Українська література 9 клас

14.05

"Чорна рада" П. Куліша - перший україномовний історичний роман-хроніка.

Походження його назви. Історична основа твору й авторська уява в ньому.

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=dnUq7ZUu0b4

Матеріал до уроку:

https://vseosvita.ua/library/corna-rada-persij-ukrainomovnij-istoricnij-roman-hronika-pohodzenna-jogo-nazvi-istoricna-osnova-j-avtorska-uava-romanticnist-stilu-386835.html

Презентація:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-p-kulish-chorna-rada-pershiy-ukra-nskiy-istorichniy-roman-115136.html

Паспорт твору:

https://dovidka.biz.ua/chorna-rada-analiz/

Домашнє завдання

Записати паспорт твору

09.05

Життя і творчість Пантелеймона Куліша - відомого українського письменника, першого професійного літературного критика, перекладача

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=x9990EEEAnQ

Презентація:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-p-kulish-oglyad-zhittya-i-tvorchosti-chorna-rada---pershiy-ukra-nomovniy-istorichniy-roman-hronika-263793.html

Біографія письменника:

https://www.youtube.com/watch?v=rfH_toP9CHg

Домашнє завдання

Продовжити ознайомлення з романом Пантелеймона Куліша "Чорна рада" 


07.05

ПЧ №3. Тарас Шевченко "Кобзар", "Автобіографічний нарис", "Щоденник"

"Автобіографічний нарис":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15371

"Щоденник" Тараса Шевченка (аудіо): 

https://www.youtube.com/watch?v=RjFSoqvRHwI

Текстовий варіант:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15370

Презентація:

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-sodennik-tarasa-sevcenka-478027.html

Матеріали до уроку:

https://www.unian.ua/lite/holidays/cikavi-fakti-pro-ukrajinskih-pismennikiv-vi-ce-ne-znali-12165126.html

https://www.youtube.com/watch?v=n091ggMZWso

https://op.ua/news/osvita-v-ukraini/20-cikavih-faktiv-pro-vidomih-pismennikiv

Домашнє завдання

Підібрати цікаві факти про життя і творчість Пантелеймона Куліша:


25.04

РМ №4. "Лист вдячності письменниковікрізь століття" (письмово)

Напишіть листа вдячності Тарасові Григоровичу за його творчість та вклад у розвиток української культури та самоідентичності.

Цікаво знати:

https://kbuawards.com/avtory-knyg/?gad_source=1&gbraid=0AAAAA-nXGKA_8qi1ros9FQl5nIPJPxnTU&gclid=CjwKCAjwwqfABhBcEiwAZJjC3l5iKTbvOvqniNAYtX2tiwDkP2CvrCRSPMyMJp2sixP8KaxJ0SLhORoC7gwQAvD_BwE

https://vogue.ua/article/culture/knigi/7-ukrainskih-pismennikiv-yakih-znaye-uves-svit-48189.html

Домашнє завдання

Ознайомтеся з романом Пантелеймона Куліша "Чорна рада"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1084

23.04

Свівтова велич Т. Шевченка. Вплив поета на літератури інших народів

Відеодовідка:

https://www.youtube.com/watch?v=MHqi-EB3bOo

Твори:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=14812

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3289

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал


18.04

Біблія у житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета в переспіві

 "Ісаія. Глава 35"

Життєвий шлях

https://www.youtube.com/watch?v=S7BGLZKm3gc

Поезія в музиці

https://www.youtube.com/watch?v=WGKTs_-2WU4

Твори:

https://www.ukrlib.com.ua/books/author.php?id=5

Онлайн-читальня

https://www.youtube.com/watch?v=xql4pQIBk50

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал

16.04

Риси автобіографізму в образі ліричного героя поезії "Росли укупочці, зросли...". Ностальгія за ідилією родинного життя

"Росли укупочці, зростали..."

