14.05
Іван Андрусяк «28 днів із життя Бурундука» (скорочено).
Коротко про письменника.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=URdVxwj0jic
Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=RT9GgOjuiE0
Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=TyPScznq7WA
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1qPQvov8nzQ_uUUIxtMlyGFgmhRB3hxyB/edit#slide=id.p13
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменника с. 280, прочитати І-ІІІ
розділ повісті, с.281-288.
Письмово: визначте головні риси Івася
Бондарука. Які риси переважають: позитивні чи негативні? Створіть схему.
08.05
Доброзичлива іронія в
гуморесках про сучасне життя.
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1dELZRfNnlC-DHsfd1InRBmek4NqMDZXj/edit#slide=id.p23
Домашнє
завдання
Повторити художні засоби.
Виконати інтерактивне завдання: https://learningapps.org/view33789880
Підготувати цікаву інформацію про Івана Андрусяка (до
наступного уроку).
07.05
Олександр Виженко «Велике Цабе». Розповідь про
письменника.
Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=xuTud0Qe3gg
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменника с. 276, вивчити терміни
с. 278-279, виразно читати гумореску.
Виконати завдання 12, с. 279 (письмово).
01.05
Автобіографізм гумористичних
творів. Особливості жанру усмішки.
Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1By1Gacd9pUqfPlIhSDbl2B7buuENfO0H/edit#slide=id.p15
Аудіооповідання: https://www.youtube.com/watch?v=33cf9dbANCI
Потренуйтеся: https://learningapps.org/34921789
Домашнє
завдання
Вивчити терміни, с. 271-272.
Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5551017
30.04
Тонкий ліризм і гумористичне зображення дитинства.
Читання мовчки .
Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=2PQkYwivMx8
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1By1Gacd9pUqfPlIhSDbl2B7buuENfO0H/edit#slide=id.p15
Домашнє завдання
Дочитати оповідання. Виконати літературний диктант (слайд
16-19).
Чекаю на ваші
роботи!
24.04
Остап Вишня «Перший
диктант».
Замальовка життєвого шляху
письменника.
Цікаві факти про Остапа Вишню: https://www.youtube.com/watch?v=OktPPdWn2FA
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1By1Gacd9pUqfPlIhSDbl2B7buuENfO0H/edit#slide=id.p22
Аудіооповідання: https://www.youtube.com/watch?v=33cf9dbANCI
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію с. 270-271.
Прочитати оповідання с. 272-275.
Виконати завдання 10-11, с. 275 (письмово).
23.04
Аудіювання. Художньо-біографічний твір (уривок).
Уривок
твору: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=16071
Домашнє завдання
Прочитати
уривок та виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4363486
(відкрито до 30.04)
Успіхів!
10.04
Розвиток мовлення №4 (у).
Один день із дитячих років відомого українця
Видатні українці
Княгиня Ольга: https://www.youtube.com/watch?v=i9wZE3GHxjc
ІВАН ПУЛЮЙ: https://www.youtube.com/watch?v=m89firo_-fM
МАРІЯ ПРИМАЧЕНКО: https://www.youtube.com/watch?v=qsxN6PDeRMo
Домашнє
завдання
Розроби та презентуй індивідуальний або ж груповий творчий
проєкт «Один день із дитинства видатного українця / видатної українки».
Це може бути комп’ютерна презентація, лепбук, анімаційний фільм, відеоролик
тощо.
Чекаю на ваші роботи!
09.04
Характеристика образів персонажів.
Емоційно-ідейний аналіз твору.
Текст
твору: https://osvita.ua/school/literature/p/72515/
Домашнє завдання
Створити
проєкт (колаж, малюнок, буклет, лепбук) «Я і мої янголи».
Включити
такі рубрики:
- візитка (фото, малюнок, прізвище, ім’я);
- моя сім’я;
- моє дозвілля/хобі;
- мої таланти/захоплення;
- найяскравіший спогад дитинства;
- підсумок: яким я бачу своє майбутнє.
03.04
Становлення головного героя
в процесі дорослішання
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=GlY_mpSX0UQ
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1j0N3WGD27804OrkFJuij_IJnGdkDV2fJ/edit#slide=id.p1
Домашнє
завдання
Виконати літературний диктант (слайд 35.)
Складіть сенкан до образу головного героя Василя Симоненка.
02.04
Розповідь про письменницю.
Світ дитинства талановитої особистості в художньо-біографічних оповіданнях.
