13.05
Хімія.
9 клас. Стійкі органічні забруднювачі. Захист довкілля від стійких органічних
забруднювачів.
Д\з Вивчити
параграф №39. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=fRPoxhr0kLE
Виконати тест
за посиланням і надіслати для перевірки https://drive.google.com/file/d/1yqxLC5HjBwODdknd6MovjjfwEy8J63MQ/view?usp=sharing
09.05
Хімія. 9 клас.
Практична робота 5. Виявлення органічних речовин у харчових проду
Д\з Повторити
параграфи №36 – 38.
Виконати
практичну роботу за посиланням (оформлення роботи у відео – уроці) і надіслати
для перевірки
https://www.youtube.com/watch?v=zaoFS8WIHZM&t=161s
06.05
Хімія. 9 клас.
Природні та синтетичні органічні сполуки.
Д\з Вивчити параграф
№ 39. Опрацювати конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1HFnc8GFd9TizgaOmzCiYms9UnFCIhILT/view
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=WYV3Jbtj3eU
Виконати самостійну роботу за
посиланням і надіслати для перевірки https://drive.google.com/file/d/131I4UzoY-qA2AE1b8AD2QxHgXK-1hCVi/view?usp=sharing
02.05
Хімія. 9 клас.
Поняття про нітрогеновмісні органічні сполуки.
Амінокислоти. Білки. Склад і будова. Біологічна роль амінокислот і білків.
Д\з Вивчити
параграф № 38.
Переглянути
відео 1 за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=kfeIvrpwwtA
відео 2
https://www.youtube.com/watch?v=LGXgR_yWYEw
відео 3
https://www.youtube.com/watch?v=geyz_MDx4UE
29.04
Хімія. 9 клас.
Вуглеводи. Крохмаль. Целюлоза.
Д\з Вивчити
параграф № 37
Переглянути відео 1 за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0CWFukcCN2U&t=103s
відео 2 https://www.youtube.com/watch?v=jQM52vSQSvE
Виконати самостійну роботу за посиланням і надіслати для
перевірки
https://drive.google.com/file/d/1NmT2-dyabNRlt5xNkSwDAwqzBFrn7c4A/view?usp=sharing
24.04
Хімія. 9 клас. Тема. Вуглеводи. Сахароза.
Д\з
Вивчити параграф №36 (до кінця)
Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=UjTESozUf44
22.04
Хімія. 9 клас. Вуглеводи. Глюкоза.
Д\з Вивчити
параграф № 36.
Переглянути відео
за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=UjTESozUf44
11.04
Хімія. 9 клас. Жири. Властивості жирів. Мило.
Д\з Вивчити
параграф № 34, № 35.
Переглянути відео 1 за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=uexooSwE3JI&t=50s
відео 2
https://www.youtube.com/watch?v=8WiOgygdCR0&t=16s
Виконати тест за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/lcv606
Тест відкритий до
21.04.24 (18.00)
08.04
Хімія. 9 клас.
Тема. Вищі карбонові кислоти. Поняття про жири.
Д\з Вивчити
параграф № 34.
Переглянути відео
за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=h5-Qft4e6zs
04.04
Хімія. 9 клас.
Тема. Практична робота №4. Властивості етанової кислоти.
Д\з Повторити
параграф № 33. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=VSV4JRBc0HU
Виконати
практичну роботу за посиланням і надіслати для перевірки
https://drive.google.com/file/d/1WssLAy-c4GNCalGQTlrdCpSOPR00zXKw/view?usp=sharing
01.04
Хімія. 9 клас.
Тема. Етанова кислота.
Д\з Вивчити
параграф № 33.
Переглянути відео
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=CkwG9llTaSI
28.03
Хімія. 9 клас. Тема. Гліцерол.
Д\з Вивчити
параграф № 32.
Переглянути відео
за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=NCS-1JRtXsU
25.03
Хімія. 9 клас.
Тема. Спирти.
Д\з Вивчити
параграфи № 31, 32.
Переглянути відео
за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=NCS-1JRtXsU
Виконайте самостійну роботу і надішліть для перевірки
Самостійна
робота «Спирти»
1.
Виберіть неправильну відповідь: за фізичними властивостями
метанол -
А безбарвна рідина зі специфічним запахом
Б легкокипляча рідина tкип.= 64,7⁰С.