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3978

Живий голос:

https://www.youtube.com/watch?v=LmBfwojjfqA

Відеодовідка:

https://www.youtube.com/watch?v=7z1NTYkcy7A

Твори:

https://www.ukrlib.com.ua/books/author.php?id=106

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал

11.04

Лірика Т. Шевченка періоду арешту, заслання і після повернення з нього. Мотиви поезії "Доля"

Поезія:

https://www.youtube.com/watch?v=W4I1yZGTphY

Матеріал до уроку:

"Верба":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=29268

Справжній голос:

https://www.youtube.com/watch?v=S-DN1XTuiUA

https://www.youtube.com/watch?v=PPeUeAbVswE

Домашнє завдання

Опрацювати переспів "Ісаія. Глава 35"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=713

09.04

Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі в поезії у нашім раї на землі

Матеріали до уроку:

"Вино з троянд"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3658

"Ну, скажи, хіба не фантастично"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=17990

Пісня на вірші:

https://www.youtube.com/watch?v=P7hawLpQ6uM

"Він заважав їй спати":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3661

Домашнє завдання 

Читати поезію Т.Шевченка "Доля"

https://www.youtube.com/watch?v=W4I1yZGTphY

04.04

Різні типи втілення жіночої долі: романтичний ("Катерина"), реалістично-побутовий ("Наймичка"). 

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=N_3fTTtuB1Q

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1tR8Iy_Gmk2aCWmIA3VbNgCORWq_J31d4/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

"Наймичка" (аудіверсія):

https://www.youtube.com/watch?v=fBhOoVnjMRc

"Наймичка" (скорочена аудіоверсія):

https://www.youtube.com/watch?v=Yw1-PxhDPV0

Домашнє завдання

Виконати тестові завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4227480

Відкрито до 06.04 (21:00)

02.04

Вічна тема матері й сина у творах Шевченка "Катерина", "Наймичка", "У нашім раї на землі"

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=Ludo8-P6_Ho

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1ySs5WOI8CDHVwV7h3cWC8zs1nGI26GTc/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Катерина екст)

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=742

Наймичка (текст)

http://litopys.org.ua/shevchenko/shev138.htm

"У нашім раї на землі"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3995

Домашнє завдання

Виконати тестові завдання (відкрито до 04.04 )

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2631903

28.03

Викриття конформізмузначної частини української еліти в посланні Т.Шевченка "І мертвим, і живим, і ненародженим...". Тема "землячків" у посланні

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=jzpfn3oObHI

Матераіал до уроку:

https://vseosvita.ua/lesson/52-vykryttia-konformizmu-znachnoi-chastyny-ukrainskoi-elity-v-poslanni-t-shevchenka-i-mertvym-i-zhyvym-i-nenarozhdennym-638744.html

Текст:

http://litopys.org.ua/shevchenko/shev140.htm

Домашнє завдання

Вивчити напам'ять уривок з послання:

Нема на світі України,

Немає другого Дніпра,

А ви претеся на чужину

Шукати доброго добра,

Добра святого. Волі! волі!

Братерства братнього! Найшли,

Несли, несли з чужого поля

І в Україну принесли

Великих слов велику силу,

Та й більш нічого. Кричите,

Що Бог создав вас не на те,

Щоб ви неправді поклонились!..

І хилитесь, як і хилились!

І знову шкуру дерете

З братів незрящих, гречкосіїв,

І сонця-правди дозрівать

В німецькі землі, не чужії,

Претеся знову!.. Якби взять

І всю мізерію з собою,

Дідами крадене добро,

Тойді оставсь би сиротою

З святими горами Дніпро!


Читати твори "Катерина", "Наймичка", "У нашім раї на землі".

26.03

Несприйняття насильства, поневолення людей, осадзагарбницьких воєн - узанальнена ідея повісті "Кавказ"

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=X1XPzW8agPw

Презентації:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-taras-shevchenko-kavkaz-uzagalnena-ideya-poemi---nepriynyattya-nasilstva-ponevolennya-lyudey-osud-zagarbnickih-voen-415049.html

https://docs.google.com/presentation/d/1PPIgDkkVEPfOnN-Nd_2EC5kZmrVyiP0C/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання:

Читати послання Тараса Шевченка "І мертвим, і живим, і ненародженим":

http://litopys.org.ua/shevchenko/shev140.htm

21.03

Пристрасний відгук на загарбницьку імперську політику в поемі Тараса Шевченка "Кавказ". Тема національно-визвольної боротьби

Онлайн-урок:

https://www.youtube.com/watch?v=1dltbFQmHQQ

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1PPIgDkkVEPfOnN-Nd_2EC5kZmrVyiP0C/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Виконати тестові завдання (доступ відкрито до 24.03 21:00)

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7055568

19.03

Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості в поемі Т. Шевченка "Сон". Сатичний характер поеми.

