05.05.
Олександр Виженко «Велике Цабе». Розповідь про письменника.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=1mk2elLpJFY
Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=B1whN_DIens
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1xW-KXJtybgvB
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменника с. 276, вивчити терміни с. 278-279,
виразно читати гумореску.
Виконати ІЗ: https://learningapps.org/35443529
За бажанням: Виконати завдання 12, с. 279 (письмово).
24.04.
Автобіографізм гумористичних творів. Особливості жанру усмішки.
Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1By1Gacd9pUqfPlIhSDbl2B7buuENfO0H/edit#slide=id.p15
Аудіооповідання: https://www.youtube.com/watch?v=33cf9dbANCI
Потренуйтеся: https://learningapps.org/34921789
Домашнє завдання
Вивчити терміни, с. 271-272. Виконати тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3615264 (відкрито до 28.04.)
21.04.
Розвиток мовлення №4 (у).
Один день із дитячих років відомого українця.
Видатні українці.
Княгиня Ольга: https://www.youtube.com/watch?v=i9wZE3GHxjc
ІВАН ПУЛЮЙ: https://www.youtube.com/watch?v=m89firo_-fM
МАРІЯ ПРИМАЧЕНКО: https://www.youtube.com/watch?v=qsxN6PDeRMo
Домашнє завдання
Розроби та презентуй індивідуальний або ж груповий творчий проєкт «Один день із
дитинства видатного українця / видатної українки».
Це може бути комп’ютерна презентація, лепбук, анімаційний фільм, відеоролик
тощо.
Чекаю на ваші роботи!
17.04.
Остап Вишня «Перший диктант».
Замальовка життєвого шляху письменника.
Цікаві факти про Остапа Вишню:
https://www.youtube.com/watch?v=OktPPdWn2FA
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1By1Gacd9pUqfPlIhSDbl2B7buuENfO0H/edit#slide=id.p22
Аудіооповідання: https://www.youtube.com/watch?v=33cf9dbANCI
Домашнє завдання
Опрацювати біографію с. 270-271. Прочитати оповідання с. 272-275.
Виконати завдання 10-11, с. 275 (письмово).
14.04.
Аудіювання. Художньо-біографічний твір (уривок).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Wmq_dLp8s68
Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=oyuwUxRKBrk
Домашнє завдання
Прочитати уривок с. 262-267 та виконати тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5130100 (відкрито до 20.04)
Успіхів!
10.04.
Характеристика образів персонажів.
Емоційно-ідейний аналіз твору.
Презентація:
Текст твору: https://osvita.ua/school/literature/p/72515/
Домашнє завдання
Створити проєкт (колаж, малюнок, буклет, лепбук) «Я і мої янголи».
Включити такі рубрики:
- візитка (фото, малюнок, прізвище, ім’я);
- моя сім’я;
- моє дозвілля/хобі;
- мої таланти/захоплення;
- найяскравіший спогад дитинства;
- підсумок: яким я бачу своє майбутнє.
07.04.
Становлення головного героя в процесі дорослішання.
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1j0N3WGD27804OrkFJuij_IJnGdkDV2fJ/edit#slide=id.p1
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=GlY_mpSX0UQ
Текст: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=16071
Домашнє завдання
Складіть сенкан до образу головного героя Василя Симоненка.
03.04.
Марина Павленко «Янголи для Павлуся Тичини». Світ дитинства талановитої
особистості в художньо-біографічних оповіданнях.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Wmq_dLp8s68
Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=oyuwUxRKBrk
Презентація: https://drive.google.com/file/d/18A0wcmDOt3PwDIsYb89xWSNcyulFqSUF/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Дочитати твір, с. 262-267. Виконати завдання: заповнити сторінку фейсбук Павлуся
(шаблон у презентації на с. 2).
31.03.
Марина Павленко «Янголи для Павлуся Тичини». Розповідь про письменницю.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=u4ecPM9s6sw
https://www.youtube.com/watch?v=Wmq_dLp8s68
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1tDMVy4AdZ_GvKZo-WCi_kInhg_DPICDv/edit#slide=id.p21
Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=oyuwUxRKBrk
Перевірте себе: https://learningapps.org/33357289
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 261, прочитати твір с. 262-267.
