Хімія 9

13.05

Хімія. 9 клас. Стійкі органічні забруднювачі. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів.

Д\з Вивчити параграф №39. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=fRPoxhr0kLE

Виконати тест за посиланням  і надіслати для перевірки https://drive.google.com/file/d/1yqxLC5HjBwODdknd6MovjjfwEy8J63MQ/view?usp=sharing  


09.05

Хімія. 9 клас. Практична робота 5. Виявлення органічних речовин у харчових проду

Д\з Повторити параграфи №36 – 38.

Виконати практичну роботу за посиланням (оформлення роботи у відео – уроці) і надіслати для перевірки

https://www.youtube.com/watch?v=zaoFS8WIHZM&t=161s


06.05

Хімія. 9 клас. Природні та синтетичні органічні сполуки.

Д\з Вивчити  параграф № 39. Опрацювати конспект за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1HFnc8GFd9TizgaOmzCiYms9UnFCIhILT/view

Переглянути відео  за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=WYV3Jbtj3eU

Виконати самостійну роботу за посиланням і надіслати для перевірки https://drive.google.com/file/d/131I4UzoY-qA2AE1b8AD2QxHgXK-1hCVi/view?usp=sharing


02.05

Хімія. 9 клас. Поняття про нітрогеновмісні органічні сполуки. Амінокислоти. Білки. Склад і будова. Біологічна роль амінокислот і білків.

Д\з Вивчити параграф № 38.

Переглянути відео 1 за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=kfeIvrpwwtA

відео 2

https://www.youtube.com/watch?v=LGXgR_yWYEw

відео 3

https://www.youtube.com/watch?v=geyz_MDx4UE


29.04

Хімія. 9 клас. Вуглеводи. Крохмаль. Целюлоза.

Д\з Вивчити   параграф № 37

Переглянути відео 1 за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0CWFukcCN2U&t=103s

відео 2  https://www.youtube.com/watch?v=jQM52vSQSvE

Виконати самостійну роботу за посиланням і надіслати для перевірки  

https://drive.google.com/file/d/1NmT2-dyabNRlt5xNkSwDAwqzBFrn7c4A/view?usp=sharing


24.04

Хімія. 9 клас. Тема. Вуглеводи. Сахароза.

Д\з Вивчити  параграф №36 (до кінця) Переглянути відео за посиланням 

https://www.youtube.com/watch?v=UjTESozUf44


22.04

  Хімія. 9 клас. Вуглеводи. Глюкоза.

Д\з Вивчити   параграф № 36.

Переглянути відео  за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=UjTESozUf44


11.04

  Хімія. 9 клас. Жири. Властивості жирів. Мило.

Д\з Вивчити   параграф № 34, № 35.

Переглянути відео 1 за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=uexooSwE3JI&t=50s

відео 2

https://www.youtube.com/watch?v=8WiOgygdCR0&t=16s

Виконати тест за посиланням

https://vseosvita.ua/test/start/lcv606

 Тест відкритий до 21.04.24 (18.00)


08.04

Хімія. 9 клас. Тема. Вищі карбонові кислоти. Поняття про жири.

Д\з Вивчити   параграф № 34.

Переглянути відео  за посиланням

 https://www.youtube.com/watch?v=h5-Qft4e6zs


04.04

Хімія. 9 клас. Тема. Практична робота №4. Властивості етанової кислоти.

Д\з Повторити параграф 33. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=VSV4JRBc0HU

Виконати практичну роботу за посиланням і надіслати для перевірки

https://drive.google.com/file/d/1WssLAy-c4GNCalGQTlrdCpSOPR00zXKw/view?usp=sharing


01.04

Хімія. 9 клас. Тема. Етанова кислота.

Д\з Вивчити  параграф № 33.

Переглянути відео  за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=CkwG9llTaSI


28.03

  Хімія. 9 клас. Тема. Гліцерол.

Д\з Вивчити  параграф № 32.

Переглянути відео  за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=NCS-1JRtXsU


25.03

Хімія. 9 клас. Тема. Спирти.

Д\з Вивчити  параграфи  № 31, 32.

Переглянути відео  за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=NCS-1JRtXsU

Виконайте самостійну роботу і надішліть для перевірки

 Самостійна робота «Спирти»

1. Виберіть неправильну відповідь: за фізичними властивостями метанол -

 А безбарвна рідина зі специфічним запахом

 Б легкокипляча рідина tкип.= 64,7⁰С.                     

