Геометрія 7 клас

24.04.2025 

Урок № 58. Центральні та вписані кути.

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати – §25, стор. 172-176

2. Виконати вправи № 707, 711 - стор. 177


22.04.2025
Урок № 57. Коло описане навколо трикутника. Центральні та вписані кути.

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати – §25, стор. 172-176

2. Виконати вправи № 698, 701, 703 - стор. 176

 

17.04.2025 

Урок № 56. Коло описане навколо трикутника

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати – §27, стор. 167-169

2. Виконати вправи № 679, 683 - стор. 170-171


15.04.2025
Урок № 55. Коло вписане в трикутник. Самостійна робота № 9.

Домашнє завдання: 

1. Повторити основні означення – §23, стор. 163-165

2. Виконати завдання самостійної роботи

Самостійна робота № 9 

з теми «Коло. Круг. Дотична до кола. Коло вписане в трикутник»

  1. (0,5 б.) Радіус кола дорівнює 5 см. Знайдіть діаметр цього кола. 

  2. (0,5 б.) Діаметр круга становить 12 см. Чому дорівнює радіус цього круга? 

  3. (0,5 б.) Точка O - центр кола. Пряма AB є дотичною до кола в точці B. Якщо радіус

кола OB дорівнює 7 см, чому дорівнює відстань від точки O до прямої AB? Поясніть свою відповідь. 
  1. (0,5 б.) З точки M, що лежить поза колом з центром у точці O, проведено дві дотичні MA

та MB до цього кола (точки A і B - точки дотику). Відомо, що довжина відрізка MA дорівнює 8 см. Чому дорівнює довжина відрізка MB? 
  1. (3 б.) У трикутник ABC вписано коло з центром у точці О. Точки дотику кола до

сторін AB, BC і CA позначено як D, E і F відповідно. Відомо, що AD=4 см, BD=6 см, а периметр
трикутника ABC дорівнює 30 см. Знайдіть довжини сторін BC і AC. 
  1. (2 б.) Радіус кола, вписаного в рівносторонній трикутник, дорівнює 3 см. Знайдіть висоту цього трикутника. 

  2. (3 б.) Два кола мають спільний центр. Радіус одного кола дорівнює 4 см, а радіус іншого

- 7 см. Знайдіть площу кільця, утвореного цими колами. 
  1. (2 б.) Коло вписано в прямокутний трикутник з катетами 6 см і 8 см. Знайдіть радіус

вписаного кола. 


 10.04.2025 

Урок № 54. Коло вписане в трикутник

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати – §23, стор. 163-165

2. Виконати вправи № 659, 661, 671 - стор. 166-167


08.04.2025
Урок № 53. Дотична до кола, її властивості

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати – §22, стор. 158-161

2. Виконати вправи № 648, 650 - стор. 162


 

03.04.2025 

Урок № 52. Коло. Круг. Дотична до кола, її властивості.

Домашнє завдання: 

1. Опрацювати – §22, стор. 158-161

2. Виконати вправи № 642, 646, 652 - стор. 162

 

27.03.2025 

Урок № 50. Діагностична робота № 4 з теми «Трикутник. Ознаки рівності трикутників»

Домашнє завдання: 

  1. Розв’язати завдання діагностичної роботи


Діагностична робота № 4

з теми «Трикутник. Ознаки рівності трикутників»


ГР-1 Потрібно дослідити задачу і виконати її з поясненням кожної дії

  1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 17 см, його бічна сторона на 2 см менша від основи. Знайдіть сторони цього трикутника.

  2. Дано: ∆BOC—рівнобедрений, BC основа, ABD=ACD (див. рисунок). Доведіть:OAB=ODC. 

  

  1. У рівнобедреному  трикутнику АВK  з  основою АB проведено  медіану KL.  Периметр  трикутника  АВK  дорівнює 36 дм, а периметр  трикутника  KLB  —  30дм.  Знайдіть  KL.


