Українська література 6

14.05

Іван Андрусяк «28 днів із життя Бурундука» (скорочено).

Коротко про письменника.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=URdVxwj0jic

Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=RT9GgOjuiE0

Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=TyPScznq7WA

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1qPQvov8nzQ_uUUIxtMlyGFgmhRB3hxyB/edit#slide=id.p13

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменника с. 280, прочитати І-ІІІ розділ повісті, с.281-288.  

Письмово: визначте головні риси  Івася Бондарука. Які риси переважають: позитивні чи негативні? Створіть схему.


08.05

Доброзичлива іронія в гуморесках про сучасне життя.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1dELZRfNnlC-DHsfd1InRBmek4NqMDZXj/edit#slide=id.p23

Домашнє завдання

Повторити художні засоби.

Виконати інтерактивне завдання: https://learningapps.org/view33789880

Підготувати цікаву інформацію про Івана Андрусяка (до наступного уроку). 


07.05

Олександр Виженко «Велике Цабе». Розповідь про письменника.

Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=xuTud0Qe3gg

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1xW-KXJtybgvBpk8T6EG64WYMIkHG2_MZ/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменника с. 276, вивчити терміни с. 278-279, виразно читати гумореску.

Виконати завдання 12, с. 279 (письмово). 


01.05

Автобіографізм гумористичних творів. Особливості жанру усмішки.

Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1By1Gacd9pUqfPlIhSDbl2B7buuENfO0H/edit#slide=id.p15

Аудіооповідання: https://www.youtube.com/watch?v=33cf9dbANCI

Потренуйтеся: https://learningapps.org/34921789

Домашнє завдання

Вивчити терміни, с. 271-272.

Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5551017


30.04

Тонкий ліризм і гумористичне зображення дитинства.

Читання мовчки .

Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=2PQkYwivMx8

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1By1Gacd9pUqfPlIhSDbl2B7buuENfO0H/edit#slide=id.p15

Домашнє завдання

Дочитати оповідання. Виконати літературний диктант (слайд 16-19).

Чекаю на ваші роботи!


24.04

Остап Вишня «Перший диктант».

Замальовка життєвого шляху письменника.

Цікаві факти про Остапа Вишню: https://www.youtube.com/watch?v=OktPPdWn2FA

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1By1Gacd9pUqfPlIhSDbl2B7buuENfO0H/edit#slide=id.p22

Аудіооповідання: https://www.youtube.com/watch?v=33cf9dbANCI

Домашнє завдання

Опрацювати біографію с. 270-271.

Прочитати оповідання с. 272-275.

Виконати завдання 10-11, с. 275 (письмово).


23.04

Аудіювання. Художньо-біографічний твір (уривок).

Уривок твору: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=16071

Домашнє завдання

Прочитати уривок та виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4363486 (відкрито до 30.04)

Успіхів!


10.04

Розвиток мовлення №4 (у).

 Один день із дитячих років відомого українця

Видатні українці

Княгиня Ольга: https://www.youtube.com/watch?v=i9wZE3GHxjc

ІВАН ПУЛЮЙ: https://www.youtube.com/watch?v=m89firo_-fM

МАРІЯ ПРИМАЧЕНКО: https://www.youtube.com/watch?v=qsxN6PDeRMo

Домашнє завдання

Розроби та презентуй індивідуальний або ж груповий творчий

проєкт «Один день із дитинства видатного українця / видатної українки».  

Це може бути комп’ютерна презентація, лепбук, анімаційний фільм, відеоролик тощо.

Чекаю на ваші роботи!


09.04

Характеристика образів персонажів.

Емоційно-ідейний аналіз твору.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1cR1jz5-VMWD6jEfgWgDdYK2k8sjWuSGy/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Текст твору: https://osvita.ua/school/literature/p/72515/

Домашнє завдання

Створити проєкт (колаж, малюнок, буклет, лепбук) «Я і мої янголи».

Включити такі рубрики:

 - візитка (фото, малюнок, прізвище, ім’я);

 - моя сім’я;

 - моє дозвілля/хобі;

 - мої таланти/захоплення;

 - найяскравіший спогад дитинства;

 - підсумок: яким я бачу своє майбутнє.


03.04

Становлення головного героя в процесі дорослішання

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=GlY_mpSX0UQ

Презентація:  https://docs.google.com/presentation/d/1j0N3WGD27804OrkFJuij_IJnGdkDV2fJ/edit#slide=id.p1

Домашнє завдання

Виконати літературний диктант (слайд 35.)

Складіть сенкан до образу головного героя Василя Симоненка. 


02.04

Розповідь  про письменницю. Світ дитинства талановитої особистості в художньо-біографічних оповіданнях.

