Українська література 8 клас

08.05

Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Юрія Винничука "Місце для дракона"

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=Rjb6RJm4s8Q

Перегляньте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/16B7ki7K2dVYesD14JJK8YRC9aoNu8wP_/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Ознайомитися з біографією Валентина Чемериса.

Почати читати твір «Вітька + Галя, або повість про перше кохання»

https://lib.com.ua/uk/book/vitka-galia-abo-povist-pro-pershe-kokhannia/

Аудіоверсія

https://www.youtube.com/watch?v=vtSTGAMzjfI


07.05

Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=K2-pFKnUVEE

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1denm2A4USpQLKqYPvK4d8kJe5u_nsg02/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=PuOxTTW83G0

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1denm2A4USpQLKqYPvK4d8kJe5u_nsg02/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Створити ілюстрації до твору Юрія Винничука «Місце для дракона»

Скласти порівняльну характеристику персонажів: князь, Грицько, Пустельник


24.04

"Місце для дракона" Юрія Винничука - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть "драконячі" закони

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=NalV7TXTtBo

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1fGGBttUArsgl77Olizf9almPRpMXt1Co/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорт твору.

Читати твір Юрія Винничука «Місце для дракона»:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=10482

Стислий переказ (аудіо):

https://www.youtube.com/watch?v=5wtEOAepIjU

23.04

Алегоричність образу коня Шептала, його характеристика

Матеріал до уроку:

https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=6974

Презентації:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-volodimir-drozd-alegorichnist-obrazu-konya-sheptala-347548.html

https://vseosvita.ua/library/vdrozd-alehorychnist-obrazu-konia-sheptala-680012.html

Домашнє завдання

Читати твір Юрія Вінничука "Місце для дракона"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=10482

17.04

Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеосібнення в оповіданні Володимира Дрозда "Білий кінь Шептало"

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=XrlTXktW_fw

Презентація:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-volodimir-drozd-biliy-kin-sheptalo-347464.html

Скорочена аудіоверсія:

https://www.youtube.com/watch?v=g7mVITsvpj8

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал

16.04

Розвиток мовлення (усно). Дискусія "Дорослішання. Моральні чесноти. Дружба. Батьки"

Відеоматеріали до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=_fkqdxQtivs

https://www.youtube.com/watch?v=aX2IF69bFj4

Домашнє завдання

Ознайомитися з твором Володимира Дрозда "Білий кінь Шептало"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=32

10.04

Проблема особистості в сучасному світі. Особливості композиції твору.

https://www.youtube.com/watch?v=_fkqdxQtivs

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://view.genial.ly/606024d10138370d9e8488d4/presentation-nina-bichuya-shpaga-slavka-berkuti-problema-osobistosti

Домашнє завдання

Скласти твір-роздум на тему: «Прикладом для наслідування для мене є…»

09.04

"Максимальне навантаження" як вияв моральності та відповідальності в житті

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=3v9nu8SuB0w

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://view.genial.ly/606024d10138370d9e8488d4/presentation-nina-bichuya-shpaga-slavka-berkuti-problema-osobistosti

Домашнє завдання

Створити ілюстрації до твору Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути». Можете намалювати портрет одного з героїв або зобразити події одного з розділів твору.

03.04

Ніна Бічуя "Шпага Славка Беркути". Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=fLzHS1hqbgE

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1MJLc8s4Kmi5amAN1ZrHa6ZuGZBL7bVzt/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1-D-L5lTjUtMpgVXtI4M8pZv6MyGENnN4/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=SmioEY2cn6Y

Домашнє завдання

Зробити цитатну характеристику образів Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. Записати у зошит паспорт твору 

02.04

Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів.

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1kuZnRq3hAOPwO5FOJNuvSBEKG0-PQqT9/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Записати у зошит цитатну характеристику діда Платона та діда Савки.

Домашнє завдання

Читати твір Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=10271 

(Скорочена версія)

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=17490&page=2

(Скорочена аудіоверсія)

https://www.youtube.com/watch?v=C8Lg-zFbWIo

27.03

Олександр Довженко - видатний український кінорежисер і письменник. "Ніч перед боєм" - оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки воєнного лихоліття.