  В метанол важчий за воду

Г метанол легший за воду і змішується з нею в різних співвідношеннях.

2. В структурних формулах спиртів замість одного з атомів Гідрогену до атому Карбону приєднана:

А карбоксильна група (-СOOH).                          Б гідроксильна група (-ОН).

В атом Оксигену (-О).                                            Г аміногрупа NH2

3. Зазначте систематичну назву речовини із молекулярною формулою  С2Н5ОН:

А метанол           Б етанол             В метиловий спирт                Г етил гідроксид

 

 4. Назви спиртів за сучасною хімічною номенклатурою утворюються від назв насичених вуглеводнів з використанням суфіксу

 А –ан                 Б –іл               В –ін                      Г –ол

5. Оберіть загальну формулу спиртів:

А

Б

В

Г

6. Укажіть фізичні властивості, характерні для гліцеролу:

А) легка рідина, Б) сиропоподібна рідина, В) газ без запаху, Г) має різкий запах

 7. Відсутність серед насичених одноатомних спиртів газоподібних речовин можна пояснити:

А) наявністю міжмолекулярного водневого зв’язку;

Б) наявністю ковалентного зв’язку;

В) високою відносною молекулярною масою.

Г наявністю йонного зв’язку;      

8. Складіть рівняння реакції горіння пентанолу, зазначте суму коефіцієнтів у ньому.

9. Обчисліть масову частку Карбону у молекулі бутанолу.


21.03

Хімія. 9 клас. Контрольна робота №3 з теми «Вуглеводні»

Д\з Повторити параграфи № 22 - 29. Виконати контрольну роботу за посиланням

https://vseosvita.ua/test/start/nyv506 


18.03

Хімія. 9 клас. Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Вуглеводні».

Д\з Повторити параграфи   № 22 -  29. Переглянути презентацію  за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1OmltAZf4zZsrnRX5faDbrx_GNOx7ztal/view


14.03

Хімія. 9 клас. Тема. Поширення вуглеводнів у природі. Застосування вуглеводнів.

Д\з Вивчити  параграф  № 29. Переглянути відео за посиланням https://drive.google.com/file/d/1bI1TnFaiukXGqxjMVbla4S1tYAh8SYwc/view

    та презентацію https://drive.google.com/file/d/12aC_GJbM9XZm9DBLEULHt2EyxoDAC2fB/view


11.03

Хімія. 9 клас. Тема. Поняття про полімери на прикладі поліетилену

Д\з Вивчити  параграф  № 28. Опрацювати конспект за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1qQz0GcShS15GQjb8pu69OXkwizE_52F0/view

Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zBVUHxMhQEI

    та презентацію https://drive.google.com/file/d/1dDU_V43xMujNTUe_XA1TzNWprjPMu0bp/view


07.03

Хімія. 9 клас. Тема. Розв’язування задач з теми «Обчислення об’ємних відношень газів за хімічними рівняннями»

Д\з Повторити  параграф  № 26. Переглянути відео за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1pOK4jdpEVuIIBkvwkPVC25JS89jg2MNe/view    та презентацію

https://drive.google.com/file/d/1JqYGR8WLLAoPz8bVAvdUJ4kvsHbGM5DZ/view


04.03

Хімія. 9 клас. Тема. Обчислення обємних відношень газів за хімічними рівняннями.

Д\з Вивчити  параграф  № 26. Переглянути відео за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1pOK4jdpEVuIIBkvwkPVC25JS89jg2MNe/view    та презентацію

https://drive.google.com/file/d/1JqYGR8WLLAoPz8bVAvdUJ4kvsHbGM5DZ/view

Виконайте самостійну роботу за посиланням та надішліть для перевірки

https://drive.google.com/file/d/15Vzs6smXjAQUX476HPC2yMPXP4DmXoxh/view?usp=sharing


22.02

Хімія. 9 клас. Тема. Горіння вуглеводнів.

Д\з Вивчити  параграф  № 25 (стор. 149). Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=wxVu4VPIv7g

Виконати самостійну роботу за посиланням

https://vseosvita.ua/test/start/ebu164 . Самостійна робота відкрита до 29.02.2024 до 18.00


19.02

Хімія. 9 клас. Тема. Етен та етин.