В метанол важчий за воду
Г метанол легший за воду і
змішується з нею в різних співвідношеннях.
2. В
структурних формулах спиртів замість одного з атомів Гідрогену до атому Карбону
приєднана:
А карбоксильна група (-СOOH). Б гідроксильна група
(-ОН).
В атом Оксигену (-О). Г
аміногрупа NH2
3. Зазначте
систематичну назву речовини із молекулярною формулою С2Н5ОН:
А метанол Б етанол В метиловий спирт Г етил гідроксид
4.
Назви спиртів за сучасною хімічною номенклатурою утворюються від назв насичених
вуглеводнів з використанням суфіксу
А
–ан Б –іл В –ін Г –ол
5. Оберіть
загальну формулу спиртів:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
6. Укажіть
фізичні властивості, характерні для гліцеролу:
А) легка рідина, Б) сиропоподібна рідина, В) газ без
запаху, Г) має різкий запах
7. Відсутність серед насичених одноатомних спиртів
газоподібних речовин можна пояснити:
А)
наявністю міжмолекулярного водневого зв’язку;
Б)
наявністю ковалентного зв’язку;
В)
високою відносною молекулярною масою.
Г
наявністю йонного зв’язку;
8.
Складіть рівняння реакції горіння пентанолу, зазначте суму коефіцієнтів у
ньому.
9.
Обчисліть масову частку Карбону у молекулі бутанолу.
21.03
Хімія. 9 клас.
Контрольна робота №3 з теми «Вуглеводні»
Д\з Повторити параграфи № 22 - 29. Виконати контрольну
роботу за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/nyv506
18.03
Хімія. 9 клас.
Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Вуглеводні».
Д\з Повторити параграфи
№ 22 - 29. Переглянути
презентацію за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1OmltAZf4zZsrnRX5faDbrx_GNOx7ztal/view
14.03
Хімія. 9 клас.
Тема. Поширення вуглеводнів у природі. Застосування вуглеводнів.
Д\з Вивчити
параграф № 29. Переглянути відео
за посиланням https://drive.google.com/file/d/1bI1TnFaiukXGqxjMVbla4S1tYAh8SYwc/view
та презентацію https://drive.google.com/file/d/12aC_GJbM9XZm9DBLEULHt2EyxoDAC2fB/view
11.03
Хімія. 9 клас.
Тема. Поняття про полімери на прикладі поліетилену
Д\з Вивчити
параграф № 28. Опрацювати
конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1qQz0GcShS15GQjb8pu69OXkwizE_52F0/view
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=zBVUHxMhQEI
та презентацію https://drive.google.com/file/d/1dDU_V43xMujNTUe_XA1TzNWprjPMu0bp/view
07.03
Хімія. 9 клас.
Тема. Розв’язування задач з теми «Обчислення об’ємних відношень газів за
хімічними рівняннями»
Д\з Повторити
параграф № 26. Переглянути відео
за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1pOK4jdpEVuIIBkvwkPVC25JS89jg2MNe/view
та презентацію
https://drive.google.com/file/d/1JqYGR8WLLAoPz8bVAvdUJ4kvsHbGM5DZ/view
04.03
Хімія. 9 клас.
Тема. Обчислення об’ємних відношень
газів за хімічними рівняннями.
Д\з Вивчити
параграф № 26. Переглянути відео
за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1pOK4jdpEVuIIBkvwkPVC25JS89jg2MNe/view
та презентацію
https://drive.google.com/file/d/1JqYGR8WLLAoPz8bVAvdUJ4kvsHbGM5DZ/view
Виконайте самостійну роботу за посиланням та надішліть
для перевірки
https://drive.google.com/file/d/15Vzs6smXjAQUX476HPC2yMPXP4DmXoxh/view?usp=sharing
22.02
Хімія. 9 клас.
Тема. Горіння вуглеводнів.
Д\з Вивчити
параграф № 25 (стор. 149). Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=wxVu4VPIv7g
Виконати самостійну роботу за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/ebu164
. Самостійна робота відкрита до 29.02.2024 до 18.00
19.02
Хімія. 9 клас.
Тема. Етен та етин.