Марина Павленко / #ЖивіПисьменники: https://www.youtube.com/watch?v=KWBUX2xF1nQ&t=2s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1j0N3WGD27804OrkFJuij_IJnGdkDV2fJ/edit#slide=id.p1

Текст твору: https://osvita.ua/school/literature/p/72518/   

Домашнє завдання

Прочитати твір за посиланням.

Створіть комікс або ілюстрацію до улюбленого моменту оповідання.

Підготуватися до літературного диктанту за твором.

 


28.03

Марина Павленко «Янголи для Павлуся Тичини». Світ дитинства талановитої особистості в художньо-біографічних оповіданнях.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Wmq_dLp8s68

Аудіотвір: https://www.youtube.com/watch?v=oyuwUxRKBrk

Презентація:  https://drive.google.com/file/d/18A0wcmDOt3PwDIsYb89xWSNcyulFqSUF/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Дочитати твір. Виконати завдання на вибір (шаблон у презентації).:

Ø заповнити сторінку фейсбук Павлуся;

Ø написати листа Павлусю. 


26.03

Марина Павленко «Янголи для Павлуся Тичини». Розповідь про письменницю.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=u4ecPM9s6sw

https://www.youtube.com/watch?v=Wmq_dLp8s68

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1tDMVy4AdZ_GvKZo-WCi_kInhg_DPICDv/edit#slide=id.p21

Перевірте себе: https://learningapps.org/33357289

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменниці с. 261, прочитати твір с. 262-267.

Розгадати кросворд: https://learningapps.org/view34251405


21.03

Діагностувальна робота №5.

Розділ «Поетичне бачення світу».  

Ось ми і завершили вивчати наш розділ. Повторіть вивчений матеріал і мерщій перевіряти свої знання!  Виконайте тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3531872 (відкрито до 25.03)

ГАРНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ!


19.03

ПЧ №3. Поезія українських поетів про природу.

Читання мовчки.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=MrYrb8w0cNc

Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=lOPSOqbm2no

https://www.youtube.com/watch?v=sIkdheygaoU

https://www.youtube.com/watch?v=S2G-PSj6uj4

Домашнє завдання

Виразно читати вірші.

Прочитати мовчки текст (за посиланням 1 питання) та виконати тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8681511 (відкрито до 22.03)

Підготуватися до діагностичної роботи. 


14.03

Виразне читання №4. Засоби художньої виразності в поезіях.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kiVRoTUA_Zc

https://www.youtube.com/watch?v=k78W5nkoPig

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1UKp2CuLzpcwywCAC9GqUUeuxagXR_lbG/edit#slide=id.p1

Домашнє завдання

Знайти і виписати в зошит засоби художньої виразності  у вивчених поезіях (1 на вибір).

 Підготуватися до виразного читання улюбленої поезії про рідний край (до наступного уроку).


12.03

Оксана Радушинська «Як дивно пахне перший сніг».

Біографічна довідка про письменницю. Чуттєві образи картин рідної природи.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=PaSqS2RG3wY

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1ayCGUwuI0OGxUS8UqL6Wg0KtvFMxhLRU/edit#slide=id.p26

Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=fVmyAHMiKmo

Потренуйтеся: https://learningapps.org/33347614

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменниці с. 257. Виразно читати поезію с. 258.

Виконати завдання 10, с. 259. Накресли таблицю в зошиті та заповни її за підказками.

Вивчити вірш напам’ять О. Радушинської «Як дивно пахне перший сніг».


07.03

Ірина Жиленко «Підкова».

Розповідь про письменницю, автобіографізм її поезії. Мрії ліричної героїні про здійснення бажань

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1__-6ahhWXgOvUPLKYy7NRt608ucGuuuG/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=13amKhId-n8

Скрайбінг до вірша: https://www.youtube.com/watch?v=H04iEMd9FL8

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменниці с. 254, виразно читати поезію с. 255. Виконати  інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/literatura/2285417

Робіть знімки своїх робіт і надсилайте на пошту.

За бажанням: виконати завдання 1, с. 256. 


05.03

Ліна Костенко «Осінній день, осінній день, осінній…», «Дощ полив». Розповідь про письменницю. Розкриття в поезіях мотиву гармонії людини і природи. Поетичний звукопис у зображенні пейзажів.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=30IobH0aaaw&t=2s

https://www.youtube.com/watch?v=OGdAnEPxyJQ

Цікаві факти життя письменниці: https://www.youtube.com/watch?v=TQ9VC8Ck83g

Конспект:https://drive.google.com/file/d/13D1xHE7dxDE6PG3EdMwlN_0FNOcCLCPa/view

Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=5EmN8Y94_r0

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменниці с. 252. Виразно читати поезію с. 252.

