Хімія 7 клас

12.05

Тема. Вправи в застосуванні знань з теми "Хімічні рівняння" .

Д/з Повторити параграф № 16. Переглянути відео за посиланням  

https://www.youtube.com/watch?v=zLMZdu9-GpY             

05.05

Тема. Складання хімічних рівнянь. 

Д/з Вивчити параграф № 16 (стор. 187 — 189)

Переглянути відео за посиланням 

https://www.youtube.com/watch?v=zLMZdu9-GpY

     На 19.05. 2025 підготувати інтелект — карти, лепбуки (на вібір) з теми 

« Фізичні та хімічні явища в довкіллі». На уроці відбудеться демонстрування

створених лепбуків, інтелект — карт  та їх обговорення.

21.04

Тема. Навчальне дослідження № 10

«Дослідження     залежності маси продукту реакції від часу перебігу хімічної реакції.

Д/з Повторити параграф № 16 (стор. 183 — 186) .

Виконати навчальне дослідження № 10 (стор. 195) і надіслати для перевірки.

14.04

Тема. Типи хімічних реакцій. 

Д/з Вивчити параграф № 16 (стор. 183 — 187) Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=L5x4NT-05DU

07.04

 Хімічні рівняння. Закон збереження маси в хімічних рівняннях.

Д/з Вивчити параграф № 16. Переглянути відео за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=AioeqmkZjAA

31.03

Моделювання фізичних та хімічних явищ. Навчальне дослідження № 9

«Дослідження хімічних явищ». Повторити параграф № 15.

Виконати навчальне дослідження за посиланням і надіслати для перевірки  

https://drive.google.com/file/d/1AhK7ZBYwc0b1ozy65d97BVSMPgRdnPWC/view?usp=sharing

24.03

Фізичні та хімічні явища. 

Д/з Вивчити параграф № 15. Переглянути відео за посиланням 

https://www.youtube.com/watch?v=L-QUDwC36vs

17.03

Тема. Діагностувальна робота з теми «Досліджуємо речовини та суміші».

Виконати роботу за посиланням 

https://vseosvita.ua/test/start/cwf898

Д/З Повторити параграфи № 11 — 14.

10.03

Тема. Розрахунки масової частки компонентів у суміші. 

Д/з Вивчити параграф № 14. Переглянути відео за посиланням.

https://www.youtube.com/watch?v=ntyCJk5sH00

Розвязати задачі і надіслати для перевірки.

1. 368 г мінералу доломіту містить 48 г Магнію та 80 г Кальцію.

2. Обчисліть масові частки цих елементів у доломіті.

Одна таблетка містить 400 г парацетамолу та 200 г допоміжних речовин .

Обчисліть масову частку парацетамолу в одній таблетці. 

24.02

Тема. Навчальне дослідження № 8

«Визначення вологості піску та ґрунту.

Д/з Повторити параграф № 14. Переглянути відео за посиланням 

За відео https://www.youtube.com/watch?v=2vzvCSCZY4o

та посиланням https://docs.google.com/document/d/1WWl5dpJbH5dtI_jRciS6r5PLBhfkCo6t/edit?usp=sharing&ouid=100394802775868480101&rtpof=true&sd=true

оформіть навчальне дослідження і надішліть для перевірки.

 17.02

Тема. Кількісний склад сумішей. Масова частка компонентів у суміші.

Д/з Вивчити парагрaф № 14. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=ntyCJk5sH00


Розв’язати задачі і надіслати для перевірки.

  1. У баночці міститься йогурт масою 200 г з умістом жиру 4 %.

  2. Визначте масу(г) жиру в цій порції йогурту.

  3. Для консервації огірків треба приготувати розсіл із масовою

  4. часткою солі 6%. Обчисліть масу солі, яку треба додати до води

  5. масою 1 кг.

03.02

Тема. Розділення сумішей (однорідних і неоднорідних)

Д/з Вивчити парагрaф № 27. Переглянути відео  за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=5xoZ0WEk9Nc&t=688s

10.02

Хімія. 7 клас. Тема. Навчальне дослідження № 6.

Розділення неоднорідних сумішей.

Д/з Повторити параграф № 13. Переглянути відео за посиланням  

https://www.youtube.com/watch?v=KueGL20MtgI  Заповнити файл за посиланням і надіслати для перевірки.

https://drive.google.com/file/d/1ONFgX2CJa0c1WoWpJccUAw8y53xGcE5o/view?usp=sharing

27.01


Тема. Чисті речовини та суміші.

Д/з Вивчити параграф № 12.

Переглянути відео за посиланням: 

https://www.youtube.com/watch?v=5xoZ0WEk9Nc


20.01.2025

Тема. Речовини та їхні властивості.  Д/з Вивчити параграф № 11.