Д\з Вивчити
параграф № 27. Переглянути конспект за посиланням
https://docs.google.com/document/d/1AUu9ngnzqPaUsavRzUmZkXa7XKxmPq_sH5fNFRv6VHw/edit відео
https://drive.google.com/file/d/1vWXpsoqREjXpYUl_-8SyonwY87VtTmGV/view
та презентацію 1 1https://drive.google.com/file/d/1SBN67YpjRXfI1GEmvd29kxDcoaamm3Iv/view
презентацію 2
https://drive.google.com/file/d/1sg5FSniu9pmljxOdHtGeX9vc3PDinoAU/view
15.02
Хімія. 9 клас.
Тема. Гомологи метану.
Д\з Вивчити
параграф № 24. Переглянути
презентацію за посиланням
https://drive.google.com/file/d/10zoXa_pyDBCjvOps89Izq7E0OnoJE24G/view
Опрацювати конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1KxnN7PvXjneCElmG2KVNsvgx_Fi-tqB9/view
12.02
Хімія. 9 клас.
Тема. Вуглеводні. Метан.
Д\з Вивчити
параграф № 23. Переглянути відео
за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=XeuC47rxIyk
08.02
Хімія. 9 клас.
Тема. Органічні сполуки.
Д\з Вивчити
параграф № 22. Переглянути відео
за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=5__aJcJbCRQ
05.02
Хімія. 9 клас. Тема.
Контрольна робота з теми “Хімічні реакції”
Д/з.Повторити параграфи №14-21.
Виконати контрольну роботу за посиланням та надіслати для
перевірки
https://vseosvita.ua/test/start/cgo233
01.02
Хімія. 9 клас.
Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічні реакції».
Д\з Повторити
параграфи № 14 - 21).
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=79BeprWqyJc
29.01
Хімія. 9 клас. Тема. Оборотні та необоротні
реакції.
Д\з Повторити
параграф № 21(стор.128-129). Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=79BeprWqyJc
25.01 Хімія. 9 клас.
Тема. Практична робота 3. Вплив різних чинників
на швидкість хімічної реакції.
Д\з Повторити
параграф № 20. Переглянути відео
за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=ZiOhdryogL4
Виконати практичну
роботу за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1Ggj_-CSutcNtXQAHPY-C0EsjT0owwLO5/view та надіслати для перевірки.
22.01 Хімія. 9 клас.
Тема. Швидкість хімічної реакції, її залежність від різних чинників.
Д\з Вивчити
параграф № 20, Переглянути відео за посиланням https://youtu.be/ZiOhdryogL4
Виконати
самостійну роботу та надіслати для перевірки
1.Розташуйте наведені явища за зростанням швидкості хімічних реакцій
а) утворення силікатів у природних умовах
б) горіння бруска деревини
в) гниття рослинних залишків
г) вибух гримучого газу
2. Укажіть,
який з указаних чинників не впливає на швидкість хімічної реакції
Fe2O3(т.) + 3H2(г.) = 2Fe(т.) + 3H2O(г.)
а) температура
б) концентрація Fe2O3
в) концентрація H2
г) величина поверхні стикання реагуючих речовин
3. Термохімічне рівняння окиснення магнію
2Mg(т.) + O2 (г.) = 2MgO(т.) ;
∆ Н = -1205 кДж.
Укажіть, скільки теплоти
виділиться в результаті окиснення 4 моль магнію.
4. Термохімічне рівняння горіння фосфору
4Р(т.) + 5О2(г.) = 2Р2О5 (т.); ∆ Н = - 3010 кДж.
Яка маса фосфору згоріла, якщо виділилося 3,01 кДж. теплоти
18.01 Хімія. 9 клас.
Тема. Тепловий ефект хімічної реакції.
Д\з Вивчити параграфи
№18, №19 Переглянути відео за посиланням
15.01
Хімія. 9 клас.
Тема. Значення окисно — відновних процесів у природі, промисловості та житті людини.
Д\з Опрацювати конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1nQh6IbUVF6M-qz40NKOYzxPFnmQwTg9C/view
28.12
Хімія. 9 клас.
Тема. Виконання вправ.
Д\з Переглянути конспекти
за посиланням https://drive.google.com/file/d/1RlOTZyPlbeXYPloMkuUvtg4LF3HunD8X/view
Повторити параграф №17. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Urdhs07MjEU
25.12
Хімія. 9 клас.
Тема. Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.
Д\з Переглянути конспекти
за посиланням https://drive.google.com/file/d/1RlOTZyPlbeXYPloMkuUvtg4LF3HunD8X/view
Вивчити параграф №17. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Urdhs07MjEU
21.12
Хімія. 9 клас.
