Фізика 9 клас

21.04.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/mPofw80ZB-o?si=6e0dxsxW5vDdxft9

Домашнє завдання: Повторити  §36,  вправа 36( 2,3).

21.04.2025

Тема: Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/6hpzSdDLQ5s?si=g6Nrk1Rv5Fslofe_

Домашнє завдання. Вивчити  §36, виконати інтерактивну вправу:

https://wordwall.net/tr/resource/55648361( скріншот  переслати)

15.04.2025

Тема: Контрольна робота  з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження. Ч.1.»

https://docs.google.com/document/d/1txaDnMXCfzADtOlwLERjpBrkXg--vybn/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Повторити §30-35  , виконати завдання контрольної роботи.

14.04.2025

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контр. роботи.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/VPnXhbO0drU?si=2x4BUjNBLX0ga3CH

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/PX7FKFrtxNg?si=wuoPUrD1U-tr0U9i

Домашнє завдання. Повторити §30-35, розв’язати задачі:

1.Автобус, що рухається зі швидкістю 36 км/год, починає гальмувати. Через який час

після початку аварійного гальмування він зупиниться? Коефіцієнт тертя під час аварійного

гальмування дорівнює 0,4.

2. За допомогою тросу піднімають вантаж масою 400 кг. За якого прискорення руху

розірветься трос, якщо максимальна сила натягу, яку він витримує, дорівнює 10 кН?

Відповідь подайте у метрах на секунду в квадраті.

14.04.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Рух тіла під дією кількох сил».

Домашнє завдання: Повторити  §35  , розв'язати задачі:

 20.8. Хлопчик потрапляє на ділянку схилу, посипану піском, довжина схилу 13 м, а його

висота 5 м. Яке прискорення хлопчика на цій ділянці, якщо коефіцієнт тертя дорівнює 0,3? 

20.14. До нитки, перекинутої через нерухомий блок, підвішено вантажі масами m1 =300 г і

m2 =600 г. З якими прискореннями рухаються вантажі? Яка сила натягу нитки?

08.04.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Рух тіла під дією кількох сил»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/VPnXhbO0drU?si=yn5U96zgUn53jJ0_

Домашнє завдання. Повторити §35, розв'язати задачі:                                                               

20.11. Яку силу треба прикласти до ящика масою 50 кг, щоб витягти його нагору по схилу

завдовжки 20 м і заввишки 6 м? Сила напрямлена вздовж схилу, тертя відсутнє.

20.13. Автомобіль масою 1 т рухається вгору з прискоренням 0,4 м/с2. Знайдіть силу тяги,

якщо ухил дорівнює 0,05, а сила опору рухові становить 0,04 від сили тяжіння.

07.04.2025

Тема: Рух тіла під дією кількох сил 

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/ILiAuWmPxQc?si=Jba8RBd4qdnK7DCh

Домашнє завдання: Опрацювати §35, вправа 35(2,3)

07.04.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Рух тіла під дією сили тяжіння»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/70pUhWLjfEM?si=haTS3y-Nw5xJe-C5

Домашнє завдання. Повторити §34, розв’язати задачу: 

Задача. Із гвинтокрила, що рухається горизонтально зі швидкістю 54 мс, на висоті 847 м скинутий вантаж без початкової швидкості відносно гвинтокрила. На якій відстані по горизонталі від місця скидання впаде вантаж? Опором повітря знехтувати.

01.04.2025.

Тема. Розв'язування задач з теми: «Рух тіла під дією сили тяжіння»

 Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/70pUhWLjfEM?si=haTS3y-Nw5xJe-C5

Домашнє завдання. Повторити §34, розв’язати задачі: 

Задача1. Стріла випущена вертикально вгору зі швидкістю 25 м/с. Через який час вона досягне висоти 20 м? Якою буде її швидкість на цій висоті?

Задача 2. Хлопчик кинув вертикально вгору м’ячик і спіймав його через 2 с. На яку висоту піднявся м’ячик і яка його початкова швидкість? 

Задача3. М'яч кинутий горизонтально з висоти 5 м з початковою швидкістю   

  7 м/с.  Визнач дальність польоту та переміщення м'яча. Опором повітря знехтуй. 

31.03.2025

Тема: Рух тіла під дією сили тяжіння.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/9M7Ot0uF3gE

Домашнє завдання. Опрацювати  §34, вправа34( 2,3)

31.03.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Закони Ньютона. Закон  всесвітнього тяжіння»

Відеоурок за посиланням:

Домашнє завдання.  Повторити §33, розв'язати задачі:

1. Скільки часу триває вільне падіння тіла без початкової швидкості з висоти 45 м?

2. Визначте прискорення вільного падіння на Меркурії, маса якого становить 3,36·1023 кг,

а радіус 2440 км.

3. Космічна ракета під час старту з поверхні Землі рухається вертикально вгору з

прискоренням 20 м/с2. Знайдіть вагу космонавта, якщо його маса становить 90 кг.

25.03.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння.