Виконати інтерактивне завдання: https://wordwall.net/resource/66124471/українська-література/ліна-костенко-осінній-день

Вивчити напам’ять вірш «Осінній день, осінній день, осінній…». 


22.02

Микола Вінграновський «Вже неминуче буде сніг».

Розповідь про поета. Відображення емоційного стану ліричного героя в поезії. Візуальні образи природи та роль словесної палітри кольорів у їх змалюванні.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1WXYYsNG6IlnAmXoEqcuxvri0QML27C46/edit#slide=id.p22

Аудіовірш: https://www.youtube.com/watch?v=Mf59iZPY3PQ

Вірші для настрою: https://drive.google.com/file/d/1ICQDClInVRmMZkMjz4urj5czetY4CD7E/view

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменника с. 249 -250, виразно читати поезію. Виконати  завдання 10 на ст. 251 (заповнити  таблицю “Паспорт твору”, зазначивши назву, автора, рід, жанр, мотив і засоби художньої виразності). 


20.02

Леся Українка «Тиша морська». Розповідь про письменницю та її подорожі до Криму. Художня майстерність зображення мариністичного пейзажу. Настроєва тональність вірша.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=eRIQU2SNWQY

Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1IndbY2VmuxmKD4a4RTKFR4YUOpwiYT4D/edit#slide=id.p41

Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=upwcJbVKePg

Лесятест: 15 запитань на те, як добре ви знаєте Лесю Українку: https://nus.org.ua/articles/lesyatest-15-zapytan-na-te-yak-dobre-vy-znayete-lesyu-ukrayinku/

Домашнє завдання

Виразно читати поезію с. 246-247, вивчити визначення с. 246.

Виконати завдання 12, с. 248 письмово (доповнити таблицю прикладами засобів художньої виразності)

 


15.02

Діагностувальна робота № 4.

Контрольний письмовий твір на тему «Романтика моїх пригод».

        Завдання сьогоднішнього уроку — письмово висловити свої думки на тему «Романтика моїх пригод» (за вивченими творами Лесі Воронино « Таємне товариство боягузів…», Володимира Арєнєва «Сапієнси», Неди Нежданої «Зоряна мандрівка»).

    Нагадаю, що тип мовлення твору — роздум. Як відомо, цей тип спричиняє певні труднощі, адже у своїх творах учні часто збиваються на переказ змісту твору, не висловлюючи свого враження від прочитаного. Завдання твору-роздуму — дати відповідь на запитання чому?.

Пам’ятка «Як писати твір-роздум»: https://www.youtube.com/watch?v=gsORqzngo2I

Домашнє завдання

Написати твір-роздум на тему «Романтика моїх пригод» (1сторінка).

Підготувати цікаве повідомлення (презентацію) про Лесю Українку. 


13.02

РЗМ №3 (письмово).

Анкета головного героя твору Клима Джури.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1jTrVWg1XV5xnMDYHI3XEGjduvU533h2X/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виконайте завдання на вибір:

1.     Написати характеристику Клима Джури (таблиця у ІЗ).

2.     Доведіть, що Клима Джуру можна вважати супергероєм (написати твір за шаблоном):  https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-literatura/2005853

3.     Підготуватися до діагностичної роботи. 


08.02

Виразне читання №3. Добро і зло у п’єсі, групування персонажів. Гуманістичні цінності як шлях до гармонії у Всесвіті.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1aSIlm1RTREFhy16g3tfdluHneHBY4OEu/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Карта зоряного неба (для творчого завдання):

https://drive.google.com/file/d/1_ba6MffjU-GHtVL0Hqb7p2orA8PBlZlI/view?usp=sharing

Домашнє завдання

1.      Вивчити визначення термінів епілог, драма с. 242, 243.

2.     Намалюйте карту зоряного неба та прокладіть маршрут зоряних мандрівників.

3.     Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3578870 (відкрито до 11.02)


06.02

Неда Неждана «Зоряна мандрівка». Коротко про письменницю. Неймовірні міжпланетні мандри двох клоунів. Чарівні істоти та роль цих образів у композиції казки-шоу.

Біографія письменниці: https://www.youtube.com/watch?v=q9T1ThEvlOI

Презентація:https://docs.google.com/presentation/d/1aczgyJ1dFZHnAK1ZY8yBKwnh4CFLvcTv/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=wjRj2Od9CO8

Вистава "Зоряна мандрівка": https://www.youtube.com/watch?v=BCa4e7tCcwE

Домашнє завдання

1. Дочитати твір с. 227-243,  відповісти на питання 9-13, с. 243 (усно).

2. Позначити цитати до характеристики образу клоунів.

3. Письмово виконати завдання 14, с. 244. 


