14.05
"Чорна рада" П. Куліша - перший україномовний історичний роман-хроніка.
Походження його назви. Історична основа твору й авторська уява в ньому.
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=dnUq7ZUu0b4
Матеріал до уроку:
Презентація:
Паспорт твору:
https://dovidka.biz.ua/chorna-rada-analiz/
Домашнє завдання
Записати паспорт твору
09.05
Життя і творчість Пантелеймона Куліша - відомого українського письменника, першого професійного літературного критика, перекладача
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=x9990EEEAnQ
Презентація:
Біографія письменника:
https://www.youtube.com/watch?v=rfH_toP9CHg
Домашнє завдання
Продовжити ознайомлення з романом Пантелеймона Куліша "Чорна рада"
07.05
ПЧ №3. Тарас Шевченко "Кобзар", "Автобіографічний нарис", "Щоденник"
"Автобіографічний нарис":
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15371
"Щоденник" Тараса Шевченка (аудіо):
https://www.youtube.com/watch?v=RjFSoqvRHwI
Текстовий варіант:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15370
Презентація:
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-sodennik-tarasa-sevcenka-478027.html
Матеріали до уроку:
https://www.youtube.com/watch?v=n091ggMZWso
https://op.ua/news/osvita-v-ukraini/20-cikavih-faktiv-pro-vidomih-pismennikiv
Домашнє завдання
Підібрати цікаві факти про життя і творчість Пантелеймона Куліша:
25.04
РМ №4. "Лист вдячності письменниковікрізь століття" (письмово)
Напишіть листа вдячності Тарасові Григоровичу за його творчість та вклад у розвиток української культури та самоідентичності.
Цікаво знати:
https://vogue.ua/article/culture/knigi/7-ukrainskih-pismennikiv-yakih-znaye-uves-svit-48189.html
Домашнє завдання
Ознайомтеся з романом Пантелеймона Куліша "Чорна рада"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1084
23.04
Свівтова велич Т. Шевченка. Вплив поета на літератури інших народів
Відеодовідка:
https://www.youtube.com/watch?v=MHqi-EB3bOo
Твори:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=14812
https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3289
Домашнє завдання
Опрацювати поданий матеріал
18.04
Біблія у житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета в переспіві
"Ісаія. Глава 35"
Життєвий шлях
https://www.youtube.com/watch?v=S7BGLZKm3gc
Поезія в музиці
https://www.youtube.com/watch?v=WGKTs_-2WU4
Твори:
https://www.ukrlib.com.ua/books/author.php?id=5
Онлайн-читальня
https://www.youtube.com/watch?v=xql4pQIBk50
Домашнє завдання
Опрацювати поданий матеріал
16.04
Риси автобіографізму в образі ліричного героя поезії "Росли укупочці, зросли...". Ностальгія за ідилією родинного життя
"Росли укупочці, зростали..."
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3978
Живий голос:
https://www.youtube.com/watch?v=LmBfwojjfqA
Відеодовідка:
https://www.youtube.com/watch?v=7z1NTYkcy7A
Твори:
https://www.ukrlib.com.ua/books/author.php?id=106
Домашнє завдання
Опрацювати поданий матеріал
11.04
Лірика Т. Шевченка періоду арешту, заслання і після повернення з нього. Мотиви поезії "Доля"
Поезія:
https://www.youtube.com/watch?v=W4I1yZGTphY
Матеріал до уроку:
"Верба":
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=29268
Справжній голос:
https://www.youtube.com/watch?v=S-DN1XTuiUA
https://www.youtube.com/watch?v=PPeUeAbVswE
Домашнє завдання
Опрацювати переспів "Ісаія. Глава 35"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=713
09.04
Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі в поезії у нашім раї на землі
Матеріали до уроку:
"Вино з троянд"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3658
"Ну, скажи, хіба не фантастично"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=17990
Пісня на вірші:
https://www.youtube.com/watch?v=P7hawLpQ6uM
"Він заважав їй спати":
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3661
Домашнє завдання
Читати поезію Т.Шевченка "Доля"
https://www.youtube.com/watch?v=W4I1yZGTphY
04.04
Різні типи втілення жіночої долі: романтичний ("Катерина"), реалістично-побутовий ("Наймичка").