Розгадати кросворд: https://learningapps.org/view34251405
27.03.
Діагностувальна робота №5.
Розділ «Поетичне бачення світу». ГР2.
Ось ми і завершили вивчати наш розділ. Повторіть вивчений матеріал і
мерщій перевіряти свої знання!
Домашнє завдання
Виконайте діагностичну роботу:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8865779 (відкрито до 25.03)
ГАРНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ!
24.03.
ПЧ №3. Поезія українських поетів про природу.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=MrYrb8w0cNc
Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=lOPSOqbm2no
https://www.youtube.com/watch?v=sIkdheygaoU
https://www.youtube.com/watch?v=S2G-PSj6uj4
Домашнє завдання
Виразно читати вірші. Намалювати ілюстрацію до прослуханої поезії на вибір.
Підготуватися до діагностичної роботи.
Для учнів, які не відповіли на уроці:
Надіслати виразне читання 1 поезії на вибір.
20.03.
Виразне читання №4. Засоби художньої виразності в поезіях.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kiVRoTUA_Zc
https://www.youtube.com/watch?v=k78W5nkoPig
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1UKp2CuLzpcwywCAC9GqUUeuxagXR_lbG/edit#slide=id.p1
Домашнє завдання
Знайти і виписати в зошит засоби художньої виразності у вивчених поезіях (1 на вибір).
Підготуватися до виразного читання улюбленої української поезії про рідний край або природу (до наступного уроку).
17.03.
Оксана Радушинська «Як дивно пахне перший сніг».
Біографічна довідка про письменницю. Чуттєві образи картин рідної природи.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=PaSqS2RG3wY
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1ayCGUwuI0e=id.p26
Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=fVmyAHMiKmo
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 257.
Виконати вікторину: https://wordwall.net/uk/resource/68879524
Вивчити вірш напам’ять О. Радушинської «Як дивно пахне перший сніг».
13.03.
Ірина Жиленко «Підкова».
Розповідь про письменницю, автобіографізм її поезії. Мрії ліричної героїні про
здійснення бажань
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1__-6ahhWXgOvUPLKYy7NRt608ucGuuuG/edit#slide=id.p1
Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=13amKhId-n8
Скрайбінг до вірша: https://www.youtube.com/watch?v=H04iEMd9FL8
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменниці, виразно читати поезію с. 254-255. Виконати вікторину: https://learningapps.org/23682427
Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
За бажанням: виконати завдання 1, с. 256.
10.03.
Ліна Костенко «Осінній день, осінній день, осінній…», «Дощ полив». Розповідь
про письменницю. Розкриття в поезіях мотиву гармонії людини і природи.
Поетичний звукопис у зображенні пейзажів.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=30IobH0aaaw&t=2s
Цікаві факти життя письменниці:
https://www.youtube.com/watch?v=chomA2E1rVg
Конспект:https://drive.google.com/file/d/13D1xHE7dxDE6PG3EdMwl
Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=5EmN8Y94_r0
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 252.
Виразно читати поезію с. 252 та у конспекті.
Виконати інтерактивне завдання: https://learningapps.org/33344581
Вивчити напам’ять вірш «Осінній день, осінній день, осінній…».
27.02.
Микола Вінграновський «Вже неминуче буде сніг».
Розповідь про поета. Відображення емоційного стану ліричного героя в поезії.
Візуальні образи природи та роль словесної палітри кольорів у їх змалюванні.
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1WXYYsNG6IlnAmXoEqcuxvri0QML27C46/edit#slide=id.p22
Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=Mf59iZPY3PQ
Вірші для настрою:
https://drive.google.com/file/d/1ICQDClInVRmMZkMjz4urj5czetY4CD7E/view
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменника с. 249 -250, виразно читати поезію.
Виконати завдання 10, с. 251 (заповнити таблицю “Паспорт твору”,
зазначивши назву, автора, рід, жанр, мотив і засоби художньої виразності).
24.02.
Леся Українка «Тиша морська». Розповідь про письменницю та її подорожі
до Криму. Художня майстерність зображення мариністичного пейзажу.