Тема. Виконання вправ.
Д\з Переглянути конспекти
за посиланням
https://drive.google.com/file/d/11nefqhjkaNNgR-GpjnBzCY2TQKm15wb_/view ; https://drive.google.com/file/d/19uzYMhYBNJybMGXOcDqcE7wZbDwyXG_8/view
та відео https://www.youtube.com/watch?v=TwEsRcBHxK0&t=57s
Повторити параграфи 15, 16.
Виконати самостійну роботу та надіслати для перевірки
Самостійна робота
1.
Хімічна реакція
Fe + CuSO4 = FeSO4 + Cu відноситься до реакцій: а) сполучення; б)
заміщення; в) розкладу; г) обміну.
2. Реакція,
яка відбувається з виділенням газу відноситься до:
а)
необоротної реакції; б) оборотної реакції.
3. Наведені
нижче речовини являються відновниками, окисниками чи відновниками і окисниками
одночасно: NH3, SO2, H2SO3, H2, Ba, F2,
HNO3, HClO4.
4. Установіть послідовність
процесів за порядком зменшення кількості переданих електронів:
а) N0 →N +5 б)
Br +5 → Br -1
в) Ca+2 → Ca0 г)
I0 →I-1
18.12
Хімія. 9 клас.
Тема. Поняття про окисно- відновні реакції. Процеси окиснення і відновлення.
Окисники і відновники.
Д\з Переглянути конспекти за посиланням
https://drive.google.com/file/d/11nefqhjkaNNgR-GpjnBzCY2TQKm15wb_/view ; https://drive.google.com/file/d/19uzYMhYBNJybMGXOcDqcE7wZbDwyXG_8/view та відео
shttps://www.youtube.com/watch?v=TwEsRcBHxK0&t=54s
Вивчити параграфи 15, 16.
14.12
Хімія. 9 клас.
Тема. Складання формул бінарних сполук за відомими ступінь окиснення елементів.
Д\з Переглянути відео
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=02vY_x6O6IQ&list=PLExsQHSmZLcV78ZC-O9A9DjXQC9VEMbDp&index=64 . Вивчити
параграф 14 (до кінця).
11.12
Хімія. 9 клас.
Тема. Ступінь окиснення. Д\з Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=02vY_x6O6IQ&list=PLExsQHSmZLcV78ZC-O9A9DjXQC9VEMbDp&index=64 . Вивчити
параграф 14.
07.12 Хімія. 9 клас.
Тема. Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів. Д\з Переглянути
презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-klasifikaciya-himichnih-reakciy-za-kilkistyu-i-skladom-reagentiv-ta-produktiv-reakciy-reakci-spoluchennya-rozkladu-zamischennya-obminu-302343.html Скласти
конспект, в якому відобразити:
1. Визначення реакцій сполучення,
розкладу, заміщення, обміну
2. Загальні схеми реакцій сполучення, розкладу, заміщення, обміну
3. Приклади хімічних рівнянь реакцій сполучення, розкладу, заміщення,
обміну
Надіслати конспект для перевірки
04.12 Хімія. 9 клас. Тема. Контрольна робота №1 з теми «Розчини» Д\з Повторити
параграфи № 3-13
Виконати
контрольну роботу та надіслати для перевірки.
І варіант
І. Дати відповіді на тестові завдання. ( кожна правильна відповідь 0,5 бал.)
1.Вкажіть дисперсну систему,
яка належить до емульсій:
А) суміш глини з водою Б ) цукровий сироп В) косметичне молочко Г) мармелад
2.Закінчить речення: «Кислотами називають електроліти, внаслідок
дисоціації яких не утворюються жодні інші катіони, крім гідратованих йонів…»:
А)
кислотних залишків Б) гідроксильних
груп В) Гідрогену Г) Оксигену
3.Закінчить речення: «Щоб зробити
насичений розчин ненасиченим, треба …»: А) додати розчинену
речовину Б) додати розчинник В)
випарити частину розчинника Г)
охолодити розчин
4. Вкажіть, як змінюється
розчинність кухонної солі при нагрівання розчину:
А)
збільшується Б) зменшується В) спочатку збільшується, потім
зменшується Г) спочатку зменшується, а
потім збільшується
5. Вкажіть формулу
катіона: А) NH4+ Б) CrO42- В) К
Г) СО
6. Вкажіть аніон, який міститься в розчині хлоридної кислоти:
А) ОН- Б) Н+ В) Н3О+ Г) Cl-
ІІ. 1. Складіть молекулярне рівняння, що
відповідає скороченому йонному: (1бал)
Cr3+ + 3OH- = Cr(OH)3
ІІІ. 1.Написати молекулярні, йонні реакції. Вкажіть, яка з них перебігає у розчині практично до
кінця: ( кожне завдання 2бали.)