Відеодовідка про Олександра Довженка:

https://www.youtube.com/watch?v=Qo0kIxOFzXM

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1VGeHcfaq_47XST0bORZk9C5Ao_owxWpz/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=I69oRVWyvFk

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1t29Rksvw9MaGdUInP4oFDUCbznx1OuYC/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Опрацюйте матеріал за посиланням:

https://vseosvita.ua/lesson/43-oleksandr-dovzhenko-nich-pered-boiem-vydatnyi-ukrainskyi-kinorezhyser-i-pysmennyk-yoho-opovidannia-pro-druhu-svitovu-viinu-nich-pered-boiem-tvir-pr-614863.html

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорт твору

26.03

Особливості композиції повісті Михайла Коцюбинського "Дорогою ціною"

Аналіз твору

https://dovidka.biz.ua/dorogoyu-tsinoyu-analiz/

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=rYJxF77JVOM

Презентація:

https://vseosvita.ua/library/mkotsiubynskyi-dorohoiu-tsinoiupryhodnytskyi-romantychnyi-siuzhet-povisti-problema-voli-liudyny-ta-mozhlyvostei-ii-zdobuttia-658025.html

Домашнє завдання

Ознайомитися з біографією Олександра Довженка та його твором "Ніч перед боєм"

Опрацювати ст. 139-145;

Записати у зошит паспорт твору.

20.03

Розвиток мовлення (письмово). Образ Соломії . Романтичність, мужність, сила волі української жінки в повісті Михайла Коцюбинського "Дорогою ціною"

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/10-MTXHXL8VryiUSE65lTgoZXEw9GnesY/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Скласти твір-роздум на одну із запропонованих тем:

1. "Чи вартувало Соломії бути такою саможертовною у стосунках із Остапом";

2. "Чи взаємним було кохання та самовіддача кожного у парі?";

3. "Кохати чи бути коханим? Ось у чому питання."

19.03

Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив повісті Михайла Коцюбинського "Дорогою ціною". Його переможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв

Перегляньте відеоуроки за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=zmQh8t_5ddw

https://www.youtube.com/watch?v=Iy7COKVBaD0

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1tmhbTDGhBkPJstXBszWOo5hn_BmvcZB3/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виписати з твору цитати із пейзажами.

Дібрати 5 прислів’їв та цитат про любов.

13.03

Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті Михайла Коцюбинського "Дорогою  ціною"

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=Iy7COKVBaD0

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1S7ylIpoK8a6PSxV_UDBzCyIoWC0QwA9p/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Скласти цитатну характеристику Остапа й Соломії

12.03

Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. Місце, час подій, історична епоха в повісті Михайла Коцюбинського. «Дорогою ціною». Роль прологу у творі

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=rYJxF77JVOM

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1b9csVFLNHolBYm4OeBQDznr2g_i-RZNp/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте підручник на ст. 116-117.

Записати у зошит паспорт твору

Ознайомитися з повістю Михайла Коцюбинського "Дорогою ціною":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1063

27.02

Позакласне читання. Анна Багряна про Марію Заньковецьку "Життя видатних дітей"

Матеріал для опрацювання:

https://sites.google.com/site/literaturnakartaostapavisni/%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%8F%D0%BC/%D0%BD%D0%B5%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%BC-%D0%BD%D0%B0-%D1%83%D1%80%D0%BE%D1%86%D1%96/%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B0%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%BC-%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D1%83-%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%96%D1%8F-%D0%B7-%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%8F-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%85-%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9%D0%B9

Про Марію Заньковецьку:

https://www.youtube.com/watch?v=zGeFvWA_BQ4

Домашнє завдання:

Ознайомитися з біографією Михайла Коцюбинського і його твором "Дорогою ціною"

26.02

Контрольна робота №4. (Твір)

Домашнє завдання

Скласти твір-роздум (1,5-2 ст.) на одну із запропонованих тем:

1.   «Гроші у нашому житті: добро чи зло?»;

2.   «Герасим Калитка: заощадливий господар чи жадібний землевласник?»;

3.   «Земля та її роль у житті кожного українця».

Твір має бути оригінальним.

Під час написання твору важливо використовувати цитати з трагікомедії Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч».


20.02

Характеристика образів дійових осіб п'єси. Засоби сатиричного змалювання вад героїв трагікомедії Івана  Карпенка-Карого "Сто тисяч"

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=DqD9A_85WQU

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1JBJ0nDWVNZiu7u_27LiWXOqNvCIupg4L/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Зі слайдів 10 – 14 переписати матеріал у зошит

19.02

Проблема влади грошей у трагікомедії Івана Карпенка-Карого

«Сто тисяч»

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=29n3yZClvzc

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1vK7RLKcTss7_e9PqPokD1nAw16AcXDyY/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Написати невеликий твір-роздум на тему: «Чи в грошах щастя?»