Марина
Павленко / #ЖивіПисьменники: https://www.youtube.com/watch?v=KWBUX2xF1nQ&t=2s
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1j0N3WGD27804OrkFJuij_IJnGdkDV2fJ/edit#slide=id.p1
Текст
твору: https://osvita.ua/school/literature/p/72518/
Домашнє завдання
Прочитати твір за посиланням.
Створіть
комікс або ілюстрацію до улюбленого моменту оповідання.
Підготуватися
до літературного диктанту за твором.
28.03
Марина Павленко «Янголи для
Павлуся Тичини». Світ дитинства талановитої
особистості в художньо-біографічних оповіданнях.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Wmq_dLp8s68
Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=oyuwUxRKBrk
Презентація: https://drive.google.com/file/d/18A0wcmDOt3PwDIsYb89xWSNcyulFqSUF/view?usp=sharing
Домашнє
завдання
Дочитати твір. Виконати завдання на вибір (шаблон у презентації).:
Ø заповнити сторінку фейсбук Павлуся;
Ø написати листа Павлусю.
26.03
Марина Павленко «Янголи для Павлуся Тичини». Розповідь про
письменницю.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=u4ecPM9s6sw
https://www.youtube.com/watch?v=Wmq_dLp8s68
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1tDMVy4AdZ_GvKZo-WCi_kInhg_DPICDv/edit#slide=id.p21
Перевірте
себе: https://learningapps.org/33357289
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 261, прочитати
твір с. 262-267.
Розгадати кросворд: https://learningapps.org/view34251405
21.03
Діагностувальна робота №5.
Розділ «Поетичне бачення
світу».
Ось ми і завершили вивчати наш розділ. Повторіть вивчений матеріал і мерщій
перевіряти свої знання! Виконайте тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3531872 (відкрито до 25.03)
ГАРНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ!
19.03
ПЧ №3. Поезія українських поетів про природу.
Читання мовчки.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=MrYrb8w0cNc
Прослухайте:
https://www.youtube.com/watch?v=lOPSOqbm2no
https://www.youtube.com/watch?v=sIkdheygaoU
https://www.youtube.com/watch?v=S2G-PSj6uj4
Домашнє завдання
Виразно читати вірші.
Прочитати мовчки текст (за посиланням 1 питання) та
виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8681511 (відкрито до 22.03)
Підготуватися до діагностичної роботи.
14.03
Виразне читання №4. Засоби художньої виразності в поезіях.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kiVRoTUA_Zc
https://www.youtube.com/watch?v=k78W5nkoPig
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1UKp2CuLzpcwywCAC9GqUUeuxagXR_lbG/edit#slide=id.p1
Домашнє
завдання
Знайти
і виписати в зошит засоби художньої виразності
у вивчених поезіях (1 на вибір).
Підготуватися до виразного читання
улюбленої поезії про рідний край (до наступного уроку).
12.03
Оксана Радушинська «Як дивно пахне перший сніг».
Біографічна довідка про письменницю. Чуттєві образи
картин рідної природи.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=PaSqS2RG3wY
Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1ayCGUwuI0OGxUS8UqL6Wg0KtvFMxhLRU/edit#slide=id.p26
Прослухайте:
https://www.youtube.com/watch?v=fVmyAHMiKmo
Потренуйтеся:
https://learningapps.org/33347614
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 257. Виразно
читати поезію с. 258.
Виконати завдання 10, с. 259. Накресли таблицю в
зошиті та заповни її за підказками.
Вивчити вірш напам’ять О. Радушинської «Як дивно пахне перший сніг».
07.03
Ірина Жиленко «Підкова».
Розповідь про письменницю,
автобіографізм її поезії. Мрії ліричної героїні про
здійснення бажань
Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=13amKhId-n8
Скрайбінг до вірша: https://www.youtube.com/watch?v=H04iEMd9FL8
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 254, виразно
читати поезію с. 255. Виконати інтерактивне
завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/literatura/2285417
Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.
За бажанням: виконати завдання 1, с. 256.
05.03
Ліна Костенко «Осінній день, осінній день, осінній…»,
«Дощ полив». Розповідь про письменницю. Розкриття в поезіях мотиву
гармонії людини і природи. Поетичний звукопис у зображенні пейзажів.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=30IobH0aaaw&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=OGdAnEPxyJQ
Цікаві
факти життя письменниці: https://www.youtube.com/watch?v=TQ9VC8Ck83g
Конспект:https://drive.google.com/file/d/13D1xHE7dxDE6PG3EdMwlN_0FNOcCLCPa/view
Прослухайте:
https://www.youtube.com/watch?v=5EmN8Y94_r0
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 252. Виразно
читати поезію с. 252.