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=N_3fTTtuB1Q
Презентація:
"Наймичка" (аудіверсія):
https://www.youtube.com/watch?v=fBhOoVnjMRc
"Наймичка" (скорочена аудіоверсія):
https://www.youtube.com/watch?v=Yw1-PxhDPV0
Домашнє завдання
Виконати тестові завдання за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4227480
Відкрито до 06.04 (21:00)
02.04
Вічна тема матері й сина у творах Шевченка "Катерина", "Наймичка", "У нашім раї на землі"
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=Ludo8-P6_Ho
Презентація:
Катерина (текст)
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=742
Наймичка (текст)
http://litopys.org.ua/shevchenko/shev138.htm
"У нашім раї на землі"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3995
Домашнє завдання
Виконати тестові завдання (відкрито до 04.04 )
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2631903
28.03
Викриття конформізмузначної частини української еліти в посланні Т.Шевченка "І мертвим, і живим, і ненародженим...". Тема "землячків" у посланні
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=jzpfn3oObHI
Матераіал до уроку:
Текст:
http://litopys.org.ua/shevchenko/shev140.htm
Домашнє завдання
Вивчити напам'ять уривок з послання:
Нема на світі України,
Немає другого Дніпра,
А ви претеся на чужину
Шукати доброго добра,
Добра святого. Волі! волі!
Братерства братнього! Найшли,
Несли, несли з чужого поля
І в Україну принесли
Великих слов велику силу,
Та й більш нічого. Кричите,
Що Бог создав вас не на те,
Щоб ви неправді поклонились!..
І хилитесь, як і хилились!
І знову шкуру дерете
З братів незрящих, гречкосіїв,
І сонця-правди дозрівать
В німецькі землі, не чужії,
Претеся знову!.. Якби взять
І всю мізерію з собою,
Дідами крадене добро,
Тойді оставсь би сиротою
З святими горами Дніпро!
Читати твори "Катерина", "Наймичка", "У нашім раї на землі".
26.03
Несприйняття насильства, поневолення людей, осадзагарбницьких воєн - узанальнена ідея повісті "Кавказ"
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=X1XPzW8agPw
Презентації:
Домашнє завдання:
Читати послання Тараса Шевченка "І мертвим, і живим, і ненародженим":
http://litopys.org.ua/shevchenko/shev140.htm
21.03
Пристрасний відгук на загарбницьку імперську політику в поемі Тараса Шевченка "Кавказ". Тема національно-визвольної боротьби
Онлайн-урок:
https://www.youtube.com/watch?v=1dltbFQmHQQ
Презентація:
Домашнє завдання
Виконати тестові завдання (доступ відкрито до 24.03 21:00)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7055568
19.03
Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості в поемі Т. Шевченка "Сон". Сатичний характер поеми.
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=_djlRsy9EzU
Матеріал до уроку:
Презентація:
Домашнє завдання
Читати "Кавказ" Т.Г. Шевченка
Аудіоверсія:
https://www.youtube.com/watch?v=R2UQDGHwrdQ
14.03
Національна проблематика періоду "Трьох літ". Поема ("комедія") "Сон" і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом "сну" у творі
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=9pTyduW0J7s
Матеріал до уроку:
https://drive.google.com/file/d/1a7S1TzJAikhcP1tBglIlHJ9I-pcuNRVQ/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати поданий матеріал.
12.03
"Іван Підкова", "Тарасова ніч", "Гайдамаки" - твори історичної тематики (оглядово). Вісь неперервності історичного часу в посланні "До Основ'яненка"
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=bcI52OLwKn0
Презентація:
Домашнє завдання
Читати поему "Сон"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3979
Аудіоверсія стислого переказу:
https://www.youtube.com/watch?v=GK9on050PLs
28.02
Життя і творчість Тараса Шевченка - геніального поета, мислителя, пророка національного вуідродження в Украї ні. Рання творчість Шевченка. Твори баладного та елегійного жанрів "Причинна" та "Думи мої".