ГР-2 Виконати завдання 

  1. Знайдіть сторону рівностороннього трикутника, якщо його периметр 15 см.

  2. Знайдіть трикутника АВС, якщо  , , AB=BC

  3. Знайдіть сторони трикутник, якщо вони відносяться як 1:2:3, а периметр 18 см.  

  4. Знайдіть основу рівнобедреного трикутника, якщо периметр 16 см, якщо бічна сторона 5 см.   

  5. За малюнком доведіть, що  






  1. Периметр трикутника MNK дорівнює 64 см; NK = 24 см, а сторона MK в 1,5 рази менша, ніж MN. Доведіть, що


ГР-3 Потрібно проаналізувати вихідні дані та певну вимогу до завдання, розв’язати одержану задачу та записати її розв’язання з поясненням чи обґрунтуванням

Катя та Марко вирішили побудувати дві клумби у формі трикутників на своєму шкільному подвір'ї. Катя створила клумбу, у якої дві сторони мають довжини 5 м і 7 м, а кут між ними становить 60°. Марко вирішив зробити таку ж клумбу, але в іншому місці подвір'я, з такими ж двома сторонами — 5 м і 7 м, і таким самим кутом між ними — 60°.

  1. Чи можна вважати клумбу Марка рівною клумбі Каті? Якщо так, то за якою ознакою рівності трикутників?

  2. Якщо Катя побудує ще один трикутник, у якого сторони дорівнюють 5 м, 7 м і 8 м, а Марко зробить такий самий трикутник, чи будуть їхні нові клумби рівними? Яка ознака рівності трикутників використовується у цьому випадку?

  3. Якщо у третього трикутника Каті одна зі сторін дорівнює 7 м, а два прилеглі до неї кути становлять 40° і 70°, а Марко побудує трикутник з такими ж властивостями, чи будуть ці трикутники рівними? Як називається ознака рівності трикутників, яку можна застосувати в цьому випадку?


25.03.2025
Урок № 49. Систематизація знань. Підготовка до діагностичної роботи.

Домашнє завдання: 

  1. Повторити головне в розділі 3 – стор. 149-151

  2. Розв’язати задачі на повторення: № 595,  605 (1, 2, 3), 609 – стор. 147-

 

20.03.2025 

Урок № 48. Нерівність трикутника. Самостійна робота № 8

Домашнє завдання: 

  1. Розв’язати завдання самостійної роботи

Самостійна робота № 8 

з теми «Прямокутні трикутники: властивості, ознаки рівності»

1. Визначте гострі кути прямокутного трикутника, якщо: 

а) їхні градусні міри відносяться, як 4:5;

б) один із його зовнішніх кутів дорівнює 1250;

в) один із них втричі менший від іншого;

г) їхня різниця дорівнює 300.

2. У трикутнику АВС кут С=900, кут А=300, а катет ВС 20 см. Визначте гіпотенузу АВ.

3. У трикутнику АВС кут С=900, кут В=300, а гіпотенуза АВ 36 см. Визначте катет АС.

4. У трикутнику АВС  кут А =32º, а кут В=58º. Визначте вид трикутника.

5. Гіпотенуза рівнобедреного прямокутного трикутника дорівнює 9 см. Знайдіть висоту цього трикутника проведену до гіпотенузи.


18.03.2025
Урок № 47. Нерівність трикутника 

Домашнє завдання: 

  1. Опрацювати – §20, стор. 136-137

  2. Розв’язати задачі: № 527, 533 – стор. 132-133

13.03.2025 

Урок № 46. Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників.

Домашнє завдання: 

  1. Опрацювати – §19, стор. 131

  2. Розв’язати задачі: № 503, 505 – стор. 133

11.03.2025
Урок № 45. Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників.