Прискорення вільного падіння»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/RVj38evFLsQ?si=kHLVBi5r2T2l0kPG

Домашнє завдання. Повторити §33, розв’язати задачі:

1. Визначте силу тяжіння, що діє на супутник масою 500 кг, який обертається навколо

Землі на висоті 400 км над поверхнею. Радіус Землі – 6.37×(10 в степені 6) м.

2. Якщо прискорення вільного падіння на поверхні планети становить 12 м/с², а її

радіус 7×10 в степ.6 м, визначте масу цієї планети.

24.03.2025

Тема Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Прискорення вільного падіння

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/TIqyC0YoLw0

Домашнє завдання. Опрацювати  §33, розв'язати задачі:

19.8. Чому дорівнює сила гравітаційної взаємодії між двома однаковими більярдними кульками в момент зіткнення? Маса кожної кульки 200 г, діаметр 4 см.

19.21. Екіпаж аеростата, що піднімається, періодично проводить виміри прискорення вільного падіння. На скільки зменшилося значення прискорення вільного падіння на висоті h=6,4 км?

24.03.2025

Тема. Самостійна робота з теми: "Рівноприскорений рух. Закони Ньютона"

  1. Яка фізична величина є мірою інертності тіла?    ( 1 бал)

А: сила;                              Б: маса;                          В: прискорення.

2. Як буде рухатись тіло, якщо векторна сума сил, прикладених до нього, дорівнює нулю?                                                            ( 1 бал)

А: Рівномірно;              Б: Рівноприскорено;                 В: Рівносповільнено.

3. Визначте силу, під дією якої тіло масою 4 т буде рухатись з прискоренням 0,5 м/с2.               ( 2 бали)

4. Тілу масою 6 кг певна сила надає прискорення 0,2 м/с2. Якого прискорення набуде тіло масою 1,2 кг під дією тієї ж сили?                   ( 2 бали)

5. Лижник масою 70 кг , маючи в кінці спуску з гори швидкість 9 м/с, зупинився через 30 с. Визначте модуль гальмівної сили.                 ( 3 бали)

6. Швидкість руху автомобіля масою 1,5 т змінюється під час прямолінійного руху за законом v(t) = 4 + 0,5t  (значення величин у формулі наведено в СІ). Чому дорівнює рівнодійна прикладених до автомобіля сил ?

Домашнє завдання. Повторити §28-32 , виконати сам. роботу.

18.03.2025

Тема: Третій закон Ньютона

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/5tQLwTcfJUs

Домашнє завдання. Вивчити §32  , розв’язати задачі:

1.Наведіть приклади прояву третього закону Ньютона. 

2. Хлопчик масою 48 кг, стоячи на гладенькому льоду, відштовхнув від себе кулю масою

3 кг, надавши їй у горизонтальному напрямку прискорення 8 м/с2. Якого прискорення набув хлопчик?

17.03.2025

Тема. Розв’язування задач з теми: «Другий закон Ньютона»

 Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/lpFA9SVpkIo?si=DDZqPqq_NqEW3C62

Домашнє завдання. Повторити §31, розв’язати задачі: 

18.16. Яким може бути модуль рівнодійної сил 10 і 15 Н?

18.32. Літак масою 30 т торкається посадкової смуги за швидкості руху 144 км/год.

Визначте силу опору рухові, якщо літак до зупинки пробігає по смузі 800 м. 

18.36. Швидкість руху автомобіля масою 1,2 т змінюється під час прямолінійного

руху за законом v (t)=  5+2t (значення величин у формулі наведено в СІ).

Визначте рівнодійну всіх прикладених до автомобіля сил.

17.03.2025

Тема: Другий закон Ньютона

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/Rt04DsuYxfI?si=ckUfQFL6ZpqumBi6

Домашнє завдання. Опрацювати  §31, розв'язати задачі:

 18.3. Яка сила надає тілу масою 10 кг прискорення 2 м/с2?

18.7. Яке прискорення надає сила 60 Н тілу масою 5 кг? 

18.31. Автомобіль масою 2 т, зрушивши з місця, за 40 с набрав швидкості руху 36 км/год, потім рухався прямолінійно рівномірно. Гальмування перед перехрес

тям тривало 8 с. Визначте рівнодійну прикладених до автомобіля сил під час: а) розгону; б) прямолінійного рівномірного руху; в) гальмування.

11.03.2025

Тема: Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/7pCUldfi_3o

Домашнє завдання: Повторити  §30, розв'язати вправу 30(1,2,4)

10.03.2025

Тема: Розв'язування задач з теми:

"Рівноприскоренний прямолінійний рух". Самостійна робота.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/pU8RzESMRj0?si=zqmRGWASIJ0PZNeQ

https://youtu.be/uTVD54k9ZZo?si=5Cxf-pm5N4xTBmat

Домашнє завдання. Повторити  §§ 28-29 , виконати завдання с.р.

_________________________________________________________________

10.03.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Рівноприскорений прямолінійний рух».

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/l6uwa6aNtrY?si=9RUWegj5MABK7ou9

Домашнє завдання: Повторити  §§ 28-29, розв'язати задачі: 

17.17. Опишіть характер прямолінійних рухів, для яких: а) v (t) =2+3 t ; б) v (t) = 6-3 t .