А) FeCl23 )2
+ FeBr2 = Б) Ca(NO3)2 + FeBr2 =
ІУ. Розв’язати задачі.
1.Обчисліть масу
води, яку потрібно взяти для приготування розчину масою 300 г з масовою часткою цинк хлориду 0,8 (1б)
2. Вкажіть загальне число молекул розчиненої речовини,
якщо ступінь дисоціації електроліту 0,35, а число молекул, які розпалися на
йони, дорівнює 70 (1бал)
3. Знайти масу осаду в реакції взаємодії 72 г 50% розчину натрій сульфату з барій гідроксидом. (2бали)
30.11 Хімія. 9 клас. Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини». Повторити параграфи № 3-13
Розв’язати задачу та
надіслати для перевірки.
З кожних
двох тисяч молекул електроліту у водному розчині 80 розпалися на йони. Визначте
ступінь дисоціації та силу електроліту.
27.11 Хімія. 9 клас. Тема. Виконання вправ, розв’язування задач. Повторити
параграфи № 3-13
Виконайте
самостійну роботу.
1. Напишіть
молекулярні, повні та скорочені йонні рівняння реакцій між попарно взятими
речовинами: калій сульфіт і сульфатна кислота
2. На основі
скорочених йонних рівнянь запишіть молекулярні:
а) 2Н+
+ СО32- = СО2 + Н2О
б) 3Zn2+
+ 2PO4 3- = Zn3(PO4)2
3. Яка маса осаду випаде під час зливання розчину
купрум(ІІ) сульфату масою 200 г з масовою часткою солі 4% та розчину калій
гідроксиду?
16.11 Хімія 9 клас.
Тема. Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач.
Виконати практичну роботу за
посиланням https://docs.google.com/document/d/1f2pbUuq7Ukyvf6tU_I0zQ6py0oOu0aTooOzWtBrqSjo/edit#heading=h.9octbzuxmmw і надіслати для перевірки. Повторити параграфи №12, №13
13..11 Хімія 9 клас.
Тема. Практична робота №1. Реакції йонного обміну між електролітами у
водних розчинах. Виконати практичну роботу за посиланням https://docs.google.com/document/d/1xJCBL1UfsDGYkPlrHrxLpRulVzd9xGE4CKyOOEx7lIw/edit?usp=sharing і надіслати для перевірки. Повторити параграфи №12, №13
09.11 Хімія 9 клас.Тема. Якісні реакції на деякі йони. Д/з Вивчити параграф 13. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=KGOUChej30Y
06.11 Хімія.
9 клас. Тема. Виконання вправ.
Повторити параграф 12.
Переглянути конспект за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1AfuSgWBZpQ9mGIRQwqSXg7R288iZMTGm/view
Виконати завдання та надіслати для перевірки.
Дано скорочені йонно — молекулярні рівняння
реакцій:
3Pb2+ + 2PO43- = Pb3(PO4)2
Zn(OH)2
+ 2H+ = Zn2+ + 2 H2O
Напишіть молекулярні рівняння, які їм відповідають
02.11
Хімія. 9
клас. Тема. Виконання
вправ, тестів.
Д/з Повторити
параграфи № 8 - 12. Виконати тест за
посиланням join.naurok.ua Код
доступу 7089235 (
тест відкритий 02.11. 23 до 20. 00)
30.10
Хімія. 9
клас. Тема. Йонно —
молекулярні рівняння. Реакції обміну між електролітами в розчинах.
Д/з Вивчити
парагрф № 12. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=mVg0tePFsvA
Виконати
завдання та надіслати для перевірки
Завдання. Складіть молекулярне та йонно —
молекулярні рівняння взаємодії калій гідроксиду
та ферум (ІІІ) хлориду.