Настроєва тональність вірша.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=eRIQU2SNWQY
Презентація: https://drive.google.com/file/d/11W_4rFYcPRHsrqo4eQuZJb
Тренувальне ІЗ (усно): https://learningapps.org/display?v=p8ojeimvk18
Лесятест: 15 запитань на те, як добре ви знаєте Лесю Українку: https://nus.org.ua/articles/lesyatest-15-zapytan-na-te-yak
Леся Українка в ХХІ ст.: https://www.youtube.com/watch?v=GsRja_pflMY
Домашнє завдання
Виразно читати поезію с. 246-247, вивчити визначення с. 246.
Виконати завдання 12, с. 248 письмово (доповнити таблицю прикладами
засобів художньої виразності).
20.02.
Діагностувальна робота № 4 (ГР3).
Дігностичний письмовий твір на тему «Романтика моїх пригод».
Завдання сьогоднішнього уроку — письмово висловити свої думки на тему
«Романтика моїх пригод» (за вивченими творами Лесі Воронино «Таємне
товариство боягузів…», Володимира Арєнєва «Сапієнси», Неди Нежданої
«Зоряна мандрівка»).
Нагадаю, що тип мовлення твору — роздум. Як відомо, цей тип спричиняє
певні труднощі, адже у своїх творах учні часто збиваються на переказ змісту твору,
не висловлюючи свого враження від прочитаного. Завдання твору-роздуму —
дати відповідь на запитання чому?.
Пам’ятка «Як писати твір-роздум»:
https://www.youtube.com/watch?v=gsORqzngo2I
Домашнє завдання
Написати твір-роздум на тему «Романтика моїх пригод» ( до 1с.).
Підготувати цікаве повідомлення (презентацію) про Лесю Українку.
17.02.
РЗМ №3 (письмово).
Анкета головного героя твору Клима Джури.
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1jTrVWg1XV5xnMDYHI3XEGjduvU533h2X/edit#slide=id.p1
Домашнє завдання
Виконайте завдання на вибір:
1. Написати характеристику Клима Джури (таблиця у ІЗ).
2. Доведіть, що Клима Джуру можна вважати супергероєм (написати твір за шаблоном): https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-literatura/2005853
Підготуватися до діагностичної роботи.
13.02.
Виразне читання №3. Добро і зло у п’єсі,
групування персонажів.
Гуманістичні цінності як шлях до гармонії у Всесвіті.
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1aSIlm1RTREFhy16g3tfdluHneHBY4OEu/edit
Карта зоряного неба (для творчого завдання):
https://drive.google.com/file/d/1_ba6MffjU-GHtVL0Hqb7p2orA8PBlZlI/view?usp=sharing
Домашнє завдання
1. Вивчити визначення термінів епілог, драма с. 242, 243.
2. Намалюйте карту зоряного неба та прокладіть маршрут зоряних мандрівників.
3. Для учнів, які не були на уроці: обрати уривок із твори для виразно читання та надіслати відео чи аудіозапис.
Це обов’язковий вид роботи, тому оцінки матиме кожен! 😊
10.02.
Неда Неждана «Зоряна мандрівка». Коротко про письменницю.
Неймовірні міжпланетні мандри двох клоунів. Чарівні істоти та роль цих
образів у композиції казки-шоу.
Біографія письменниці: https://www.youtube.com/watch?v=q9T1ThEvlOI
Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1aczgyJ1dFZHnA
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=wjRj2Od9CO8
Вистава "Зоряна мандрівка": https://www.youtube.com/watch?v=BCa4e7tCcwE
Домашнє завдання
1. Прочитати твір с. 227-243, відповісти на питання 9-13, с. 243 (усно).
2. Позначити цитати до характеристики образу клоунів.
3. Письмово виконати завдання 14, с. 243.
06.02.
Науково-фантастичні елементи, яскраві картини майбутнього у повісті.
Науковий шлях до розкриття таємниць буття Всесвіту і людини в ньому.
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1Ad5IGh6T-KKPtuFZpJJWrXLOgZVjBcKN/edit#slide=id.p1
Аудіокнига: https://www.youtube.com/playlist?list=PLdZeeD8-jSDlZMJkYsIJZcw5ddItUeUm8
Домашнє завдання
Дочитати повість. Виконати тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6836563 (відкрито до 12.02. )
Намалювати малюнок « Як я уявляю 2178 рік».
Прочитати твір Неди Нежданої «Зоряна мандрівка».
03.02.
