12.05
Тема. Вправи в застосуванні знань з теми "Хімічні рівняння" .
Д/з Повторити параграф № 16. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=zLMZdu9-GpY
05.05
Тема. Складання хімічних рівнянь.
Д/з Вивчити параграф № 16 (стор. 187 — 189)
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=zLMZdu9-GpY
На 19.05. 2025 підготувати інтелект — карти, лепбуки (на вібір) з теми
« Фізичні та хімічні явища в довкіллі». На уроці відбудеться демонстрування
створених лепбуків, інтелект — карт та їх обговорення.
21.04
Тема. Навчальне дослідження № 10
«Дослідження залежності маси продукту реакції від часу перебігу хімічної реакції.
Д/з Повторити параграф № 16 (стор. 183 — 186) .
Виконати навчальне дослідження № 10 (стор. 195) і надіслати для перевірки.
14.04
Тема. Типи хімічних реакцій.
Д/з Вивчити параграф № 16 (стор. 183 — 187) Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=L5x4NT-05DU
07.04
Хімічні рівняння. Закон збереження маси в хімічних рівняннях.
Д/з Вивчити параграф № 16. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=AioeqmkZjAA
31.03
Моделювання фізичних та хімічних явищ. Навчальне дослідження № 9
«Дослідження хімічних явищ». Повторити параграф № 15.
Виконати навчальне дослідження за посиланням і надіслати для перевірки
https://drive.google.com/file/d/1AhK7ZBYwc0b1ozy65d97BVSMPgRdnPWC/view?usp=sharing
24.03
Фізичні та хімічні явища.
Д/з Вивчити параграф № 15. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=L-QUDwC36vs
17.03
Тема. Діагностувальна робота з теми «Досліджуємо речовини та суміші».
Виконати роботу за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/cwf898
Д/З Повторити параграфи № 11 — 14.
10.03
Тема. Розрахунки масової частки компонентів у суміші.
Д/з Вивчити параграф № 14. Переглянути відео за посиланням.
https://www.youtube.com/watch?v=ntyCJk5sH00
Розвязати задачі і надіслати для перевірки.
1. 368 г мінералу доломіту містить 48 г Магнію та 80 г Кальцію.
2. Обчисліть масові частки цих елементів у доломіті.
Одна таблетка містить 400 г парацетамолу та 200 г допоміжних речовин .
Обчисліть масову частку парацетамолу в одній таблетці.
24.02
Тема. Навчальне дослідження № 8
«Визначення вологості піску та ґрунту.
Д/з Повторити параграф № 14. Переглянути відео за посиланням
За відео https://www.youtube.com/watch?v=2vzvCSCZY4o
оформіть навчальне дослідження і надішліть для перевірки.
17.02
Тема. Кількісний склад сумішей. Масова частка компонентів у суміші.
Д/з Вивчити парагрaф № 14. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=ntyCJk5sH00
Розв’язати задачі і надіслати для перевірки.
У баночці міститься йогурт масою 200 г з умістом жиру 4 %.
Визначте масу(г) жиру в цій порції йогурту.
Для консервації огірків треба приготувати розсіл із масовою
часткою солі 6%. Обчисліть масу солі, яку треба додати до води
масою 1 кг.
03.02
Тема. Розділення сумішей (однорідних і неоднорідних)
Д/з Вивчити парагрaф № 27. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=5xoZ0WEk9Nc&t=688s
10.02
Хімія. 7 клас. Тема. Навчальне дослідження № 6.
Розділення неоднорідних сумішей.
Д/з Повторити параграф № 13. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=KueGL20MtgI Заповнити файл за посиланням і надіслати для перевірки.
https://drive.google.com/file/d/1ONFgX2CJa0c1WoWpJccUAw8y53xGcE5o/view?usp=sharing
27.01
Тема. Чисті речовини та суміші.
Д/з Вивчити параграф № 12.
Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=5xoZ0WEk9Nc
20.01.2025
Тема. Речовини та їхні властивості. Д/з Вивчити параграф № 11.
Переглянути відео 1 за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=wqEP_PcUUOA&list=PLWteg9_gGYtEW549d-dy01CxM
та відео 2
https://www.youtube.com/watch?v=9rZ2qpbPK-w
За відео 1 та відео 2 оформити навчальні дослідження і надіслати для
перевірки. Не забудьте дати відповіді на поставлені запитання.