Домашнє завдання: 

  1. Опрацювати – §19, стор. 127-130

  2. Розв’язати задачі: № 497, 499 – стор. 132-133

 

27.02.2025 

Урок № 44. Прямокутні трикутники. Самостійна робота № 7

Домашнє завдання: 

  1. Опрацювати – §19, стор. 127-131

  2. Розв’язати задачі: № 495, 497 – стор. 125

  3. Виконати завдання самостійної роботи: 

Самостійна робота № 7

1. Сума двох кутів трикутника дорівнює 130°. Знайдіть третій кут.

2. У прямокутному трикутнику один із кутів дорівнює 55°. Знайдіть два інші кути?

3. Зовнішній кут при вершині рівнобедреного трикутника дорівнює 64°. Знайдіть внутрішні кути трикутника?

4. Дві сторони трикутника дорівнюють 3 см і 8 см. Якому найбільшому цілому числу сантиметрів може дорівнювати третя сторона?   

5. Знайти кути трикутника, якщо вони відносяться як 5:6:7.

6. Сума кутів рівнобедреного трикутника та одного з його зовнішніх кутів дорівнює 240°. Знайдіть кути трикутника.

25.02.2025
Урок № 43. Зовнішній кут трикутника та його властивості.

Співвідношення між сторонами і кутами трикутника

Домашнє завдання: 

  1. Опрацювати – §18, стор. 122-124

  2. Розв’язати задачі: № 472, 475, 477 – стор. 125


 20.02.2025 

Урок № 42. Зовнішній кут трикутника та його властивості

Домашнє завдання: 

  1. Опрацювати – §18, стор. 122-124

  2. Розв’язати задачі: № 465, 468 – стор. 125

18.02.2025
Урок № 41. Сума кутів трикутника

Домашнє завдання: 

  1. Повторити основні поняття – §17, стор. 116-118

  2. Розв’язати задачі: № 428, 432, 434 – стор. 119-120

 13.02.2025 

Урок № 40. Сума кутів трикутника

Домашнє завдання: 

  1. Опрацювати – §17, стор. 116-118

  2. Розв’язати задачі: № 419, 421, 424 – стор. 119

11.02.2025
Урок № 39. Діагностична робота № 3

Домашнє завдання: 

  1. Виконати завдання діагностичної роботи

Діагностична робота № 3 з теми 

«Трикутник та його елементи. Ознаки рівності трикутників»

ГР 1. Досліджує ситуації та створює математичні моделі.

1. Укажіть пару рівних сторін трикутників, якщо ∆ MNK = ∆ PRS.

а) MN = PR              б)MN = SP              в) NK = SP               г) NK = PR

 

2. Визначте, яка з наведених рівностей випливає з умови, що у різносторонньому

трикутнику АВС відрізок BD є бісектрисою.

а) imageBAD = 900 ;       б) imageАВD = imageCBD ;      в)imageBDС= 900 ;        г)imageBAD = imageBCD

 

3.Визначте, за якими елементами два трикутники, зображені на рисунку рівні.

image


а) За двома сторонами і кутом між ними

б) За трьома сторонами

в) За стороною і двома прилеглими кутами

г) Визначити неможливо


ГР 2. Розв'язує математичні задачі.

4. Задано трикутник ВСD, у якому BD = CD, DM - медіана, кут ВDС = 380 . Знайдіть градусну міру кута ВDМ.

5. При якому значенні у (уº - величина кута В) дані трикутники будуть рівними?

image 

ГР 3. Інтерпретує та критично аналізує результати.

6. Одна зі сторін трикутника дорівнює 24 см, друга сторона на 18 см

більша за першу, а третя сторона у 2 рази менша від другої. Знайдіть периметр трикутника.

7. У рівнобедреному трикутнику бічна сторона відноситься до основи як 3:2 , а їхня різниця

дорівнює 4 см. Знайдіть периметр трикутника.

 


УВАГА: До кожного завдання № 4-6 даної роботи виконати малюнок, написати відповідь.


Завдання №1-3 по 4 бали кожне = 12 балів за ГР 1; завдання №4,5 по 6 балів кожне

= 12 балів за ГР 2; завдання № 6,7 по 6 балів кожне = 12 балів за ГР 3. Оцінка за роботу

це середнє арифметичне оцінок з усіх ГР

 06.02.2025 

Урок № 38. Систематизація знань. Підготовка до діагностичної роботи.

