07.05
Природні та синтетичні органічні сполуки.
Д\з Вивчити параграф № 39. Опрацювати конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1HFnc8GFd9TizgaOmzCiYms9UnFCIhILT/view
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=WYV3Jbtj3eU
Виконати самостійну роботу за посиланням і надіслати для перевірки
05.05
Поняття про нітрогеновмісні органічні сполуки. Амінокислоти. Білки.
Склад і будова. Біологічна роль амінокислот і білків.
Д\з Вивчити параграф № 38.
Переглянути відео 1 за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=kfeIvrpwwtA
відео 2
https://www.youtube.com/watch?v=LGXgR_yWYEw
відео 3
https://www.youtube.com/watch?v=geyz_MDx4UE
23.04
Вуглеводи. Крохмаль. Целюлоза.
Д\з Вивчити параграф № 37
Переглянути відео 1 за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0CWFukcCN2U&t=103s
відео 2 https://www.youtube.com/watch?v=jQM52vSQSvE
Виконати самостійну роботу за посиланням і надіслати для перевірки
https://drive.google.com/file/d/1NmT2-dyabNRlt5xNkSwDAwqzBFrn7c4A/view?usp=sharing
21.04
Тема. Вуглеводи. Сахароза.
Д\з Вивчити параграф №36 (до кінця)
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=UjTESozUf44
16.04
Вуглеводи. Глюкоза.
Д\з Вивчити параграф № 36.
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=UjTESozUf44
14.04
Жири. Властивості жирів. Мило.
Д\з Вивчити параграф № 34, № 35.
Переглянути відео 1 за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=uexooSwE3JI&t=50s
відео 2
https://www.youtube.com/watch?v=8WiOgygdCR0&t=16s
Виконати тест за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/hcw451
Тест відкритий до 15.04.25 (18.00)
09.04
Тема. Вищі карбонові кислоти. Поняття про жири.
Д\з Вивчити параграф № 34.
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=8gcn5svsXcs
07.04
Тема. Практична робота №4. Властивості етанової кислоти.
Д\з Повторити параграф № 33. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=VSV4JRBc0HU
Виконати практичну роботу за посиланням і надіслати для перевірки
https://drive.google.com/file/d/1WssLAy-c4GNCalGQTlrdCpSOPR00zXKw/view?usp=sharing
02.04
Тема. Етанова кислота.
Д\з Вивчити параграф № 33.
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=CkwG9llTaSI
31.03
Тема. Гліцерол.
Д\з Вивчити параграф № 32.
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=NCS-1JRtXsU
26.03
Тема. Спирти.
Д\з Вивчити параграфи № 31, 32.
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=NCS-1JRtXsU
Виконайте самостійну роботу і надішліть для перевірки
Самостійна робота «Спирти»
1. Виберіть неправильну відповідь: за фізичними властивостями метанол -
А безбарвна рідина зі специфічним запахом
Б легкокипляча рідина tкип.= 64,7⁰С.
В метанол важчий за воду
Г метанол легший за воду і змішується з нею в різних співвідношеннях.
2. В структурних формулах спиртів замість одного з атомів Гідрогену до атому Карбону приєднана:
А карбоксильна група (-СOOH). Б гідроксильна група (-ОН).
В атом Оксигену (-О). Г аміногрупа NH2
3. Зазначте систематичну назву речовини із молекулярною формулою С2Н5ОН:
А метанол Б етанол В метиловий спирт Г етил гідроксид
4. Назви спиртів за сучасною хімічною номенклатурою утворюються від назв насичених вуглеводнів з використанням суфіксу
А –ан Б –іл В –ін Г –ол
5. Оберіть загальну формулу спиртів:
6. Укажіть фізичні властивості, характерні для гліцеролу:
А) легка рідина, Б) сиропоподібна рідина, В) газ без запаху, Г) має різкий запах
7. Відсутність серед насичених одноатомних спиртів газоподібних речовин можна пояснити:
А) наявністю міжмолекулярного водневого зв’язку;
Б) наявністю ковалентного зв’язку;
В) високою відносною молекулярною масою.
Г наявністю йонного зв’язку;
8. Складіть рівняння реакції горіння пентанолу, зазначте суму коефіцієнтів у ньому.