Переглянути відео 1 за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=wqEP_PcUUOA&list=PLWteg9_gGYtEW549d-dy01CxM

та відео 2

https://www.youtube.com/watch?v=9rZ2qpbPK-w

За відео 1 та відео 2 оформити навчальні дослідження і надіслати для

перевірки. Не забудьте дати відповіді на поставлені запитання.

23.12

Тема. Підсумковий урок.  

Д/з Повторити и параграфи  № 5 — 10.

16.12

Підсумкова контрольна робота з теми «Від хімічних елементів до хімічних сполук»

Завдання 1- 6 з однією  правильною відповіддю (кожне завдання по 0,5 б, разом 3 бали)

1. Найменша хімічно неподільна електронейтральна  частинка :

 а) атом;   б) молекула;   в) речовина;   г) тіло.

2. Вид атомів з однаковим зарядом ядра:  а) хімічний елемент; б) тіло;

  в) речовина;     г) хімічний символ.

 3. Символи хімічних елементів складаються з однієї або двох літер і походять    від їхніх назв: а) єгипетських; б) грецьких; в) латинських; г) українських.

4. Горизонтальний ряд в періодичній системі називається:  а) ряд; б) група; 

в)  період; г) символ.

5. На сьогодні відомо хімічних елементів: а) 116;  б)  118;  в) 120;   г) 122.

6. Виберіть металічний елемент; а) Літій; б) Оксиген ; в) Гідроген; г) Нітроген.

Завдання 7. Спробуйте відновити інформацію (3бали)

Символ

Назва хімічного елементу

Проста речовина

О

 

Кисень

 

Гідроген

 

Cu

 

Мідь

 

Карбон

 

Fe

 

Залізо

 

Нітроген

 

 

Завдання 8. Випишіть окремо формули простих і складних речовин (3 бали)

CaO, Cl2, N2, H2O, Au, HCl.

Прості речовини

Складні речовини

 

 

 

 

 

 

 

 

 Завдання 9. Вкажіть якісний і кількісний склад таких речовин  (3 бали)

Формула речовини

Якісний склад

Кількісний склад

H2O

 

 

NaCl

 

 

H2SO4

 

 

 

 

Запишіть формулу речовини за її вимовою: 

a.        Аш – три-пе-о-чотири     _______________

b.      Ен- аш – три.__________________________

Алюміній-два-о-три.____________________

09.12

Тема. Навчальне дослідження №3 « Порівняння фізичних властивостей металів і неметалів»

Д/з Повторити параграф № 9. Переглянути відео за посиланням, виконати навчальне дослідження за відео та надіслати для перевірки

https://www.youtube.com/watch?v=EOqs7mv04_Q

02.12

Тема. Метали та неметали. Прості речовини.

Д/з Вивчити параграф № 9. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=aoaBpJ4qsOU

25.11

Хімічні формули речовин. 

Д/з Вивчити параграф № 8. 

Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=Vl4WBG2b1Pg  

18.11

Тема. Дослідження інформації з періодичної таблиці.

Д/з  Повторити параграф № 7.  Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=iZ6FBAkSNUg

Виконати завдання № 78 (підручник, стор. 81 — 82)  і надіслати для перевірки.

11.11

Тема. Періодична система хімічних елементів.

Д/з Вивчити параграф № 7.

Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=iZ6FBAkSNUg

28.10

Тема. Символи та назви хімічних елементів.

Д/з Вивчити параграф № 6. 

Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=26R0M6vp7Ww

21.10

Тема. Атоми та хімічні елементи. Д/з Вивчити параграф № 5. Переглянути відео за посиланням

 https://www.youtube.com/watch?v=HBswE7hE65U

14.10

Тема. Навчальне дослідження 2. «Визначення густини твердого тіла та сипкої речовини»

Д/з  Повторити  параграф № 4, виконати навчальне дослідження та надіслати для перевірки

Навчальне дослідження №2 «Визначення густини твердого тіла та сипкої речовини»

Перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=W_OWBb0M2EE

Запишіть назви обладнання, тіл або речовин, з якими ви працюватимете.

Обладнання: ___________________________________

Для дослідження я обираю визначення густини такого тіла / речовини: ______________________________

та сипкої речовини: _____________________________

1.  Визначаємо густину тіла / речовини:

m тіла.  =--------------------------------------

Vтіла  = --------------------------------------

густина ρ (ро) = ----------------------------------------

2.  Визначаємо густину сипкої речовини:

mс. реч.  =--------------------------------------

Vс.реч.  = --------------------------------------

густина ρ (ро) = ----------------------------------------

Підбиваємо підсумки

1.  Висловіть гіпотезу щодо речовин або матеріалів, із яких виготовлені досліджувані об’єкти ____________________________________________________________________________________

2.       Чи можливо, на вашу думку, визначити точний

обєм цвяха вимірюванням його довжини та ширини? Відповідь поясніть.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

3.  Чи коректно вимірювати обєм мячика для пінг – понгу в спосіб, використаний у цьому дослідженні? Відповідь поясніть.