"Причинна" (текст):
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=774
"Причинна" (аудіо):
https://www.youtube.com/watch?v=vR1RUUYm4Rc
"Думи мої..." (текст):
http://litopys.org.ua/shevchenko/shev115.htm
"Думи мої..." (у винонання Артема Пивоварова та Надії Дорофеєвої):
https://www.youtube.com/watch?v=dZzfjLPC-Rk
Кохані жінки Тараса Григоровича:
https://www.youtube.com/watch?v=RzkrwdoVvKM
Домашнє завдання
Читати "Іван Підкова", "Гайдамаки", "Тарасова ніч" та "До Основ'яненка"
26.02
Контрольна робота №2. "Нова українська література (творчість Івана Котляревського, Г. Квітки-Основ'яненка та Миколи Гоголя". (Тест)
У зошитах для контрольних робіт виконати тестові завдання:
https://drive.google.com/file/d/1s9Nn9OR8Is4jPHtZRRGYtucXuB7mj4sz/view?usp=sharing
21.02
Контрольний твір на одну з тем
У зошитах для контрольних робіт записати твір, складений на одну із запропонованих тем:
1. "Втілення козацьких чеснот в образі Тараса Бульби";
2. "Характеристика братів Остапа та Андрія";
3. "Обов'язок перед рідним краєм чи пристрасне кохання, що обрати?"
19.02
РМ №3 (усно). Аналіз прозового твору та його характеристика за карткою
Матеріал для опрацювання:
Паспорт твору
https://dovidka.biz.ua/taras-bulba-gogol-analiz/
Характеристика головного персонажа:
https://dovidka.biz.ua/taras-bulba-harakteristika-golovnogo-geroya/
Характеристика та аналіз героїв твору:
https://www.ukrlib.com.ua/review-zl/printit.php?tid=9639
Домашнє завдання
Підготуватися до написання контрольного твору.
14.02
Піднесено-героїчний образ головного героя повісті "Тарас Бульба". Колізія морального та національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=zXSB-NiHa4E
Відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=VZCsh3mZ1Wg
Презентація:
Домашнє завдання
Дочитати твір
12.02
Сюжет повісті Миколи Гоголя "Тарас Бульба". Внутрішній епічний розмах твору.
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=Cf55xAWV4ME
Презентація:
Аудіопереказ твору:
https://www.youtube.com/watch?v=W4FJ1LTyEHQ
Подкаст про повість:
https://www.youtube.com/watch?v=I3pipDcYJoI
Таємниці Гоголя:
https://www.youtube.com/watch?v=hXyD1LdAUKg
Домашнє завдання
1. Виписати цитати для характеристики Тараса Бульби.
2. За бажанням переглянути повністю «Дума про Тараса Бульбу». Підготувати усне висловлювання про свої враження від фільму.
3.Читати повість Миколи Гоголя "Тарас Бульба".
07.02
Життя і творчість Миколи Гоголя, уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культурдвох народів
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=sM5-bUgMPnM
Біографія письменника:
https://www.youtube.com/watch?v=XtbGj31BZ6w
Цікаві факти:
Презентація:
Домашнє завдання:
Читати повість Миколи Гоголя "Тарас Бульба"
Повний текст:
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=15
Фільм:
https://www.youtube.com/watch?v=Di-_mJFrrfI
Аудіоверсія (повністю)
https://www.youtube.com/watch?v=Dc3JTHf4DVA
Аудіверсія (скорочено)
https://www.youtube.com/watch?v=8tjrAgLvuD0
05.02
Образи вірша Євгена Гребінки "Човен". Пісенна лірика поета
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=rqQZn7PIDO4
Матеріал для опрацювання:
Паспорт твору:
https://dovidka.biz.ua/choven-yevgen-gribinka-analiz/
Домашнє завдання
Дібрати цікаві факти про життя і творчість Миколи Гоголя
31.01
Ідейно-художні особливості романтизму. Поети-романтики. Вічна тема кохання в баладі Петра Гулака-Артемовського "Рибалка". Засоби романтичного зображення.