9. Обчисліть масову частку Карбону у молекулі бутанолу.
24.03
Контрольна робота №3 з теми «Вуглеводні»
Д\з Повторити параграфи № 22 - 29. Виконати контрольну роботу за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/asx558
19.03
Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Вуглеводні».
Д\з Повторити параграфи № 22 - 29. Переглянути презентацію за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1OmltAZf4zZsrnRX5faDbrx_GNOx7ztal/view
17.03
Тема. Поширення вуглеводнів у природі. Застосування вуглеводнів.
Д\з Вивчити параграф № 29. Переглянути відео за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1bI1TnFaiukXGqxjMVbla4S1tYAh8SYwc/view
https://drive.google.com/file/d/12aC_GJbM9XZm9DBLEULHt2EyxoDAC2fB/view
12.03
Тема. Поняття про полімери на прикладі поліетилену
Д\з Вивчити параграф № 28. Опрацювати конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1qQz0GcShS15GQjb8pu69OXkwizE_52F0/view
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zBVUHxMhQEI
та презентацію https://drive.google.com/file/d/1dDU_V43xMujNTUe_XA1TzNWprjPMu0bp/view
10.03
Тема. Розв’язування задач з теми «Обчислення об’ємних відношень газів за
хімічними рівняннями»
Д\з Повторити параграф № 26. Переглянути відео за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1pOK4jdpEVuIIBkvwkPVC25JS89jg2MNe/view та презентацію
https://drive.google.com/file/d/1JqYGR8WLLAoPz8bVAvdUJ4kvsHbGM5DZ/view
Виконати самостійну роботу за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/ark327
27.02
Тема. Розв’язування задач.
Д/з Повторити параграфи № 23 — 25. Переглянути конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1X63XurLQ-fxssub0XDVRz7NP1GkhAcse/view
24.02
Тема. Горіння вуглеводнів.
Д\з Вивчити параграф № 25 (стор. 149). Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=wxVu4VPIv7g
19.02
Тема. Етен та етин.
Д\з Вивчити параграф № 27. Переглянути конспект за посиланням
https://docs.google.com/document/d/1AUu9ngnzqPaUsavRzUmZkXa7XKxmPq_sH5fNFRv6VHw/edit відео
https://drive.google.com/file/d/1vWXpsoqREjXpYUl_-8SyonwY87VtTmGV/view
та презентацію 1 1https://drive.google.com/file/d/1SBN67YpjRXfI1GEmvd29kxDcoaamm3Iv/view
презентацію 2
https://drive.google.com/file/d/1sg5FSniu9pmljxOdHtGeX9vc3PDinoAU/view
Переглянути презентацію https://drive.google.com/file/d/1qa63iupQIVFcjCiQjLpEgG08zCOk_Z1Y/view
17.02
Тема. Гомологи метану.
Д\з Вивчити параграф № 24. Переглянути презентацію за посиланням
https://drive.google.com/file/d/10zoXa_pyDBCjvOps89Izq7E0OnoJE24G/view
Опрацювати конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1KxnN7PvXjneCElmG2KVNsvgx_Fi-tqB9/view
12.02
Тема. Вуглеводні. Метан.
Д\з Вивчити параграф № 23. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=XeuC47rxIyk
10.02
Тема. Органічні сполуки.
Д\з Вивчити параграф № 22. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=5__aJcJbCRQ
05.02
Тема. Контрольна робота з теми “Хімічні реакції”
Д/з.Повторити параграфи №14-21.
Виконати контрольну роботу за посиланням та надіслати для перевірки
https://docs.google.com/document/d/1yZSnYcjmzf0VbQe65A3OlLJhc_mWcdjworF-c7qSHz8/edit?usp=sharing
03.02
Д\з Повторити параграфи № 14 - 21). Переглянути відео за посиланням
29.01
Тема. Оборотні та необоротні реакції.
Д\з Повторити параграф № 21(стор.128-129).
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=79BeprWqyJc
27.01
Тема. Практична робота 3. Вплив різних чинників на швидкість
хімічної реакції.