01.02

Науково-фантастичні елементи, яскраві картини майбутнього у повісті. Науковий шлях до розкриття таємниць буття Всесвіту і людини в ньому.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Ad5IGh6T-KKPtuFZpJJWrXLOgZVjBcKN/edit#slide=id.p1

Аудіокнига: https://www.youtube.com/playlist?list=PLdZeeD8-jSDlZMJkYsIJZcw5ddItUeUm8

Домашнє завдання

1.      Дочитати повість. Виконати тестування (попереднього уроку): https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8608393

2.     Намалювати малюнок « Як я уявляю 2178 рік». 


30.01

Образи дорослих космонавтів зорельота і вчителів. Мудрість і виваженість вчинків наставників, готовність до самопожертви

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1RXpyTelvI-nZdJ80KxJCAhFTOh4dacQO/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Переказ скорочено: https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=24387

Домашнє завдання

Дочитати повість с. 224,  відповісти на питання 14-20, с. 225 (усно).

Виконати тестування за змістом твору: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8608393 (відкрито до 03.02).

За бажанням виконати завдання 22, с. 225. 


25.01

Володимир Арєнєв «Сапієнси (скорочено).

Коротко про письменника-фантаста. Зображення буднів Школи зореплавства. Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака. Проблема дружби й обов’язку

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kT8Tqv2AWpI

Аудіокнига: https://www.youtube.com/playlist?list=PLdZeeD8-jSDlZMJkYsIJZcw5ddItUeUm8

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1l-Tkh9bAT1uCQ8cNwPvU-FG5k_49AmMU/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

1.     Читати першу і другу частини повісті «Сапієнси»,  с. 161-190.

2.     Дати відповідь на питання 5-6 на с. 166 (усно)

3.     За бажанням створити комікс, чи ілюстрацію (ЗА ПОВІСТЮ). 


23.01

Характери персонажів та засоби їх творення.

Анкета головного героя твору Клим Джура. Його дорослішання.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TeqTNCmMhXo

Аудіокнига скорочено: https://www.youtube.com/watch?v=EelX-xTyn0M&t=54s

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1EarNU72N6vZ-d3Ihrc1vzPx2T2DEsk3W/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Дочитати повість,  відповісти на питання 14-20, с. 159 (усно).

Виконати тестування за змістом твору: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3846721 (відкрито до 26.01)


18.01

Фантастичне у творі. Тонкий гумор у змалюванні неймовірних перетворень.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Uy6_8tynmgE

Аналіз повісті: https://www.youtube.com/watch?v=ilYE_u9OUow

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Yn4Dz88ovJ62JpjzYS0Jmj3wVwD8CkHr/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

https://docs.google.com/presentation/d/1aIKHfgnxjoowOiTYUrPbYRNG3lACPeIU/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

1.     Дочитати повість з 16-36 розділи. Підготуватися до тестування за змістом повісті.

2.     Виписати цитати до образу Клима.

3.     За бажанням створити МЕМ (ЗА ПОВІСТЮ). 


16.01

Леся Воронина «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» (скорочено). Коротко про письменницю. Будні сучасних школярів у повісті. Основні події та пригоди.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=t7ifd_SUZfE

Помандруй віртуально музеєм у Пирогові: https://drive.google.com/file/d/1U89ae9StaA1FmhEZVFk-T-1ZJFgDJKbB/view

Буктрейлер: https://www.youtube.com/watch?v=OakSgN4I6KY&t=30s

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=SiNSA20CVOg

Домашнє завдання

Опрацювати  біографію письменниці с. 121-122.

Прочитати 1-15 розділи, с. 122-136, відповісти на питання 2-6.

Виконати завдання 7, с. 136 (письмово):

Заповни таблицю «Реальне й фантастичне у творі».



28.12

Найцікавіше з літературних новинок.

Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1V4JyniQIZJUbUpAgTc474ClXROH9TPrY/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитати твори с. 117-119, дати відповіді на запитання 2-5, 11-13, с. 119 (усно).

За канікули прочитати «Таємне товариство боягузів…» Леся Воронина.

Гарного відпочинку


26.12

ЛРК№1. Вірші письменників про Різдво. Різдвяне віншування від Ліни Костенко

      Колядки, щедрівки, різдвяні пісні — це невід’ємні атрибути цього вкраїнського зимового свята. А ще — різдвяні вірші. Важко знайти українського поета, у творчості якого немає бодай трішечки різдвяної поезії. Тому вірші на Різдво, вірші про Різдво, переспіви біблійних історій про Йосипа, Марію, народженого Ісуса широко поширені у нашій літературі. 

Пропонуємо вашій увазі підбірку різдвяних віршів сучасних авторів та класиків.

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1HgpDl-4vlRjeonJpAIuXPS6vjiwW3lXW/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Святвечір #ЛінаКостенко: https://www.youtube.com/watch?v=dmntytOuX2Y

Вірші на Різдво: https://bogpoet.com.ua/tema/rizdvo-xristove.html

Домашнє завдання

 Опрацювати презентацію. Виразно читати різдвяні вірші. 