23.12
Тема. Підсумковий урок.
Д/з Повторити и параграфи № 5 — 10.
16.12
Підсумкова
контрольна робота з теми «Від хімічних елементів до хімічних сполук»
Завдання 1- 6 з
однією правильною відповіддю (кожне
завдання по 0,5 б, разом 3 бали)
1. Найменша
хімічно неподільна електронейтральна частинка
:
а) атом;
б) молекула; в) речовина; г) тіло.
2. Вид атомів з однаковим зарядом
ядра: а) хімічний елемент; б) тіло;
в) речовина; г) хімічний символ.
3. Символи хімічних елементів складаються з
однієї або двох літер і походять від
їхніх назв: а) єгипетських; б) грецьких; в) латинських; г) українських.
4. Горизонтальний
ряд в періодичній системі називається:
а) ряд; б) група;
в)
період;
г) символ.
5. На
сьогодні відомо хімічних елементів: а) 116;
б) 118; в) 120;
г) 122.
6. Виберіть
металічний елемент; а) Літій; б) Оксиген ; в) Гідроген; г) Нітроген.
Завдання 7. Спробуйте відновити інформацію (3бали)
Символ |
Назва хімічного елементу |
Проста речовина |
О |
|
Кисень |
|
Гідроген |
|
Cu |
|
Мідь |
|
Карбон |
|
Fe |
|
Залізо |
|
Нітроген |
|
Завдання 8. Випишіть
окремо формули простих і складних речовин (3 бали)
CaO,
Cl2, N2, H2O, Au, HCl.
Прості речовини |
Складні речовини |
|
|
Завдання 9. Вкажіть якісний і кількісний склад таких
речовин (3 бали)
Формула речовини |
Якісний склад |
Кількісний склад |
H2O |
|
|
NaCl |
|
|
H2SO4 |
|
|
Запишіть формулу речовини за
її вимовою:
a.
Аш – три-пе-о-чотири _______________
b.
Ен- аш – три.__________________________
Алюміній-два-о-три.____________________
09.12
Тема. Навчальне дослідження №3 « Порівняння
фізичних властивостей металів і неметалів»
Д/з Повторити
параграф № 9. Переглянути відео за посиланням, виконати навчальне дослідження
за відео та надіслати для перевірки
https://www.youtube.com/watch?v=EOqs7mv04_Q
02.12
Тема. Метали та неметали. Прості речовини.
Д/з Вивчити
параграф № 9. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=aoaBpJ4qsOU
25.11
Хімічні формули речовин.
Д/з Вивчити параграф № 8.
Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=Vl4WBG2b1Pg
18.11
Тема. Дослідження інформації з
періодичної таблиці.
Д/з Повторити параграф № 7.
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=iZ6FBAkSNUg
Виконати
завдання № 78 (підручник, стор. 81 — 82) і надіслати для перевірки.
11.11
Тема. Періодична система хімічних елементів.
Д/з Вивчити параграф № 7.
Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=iZ6FBAkSNUg
28.10
Тема. Символи
та назви хімічних елементів.
Д/з Вивчити параграф № 6.
Переглянути відео за
посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=26R0M6vp7Ww
21.10
Тема. Атоми та хімічні елементи. Д/з Вивчити
параграф № 5. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=HBswE7hE65U
14.10
Тема. Навчальне дослідження 2. «Визначення густини твердого
тіла та сипкої речовини»
Д/з
Повторити параграф № 4, виконати навчальне дослідження та надіслати для перевірки
Навчальне
дослідження №2 «Визначення густини твердого тіла та сипкої речовини»
Перегляньте відео
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=W_OWBb0M2EE
Запишіть назви
обладнання, тіл або речовин, з якими ви працюватимете.
Обладнання: ___________________________________
Для дослідження я
обираю визначення густини такого тіла / речовини:
______________________________
та сипкої речовини:
_____________________________
1.
Визначаємо густину тіла / речовини:
m тіла.
=--------------------------------------
Vтіла =
--------------------------------------
густина ρ (ро) = ----------------------------------------
2.
Визначаємо густину сипкої речовини:
mс. реч. =--------------------------------------
Vс.реч. =
--------------------------------------
густина ρ (ро) = ----------------------------------------
Підбиваємо підсумки
1. Висловіть гіпотезу щодо
речовин або матеріалів, із яких виготовлені досліджувані об’єкти
____________________________________________________________________________________
2.