Д\з Вивчити параграф № 27. Переглянути конспект за посиланням

https://docs.google.com/document/d/1AUu9ngnzqPaUsavRzUmZkXa7XKxmPq_sH5fNFRv6VHw/edit відео

https://drive.google.com/file/d/1vWXpsoqREjXpYUl_-8SyonwY87VtTmGV/view

та презентацію 1 1https://drive.google.com/file/d/1SBN67YpjRXfI1GEmvd29kxDcoaamm3Iv/view

презентацію 2

https://drive.google.com/file/d/1sg5FSniu9pmljxOdHtGeX9vc3PDinoAU/view

 


15.02

Хімія. 9 клас. Тема. Гомологи метану.

Д\з Вивчити  параграф  № 24. Переглянути презентацію за посиланням

https://drive.google.com/file/d/10zoXa_pyDBCjvOps89Izq7E0OnoJE24G/view

Опрацювати конспект за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1KxnN7PvXjneCElmG2KVNsvgx_Fi-tqB9/view


12.02

Хімія. 9 клас. Тема. Вуглеводні. Метан.

Д\з Вивчити  параграф  № 23. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=XeuC47rxIyk


08.02

Хімія. 9 клас. Тема. Органічні сполуки.

Д\з Вивчити  параграф  № 22. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=5__aJcJbCRQ



05.02

Хімія. 9 клас. Тема. Контрольна робота з теми “Хімічні реакції”

Д/з.Повторити параграфи №14-21.

Виконати контрольну  роботу за посиланням та надіслати для перевірки

https://vseosvita.ua/test/start/cgo233 


01.02

Хімія. 9 клас. Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічні реакції».

Д\з Повторити  параграфи   № 14 - 21). Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=79BeprWqyJc

29.01

Хімія. 9 клас. Тема. Оборотні та необоротні реакції.

Д\з Повторити параграф № 21(стор.128-129). Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=79BeprWqyJc


25.01   Хімія. 9 клас. Тема. Практична робота 3. Вплив різних чинників  на швидкість хімічної реакції.

Д\з Повторити  параграф  № 20. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=ZiOhdryogL4

 Виконати практичну роботу за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1Ggj_-CSutcNtXQAHPY-C0EsjT0owwLO5/view та надіслати для перевірки.


22.01   Хімія. 9 клас. Тема. Швидкість хімічної реакції, її залежність від різних чинників.

Д\з Вивчити параграф № 20, Переглянути відео за посиланням https://youtu.be/ZiOhdryogL4

Виконати самостійну роботу та надіслати для перевірки

1.Розташуйте наведені явища за зростанням швидкості хімічних реакцій

а) утворення силікатів у природних умовах

б) горіння бруска деревини

в) гниття рослинних залишків

г) вибух гримучого газу

2. Укажіть, який з указаних чинників не впливає на швидкість хімічної реакції

Fe2O3(т.) + 3H2(г.)  =  2Fe(т.)  + 3H2O(г.)

а) температура

б) концентрація Fe2O3

в) концентрація H2

г) величина поверхні стикання реагуючих речовин

3. Термохімічне рівняння окиснення магнію

2Mg(т.) + O2 (г.)  =  2MgO(т.) ;  Н = -1205 кДж.

 Укажіть, скільки теплоти виділиться в результаті окиснення 4 моль магнію.

4. Термохімічне рівняння горіння фосфору

4Р(т.)  + 5О2(г.) =  2Р2О5 (т.);   Н = - 3010  кДж.

Яка маса фосфору згоріла, якщо виділилося 3,01 кДж. теплоти


18.01   Хімія. 9 клас. Тема. Тепловий ефект хімічної реакції.

Д\з Вивчити параграфи  №18, №19 Переглянути відео за посиланням

 https://www.google.com/search?q=%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE+%D1%82%D0%B5%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9+%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82+%D1%85%D1%96%D0%BC%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%85+%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BA%D1%86%D1%96%D0%B9&rlz=1C1CHZO_ruUA1021UA1021&oq=%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE+%D0%A2%D0%B5%D0%BF%D0%BB%D0%BE


15.01

Хімія. 9 клас. Тема. Значення окисно — відновних процесів у природі, промисловості та  житті людини.

 Д\з Опрацювати конспект за посиланням 

https://drive.google.com/file/d/1nQh6IbUVF6M-qz40NKOYzxPFnmQwTg9C/view



28.12

Хімія. 9 клас. Тема. Виконання вправ.