Образи дорослих космонавтів зорельота і вчителів.
Мудрість і виваженість вчинків наставників, готовність до самопожертви
Презентація: https://drive.google.com/file/d/1kmB7nR3SOhuVS7rWWNzu2D1Lvhy81T_a/view
Переказ скорочено: https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=24387
Домашнє завдання
Дочитати повість с. 224, відповісти на питання 14-20, с. 225 (усно).
Виконати завдання на вибір:
Створити кодекс справжнього зореплавця.
Дати розгорнуту відповідь на питання: Чи необхідні нам, людям,
дослідження космосу, які потребують величезних коштів?
За бажанням виконати завдання 22, с. 225.
30.01.
Володимир Арєнєв «Сапієнси (скорочено). Коротко про письменника-фантаста. Зображення буднів Школи зореплавства. Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака. Проблема дружби й обов’язку.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kT8Tqv2AWpI
Аудіокнига: https://www.youtube.com/playlist?list=PLdZeeD8-jSD
Презентація: https://drive.google.com/file/d/1QnFbq4bqasAh
Домашнє завдання
1. Читати першу і другу частини повісті «Сапієнси», с. 161-190.
2. Дати відповідь на питання 5-6 на с. 166 (усно)
3. За
бажанням створити комікс, чи ілюстрацію (ЗА ПОВІСТЮ).
27.01.
Характери персонажів та засоби їх творення.
Анкета головного героя твору Клим Джура. Його дорослішання.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TeqTNCmMhXo
Аудіокнига скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=EelX-xTyn0M&t=54s
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1EarNU72N6vZ-d3Ihr
Домашнє завдання
Дочитати повість, відповісти на питання 14-20, с. 159 (усно).
Написати анкету Клима Джури (слайд 12).
Виконати тестування: https://wordwall.net/uk/resource/13504833
23.01.
Фантастичне у творі. Тонкий гумор у змалюванні
неймовірних перетворень.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Uy6_8tynmgE
Аналіз
повісті: https://www.youtube.com/watch?v=ilYE_u9OUow
Домашнє завдання
1. Дочитати
повість з 16-36 розділи. Підготуватися до тестування за змістом повісті.
2. Дібрати
цитати до образу Клима (усно до наступного уроку).
3. Виконати
літературний диктант: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-literatura/8003935 .
За
бажанням створити МЕМ за твором.
20.01.
Леся Воронина «Таємне товариство боягузів,
або засіб від переляку № 9» (скорочено). Коротко про письменницю.
Будні сучасних школярів у повісті. Основні події та пригоди.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=t7ifd_SUZfE
Помандруй віртуально музеєм у Пирогові:
https://drive.google.com/file/d/1U89ae9StaA1FmhEZVFk-T-1ZJFgDJKbB/view
Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=OakSgN4I6KY&t=30s
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=J8XNCZlcYQM
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 121-122.
Прочитати 1-15 розділи, с. 122-136, відповісти на питання 2-6 (усно).
Виконати завдання 7, с. 136 (письмово) та виконати ІЗ:
https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-literatura/178578
Після виконання знизу натисніть Finish!!
та Check my answers і перегляньте свою оцінку.
Робіть знімки своїх результатів та надсилайте на пошту.
26.12.
Найцікавіше з літературних новинок.
Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр.
Презентація:
Домашнє завдання:
Прочитати твори с. 117-119, дати відповіді на запитання 2-5, 11-13, с. 119 (усно).
За канікули прочитати «Таємне товариство боягузів…» Леся Воронина.
23.12.
ЛРК№1. Вірші письменників про Різдво. Різдвяне віншування від Ліни Костенко.
Колядки, щедрівки, різдвяні пісні — це невід’ємні атрибути цього
вкраїнського зимового свята. А ще — різдвяні вірші. Важко знайти
українського поета, у творчості якого немає бодай трішечки різдвяної поезії.
Тому вірші на Різдво, вірші про Різдво, переспіви біблійних історій про Йосипа,
Марію, народженого Ісуса широко поширені у нашій літературі.
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1HgpDl-4vlRjeonJpAIuXPS6vjiwW3lXW/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=trueСвятвечір #ЛінаКостенко: https://www.youtube.com/watch?v=dmntytOuX2Y
Вірші на Різдво: https://bogpoet.com.ua/tema/rizdvo-xristove.html
Домашнє завдання
Опрацювати презентацію. Підготувати один різдвяний вірш до виразного читання.