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=_djlRsy9EzU

Матеріал до уроку:

https://naurok.com.ua/urok-poema-son-i-togochasna-suspilno-politichna-diysnist-kompoziciyniy-priyom-snu-yogo-rol-dlya-rozshirennya-mozhlivostey-poetichnogo-zobrazhennya-154647.html

Презентація:

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-dla-9-klasut-sevcenko-son-u-vsakogo-svoa-dola-satiricnij-pafos-poemi-jogo-spramuvanna-558418.html

Домашнє завдання

Читати "Кавказ" Т.Г. Шевченка 

Аудіоверсія:

https://www.youtube.com/watch?v=R2UQDGHwrdQ

14.03

Національна проблематика періоду "Трьох літ". Поема ("комедія") "Сон" і тогочасна  суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом "сну" у творі

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=9pTyduW0J7s

Матеріал до уроку:

https://drive.google.com/file/d/1a7S1TzJAikhcP1tBglIlHJ9I-pcuNRVQ/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал.

12.03

"Іван Підкова", "Тарасова ніч", "Гайдамаки" - твори історичної тематики (оглядово). Вісь неперервності історичного часу в посланні "До Основ'яненка"

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=bcI52OLwKn0

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/14jS0_eeM_NJedWEfp4qSpFYKCblJrwJX/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Читати поему "Сон"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3979

Аудіоверсія стислого переказу:

https://www.youtube.com/watch?v=GK9on050PLs

28.02

Життя і творчість Тараса Шевченка - геніального поета, мислителя, пророка національного вуідродження в Украї ні. Рання творчість Шевченка. Твори баладного та елегійного жанрів "Причинна" та "Думи мої".

"Причинна" (текст):

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=774

"Причинна" (аудіо):

https://www.youtube.com/watch?v=vR1RUUYm4Rc

"Думи мої..." (текст):

http://litopys.org.ua/shevchenko/shev115.htm

"Думи мої..." (у винонання Артема Пивоварова та Надії Дорофеєвої):

https://www.youtube.com/watch?v=dZzfjLPC-Rk

Кохані жінки Тараса Григоровича:

https://www.youtube.com/watch?v=RzkrwdoVvKM

Домашнє завдання

Читати "Іван Підкова", "Гайдамаки", "Тарасова ніч" та "До Основ'яненка"

26.02

Контрольна робота №2. "Нова українська література (творчість Івана Котляревського, Г. Квітки-Основ'яненка та Миколи Гоголя". (Тест)

У зошитах для контрольних робіт виконати тестові завдання:

https://drive.google.com/file/d/1s9Nn9OR8Is4jPHtZRRGYtucXuB7mj4sz/view?usp=sharing

21.02

Контрольний твір на одну з тем

У зошитах для контрольних робіт записати твір, складений на одну із запропонованих тем:

1. "Втілення козацьких чеснот в образі Тараса Бульби";

2. "Характеристика братів Остапа та Андрія";

3. "Обов'язок перед рідним краєм чи пристрасне кохання, що обрати?"

19.02

РМ №3 (усно). Аналіз прозового твору та його характеристика за карткою

Матеріал для опрацювання:

Паспорт твору

https://dovidka.biz.ua/taras-bulba-gogol-analiz/

Характеристика головного персонажа:

https://dovidka.biz.ua/taras-bulba-harakteristika-golovnogo-geroya/

Характеристика та аналіз героїв твору:

https://www.ukrlib.com.ua/review-zl/printit.php?tid=9639 

Домашнє завдання

Підготуватися до написання контрольного твору.

14.02

Піднесено-героїчний образ головного героя повісті "Тарас Бульба". Колізія морального та національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=zXSB-NiHa4E

Відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=VZCsh3mZ1Wg

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1LHvO3wG14HoRCzPXtT6FxK-TSztppscb/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Дочитати твір

12.02

Сюжет повісті Миколи Гоголя "Тарас Бульба". Внутрішній епічний розмах твору.

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=Cf55xAWV4ME

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/181wsOU2TKdYxmtMvl2-0W72COMUcEeR6/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Аудіопереказ твору:

https://www.youtube.com/watch?v=W4FJ1LTyEHQ

Подкаст про повість:

https://www.youtube.com/watch?v=I3pipDcYJoI

Таємниці Гоголя:

https://www.youtube.com/watch?v=hXyD1LdAUKg

Домашнє завдання

1. Виписати цитати для характеристики Тараса Бульби. 

2. За бажанням переглянути повністю «Дума про Тараса Бульбу». Підготувати усне висловлювання про свої враження від фільму. 

3.Читати повість Миколи Гоголя "Тарас Бульба".