 Д\з Переглянути конспекти  за посиланням  https://drive.google.com/file/d/1RlOTZyPlbeXYPloMkuUvtg4LF3HunD8X/view

Повторити параграф №17. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Urdhs07MjEU


25.12

Хімія. 9 клас. Тема. Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

 Д\з Переглянути конспекти  за посиланням  https://drive.google.com/file/d/1RlOTZyPlbeXYPloMkuUvtg4LF3HunD8X/view

Вивчити параграф №17. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Urdhs07MjEU


21.12

Хімія. 9 клас. Тема. Виконання вправ.

 Д\з Переглянути конспекти  за посиланням 

https://drive.google.com/file/d/11nefqhjkaNNgR-GpjnBzCY2TQKm15wb_/view ; https://drive.google.com/file/d/19uzYMhYBNJybMGXOcDqcE7wZbDwyXG_8/view  та відео https://www.youtube.com/watch?v=TwEsRcBHxK0&t=57s

Повторити параграфи 15, 16.

Виконати самостійну роботу та надіслати для перевірки

Самостійна робота

1.     Хімічна реакція  Fe + CuSO4 = FeSO4 + Cu відноситься до реакцій:                           а) сполучення; б) заміщення; в) розкладу; г) обміну.

2.     Реакція, яка відбувається з виділенням газу відноситься до:

      а)  необоротної реакції; б) оборотної реакції.

3.     Наведені нижче речовини являються відновниками, окисниками чи відновниками і окисниками одночасно: NH3, SO2, H2SO3, H2, Ba, F2,

HNO3, HClO4.

4.     Установіть послідовність процесів за порядком зменшення кількості переданих електронів:

а) N0       →N +5            б)   Br +5    → Br -1

в) Ca+2      → Ca0         г)   I0         →I-1


 18.12 

Хімія. 9 клас. Тема. Поняття про окисно- відновні реакції. Процеси окиснення і відновлення. Окисники і відновники.

 Д\з Переглянути конспекти  за посиланням  https://drive.google.com/file/d/11nefqhjkaNNgR-GpjnBzCY2TQKm15wb_/view ; https://drive.google.com/file/d/19uzYMhYBNJybMGXOcDqcE7wZbDwyXG_8/view  та відео  shttps://www.youtube.com/watch?v=TwEsRcBHxK0&t=54s

  Вивчити параграфи 15, 16.


14.12   

Хімія. 9 клас. Тема. Складання формул бінарних сполук за відомими ступінь окиснення елементів. Д\з Переглянути відео  за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=02vY_x6O6IQ&list=PLExsQHSmZLcV78ZC-O9A9DjXQC9VEMbDp&index=64 . Вивчити параграф 14 (до кінця).

11.12 

Хімія. 9 клас. Тема. Ступінь окиснення. Д\з Переглянути відео  за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=02vY_x6O6IQ&list=PLExsQHSmZLcV78ZC-O9A9DjXQC9VEMbDp&index=64 . Вивчити параграф 14.




07.12   Хімія. 9 клас. Тема. Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів. Д\з Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-klasifikaciya-himichnih-reakciy-za-kilkistyu-i-skladom-reagentiv-ta-produktiv-reakciy-reakci-spoluchennya-rozkladu-zamischennya-obminu-302343.html Скласти конспект, в якому відобразити:

 1. Визначення реакцій сполучення, розкладу, заміщення, обміну

 2. Загальні схеми реакцій сполучення, розкладу, заміщення, обміну

3. Приклади хімічних рівнянь реакцій сполучення, розкладу, заміщення, обміну

Надіслати конспект для перевірки



04.12   Хімія. 9 клас. Тема. Контрольна робота №1 з теми «Розчини» Д\з Повторити параграфи № 3-13

Виконати контрольну роботу та надіслати для перевірки.

І варіант

І. Дати відповіді на тестові завдання. ( кожна правильна відповідь 0,5 бал.)