Накресліть графіки v (t) .

17.30. Під час аварійного гальмування на сухому асфальті автомобіль рухається з прискоренням 8 м/с2. Чому дорівнює гальмівний шлях автомобіля за швидкості руху 72км/год?     

25.02.2025

Тема. Розв’язування задач з теми:

«Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху.

Рівняння координати»

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/pU8RzESMRj0?si=zqmRGWASIJ0PZNeQ

https://youtu.be/uTVD54k9ZZo?si=5Cxf-pm5N4xTBmat

Домашнє завдання. Повторити  §§ 28-29 , розв'язати задачу :

25.02.2025

Тема. Розв’язування задач з теми:

«Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху.

Рівняння координати»

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/pU8RzESMRj0?si=zqmRGWASIJ0PZNeQ

https://youtu.be/uTVD54k9ZZo?si=5Cxf-pm5N4xTBmat

Домашнє завдання. Повторити  §§ 28-29, розв'язати задачу :

24.02.2025

Тема: Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/jSQsLZ8ju8Q?si=-IZBIsYjZ-nxrgqd

Домашнє завдання. Опрацювати  §29  , виконати тестові завдання.

_____________________________________________________________

24.02.2025

Тема. Розв'язування задач з теми:

«Прискорення. Швидкість рівноприскореного прямолінійного руху»

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/zGP6d4BbtqA?si=WL6nhFmhPH6iXaDP

Домашнє завдання: Повторити  §28, розв'язати задачі:

Задача17.29Під час гальмування модуль прискорення автомобіля дорівнював 1,4 м/с2,

а швидкість його руху зменшилася від 22 до 8 м/с. Який шлях пройшов автомобіль

за цей час?

Задача 17.32. Літак дотикається посадкової смуги за швидкості руху v0 =60 м/с і зупиняється, пробігши L=1800 м. Яка швидкість v руху літака, коли він пробіг по смузі s=450м


18.02.2025

Тема: Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення.

Швидкість рівноприскореного прямолінійного руху.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/RR3aIIxIQ1w?si=ixYbsBHRaLKtv0uh

Домашнє завдання. Вивчити §28, розв’язати задачі:

1. Потяг вирушає від станції метро. За який час він  досягне швидкості

72км/год, якщо розганяється з прискоренням 1 м/с 2?

2. Літак, розганяючись перед зльотом, упродовж певного проміжку часу

рухався рівноприскорено. Яким було при цьому прискорення літака, якщо за

30 с його швидкість зросла від 10 м/с до 55 м/с?

3. Потяг через 10 с після початку руху  набрав швидкість 0 ,6 м/с .

Через який час після початку руху швидкість потяга дорівнюватиме 3 м/с?

17.02.2025

Тема. Захист учнівських проектів.

Домашнє завдання.   Орієнтовні теми проектів на с. 184. 

Ознайомлення з роботою побутового дозиметра.

Складання радіаційної карти регіону.

Радіологічний аналіз місцевих харчових продуктів.

Екологічні проблеми атомної енергетики.

Розщеплення атома: скринька Пандори чи вогонь Прометея?

Майбутнє Сонця та інших зір.


17.02.2025

Тема. Контрольна робота № 4 з теми «Фізика атома та атомного ядра.

Фізичні основи атомної енергетики»

Домашнє завдання. Повторити головне з §22-27

11.02.2025

Тема: Розв'язування задач з теми «Фізика атома та атомного ядра».

Підготовка до контр. роботи.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/Pp8_ADBlMl4?si=I7bjvlnrshNJIvEd

Домашнє завдання. Повторити  §22-27,  виконати завдання 10,11,12 на с. 181.

10.02.2025

Тема: Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/tjJQBIae6kg

Домашнє завдання: Вивчити  §27,  розв’язати  задачі: 

16.38. На скільки градусів можна нагріти 1000 т води за рахунок енергії, що

виділяється під час поділу 1 г (тобто 2,610  *21 атомів) Урану- 235?  

16.42. Знайдіть ККД атомної електростанції потужністю 500 МВт, якщо кожну добу

вона витрачає 2,35 кг Урану-235.

10.02.2025

Тема. Розв'язування задач з теми: «Ланцюгова ядерна реакція»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/GgDeobRmEfc?si=QuxC0jAL4cpqrhtU

Домашнє завдання. Повторити  §26, розв’язати  задачі:

___________________________________________

04.02.2025

Тема: Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/06NaDqVDXs4

Домашнє завдання. Опрацювати §26 , виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4055597

03.02.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання.

Природний радіоактивний фон. Дозиметри»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/hRLFS_EoA1Q?si=8cyBcH8tzDyl_D_Q

Домашнє завдання: Повторити  §24, розв’язати задачі: 

1.Яку дозу випромінювання поглинула льодова брила масою 10 кг, якщо внаслідок

опромінення вона нагрілася на 0,03 °С?

2.На скільки градусів нагріється людське тіло, якщо людина поглине дозу 0,02 Гр?

Уважайте, що питома теплоємність людського тіла дорівнює питомій теплоємності

води.