Про поетів-романтиків:
https://drive.google.com/file/d/12Gue0ANheOQDt1UYIx-_FMQVbVi9jzWa/view?usp=sharing
Навчальне відео:
https://www.youtube.com/watch?v=NWL-abQCb-o
Теорія:
Теорія 2.0:
Домашнє завдання
Ознайомитися з життєвим та творчим шляхом Івгена Гребінки. Його вірш "Човен"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=740
29.01
Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень у повісті "Маруся" Втілення морального та естетичного ідеалів в образі Марусі
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=HqQOz1Nx2YM
Теоретична частина:
Домашнє завдання
Підготувати цікау інформацію про Петра Гулака-Артемовського. Ознайомитися з його баладою "Рибалка":
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2414
24.01
"Маруся" - перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму. Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне тло твору.
Відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=HqQOz1Nx2YM
Теоретичний матеріал:
https://drive.google.com/file/d/1OODuGQpaEgls3uD8EmRfd3R8wjjPtFuR/view?usp=sharing
Презентація:
22.01
Григорій Квітка-Основ´яненко - батько української прози. Життя і творчість письменника. "Маруся" - перша україномовна повість нової української літератури
Про життєвий та творчий шлях письменника:
Про твір:
Презентація за посиланням:
Домашнє завдання
Опрацювати біографію письменника - ст.116;
Теоретичний матеріал - ст. 117 - 118;
Читати повість "Маруся" ст. 119 - 130 (скорочено)
Повна версія твору:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1018
Творче завдання. Дати відповіді на запитання:
Що таке кохання?
Побудувати асоціативне гроно. Підібрати синоніми до слова «кохання».
З’ясувати лексичне значення слова «любов», пояснити, чим різняться лексичні значення слів «любов» і «кохання».
Як можна охарактеризувати кохання Василя і Марусі?
27.12
ПЧ №2. Павленко М. "Моя класнюча дівчинка"
"Моя класнюча дівчинка" (уривок):
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=27085
Буктрейлер за повістю:
https://www.youtube.com/watch?v=0-EIQMo5mmQ
Домашнє завдання
За період канікул ознайомитися з біографією Григорія Квітки-Основ'яненка та його повістю "Маруся".
Текст:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1018
Аудіоверсія:
https://www.youtube.com/watch?v=GIiHcnW3Nr4
25.12
ПЧ №1. Горак Р. "У сутінках", "Тричі мені являлася любов"
Буктрейлер за повістю Романа Горака "Тричі мені являлася любов":
https://www.youtube.com/watch?v=XJege1Gj9KY
Твір:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=554
Домашнє завдання
Опрацювати поданий матеріал
20.12
Контрольна робота №2. "Давня література. Памятки оригінальної літератури княжої Русі-України. Українська література доби Ренесансу та бароко"
Письмово в зошиті виконати тестові завдання:
https://docs.google.com/document/d/1s3MF8H_Z67USqv7ZfZhyJkdITCseHyt4J0l6F2_CbVc/edit?usp=sharing
Домашнє завдання
Виконати завдання.
18.12
ЛРК №2. Сучасні письменники Дніпропетровщини
Дніпровський письменник:
https://www.youtube.com/watch?v=Yf0cLkKGuA0
Олена Федіна:
https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=27752
Її поезії:
https://arkush.net/user/3256?tab=verse
Презентація за посиланням:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-pismenniki-dnipropetrovschini-290045.html
Домашнє завдання
Підготуватисядо написання контрольної роботи
13.12
РМ №2 (письмово). Складання мініатюр-характеристик образів улюблених героїв драми "Наталка-Полтавка"
Характеристика Наталки:
https://dovidka.biz.ua/natalka-poltavka-harakteristika-natalki/
Домашнє завдання
Скласти мініхарактеристики образів улюблених героїв драми.