26.10
Хімія. 9 клас. Тема. Виконання вправ. Лабораторний дослід № 3. Дослідження
рН харчової та косметичної продукції.
Д/з Вивчити
парагрф № 11. Повторити параграфи № 10.
23.10
Хімія
9 клас. Ступінь електролітичної дисоціації. Слабкі та сильні електроліти.
Д/з Вивчити параграф 10, переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=YxofN8jKpus\
Повторити
параграфи №8, №9, № 10, виконати самостійну роботу та надіслати для перевірки
Самостійна робота
1. Класифікувати
речовини на електроліти і неелектроліти:
CaO, CO2, H2SO4,
HCl, AlCl3, K2SiO3, Mn2O7, H2SO4, Sn(NO3)2, Cl2O7, HBr,
KOH, Na2SO4.
2. Записати рівняння
електролітичної дисоціації для електролітів: барій нітрату, літій гідроксиду,
сульфітної кислоти, магній сульфату, калій силікату, барій гідроксиду, натрій
ортофосфату, алюміній нітрату, сульфідної кислоти, ферум (ІІІ) сульфату.
3. Прийом «Лови помилку»
1) Na2SO4 → Na22+ + SO42-
2) NaOH → Na+1 + OH-1
3) CaO → Ca2+ +O2-
4) CuCl2 → Cu1+ + Cl1-
5) H2SO4
→ 2H+ + SO4-
6) Na3PO4 → 3Na+1 + 4PO3-
19.10
Хімія 9 клас. Тема.
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
Вивчити параграф №9, переглянути відео
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=5LVd-3m8Kd0
Виконати самостійну роботу і надіслати для
перевірки
Самостійна робота
1. Закінчити речення:
а) Речовини , розчини яких проводять електричний струм — це ...
б) Процес розпаду електроліту на іони — це ...
в) Позитивно заряджені іони — ...
г) Негативно заряджені іони — ...
д) Молекули, що мають два електричних заряди , рівних за величиною , але протилежних за
знаком , і розташованих на деякій відстані один від одного — це ...
2. Який вчений запропонував поділ речовин на
дві групи?
3. Автор теорії електролітичної дисоціації — ...
4. Визначте
речовини — електроліти: хлоридна
кислота, кисень,
натрій хлорид, натрій
гідроксид , спирт, ацетон, кальцій
гідроксид , глюкоза,
вуглекислий газ, сульфатна
кислота.
5. Виберіть
серед запропонованих речовин електроліти: SO2, CO2, FeSO4, CH4, AlCl3, C2H5OH, NaOH, H2SO4
6. Виберіть серед
запропонованих речовин неелектроліти: спирт, H2CO3, Ca(OH)2, Cl2, KOH, SO3, глюкоза, H2SO4
7. Які речовини
будуть проводити електричний струм: інертні гази, кисень, розчин натрій
гідроксиду?
8. Які хімічні
зв’язки в електролітах?
9. Які хімічні
зв’язки в неелектролітах?
10.
Які зв’язки мають речовини, що проводять електричний струм у розчині?
11.
Які кристалічні гратки мають речовини,
що проводять електричний струм тільки в розплаві?
12.
Виберіть зі списку йони, які будуть рухатися до анода: Ca2+,
Br-, PO43-, Cr2+, NO3-.
16.10
Хімія
9 клас. Тема. Електроліти і
неелектроліти. Електролітична дисоціація.
Вивчити параграф №8, переллянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=M7G3pVf4Wz8
05.10
Хімія
9 клас. Тема. Електроліти і
неелектроліти. Електролітична дисоціація.
Вивчити параграф №8, переллянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=M7G3pVf4Wz8
02.10
Хімія 9 клас. Тема « Кристалогідрати. Розв’язання задач на
приготування розчинів з кристалогідратів»
Вивчити параграф №4 (стор.29), №7(стор.40-42).
Опрацювати конспекти за посиланнями: https://drive.google.com/file/d/1QdgUlZOb7EYlJ4IR7rxcR-_FoyWJry1T/view
https://drive.google.com/file/d/1777ib6nQqvWMVUxhn3bH2UXPwJ0DsJpY/view
Розв’язати задачу та надіслати на перевірку.
1. Обчисліть масу глауберової солі
та обєм води, необхідні для приготування 500г розчину з масовою часткою солі
25%.
29.09
Хімія 9 клас. Тема «Кристологідрати.