Д\з Повторити параграф № 20. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=ZiOhdryogL4
Виконати практичну роботу за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1Ggj_-CSutcNtXQAHPY-C0EsjT0owwLO5/view та надіслати для перевірки.
22.01
Тема. Швидкість хімічної реакції, її залежність від різних чинників.
Д\з Вивчити параграф № 20, Переглянути відео за посиланням
Виконати самостійну роботу та надіслати для перевірки
1.Розташуйте наведені явища за зростанням швидкості хімічних реакцій
а) утворення силікатів у природних умовах
б) горіння бруска деревини
в) гниття рослинних залишків
г) вибух гримучого газу
2. Укажіть, який з указаних чинників не впливає на швидкість хімічної реакції
Fe2O3(т.) + 3H2(г.) = 2Fe(т.) + 3H2O(г.)
а) температура
б) концентрація Fe2O3
в) концентрація H2
г) величина поверхні стикання реагуючих речовин
3. Термохімічне рівняння окиснення магнію
2Mg(т.) + O2 (г.) = 2MgO(т.) ; ∆ Н = -1205 кДж.
Укажіть, скільки теплоти виділиться в результаті окиснення 4 моль магнію.
4. Термохімічне рівняння горіння фосфору
4Р(т.) + 5О2(г.) = 2Р2О5 (т.); ∆ Н = - 3010 кДж.
Яка маса фосфору згоріла, якщо виділилося 3,01 кДж. теплоти
20.01
Тема. Тепловий ефект хімічної реакції.
Д\з Вивчити параграфи №18, №19 Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=kWpO6vJ-vjc
25.12
Тема. Підсумковий урок.
Д\з Повторити параграфи № 14 — 17
23.12
Тема. Значення окисно — відновних процесів у природі, промисловості та житті людини.
Д\з Опрацювати конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1nQh6IbUVF6M-qz40NKOYzxPFnmQwTg9C/view
18.12
Тема.
Виконання вправ.
Д\з Переглянути конспекти за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1RlOTZyPlbeXYPloMkuUvtg4LF3HunD8X/view
Повторити параграф №17. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=Urdhs07MjEU
16.12
Тема. Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.
Д\з Вивчити параграф №17. Переглянути конспекти за посиланням https://drive.google.com/file/d/1RlOTZyPlbeXYPloMkuUvtg4LF3HunD8X/view
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Urdhs07MjEU
11.12
Тема. Виконання
вправ.
Д\з Переглянути конспекти за посиланням
https://drive.google.com/file/d/11nefqhjkaNNgR-GpjnBzCY2TQKm15wb_/view ; https://drive.google.com/file/d/19uzYMhYBNJybMGXOcDqcE7wZbDwyXG_8/view та відео https://www.youtube.com/watch?v=TwEsRcBHxK0&t=57s
Повторити параграфи 15,
16.
Виконати самостійну
роботу та надіслати для перевірки
Самостійна робота
1. Хімічна
реакція Fe + CuSO4 = FeSO4
+ Cu відноситься до реакцій: а) сполучення; б) заміщення; в) розкладу; г)
обміну
2. Реакція,
яка відбувається з виділенням газу відноситься до:
а)
необоротної реакції; б) оборотної
реакції
3. Наведені
нижче речовини являються відновниками, окисниками чи відновниками і окисниками
одночасно: NH3, SO2, H2SO3, H2, Ba,
F2, HNO3, HClO4.
4. Установіть
послідовність процесів за порядком зменшення кількості переданих електронів:
а) N0 →N+5 б) Br+5
→ Br-1
в) Ca+2 → Ca0
г) I0→I-1
09.12
Тема. Поняття
про окисно- відновні реакції. Процеси окиснення і відновлення. Окисники і
відновники.
Д\з Переглянути конспекти за посиланням
https://drive.google.com/file/d/11nefqhjkaNNgR-GpjnBzCY2TQKm15wb_/view ; https://drive.google.com/file/d/19uzYMhYBNJybMGXOcDqcE7wZbDwyXG_8/view та відео
shttps://www.youtube.com/watch?v=TwEsRcBHxK0&t=54s
Вивчити параграфи
15, 16.
04.12
Тема. Складання формул бінарних сполук за відомими ступінь окиснення елементів.