11.12
Колоритні образи драми "Наталка-Полтавка". Образ Наталки як уособлення найкращих рис української жінки.
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=eHIrt6F5bAA
Образ Наталки у творі:
https://www.youtube.com/watch?v=cenB1_t6wPY
Цитатна характеристика персонажів:
https://www.youtube.com/watch?v=uLTESauUOnk
https://dovidka.biz.ua/natalka-poltavka-tsitatna-harakteristika/
Порівняльна характеристика персонажів:
https://dovidka.biz.ua/natalka-poltavka-porivnyalna-harakteristika-geroyiv/
"Наталка-Полтавка" (фільм):
https://www.youtube.com/watch?v=6ZIcvvUCbdE
Домашнє завдання
Скласти цитатну характеристику Наталки, її матері та Возного
06.12
Соціально-побутова драма "Наталка-Полтавка" - перший твір нової української драматургії. Композиція, сюжет. Сценічне життя твору
Відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=Ods4GI2rTnk
Презентація за посиланням:
Домашнє завдання
Записати паспорт твору у зошит.
04.12
Герої поеми "Енеїда". Бурлескний гумор, народна українська мова.
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=quza5SiWaDk
Відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=kcxFA5RWldQ
Детальний аналіз поеми:
https://dovidka.biz.ua/eneyida-analiz-osnovna-tema-ideya-golovni-geroyi/
Домашнє завдання
Ознайомитися з твором Івана Котляревського "Наталка-Полтавка":
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1054
29.11
Історія появи "Енеїди". Національний колорит, зображення життя різних верств суспільства в поемі. Жанрові особливості.
Національний колорит поеми:
https://www.youtube.com/watch?v=jg90v7JVq4E
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=B6zLEOV1Bwo
Теоретичний матеріал:
Презентація за посиланням:
Мультфільм "Енеїда":
https://www.facebook.com/watch/?v=531341157975541
Домашнє завдання
Завершити ознайомлення з поемою Івана Котляревського "Енеїда"
27.11
Творчість Івана Котляревського - новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Іван Котляревський як драматург і театральний діяч
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=KGNUB1Z6WSg
Іван Котляревський - титан української літератури:
https://www.youtube.com/watch?v=MhFb_VFp4PQ
Презентація за посиланням:
Домашнє завдання
Почати опрацювання твору Івана Котляревського "Енеїда":
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1052
22.11
Літературний процес наприкінці XVIII - у першій половині ХІХ ст. основні художні напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реалізму тощо)
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=dzo3ivPvAAQ
Теоретичний матеріал за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1G3SoOgqK9y4qhjNN8WbjfZkfot-s69EF/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Опрацювати ст. 73-76;
Підготувати цікаву інформацію про життєвий і творчий шлях Івана Котляревського.
20.11
Контрольний твір (давня література)
Домашнє завдання
Скласти твір на одну із запропонованих тем:
- "Образ руської землі в "слові про похід Ігорів";
- "Чи актуальні християнські цінності в сучасному світі інформаційних технологій?"
- "Світ "ловив" його, та не спіймав. Чи дійсно це так?"
15.11
РМ №1 (усно). Укладання тематичних карток за крилатими висловлюваннями Г. С. Сковороди.
Афоризми Григорія Сковороди за посиланнями:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=270
https://osvita.ua/school/literature/s/63970/
Домашнє завдання
Підготуватися до написання контрольного твору з теми "Давня література".
13.11
Ідея "сродної" праці в байці "Бджола та Шершень". Повчальний характер і художні особливості збірки "Байки Харківські"
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=3bwhotdbKu4
Байка "Бджола та Шершень"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=271
Аудіоверсія:
https://www.youtube.com/watch?v=LnXan0Vsjiw
Паспорт твору за посиланням:
https://dovidka.biz.ua/bdzhola-ta-shershen-analiz/
Презентація за посиланням:
https://docs.google.com/presentation/d/1e4luf9YjO5Gt19iI5ju-AZ88cBLjxjtOAp41hejVOEU/edit?usp=sharing
Домашнє завдання
Прочитати байку Григорія Сковороди "Бджола та Шершень";
Записати у зошит паспорт твору.