3. Поглинена за 2 год доза опромінення становить 4 мГр. Якою є середня

потужність поглиненої дози за цей час?

03.02.2025

Тема: Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний

фон. Дозиметри

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/tffaFZqrHB0?si=X1-bTsfZccVijF82

Домашнє завдання: Вивчити §24, виконати тест: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9595835

28.01.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: « Радіоактивність. Активність радіоактивної речовини»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/iRJJnt8nVBg?si=JJPWO9lWlAP0DubW

Домашнє завдання. Повторити §24 , розв’язати задачі:

14.46.  Період напіврозпаду Йоду-131 дорівнює 8 діб. Яка частина атомів цього ізотопу

розпадеться за 32 доби?

 14.48. Активність радіоактивного елемента зменшилася в 4 рази за 8 діб. Визначте період

напіврозпаду.

27.01.2025

Тема: Розв'язування задач з теми: «Активність радіоактивної речовини»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/iRJJnt8nVBg?si=OylBiKgAVfpzyfgY

Домашнє завдання. Повторити §24 , розв’язати задачі:

27.01.2025

Тема: Активність радіоактивної речовини. Застосування радіоактивних ізотопів

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/kDGjSvThdf4?si=mHrlpwgcMlkD2udL

Домашнє завдання. Вивчити §24 , розв’язати задачі:

14.38. Активність препарату Торію на початку досліду становила 1500 Бк. Якою стане

активність цього препарату, коли розпадеться 75 % атомів Торію?

21.01.2025

Тема: Розв’язування задач з теми: «Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/2hzXipUGgHo?si=iVUOMsWwL55-FvaH

Домашнє завдання. Повторити §23, виконати  тест:

20.01.2025

Тема: Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/2hzXipUGgHo?si=kTdq96brg7UptYiW

Домашнє завдання. Опрацювати  §23,  складіть пазли та опишіть процес на

малюнку:  https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2db3d538d3fd (фото переслати на електронну пошту)

Розв’яжіть задачі:

  • Задача 1. Ядро якого елемента утворилося після β – розпаду ядра

  • атома 225Ra88

  • Задача 2. Ядро якого елемента утворилося після α – розпаду ядра

  • атома 220Rn86

  • Задача 3. Визначте, ядро якого хімічного елемента X утвориться в

  • результаті такої реакції β - розпаду: 14 6С → Х + 0-1е

  • Задача 4. Ядро ізотопу 21183Bi утворилося з іншого ядра після послідовних

  • α - і β -розпадів. Що це за ядро?

  • Задача 5. Скільки α - і β - розпадів відбувається в результаті перетворення

  • Урану 238 U на Плюмбум 206 Pb? 

20.01.2025

Тема: Сучасна модель атома. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили.

Ізотопи

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/lhMKJ0yAjno?si=mBn9HWqfHP6S5q6Z

Домашнє завдання. Вивчити§22, розв’язати задачі:

1.Визначити  хімічний елемент, в ядрі якого різних частинок порівну , а загальна кількість нуклонів – 26.                                                                                                               2.Визначити хімічний елемент, в атомі якого загальна кількість всіх можливих частинок 30 ,а  різноіменних частинок в атомі і в ядрі  порівну .                                                3.Атом  втратив 2 електрони . Знайти кількість протонів , нуклонів ,      електронів , нейтронів.                                                                                                                  4.Атом  втратив 3 електрона . Знайти загальну  кількість  всіх можливих частинок в атомі до і після втрати  атомом електронів . Чи вплинуло це на склад ядра ? Чому ?                 


24.12.2024

Тема: Підсумковий урок.

Домашнє завдання. Повторювати навчальний матеріал, вивчений в 1 семестрі.

23.12.2024

Тема: Захист навчальних проектів

Домашнє завдання. Повторити головне з розділу ІІІ на с. 140-141. Розв'язати задачу 16 на с. 143

23.11.2024

Тема: Захист навчальних проектів

Домашнє завдання. Оформити звіт по виконаному проекту. Теми проектів на с.143. Прочитати

додаткову інформацію на с.139

17.12.2024

7 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Контрольна робота № 3 з теми «Механічні та електромагнітні хвилі»

Домашнє завдання. Повторити головне з розділу 3, с.140-141.

Контрольна робота № 3з теми: «Механічні та електромагнітні хвилі»

Варіант 1

1. Коливальними називають рухи, які …

а) відбуваються довільно під дією зовнішньої сили;

б) періодично або майже періодично повторюються;

в) відбуваються під дією внутрішніх сил;

г) не повторюються.

2. Вимушеними називають коливання, які відбуваються під дією …

а) незмінної зовнішньої сили;

б) зовнішньої сили, яка періодично змінюється;

в) внутрішніх сил;

г) тільки сили тяжіння.

3. Найменший проміжок часу, через який рух тіла повністю повторюється, називають …

а) періодом коливання;

б) амплітудою;

в) частотою;

г) циклічною частотою;

д) фазою.

4. На якій властивості механічних хвиль ґрунтується ехолокація?