1.Вкажіть дисперсну систему, яка належить до емульсій:
А) суміш глини з водою  Б ) цукровий сироп В) косметичне молочко                Г) мармелад

2.Закінчить речення: «Кислотами називають електроліти, внаслідок дисоціації яких не утворюються жодні інші катіони, крім гідратованих йонів…»:

А) кислотних залишків  Б) гідроксильних груп   В) Гідрогену    Г) Оксигену

3.Закінчить речення: «Щоб зробити насичений розчин ненасиченим, треба …»: А) додати розчинену речовину  Б)  додати розчинник  В)  випарити частину розчинника  Г) охолодити розчин

4. Вкажіть, як змінюється розчинність кухонної солі при нагрівання розчину:

 А)  збільшується   Б) зменшується  В) спочатку збільшується, потім зменшується   Г) спочатку зменшується, а потім збільшується 

5. Вкажіть формулу катіона:  А)  NH4+  Б) CrO42-    В) К      Г) СО

6. Вкажіть аніон, який міститься в розчині хлоридної кислоти: А)  ОН-  Б) Н+   В) Н3О+   Г) Cl-

ІІ. 1. Складіть молекулярне рівняння, що відповідає скороченому йонному: (1бал)

Cr3+ + 3OH = Cr(OH)3

ІІІ. 1.Написати молекулярні,  йонні реакції. Вкажіть,  яка з них перебігає у розчині практично до кінця: ( кожне завдання 2бали.)

А)  FeCl23 )2 + FeBr2   =          Б) Ca(NO3)2  +  FeBr2  =

ІУ. Розв’язати задачі.

1.Обчисліть масу води, яку потрібно взяти для приготування розчину масою  300 г з масовою часткою цинк хлориду 0,8  (1б)

2. Вкажіть загальне число молекул розчиненої речовини, якщо ступінь дисоціації електроліту 0,35, а число молекул, які розпалися на йони, дорівнює 70 (1бал)

3.  Знайти масу осаду в реакції взаємодії 72 г 50% розчину натрій сульфату з барій гідроксидом. (2бали)                              


30.11   Хімія. 9 клас. Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми  «Розчини». Повторити параграфи № 3-13

Розвязати задачу та надіслати для перевірки.

 З кожних двох тисяч молекул електроліту у водному розчині 80 розпалися на йони. Визначте ступінь дисоціації  та силу електроліту.


27.11  Хімія. 9 клас. Тема. Виконання вправ, розвязування  задач. Повторити параграфи № 3-13

Виконайте самостійну роботу.

1.     Напишіть молекулярні, повні та скорочені йонні рівняння реакцій між попарно взятими речовинами: калій сульфіт і сульфатна кислота

2.     На основі скорочених йонних рівнянь запишіть молекулярні:

а) 2Н+  + СО32-        = СО2  + Н2О

б) 3Zn2+  + 2PO4 3-   = Zn3(PO4)2       

   3. Яка маса осаду випаде під час зливання розчину купрум(ІІ) сульфату масою 200 г з масовою часткою солі 4% та розчину калій гідроксиду?


16.11  Хімія  9 клас.   Тема. Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач.

Виконати практичну роботу за посиланням https://docs.google.com/document/d/1f2pbUuq7Ukyvf6tU_I0zQ6py0oOu0aTooOzWtBrqSjo/edit#heading=h.9octbzuxmmw і надіслати для перевірки. Повторити параграфи №12, №13



13..11 Хімія  9 клас.   Тема. Практична робота №1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах. Виконати практичну роботу  за посиланням https://docs.google.com/document/d/1xJCBL1UfsDGYkPlrHrxLpRulVzd9xGE4CKyOOEx7lIw/edit?usp=sharing  і надіслати для перевірки. Повторити параграфи №12, №13


09.11  Хімія  9 клас.Тема. Якісні реакції на деякі йони. Д/з Вивчити параграф 13. Переглянути відео за посиланням   https://www.youtube.com/watch?v=KGOUChej30Y    



06.11 Хімія. 9  клас. Тема. Виконання вправ.

Повторити параграф 12.  Переглянути конспект за посиланням  

https://drive.google.com/file/d/1AfuSgWBZpQ9mGIRQwqSXg7R288iZMTGm/view

Виконати завдання та надіслати для перевірки.

Дано скорочені йонно — молекулярні рівняння реакцій:

3Pb2+  +  2PO43-    =  Pb3(PO4)2

Zn(OH)2  +  2H+   =  Zn2+  +  2 H2O

Напишіть молекулярні рівняння, які їм відповідають


02.11

Хімія. 9 клас. Тема. Виконання вправ, тестів.

Д/з Повторити параграфи № 8 - 12.  Виконати тест за посиланням  join.naurok.ua Код доступу  7089235 ( тест відкритий 02.11. 23 до  20. 00)


30.10

Хімія. 9 клас. Тема. Йонно — молекулярні рівняння. Реакції обміну між електролітами в розчинах.