01.11
Викриття суспільних вад у пісні "Всякому місту - звичай і права"
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=31BPvJ3wep4
Думки учнів щодо твору:
https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=8948
Презентація за посиланням:
Домашнє завдання
Всякому місту — звичай і права,
Всяка тримає свій ум голова;
Всякому серцю — любов і тепло,
Всякеє горло свій смак віднайшло.
Я ж у полоні нав’язливих дум:
Лише одне непокоїть мій ум.
Панські Петро для чинів тре кутки,
Федір-купець обдурити прудкий,
Той зводить дім свій на модний манір,
Інший гендлює, візьми перевір!
Я ж у полоні нав’язливих дум:
Лише одне непокоїть мій ум.
Той безперервно стягає поля,
Сей іноземних заводить телят.
Ті на ловецтво готують собак,
В сих дім, як вулик, гуде від гуляк.
Я ж у полоні нав’язливих дум:
Лише одне непокоїть мій ум.
Ладить юриста на смак свій права,
З диспутів учню тріщить голова,
Тих непокоїть Венерин амур *,
Всякому голову крутить свій дур.
В мене ж турботи тільки одні,
Як з ясним розумом вмерти мені.
Знаю, що смерть — як коса замашна,
Навіть царя не обійде вона.
Байдуже смерті, мужик то чи цар,-
Все пожере, як солому пожар.
Хто ж бо зневажить страшну її сталь?
Той, в кого совість, як чистий кришталь...
Вивчити напам'ять пісню "Всякому місту - звичай і права". Відео з текстом надсилайте у Вайбер.
30.10
Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Філософські трактати "De Libertate". Біблійна основа творчості.
Світ його ловив, та не спіймав:
Григорій Сковорода: пророк, філософ, мандрівник та гуманіст:
https://www.youtube.com/watch?v=poY8-XR57Wk
Гурман та поціновувач смакоти:
https://www.youtube.com/watch?v=tBxzOFTnJlM
Філософські трактати:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1905
Домашнє завдання
Виразно читати "De Libertate":
Що є свобода? Добро в ній якеє?
Кажуть, неначе воно золотеє?
Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото.
О, якби в дурні мені не пошитись,
Щоб без свободи не міг я лишитись.
Слава навіки буде з тобою,
Вольності отче, Богдане-герою!
25.10
Загальні відомості про козацькі літописи Самовидця, Григорія Граб'янки, Самійла Величка та "Історію русів". Вертеп як вид лялькового театрального дійства (оглядово).
Презентація за посиланням:
https://www.slideshare.net/slideshow/pptx-dfef/266742465#2
ЛІТОПИС ГАДЯЦЬКОГО ПОЛКОВНИКА ГРИГОРІЯ ГРАБ'ЯНКИ:
Домашнє завдання
Підготувати цікаву інформацію про життя і творчість Григорія Сковороди
23.10
Розвиток книгодрукування. Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський - видатні діячі української культури (оглядово)
Навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=nFwnecC1lk4
Презентація за посиланням:
Про Івана Вишенського:
https://dovidka.biz.ua/ivan-vishenskiy-biografiya/
Домашнє завдання
Опрацювати поданий теоретичний матеріал;
Підготувати цікаву інформацію про ВЕРТЕП.
18.10
Особливості композиції "Слова про похід Ігорів". Образи руських князів та Ярославни. Ідея патріотизму.