07.02

Життя і творчість Миколи Гоголя, уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культурдвох народів

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=sM5-bUgMPnM

Біографія письменника:

https://www.youtube.com/watch?v=XtbGj31BZ6w

Цікаві факти:

https://suspilne.media/poltava/118247-lubiv-rukodilla-ta-boavsa-smerti-najcikavisi-fakti-pro-mikolu-gogola-akij-narodivsa-na-poltavsini/

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1FBoVm3BaWBptDO4FTiQdgYf1g0J7m-bq/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання:

Читати повість Миколи Гоголя "Тарас Бульба"

Повний текст:

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=15

Фільм:

https://www.youtube.com/watch?v=Di-_mJFrrfI

Аудіоверсія (повністю)

https://www.youtube.com/watch?v=Dc3JTHf4DVA

Аудіверсія (скорочено)

https://www.youtube.com/watch?v=8tjrAgLvuD0

05.02

Образи вірша Євгена Гребінки "Човен". Пісенна лірика поета

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=rqQZn7PIDO4

Матеріал для опрацювання:

https://vseosvita.ua/lesson/36-obrazy-virsha-yevhena-hrebinky-choven-pisenna-liryka-poeta-592361.html

Паспорт  твору:

https://dovidka.biz.ua/choven-yevgen-gribinka-analiz/

Домашнє завдання

Дібрати цікаві факти про життя і творчість Миколи Гоголя

31.01

Ідейно-художні особливості романтизму. Поети-романтики. Вічна тема кохання в баладі Петра Гулака-Артемовського "Рибалка". Засоби романтичного зображення.

Про поетів-романтиків:

https://drive.google.com/file/d/12Gue0ANheOQDt1UYIx-_FMQVbVi9jzWa/view?usp=sharing

Навчальне відео:

https://www.youtube.com/watch?v=NWL-abQCb-o

Теорія:

https://docs.google.com/document/d/1qJVGPgcPoSZlTouh8JBO_7ilnRkhRBUL/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Теорія 2.0:

https://docs.google.com/document/d/1OGNJ0WZP7Fb-sfHtTtKcnwQ5u7DyhzGw/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Ознайомитися з життєвим та творчим шляхом Івгена Гребінки. Його вірш "Човен"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=740

29.01

Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень у повісті "Маруся" Втілення морального та естетичного ідеалів в образі Марусі

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=HqQOz1Nx2YM

Теоретична частина:

https://docs.google.com/document/d/1F1c4oieFlK60cv3V5yWl14AV2O5jJ6Um/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Підготувати цікау інформацію про Петра Гулака-Артемовського. Ознайомитися з його баладою "Рибалка":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2414

24.01

"Маруся" - перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму. Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне тло твору. 

Відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=HqQOz1Nx2YM

Теоретичний матеріал:

https://drive.google.com/file/d/1OODuGQpaEgls3uD8EmRfd3R8wjjPtFuR/view?usp=sharing

Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1aZLeRq9c9uSP1KaUiitcm3rBx_YpkS26/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

22.01

Григорій Квітка-Основ´яненко - батько української прози. Життя і творчість письменника. "Маруся" - перша україномовна повість нової української літератури

Про життєвий та творчий шлях письменника:

https://www.youtube.com/watch?v=BdJ33EuBLdE&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD

Про твір:

https://www.youtube.com/watch?v=JQNrrAHSjjg&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1-uMIiCSVWL8E6b9NEfPGE7xS9eOgTvLV/edit?usp=sharing&ouid=107264472578905556817&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати біографію письменника - ст.116;

Теоретичний матеріал - ст. 117 - 118;

Читати повість "Маруся" ст. 119 - 130 (скорочено)

Повна версія твору:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1018

Творче завдання. Дати відповіді на запитання:

Що таке кохання?

Побудувати асоціативне гроно. Підібрати синоніми до слова «кохання».

З’ясувати лексичне значення слова «любов», пояснити, чим різняться лексичні значення слів «любов» і «кохання». 

Як можна охарактеризувати кохання Василя  і  Марусі?

27.12

ПЧ №2. Павленко М. "Моя класнюча дівчинка"

"Моя класнюча дівчинка" (уривок):

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=27085

Буктрейлер за повістю:

https://www.youtube.com/watch?v=0-EIQMo5mmQ

Домашнє завдання

За період канікул ознайомитися з біографією Григорія Квітки-Основ'яненка та його повістю "Маруся".