Виконати інтерактивне завдання: https://wordwall.net/resource/66124471/українська-література/ліна-костенко-осінній-день
Вивчити напам’ять вірш
«Осінній день, осінній день, осінній…».
22.02
Микола Вінграновський «Вже
неминуче буде сніг».
Розповідь про поета.
Відображення емоційного стану ліричного героя в поезії. Візуальні образи
природи та роль словесної палітри кольорів у їх змалюванні.
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1WXYYsNG6IlnAmXoEqcuxvri0QML27C46/edit#slide=id.p22
Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=Mf59iZPY3PQ
Вірші для настрою: https://drive.google.com/file/d/1ICQDClInVRmMZkMjz4urj5czetY4CD7E/view
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію письменника с. 249 -250,
виразно читати поезію. Виконати завдання
10 на ст. 251 (заповнити таблицю
“Паспорт твору”, зазначивши назву, автора, рід, жанр, мотив і засоби художньої
виразності).
20.02
Леся Українка «Тиша морська». Розповідь про письменницю
та її подорожі до Криму. Художня майстерність зображення мариністичного
пейзажу. Настроєва тональність вірша.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=eRIQU2SNWQY
Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1IndbY2VmuxmKD4a4RTKFR4YUOpwiYT4D/edit#slide=id.p41
Прослухайте:
https://www.youtube.com/watch?v=upwcJbVKePg
Лесятест: 15 запитань на те, як добре ви знаєте Лесю
Українку: https://nus.org.ua/articles/lesyatest-15-zapytan-na-te-yak-dobre-vy-znayete-lesyu-ukrayinku/
Домашнє завдання
Виразно читати поезію с. 246-247, вивчити визначення
с. 246.
Виконати завдання 12, с. 248 письмово (доповнити
таблицю прикладами засобів художньої виразності)
15.02
Діагностувальна робота № 4.
Контрольний письмовий твір
на тему «Романтика
моїх пригод».
Завдання
сьогоднішнього уроку — письмово висловити свої думки на тему «Романтика моїх
пригод» (за вивченими творами Лесі Воронино « Таємне товариство боягузів…», Володимира
Арєнєва «Сапієнси», Неди Нежданої «Зоряна мандрівка»).
Нагадаю, що тип
мовлення твору — роздум. Як відомо, цей тип спричиняє певні труднощі, адже у
своїх творах учні часто збиваються на переказ змісту твору, не висловлюючи
свого враження від прочитаного. Завдання твору-роздуму — дати відповідь на
запитання чому?.
Пам’ятка «Як писати
твір-роздум»: https://www.youtube.com/watch?v=gsORqzngo2I
Домашнє
завдання
Написати твір-роздум на
тему «Романтика моїх пригод» (1сторінка).
Підготувати цікаве
повідомлення (презентацію) про Лесю Українку.
13.02
РЗМ №3 (письмово).
Анкета головного героя твору Клима Джури.
Домашнє завдання
Виконайте завдання на вибір:
1.
Написати
характеристику Клима Джури (таблиця у ІЗ).
2.
Доведіть, що
Клима Джуру можна вважати супергероєм (написати твір за шаблоном): https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-literatura/2005853
3.
Підготуватися до
діагностичної роботи.
08.02
Виразне читання №3. Добро і зло у п’єсі, групування персонажів.
Гуманістичні цінності як шлях до гармонії у Всесвіті.
Карта зоряного неба (для творчого завдання):
https://drive.google.com/file/d/1_ba6MffjU-GHtVL0Hqb7p2orA8PBlZlI/view?usp=sharing
Домашнє
завдання
1.
Вивчити визначення
термінів епілог, драма с. 242, 243.
2.
Намалюйте карту зоряного неба та прокладіть маршрут
зоряних мандрівників.
3.
Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3578870 (відкрито до 11.02)
06.02
Неда Неждана «Зоряна мандрівка». Коротко про письменницю.
Неймовірні міжпланетні мандри двох клоунів. Чарівні істоти та роль цих образів
у композиції казки-шоу.
Біографія
письменниці: https://www.youtube.com/watch?v=q9T1ThEvlOI
Аудіокнига:
https://www.youtube.com/watch?v=wjRj2Od9CO8
Вистава
"Зоряна мандрівка": https://www.youtube.com/watch?v=BCa4e7tCcwE
Домашнє завдання
1. Дочитати твір с. 227-243, відповісти на питання 9-13, с. 243 (усно).