21.12

Діагностична робота №3.

Розділ «Різдвяні дива». Тестування.

Повторіть вивчений матеріал і пройдіть тестування:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4381912 (відкрито до 26.12)

 

Гарних оцінок!


6 клас

21.12

Діагностувальна робота №3.

Розділ «Різдвяні дива». Тестування.


19.12

Характеристика образів повісті-казки. Яскравість і колоритність персонажів. Художні деталі у творі «Різдвяна історія ослика Хвостика».

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EysuapYTEWk

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1ioZubHG_6EwjnuDfZrESyI7N0Xosy4-R/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Презентувати домашній міні-проєкт «Маршрутний лист Ослика Хвостика» (намалюйте або створіть у будь-якому додатку).

Підготуватися до діагностичної роботи. 



14.12

Олександр Гаврош «Різдвяна історія ослика Хвостика» (скорочено). Коротко про письменника. Незвичайні пригоди ослика як шлях до мрії. Основні події й дива в різдвяній повісті. Навчальне читання мовчки.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=EysuapYTEWk

Буктрейлер на книгу: https://www.youtube.com/watch?v=iEOq-mIFIew

Аудіоказка: https://www.youtube.com/watch?v=Yuu4JhNg4vY

Домашнє завдання

Прочитати біографію письменника с. 109-110, дочитати повість с. 110-114.  Дати усно відповіді на питання 5-10, с. 116.

Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2478205 (відкрито до 16.12)


12.12

Богдана Матіяш «Єва і білосніжна квітка лілії».

Коротко про письменницю. Характер Єви, її дивовижні здібності. Незвичайні перетворення напередодні Різдва. Тема добра, милосердя та винагороди за них. Ідея різдвяної казки.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/14xhmmYeqEVW5N2NnqsIvprdyr_dv1zTO/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=RzDHxCZH4-I

Домашнє завдання

Прочитати біографію письменниці с. 100-101, прочитати казку с. 101-107.  Дати усно відповіді на питання 7-16, с. 108.

Виконати завдання 18, с. 108 (письмово). 


07.12

Чарівні перетворення головного героя в основі сюжету казки «Вертеп маленького хлопчика».

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1eO9RMxib1a0ndTCutYgkuiTvJt-ivgC_/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Аудіоказка: https://www.youtube.com/watch?v=4sVG7vPsdFg&t=2s

Домашнє завдання

Написати характеристику Маленького Хлопчика.

За бажанням: намалювати янголятко, написати різдвяне побажання собі, близьким, Україні.


05.12

Ігор Калинець «Вертеп маленького хлопчика». Розповідь про долю письменника. Атмосфера різдвяної урочистості, святковості, протиставлення її сумним спогадам героя про батьків, які змушені зустрічати Різдво далеко від сина. Аудіювання.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=5fDNpXJDMOk

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=gbQ5Td3Nu38

Домашнє завдання

Прочитати біографію письменника с. 86-87, прочитати твір с. 88-98.  Дати усно відповіді на питання 3-10, с. 99.

Виконати тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2443810 (відкрито до 07.12)


30.11

Діагностувальна робота №2. Контрольний твірМудрість української байкиабоМоє ліричне послання Україні(на вибір учня).

Опрацювати презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1weNAM1m1I08XRbdt3IdSCQLbqzyartDw/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Написати контрольний твір на обрану тему.

Читати Ігоря Калинця «Вертеп маленького хлопчика»


28.11

Виразне читання №2. Виразне читання ліричних послань Україні.

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Fh3PS8jQwIGfOj4uKC0sWlN159asCcH3/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Послухайте: https://www.youtube.com/watch?v=aOaUHgbdhr0&t=7s

https://www.youtube.com/watch?v=J05Sr4EMPRc

https://www.youtube.com/watch?v=CfeRD9yg-CU

Домашнє завдання

Підготуватися до діагностичної роботи.

Для учнів, що не були на уроці

Оберіть вірш із розділу «Ліричні послання Україні» та виразно прочитайте. Чекаю на ваші відео!



16.11

Михайло Ткач «Моя Україна». Коротко про письменника, його пісенну лірику. Символічне втілення образу Батьківщини у пісні.

Дмитро Кремінь. «Літа мої і зими…» (уривок із вірша «Книга Буття чи Батия»). Патріотичні мотиви, спадкоємність поколінь, відображена в рідній мові.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=lwDrm_KWH3s

Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=PSssgSbHHLQ

https://www.youtube.com/watch?v=9Z4JIw1dPgs

Домашнє завдання

Опрацювати біографію поетів с. 79, 82.