Чи можливо, на вашу думку, визначити точний
об’єм цвяха вимірюванням його
довжини та ширини? Відповідь поясніть.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Чи коректно вимірювати об’єм м’ячика для пінг – понгу в спосіб, використаний у цьому дослідженні? Відповідь поясніть.
_______________________________________________________________________________________________________________________
4. Якщо для цього дослідження використати вологий пісок, то чи буде його густина такою самою, яка густина сухого піску? Відповідь поясніть.
________________________________________________________________________________________________________________________
5. Чи можна точно визначити об’єм піску або іншого сипкого матеріалу, насипавши в пустий мірний циліндр? Відповідь поясніть.
________________________________________________________________________________________________________________________
6. Чи можна визначити густину цукру в такий самий спосіб, як і густину піску в цій роботі? Відповідь поясніть.
________________________________________________________________________________________________________________________
07.10.2024
Тема. Здійснення досліджень та протоколювання результатів.
Д/З Вивчити параграф № 4 (стор. 47 -
51)
30.09
Тема. Науковий підхід у хімії.
Д/з Вивчити параграф №4. Виконайте завдання № 32 ( стор. 49) та надішліть
для перевірки
23.09
Тема «Навчальне дослідження №1 «Виконання найпростіших операцій із використанням лабораторного устаткування».
Вивчити параграф № 3, виконати навчальне дослідження №1, в зошиті записати підсумки роботи, для цього необхідно дати відповіді на питання № 1 — 9 (стор.41). Виконану роботу надіслати для перевірки.
18.09.23
Хімія.
7 клас. Тема «Як і з чим працюють в хімічній лабораторії»
Д/з
Вивчити параграф № 3. Виконайте завдання № 16 (стор.32) і надішліть для
перевірки.
09.09
Хімія. 7 клас. Тема «Правила роботи в кабінеті хімії. Маркування
небезпечних речовин. Лабораторне обладнання та базові операції з
речовинами. Д/з Вивчити параграф 2 або опрацювати наступний конспект
Конспект
ПРАВИЛА РОБОТИ У ХІМІЧНОМУ
КАБІНЕТІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ОБЛАДНАННЯМ КАБІНЕТУ ХІМІЇ ТА ЛАБОРАТОРНИМ ПОСУДОМ.
Хімія
відноситься до експериментально-теоретичних наук. Успіх у навчанні у великій
мірі залежить від того, наскільки повно вивчення теорії поєднується з
практичними заняттями. Навчання в хімічному кабінеті має свої особливості, тому
перед учнями ставиться ряд вимог. Перш за все –відповідальність.
- Входити до
кабінету хімії і лаборантської кімнати тільки з дозволу вчителя.
- Займати в
кабінеті завжди одне й те саме місце і не переходити на інше місце без
дозволу вчителя.
- Під час
виконання хімічних дослідів на вашому столі мають бути лише зошити,
письмове приладдя, інколи – підручник, необхідний довідковий матеріал.
- Перш ніж
виконувати будь-який хімічний дослід, необхідно уважно прочитати його
опис, скласти чітке уявлення про мету даного досліду, умови і порядок його
проведення, підібрати необхідні реактиви, матеріали, посуд, а якщо треба –
зібрати прилад.
- Не
починати роботу, поки не буде перевірено чи є все необхідне для дослідів і
не продумано послідовність їх виконання. За найменшого сумніву щодо
реактивів, обладнання, порядку та умов виконання досліду звертатися із
запитаннями до вчителя або лаборанта.
- Забороняється
виконувати досліди, не заплановані вчителем, змішувати будь-які речовини,
зливати рідини, на свій розсуд змінювати умови виконання дослідів.
- Проходи
між партами залишати вільними від сумок та пакетів.
- У разі
нещасного випадку негайно повідомити вчителя.
- Працювати
в кабінеті хімії обов’язково в халаті.
- Важливою
вимогою є обережність.
- Входити і
виходити з кабінету спокійно, щоб ненароком не перекинути хімічний посуд,
приладдя чи склянки з реактивами, які стоять на столах.
- Всі
досліди слід виконувати дуже обережно, точно дотримуватись інструкції.
- Бути
обережним при використанні хімічного посуду, хімічних приладів і апаратів.