2. Позначити цитати до характеристики образу клоунів.
3. Письмово виконати завдання 14, с. 244.
01.02
Науково-фантастичні
елементи, яскраві картини майбутнього у повісті. Науковий шлях до розкриття
таємниць буття Всесвіту і людини в ньому.
Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Ad5IGh6T-KKPtuFZpJJWrXLOgZVjBcKN/edit#slide=id.p1
Аудіокнига: https://www.youtube.com/playlist?list=PLdZeeD8-jSDlZMJkYsIJZcw5ddItUeUm8
Домашнє
завдання
1.
Дочитати повість.
Виконати тестування (попереднього уроку): https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8608393
2.
Намалювати малюнок « Як я уявляю 2178 рік».
30.01
Образи дорослих
космонавтів зорельота і вчителів. Мудрість і виваженість вчинків наставників,
готовність до самопожертви
Переказ
скорочено: https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=24387
Домашнє завдання
Дочитати повість с. 224, відповісти на питання 14-20, с. 225 (усно).
Виконати тестування за змістом твору: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8608393 (відкрито до 03.02).
За бажанням виконати завдання 22, с. 225.
25.01
Володимир Арєнєв «Сапієнси (скорочено).
Коротко про
письменника-фантаста. Зображення буднів Школи зореплавства. Пригоди друзів
Сашка Ненарока й Мишка Неборака. Проблема дружби й обов’язку
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kT8Tqv2AWpI
Аудіокнига: https://www.youtube.com/playlist?list=PLdZeeD8-jSDlZMJkYsIJZcw5ddItUeUm8
Презентація:
Домашнє
завдання
1.
Читати першу і другу частини повісті «Сапієнси», с. 161-190.
2.
Дати відповідь на питання 5-6 на с. 166 (усно)
3.
За бажанням створити комікс, чи ілюстрацію (ЗА ПОВІСТЮ).
23.01
Характери персонажів та засоби їх творення.
Анкета головного героя твору Клим Джура. Його
дорослішання.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=TeqTNCmMhXo
Аудіокнига
скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=EelX-xTyn0M&t=54s
Домашнє завдання
Дочитати повість,
відповісти на питання 14-20, с. 159 (усно).
Виконати тестування за змістом твору: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3846721
(відкрито до 26.01)
18.01
Фантастичне у творі. Тонкий
гумор у змалюванні неймовірних перетворень.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Uy6_8tynmgE
Аналіз повісті: https://www.youtube.com/watch?v=ilYE_u9OUow
Домашнє
завдання
1.
Дочитати повість з 16-36 розділи. Підготуватися до
тестування за змістом повісті.
2.
Виписати цитати до образу Клима.
3.
За бажанням створити МЕМ (ЗА ПОВІСТЮ).
16.01
Леся Воронина «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку
№ 9» (скорочено). Коротко про письменницю. Будні сучасних школярів у повісті.
Основні події та пригоди.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=t7ifd_SUZfE
Помандруй
віртуально музеєм у Пирогові: https://drive.google.com/file/d/1U89ae9StaA1FmhEZVFk-T-1ZJFgDJKbB/view
Буктрейлер:
https://www.youtube.com/watch?v=OakSgN4I6KY&t=30s
Аудіокнига:
https://www.youtube.com/watch?v=SiNSA20CVOg
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменниці с. 121-122.
Прочитати 1-15 розділи, с. 122-136, відповісти на
питання 2-6.
Виконати завдання 7, с. 136 (письмово):
Заповни таблицю «Реальне й фантастичне у творі».
28.12
Найцікавіше з літературних
новинок.
Узагальнення і систематизація
вивченого за І семестр
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1V4JyniQIZJUbUpAgTc474ClXROH9TPrY/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Прочитати твори с.
117-119, дати відповіді на запитання 2-5, 11-13, с. 119 (усно).
За канікули прочитати
«Таємне товариство боягузів…» Леся Воронина.
Гарного відпочинку
26.12
ЛРК№1. Вірші письменників про Різдво. Різдвяне віншування
від Ліни Костенко
Колядки, щедрівки, різдвяні пісні — це
невід’ємні атрибути цього вкраїнського зимового свята. А ще — різдвяні вірші.
Важко знайти українського поета, у творчості якого немає бодай трішечки
різдвяної поезії. Тому вірші на Різдво, вірші про Різдво, переспіви біблійних
історій про Йосипа, Марію, народженого Ісуса широко поширені у нашій
літературі.
Пропонуємо
вашій увазі підбірку різдвяних віршів сучасних авторів та класиків.