Виразно читати вірш с. 80, 83.

Виконати завдання  9, с.81 (письмово).



14.11

Микола Вороний «Євшан-зілля». Коротко про письменника. Літописна основа поеми. Символ євшану. Краса природи рідного краю.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=0sgpjLT3aVo

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Mq7SGN19lUbj6HFm7vo_BcGs1cE99Lp6/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Послухайте: https://www.youtube.com/watch?v=qf5NrChR3_c

Домашнє завдання

Вивчити визначення с. 77. Виразно читати “Євшан-зілля” с.71-76, дати відповідь на питання 4-11(усно).

Виконати завдання 13, с. 78 (письмово).


09.11

Іван Франко «Розвивайся ти, високий дубе…».

Розповідь про поетичну творчість Івана Франка, її джерела. Мрії автора про свободу й незалежність України. Символічний зміст вірша, художні особливості, зв’язок із фольклором.

Нобелівська премія для Франка:  https://www.youtube.com/watch?v=9PfXLB1CPzQ&t=66s

Прослухайте: https://www.youtube.com/watch?v=C5Ara_928bU

Домашнє завдання

Опрацювати біографію митця с. 65-66, виразно читати вірш с. 66-67.

Дати відповіді на питання 8-13, с. 68 (усно).


07.11

Тарас Шевченко «І досі сниться: під горою...» (напам’ять).

Розповідь про останні роки поета на засланні. Візуалізований образ України у вірші. Пейзажні картини українського села.

Як Тарас Шевченко став зіркою: https://www.youtube.com/watch?v=Ktb-0LRm2Pk&t=199s

Анімація на вірш Т.Г. Шевченка "І досі сниться під горою...": https://www.youtube.com/watch?v=IY6F3J56rGU

Домашнє завдання

Прочитати с. 62-63, вивчити визначення с. 63. Поміркуйте над питаннями 4-10, с. 64 (усно).

Вивчити поезію «І досі сниться: під горою...»  напам’ять.

Чекаю на ваші відео:)


02.11

ПЧ №2. Олександр Кониський, Микола Лисенко «Молитва за Україну». Степан Чернецький «Ой у лузі червона калина похилилася».

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=GONylNiGmnw

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1Cs5fYm6pn3VJmwyT5WKpu4gDYt-t5wMt/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Олександр Кониський «Молитва за Україну»: https://www.youtube.com/watch?v=ibCvDmlyM_4 https://mala.storinka.org/олександр-кониський-молитва-текст-ноти-відео.html

Степан Чернецький «Ой у лузі червона калина похилилася»:

https://www.youtube.com/watch?v=vPFolKdgCRg

http://ukrlit.org/charnetskyi_stepan_mykolaiovych/oi_u_luzi_chervona_kalyna_pokhylylasia

https://www.youtube.com/watch?v=EV_vT0Vud5Q

Домашнє завдання

Виразно читати пісні.

Написати вільне есе про враження від змісту та мелодії пісні О. Кониського «Молитва» та С.Чернецького «Ой у лузі червона калина похилилася» (3-4 речення).

За бажанням: зняти відео, де ви співаєте «Ой у лузі червона калина похилилася».  :)

 


31.10

Павло Чубинський національний гімн України «Ще не вмерла Україна…». «Я поклявся перед народом…». Історія створення гімну як символу держави, розповідь про його автора. Вираження у гімні (славні) патріотизму та прагнення народу до свободи, утвердження справедливості.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=VAahFkQrbnw

Павло Чубинський: маловідомі факти про автора тексту Державного Гімну:

https://www.youtube.com/watch?v=mNR-7ciDiE8

Український гімн. Відгадай факт чи фейк? https://www.youtube.com/watch?v=VBJA6ULj780

Домашнє завдання

Прочитати с. 57-60, вивчити визначення с. 58. Поміркуйте над питаннями 4-9, с. 61 (усно).

Вивчити напам’ять гімн України. 



26.10

РЗМ №2 (усно). Виразне читання байок. Інсценізація байок.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=HOF_GPD28D4

Л. Глібов "Зозуля й півень". Інсценізація байки: https://www.youtube.com/watch?v=Fo3QoXI0E9I

Тексти байок:

http://shatsk-sch1-bibl.volyn.sch.in.ua/chitachevi/yak_nas_znajti/programovi_tvori_z_ukrainsjkoi_literaturi/glibov_l_muha_j_bdzhola_zhaba_i_vil/

Домашнє завдання

Виразно читати байки та виконати інтерактивне завдання: https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-literatura/881137

Чекаю на ваші відео байок напам’ять!


24.10

Микита Годованець «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору.