- Підтримувати
чистоту і порядок на своєму робочому місці.
- Дотримуватись
правил безпеки при користуванні електроприладами, водопроводом.
- Робота в
кабінеті вимагає особливої уваги.
- Зосередитися
на виконанні лабораторної роботи, не відволікатися самому і не відволікати
однокласників.
- Знати
місцезнаходження у кабінеті аптечки, протипожежних засобів і вміти ними
користуватися у разі потреби.
- Неуважність,
поспішність, безпечність можуть привести до нещасних випадків.
- Проводячи
хімічні експерименти бути раціональним,
обережним і спостережливим.
- Бережно
ставитися до майна хімічного кабінету, економно витрачати реактиви.
- Раціонально
використовувати час, відведений вчителем для виконання хімічних дослідів.
- Дотримуватись
правил користування водопроводом, газом, електроенергією, не відкривати
без необхідності крани, не засмічувати раковини.
- Спостереження
за ходом досліду записувати під час його проведення, а результат та
висновки – після закінчення роботи.
|
Ознайомлення
з лабораторним посудом:
У процесі вивчення хімії доводиться
проводити чимало дослідів, для чого використовують спеціальне обладнання і
посуд.
У хімії застосовується особливий посуд із
тонкостінного і товстостінного скла. Вироби із тонкостінного скла стійкі до
зміни температур, в них проводять хімічні операції, які потребують нагрівання.
Хімічний посуд із товстостінного скла нагрівати не можна. За призначенням
скляний посуд буває
ü
загального призначення,
ü
спеціального призначення
ü
мірний.
Посуд загального призначення
використовують для виконання більшості робіт.
Посуд загального призначення:
а) пробірки; б) хімічні
склянки; в) колби; г) газовідвідні трубки.
Пробірками користуються
виконуючи досліди з невеликими кількостями розчинів або твердих речовин, для
демонстраційних дослідів.
У колбах розчиняють
речовини, здійснюють фільтрування, титрування розчинів. Хімічні склянки
застосовують для проведення реакцій осадження, розчинення твердих речовин під
час нагрівання.
Мірний посуд
До мірного посуду належать:
а) мірний циліндр, б)
колби, в) хімічний стакан , г) бюретки, д)
піпетки. Мірним посудом точно визначають об’єм рідин, виготовляють розчини
різних концентрацій.
Посуд спеціального призначення
До групи спеціального призначення
відноситься посуд, який застосовують з певною метою. У
товстостінному посуді виконують досліди, які не потребують нагрівання.
Найчастіше у ньому зберігають реактиви. З товстого скла також виготовляють
крапельниці, лійки, газометри, апарат Кіппа, скляні палички.
Товстостінний посуд: а)
апарат Кіппа; б) прилад для збирання газів; в) склянки; г) крапельні лійки; ґ)
склянки для зберігання твердих речовин; д) склянки з притертими пробками; е)
скляні палички й трубочки.
Фарфоровий посуд
Крім скляного посуду в
лабораторії використовують фарфоровий посуд: чашки, тиглі, ступки. Фарфорові
чашки застосовують для випаровування розчинів, а фарфорові тиглі – для
прожарювання речовин у муфельних печах. У ступках подрібнюють тверді речовини.
Фарфоровий посуд: а)
тигель; б) чашка для випаровування; в) ступка з товкачиком.
Велике значення під час
виконання хімічних експериментів має допоміжне приладдя:
а) металевий штатив, б)
штатив для пробірок, в) тигельні щипці, г) азбестова сітка.
Для зважування речовин
використовують терези.
Маркування небезпечних речовин
За ступенем небезпеки, яку вони можуть
виявляти для людей під час застосування, побутові хімікати можна умовно
поділити на чотири групи:
·
безпечні побутові хімікати;
·
побутові хімікати, що виявляють
певну небезпеку;
·
вогненебезпечні побутові хімікати;
·
отрійні побутові хімікати.
02.09.2024
Хімія. 7 клас. Тема «Хімія — природнича наука. Короткі відомості з історії. Навчальний проєкт: 1. Значення хімічних відкриттів для розвитку людства.
2. Еволюція хімічних знань. (на вибір)
Д/з Вивчити параграф 1. Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-himiya---prirodnicha-nauka-himiya-v-navkolishnomu-sviti-71112.html
Немає коментарів:
Дописати коментар