Текст:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1018

Аудіоверсія:

https://www.youtube.com/watch?v=GIiHcnW3Nr4

25.12

ПЧ №1. Горак Р. "У сутінках", "Тричі мені являлася любов"

Буктрейлер за повістю Романа Горака "Тричі мені являлася любов":

https://www.youtube.com/watch?v=XJege1Gj9KY

Твір:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=554

Домашнє завдання

Опрацювати поданий матеріал

20.12

Контрольна робота №2. "Давня література. Памятки оригінальної літератури княжої Русі-України. Українська література доби Ренесансу та бароко"

Письмово в зошиті виконати тестові завдання:

https://docs.google.com/document/d/1s3MF8H_Z67USqv7ZfZhyJkdITCseHyt4J0l6F2_CbVc/edit?usp=sharing

Домашнє завдання

Виконати  завдання.

18.12

ЛРК №2. Сучасні письменники Дніпропетровщини

Дніпровський письменник:

https://www.youtube.com/watch?v=Yf0cLkKGuA0

Олена Федіна:

https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=27752

Її поезії:

https://arkush.net/user/3256?tab=verse

Презентація за посиланням:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-pismenniki-dnipropetrovschini-290045.html

Домашнє завдання

Підготуватисядо написання контрольної роботи

13.12

РМ №2 (письмово). Складання мініатюр-характеристик  образів улюблених героїв драми "Наталка-Полтавка"

Характеристика Наталки:

https://dovidka.biz.ua/natalka-poltavka-harakteristika-natalki/

Домашнє завдання

Скласти мініхарактеристики образів улюблених героїв драми.

11.12

Колоритні образи драми "Наталка-Полтавка". Образ Наталки як уособлення найкращих рис української жінки.

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=eHIrt6F5bAA

Образ Наталки у творі:

https://www.youtube.com/watch?v=cenB1_t6wPY

Цитатна характеристика  персонажів:

https://www.youtube.com/watch?v=uLTESauUOnk

https://dovidka.biz.ua/natalka-poltavka-tsitatna-harakteristika/

Порівняльна характеристика персонажів:

https://dovidka.biz.ua/natalka-poltavka-porivnyalna-harakteristika-geroyiv/

"Наталка-Полтавка" (фільм):

https://www.youtube.com/watch?v=6ZIcvvUCbdE

Домашнє завдання

Скласти цитатну характеристику Наталки, її матері та Возного 

06.12

Соціально-побутова драма "Наталка-Полтавка" - перший твір нової української драматургії. Композиція, сюжет. Сценічне життя твору

Відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=Ods4GI2rTnk

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1yJt5Td0dplxr4mEXeeDpxahhfzEQVFFD/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Записати паспорт твору у зошит.

04.12

Герої поеми "Енеїда". Бурлескний гумор, народна українська мова.

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=quza5SiWaDk

Відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=kcxFA5RWldQ

Детальний аналіз поеми:

https://dovidka.biz.ua/eneyida-analiz-osnovna-tema-ideya-golovni-geroyi/

Домашнє завдання

Ознайомитися з твором Івана Котляревського "Наталка-Полтавка":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1054

29.11

Історія появи "Енеїди". Національний колорит, зображення життя різних верств суспільства в поемі. Жанрові особливості.

Національний колорит поеми:

https://www.youtube.com/watch?v=jg90v7JVq4E

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=B6zLEOV1Bwo

Теоретичний матеріал:

https://edufuture.biz/index.php?title=%D0%9D%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82_%D0%B7%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%B2%D1%81%D1%96%D1%85_%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2_%D1%81%D1%83%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0_%D0%B2_%D0%95%D0%BD%D0%B5%D1%97%D0%B4%D1%96_%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D1%96%D1%97_%D0%BD%D0%B0_%D1%83%D0%BA%D1%80_%D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8E_%D0%91%D1%83%D1%80%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%BE%D1%80

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1AdMwTRXXlCo8yeyhHi5W9A0kQDiqwEXL/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Мультфільм "Енеїда":

https://www.facebook.com/watch/?v=531341157975541

Домашнє завдання

Завершити ознайомлення з поемою Івана Котляревського "Енеїда"

27.11

Творчість Івана Котляревського - новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Іван Котляревський як драматург і театральний діяч

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=KGNUB1Z6WSg

Іван Котляревський - титан української літератури:

https://www.youtube.com/watch?v=MhFb_VFp4PQ

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1Z0zMmEuUjsFZ8Fd1GidXU_HSCFsdnl8n/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Почати опрацювання твору Івана Котляревського "Енеїда":

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1052

22.11

Літературний процес наприкінці XVIII - у першій половині ХІХ ст. основні художні напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реалізму тощо)

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=dzo3ivPvAAQ

Теоретичний матеріал за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1G3SoOgqK9y4qhjNN8WbjfZkfot-s69EF/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 73-76;

Підготувати цікаву інформацію про життєвий і творчий шлях Івана Котляревського.