(8-10 речень)

13.02

Розігрування (читання в ролях)  ключових моментів трігікомедії "Сто тисяч"

Твір (починаємо з яви №6)

https://mala.storinka.org/%D1%96%D0%B2%D0%B0%D0%BD-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B9-%D1%81%D1%82%D0%BE-%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8F%D1%87-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D1%96%D1%8F-%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%B6%D0%B8%D1%82%D0%B8-%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE.html

Домашнє завдання

Дочитати твір Івана Карпенка-Карого "Сто тисяч"

12.02

Іван Карпенко-Карий. Відомості про життя і творчість українського драматурга. Трагікомедія "Сто ттисяч" - класичний взірець українського "театру корифеїв". 

Цікаві факти про життя митця:

https://www.youtube.com/watch?v=makIlqvmg8k

https://www.youtube.com/watch?v=DWuHsODA0Us

Що треба знати про Театр корифеїв?

https://www.youtube.com/watch?v=9FL6yK0jKTA

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1eGC9EMgTohzlS_MOLVAewu4IY3YmOO0t/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитати першу дію трагікомедії Івана Карпенка-Карого (ст. 89-98).

Виписати у зошит визначення таких понять: драматичний твір, ремарка, конфлікт у творі, комедія, трагедія,трагікомедія.

06.02

Виразне читання. Ритмомелодика віршів сучасних поетів. Виразне читання віршів поетів-сучасників.

Перелік віршів:

https://virshi.com.ua/suchasni-poety/

Сучасні вірші про мову:

https://znayshov.com/News/Details/pro_sylu_movy_ta_slova_7_virshiv_suchasnykh_ukrainskykh_myttsiv

Перелік поетів та їх вірші:

https://osvita.ua/school/library/poems/

Домашнє завдання

Ознайомитися з відомостями про життя і творчість Івана Карпенко-Карого, знайти цікаві факти про нього. Почати читати трагікомедію "Сто тисяч":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1007

05.02

Ангел як оберіг у вірші Галини Кирпи. "Мій ангел такий маленький...". Гуманізм вірша "Коли до вас темної ночі...". Віра в людину, яка несе в своєму серці частинку добра

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=Th8GIrWVius

Матеріал для опрацювання:

https://naurok.com.ua/tema-galina-kirpa-poezi-miy-angel-takiy-malenkiy-koli-do-vas-temno-nochi-22049.html

Презентація:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-galina-kirpa-angel-yak-oberig-u-virshi-miy-angel-takiy-malenkiy-gumanizm-virsha-koli-do-vas-temno-nochi-267193.html

Мій ангел такий маленький:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5576

Коли до вас темної ночі:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5575

Домашнє завдання:

Опрацювати поданий матеріал

30.01

Художні образи вірша Ігоря Павлюка. "Дівчинка"

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=32G-PCf2roM

Теорія:

https://vseosvita.ua/lesson/ihor-pavliuk-divchynka-yaskravi-khudozhni-obrazy-prykmetna-oznaka-virshiv-poeta-357714.html

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1eE6l-JaQN5Cl-vquhD5ku7w3AornqHKs/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Паспорт твору:

https://dovidka.biz.ua/analiz-virsha-divchinka-igor-pavlyuk/

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорт твору.

29.01

Естетична й звукова цілісність вірша Анатоія Мойсеєнка "Жовтень жовті жолуді"

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=ohAWvCdT-pA

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1JzUCPbYEA0oRAj4__9XHOxjlqQRuf6k6/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорт твору

23.01

Філософські мотиви віршів Івана Малковича "Із янголом на плечі" й "З нічних молитов". Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. 

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=nyHmHu1-n8w

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1snnT7jPFQukqs4vFsMSsMendxrhB6Njs/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацюйте ст. 81-83

Письмово в зошиті виконайте завдання 1-4 зі ст. 82-83;

Вивчити вірш Івана Малковича "Із янголом на плечі":

https://osvita.ua/school/literature/m/71157/ 

напам'ять. Відео з віршем надсилайте у Вайбер.

22.01

Глибинний зміст і символіка "Чоловічого танцю" Василя Герасим'юка

Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=EGdIOliY598

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1XXgRrCXmJBtAZgAb2kdcdzwe5Ug0Vx1S/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорт твору

26.12

Узагальнення і систематизація вивченого за І семестр

Перегляньте відео:

https://www.youtube.com/watch?v=w5V9ubU2jW4

ТОП-10 українських письменників:

https://www.youtube.com/watch?v=Jlqbn9ws_sQ

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал.