19.12.
КПР за І семестр.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6003632
(відкрито до 23.12.)
Домашнє завдання
Виконати
діагностичну роботу. Повторити вивчений матеріал.
16.12.
Діагностувальна робота №3. Розділ «Різдвяні дива». Тестування.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1324770
(відкрито до 20.12)
Домашнє завдання
Виконати діагностичну роботу. Підготуватися до КПР за І семестр.
12.12.
Характеристика образів повісті-казки. Яскравість і
колоритність персонажів. Художні деталі у творі «Різдвяна історія ослика
Хвостика».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EysuapYTEWk
Домашнє завдання
Творче
завдання: уявіть, що Хвостик живе в наш час. Можете зобразити це у вигляді:
• Творчого малюнка.
• Мінікоміксу.
• Короткого есе.
Підготуйтеся
до діагностичної роботи.
09.12.
Основні події й дива в різдвяній повісті. Навчальне читання
мовчки.
Домашнє завдання
Опрацювати презентацію. Виконати
тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1497103 (відкрито до 15.12) Презентувати домашній мініпроєкт «Маршрутний
лист Ослика Хвостика»
(намалюйте або створіть у
будь-якому додатку). З прикладом ознайомтеся у презентації (слайд 22).
05.12.
Олександр Гаврош. «Різдвяна історія ослика Хвостика»
(скорочено). Коротко про письменника. Незвичайні пригоди ослика як шлях до
мрії.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EysuapYTEWk
Буктрейлер
на книгу: https://www.youtube.com/watch?v=iEOq-mIFIew
Аудіоказка: https://www.youtube.com/watch?v=Yuu4JhNg4vY
Домашнє завдання
Прочитати
біографію письменника с. 109-110, дочитати повість с. 110-114. Дати усно
відповіді на питання 5-10, с. 116. Виконати завдання 8, с. 114 (письмо).
За
бажання: намалюйте ілюстрації до твору.
02.12.
Богдана Матіяш «Єва і білосніжна квітка лілії». Коротко про письменницю. Характер Єви, її дивовижні здібності. Незвичайні перетворення напередодні Різдва. Тема добра, милосердя та винагороди за них. Ідея
різдвяної казки.
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=RzDHxCZH4-I
Домашнє завдання
Прочитати
біографію письменниці с. 100-101, прочитати казку с. 101-107. Дати усно
відповіді на питання 7-16, с. 108.
Виконати завдання 18, с. 108 (письмово).
28.11.
Чарівні перетворення головного героя в основі сюжету
казки «Вертеп маленького хлопчика».
Аудіоказка: https://www.youtube.com/watch?v=4sVG7vPsdFg&t=2s
Домашнє завдання
Написати
характеристику Маленького Хлопчика (обов’язково):
характеристика головного героя
За
бажанням: намалювати янголятко, написати різдвяне
побажання собі, близьким, Україні.
25.11.
Ігор Калинець «Вертеп маленького
хлопчика». Розповідь про долю письменника. Атмосфера різдвяної
урочистості, святковості, протиставлення її сумним спогадам героя про батьків,
які змушені зустрічати Різдво далеко від сина.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5fDNpXJDMOk
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=gbQ5Td3Nu38
Розгадати
кросворд: https://wordwall.net/resource/64019193/вертеп-маленького-хлопчика
Домашнє завдання
Прочитати
біографію письменника с. 86-87, прочитати твір с. 88-98. Дати усно
відповіді на питання 3-10, с. 99. Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3059109 (відкрито
до 01.12)
21.11.
Діагностувальна робота №2. Контрольний твір “Мудрість української байки” або “Моє ліричне послання Україні” (на вибір учня).
Опрацювати
презентацію:
Домашнє завдання
Написати
контрольний твір на обрану тему (обсяг 1-1,5 сторінки).
Читати
Ігоря Калинця «Вертеп маленького хлопчика».
18.11.
ВЧ №2. Виразне читання ліричних послань Україні.