Домашнє завдання: 

  1. Виконати завдання для перевірки знань – стор. 114-116


04.02.2025
Урок № 37. Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 6

Домашнє завдання: 

  1. Виконати вправи в зошиті № 407, 409 – стор. 111-112

  2. Виконати завдання самостійної роботи – стор. 113-114

30.01.2025 

Урок № 36. Третя ознака рівності трикутників

Домашнє завдання: 

  1. Повторити матеріал підручника – §16, стор. 109-110

  2. Виконати вправи в зошиті № 407, 409 – стор. 111-112

28.01.2025
Урок № 35. Третя ознака рівності трикутників

Домашнє завдання: 

  1. Опрацювати матеріал підручника – §16, стор. 109-110

  2. Виконати вправи в зошиті № 401, 403 – стор. 110-111

 23.01.2025 

Урок № 34. Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника.

Домашнє завдання: 

  1. Повторити – §15, стор. 103-106

  2. Виконати вправи в зошиті № 382, 396 – стор. 107-108

21.01.2025
Урок № 33. Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника.

Домашнє завдання: 

  1. Опрацювати матеріал підручника – §15, стор. 103-106

  2. Виконати вправи в зошиті № 375, 392 – стор. 106, 108

 

26.12.2024 

Урок № 32. Рівнобедрений трикутник

Домашнє завдання: 

  1. Повторити основні означення за темою уроку – §14, стор. 98-100

  2. Виконати вправи в зошиті № 356, 362 – стор. 101

24.12.2024
Урок № 31. Рівнобедрений трикутник

Домашнє завдання: 

  1. Вивчити основні означення за темою уроку – §14, стор. 98-100

  2. Виконати вправи в зошиті № 347, 349, 351 – стор. 100-101

19.12.2024

Урок № 30. Перша та друга ознака рівності трикутників. Самостійна робота № 5.

Домашнє завдання:

1.      Повторити  – §13, стор. 92-93

2.      Пройдіть тестування: https://naurok.com.ua/test/samostiyna-robota-persha-ta-druga-oznaki-rivnosti-trikutnikiv-639162.html

 17.12.2024

Урок № 29. Перша та друга ознака рівності трикутників

Домашнє завдання:

1.      Опрацювати матеріал підручника – §13, стор. 92-93

2.      Виконати вправи в зошиті № 320, 323, 325 – стор. 94-95

12.12.2024

Урок № 28. Рівність геометричних фігур

Домашнє завдання:

1. Вивчити основні означення – §12, стор. 88

2. Виконати вправи № 305, 309, 314 - стор. 90-91

10.12.2024

Тема 3. Трикутники. Ознаки рівності трикутників.
Урок № 27. Трикутник і його елементи. Види трикутників.

Домашнє завдання:

1.      Опрацювати матеріал підручника - §11 - стор. 84-85

2.      Виконати вправи в зошиті № 286, 290, 294 – стор. 86-87

 05.12.2024

Урок № 26. Діагностична робота № 2

Домашнє завдання:

1.      Виконати завдання для перевірки знань – стор. 71-72

03.12.2024
Урок № 25. Систематизація знань. Підготовка до діагностичної роботи

Домашнє завдання:

1.      Повторити вивчене – стор. 77-78

2.      Виконати вправи в зошиті № 256, 271, 278 – стор. 73-76

3.      Готуємося до діагностичної роботи

28.11.2024

Урок № 24. Властивості паралельних прямих. Самостійна робота № 4.

Домашнє завдання:

1.      Повторити §10 – стор. 61-63

2.      Виконати завдання самостійної роботи – стор. 68-72

26.11.2024
Урок № 23. Властивості паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною.

Домашнє завдання:

1.      Повторити основні поняття та теореми за темою уроку §10 – стор. 61-63

2.      Виконати вправи в зошиті № 223, 227, 229 – стор. 66

21.11.2024

Урок № 22. Властивості паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною.