20.11

Контрольний твір (давня література)

Домашнє завдання

Скласти твір на одну із запропонованих тем:

  • "Образ руської землі в "слові про похід Ігорів";
  • "Чи актуальні християнські цінності в сучасному світі інформаційних технологій?"
  • "Світ "ловив" його, та не спіймав. Чи дійсно це так?"

15.11

РМ №1 (усно). Укладання тематичних карток за крилатими висловлюваннями Г. С. Сковороди.

Афоризми Григорія Сковороди за посиланнями:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=270

https://osvita.ua/school/literature/s/63970/

Домашнє завдання

Підготуватися до написання контрольного твору з теми "Давня література".

13.11

Ідея "сродної" праці в байці "Бджола та Шершень".  Повчальний характер і художні особливості збірки "Байки Харківські"

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=3bwhotdbKu4

Байка "Бджола та Шершень"

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=271

Аудіоверсія:

https://www.youtube.com/watch?v=LnXan0Vsjiw

Паспорт твору за посиланням:

https://dovidka.biz.ua/bdzhola-ta-shershen-analiz/

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1e4luf9YjO5Gt19iI5ju-AZ88cBLjxjtOAp41hejVOEU/edit?usp=sharing

Домашнє завдання

Прочитати байку Григорія Сковороди "Бджола та Шершень";

Записати у зошит паспорт твору.

01.11

Викриття суспільних вад у пісні "Всякому місту - звичай і права"

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=31BPvJ3wep4

Думки учнів щодо твору:

https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=8948

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1X5WuTGLCv159wbNMqmJMDUqouXMkVo4u/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Всякому місту — звичай і права,
Всяка тримає свій ум голова;
Всякому серцю — любов і тепло,
Всякеє горло свій смак віднайшло.
Я ж у полоні нав’язливих дум:
Лише одне непокоїть мій ум.

Панські Петро для чинів тре кутки,
Федір-купець обдурити прудкий,
Той зводить дім свій на модний манір,
Інший гендлює, візьми перевір!
Я ж у полоні нав’язливих дум:
Лише одне непокоїть мій ум.

Той безперервно стягає поля,
Сей іноземних заводить телят.
Ті на ловецтво готують собак,
В сих дім, як вулик, гуде від гуляк.
Я ж у полоні нав’язливих дум:
Лише одне непокоїть мій ум.

Ладить юриста на смак свій права,
З диспутів учню тріщить голова,
Тих непокоїть Венерин амур *,
Всякому голову крутить свій дур.
В мене ж турботи тільки одні,
Як з ясним розумом вмерти мені.

Знаю, що смерть — як коса замашна,
Навіть царя не обійде вона.
Байдуже смерті, мужик то чи цар,-
Все пожере, як солому пожар.
Хто ж бо зневажить страшну її сталь?
Той, в кого совість, як чистий кришталь...

Вивчити напам'ять пісню "Всякому місту - звичай і права". Відео з текстом надсилайте у Вайбер. 

30.10

Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Філософські трактати "De Libertate". Біблійна основа творчості. 

https://www.youtube.com/watch?v=poY8-XR57Wk

Гурман та поціновувач смакоти:

https://www.youtube.com/watch?v=tBxzOFTnJlM

Філософські трактати:

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1905

Домашнє завдання

Виразно читати "De Libertate":

Що є свобода? Добро в ній якеє?
Кажуть, неначе воно золотеє?
Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото.
О, якби в дурні мені не пошитись,
Щоб без свободи не міг я лишитись.
Слава навіки буде з тобою,
Вольності отче, Богдане-герою!


25.10

Загальні відомості про козацькі літописи Самовидця, Григорія Граб'янки, Самійла Величка та "Історію русів". Вертеп як вид лялькового театрального дійства (оглядово).