Послухайте: https://www.youtube.com/watch?v=aOaUHgbdhr0&t=7s
https://www.youtube.com/watch?v=J05Sr4EMPRc
https://www.youtube.com/watch?v=CfeRD9yg-CU
Домашнє завдання
Скласти
сенкан до слова «Батьківщина». Підготуватися до діагностичної роботи.
Для
учнів, що не були на уроці
Оберіть
вірш із розділу «Ліричні послання Україні» та виразно прочитайте. Чекаю на ваші
відео!
14.11.
Михайло Ткач «Моя Україна». Коротко про письменника, його пісенну лірику.
Символічне втілення образу Батьківщини у пісні «Моя Україна». Дмитро Кремінь
«Літа мої і зими…» (уривок із вірша «Книга Буття чи Батия»). Патріотичні
мотиви, спадкоємність поколінь, відображена в рідній мові.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lwDrm_KWH3s
Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=PSssgSbHHLQ
https://www.youtube.com/watch?v=9Z4JIw1dPgs
Домашнє завдання
Опрацювати
біографію поетів с. 79, 82. Виразно читати вірш с. 80, 83.
Виконати
завдання 9, с.81 (письмово).
11.11.
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Коротко про письменника.
Літописна основа поеми. Символ євшану. Краса природи рідного краю. Тема
національної пам’яті.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=0sgpjLT3aVo
Послухайте: https://www.youtube.com/watch?v=qf5NrChR3_c
Домашнє завдання
Вивчити визначення с. 77. Виразно читати
“Євшан-зілля” с.71-76, дати відповідь на питання 4-11(усно). Виконати завдання
13, с. 78 (письмово).
31.10.
Нобелівська премія для Франка:
https://www.youtube.com/watch?v=9PfXLB1CPzQ&t=66s
Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=C5Ara_928bU
Домашнє завдання
Опрацювати біографію митця с. 65-66, виразно читати
вірш с. 66-67.
Дати відповіді на питання 8-13, с. 68 (усно).
Виконати завдання на вибір:
·
Скласти та записати 5–7 речень на тему «Образ дуба в усній народній
творчості».
·
Підготувати повідомлення про квіти-символи різних країн.
28.10.
Тарас Шевченко. «І досі сниться: під горою...» (напам’ять). Розповідь про останні роки
поета на засланні. Візуалізований образ України у вірші. Пейзажні картини
українського села.
Як Тарас Шевченко став зіркою: https://www.youtube.com/watch?v=Ktb-0LRm2Pk&t=199s
Анімація на вірш Т.Г. Шевченка "І досі сниться під
горою...":
https://www.youtube.com/watch?v=56hRP52sB5s
Домашнє завдання
Прочитати
с. 62-63, вивчити визначення с. 63. Поміркуйте над питаннями 4-10, с. 64
(усно). Вивчити поезію «І досі
сниться: під горою...» напам’ять.
Чекаю на ваші відео!
24.10.
ПЧ №2. Олександр Кониський, Микола Лисенко «Молитва за Україну». Степан Чернецький «Ой у лузі червона калина
похилилася».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=GONylNiGmnw
Домашнє завдання
Виразно читати пісні. Написати есе про враження від
змісту та мелодії пісні О. Кониського «Молитва» та С. Чернецького «Ой у лузі
червона калина похилилася» (5-10 речень).
За бажанням: зняти відео, де ви співаєте «Ой у лузі
червона калина похилилася». :)
21.10.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=VAahFkQrbnw
Павло Чубинський: маловідомі факти про автора тексту
Державного Гімну:
https://www.youtube.com/watch?v=mNR-7ciDiE8
Український гімн. Відгадай факт чи фейк? https://www.youtube.com/watch?v=VBJA6ULj780
Домашнє завдання
Прочитати
с. 57-60, вивчити визначення с. 58. Дайте відповіді на питаннями 4-9, с. 61
(усно).
Вивчити напам’ять гімн України.
17.10.
РЗМ №2 (усно). Виразне читання байок. Інсценізація байок.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=HOF_GPD28D4
Л.
Глібов "Зозуля й півень". Інсценізація байки:
https://www.youtube.com/watch?v=Fo3QoXI0E9I
Тексти
байок:
Домашнє завдання
Написати
сенкан до улюбленої байки.
Для
учнів, які не відповіли на уроці:
Виразно
прочитати байку та надіслати відео або аудіозапис.