Домашнє завдання:

1.      Вивчити основні поняття та теореми за темою уроку §10 – стор. 61-63

2.      Виконати вправи в зошиті № 215, 221 – стор. 65

19.11.2024
Урок № 21. Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих.

Домашнє завдання:

1.      Повторити основні поняття за темою уроку §9 – стор. 54-56

2.      Виконати вправи в зошиті № 201, 203 – стор. 60

14.11.2024

Урок № 20. Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих.

Домашнє завдання:

1.      Вивчити основні поняття за темою уроку §9 – стор. 54-56

2.      Виконати вправи в зошиті № 183, 185, 189 – стор. 57-58

12.11.2024
Урок № 19. Паралельні прямі. Самостійна робота № 3.

Домашнє завдання:

1.      Повторити основні поняття за темою уроку §8 – стор. 49-51

2.      Виконати вправи в зошиті № 173, 175, 180 – стор. 53

 31.10.2024

Урок № 18. Паралельні прямі

Домашнє завдання:

1.      Вивчити основні поняття за темою уроку §8 – стор. 49-51

2.      Виконати вправи в зошиті № 166, 169, 171 – стор. 52

29.10.2024
Урок № 17. Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої

Домашнє завдання:

1.      Повторити основні поняття за темою уроку §7 – стор. 44-46

2.      Виконати вправи в зошиті № 148, 151, 159 – стор. 47-48

24.10.2024

Урок № 16. Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої

Домашнє завдання:

1.      Вивчити основні поняття за темою уроку §7 – стор. 44-46

2.      Виконати вправи в зошиті № 140, 142, 144 – стор. 46-47

 22.10.2024

Урок № 15. Діагностична робота № 1 з теми «Суміжні, вертикальні кути»

Домашнє завдання:

1.     Виконати завдання діагностичної  роботи

Діагностична робота складається з двох частин:

-        Тестова частина  https://naurok.com.ua/test/aksiomi-teoremi-oznachennya-624829.html

-        Текстова частина

 


17.10.2024

Урок № 14. Систематизація знань. Підготовка до діагностичної роботи

Домашнє завдання:

Виконайте у зошиті завдання для перевірки знань до §1-6 – стор. 43

15.10.2024
Урок № 13. Вертикальні кути. Кут між двома прямими, що перетинаються. Самостійна робота № 2

Домашнє завдання:

1. Повторити властивості суміжних, вертикальних кутів.

2. Виконати завдання самостійної роботи за посиланням https://naurok.com.ua/test/samostiyna-robota-sumizhni-i-vertikalni-kuti-1708375.html 

10.10.2024

Урок № 12. Вертикальні кути. Кут між двома прямими, що перетинаються

Домашнє завдання:

1.      Підручник §6, стор. 37-38 (вивчити означення та властивості вертикальних кутів)

Виконайте у зошиті № 116, 119, 122 – стор. 38-39

08.10.2024
Урок № 11. Суміжні кути

Домашнє завдання:

1.      Виконати вправи № 94, 102, 107 - стор. 35-36

 03.10.2024

Урок № 10. Суміжні кути

Домашнє завдання:

1.      Підручник §5, стор. 33-34 (вивчити означення та властивості суміжних кутів)

Виконайте у зошиті № 90, 92 – стор. 35

01.10.2024
Урок № 7. Аксіоми, теореми, означення

Домашнє завдання:

1.      Підручник §4, стор. 32 (вивчити основні поняття за темою уроку)

2.      Підготувати проєкт у вигляді презентації і бути готовим виступити на уроці за такими темами на вибір:

-          Евклід і його внесок в розвиток геометрії

-          Піфагор і його внесок у розвиток геометрії

-          Історія походження терміну «теорема»

-          Історія походження терміну «аксіома»

26.09.2024

Урок № 8. Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 1

Домашнє завдання:

   Виконати завдання самостійної роботи

                                                                       САМОСТІЙНА РОБОТА


3.      Точка Р є внутрішньою точкою відрізка МК. Яке твердження є правильним?