Розв’язання задач на приготування розчинів з кристалогідратів»
Вивчити параграфи 6, 7. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=K_K4pkG7O4g&t=31s
Хімічні формули кристалогідратів
https://drive.google.com/file/d/1QdgUlZOb7EYlJ4IR7rxcR-_FoyWJry1T/view
Зразок розв’язання задач
https://drive.google.com/file/d/1777ib6nQqvWMVUxhn3bH2UXPwJ0DsJpY/view
Розв’язати задачі та надіслати для перевірки
1. Обчисліть
масову частку кристалізаційної води в кристалогідраті кальцій сульфат дигідрат.
2. Кристалічну соду масою 14,3 г розчинили у воді обємом 200
мл. Обчисліть масову частку утвореного розчину.
Хімія 9 клас. Тема «Теплові ефекти, що супроводжують
розчинення речовин»
Вивчити параграф 4 або
опрацювати конспект. Виконати тест за посиланням join.naurok.ua Код доступу 8301206 . Тест
відкритий 25.09.2023 до 20.00
Конспект
Тема: Теплові
явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний
процес.
Розчин - однофазна гомогенна система, яка складається з
розчинюваної речовини, розчинника і продуктів їхньої взаємодії.
Розчинення
- складний фізико-хімічний процес. Розчинення
складається з трьох стадій:
І. Гідратація
- взаємодія частинок розчиненої речовини
з водою (при цьому енергія виділяється)
ІІ. Відокремлення частинок речовини(молекул, йонів) одна від одної під впливом молекул води.
Руйнування кристалічної гратки речовини(при цьому енергія вбирається)
ІІІ. Дифузія – проникнення частинок однієї речовини між
частинками іншої (розподіл гідратованих йонів у товщі розчинника).
Розчинення
речовин з полярними молекулами супроводжується утворенням водневих зв'язків
між ними і диполями води. Руйнування під час розчинення кристалічних ґраток
йонних речовин зумовлене електростатичними йон-дипольними взаємодіями.
Наприклад, коли кристали натрій хлориду (кухонної солі) потрапляють у воду, то
під впливом електростатичних сил притягання утворюються зв'язки між йонами
кристалічних ґраток і диполями води. Кристалічні ґратки натрій хлориду
руйнуються, і утворюються гідратовані йони. А
потім частинки розчинюваної речовини перемішуються з молекулами розчинника Цей
процес називається дифузія.
Якщо розчинник
- вода, процес взаємодії її молекул із частинками розчинюваної речовини
називають гідратацією,
а його продукти -
гідратами.
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин,
також є наслідком взаємодії компонентів розчину. Молекули води руйнують зв'язки
між структурними частинками розчинюваної речовини - молекулами або йонами. Під
час цього процесу утворюються продукти приєднання молекул води до частинок
розчинюваної речовини - гідрати. На руйнування зв'язків між частинками
розчинюваної речовини енергія
(Ех) витрачається. Утворення зв'язків між частинками
розчиненої речовини і молекулами розчинника супроводжується виділенням енергії (Е2). Якщо
> Е2, розчин охолоджується, якщо Е1
< Е2,
розчин нагрівається. Приміром, якщо до шматочків льоду обережно добавити
концентровану сульфатну кислоту, лід розтопиться. Адже розчинення у воді
концентрованої сульфатної кислоти супроводжується виділенням теплоти.
21.09
Хімія 9 клас. Тема «Розчинність речовин, її залежність від
різних чинників»
Вивчити параграфи 6 або
опрацювати конспект
Тема:
Розчинність речовин, її залежність від різних факторів.
Розчинність(S) — це
властивість речовин розчинятися у воді або будь-якому іншому розчиннику. (Це
маса речовини в 100 грамах розчинника) Вода є універсальним
розчинником завдяки будові та здатності утворювати водневі зв’язки не тільки
між своїми молекулами, а й з молекулами інших речовин.
Процес розчинення речовини залежить від різних чинників. В
залежності від природи розчиненої речовини їх можна поділити на три групи:
а) добре розчинні, якщо у 100 г води розчиняються більше
10 г речовини. Це речовини з ковалентним полярним і йонним зв’язком. Наприклад,
цукор, сіль, спирт, луги;
б) малорозчинні, якщо розчиняються менше 1 г речовини. Це
речовини з ковалентним неполярним зв’язком. Наприклад, кисіль, азот, гіпс;
в) практично нерозчинні, якщо в розчин переходить менше 0,01 г
речовини. Наприклад, олія, гас.