Д/з Вивчити парагрф № 12. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=mVg0tePFsvA

Виконати завдання та надіслати для перевірки

Завдання. Складіть молекулярне та йонно — молекулярні рівняння взаємодії калій гідроксиду  та ферум (ІІІ) хлориду.


26.10

Хімія. 9 клас. Тема. Виконання вправ. Лабораторний дослід № 3. Дослідження рН  харчової   та косметичної продукції.

Д/з Вивчити парагрф № 11. Повторити параграфи № 10. 


23.10


Хімія 9 клас. Ступінь електролітичної дисоціації. Слабкі та сильні електроліти.

Д/з Вивчити параграф 10, переглянути  відео за посиланням

 https://www.youtube.com/watch?v=YxofN8jKpus\

 Повторити параграфи №8, №9, № 10, виконати самостійну роботу та надіслати для перевірки

Самостійна робота

1.     Класифікувати речовини на електроліти і неелектроліти:

CaO, CO2,  H2SO4, HCl, AlCl3, K2SiO3, Mn2O7,  H2SO4,  Sn(NO3)2,  Cl2O7,  HBr,  KOH,  Na2SO4.

2. Записати рівняння електролітичної дисоціації для електролітів: барій нітрату, літій гідроксиду, сульфітної кислоти, магній сульфату, калій силікату, барій гідроксиду, натрій ортофосфату, алюміній нітрату, сульфідної кислоти, ферум (ІІІ) сульфату.

3. Прийом «Лови помилку»

1) Na2SO4      →  Na22+  + SO42- 

2) NaOH    →  Na+1   + OH-1

3) CaO  →  Ca2+  +O2-

4) CuCl2  →  Cu1+  + Cl1-

5) H2SO4  →   2H+  +  SO4-

6)  Na3PO4  →  3Na+1  +  4PO3-


19.10

Хімія 9 клас.  Тема.  Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Вивчити параграф №9, переглянути  відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=5LVd-3m8Kd0

Виконати самостійну роботу і надіслати для перевірки

Самостійна робота

1. Закінчити речення:

а) Речовини , розчини яких проводять  електричний струм — це ...

б) Процес розпаду електроліту на іони — це ...

в) Позитивно заряджені іони —  ...

г) Негативно заряджені іони —  ...

д)  Молекули, що мають два електричних заряди , рівних за величиною , але протилежних за знаком , і розташованих на деякій відстані один від одного — це ...

2. Який вчений запропонував поділ речовин на дві групи?

3. Автор теорії електролітичної дисоціації —  ...

4. Визначте речовини — електроліти: хлоридна кислота,  кисень, натрій хлорид,                натрій гідроксид , спирт, ацетон,  кальцій гідроксид , глюкоза, вуглекислий газ,             сульфатна кислота.

5. Виберіть серед запропонованих речовин електроліти: SO2, CO2, FeSO4, CH4, AlCl3, C2H5OH, NaOH, H2SO4

6. Виберіть серед запропонованих речовин неелектроліти: спирт,  H2CO3, Ca(OH)2, Cl2, KOH, SO3, глюкоза, H2SO4

7. Які речовини будуть проводити електричний струм: інертні гази, кисень, розчин натрій гідроксиду?

8. Які хімічні зв’язки в електролітах?

9. Які хімічні зв’язки в неелектролітах?

10. Які зв’язки мають речовини, що проводять електричний струм у розчині?

11. Які кристалічні гратки  мають речовини, що проводять електричний струм тільки в розплаві?

12. Виберіть зі списку йони, які будуть рухатися до анода: Ca2+Br-, PO43-, Cr2+, NO3-.


16.10

Хімія 9 клас.  Тема. Електроліти і неелектроліти. Електролітична дисоціація.

 Вивчити параграф №8, переллянути  відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=M7G3pVf4Wz8


05.10

Хімія 9 клас.  Тема. Електроліти і неелектроліти. Електролітична дисоціація.

 Вивчити параграф №8, переллянути  відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=M7G3pVf4Wz8


02.10

Хімія 9 клас.  Тема « Кристалогідрати. Розв’язання задач на приготування розчинів з кристалогідратів»

 Вивчити параграф №4 (стор.29), №7(стор.40-42). Опрацювати конспекти за посиланнями: https://drive.google.com/file/d/1QdgUlZOb7EYlJ4IR7rxcR-_FoyWJry1T/view

https://drive.google.com/file/d/1777ib6nQqvWMVUxhn3bH2UXPwJ0DsJpY/view

Розв’язати задачу та надіслати на перевірку.