Презентація:
Святвечір
#ЛінаКостенко: https://www.youtube.com/watch?v=dmntytOuX2Y
Вірші
на Різдво: https://bogpoet.com.ua/tema/rizdvo-xristove.html
Домашнє завдання
Опрацювати презентацію. Виразно читати різдвяні вірші.
21.12
Діагностична робота
№3.
Розділ
«Різдвяні дива». Тестування.
Повторіть вивчений матеріал і пройдіть
тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4381912 (відкрито до 26.12)
Гарних оцінок!
6 клас
21.12
Діагностувальна робота №3.
Розділ
«Різдвяні дива». Тестування.
19.12
Характеристика образів повісті-казки. Яскравість і
колоритність персонажів. Художні деталі у творі «Різдвяна історія ослика
Хвостика».
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=EysuapYTEWk
Домашнє завдання
Презентувати домашній міні-проєкт «Маршрутний лист
Ослика Хвостика» (намалюйте або створіть у будь-якому додатку).
Підготуватися до діагностичної роботи.
14.12
Олександр Гаврош «Різдвяна
історія ослика Хвостика» (скорочено). Коротко про письменника. Незвичайні пригоди ослика як
шлях до мрії. Основні події й дива в різдвяній повісті. Навчальне читання
мовчки.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EysuapYTEWk
Буктрейлер на книгу: https://www.youtube.com/watch?v=iEOq-mIFIew
Аудіоказка: https://www.youtube.com/watch?v=Yuu4JhNg4vY
Домашнє
завдання
Прочитати біографію
письменника с. 109-110, дочитати повість с. 110-114. Дати усно відповіді на питання 5-10, с. 116.
Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2478205 (відкрито до 16.12)
12.12
Богдана Матіяш «Єва і білосніжна квітка лілії».
Коротко про письменницю. Характер Єви, її дивовижні здібності.
Незвичайні перетворення
напередодні Різдва. Тема добра,
милосердя та винагороди за них. Ідея різдвяної казки.
Аудіокнига:
https://www.youtube.com/watch?v=RzDHxCZH4-I
Домашнє завдання
Прочитати біографію письменниці с. 100-101,
прочитати казку с. 101-107. Дати усно
відповіді на питання 7-16, с. 108.
Виконати завдання 18, с. 108 (письмово).
07.12
Чарівні перетворення
головного героя в основі сюжету казки «Вертеп маленького хлопчика».
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1eO9RMxib1a0ndTCutYgkuiTvJt-ivgC_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Аудіоказка: https://www.youtube.com/watch?v=4sVG7vPsdFg&t=2s
Домашнє
завдання
Написати характеристику
Маленького Хлопчика.
За бажанням: намалювати
янголятко, написати різдвяне побажання собі, близьким, Україні.
05.12
Ігор Калинець «Вертеп маленького хлопчика». Розповідь про долю
письменника. Атмосфера різдвяної урочистості, святковості, протиставлення її
сумним спогадам героя про батьків, які змушені зустрічати Різдво далеко від
сина. Аудіювання.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=5fDNpXJDMOk
Аудіокнига:
https://www.youtube.com/watch?v=gbQ5Td3Nu38
Домашнє завдання
Прочитати біографію письменника с. 86-87, прочитати
твір с. 88-98. Дати усно відповіді на
питання 3-10, с. 99.
Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2443810 (відкрито до 07.12)
30.11
Діагностувальна робота №2. Контрольний твір “Мудрість української байки” або “Моє ліричне послання Україні” (на вибір учня).
Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1weNAM1m1I08XRbdt3IdSCQLbqzyartDw/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє
завдання
Написати контрольний твір
на обрану тему.
Читати Ігоря Калинця
«Вертеп маленького хлопчика»
28.11
Виразне читання №2. Виразне читання ліричних послань
Україні.
Послухайте:
https://www.youtube.com/watch?v=aOaUHgbdhr0&t=7s
https://www.youtube.com/watch?v=J05Sr4EMPRc
https://www.youtube.com/watch?v=CfeRD9yg-CU
Домашнє завдання
Підготуватися до діагностичної роботи.
Для учнів, що не були на уроці
Оберіть вірш із розділу «Ліричні послання Україні»
та виразно прочитайте. Чекаю на ваші відео!
16.11
Михайло Ткач «Моя Україна».
Коротко про письменника, його пісенну лірику. Символічне втілення образу
Батьківщини у пісні.