а) перенесення енергії без перенесення речовини;

б) відбивання хвилі;

в) залежність довжини хвилі від середовища, в якому поширюється хвиля;

г) зміна амплітуди хвилі зі збільшенням відстані до джерела хвилі.

5. У повітрі поширюється звукова хвиля. Укажіть правильні відповіді.

а) хвиля є поперечною

б) хвиля являє собою стискання й розрідження повітря, що чергуються

в) під час поширення хвилі відбувається перенесення речовини.

6. Який з наведених нижче виразів означає поняття електромагнітного поля?

Укажіть усі правильні відповіді.

а) процес поширення коливань заряджених частинок

б) найкоротша відстань між двома точками, що коливаються в однакових фазах

в) особлива форма матерії, що здійснює взаємодіють між зарядженими частинками.

7. В океані довжина хвилі сягає 270 м, а її період дорівнює 13,5 с. Визначте швидкість поширення такої хвилі.

8. Якою є довжина електромагнітної хвилі у вакуумі, якщо її частота дорівнює 1012 Гц?

9. Радіосигнал, посланий на Місяць, відбився й був прийнятий на Землі через 2,5с після посилання. Визначте відстань від Землі дол. Місяця в цей час.

10. За графіком, наведеним на рисунку, знайдіть амплітуду, період і частоту коливань.


11. Людина, стоячи на березі моря, визначила, що відстань між гребенями хвилі, які йдуть одна за одною, 8м.Крім того, вона підрахувала, що за 1 хв повз неї пройшло 24 хвильові гребені. Визначте швидкість поширення хвиль.

 

16.12.2024

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контр. роботи.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/rOnqL8udGkQ?si=zDgX92pPuImoZtt4

Домашнє завдання. Повторити головне в розділі 3, с.140-141 , виконати завдання  13,14,15 на с.142 

16.12.2024

Тема: Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв'язку. Радіолокація.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/qcRklRNuaAM?si=MRWp014Z5r9cG1eV

Домашнє завдання: Опрацювати §21, вправа 21(1,2,4)

10.12.2024

Тема: Електромагнітне поле й електромагнітні хвилі. Шкала електромагнітних хвиль.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/wldmJLCNAuA?si=mWA4GU4e6vQMlisK

Домашнє завдання: Опрацювати  §19,20, вправа 20(4,5,6)

09.12.2024

Тема: Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №6. Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/1jCHxuWzIUw?si=_wnmz7R5gjLaWJdb

Офіційний сайт програми WavePad Sound Editor - https://www.nch.com.au/wavepad/index.html

Мобільний застосунок для Android "Частотний генератор" з Google Play - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.boedec.hoel.frequencygenerator

Домашнє завдання. Повторити §18,  оформити звіт по лабораторній роботі № 4

09.12.2024

Тема: Звукові хвилі. Інфразвук і ультразвук

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/ReoWGiA37Ng

Домашнє завдання. Вивчити §18, розв’язати задачі:

1. Скільки коливань здійснює джерело звуку за 5 с, якщо довжина хвилі в повітрі дорівнює 1 м?

 2. Спостерігач почув звук пострілу через 5 с після того, як побачив спалах.  Знайдіть відстань між спостерігачем і місцем пострілу.

3. Відстань між найближчими гребенями морських хвиль дорівнює 4 м, а швидкість хвиль — 6 м/с. Знайдіть частоту хвиль.

4. Яхта, що стоїть на якорі, протягом 1 хв піднімається на гребінь хвилі 25 разів. Відстань між найближчими гребенями хвиль становить 6 м.  Якою є швидкість поширення морських хвиль ?

03.12.2024

Тема: Виникнення та поширення механічних хвиль. Фізичні величини, які характеризують хвилі.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/6R_te5aKOVE?si=v7eM981nlmgE4D3-

Домашнє завдання: Опрацювати  §17, записати конспект,                             1) виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7590789

2) розв’язати задачу:

Рибалка помітив, що за 10 с поплавок зробив на хвилях 20 коливань, а відстань між сусідніми гребенями хвиль дорівнює 1,2 м. Яка швидкість поширення хвиль?

02.12.2024

Тема: Захист навчальних проектів

Орієнтовні теми проектів:

Складання найпростішого оптичного приладу

Оптичні ілюзії

Дослідження потужності та ККД штучних джерел світла різного типу

Увігнуті дзеркала: властивості та приклади застосування

Оптичні явища в природі

Око і зір

Домашнє завдання: Оформити звіт по виконаному проекту.

02.12.2024

Тема: Контрольна робота № 2 з теми «Світлові явища»

Домашнє завдання. Повторити  головне з розділу 2  на с. 104-105.

Виконати контрольну роботу за наступними завданнями:

26.11.2024

Тема: Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/_eJos1gKytU?si=50Jjo9JVFHQlMNOq

Домашнє завдання: Повторити  головне з розділу 2  на с. 104-105,  розв’язати завдання для самоперевірки на с. 107, № 11,12.

