ст. 38 – 43.
Письмово відповісти на запитання №1 в підручнику на
ст..39 (робот з домиком)
1. Запишіть у таблицю 2–3 приклади фізичних тіл, які відповідають опису.
|
Приклади
фізичних тіл |
Природне
походження |
|
Створені
людиною |
|
Тіла
мікросвіту |
|
Тіла макросвіту |
|
Тіла живої природи |
|
Тіла неживої
природи |
|
2. Виготовте з пластиліну моделі молекул газів, які входять до складу повітря.
30.10
Діагностична робота з теми «Фізичні
величини та їхнє вимірювання».
Письмово в зошиті відповісти на запитання.
1. Усе, що оточує людину, але не створене нею, називають…
а) наукою б)
природою
в)
терміном г) фактом
2. Позначте рядок, у якому наведено лише об’єкти живої природи:
а) гриби, вода, зорі б) Земля,
рослини, тварини
в)
бактерії, рослини, тварини г)
повітря, Сонце, людина
3. Позначте рядок, у
якому наведено лише об’єкти неживої природи:
а)
планети, гриби, бактерії
б) повітря, вода, людина
в)
Земля, Сонце, Місяць
г) рослини, планети, гори
4. Увідповідніть
природничі науки та їх означення:
а)
фізика 1) досліджує
склад, будову, властивості речовин
та умови перетворення одних речовин на інші
б)
біологія 2) наука про
Землю, її природу, населення та
господарську
діяльність людей
в)
географія 3) вивчає живу
природу
г)
хімія 4) вивчає
закони, за якими існують і розвиваються всі природні об’єкти.
5. Установіть
послідовність дій під час проведення спостереження:
1. Вибрати обладнання, яке буде потрібне в ході спостереження.
2.
Визначити мету спостереження.
3. Виявити суттєві
особливості об’єкта чи явища, записати результати спостереження.
4.
Вибрати ознаки об’єкта для вивчення згідно із завданням.
5.
З’ясувати умови і тривалість проведення спостереження.
6.
Зробити загальний висновок.
6. Увідповідніть
фізичні величини та прилади для їх вимірювання:
а)
маса 1)
термометр
б)
температура 2) мензурка
в)
об’єм 3) секундомір
4) терези
7. Виміряти розміри
кімнати можна...
а)
штангенциркулем б)
спідометром
в)
рулеткою
г) пірометром
8. Метод Архімеда
використовують для вимірювання:
а) маси б)
температури
в)
довжини
г) об’єму
25.10
Практична робота. Вимірювання температури води.
Виконати письмово.
Вимірювання температури води
Обладнання та матеріали: склянка з
холодною водою,
склянка з гарячою водою, рідинний термометр.
Порядок виконання роботи
1. Розгляньте термометр. Визначте ціну поділки його
шкали.
2. Опустіть термометр у склянку з гарячою водою.
Прослідкуйте за стовпчиком рідини в трубці термометра. Запишіть температуру води.
3. Опустіть термометр у склянку з холодною водою. Що
відбувається зі стовпчиком рідини в трубці термометра? Запишіть температуру
води.
4. Злийте вміст двох склянок у одну. Виміряйте температуру
води. Поміркуйте, чому вона змінилася.
Обов’язково перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=Gi99CDKd-Io
https://www.youtube.com/watch?v=50Z4xY2iuuQ
23.10.
Тема: Температура. Час. Вимірювання температури та
проміжки часу.
Перегляньте презентацію за посиланням --- https://docs.google.com/presentation/d/1zgsxzIBE7P7tbXG0tn-vgU3AHhndaIfz/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
https://naurok.com.ua/prezentaciya-temperatura-77615.html
Вивчити § 10 ст.33 – 35.
Письмово в зошиті відповісти на запитання № 2 в
підручнику ст. 35.
18.10
Практична робота. Вимірювання об’єму тіла неправильної форми.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=VVz5QdxlyI4 та запишіть в
зошит всі показники про які говорить вчитель.
За бажанням, ви можете цей експеримент відзняти на відео та надіслати мені ! Підручник ст..31 - 32.
16.10
Тема: довжина. Об’єм. Вимірювання довжини та об’єму.
Перегляньте презентацію за посилання --- https://docs.google.com/presentation/d/1UKygMqfipqnqBlV97rUCUNaoEjZlJ23n/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання: вивчити § 9 ст. 29 – 31. Письмово в зошиті відповісти на запитання № 1, 2
ст. 31.
11.10.
Тема: Практична робота. Порівняння на визначення мас.
Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=Tr2PK_grJWM
Виконати завдання №1 та записати в зошиті, візьміть 2 різних телефони.
09.10
Тема: Маса. Еталони маси. Вимірювання маси.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=r5tFVaqP8LE
Домашнє завдання: вивчити § 8 ст.27 – 28. Письмово в зошиті відповісти на запитання № 3, підручник ст.. 28.