Д\з Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=02vY_x6O6IQ&list=PLExsQHSmZLcV78ZC-O9A9DjXQC9VEMbDp&index=64 .
Вивчити параграф 14 (до кінця).
02.12
Хімія. 9 клас. Тема. Ступінь окиснення. Д\з Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=02vY_x6O6IQ&list=PLExsQHSmZLcV78ZC-O9A9DjXQC9VEMbDp&index=64 .
Вивчити
параграф 14. Вивчити визначення ступеня окиснення елементів за посиланням
(правила)
https://drive.google.com/file/d/1gV1JEp47V5O20uiJnq5oxVsj9Qwos1Ia/view?usp=sharing
27.11
Тема. Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів. Д\з Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-klasifikaciya-himichnih-reakciy-za-kilkistyu-i-skladom-reagentiv-ta-produktiv-reakciy-reakci-spoluchennya-rozkladu-zamischennya-obminu-302343.html Скласти конспект, в якому відобразити:
1. Визначення реакцій сполучення, розкладу, заміщення, обміну
2. Загальні схеми реакцій сполучення, розкладу, заміщення, обміну
3. Приклади хімічних рівнянь реакцій сполучення, розкладу, заміщення, обміну
Надіслати конспект для перевірки
25.11
Тема. Контрольна робота №1 з теми «Розчини»
Д\з Повторити параграфи № 3-13
Виконати
контрольну роботу та надіслати для перевірки.
І
варіант
І.
Дати відповіді на тестові завдання. ( кожна
правильна відповідь 0,5 бал.)
1.Вкажіть дисперсну систему, яка належить до
емульсій:
А) суміш глини з водою Б ) цукровий сироп В) косметичне молочко Г) мармелад
2.Закінчить речення: «Кислотами називають
електроліти, внаслідок дисоціації яких не утворюються жодні інші катіони, крім
гідратованих йонів…»:
А) кислотних
залишків Б) гідроксильних груп В) Гідрогену Г) Оксигену
3.Закінчить речення: «Щоб зробити насичений
розчин ненасиченим, треба …»: А) додати розчинену речовину Б)
додати розчинник В) випарити частину розчинника Г) охолодити розчин
4. Вкажіть, як змінюється розчинність кухонної
солі при нагрівання розчину:
А) збільшується
Б) зменшується В) спочатку
збільшується, потім зменшується Г)
спочатку зменшується, а потім збільшується
5. Вкажіть формулу катіона: А) NH4+ Б) CrO42- В) К
Г) СО
6. Вкажіть аніон,
який міститься в розчині хлоридної кислоти:
А) ОН- Б) Н+ В) Н3О+ Г) Cl-
ІІ. 1. Складіть молекулярне рівняння, що
відповідає скороченому йонному: (1бал)
Cr3+ + 3OH- = Cr(OH)3
ІІІ. 1.Написати молекулярні, йонні реакції. Вкажіть, яка з них перебігає у розчині практично до
кінця: ( кожне завдання 2бали.)
А) FeCl23 )2 + FeBr2 = Б) Ca(NO3)2 + FeBr2 =
ІУ. Розв’язати задачі.
1.Обчисліть масу
води, яку потрібно взяти для приготування розчину масою 300 г з масовою часткою цинк хлориду 0,8 (1б)
2. Вкажіть загальне число молекул розчиненої речовини,
якщо ступінь дисоціації електроліту 0,35, а число молекул, які розпалися на
йони, дорівнює 70 (1бал)
3. Знайти
масу осаду в реакції взаємодії 72 г 50% розчину натрій сульфату з барій
гідроксидом. (2бали)
20.11
Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини». Повторити
параграфи № 3-13
Розв’язати задачу та надіслати для
перевірки.
З кожних
двох тисяч молекул електроліту у водному розчині 80 розпалися на йони. Визначте
ступінь дисоціації та силу електроліту.
18.11
Тема. Виконання вправ, розв’язування задач. Повторити
параграфи № 3-13
Виконайте
самостійну роботу.
1.