Посилання для побудови зображень в лінзі і використання формули тонкої лінзи: https://phet.colorado.edu/sims/html/geometric-optics/latest/geometric-optics_uk.html

Підготуватись до захисту   проектів на 02.12.24

Орієнтовні теми проектів:

Складання найпростішого оптичного приладу

Оптичні ілюзії

Дослідження потужності та ККД штучних джерел світла різного типу

Увігнуті дзеркала: властивості та приклади застосування

Оптичні явища в природі

Око і зір.

25.11.2024

Тема: Око як оптична система. Зір і бачення. Окуляри. Вади зору та їх корекція.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/oZJ3dC1E-Jk?si=WO7Hu1sCB6HLbrSW

Домашнє завдання: Опрацювати  §16, вправа 16(1,7), виконати завдання  за посиланням: https://wordwall.net/uk/resource/11195082/%D0%BE%D0%BA%D0%BE

25.11.2024

Тема: Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота№5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/LmQ4CTTrmUk?si=k6IY1Wl-nP6J2P-d

Домашнє завдання. Повторити  §14-15, оформити звіт по виконаній лабораторній роботі №5 

19.11.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: "Побудова зображень у лінзах"

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/bXQwt6U4Jc0?si=ovHPzRJMTVktmaJU

Домашнє завдання: Повторити  §14-15, розв’язати задачі:   

8.26. Запалену свічку поставили на відстані 30 см від збиральної лінзи з фокусною відстанню 10 см. На якій відстані від лінзи треба розмістити екран, щоб отримати на ньому зображення полум’я свічки? Дайте характеристику зображення. Розв’яжіть задачу, використовуючи формулу тонкої лінзи.

18.11.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: "Лінзи. Оптична сила лінзи"

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/Xl6ZnAuPC5k?si=zbCAlBMU0QlzOwaa

Домашнє завдання. Повторити §15 , розв’язати задачі 8.31, 8.34:

8.31. Запалена свічка розташована на відстані 60 см від збиральної лінзи. Яка фокусна відстань лінзи, якщо дійсне зображення лампи міститься на відстані 30 см від лінзи?

8.34. Побудуйте в зручному масштабі зображення предмета, що розташований на відстані 10 см від збиральної лінзи з оптичною силою 5 дптр. Дайте характеристику зображення. Перевірте, чи виконується в цьому випадку формула тонкої лінзи.

18.11.2024

Тема: Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/YHR3rjiqFVU?si=pXJnoaaWoHGB0Taw

Домашнє завдання. Вивчити §15, виконати вправи:



12.11.2024

Тема: Лінзи. Оптична сила лінзи

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/dpgIZjH3eA4?si=a8Rz1egbaNK9FUX5

Домашнє завдання. Вивчити  §14 ,  розв’язати задачі:

1. Відстань від предмета до збиральної лінзи — 15 см. Фокусна відстань лінзи — 20 см. Визначте відстань від зображення до лінзи.

2. Предмет розташовано на відстані 1 м від лінзи. Уявне зображення предмета розташоване на відстані 25 см від лінзи. Визначте оптичну силу лінзи. Якою є ця лінза — збиральною чи розсіювальною?

3.  За допомогою лінзи на екрані отримали чітке зображення предмета. Визначте оптичну силу лінзи, якщо предмет розташовано на відстані 60 см від неї, а відстань між предметом та екраном становить 90 см.

11.11.2024

Тема: Самостійна робота з теми: « Закони відбивання і заломлення світла»


11.11.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: «Закони відбивання і заломлення світла»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/lJ1hEZfx6mU?si=bPaLYp_LuiZnVjaQ

Домашнє завдання. 1)  Повторити § 11, 12, виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5566054

29.10.2024

Тема: Дисперсія світла. Спектральний склад природного світла. Кольори

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/z2RaRLgfVmg?si=7IVoiEv5Dmjc7u7b

Домашнє завдання: Вивчити  §13 , вправа 13(1-5)

28.10.2024

Тема: Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4. Дослідження заломлення світла

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/qR1s3mhwEHM?si=Y_bDpDJOgQy14K1W

Підручник с.83-84

Домашнє завдання: Повторити   § 12,  оформити звіт по лабораторній роботі №4.

28.10.2024

Тема: Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/0N4s3KSpB4g?si=SryfEsTaX1shTD5Q

Домашнє завдання. : Вивчити  § 12, розв’язати задачі:

1. Промінь світла падає на плоску межу поділу двох середовищ. Кут падіння дорівнює 40°, кут між відбитим променем і заломленим 120°. Чому дорівнює кут заломлення?

2. Світловий промінь переходить із повітря у прозору рідину. Якщо кут падіння променя становить 45°, то кут заломлення дорівнює 30°. На який кут відхиляється промінь від початкового напряму? Знайдіть показник заломлення рідини.

22.10.2024

Тема: Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 3. Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала                                                                                                                             Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/0N4s3KSpB4g?si=Hivr5C3rkvr8ZCXU

Домашнє завдання.  Повторити §11, оформити звіт по виконаній л.р.№3

21.10.2024

Тема: Розв’язування задач з теми: «Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало».