 

1. Обчисліть масу глауберової солі та обєм води, необхідні для приготування 500г розчину з масовою часткою солі 25%.


29.09

Хімія 9 клас.  Тема «Кристологідрати. Розв’язання задач на приготування розчинів з кристалогідратів»

Вивчити параграфи 6,  7. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=K_K4pkG7O4g&t=31s

Хімічні формули кристалогідратів

https://drive.google.com/file/d/1QdgUlZOb7EYlJ4IR7rxcR-_FoyWJry1T/view

Зразок розв’язання задач

https://drive.google.com/file/d/1777ib6nQqvWMVUxhn3bH2UXPwJ0DsJpY/view

Розв’язати задачі та надіслати для перевірки

1. Обчисліть масову частку кристалізаційної води в кристалогідраті кальцій сульфат дигідрат.

2. Кристалічну соду масою 14,3 г розчинили у воді обємом 200 мл. Обчисліть масову частку утвореного розчину.



Хімія 9 клас.  Тема «Теплові ефекти, що супроводжують розчинення речовин»

 

Вивчити параграф 4 або опрацювати конспект. Виконати тест за посиланням join.naurok.ua Код доступу 8301206 . Тест відкритий 25.09.2023 до 20.00

Конспект

Тема: Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес.

Розчин - однофазна гомогенна система, яка складається з розчинюваної речовини, розчинника і продуктів їхньої взаємодії.

Розчинення - складний фізико-хімічний процес. Розчинення складається з трьох  стадій:

І.  Гідратація -  взаємодія частинок розчиненої речовини з водою (при цьому енергія виділяється)

ІІ. Відокремлення частинок речовини(молекул, йонів)  одна від одної під впливом молекул води. Руйнування кристалічної гратки речовини(при цьому енергія вбирається)

ІІІ. Дифузія – проникнення частинок однієї речовини між частинками іншої (розподіл гідратованих йонів у товщі розчинника).

Розчинення речовин з полярними молекулами супроводжується утво­ренням водневих зв'язків між ними і диполями води. Руйнування під час розчинення кристалічних ґраток йонних речовин зумовлене електро­статичними йон-дипольними взаємодіями. Наприклад, коли кристали натрій хлориду (кухонної солі) потрапляють у воду, то під впливом елек­тростатичних сил притягання утворюються зв'язки між йонами крис­талічних ґраток і диполями води. Кристалічні ґратки натрій хлориду руйнуються, і утворюються гідратовані йони. А потім частинки розчинюваної речовини перемішуються з молекулами розчинника Цей процес називається дифузія.

 Якщо розчинник - вода, процес взаємодії її молекул із частинками роз­чинюваної речовини називають гідратацією, а його продукти - гідратами.

Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин, також є наслідком взаємодії компонентів розчину. Молекули води руйнують зв'язки між структурними частинками розчинюваної речовини - молекулами або йонами. Під час цього процесу утворюються продукти приєднання молекул води до частинок розчинюваної речовини - гідрати. На руйнування зв'язків між частинками розчинюваної речовини енер­гіях) витрачається. Утворення зв'язків між частинками розчиненої речовини і молекулами розчинника супроводжується виділенням енер­гії2). Якщо > Е2, розчин охолоджується, якщо Е1 < Е2, розчин нагрівається. Приміром, якщо до шматочків льоду обережно добавити концентровану сульфатну кислоту, лід розтопиться. Адже розчинення у воді концентрованої сульфатної кислоти супроводжується виділенням теплоти.



21.09

Хімія 9 клас.  Тема «Розчинність речовин, її залежність від різних чинників»

 

Вивчити параграфи 6 або опрацювати конспект

Тема: Розчинність речовин, її залежність від різних факторів.

Розчинність(S) — це властивість речовин розчинятися у воді або будь-якому іншому розчиннику. (Це маса речовини в 100 грамах розчинника) Вода є універсальним розчинником завдяки будові та здатності утворювати водневі зв’язки не тільки між своїми молекулами, а й з молекулами інших речовин.

Процес розчинення речовини залежить від різних чинників. В залежності від природи розчиненої речовини їх можна поділити на три групи:
а) добре розчинні, якщо у 100 г води розчиняються більше 10 г речовини. Це речовини з ковалентним полярним і йонним зв’язком. Наприклад, цукор, сіль, спирт, луги;
б) малорозчинні, якщо розчиняються менше 1 г речовини. Це речовини з ковалентним неполярним зв’язком. Наприклад, кисіль, азот, гіпс;
в) практично нерозчинні, якщо в розчин переходить менше 0,01 г речовини. Наприклад, олія, гас.