Напишіть молекулярні, повні та
скорочені йонні рівняння реакцій між попарно взятими речовинами: калій сульфіт
і сульфатна кислота
2. На основі
скорочених йонних рівнянь запишіть молекулярні:
а) 2Н+ + СО32- = СО2 + Н2О
б) 3Zn2+
+ 2PO4 3- = Zn3(PO4)2
3. Яка маса осаду випаде під час
зливання розчину купрум(ІІ) сульфату масою 200 г з масовою часткою солі 4% та
розчину калій гідроксиду?
13.11
Тема. Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач.
Виконати практичну роботу за посиланням https://docs.google.com/document/d/1f2pbUuq7Ukyvf6tU_I0zQ6py0oOu0aTooOzWtBrqSjo/edit#heading=h.9octbzuxmmw і надіслати для перевірки.
Повторити параграфи №12, №13
11.11
Тема. Практична робота №1.
Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.
Виконати практичну роботу за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1xJCBL1UfsDGYkPlrHrxLpRulVzd9xGE4CKyOOEx7lIw/edit?usp=sharing і надіслати для перевірки.
Д\з Повторити параграфи №12, №13
29.10
Якісні реакції на деякі йони.
Д/з Вивчити параграф 13.
Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=KGOUChej30Y
28.10
Тема. Виконання вправ.
Повторити параграф 12.
Переглянути конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1AfuSgWBZpQ9mGIRQwqSXg7R288iZMTGm/view
Виконати завдання та надіслати для перевірки.
Дано скорочені йонно — молекулярні рівняння
реакцій:
2H+ + SiO32- = H2SiO3
Al(OH)3 + 3H+ = Al3+ + 3 H2O
Напишіть молекулярні рівняння, які їм відповідають
23.10
Тема. Виконання вправ.
Д/з Повторити параграф 12. Переглянути конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1AfuSgWBZpQ9mGIRQwqSXg7R288iZMTGm/view
Виконати завдання та надіслати для перевірки.
Дано скорочені йонно — молекулярні рівняння
реакцій:
3Pb2+ + 2PO43- = Pb3(PO4)2
Zn(OH)2
+ 2H+ = Zn2+ + 2 H2O
Напишіть молекулярні рівняння, які їм відповідають
21.10
Тема. Йонно — молекулярні рівняння. Реакції обміну між електролітами в
розчинах.
Д/з Вивчити парагрф № 12. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=mVg0tePFsvA
Виконати завдання та надіслати для перевірки
Завдання. Складіть молекулярне
та йонно — молекулярні рівняння взаємодії калій гідроксиду та ферум (ІІІ) хлориду.
16.10
Хімія. 9 клас. Тема. Виконання вправ. Лабораторний дослід
№ 3. Дослідження рН харчової та косметичної продукції. Переглянути відео
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=cs6d3sSfrYk. Оформити лабораторний дослід
(оформлення у відео) та надіслати для перевірки.
Д/з Вивчити
парагрф № 11. Повторити параграфи № 10.
14.10
Тема.Ступінь електролітичної дисоціації. Слабкі та сильні електроліти.
Д/з Вивчити параграф 10,
переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=YxofN8jKpus\
Повторити параграфи №8, №9, № 10, виконати
самостійну роботу та надіслати для перевірки
Самостійна робота
1. Класифікувати
речовини на електроліти і неелектроліти:
CaO, CO2, H2SO4,
HCl, AlCl3, K2SiO3, Mn2O7, H2SO4, Sn(NO3)2, Cl2O7, HBr,
KOH, Na2SO4.
2. Записати рівняння
електролітичної дисоціації для електролітів: барій нітрату, літій гідроксиду,
сульфітної кислоти, магній сульфату, калій силікату, барій гідроксиду, натрій
ортофосфату, алюміній нітрату, сульфідної кислоти, ферум (ІІІ) сульфату.
3. Прийом «Лови помилку»
1) Na2SO4 → Na22+ + SO42-
2) NaOH → Na+1 + OH-1
3) CaO → Ca2+ +O2-
4) CuCl2 → Cu1+ + Cl1-
5) H2SO4
→ 2H+ + SO4-
6) Na3PO4 → 3Na+1 + 4PO3-
09.10.2024
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
Вивчити параграф №9, переглянути відео
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=5LVd-3m8Kd0
Виконати самостійну роботу і надіслати для
перевірки
Самостійна робота
1. Закінчити речення:
а) Речовини , розчини яких проводять електричний струм — це ...