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/6FubmWlsiMw?si=_AmRVmjZTOIc200Q

Домашнє завдання: Повторити   §11,  вправа 11 (6,7,8)

21.10.2024

Тема: Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/6FubmWlsiMw?si=5l_lKzqhMzlUkhLI

Домашнє завдання: Вивчити  § 11,  вправа11(3,4,5)

Олімпіада з фізики 9 клас

Виконати завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4950031

15.10.2024

Тема: Розв’язування задач

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/Bx1LxNPbHuw

Домашнє завдання:   Повторити § 10, розібрати приклади задач в підручнику, розв’язати  задачі:

5.29. Увечері людина на зріст 180 см відкидає тінь завдовжки 4 м, а дерево — тінь завдовжки 22 м. Визначте висоту дерева.

5.33. Хлопчик тримає на відстані 60 см від ока сірникову коробку. Вона наполовину закриває будинок, розташований у 450 м від хлопчика. Чому дорівнює висота будинку, якщо висота сірникової коробки становить 5 см?

14.10.2024

Тема:  Світловий промінь і світловий пучок. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/ZnE1AJ8VYc8?si=gxsXNCEutTaVopD2

Домашнє завдання.  Вивчити  §10,виконати тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4101902, розв’язати задачі:

1.У якій точці — 1 чи 2  — необхідно розташувати лампу, щоб отримати на екрані АВ тінь від кулі більших розмірів?

2. Скопіюйте малюнок в зошит й укажіть на ньому тіні та півтіні від м’яча, який освітлюється двома джерелами світла S1 і S2.

3. Перемалюйте малюнок у зошит і вкажіть на ньому ділянки тіні й напівтіні, які утворюються за непрозорим предметом, що освітлюється двома джерелами світла S1 і S2.

4. У сонячний день будинок утворює на землі тінь завдовжки 30 м, а прямовисно поставлена лопата, висотою 1,5 м, — завдовжки 2 м. Визначте висоту будинку.

14.10.2024

Тема: Захист навчальних проектів

Теми проектів на с.54 підручника

Домашнє завдання. Повторити  головне з розділу1, підсумки розділу на с.48.

Оформити звіт по проекту.

08.10.2024

Тема:  Світлові явища. Джерела та приймачі світла. Швидкість поширення світла

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/4SSniAy0Ilk?si=5L7rrE5O7sW0Sg8i

Домашнє завдання.

1)Опрацювати § 9, знати відповіді на запитання ст.60, 2)вправа № 9 (1, 3,4); 3)підготувати повідомлення до 3 хв «Оптичні явища в природі». 4) Підготувати проект на одну з тем на с.54 підручника (захист проектів 14.10.24)

07.10.2024

Тема: Контрольна робота  з  теми «Магнітне поле»

Домашнє завдання. Підготувати проект на одну з тем на с.54

07.10.2024

Тема:  Розв’язування задач з  теми «Магнітне поле». Підготовка до контрольної роботи.

Відеоурок за посиланням:  https://youtu.be/SeSu2VAHMpA?si=Y_3uPl-3NXJfX3In

Домашнє завдання. Повторити підсумки розділу1 на с.48-49, розв’язати завдання для самоперевірки на с. 50-51

01.10.2024

Тема: Узагальнення та систематизація знань по темі «Магнітне поле»

Домашнє завдання.

1)Повторити головне з розділу 1,

2) виконати тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6635615

30.09.2024

Тема: Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 2. «Спостереження явища електромагнітної індукції»

Відеоурок за посиланням: https://vseosvita.ua/lesson/start/zodp676

Домашнє завдання. Повторити § 8, оформити звіт по лабораторній роботі №2.

30.09.2024

Тема: Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний електричний струм.

Відеоурок за посиланням:  https://youtu.be/3lmS7KMILQM?si=urawPI1P0VSjz1Uv

Домашнє завдання. Вивчити §8, вправа 8(2)

24.09.2024

Тема: Електродвигуни. Електровимірювальні прилади. Гучномовець

Відеоурок за посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/cnh558

Домашнє завдання.

1)Вивчити § 7,

2)виконати тест за посиланням:  https://vseosvita.ua/test/start/cnh558

3)підготувати презентацію або реферат на тему «Майбутнє за електромобілями».

23.09.2024

Тема: Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 1.  «Складання та випробування електромагніта»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/bg2ioa02Ul4?si=6X6l2os_FBFs3T8m

Домашнє завдання. Повторити § 6,оформити звіт по лабораторній роботі.


23.09.2024

Тема: Електромагніти та їх застосування.

Розв’язування задач.

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/aJW8IBkbAMQ?si=wwpfezOnTEWhyYSw

Домашнє завдання. Вивчити § 6, виконати тест за посиланням: https://vseosvita.ua/test/start/osy650

17.09.2024

7 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Самостійна робота. Тематичне оцінювання.

Домашнє завдання. Повторити § 1-5  , виконати завдання с.р.





16.09.2024

5 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/IVtamuXavZw?si=EgvqCUzNhcRRI5yY

Домашнє завдання. Вивчити §5, розв’язати задачі:

3.18. Провідник, сила струму в якому дорівнює 4 А, перебуває в однорідному магнітному полі. На прямолінійну ділянку провідника завдовжки 20 см, що утворює кут 30° із напрямом ліній магнітного поля, діє з боку магнітного поля сила 5 мН. Визначте індукцію магнітного поля.