Дмитро Кремінь. «Літа мої і
зими…» (уривок із вірша «Книга Буття чи Батия»). Патріотичні мотиви,
спадкоємність поколінь, відображена в рідній мові.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lwDrm_KWH3s
Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=PSssgSbHHLQ
https://www.youtube.com/watch?v=9Z4JIw1dPgs
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію поетів
с. 79, 82.
Виразно читати вірш с. 80,
83.
Виконати завдання 9, с.81 (письмово).
14.11
Микола Вороний «Євшан-зілля». Коротко про письменника.
Літописна основа поеми. Символ євшану. Краса природи рідного краю.
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=0sgpjLT3aVo
Послухайте:
https://www.youtube.com/watch?v=qf5NrChR3_c
Домашнє завдання
Вивчити визначення с. 77. Виразно читати
“Євшан-зілля” с.71-76, дати відповідь на питання 4-11(усно).
Виконати завдання 13, с. 78 (письмово).
09.11
Іван Франко «Розвивайся ти,
високий дубе…».
Розповідь про поетичну
творчість Івана Франка, її джерела. Мрії автора про свободу й незалежність
України. Символічний зміст вірша, художні особливості, зв’язок із
фольклором.
Нобелівська премія для
Франка: https://www.youtube.com/watch?v=9PfXLB1CPzQ&t=66s
Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=C5Ara_928bU
Домашнє
завдання
Опрацювати біографію митця
с. 65-66, виразно читати вірш с. 66-67.
Дати відповіді на питання
8-13, с. 68 (усно).
07.11
Тарас Шевченко «І досі сниться: під горою...» (напам’ять).
Розповідь про останні роки поета на засланні.
Візуалізований образ України у вірші. Пейзажні картини українського села.
Як Тарас Шевченко став зіркою: https://www.youtube.com/watch?v=Ktb-0LRm2Pk&t=199s
Анімація на вірш Т.Г. Шевченка "І досі сниться під
горою...": https://www.youtube.com/watch?v=IY6F3J56rGU
Домашнє завдання
Прочитати с. 62-63, вивчити визначення с. 63. Поміркуйте
над питаннями 4-10, с. 64 (усно).
Вивчити поезію «І досі сниться: під
горою...» напам’ять.
Чекаю на
ваші відео:)
02.11
ПЧ №2. Олександр Кониський,
Микола Лисенко «Молитва за Україну». Степан Чернецький «Ой у лузі червона калина похилилася».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=GONylNiGmnw
Олександр Кониський
«Молитва за Україну»: https://www.youtube.com/watch?v=ibCvDmlyM_4 https://mala.storinka.org/олександр-кониський-молитва-текст-ноти-відео.html
Степан Чернецький «Ой у
лузі червона калина похилилася»:
https://www.youtube.com/watch?v=vPFolKdgCRg
http://ukrlit.org/charnetskyi_stepan_mykolaiovych/oi_u_luzi_chervona_kalyna_pokhylylasia
https://www.youtube.com/watch?v=EV_vT0Vud5Q
Домашнє
завдання
Виразно читати пісні.
Написати вільне есе про
враження від змісту та мелодії пісні О. Кониського «Молитва» та С.Чернецького
«Ой у лузі червона калина похилилася» (3-4 речення).
За бажанням: зняти відео,
де ви співаєте «Ой у лузі червона калина похилилася». :)
31.10
Павло Чубинський національний гімн України «Ще не вмерла
Україна…». «Я поклявся перед народом…». Історія створення гімну як символу
держави, розповідь про його автора. Вираження у гімні (славні) патріотизму та
прагнення народу до свободи, утвердження справедливості.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=VAahFkQrbnw
Павло Чубинський: маловідомі факти про автора тексту
Державного Гімну:
https://www.youtube.com/watch?v=mNR-7ciDiE8
Український гімн. Відгадай факт чи фейк? https://www.youtube.com/watch?v=VBJA6ULj780
Домашнє завдання
Прочитати с. 57-60, вивчити визначення с. 58. Поміркуйте
над питаннями 4-9, с. 61 (усно).
Вивчити напам’ять гімн України.
26.10
РЗМ №2 (усно). Виразне читання байок.
Інсценізація байок.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=HOF_GPD28D4
Л. Глібов "Зозуля й
півень". Інсценізація байки: https://www.youtube.com/watch?v=Fo3QoXI0E9I
Тексти байок:
Домашнє
завдання
Виразно читати байки та
виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-literatura/881137
Чекаю на ваші відео байок напам’ять!
24.10
Микита Годованець «Голуб
і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги
персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору.