Чинники, що впливають на розчинність речовин.

1. Залежність розчинності речовин від їхньої природи та природи розчинника, тобто від хімічної будови й виду зв’язку. Речовини з ковалентним полярним зв’язком добре розчиняються в речовинах, подібних до себе. Наприклад, розчинення амоніаку у воді. Аналогічно розчиняються йонні сполуки, тобто вони добре розчинні в полярних розчинниках. Так, натрій гідроксид і натрій хлорид розчиняються у воді чи іншому полярному розчиннику. Для неполярних сполук характерно розчинятися в неполярних розчинниках. Прикладом може бути розчинення рідкого азоту в рідкому кисні. Отже, сформулюємо правило: подібне розчиняється в подібному.

2. Залежність розчинності речовин від температури. З підвищенням температури розчиність зростає.

3. Залежність розчинності від агрегатного стану розчиненої речовини. Розчини утворюють не тільки тверді речовини, а й рідини та гази. Наприклад, чимало рідин (етанол, оцтова кислота, гліцерол) добре розчиняються у воді й змішуються з нею в будь-яких співвідношеннях. На розчинність рідин тиск не впливає.

4, Розчинність газів зменшується з підвищенням температури й зростає з підвищенням тиску.

Розчин, у якому за певної температури й тиску розчинена речовина більше не розчиняється, називають насиченим.

Розчин, у якому за певної температури й тиску розчинена речовина може ще розчинятися, називають ненасиченим.

Концентрований розчин близький до насиченого. Розбавлений – далекий від насичення.


18.09

Хімія 9 клас.  Тема  Будова молекули води. Поняття про водневий звʾязок»

Переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=-7-x84yJSPY

        Вивчити параграфи № 4 (стор. 25 – 26)  і № 5.

                                                        

 

Водневий звʾязок

Водневий зв’язок – хімічний зв’язок, що виникає між атомами Гідрогену і атомами сильно електронегативних елементів (F, O, N)

Молекули води – диполі, притягуються одна до одної, а саме, атоми Н однієї молекули до атомів О іншої,  оскільки  мають протилежні  заряди.

Водневий звязок позначається крапками.Слабший за ковалентний звязок .Легко розривається  при випаровуванні води.

 

 

Наявність водневих звяʾзків впливає на властивості речовини: підвищена температура кипіння та плавлення,  густина, теплоємність, висока розчинність речовини у воді.

Водневий звʾязок утворюється не лише між молекулами води. Він утворюється між  між молекулами гідроген флуориду, амоніаку, етилового спирту, оцтової кислоти (міжмолекулярний водневий звʾязок),  а також в середині молекул між окремими атомами, наприклад в молекулах білків, нуклеїнових кислот( внутрішньомолекулярний водневий звʾязок).  Якщо речовина розчинна у воді, то між її молекулами та молекулами води також виникає водневий звʾязок.


11.09

Хімія 9 клас.  Тема «Хімічний звязок і будова речовини»

Повторити параграф 2.

Виконати самостійну роботу і надіслати для перевірки

1. Розподілити сполуки, які мають наступні формули: HBr, CuO, Al(OH)3, Cu(OH)2, Fe(NO3)3, H3PO4 на класи, здійснити класифікацію, дати назви сполукам.

2. Скласти формули сполук, які мають наступні назви: літій оксид, сульфітна кислота, ферум (ІІ) гідроксид, хром (ІІІ) хлорид, вольфрам(VI) оксид і розподілити їх на класи.

3. Скласти рівняння можливих  реакцій за поданими схемами, вказати тип реакції (сполучення, розкладу, заміщення, обміну)

 

NaCl  +  H2SO4 →

Fe(OH)3  →

BaO  +  H3PO4  →

CaCO3  +  KCl  →

 













04.09

Хімія 9 клас. Тема. Склад, формули і назви оксидів, кислот, основ і солей. Класифікація оксидів, кислот, основ.

Д/з Повторити параграф 1.

Переглянути конспект за посиланням.

 https://drive.google.com/file/d/1nwh1nEC2fBPHE3zA0QE1i9SKenJqXYVr/view

Немає коментарів:

Дописати коментар