Сенкан –
це вірш, що складається з п’яти рядків.
1.
Перший рядок – тема
(іменник).
2.
Другий – опис теми (два
прикметники).
3.
Третій – називає дію,
пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.
4.
Четвертий рядок –
фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.
5.
Останній рядок – одне
слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.
Микита Годованець «Голуб і Лелека». Коротко про
письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у
розкритті алегоричного змісту твору.
Прослухайте
байку: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ip0jjSkszvk
Домашнє завдання
Опрацювати
відомості про письменника й прочитати байку, с. 52-54. Поміркуйте над питаннями
4-9, с. 55 (усно). Підготувати у парі завдання 3, с. 54.
Вивчити напам’ять 1 байку на вибір: «Голуб і Лелека» або
«Вовк і кіт».
10.10.
Леонід Глібов «Вовк і кіт». Розповідь про
видатного українського байкаря. Викривальна й повчальна спрямованість байок
письменника.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=y0fsglrp6wA
Леонід
Глібов: цікаві факти:
https://www.youtube.com/watch?v=BOpCMZ7gCik
Послухайте: https://www.youtube.com/watch?v=1PMs-WolRrs
Презентація: https://drive.google.com/file/d/1LN8gXZIWHJPz1ZqISyzF_WR1EEETe6BF/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати відомості про байкаря й прочитати байку, с. 48-49.
Виконати
завд. 10, с. 51 (письмово). За бажанням: завд. 12, с. 51.
07.10.
Григорій Сковорода «Бджола і Шершень». Замальовка життєпису письменника.
Повчальний характер і художні особливості байки. Ідея спорідненої праці в ній.
Алегоричні образи Бджоли і Шершня.
Григорій
Сковорода: біографія: https://www.youtube.com/watch?v=rUJEzKjAj34
Послухайте
«Бджола та Шершень»: https://www.youtube.com/watch?v=Wo4X1V-jVeI
Домашнє завдання
Опрацювати
відомості про письменника й прочитати байку, с. 43-46.
Виконати
завдання на вибір:
Ø розгорнута
відповідь на питання «Ідея сродної праці у байці Г. Сковороди «Бджола та
Шершень»;
Ø створи
образ Бджоли та Шершня за допомогою фарб.
03.10.
Діагностувальна робота №1. Розділи «Міфи прадавньої України», «Народні пісні. Календарно-обрядові пісні».
Виконати завдання: https://justclass.com.ua/hw/a4d78b5b
(відкрито до 05.10.)
Домашнє завдання
Виконати
діагностичну роботу. Повторити вивчений матеріал.
30.09.
Виразне читання
№1.
Купальські пісні,
їх походження, тематика. «Купайло,
Купайло, де ти зимувало?». Художні особливості Календарно-обрядових
пісень.
Перегляньте
відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=rQYr1u8kFoQ
Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-pisni-litnogo-kalendarnogo-ciklu-6-klas-48361.html
Послухайте
пісні: https://www.youtube.com/watch?v=y0MvpV-Yiyc
Домашнє завдання
Повторити
вивчений матеріал та підготуватися до діагностичної роботи.
Для
учнів, які не були присутні на уроці
Підготуйте
1 купальську пісню для виразного читання та зніміть на відео ваше виразне
читання. Чекаю відео!
26.09.
ПЧ №1. Календарно-обрядові пісні: русальні «Сиділа
русалочка на білій березі», жниварські «Там у полі криниченька».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=CCvG4X5h_E8
Домашнє завдання
1. Прочитати
та вміти переказувати ст.39-41. Виразно читати пісні у презентації, спробуйте
їх заспівати.
2. Підготуйте
1 купальську пісню для виразного читання.
Чекаю на ваші відео з піснями напам’ять!
23.09.
Весняні й літні обрядові пісні. Веснянки. Закликання весни, символічне значення відновлення природи.
Народні ігри, що супроводжувались піснями. «Благослови, мати, весну закликати»,
«Кривий танець».
Перегляньте
відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=6IhlGIuKCjU
Домашнє завдання
Опрацювати
с. 35-38, дати відповіді на питання с. 39 (усно).
Вивчити напам’ять «Благослови, мати, весну закликати» або
«Кривий танець».