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1sEyTTI59YDxLaDtPbEODEh47bQIIxcnc/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Опрацювати відомості про письменника й прочитати
байку, с. 52-54. Поміркуйте над питаннями 4-9, с. 55(усно).
Підготувати у парі завдання 3, с. 54.
Вивчити напам’ять 1 байку на вибір: «Голуб і Лелека» або «Вовк і кіт».
19.10
Леонід Глібов «Вовк і кіт».
Розповідь про видатного українського байкаря.
Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника. Композиційні елементи
та виховна спрямованість байок.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=y0fsglrp6wA
Леонід Глібов: цікаві
факти:
https://www.youtube.com/watch?v=BOpCMZ7gCik
Послухайте: https://www.youtube.com/watch?v=1PMs-WolRrs
Презентація: https://drive.google.com/file/d/1LN8gXZIWHJPz1ZqISyzF_WR1EEETe6BF/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати відомості про байкаря й прочитати байку, с.48-49.
Виконати завд. 10, с. 51
(письмово). За бажанням: завд. 12, с. 51.
17.10
Григорій Сковорода «Бджола і Шершень». Замальовка
життєпису письменника. Повчальний характер і художні особливості байки. Ідея
спорідненої праці в ній. Алегоричні образи Бджоли і Шершня.
Григорій Сковорода: біографія: https://www.youtube.com/watch?v=rUJEzKjAj34
Послухайте «Бджола та Шершень»: https://www.youtube.com/watch?v=Wo4X1V-jVeI
Домашнє завдання
Опрацювати відомості про письменника й прочитати
байку, с. 43-46.
Виконати завдання на вибір:
v розгорнута відповідь на питання «Ідея сродної праці
у байці Г. Сковороди «Бджола та Шершень»;
v створи образ Бджоли та Шершня за допомогою фарб.
05.10
Діагностувальна
робота №1.
Розділи «Міфи прадавньої України», «Народні пісні.
Календарно-обрядові пісні».
Шестикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте
завдання діагностичної роботи за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8603865 (відкрито до 07.10)
Успіхів!
03.10
Виразне читання №1.
Купальські пісні, їх походження, тематика. «Купайло,
Купайло, де ти зимувало?». Художні особливості Календарно-обрядових пісень.
Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=rQYr1u8kFoQ
Послухайте пісні: https://www.youtube.com/watch?v=y0MvpV-Yiyc
Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал та підготуватися до
діагностичної роботи.
Для учнів,
які не були присутні на уроці
Підготуйте 1 купальську пісню для
виразного читання та зніміть на відео ваше виразне читання. Чекаю відео!
28.09
ПЧ №1. Календарно-обрядові
пісні: русальні «Сиділа русалочка на білій березі», жниварські «Там у полі
криниченька».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=CCvG4X5h_E8
1.
Прочитати та вміти переказувати ст.39-41. Виразно читати
пісні у презентації, спробуйте їх заспівати.
2.
Підготуйте 1 купальську пісню для виразного читання.
Чекаю на ваші відео з піснями напам’ять!
26.09
Весняні й літні обрядові пісні. Веснянки. Закликання весни,
символічне значення відновлення природи. Народні ігри, що супроводжувались піснями. «Благослови, мати, весну
закликати», «Кривий танець».
Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=6IhlGIuKCjU
Домашнє завдання
Опрацювати ст. 35-38, дати відповіді на питання ст.
39 (усно).
Вивчити напам’ять «Благослови, мати, весну закликати» або «Кривий танець».
Чекаю на
ваші відео!
21.09
Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди. Зимова обрядовість
українців. Українські колядки й щедрівки, їх зміст і значення. «Нова радість стала» (давні й нові варіанти), «Щедрик,
щедрик, щедрівочка…».
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=PvSQYmopZHM
«Go_A»: https://drive.google.com/file/d/1DhgH8Wbo403IG38rjj2Ju6fYe3gH8Yq3/view
"Щедрик, щедрик,
щедрівочка": https://www.youtube.com/watch?v=QokENOgPI2A
Різні варіанти колядки «Нова радість стала»: https://drive.google.com/file/d/1_Xb099HdrKj0wP3wOVl8tsmGTXqPDDRH/view
https://www.youtube.com/watch?v=rJYLhQwINW0
1.
Прочитати та вміти переказувати ст.29-34. Виразно читати
ст. 32-33.
2.
Вивчи колядку «Нова радість стала…» або
«Щедрик, щедрик, щедрівочка…» напам’ять і
спробуй презентувати її у своєму виконанні.