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1sEyTTI59YDxLaDtPbEODEh47bQIIxcnc/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати відомості про письменника й прочитати байку, с. 52-54. Поміркуйте над питаннями 4-9, с. 55(усно).

Підготувати у парі завдання 3, с. 54.

Вивчити напам’ять 1 байку на вибір:  «Голуб і Лелека» або «Вовк і кіт». 


19.10

Леонід Глібов «Вовк і кіт».

Розповідь про видатного українського байкаря. Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника. Композиційні елементи та виховна спрямованість байок.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=y0fsglrp6wA

Леонід Глібов: цікаві факти: 

https://www.youtube.com/watch?v=BOpCMZ7gCik

Послухайте: https://www.youtube.com/watch?v=1PMs-WolRrs

Презентація: https://drive.google.com/file/d/1LN8gXZIWHJPz1ZqISyzF_WR1EEETe6BF/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Опрацювати відомості про байкаря й прочитати байку, с.48-49.

Виконати завд. 10, с. 51 (письмово). За бажанням: завд. 12, с. 51. 


17.10

Григорій Сковорода «Бджола і Шершень». Замальовка життєпису письменника. Повчальний характер і художні особливості байки. Ідея спорідненої праці в ній. Алегоричні образи Бджоли і Шершня.

Григорій Сковорода: біографія: https://www.youtube.com/watch?v=rUJEzKjAj34

Послухайте «Бджола та Шершень»: https://www.youtube.com/watch?v=Wo4X1V-jVeI 

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/11Qk1XgLlywmxsf_hrALa5Yg2AFbppCi5/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати відомості про письменника й прочитати байку, с. 43-46.

Виконати завдання на вибір:

v розгорнута відповідь на питання «Ідея сродної праці у байці Г. Сковороди «Бджола та Шершень»;

v створи образ Бджоли та Шершня за допомогою фарб.


05.10

Діагностувальна робота №1.

Розділи «Міфи прадавньої України», «Народні пісні. Календарно-обрядові пісні».

Шестикласники, повторіть вивчений матеріал та виконайте завдання діагностичної роботи за посиланням:

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8603865 (відкрито до 07.10)

Успіхів!


03.10

Виразне читання №1.

Купальські пісні, їх походження, тематика. «Купайло, Купайло, де ти зимувало?». Художні особливості Календарно-обрядових пісень.

Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=rQYr1u8kFoQ

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1p-FJxbtJPKLrr1I9rEWkilSr0EBxtIDX/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Послухайте пісні: https://www.youtube.com/watch?v=y0MvpV-Yiyc

Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал та підготуватися до діагностичної роботи.

Для учнів, які не були присутні на уроці

Підготуйте 1 купальську пісню для виразного читання та зніміть на відео ваше виразне читання.  Чекаю відео!


28.09

ПЧ №1. Календарно-обрядові пісні: русальні «Сиділа русалочка на білій березі», жниварські «Там у полі криниченька».

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=CCvG4X5h_E8

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1p-FJxbtJPKLrr1I9rEWkilSr0EBxtIDX/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

1.     Прочитати та вміти переказувати ст.39-41. Виразно читати пісні у презентації, спробуйте їх заспівати.

2.     Підготуйте 1 купальську пісню для виразного читання.

Чекаю на ваші відео з піснями напам’ять! 


26.09

Весняні й літні обрядові пісні. Веснянки. Закликання весни, символічне значення відновлення природи. Народні     ігри, що супроводжувались піснями. «Благослови, мати, весну закликати», «Кривий танець».

Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=6IhlGIuKCjU

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1pK-Dhbg29A-hWOF38PntVrMHeMW68oFn/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 35-38, дати відповіді на питання ст. 39 (усно).

 Вивчити напам’ять «Благослови, мати, весну закликати» або «Кривий танець».  

Чекаю на ваші відео!


21.09

Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди. Зимова обрядовість українців. Українські колядки й щедрівки, їх зміст і значення. «Нова радість стала» (давні й нові варіанти), «Щедрик, щедрик, щедрівочка…».

Відеоурок:  https://www.youtube.com/watch?v=PvSQYmopZHM

«Go_A»: https://drive.google.com/file/d/1DhgH8Wbo403IG38rjj2Ju6fYe3gH8Yq3/view

"Щедрик, щедрик, щедрівочка": https://www.youtube.com/watch?v=QokENOgPI2A

Різні варіанти колядки «Нова радість стала»: https://drive.google.com/file/d/1_Xb099HdrKj0wP3wOVl8tsmGTXqPDDRH/view

https://www.youtube.com/watch?v=rJYLhQwINW0

Домашнє завдання

1.     Прочитати та вміти переказувати ст.29-34. Виразно читати ст. 32-33.

2.     Вивчи колядку «Нова радість стала…» або  «Щедрик, щедрик, щедрівочка…» напам’ять і спробуй презентувати її у своєму виконанні.