Чекаю
ваші відео 😊
19.09
Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди. Зимова
обрядовість українців. Українські колядки й щедрівки, їх зміст і значення.
«Нова радість стала», «Щедрик, щедрик, щедрівочка…»
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=PvSQYmopZHM
«Go_A»: https://drive.google.com/file/d/1DhgH8Wbo403IG38rjj2Ju6fYe3gH8Yq3/
"Щедрик,
щедрик, щедрівочка":
https://www.youtube.com/watch?v=QokENOgPI2A
Різні
варіанти колядки «Нова радість
стала»:
https://drive.google.com/filHdrKj0wP3wOVl8tsmGTXqPDDRH/view
Домашнє завдання
Прочитати
та вміти переказувати с. 29-34. Виразно читати с. 32-33. Вивчити напам’ять
«Нова радість стала…» або «Щедрик, щедрик, щедрівочка…» і
спробуй презентувати її у своєму виконанні.
Чекаю на ваші відео!
16.09
РЗМ №1 (письмово). Укладання
словника чарівних істот.
Містичні
істоти української міфології:
https://www.youtube.com/watch?v=BVrPz1BmIxI
Зразок
словника: https://drive.google.com/file/d/1rR_UMJwZfB0ON8wvJf7j-Sj8E3UF-xOm/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Виконати
одне завдання на вибір:
1. Виконати
завдання 6, с. 27: склади й упорядкуй словничок чарівних істот праукраїнської
міфології.
2. Написати
власний міф про створення світу, людини, тварин і т.д. Намалювати до нього
ілюстрації.
12.09
Дара Корній «Лісовик».
Коротко про письменницю та її твори для дітей. Химерний світ чарівних
істот праукраїнської міфології. Втілення прадавньої міфології, звичаїв та
обрядів українців.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kwlqul01ZLQ
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=lzhEooh1950
Домашнє завдання
Прочитати та вміти переказувати
с.22-26. Дати відповіді на запитання 1-5, с.27 (усно).
Виконати завдання 6, с. 27: склади
й упорядкуй словничок чарівних істот праукраїнської міфології.
Зразок словника:
https://drive.google.com/file/d/1pYr8VqPgozaZH6082CXGYJQTkwVoT0fr/view?usp=sharing
09.09
Міфи про створення людини
(антропогонічні).
«Дажбог і Жива» (за Сергієм Плачиндою).
Читання мовчки (тестування).
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=fqotzmmyUoQ
Презентація: https://docs.google.comsharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Сергій
Плачинда «СЛОВНИК ДАВНЬОУКРАЇНСЬКОЇ МІФОЛОГІЇ»:
https://mala.storinka.org/сергій-плачинда-міфи-і-легенди-стародавньої-україни.html
Домашнє завдання
Прочитати
та вміти переказувати с. 18-21, усно дати відповіді на питання 2-9.
Вивчити
визначення антропогонічні міфи.
Виконати
тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9496756 (відкрито до
15.09)
05.09
Міф як найдавніша форма світогляду людини. Міфи про створення світу (космогонічні). «Сокіл-Род», «Прадуб» (за Сергієм Плачиндою).
Побудова та символіка космогонічних міфів.
Міф «Сокіл-Род»: https://www.youtube.com/watch?v=vuLqvaXR8oM
Міф «ПРАДУБ»: https://www.youtube.com/watch?v=I-O5HsUGfCc
Текст: https://drive.google.com/file/d/1K7dZH7CYv_UsYcITG6QreB_A006j3j6Q/view
Домашнє завдання
Прочитати та вміти переказувати с.12-16, вивчити визначення міф, види міфів. Дати відповіді на запитання 6-10, с. 17 (усно).
Зобразити символ (знак) прадуба.
02.09
Художня література як вид мистецтва. Своєрідність мистецького світосприймання. Художній образ у літературі та інших видах мистецтва.
Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vBGtEfVhETQ
Потренуйтеся (УСНО):
https://learningapps.org/display?v=pae7z44kn21
https://learningapps.org/display?v=pq12ibsnc21
Домашнє завдання
Прочитати та вміти переказувати с. 6-10. Вивчити визначення художня література, художній образ, мистецтво.
Немає коментарів:
Дописати коментар