б) Процес розпаду електроліту на іони — це ...
в) Позитивно заряджені іони — ...
г) Негативно заряджені іони — ...
д) Молекули, що мають два електричних заряди , рівних за величиною , але протилежних за
знаком , і розташованих на деякій відстані один від одного — це ...
2. Який вчений запропонував поділ речовин на
дві групи?
3. Автор теорії електролітичної дисоціації — ...
4. Визначте речовини — електроліти: хлоридна кислота,
кисень, натрій хлорид, натрій гідроксид , спирт, ацетон, кальцій гідроксид , глюкоза, вуглекислий газ, сульфатна кислота.
5. Виберіть серед запропонованих речовин електроліти: SO2, CO2, FeSO4, CH4, AlCl3, C2H5OH, NaOH, H2SO4
6. Виберіть серед
запропонованих речовин неелектроліти: спирт, H2CO3, Ca(OH)2, Cl2, KOH, SO3, глюкоза, H2SO4
7. Які речовини
будуть проводити електричний струм: інертні гази, кисень, розчин натрій
гідроксиду?
8. Які хімічні зв’язки в електролітах?
9. Які хімічні
зв’язки в неелектролітах?
10. Які зв’язки мають речовини, що проводять електричний
струм у розчині?
11. Які кристалічні гратки мають речовини, що проводять електричний
струм тільки в розплаві?
12. Виберіть зі списку йони, які будуть рухатися до
анода: Ca2+, Br-, PO43-, Cr2+, NO3-.
07.10.2024
Тема. Електроліти і
неелектроліти. Електролітична дисоціація.
Вивчити параграф №8, переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=M7G3pVf4Wz8
02.10
Тема. Електроліти і
неелектроліти. Електролітична дисоціація.
Вивчити параграф №8, переллянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=M7G3pVf4Wz8
30.09
Тема Розв’язання задач на приготування розчинів з
кристалогідратів.
Вивчити параграф №4 (стор.29), №7(стор.40-42). Опрацювати конспекти за посиланнями:
https://drive.google.com/file/d/1QdgUlZOb7EYlJ4IR7rxcR-_FoyWJry1T/view
https://drive.google.com/file/d/1777ib6nQqvWMVUxhn3bH2UXPwJ0DsJpY/view
Розв’язати задачу та надіслати на перевірку.
1. Обчисліть масу
глауберової солі та обєм води, необхідні для приготування 500г розчину з
масовою часткою солі 25%.
25.09
Тема «Кристологідрати. Розв’язання задач на приготування розчинів з кристалогідратів»
Вивчити параграфи
6, 7. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=K_K4pkG7O4g&t=31s
Хімічні формули
кристалогідратів
https://drive.google.com/file/d/1QdgUlZOb7EYlJ4IR7rxcR-_FoyWJry1T/view
Зразок розв’язання
задач
https://drive.google.com/file/d/1777ib6nQqvWMVUxhn3bH2UXPwJ0DsJpY/view
Розв’язати задачі та надіслати для
перевірки
1. Обчисліть
масову частку кристалізаційної води в кристалогідраті кальцій сульфат дигідрат.
2. Кристалічну соду масою 14,3 г розчинили у воді обємом 200 мл. Обчисліть масову частку утвореного розчину.
23.09
Тема «
Теплові ефекти, що супроводжують розчинення речовин»
Вивчити параграфи
6, опрацювати конспект
Тема:Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як
фізико-хімічний процес.
Розчин -
однофазна гомогенна система, яка складається з розчинюваної речовини,
розчинника і продуктів їхньої взаємодії.
Розчинення
- складний фізико-хімічний процес. Розчинення
складається з трьох стадій:
І. Гідратація
- взаємодія частинок розчиненої речовини
з водою (при цьому енергія виділяється)
ІІ. Відокремлення частинок речовини(молекул, йонів) одна від одної під впливом молекул води.