_______________________________________________________________________________________________________________________

4. Якщо для цього дослідження використати вологий пісок, то чи буде його густина такою самою, яка густина сухого піску? Відповідь поясніть.

________________________________________________________________________________________________________________________

5. Чи можна точно визначити обєм піску або іншого сипкого матеріалу, насипавши в пустий мірний циліндр? Відповідь поясніть.

________________________________________________________________________________________________________________________

6. Чи можна визначити густину цукру в такий самий спосіб, як і густину піску в цій роботі? Відповідь поясніть.

________________________________________________________________________________________________________________________

07.10.2024

 Тема. Здійснення досліджень та протоколювання результатів.

 Д/З Вивчити параграф № 4 (стор. 47 - 51)

30.09

Тема. Науковий підхід у хімії.

Д/з Вивчити параграф №4. Виконайте завдання № 32 ( стор. 49) та надішліть для перевірки


23.09

Тема «Навчальне дослідження №1 «Виконання найпростіших операцій із використанням лабораторного устаткування»

Вивчити параграф № 3, виконати навчальне дослідження №1, в зошиті записати підсумки роботи, для цього необхідно дати відповіді на питання № 1 — 9 (стор.41). Виконану роботу надіслати для перевірки.

 

18.09.23

Хімія. 7 клас. Тема «Як і з чим працюють в хімічній лабораторії»

Д/з Вивчити параграф № 3. Виконайте завдання № 16 (стор.32) і надішліть для перевірки.



09.09

Хімія. 7 клас. Тема «Правила роботи в кабінеті хімії. Маркування небезпечних речовин. Лабораторне обладнання та базові операції з речовинами.  Д/з Вивчити параграф 2 або опрацювати наступний  конспект

Конспект

ПРАВИЛА РОБОТИ У ХІМІЧНОМУ КАБІНЕТІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ОБЛАДНАННЯМ КАБІНЕТУ ХІМІЇ ТА ЛАБОРАТОРНИМ ПОСУДОМ.

 

Хімія відноситься до експериментально-теоретичних наук. Успіх у навчанні у великій мірі залежить від того, наскільки повно вивчення теорії поєднується з практичними заняттями. Навчання в хімічному кабінеті має свої особливості, тому перед учнями ставиться ряд вимог. Перш за все –відповідальність.

  • Входити до кабінету хімії і лаборантської кімнати тільки з дозволу вчителя.
  • Займати в кабінеті завжди одне й те саме місце і не переходити на інше місце без дозволу вчителя.
  • Під час виконання хімічних дослідів на вашому столі мають бути лише зошити, письмове приладдя, інколи – підручник, необхідний довідковий матеріал.
  • Перш ніж виконувати будь-який хімічний дослід, необхідно уважно прочитати його опис, скласти чітке уявлення про мету даного досліду, умови і порядок його проведення, підібрати необхідні реактиви, матеріали, посуд, а якщо треба – зібрати прилад.
  • Не починати роботу, поки не буде перевірено чи є все необхідне для дослідів і не продумано послідовність їх виконання. За найменшого сумніву щодо реактивів, обладнання, порядку та умов виконання досліду звертатися із запитаннями до вчителя або лаборанта.
  • Забороняється виконувати досліди, не заплановані вчителем, змішувати будь-які речовини, зливати рідини, на свій розсуд змінювати умови виконання дослідів.
  • Проходи між партами залишати вільними від сумок та пакетів.
  • У разі нещасного випадку негайно повідомити вчителя.
  • Працювати в кабінеті хімії обов’язково в халаті.
  • Важливою вимогою є обережність.
  • Входити і виходити з кабінету спокійно, щоб ненароком не перекинути хімічний посуд, приладдя чи склянки з реактивами, які стоять на столах.
  • Всі досліди слід виконувати дуже обережно, точно дотримуватись інструкції.
  • Бути обережним при використанні хімічного посуду, хімічних приладів і апаратів.
  • Підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці.
  • Дотримуватись правил безпеки при користуванні електроприладами, водопроводом.
  • Робота в кабінеті вимагає особливої уваги.
  • Зосередитися на виконанні лабораторної роботи, не відволікатися самому і не відволікати однокласників.
  • Знати місцезнаходження у кабінеті аптечки, протипожежних засобів і вміти ними користуватися у разі потреби.
  • Неуважність, поспішність, безпечність можуть привести до нещасних випадків.
  • Проводячи хімічні експерименти бути раціональним, обережним і спостережливим.
  • Бережно ставитися до майна хімічного кабінету, економно витрачати реактиви.
  • Раціонально використовувати час, відведений вчителем для виконання хімічних дослідів.
  • Дотримуватись правил користування водопроводом, газом, електроенергією, не відкривати без необхідності крани, не засмічувати раковини.
  • Спостереження за ходом досліду записувати під час його проведення, а результат та висновки – після закінчення роботи.