04.10.
Тема: вимірювальні прилади та інструменти.
Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Gut4eKx8Jzc
https://www.youtube.com/watch?v=YEJff_rD1_Q
Домашнє завдання: § 7 ст. 24. Запишіть в зошит які ви знаєте вимірювальні прилади. Сфотографуйте та надішліть.
02.10.
Тема: фізична величина.
Одиниця фізичної величини.
Перегляньте відео за посилання
--- https://www.youtube.com/watch?v=OlvorJO8xYY
Перегляньте презентацію за посиланням --- https://vseosvita.ua/library/fizicni-velicini-ta-ih-vimiruvanna-355736.html
Домашнє завдання: § 6 ст. 22 -23. Письмово відповісти на запитання 1, 2 ст.23.
27.09
Контрольна робота з теми
«Знайомство з наукою», «Науковий метод пізнання».
Для повторення перегляньте відео --- https://www.youtube.com/watch?v=G-SJ6qQS8G0
Виконайте тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7814664
Код доступу7817463 .
Тест дійсний до 02.10 включно. Виконання обов’язкове !
25.09. Пізнаємо природу 5 клас.
Тема: Фізична величина.
Одиниця фізичної величини.
Перегляньте відео за посилання
--- https://www.youtube.com/watch?v=OlvorJO8xYY
Перегляньте презентацію за посиланням --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-scho-take-fizichni-velichini-i-yak-h-vimiryuvati-300197.html
Домашнє завдання: § 6 ст. 22 -23. Письмово відповісти на запитання № 2 ст.23.
20.09
Тема: Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання.
Перегляньте презентацію за посиланням ---
https://naurok.com.ua/gipoteza-modelyuvannya-eksperiment-naukoviy-metod-piznannya-300427.html
https://docs.google.com/presentation/d/14bVjhpDs2cNx1BeyEOA8fKRXpcSJLEl1/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання: опрацюйте § 5 ст. 19 — 21. Вивчити правила !
Письмово
дати відповіді на запитання:
Що таке гіпотеза?
Що таке моделювання?
Що таке експеримент?
17. 09. Пізнаємо
природу 5 клас.
Практична
робота. Дослідження дрібних предметів за допомогою лупи.
Презентація --- https://docs.google.com/presentation/d/12zDjxEgGfJUD7_ykldtwa1VFVaoAzzl9/edit?usp=sharing&ouid=112888999478723028504&rtpof=true&sd=true
Відео --- https://www.youtube.com/watch?v=XRoBe0L1cHE
Домашнє завдання: в підручнику на ст. 18
виконайте практичну роботу. Повторити § 4.
13. 09. Пізнаємо природу 5 клас.
Роль органів чуття у
вивченні природи. Спостереження.
Перегляньте відео за посиланням ---
https://www.youtube.com/watch?v=hfzLc6oWNZE
https://www.youtube.com/watch?v=IzzcLjCrcX4
https://www.youtube.com/watch?v=rul5Sgy-2ug
https://www.youtube.com/watch?v=6VlknESwHyw
Домашнє завдання: опрацювати § 4 ст. 15 — 18. В підручнику на ст. 17, письмово відповісти на
запитання 1, 4.
Підготуйтесь до практичної
роботи, на наступний урок мати при собі лупу чи лінзу.
11.09. Пізнаємо природу 5 клас.
Тема: Учені-природодослідники. Значення науки та техніки.
Перегляньте відео за
посиланням --- (2) Значення науки та
техніки | Пізнаємо природу, НУШ - YouTube
Домашнє
завдання: вивчити § 3 ст. 13 — 14.
В підручнику на ст. 14
дайте письмову відповідь на запитання
№3.
06.09.2024 р. Пізнаємо природу 5 клас.
Тема: Планети природи. Винаходи та відкриття.
Для виконання домашнього завдання, самостійно опрацюйте додатковим матеріал.
https://drive.google.com/file/d/11yz39Oxo1wCXLJ-Xodh0qZnDT45YRH9X/view?usp=sharing
Перегляньте відео --- https://www.youtube.com/watch?v=khh-mqYzOrI
Домашнє завдання: опрацюйте § 2, ст. 9. Письмово дати відповідь на запитання №2 ст. 12.
Пізнаємо природу 5 клас 04.09
Тема: Наука. Природничі науки. Наукові терміни та факти.
Перегляньте відео за посиланням --- https://www.youtube.com/watch?v=G-SJ6qQS8G0
Презентація --- https://naurok.com.ua/prezentaciya-nauka-prirodnichi-nauki-naukovi-termini-ta-fakti-355545.html
Домашнє завдання: опрацюйте § 1, ст. 5-8. У підручнику на ст.8, в робочому зошиті, виконати письмово вправу (Робота в парі).
Немає коментарів:
Дописати коментар