Чекаю на ваші відео!


19.09

РЗМ №1 (письмово). Укладання словника чарівних істот або  складання власних міфів (за вибором учнів).

Перелік міфологічних істот:

 https://drive.google.com/file/d/1Usk5pVyMDXQpnI0_Ihxbocq4ep5hUYe5/view?usp=sharing

Зразок словника:

 https://drive.google.com/file/d/1pYr8VqPgozaZH6082CXGYJQTkwVoT0fr/view?usp=sharing

Сергій Плачинда «СЛОВНИК ДАВНЬОУКРАЇНСЬКОЇ МІФОЛОГІЇ»: https://mala.storinka.org/сергій-плачинда-міфи-і-легенди-стародавньої-україни.html

Виконати одне завдання на вибір:

1.     Виконати завдання 6, ст. 27: склади й упорядкуй словничок чарівних істот праукраїнської міфології. Скористайся інформацією зі словника, коли розповідатимеш друзям, однокласникам і однокласницям чи рідним міфологічні історії про чарівних істот.

2.     Написати власний міф про створення світу, людини, тварин і т.д. Намалювати до нього ілюстрації. 


14.09

Дара Корній «Лісовик». Коротко про письменницю та її твори для дітей. Химерний світ чарівних істот праукраїнської міфології. Втілення прадавньої міфології, звичаїв та обрядів українців.

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=kwlqul01ZLQ

Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1JVVct9uIVs2mYgKd6XQ_x21DI1pWyHe6/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Аудіокнига: https://www.youtube.com/watch?v=lzhEooh1950

Домашнє завдання

1.     Прочитати та вміти переказувати ст.22-26. Дати відповіді на запитання 1-5, ст. 27 (усно).

2.     Виконати завдання 6, ст. 27: склади й упорядкуй словничок чарівних істот праукраїнської міфології. Скористайся інформацією зі словника, коли розповідатимеш друзям, однокласникам і однокласницям чи рідним міфологічні історії про чарівних істот.

Перелік міфологічних істот: https://drive.google.com/file/d/1Usk5pVyMDXQpnI0_Ihxbocq4ep5hUYe5/view?usp=sharing

Зразок словника: https://drive.google.com/file/d/1pYr8VqPgozaZH6082CXGYJQTkwVoT0fr/view?usp=sharing


12.09

Міфи про створення людини (антропогонічні). «Дажбог і Жива» (за Сергієм Плачиндою). Читання мовчки (тестування).

Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=fqotzmmyUoQ

Опрацюйте презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1KAYQILlaFSInoEMABYZguQq6Uu4PTGmv/edit?usp=sharing&ouid=116281809952141264279&rtpof=true&sd=true

Сергій Плачинда «СЛОВНИК ДАВНЬОУКРАЇНСЬКОЇ МІФОЛОГІЇ»:

https://mala.storinka.org/сергій-плачинда-міфи-і-легенди-стародавньої-україни.html

Домашнє завдання:

1.     Прочитати та вміти переказувати ст. 18-21, усно дати відповіді на питання 2-9.

2.     Вивчити визначення антропогонічні міфи.

3.     Виконати тестування:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8943846 (відкрито до 15.09)


07.09

Міф як найдавніша форма світогляду людини. Міфи про створення світу (космогонічні). «Сокіл-Род», «Прадуб» (за Сергієм Плачиндою).

Побудова та символіка космогонічних міфів.

Міф «Сокіл-Род»: https://www.youtube.com/watch?v=vuLqvaXR8oM

Міф «ПРАДУБ»: https://www.youtube.com/watch?v=I-O5HsUGfCc https://drive.google.com/file/d/1K7dZH7CYv_UsYcITG6QreB_A006j3j6Q/view

Домашнє завдання

Прочитати та вміти переказувати ст.12-16, вивчити визначення міф, види міфів. Дати відповіді на запитання 6-10, ст. 17 (усно).

Виконати завдання:

1.     Проаналізуй міфічну оповідку «Прадуб» і спробуй зобразити символ

(знак) прадуба. Поясни своє бачення батькам, рідним, однокласникам /

однокласницям.


05.09

Художня література як вид мистецтва. Своєрідність мистецького світосприймання. Художній образ у літературі та інших видах мистецтва.

Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=vBGtEfVhETQ

Домашнє завдання:

1.     Прочитати та вміти переказувати ст. 6-10. Вивчити визначення художня література, художній образ, мистецтво.

2.     Виконати інтерактивні завдання:

https://learningapps.org/display?v=pae7z44kn21

https://learningapps.org/display?v=pq12ibsnc21

Робіть знімки своїх робіт  та надсилайте на пошту. 

Немає коментарів:

Дописати коментар