Чинники, що впливають на розчинність
речовин.
1. Залежність розчинності
речовин від їхньої природи та природи розчинника, тобто від хімічної будови й
виду зв’язку. Речовини з ковалентним полярним зв’язком добре розчиняються в
речовинах, подібних до себе. Наприклад, розчинення амоніаку у воді. Аналогічно
розчиняються йонні сполуки, тобто вони добре розчинні в полярних розчинниках.
Так, натрій гідроксид і натрій хлорид розчиняються у воді чи іншому полярному
розчиннику. Для неполярних сполук характерно розчинятися в неполярних
розчинниках. Прикладом може бути розчинення рідкого азоту в рідкому кисні.
Отже, сформулюємо правило: подібне
розчиняється в подібному.
2. Залежність
розчинності речовин від температури. З підвищенням температури розчиність
зростає.
3. Залежність
розчинності від агрегатного стану розчиненої речовини. Розчини утворюють не
тільки тверді речовини, а й рідини та гази. Наприклад, чимало рідин (етанол,
оцтова кислота, гліцерол) добре розчиняються у воді й змішуються з нею в
будь-яких співвідношеннях. На розчинність
рідин тиск не впливає.
4, Розчинність газів зменшується з підвищенням температури й зростає з
підвищенням тиску.
Розчин, у якому за певної температури й тиску
розчинена речовина більше не розчиняється, називають
насиченим.
Розчин, у якому за певної температури й тиску
розчинена речовина може ще розчинятися, називають
ненасиченим.
Концентрований розчин близький до насиченого. Розбавлений – далекий від насичення.
18.09
Хімія 9 клас. Тема Будова молекули води. Поняття про водневий звʾязок»
Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=-7-x84yJSPY
Вивчити параграфи № 4 (стор. 25 – 26) і № 5.
Водневий звʾязок
Водневий
зв’язок – хімічний зв’язок, що виникає між атомами Гідрогену і атомами сильно
електронегативних елементів (F, O, N)
Молекули води – диполі, притягуються одна до
одної, а саме, атоми Н однієї молекули до атомів О іншої, оскільки
мають протилежні заряди.
Водневий
зв’язок позначається крапками.Слабший за ковалентний
зв’язок .Легко
розривається при випаровуванні води.
Наявність
водневих звяʾзків впливає на властивості речовини: підвищена температура
кипіння та плавлення, густина,
теплоємність, висока розчинність речовини у воді.
Водневий
звʾязок утворюється не лише між молекулами води. Він утворюється між між молекулами гідроген флуориду, амоніаку,
етилового спирту, оцтової кислоти (міжмолекулярний водневий звʾязок), а також в середині молекул між окремими
атомами, наприклад в молекулах білків, нуклеїнових кислот( внутрішньомолекулярний
водневий звʾязок). Якщо речовина
розчинна у воді, то між її молекулами та молекулами води також виникає водневий
звʾязок.
11.09
Хімія 9 клас. Тема «Хімічний зв’язок і будова речовини»
Повторити параграф 2.
Виконати самостійну роботу
і надіслати для перевірки
1. Розподілити сполуки, які мають наступні формули: HBr, CuO, Al(OH)3, Cu(OH)2, Fe(NO3)3, H3PO4 на класи, здійснити класифікацію, дати назви сполукам.
2. Скласти формули сполук, які мають наступні назви: літій оксид, сульфітна
кислота, ферум (ІІ) гідроксид, хром (ІІІ) хлорид, вольфрам(VI) оксид і розподілити їх на класи.
3. Скласти рівняння
можливих реакцій за поданими схемами,
вказати тип реакції (сполучення, розкладу, заміщення, обміну)
NaCl +
H2SO4 →
Fe(OH)3 →
BaO +
H3PO4 →
CaCO3 + KCl
→
04.09
Хімія 9 клас. Тема. Склад,
формули і назви оксидів, кислот, основ і солей. Класифікація оксидів, кислот,
основ.
Д/з Повторити параграф 1.
Переглянути конспект за
посиланням.
https://drive.google.com/file/d/1nwh1nEC2fBPHE3zA0QE1i9SKenJqXYVr/view
Немає коментарів:
Дописати коментар