ГАРНИХ КАНІКУЛ!😁

25.12

Літературна вікторина за вивченим у І семестрі

Матеріал для опрацювання:

https://docs.google.com/document/d/1nxOptGm0xZaQ6ojR4AIjLQkPyGt4Yjrk/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал;

Виконати інтерактивну вправу:

https://wordwall.net/uk/resource/55090643/%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bb%d1%96%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%b0%d1%82%d1%83%d1%80%d0%b0/%d0%bb%d1%96%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%b0%d1%82%d1%83%d1%80%d0%b0

19.12

Література рідного краю. Поети - земляки. Василь Мисик, Анатолій Антоненко

Василь Мисик:

https://www.youtube.com/watch?v=mhnpkEZ6oHA

Анатолій Антоненко:

https://www.dnipro.libr.dp.ua/Pismennik_poet_kraeznavec_Antonenko

Презентація за посиланням:

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-poeti-dnipropetrovsini-416122.html

Домашнє завдання:

Підготуватися до контрольної роботи

18.12

Література рідного краю. Поети - земляки. Юрій Яновський, Володимир Винниченко.

Інформативне відео за посиланням:

https://www.facebook.com/watch/?v=1116795672644126

Цікава інформація за посиланнями:

https://kryvorizhanka.com.ua/uk/articles/top-5-kryvorizkyh-pysmennykiv

Цікаві факти про області України:

https://www.youtube.com/watch?v=XKpXkQ9ev0A

Домашнє завдання:

Опрацювати поданий матеріал.

12.12

Позакласне читання. Захопливі історії підлітка у творі Анатолія Дімарова "На коні і під конем"

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1sQtgQ4Ql58-x6k_FGrhLYZAJ4Zx3KnAI/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Аудіокнига:

https://www.youtube.com/watch?v=cAm0NL-2ZQo

Аналіз твору:

https://dovidka.biz.ua/na-kon-p-d-konem-anal-z-tvoru/

Твір:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2894

Домашнє завдання:

Опрацювати поданий матеріал.

11.12

Контрольна робота №3.  Поетичні твори Володимира Сосюри, Володимира Підпалого та Василя Голобородька. 

https://docs.google.com/document/d/1hvAtOiYTFyau95aBpQR2NtJnCoXLeIG5/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Будьте уважними!

Щасти!

05.12

Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах Василя Голобродька "Наша мова", "Теплі слова". 

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1w1vE0S7eFNcBgT4mc-uY5gCJdRZYiS9h/edit?usp=drive_link&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорти творів «Наша мова» та «Теплі слова»;

Опрацювати ст. 77-78;

Письмово в зошиті виконати завдання 1-3 зі ст. 78;

Підготуватись до контрольної роботи.

04.12

Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Художні образи вірша «З дитинства: дощ»(«Я уплетений…») 

https://www.youtube.com/watch?v=NdZHdic7TsE

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1w1vE0S7eFNcBgT4mc-uY5gCJdRZYiS9h/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 75-76;

Запишіть у зошит паспорт твору;

Спробуйте скласти власний вільний вірш на тему природи.  

28.11

Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші Володимира Підпалого "...Бачиш, між трав зелених...". Багатозначність і змістова глибина художніх образів вірша "Зимовий етюд"

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1PH2wD6l6P7RypNb_rzFSlTGW-ek-tLYY/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 71-73

Записати у зошит паспорти поезій

Виконати завдання 1-3 зі ст. 73-74

27.11

Володимир Сосюра "Васильки" - зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії "Осінь" ("Облітають квіти, обриває вітер..."). Пейзажні мотиви.

Відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=VNrjVJo_OO0

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/13GEQtlxoSgWf8GPME9XVdTJE7RcYfviu/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Аудіоверсії віршів:

"Васильки":

https://www.youtube.com/watch?v=yk1QirZAC0Q

"Осінь":

https://www.youtube.com/watch?v=OX3Fg6izGNY

Домашнє завдання

Підготувати цікаві відомості про життя і творчість Володимира Підпалого

21.11

Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичний пафос вірша "Любіть Україну"

Перегляньте відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=prjp1lYlAAU

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1JUgFZ9Ub5RTpWPHm6Fy3Wx4N8AeX78Ul/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 60-64

Вивчити напам'ять вірш Володимира Сосюри "Любіть Україну".