Інформативні відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=ov3oSt73e4o
https://www.youtube.com/watch?v=A-S-6DLiJKU
Презентація за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1SpLT9Kn36e_XRriTLO94fJRduGmlCMcY/view?usp=sharing
[Переспіви зі "Слова о полку Ігоревім"]
Тарас Шевченко "Плач Ярославни":
http://litopys.org.ua/slovo67/sl06.htm
Домашнє завдання
Підготувати цікаву інформацію про Івана Вишенського
16.10
"Слово про похід Ігорів" - перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору, переклади і переспіви, питання авторства.
Інформативні відео за посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=GTo5lOwuE0Y
https://www.youtube.com/watch?v=8ek1feN4KDU
Графічні ілюстрації до "Слова про похід Ігорів":
http://artmuseum.sumy.ua/naukovi-vidannya/statti/evangelie-getmana-p.polubotka.html
Презентація за посиланням:
Аудіо "Слово про похід Ігорів":
https://www.youtube.com/watch?v=LZixr017Kwo
Аналіз твору:
https://www.youtube.com/watch?v=XI_lzjFCPuQ
Домашнє завдання
Дочитати/дослухати "Слово про похід Ігорів";
Записати у зошит паспорт твору.
11.10
Пам'ятки оригінальної літератури княжої Русі-України
Літописи як історико-художні твори. Зміст "Повісті минулих літ". Моральні цінності "Поученія Володимира Мономаха". Особливості Києво-Печерського патерика (загальний огляд)
Онлайн-урок:
https://www.youtube.com/watch?v=uqwFifXX0TA
Інформативні відео за посиланнями:
Літописи як історико-художні твори. Зміст “Повісті минулих літ”
https://www.youtube.com/watch?v=8LUGPHlliUE
Моральні цінності “Поученія Володимира Мономаха”
https://www.youtube.com/watch?v=QVsBTegQ5mg
Домашнє завдання
Опрацювати ст. 64-71
Ознайомитися зі "Словом про похід Ігорів"
http://litopys.org.ua/slovo67/sl40.htm
Підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/356-ukrayinska-lteratura-mschenko-9-klas.html
09.10
Християнська мораль у Притчі про блудного сина. Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у світовій та українській літературах
Інформативне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=EboWiPY_ZrU
Притча про блудного сина:
https://dovidka.biz.ua/pritcha-pro-bludnogo-sina/
Презентація за посиланням:
https://docs.google.com/presentation/d/1dXuTkqdqAu0WnNzLQH88wIioevQZo1wC/edit?usp=sharing&ouid=118023642059673899107&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання
Записати у зошит паспорт Притчі про блудного сина
04.10
Перекладна література. Біблія як святе письмо й художній текст (Вавилонська вежа, Легенда про Мойсея)
Інформативні відео за посиланнями:
https://www.youtube.com/watch?v=DnYFTLpXzNc
https://www.youtube.com/watch?v=MJV5ngY0qjI
Легенда про Вавилонську вежу:
https://www.youtube.com/watch?v=4nGVhiz0gvo
Текст:
https://www.youtube.com/watch?v=4nGVhiz0gvo
Легенда про Мойсея:
https://www.youtube.com/watch?v=LdJ6IK5_cXU
Текст:
Домашнє завдання
Читати/слухати подані легенди.
02.10
Українська середньовічна література ХІ - XV ст. Розвиток писемності після хрещення Руіс-України (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської Русі: Остромирове Євангеліє, Із борник Святослава
Опрацюйте презентацію за посиланням:
Історія виникнення книги:
https://www.youtube.com/watch?v=L-RlGZfZ6So
Від книги рукописної до електронної:
https://www.youtube.com/watch?v=xDWLFy1gSmU
Домашнє завдання
Опрацювати ст. 32-33.
Дати відповідь на питання №1 зі ст. 33.
27.09
Контрольна робота №1. "Усна народна творчість (родинно-побутові пісні, українські народні балади)"
Виконати тестові завдання за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7422203
Код доступу: 7422203
Доступ відкритий до 30.09 (21:00). Щасти!