3.21. Провідник, сила струму в якому дорівнює 5 А, перебуває в однорідному магнітному полі з індукцією 80 мТл. На провідник з боку магнітного поля діє сила 40 мН. Визначте довжину провідника, якщо він перпендикулярний до ліній магнітного поля.


16.09.2024

2 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Розв’язування задач з теми: Сила Ампера

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/nkyWAoi1_DY?si=1AzFHIwmQxTFj6Dd

Домашнє завдання. Повторити  §4,  розв’язати задачі ;


 


10.09.2024

7 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Розв’язування задач з теми: Сила Ампера

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/nkyWAoi1_DY?si=-X6DuiN_xrnQa4Pw

 Домашнє завдання. Повторити §4, розв’язати наступні завдання:




09.09.2024

5 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Сила Ампера

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/Y109uKAXv3w?si=jRaLEhLyQvJDuTmu

Домашнє завдання. Вивчити §4, вправа 4(1,4)


09.09.2024

2 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Розв’язування задач з теми: «Магнітне поле провідника зі струмом»

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/Ka6dT9x0DEg?si=fQRGJxvL--c54bgs

Домашнє завдання. Повторити §3




03.09.2024

7 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Магнітне поле провідника зі струмом

Відеоурок за посиланням: https://youtu.be/2WC5TAJPK0A?si=1wn5ntdYR_vAon06

Домашнє завдання. Вивчити §3, розв’язати задачі: вправа 3(4,5)




02.09.2024

5 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Індукція магнітного поля. Лінії магнітної індукції. Магнітне поле Землі.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/XIRTui9R_HQ?si=uRyD8wZNFHRHKmQp

Домашнє завдання. Вивчити § 2, вправа 2 (5, 6)


02.09.2024

2 урок. 9 клас. Фізика.

Тема: Магнітні явища. Дослід Ерстеда. Магнітне поле.

Відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/npLAQ7o-5hQ?si=iv3B_sOP2_5yjZuw

ІНСТРУКЦІЯ №1

з техніки безпеки в кабінеті фізики

  1. Будьте уважними та дисциплінованими, точно виконуйте вказівки вчителя.

  1. Не починайте виконання робіт без дозволу вчителя.

  2. Розміщуйте прилади, матеріа­ли, обладнання на своєму робо­чому місці у такий спосіб, щоби запобігти їх падінню або перекиданню.

  3. Перед виконанням роботи необ­хідно уважно вивчити зміст і хід її виконання.

  4. Для запобігання падінню при проведенні дослідів скляні по­судини (пробірки, колби) обережно закріплюйте в лапці штатива.

  5. При проведенні дослідів не до­пускайте граничних наванта­жень вимірювальних приладів. Під час роботи зі скляними при­ладами будьте обережними. Не витягуйте термометри з пробірок із затверділою речовиною.

  6. Стежте за справністю всіх кріп­лень у приладах та пристосуван­нях. Не торкайтеся і не нахиляй­теся (особливо з неприбраним во­лоссям) до частин машини, що рухаються.

  7. Під час збирання експеримен­тальних установок використовуй­те дроти (з наконечниками та запобіжними чохлами) з міцною ізоляцією без видимих ушко­джень.

  8. Під час збирання електричного ланцюга уникайте перетинання дротів. Забороняється користува­тися провідниками зі зношеною ізоляцією та вимикачами відкри­того типу (при напрузі вище 42 В).

  9. Джерело струму в електричному ланцюзі вмикайте останнім. Зібраний ланцюг вмикайте тільки після перевірки з дозволу вчите­ля. Наявність напруги в ланцюгу можна перевірити тільки за допо­могою приладів або покажчиків напруги.

  10. Не торкайтеся елементів, що пе­ребувають під напругою та в яких немає ізоляції. Не робіть повтор­ного з'єднання в ланцюгах та не змінюйте запобіжників до вимк­нення джерела електроживлення.

  11. Стежте за тим, щоби під час робо­ти випадково не торкнутися частин
    електричних машин, що рухають­ся. Не робіть повторного з'єднан­ня в ланцюгах до повної зупинки якоря або ротора машини.

  12. Не торкайтеся корпусів стаціо­нарного електроустаткування, затискачів відімкнених конденса­торів.

  13. Використовуйте інструменти з ізолюючими ручками.

  14. Після завершення роботи вимкніть джерело електроживлення, після
    чого розберіть електричний ланцюг.

  15. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.

  16. Виявивши ушкодження в електричних приладах, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення та повідомте про це вчителя.

  17. Для приєднання користувачів до мережі користуйтеся штепсельними з'єднаннями.

  18. Під час ремонту та роботи електроприладів користуйтеся розетками, гніздами, затискачами, ви­микачами з контактними поверх­нями, що не виступають.


Домашнє завдання. Вивчити § 1, вправа 1(1,2,5), опрацюйте інструктаж з ТБ в кабінеті фізики

___________________________________



Немає коментарів:

Дописати коментар