Відео з віршем надсилайте у Вайбер.

20.11

Контрольна робота №2 (твір).

 Патріотичні мотиви в поезіях Т. Г. Шевченка. Мотиви оптимізму в поезіях Лесі Українки

Домашнє завдання

На основі вивчених творів скласти твір-роздум на одну із запропонованих тем:

   1.«Вільна творчість, вдячність чи егоїзм? Що є важливішим?» (на основі твору Лесі Українки «Давня казка»);

    2. «Три шляхи широкії…». Казка чи реальне змалювання долі української родини за часів козаччини?» (на основі твору Тараса Шевченка «Три шляхи широкії»).

14.11

Проблеми та мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/129ucz4t5bNLslC61oM_dgN4o1DuhZMtJ/vi

w?usp=sharing

Домашнє завдання

Запишіть у зошит порівняльну характеристику Поета та Бертольда.

Підготуватися до  написання контрольного твору. Повторити відомості про життя, творчість та опрацьовані твори Тараса Григоровича Шевченка і Лесі Українки.

Підготуйтеся до контрольної роботи.

13.11

Ідея вільної творчості, духовної свободи людини в поемі Лесі Українки "Давня казка"

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1CsYv8MT1da7WMIxa9MreDLYHRqOAz_6Hb0yWlOfa8CQ/edit?usp=sharing

Домашнєзавдання

Прочитати ліро-епічну поему Лесі Українки "Давня казка";

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=488

Опрацювати ст. 50-61.

Записати у зошит паспорт твору.

31.10

Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії Лесі Українки "Хотіла б піснею стати..."

Перегляньте відео за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=aT8enouy20k&t=33s

https://www.youtube.com/watch?v=RBg_FCPGYYw

Перегляньте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1U1Qw-UKlWrfSTqb4wVXu0WdNQL3YdxTEbtZKpt10SaQ/edit?usp=sharing

Домашнє завдання

Вивчити поезію Лесі Українки "Хотіла б піснею стати..." напам'ять. Відео з віршем надсилайте у Вайбер.

30.10

Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії "Давня весна".

Перегляньте відео за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=aT8enouy20k&t=33s

https://www.youtube.com/watch?v=RBg_FCPGYYw

Біографія письменниці:

https://www.youtube.com/watch?v=_JzWAYjAObc&t=30s

Перегляньте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1U1Qw-UKlWrfSTqb4wVXu0WdNQL3YdxTEbtZKpt10SaQ/edit?usp=sharing

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорт поезії "Давня весна".

24.10

Виразне читання. Шевченкова спадщина.

27 найпопулярніших віршів Т. Г. Шевченка:

https://osvitanova.com.ua/posts/4740-27-naipopuliarnishykh-poezii-tarasa-shevchenka

Твори Тараса Шевченка:

https://osvita.ua/school/literature/tag-shevchenko_taras/

Домашнє завдання

Підготувати цікаву інформацію про Лесю Українку

23.10

Цикл «В казематі». Роздуми про власну долю в поезії 

Тараса Шевченка. «Мені однаково, чи буду…». Символіка вірша «Ой три шляхи широкії…».

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=J1r1BoxAk1k

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1QVIt7-sgzy-aaa_fwE1lpGraVqePomyMaGWo0a7uFsY/edit?usp=sharing

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-rozdumy-pro-vlasnu-doliu-v-poezii-t-shevchenka-meni-odnakovo-chy-budu-symvolika-virsha-oi-try-shliakhy-shyrokii-730901.html

"Ой три шляхи широкії"

https://osvita.ua/school/literature/sh/78471/

Домашнє завдання

 Записати у зошит паспорт одного з віршів.

17.10

Тарас Шевченко. Життєпис поета (історія викупу поета з неволі, участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). "Думи мої, думи мої...". Усвідомлення власної місії поета.

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/RXA2NE7fkWk?si=3koAh3z1QwG9jYk-

Перегляньте відеодовідку за посиланням:

https://youtu.be/OjhgzlDmccE?si=wrUJu9-3tQk3IdfV 

Перегляньте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1L8EWoHAWgsTBUE1gcNCrxOPTiSrOZdDN/edit?usp=drivesdk&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true 

Домашнє завдання

Вивчити напам'ять вірш Тараса Григоровича Шевченка "Думи мої, думи мої...". Відео надсилайте мені у Вайбер.

Думи мої, думи мої,

Лихо мені з вами!

Нащо стали на папері

Сумними рядами?..