25.09
Значення давньої культурної спадщини свого народу для майбутніх поколінь . Особливості декламування народних балад та пісень (виразнечитання балад та пісень)
Опрацюйте українські народні балади за посиланням:
https://www.ukrlib.com.ua/narod/book.php?id=13
Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи. Повторити відомоті про український фольклор, родинно-побутові пісні: "Сонце низенько, вечір близенько", "Місяць на небі, зіроньки сяють", "Цвіте терен, цвіте терен";балади: "Ой летіла стріла", "Ой на небі вогонь горить".
20.09
ЛРК №1. Козацькі
пісні Дніпропетровщини
Опрацюйте матеріал
за посиланням:
https://authenticukraine.com.ua/blog/kozacki-pisni-dnipropetrovsini
Фольклорний гурт «Громиця» і
«Медуниця»
https://www.youtube.com/watch?v=po9DESubV80
Козацькі
пісні. Спадщина ЮНЕСКО (21:00):
https://www.youtube.com/watch?v=zsszKF2aJGw
Козацькі
пісні у Дніпрі:
https://www.youtube.com/watch?v=71GFxChUaqk
Домашнє
завдання
Записати у зошит цікаві відомості про козацькі
пісні Дніпропетровщини.
18.09
Образи народної
балади «Ой на горі вогонь горить». Класифікація балад
Перегляньте
інформативне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=VaBcuooNCrA
Опрацюйте
презентацію за посиланням:
Опрацюйте матеріал
за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1wmyh2A-Mag4ClW-9nuwiyt6xLCI1Lyfm/view?usp=sharing
Домашнє завдання
Підготувати інформацію про козацькі пісні
Дніпропетровщини.
13.09
Українська народна
балада «Ой летіла стріла», її сюжетні й стильові особливості
Перегляньте
інформативне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=QE17jxghCbE
Опрацюйте
презентацію за посиланням:
Домашнє завдання
Прочитати народну баладу «Ой на горі вогонь горить»
https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=3&bookid=2
11.09
Види
родинно-побутових пісень. Художньо-поетичні засоби та традиційна символіка в
родинно-побутових піснях «Сонце низенько, вечір близенько», «Ой під вишнею, під
черешнею»
Перегляньте
інформативне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=vqOBh0_r6B0
Опрацюйте
презентацію за посиланням:
https://issuu.com/vladkolesnik8/docs/9_____.____________________________
Пісня «Сонце
низенько, вечір близенько»:
https://www.youtube.com/watch?v=x_wP3dZZWvQ
Текст:
https://www.pisni.org.ua/songs/673374.html
Пісня «Ой під
вишнею, під черешнею»
https://www.youtube.com/watch?v=k1yB73ok5IE
Текст:
https://nashe.com.ua/song/5706
Домашнє завдання
Записати у зошит паспорти пісень «Сонце низенько, вечір
близенько», «Ой під вишнею, під черешнею»
Читати українську
народну баладу «Ой летіла стріла»
https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=13&bookid=6
06.09
Процес виникнення фольклору. Багатство і різномаїття українського фольклору. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен»
Опрацюйте презентацію за посиланням:
«Місяць на небі, зіроньки сяють»
Текст:
https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=22&bookid=3
Пісня:
https://www.youtube.com/watch?v=-Q0073NgZ0Q
«Цвіте терен»
Текст:
https://www.ukrlib.com.ua/kratko/printout.php?id=88&bookid=1
Пісня:
https://www.youtube.com/watch?v=bK222X5fDWM
Домашнє завдання
Ознайомитися зі змістом родинно-побутових пісень («Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен»
Записати у зошит паспорти двох творів
04.09
Роль і місце літератури в житті нації. Творча індивідуальність митця
Перегляньте відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=3L1nuS9qrk0
Опрацюйте презентацію за посиланням:
Домашнє завдання
Опрацювати ст. 5-8 підручника
Письмово в зошиті дайте відповіді на питання №3 та 4 (ст. 8)
Дублюю посилання на підручник:
https://shkola.in.ua/848-ukrainska-literatura-9-klas-borzenko-2017.html
Немає коментарів:
Дописати коментар