Чекаю на ваші відео!
19.09
РЗМ №1 (письмово).
Укладання словника чарівних істот або
складання власних міфів (за вибором учнів).
Перелік міфологічних істот:
https://drive.google.com/file/d/1Usk5pVyMDXQpnI0_Ihxbocq4ep5hUYe5/view?usp=sharing
Зразок словника:
https://drive.google.com/file/d/1pYr8VqPgozaZH6082CXGYJQTkwVoT0fr/view?usp=sharing
Сергій Плачинда «СЛОВНИК ДАВНЬОУКРАЇНСЬКОЇ МІФОЛОГІЇ»:
https://mala.storinka.org/сергій-плачинда-міфи-і-легенди-стародавньої-україни.html
Виконати одне завдання на вибір:
1.
Виконати
завдання 6, ст. 27: склади й упорядкуй словничок чарівних істот праукраїнської
міфології. Скористайся інформацією зі словника, коли розповідатимеш друзям,
однокласникам і однокласницям чи рідним міфологічні історії про чарівних істот.
2.
Написати власний
міф про створення світу, людини, тварин і т.д. Намалювати до нього ілюстрації.
14.09
Дара Корній «Лісовик». Коротко про письменницю та її
твори для дітей. Химерний світ чарівних істот праукраїнської міфології. Втілення прадавньої міфології,
звичаїв та обрядів українців.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kwlqul01ZLQ
Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=lzhEooh1950
Домашнє
завдання
1.
Прочитати та вміти переказувати ст.22-26. Дати відповіді
на запитання 1-5, ст. 27 (усно).
2.
Виконати завдання 6, ст. 27: склади й упорядкуй словничок
чарівних істот праукраїнської міфології. Скористайся інформацією зі словника,
коли розповідатимеш друзям, однокласникам і однокласницям чи рідним міфологічні
історії про чарівних істот.
Перелік міфологічних
істот: https://drive.google.com/file/d/1Usk5pVyMDXQpnI0_Ihxbocq4ep5hUYe5/view?usp=sharing
Зразок словника: https://drive.google.com/file/d/1pYr8VqPgozaZH6082CXGYJQTkwVoT0fr/view?usp=sharing
12.09
Міфи про створення людини
(антропогонічні). «Дажбог і Жива» (за
Сергієм Плачиндою). Читання мовчки (тестування).
Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=fqotzmmyUoQ
Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1KAYQILlaFSInoEMABYZguQq6Uu4PTGmv/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true
Сергій Плачинда «СЛОВНИК ДАВНЬОУКРАЇНСЬКОЇ МІФОЛОГІЇ»:
https://mala.storinka.org/сергій-плачинда-міфи-і-легенди-стародавньої-україни.html
Домашнє завдання:
1.
Прочитати та
вміти переказувати ст. 18-21, усно дати відповіді на питання 2-9.
2.
Вивчити
визначення антропогонічні міфи.
3.
Виконати тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8943846 (відкрито до 15.09)
07.09
Міф як найдавніша форма
світогляду людини. Міфи про створення світу (космогонічні). «Сокіл-Род»,
«Прадуб» (за Сергієм Плачиндою).
Побудова та символіка
космогонічних міфів.
Міф «Сокіл-Род»: https://www.youtube.com/watch?v=vuLqvaXR8oM
Міф «ПРАДУБ»: https://www.youtube.com/watch?v=I-O5HsUGfCc https://drive.google.com/file/d/1K7dZH7CYv_UsYcITG6QreB_A006j3j6Q/view
Домашнє
завдання
Прочитати та вміти
переказувати ст.12-16, вивчити визначення міф, види міфів. Дати відповіді на
запитання 6-10, ст. 17 (усно).
Виконати завдання:
1.
Проаналізуй міфічну оповідку «Прадуб» і спробуй зобразити
символ
(знак) прадуба. Поясни
своє бачення батькам, рідним, однокласникам /
однокласницям.
05.09
Художня
література як вид мистецтва. Своєрідність мистецького світосприймання. Художній
образ у літературі та інших видах мистецтва.
Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vBGtEfVhETQ
Домашнє завдання:
1.
Прочитати та
вміти переказувати ст. 6-10. Вивчити визначення художня література, художній
образ, мистецтво.
2.
Виконати
інтерактивні завдання:
https://learningapps.org/display?v=pae7z44kn21
https://learningapps.org/display?v=pq12ibsnc21
Робіть знімки своїх робіт та надсилайте на пошту.
Немає коментарів:
Дописати коментар