Презентація за посиланням:

https://www.slideshare.net/slideshow/pptx-dfef/266742465#2

ЛІТОПИС ГАДЯЦЬКОГО ПОЛКОВНИКА ГРИГОРІЯ ГРАБ'ЯНКИ:


Аналіз літопису:


ВЕРТЕП:


Інформативне відео за посиланням:

Домашнє завдання

Підготувати цікаву інформацію про життя і творчість Григорія Сковороди

23.10

 Розвиток книгодрукування. Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський - видатні діячі української культури (оглядово)

Навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=nFwnecC1lk4

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/17GX4SmQV0warYaQihZ7XuX90UhtRM0nb/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Про Івана Вишенського:

https://dovidka.biz.ua/ivan-vishenskiy-biografiya/

Домашнє завдання

Опрацювати поданий теоретичний матеріал;

Підготувати цікаву інформацію про ВЕРТЕП.

18.10

Особливості композиції "Слова про похід Ігорів". Образи руських князів та Ярославни. Ідея патріотизму.

Інформативні відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=ov3oSt73e4o

https://www.youtube.com/watch?v=A-S-6DLiJKU

Презентація за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1SpLT9Kn36e_XRriTLO94fJRduGmlCMcY/view?usp=sharing

[Переспіви зі "Слова о полку Ігоревім"]

 Тарас Шевченко "Плач Ярославни":

http://litopys.org.ua/slovo67/sl06.htm

Домашнє завдання

Підготувати цікаву інформацію про Івана Вишенського

16.10

"Слово про похід Ігорів" - перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору, переклади і переспіви, питання авторства.

Інформативні відео за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=GTo5lOwuE0Y

https://www.youtube.com/watch?v=8ek1feN4KDU

Графічні ілюстрації до "Слова про похід Ігорів":

http://artmuseum.sumy.ua/naukovi-vidannya/statti/evangelie-getmana-p.polubotka.html

Презентація за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1M_5UrVK7RXitS-J8d1KPElFaeaPFz_co/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Аудіо "Слово про похід Ігорів":

https://www.youtube.com/watch?v=LZixr017Kwo

Аналіз твору:

https://www.youtube.com/watch?v=XI_lzjFCPuQ

Домашнє завдання

Дочитати/дослухати "Слово про похід Ігорів";

Записати у зошит паспорт твору.

11.10

  Пам'ятки оригінальної літератури княжої Русі-України

Літописи як історико-художні твори. Зміст "Повісті минулих літ". Моральні цінності "Поученія Володимира Мономаха". Особливості Києво-Печерського патерика (загальний огляд)

Онлайн-урок:

https://www.youtube.com/watch?v=uqwFifXX0TA

Інформативні відео за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=8LUGPHlliUE

https://www.youtube.com/watch?v=QVsBTegQ5mg

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 64-71

Ознайомитися зі "Словом про похід Ігорів"

http://litopys.org.ua/slovo67/sl40.htm

Підручник: 

https://pidruchnyk.com.ua/356-ukrayinska-lteratura-mschenko-9-klas.html

09.10

Християнська мораль у Притчі про блудного сина. Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у світовій та українській літературах

Інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=EboWiPY_ZrU

Притча про блудного сина:

https://dovidka.biz.ua/pritcha-pro-bludnogo-sina/

Презентація за посиланням:
https://docs.google.com/presentation/d/1dXuTkqdqAu0WnNzLQH88wIioevQZo1wC/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорт Притчі про блудного сина

04.10

Перекладна література. Біблія як святе письмо й художній текст (Вавилонська вежа, Легенда про Мойсея)

Інформативні відео за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=DnYFTLpXzNc

https://www.youtube.com/watch?v=MJV5ngY0qjI

Легенда про Вавилонську вежу:

https://www.youtube.com/watch?v=4nGVhiz0gvo

Текст:

https://www.youtube.com/watch?v=4nGVhiz0gvo

Легенда про Мойсея:

https://www.youtube.com/watch?v=LdJ6IK5_cXU

Текст:

https://zno.if.ua/?p=6423

Домашнє завдання

Читати/слухати подані легенди.

02.10

Українська середньовічна література ХІ - XV ст. Розвиток писемності після хрещення Руіс-України (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської Русі: Остромирове Євангеліє, Із борник Святослава

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1I-f1dWVLNvON2yjXzuGl2OWHL8gEaW1x/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Історія виникнення книги:

https://www.youtube.com/watch?v=L-RlGZfZ6So

Від книги рукописної до електронної:

https://www.youtube.com/watch?v=xDWLFy1gSmU

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 32-33. 

Дати відповідь на питання №1 зі ст. 33.