А) МК + МР = КР;  Б) КР + МК= МР;  В) МР – КР = МК;   Г) МР + КР = МК.

4.      Точки М, Х, Р лежать на одній прямій, причому ХР = 8 см. МХ – ХР = 8 см. Яке з поданих тверджень є правильним?

А) точка М – середина відрізка ХР;

Б) точка Х – середина відрізка МР;

В) точка Р – середина відрізка МХ;

Г) точки Х і Р збігаються.

5.      Промінь АF – бісектриса кута KАM. Чому дорівнює кут КАМ, якщо  FАМ = 24°.      

а) 120;     б) 240;                         в) 480;                       г) 360.

6.      Промінь OK- бісектриса кута MON, що є прямим. Яким може  бути MOK?

а) Прямим      б) Гострим      в) Тупим          г) Розгорнутим.

 

7.      Точка С лежить між точками А і В. Знайдіть:

1)      АВ, якщо АС = 7 см; СВ = 17 см;

1)      ВС, якщо АВ = 16 см; АС = 4 см.

8.      Побудуйте кут і запишіть його вершину та сторони:

1)      кут РОС, що дорівнює 65°;

1)      кут МАК, що дорівнює 115°?

9.      Промінь МК проходить між сторонами кута АМС. Знайдіть градусну міру кута АМК, якщо    АМС = 133°,      КМС = 70°.

10.  Промінь ділить розгорнутий кут на два кути, один з яких на 80° більший за другий. Знайдіть утворені кути.

11.  На відрізку АВ  довжиною 30 см взято точку К. Знайти довжини відрізків АК та ВК, якщо АК : ВК = 2 : 3.

12.  Промінь MN належить куту OMP. . Кут OMN на 20º менший за кут PMN. Знайти кути OMN і PMN.

24.09.2024


Урок № 7. Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута

Домашнє завдання:

1.      Повторити основні поняття за підручником §3, стор. 19-22

2.      Виконати завдання: № 58, 60, 62 стор. 25

3.      Готуємося до самостійної роботи


19.09.2024

Урок № 6. Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута

Домашнє завдання:

1.      Повторити основні поняття за підручником §3, стор. 19-22

Виконати завдання: № 49, 51, 53, 56 стор. 24


17.09.2024
Урок № 5. Відрізок. Кут. Вимірювання кутів

Домашнє завдання:

1.      Опрацювати основні поняття за підручником §3, стор. 19-22

Виконати завдання: № 40, 42, 45, 47 стор. 23-24


 12.09.2023

Урок № 4. Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками

Домашнє завдання:

1.      Повторити за підручником §2, стор. 13-16

2.      Виконати завдання: № 24, 30, 34, 36 (1, 3, 5), 37 (1, 4) стор.17-18


09.09.2024
Урок № 3. Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками

Домашнє завдання:

1.      Вивчити основні поняття за темою уроку,  переглянувши відео https://youtu.be/PQ4xVl54sRo

2.      Опрацювати за підручником §2, стор. 13-16

3.      Виконати завдання: № 17, 20, 22 стор.16


05.09.2023

Урок № 2. Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь

Домашнє завдання:

  1. Вивчити основні поняття за темою уроку, переглянувши відео https://youtu.be/sJ05xtHXx20?si=VQOCHccNENFt2zQk

  2. Повторити за підручником §1, стор. 7-9 (основні означення)

  3. Виконати завдання: № 10, 13, 14 стор.12


03.09.2024
Урок № 1. Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь

Домашнє завдання:

  1. Вивчити основні поняття за темою уроку, переглянувши відео https://www.youtube.com/watch?v=D3zT95ZYkY0

  2. Опрацювати за підручником §1, стор. 7-9

  3. Виконати завдання: № 3, 5, 7 стор.11-12

і. 


Немає коментарів:

Дописати коментар