Руйнування кристалічної гратки речовини(при цьому енергія вбирається)
ІІІ. Дифузія –
проникнення частинок однієї речовини між частинками іншої (розподіл
гідратованих йонів у товщі розчинника).
Розчинення
речовин з полярними молекулами супроводжується утворенням водневих зв'язків
між ними і диполями води. Руйнування під час розчинення кристалічних ґраток
йонних речовин зумовлене електростатичними йон-дипольними взаємодіями.
Наприклад, коли кристали натрій хлориду (кухонної солі) потрапляють у воду, то
під впливом електростатичних сил притягання утворюються зв'язки між йонами
кристалічних ґраток і диполями води. Кристалічні ґратки натрій хлориду
руйнуються, і утворюються гідратовані йони. А потім частинки розчинюваної речовини перемішуються з
молекулами розчинника Цей процес називається дифузія.
Якщо розчинник - вода, процес взаємодії її
молекул із частинками розчинюваної речовини називають гідратацією, а його
продукти - гідратами.
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин, також є наслідком взаємодії компонентів розчину. Молекули
води руйнують зв'язки між структурними частинками розчинюваної речовини -
молекулами або йонами. Під час цього процесу утворюються продукти приєднання
молекул води до частинок розчинюваної речовини - гідрати. На руйнування
зв'язків між частинками розчинюваної речовини енергія (Е1)
витрачається. Утворення зв'язків між частинками розчиненої речовини і
молекулами розчинника супроводжується виділенням енергії (Е2). Якщо Е1 > Е2,
розчин охолоджується, якщо Е1
< Е2,
розчин нагрівається. Приміром, якщо до шматочків льоду обережно добавити
концентровану сульфатну кислоту, лід розтопиться. Адже розчинення у воді
концентрованої сульфатної кислоти супроводжується виділенням теплоти.
18.09
Тема «Розчинність речовин, її залежність від різних чинників»
Вивчити параграфи 6 або
опрацювати конспект
Тема:
Розчинність речовин, її залежність від різних факторів.
Розчинність(S) — це
властивість речовин розчинятися у воді або будь-якому іншому розчиннику. (Це
маса речовини в 100 грамах розчинника) Вода є універсальним
розчинником завдяки будові та здатності утворювати водневі зв’язки не тільки
між своїми молекулами, а й з молекулами інших речовин.
Процес розчинення речовини залежить від різних чинників. В
залежності від природи розчиненої речовини їх можна поділити на три групи:
а) добре розчинні, якщо у 100 г води розчиняються більше
10 г речовини. Це речовини з ковалентним полярним і йонним зв’язком.
Наприклад, цукор, сіль, спирт, луги;
б) малорозчинні, якщо розчиняються менше 1 г речовини. Це
речовини з ковалентним неполярним зв’язком. Наприклад, кисіль, азот, гіпс;
в) практично нерозчинні, якщо в розчин переходить менше 0,01 г
речовини. Наприклад, олія, гас.
Чинники, що впливають на розчинність
речовин.
1. Залежність розчинності речовин від їхньої природи та
природи розчинника, тобто від хімічної будови й виду зв’язку. Речовини з
ковалентним полярним зв’язком добре розчиняються в речовинах, подібних до себе.
Наприклад, розчинення амоніаку у воді. Аналогічно розчиняються йонні сполуки,
тобто вони добре розчинні в полярних розчинниках. Так, натрій гідроксид і
натрій хлорид розчиняються у воді чи іншому полярному розчиннику. Для
неполярних сполук характерно розчинятися в неполярних розчинниках. Прикладом
може бути розчинення рідкого азоту в рідкому кисні. Отже, сформулюємо правило: подібне розчиняється в подібному.
2. Залежність розчинності речовин від температури. З
підвищенням температури розчиність зростає.
3. Залежність розчинності від агрегатного стану
розчиненої речовини. Розчини утворюють не тільки тверді речовини, а й рідини та
гази. Наприклад, чимало рідин (етанол, оцтова кислота, гліцерол) добре
розчиняються у воді й змішуються з нею в будь-яких співвідношеннях. На розчинність рідин тиск не впливає.
4, Розчинність газів зменшується з
підвищенням температури й зростає з підвищенням тиску.