27.09

Контрольна робота №1. "Усна народна творчість (родинно-побутові пісні, українські народні балади)"

Виконати тестові завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7422203

Код доступу: 7422203

Доступ відкритий до 30.09 (21:00). Щасти!

25.09

Значення давньої культурної спадщини свого народу для майбутніх поколінь . Особливості декламування народних балад та пісень (виразнечитання балад та пісень)

Опрацюйте українські народні балади за посиланням:

https://www.ukrlib.com.ua/narod/book.php?id=13

Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи. Повторити відомоті про український фольклор, родинно-побутові пісні: "Сонце низенько, вечір близенько", "Місяць на небі, зіроньки сяють", "Цвіте терен, цвіте терен";балади: "Ой летіла стріла", "Ой на небі вогонь горить".

20.09

ЛРК №1. Козацькі пісні Дніпропетровщини

Опрацюйте матеріал за посиланням:

https://authenticukraine.com.ua/blog/kozacki-pisni-dnipropetrovsini

Фольклорний гурт «Громиця» і «Медуниця»

https://www.youtube.com/watch?v=po9DESubV80

 

Козацькі пісні. Спадщина ЮНЕСКО (21:00):

https://www.youtube.com/watch?v=zsszKF2aJGw

 

Козацькі пісні у Дніпрі:

https://www.youtube.com/watch?v=71GFxChUaqk

 

Домашнє завдання

Записати у зошит цікаві відомості про козацькі пісні Дніпропетровщини.


18.09

Образи народної балади «Ой на горі вогонь горить». Класифікація балад

Перегляньте інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=VaBcuooNCrA

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1aIaR94KEuQxXKe_aHfbOFWazNBk7FD7k/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Опрацюйте матеріал за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1wmyh2A-Mag4ClW-9nuwiyt6xLCI1Lyfm/view?usp=sharing

Домашнє завдання

Підготувати інформацію про козацькі пісні Дніпропетровщини.


13.09

Українська народна балада «Ой летіла стріла», її сюжетні й стильові особливості

Перегляньте інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=QE17jxghCbE

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1mI0AW7ls-LHZT90RrXjpqTHzxSValZE9/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Прочитати народну баладу «Ой на горі вогонь горить»

https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=3&bookid=2

11.09

Види родинно-побутових пісень. Художньо-поетичні засоби та традиційна символіка в родинно-побутових піснях «Сонце низенько, вечір близенько», «Ой під вишнею, під черешнею»

Перегляньте інформативне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=vqOBh0_r6B0

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://issuu.com/vladkolesnik8/docs/9_____.____________________________

Пісня «Сонце низенько, вечір близенько»:

https://www.youtube.com/watch?v=x_wP3dZZWvQ

Текст:

https://www.pisni.org.ua/songs/673374.html

Пісня «Ой під вишнею, під черешнею»

https://www.youtube.com/watch?v=k1yB73ok5IE

Текст:

https://nashe.com.ua/song/5706

Домашнє завдання

Записати у зошит паспорти пісень «Сонце низенько, вечір близенько», «Ой під вишнею, під черешнею»

Читати українську народну баладу «Ой летіла стріла»

https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=13&bookid=6


06.09

Процес виникнення фольклору. Багатство і різномаїття українського фольклору. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен»

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1eXoKpTXRwfpO5ZBEcDD-tPEQaV1JYvUm/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

«Місяць на небі, зіроньки сяють»

Текст:

https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=22&bookid=3

Пісня:

https://www.youtube.com/watch?v=-Q0073NgZ0Q

«Цвіте терен»

Текст:

https://www.ukrlib.com.ua/kratko/printout.php?id=88&bookid=1

Пісня:

https://www.youtube.com/watch?v=bK222X5fDWM

Домашнє завдання

Ознайомитися зі змістом родинно-побутових пісень («Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен»

 Записати у зошит паспорти двох творів 


04.09

Роль і місце літератури в житті нації. Творча індивідуальність митця

Перегляньте відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=3L1nuS9qrk0

Опрацюйте презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1y2NDl3Gvqc8LbT_jJUrxkeIrffdkw3x3/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання

Опрацювати ст. 5-8 підручника

Письмово в зошиті дайте відповіді на питання №3 та 4 (ст. 8)

Дублюю посилання на підручник:

https://shkola.in.ua/848-ukrainska-literatura-9-klas-borzenko-2017.html



Немає коментарів:

Дописати коментар