Українська література 8 клас

17.10

ПЧ №1. Зірка Мензатюк "Янгол Золоте Волосся"

Скорочений варіант тексту:

https://dovidka.biz.ua/anhel-zolote-volossya-skorocheno/ 

Скорочено в аудіоформаті:

https://www.youtube.com/watch?v=PQpWrreN9Dc

Домашнє завдання

Підготуватися до діагностичної роботи. Повторити відомості про Івана Білика - "Дарунки скіфів", Русь, її культура та письменство, билина про Іллю Муромця, Раїса Іванченко "Ярославни", Дзвінка Матіяш "Мене звати Варвара"

16.10

Дзвінка Матіяш "Мене звати Варвара". Характеристика головної героїні. Постать меценатки Варвари Ханенко як утілення християнської доброчесності. Різдвяні дива у повісті.

Про твір:

https://docs.google.com/document/d/1II8KID0tLfLEcoOYbIBTuL2cVHCI5bk81UyRNV4MNw0/edit?usp=sharing 

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1MrSIAdJ689hGgffNJa3qerL4_ShmeZwW/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Матеріал до уроку:

https://drive.google.com/file/d/10pMElVxMahuz19j9C-s28WSmXQPxPygx/view?usp=sharing

Домашнє завдання

За поданим шаблоном створити анкету головної героїні твору. Можете роздрукувати/ переписати в зошит/ заповнити у будь-якому додатку.

https://vseosvita.ua/library/sucasni-vidi-roboti-na-uroci-literaturi-fejsbuk-storinka-anketa-literaturnogo-geroa-264225.html


10.10

Дзвінка Матіяш «Мене звати Варвара» (скорочено)

Коротка розповідь про письменницю. Актуальність біблійної теми у психологічній повісті. Сюжет твору.

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=S1OYtjN1V7Q

Короткі відомості про авторку:

https://starylev.com.ua/old-lion/author/dzvinka-matiyas?srsltid=AfmBOophJgm6U_0__e01Od2zYNfFOzjfeBuIPs-9U6j6oT_68MkWHT-z

Скорочений текст твору:

https://dovidka.biz.ua/mene-zvaty-varvara-skorocheno-dzvinka-matiyash/

Скорочений варіант у аудіоформаті:

https://www.youtube.com/watch?v=pR2cQmJWpeE

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1ZM3JXUhoh1FjRdnfYp0og-WbP9VmkNBX/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Ознайомитися з твором;

Опрацювати ст.72-99;

Скласти сюжетний ланцюг твору.

09.10

Біблія та українська література. Переклади Біблії українською мовою. Біблійні сюжети в українській літературі (оглядово). 

Ліна Костенко «Давидові псалми. Псалом 1». 

Біблійні мотиви у творчості письменниці. Ідея праведного буття особистості. Протистояння добра та зла в житті людини. Художні особливості вірша.


Відеоурок:


https://www.youtube.com/watch?v=CNWJP7r9uJg


Презентація:


https://docs.google.com/presentation/d/1tgX5Ldtac98CN6Z5NUnLKboYT_Xnk2sf/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true


Ліна Костенко «Давидові псалми. Псалом 1». :


https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=26538


Домашнє завдання


Опрацюйте ст. 65-67;

Підготувати виразне читання та аналіз твору.

03.10

Біблія – одна зі священних книг людства: історія створення, автори, побудова, жанрова структура (оглядово). 

«Євангеліє від Матвія» (заповіді 22: 34-40; 25:31-40). Постать Ісуса Христа. Ключові заповіді християнства – основа загальнолюдської моралі. 

ГР 2. Створення ментальної мапи (кластера) «Біблія».


Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=Nwi2Fs3wCfM


Презентації:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-zarubizhno-literaturi-na-temu-svyaschenni-knigi-narodiv-svitu-bibliya---pam-yatka-svitovo-literaturi-318670.html


https://docs.google.com/presentation/d/1o45Bh-nOWIVL3vByeGTazJ2KXXT_4Yws/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true



Домашнє завдання

Опрацювати ст.56-61;

Виконати завдання 11  (ст.61).

Перенести у зошит подану ментальну мапу на тему "Біблія":




02.10

ГР 3. Написання есе.  «До джерел: пізнання свого коріння та історії відкриває шлях до майбутнього».


Відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=_VnMxmWfhKo


Презентація:

https://vseosvita.ua/library/6-nush-napysannia-ese-svitohliadnoho-zmistu-814605.html


Теоретичний матеріал:

https://drive.google.com/file/d/1i9UPIstIKAH3Vx_j_8Qhzf1CUhWtkgql/view?usp=sharing


Домашнє завдання


1.Скласти есе на запропоновану тему:

2.«До джерел: пізнання свого коріння та історії відкриває шлях до майбутнього»;


Підготувати повідомлення про світові релігії.

26.09

Раїса Іванченко «Ярославни». 

Взаємини Русі в часи князя Ярослава з європейськими державами. Значущість освіти та виховання князівен для утвердження авторитету держави. Образ Русі у творі.


Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=pjWQjTo9qXw


Теоретичний матеріал:

https://docs.google.com/document/d/1cECwkyF6fxUpm8q2ifQXwBnhpvZJpfBv6v8JxTR7F_I/edit?usp=sharing


Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1Xomx59cBNLWavMPP-1zdODtV-SIA6_wY/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true


Домашнє завдання

Виконати завдання 7 (ст.55).

25.09

Образ Русі в сучасній українській літературі. 

Твори сучасних письменників про княжу добу, їх актуальність. 

Раїса Іванченко «Ярославни».  Розповідь про письменницю та її історичну прозу. Історична основа оповідання.


Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=bPYUlvRAmMA


Пограйтеся (на уроці)

https://wordwall.net/resource/95718127/9-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%96-%D0%B2-%D1%81%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D1%96%D0%B9-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B9-%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D1%96-%D1%80%D0%B0%D1%97%D1%81%D0%B0-%D1%96%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE



Домашнє завдання

1.Опрацювати ст.46-55;

2.Виписати по дві цитати для характеристики героїв твору Раїси Іванченко "Ярославни";

3. Творче завдання на ДОДАТКОВУ оцінку. Ст. 58 (№9).

19.09

Своєрідність давнього українського письменства. 

Періоди розвитку давньої літератури, її світоглядні, естетичні, мовні особливості. Письменство як частина культури Русі, його стилі та жанри (оглядово). Володимир Мономах «Повчання дітям» (скорочено). Жанр повчання. Духовний заповіт київського князя нащадкам. Втілення у творі моральних принципів і традицій княжої доби. 


Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1737U4pYemFHSnLwb_FyqtX6i2bZjL7TM/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання:

Опрацюватти ст. 38-44 підручника;

Записати у зошит подану таблицю:



18.09

«Про Іллю Муромця та Соловія». 

Композиція і сюжет твору. Образ київського богатиря Іллі Муромця – оборонця рідної землі, його сила і мужність. Другорядні персонажі, їх характеристика. Мова і стильові особливості старини.


Матеріал до уроку:

https://drive.google.com/file/d/1T0GfHBxiZdzf_6AMnZai0-2uYQ0RAf_p/view?usp=sharing


Відеоурок:


https://www.youtube.com/watch?v=2Y_hvcM7v8A


Аналіз твору:


https://docs.google.com/document/d/1D1qPhUWpmvBXWuJGGK84SkiBAxEZnTpdlW84HfNnW0U/edit?usp=sharing


Характерні ознаки Іллі Муромця:



Домашнє завдання:


Опрацювати ст. 30-38;

Виконати інтерактивну вправу за посиланням:

https://learningapps.org/watch?v=p7xt9juba24


Робіть знімок свого результату та надсилайте на пошту дистанційного навчання

12.09

Русь, її культура та письменство. Усний народний епос. Старини (билини). Теми та мотиви старин різних циклів, художні особливості.

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=QKn0fiKFs68&ab_channel=%D0%9E%D0%94%D0%95%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%98%D0%99%D0%9B%D0%86%D0%A6%D0%95%D0%9924%D0%9E%D0%94%D0%95%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%9E%D0%87%D0%9C%D0%86%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%9E%D0%87%D0%A0%D0%90%D0%94%D0%98

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1VtQd-kOJukY3BnxZcwAZ9F9VRFNogORU/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 25-30;

Знати визначення понять билини, пісня та героїчний епос. 

Читати старину "Про Іллю Муромця та Соловія" (ст. 32-36);



11.09

Іван Білик «Дарунки скіфів». 

Контраст образів перських і скіфських воїнів. Мудрість і поміркованість скіфів у протистоянні з багатотисячним військом.

Аналіз твору:

https://dovidka.biz.ua/darunky-skifiv-pasport-tvoru-analiz-ivan-bilyk/

Презентація:


https://docs.google.com/presentation/d/19fPiVVZo6LP2lYQOi8vvd-fwXr25H80T/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання:

Опрацювати ст. 9-20;

Виконати інтерактивну вправу, результати фотографуйте і надсилайте на пошту дистанційного навчання:

https://learningapps.org/watch?v=py3j65f9c24&fbclid=IwY2xjawMve9lleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFhRUZrTXdwMFFGVTFjZENzAR4qrKSqZI5_5jfk2nwl8ElzWBs9WFz5l-YyThz-7lnf6Ma2bc7Bu3z2DiLx5w_aem_QQph38H28wIYzjiEN8b9gw

05.09

Культура й віра прадавніх українців. Погляди прадавніх українців на світ і місце людини в ньому. Основні риси дохристиянських вірувань наших предків, відображені у фольклорі й літературі (оглядово).  Іван Білик «Дарунки скіфів».  Творчість письменника – майстра історичної прози. Художня розповідь про похід Дар'явауша у Скіфію в оповіданні «Дарунки скіфів». Історичне підґрунтя твору. Причини нападу перського царя на Скіфію.

Відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=qDVVJt9p8VM

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1WAIMukpe-aKYm5KsA43kqKr3laj00o8S/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Іван Білик "Дарунки Скіфів" (аудіокнига):

https://www.youtube.com/watch?v=3MBqEJ63bnQ

Текст:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=4104

Скорочена аудіоверсія:

https://dovidka.biz.ua/darunky-skifiv-skorocheno-ivan-bilyk/

Домашнє завдання:

Опрацювати ст. 10-19;

Виконати інтерактивне завдання за посиланням:

https://learningapps.org/watch?v=py3j65f9c24

Робіть знімки своїх виконаних завдань та надсилайте на пошту 

04.09

Художній твір у контексті доби

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=t2gnZBPffNU

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1KH0hRT2Giw9fICCIH2CrWfmaVDsyUD3w/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання:

1.Опрацювати ст. 7-8;

2.Знати основні мистецькі напрями та епохи (ст. 8);

3.Виконати інтерактивну вправу за посиланням:

https://learningapps.org/watch?v=pqi3ae9rj24

Робіть скріни своїх результатів і надсилайте на пошту.

Підручник:

https://pidruchnyk.com.ua/2966-ukrainska-literatura-kalynych-8-klas-2025.html

Немає коментарів:

Дописати коментар