Розчин, у якому за певної
температури й тиску розчинена речовина більше не розчиняється, називають насиченим.
Розчин, у якому за певної
температури й тиску розчинена речовина може ще розчинятися, називають ненасиченим.
Концентрований розчин близький до насиченого. Розбавлений
– далекий від насичення.
16.09
Хімія 9 клас. Тема
Будова молекули води. Поняття про водневий звʾязок»
Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=-7-x84yJSPY
Вивчити параграфи № 4 (стор. 25 –
26) і № 5.
Водневий звʾязок
Водневий
зв’язок – хімічний зв’язок, що виникає між атомами Гідрогену і атомами сильно
електронегативних елементів (F, O, N)
Молекули води – диполі, притягуються одна до
одної, а саме, атоми Н однієї молекули до атомів О іншої, оскільки
мають протилежні заряди.
Водневий
зв’язок позначається крапками.Слабший за ковалентний
зв’язок .Легко
розривається при випаровуванні води.
Наявність
водневих звяʾзків впливає на властивості речовини: підвищена температура
кипіння та плавлення, густина,
теплоємність, висока розчинність речовини у воді.
Водневий
звʾязок утворюється не лише між молекулами води. Він утворюється між між молекулами гідроген флуориду, амоніаку,
етилового спирту, оцтової кислоти (міжмолекулярний водневий звʾязок), а також в середині молекул між окремими
атомами, наприклад в молекулах білків, нуклеїнових кислот(
внутрішньомолекулярний водневий звʾязок).
Якщо речовина розчинна у воді, то між її молекулами та молекулами води
також виникає водневий звʾязок.
09.09
Хімія 9 клас. Тема «Хімічний зв’язок і будова речовини»
Повторити параграф 2.
Виконати самостійну роботу
і надіслати для перевірки
1.
Розподілити сполуки, які мають наступні формули: HBr, CuO, Al(OH)3, Cu(OH)2, Fe(NO3)3, H3PO4 на
класи, здійснити класифікацію, дати назви сполукам.
2.
Скласти формули сполук, які мають наступні назви: літій оксид, сульфітна
кислота, ферум (ІІ) гідроксид, хром (ІІІ) хлорид, вольфрам(VI) оксид і розподілити їх на класи.
3. Скласти рівняння можливих реакцій за поданими схемами, вказати тип
реакції (сполучення, розкладу, заміщення, обміну)
NaCl +
H2SO4 →
Fe(OH)3 →
BaO +
H3PO4 →
CaCO3 +
KCl →
Хімія 10 клас. Тема «Теорія
будови органічних сполук. Виведення молекулярної формули речовини за масовими
частками елементів»
Д/з Вивчити параграф № , № 4.
https://drive.google.com/file/d/1iK5YvXVTYniTT_WkV7xiN1tgmuSnED3j/view
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=5J6ISR201GU
04.09
Хімія 9 клас. Тема «Хімічні властивості оксидів, основ, кислот та солей»
Д/з Повторити параграф 1.
Класифікація оксидів
Хімічні
властивості оксидів
оксиди |
||
кислотні |
основні |
амфотерні |
Взаємодія з водою |
||
Утворення кислот |
Утворення основ |
З водою не взаємодіють |
СО2+ Н2О=Н2СО3 |
К2О+Н2О=КОН |
|
Взаємодіють з основами з утворенням солі і води. |
Взаємодіють з кислотами з утворенням солі і води. |
Подвійний характер амфотерних оксидів дозволяє їм взаємодіяти і з
кислотами, і з основами |
СО2+К2О=К2СО3 |
ВаО+SO2=Ва
SO3 |
ВеО+2НСІ=ВеСІ2+Н2О 2КОН+ZnO=K2ZnO2+Н2О
|
Можуть реагувати між собою (сплавлення) |
||
СаО+СО2 = СаСО3 |
02.09
Хімія 9 клас. Тема «Склад, формули і назви оксидів, кислот, основ і солей. Класифікація оксидів, кислот, основ. Повторити параграф 1. Переглянути конспект за посиланням https://drive.google.com/file/d/1nwh1nEC2fBPHE3zA0QE1i9SKenJqXYVr/vi
Немає коментарів:
Дописати коментар