Чом вас вітер не розвіяв

В степу, як пилину?

Чом вас лихо не приспало,

Як свою дитину?..


16.10

Контрольна робота №1. Усна народна творчість. 

Виконайте тестові завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7955122

Код доступу: 7955122

До 18.10 (21:00) ви маєте виконати завдання.

Щасти!

10.10

Розвиток мовлення №2 (письмово). Письмовий твір у формі есе на одну із запропонованих тем

1."У піснях - історія мого народу";

2."Маруся Богуславка - зрадиця чи патріотка?"

3."Маруся Чурай - дівчина, що стала легендою";

4."Мій герой із фольклорної спадщини"

Що таке есе і як його написати?

https://docs.google.com/presentation/d/13-YLgDkOmVbCNN2Kdmd1Z9FADnWxOE4q/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Підготуватися до  контрольної роботи

09.10

Героїчний вчинок української полонянки в думі "Маруся Богуславка". Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі

Мультфільм про Марусю Богуславку:

https://www.dailymotion.com/video/x3z1p76

Інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=7n_hnmOnA7k

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1bC9EjX_6OeD_IpsAcmpr0gFRJOvJ0fl3KXbWf5EPXTs/edit?usp=sharing

Дума про Марусю Богуславку:

https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=14&bookid=1

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорт твору. Опрацювати ст. 31-34

03.10

Народні думи - героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники - виконавці народних дум. Сучасні виконавці. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=6ilv0g8u-5U

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1DVFMB-NPaCxSspMWkEMd4OUEBdYTz09l/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 28 – 29.

Письмово в зошиті виконати завдання 1 – 5 зі ст. 30

02.10

ПЧ №1. Марко Вовчок "Ведмідь" (Сестричка Мелася)

Аудіокнига:

https://www.youtube.com/watch?v=9MhJdgxhJJE

Презентація:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-marko-vovchok-238858.html

26.09

РМ№1 (Усно). Дискусія "За що народ увічнив імена своїх героїв", "Сучасне музичне мистецтво і пісні марусі Чурай"

Інформативне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=DedBG98cC1g

Домашнє завдання

Читати твір Марка Вовчка "Ведмідь"(Сестричка Мелася):

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1976

25.09

Народнопоетичні образи пісень, що стали народними "Віють вітри, віють буйні!", "Засвіт встали козаченьки". Їх фольклорна основа. 

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=lsz2nVicnCM

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1x58h2xeMBQyew9IicOLa-pbaZcWAC46x/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

"Віють вітри, віють буйні" (пісня):

https://www.youtube.com/watch?v=hPd7gLGl018

"Засвіт встали козаченьки" пісня у виконанні Козака Сіромахи):

https://www.youtube.com/watch?v=MTQ32tMs53c

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 18-21

Вивчити напам’ять: «Засвіт встали козаченьки»:

                   https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=13413

                Відео надсилайте у Вайбер.


19.09

Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Особиста трагедія в пісні «Ой не ходи, Грицю…»

Перегляньте інформативне відео за посиланням:

Опрацюйте презентацію за посиланням:

«Ой не ходи, Грицю»  (текст):

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорт пісні «Ой не ходи, Грицю…»

18.09

Лицарські якості народного месника в пісні "За Сибіром сонце сходить"

Опрацюйте презентацію за посиланням:

Домашнє завдання

Напишіть власне висловлення щодо важливості увіковічення імен героїв рідної землі (10 – 12 речень).


12.09

Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою

Перегляньте відеоурок за посиланням:

Опрацюйте презентацію за посиланням:

«Чи не той то хміль»

«За Сибіром сонце сходить»

Домашнє завдання

Записати в зошит паспорти творів «Чи не той то хміль» та «За Сибіром сонце сходить».


11.09

Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»

Про історичні пісні:

Опрацюйте презентацію за посиланням:

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 15-22

Письмово в зошиті виконайте завдання 1-5 зі сторінки 22. 


05.09

Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна».«Та, ой, як крикнув же козак Сірко»

Перегляньте відеоурок за посиланням:

Опрацюйте презентацію за посиланням:

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорти творів «Зажурилась Україна» та «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»


04.09

Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору

Перегляньте відеоурок за посиланням:

Опрацюйте презентацію за посиланням:

Домашнє завдання

Опрацювати сторінки 4-10 підручника;

Письмово в зошиті дати визначення поняттям: образ, художній образ, художній твір; навести приклади слухових, зорових та нюхових образів.



Немає коментарів:

Дописати коментар