 

 Ознайомлення з лабораторним посудом:

У процесі вивчення хімії доводиться проводити чимало дослідів, для чого використовують спеціальне обладнання і посуд.

У хімії застосовується особливий посуд із тонкостінного і товстостінного скла. Вироби із тонкостінного скла стійкі до зміни температур, в них проводять хімічні операції, які потребують нагрівання. Хімічний посуд із товстостінного скла нагрівати не можна. За призначенням скляний посуд буває

ü  загального призначення,

ü  спеціального призначення

ü  мірний.

Посуд загального призначення використовують для виконання більшості робіт.

Посуд загального призначення:

Рис. 1. Посуд загального призначення: а) пробірки; б) хімічні склянки; в) колби; г) газовідвідні трубки.

а) пробірки; б) хімічні склянки; в) колби; г) газовідвідні трубки.

Пробірками користуються виконуючи досліди з невеликими кількостями розчинів або твердих речовин, для демонстраційних дослідів.

У колбах розчиняють речовини, здійснюють фільтрування, титрування розчинів. Хімічні склянки застосовують для проведення реакцій осадження, розчинення твердих речовин під час нагрівання.

Мірний посуд

До мірного посуду належать:

Рис. 7. Мірний скляний посуд: а) мірні циліндри; б) колби; в) склянка; г) бюретки; ґ) крапельниці.

а) мірний циліндр, б) колби, в)  хімічний стакан , г) бюретки, д) піпетки. Мірним посудом точно визначають об’єм рідин, виготовляють розчини різних концентрацій.

Посуд спеціального призначення

До групи спеціального призначення відноситься посуд, який застосовують з певною метою. У товстостінному посуді виконують досліди, які не потребують нагрівання. Найчастіше у ньому зберігають реактиви. З товстого скла також виготовляють крапельниці, лійки, газометри, апарат Кіппа, скляні палички.

Рис. 5. Товстостінний посуд: а) апарат Кіппа; б) прилад для збирання газів; в) склянки; г) крапельні лійки; ґ) склянки для зберігання твердих речовин; д) склянки з притертими пробками; е) скляні палички й трубочки.

Товстостінний посуд: а) апарат Кіппа; б) прилад для збирання газів; в) склянки; г) крапельні лійки; ґ) склянки для зберігання твердих речовин; д) склянки з притертими пробками; е) скляні палички й трубочки.

Фарфоровий посуд

Крім скляного посуду в лабораторії використовують фарфоровий посуд: чашки, тиглі, ступки. Фарфорові чашки застосовують для випаровування розчинів, а фарфорові тиглі – для прожарювання речовин у муфельних печах. У ступках подрібнюють тверді речовини.

Рис. 8. Фарфоровий посуд: а) тигель; б) чашка для випаровування; в) ступка з товкачиком.

Фарфоровий посуд: а) тигель; б) чашка для випаровування; в) ступка з товкачиком.

Велике значення під час виконання хімічних експериментів має допоміжне приладдя:

Рис. 10. Лабораторне обладнання: а) штатив металевий; б) штатив для пробірок; в) металева ложечка для спалювання речовин; г) тримач для пробірок; ґ) тигельні щипці; д) азбестова сітка.

а) металевий штатив, б) штатив для пробірок, в) тигельні щипці, г) азбестова сітка.

Для зважування речовин використовують терези.

Рис. 11. Лабораторні терези: а) аптечні; б) технохімічні; в) аналітичні.

 

Маркування небезпечних речовин

За ступенем небезпеки, яку вони можуть виявляти для людей під час застосування, побутові хімікати можна умовно поділити на чотири групи:

·             безпечні побутові хімікати;

·             побутові хімікати, що виявляють певну небезпеку;

·             вогненебезпечні побутові хімікати;

·             отрійні побутові хімікати.

 


02.09.2024


Хімія. 7 клас. Тема «Хімія — природнича наука. Короткі відомості з історії. Навчальний проєкт: 1. Значення хімічних відкриттів для розвитку людства.

2. Еволюція хімічних знань. (на вибір)

Д/з Вивчити параграф 1. Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-himiya---prirodnicha-nauka-himiya-v-navkolishnomu-sviti-71112.html

Немає коментарів:

Дописати коментар